26/8/10

Η ΕΝΙ μεταξύ των αγωγών Nabucco και South Stream

Η Ιταλική εταιρία ENI ,κολοσσός στον τομέα της ενέργειας (πολυεθνική Ιταλική εταιρεία η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα της ενέργειας,φυσικό αέριο και πετρέλαιο με παρουσία σε 70 χώρες) έχει καταλήξει σε μια πρόταση για τη μεταφορά φυσικού αερίου , με τη μορφή του CNG ( συμπιεσμένουυ φυσικού αερίου) με πλοία σε όλη την Κασπία Θάλασσα από το Τουρκμενιστάν στο Αζερμπαϊτζάν .

Είναι μια διπλωματική κίνηση που διευκολύνει τόσο την Ε.Ε.(προωθεί τον αγωγό Nabucco) όσο και την Ρωσία (προωθεί τον αγωγό South Stream),αλλά εξυπηρετεί και τα συμφέροντα της ΕΝΙ (συμμετέχει στην εκμετάλλευση του συμμετέχει στην ανάπτυξη του γιγαντιαίου κοιτάσματος φυσικού αερίου Karachaganak αλλά και στην εκμετάλλευση του κοιτάσματος πετρελαίου Kashagan στο Καζακστάν, δραστηριοποιείται σε έρευνες στην Κασπία Θάλασσα αλλά και στο Τουρκμενιστάν μέσω της θυγατρικής εταιρίας Burren Energy , επίσης συμμετέχει στην κοινοπραξία με την Gazprom του αγωγού Blue Stream (εκμετάλλευση φυσικού αερίου Μαύρης Θάλασσας) και μεταφορά απο τη Ρωσία προς την Τουρκία .

Για το λόγο αυτό , η ENI έχει εκδηλώσει έντονο ενδιαφέρον για την ανάπτυξη των οδών μεταφοράς του φυσικού αερίου ( και πετρελαίου ), από την περιοχή της Κασπίας προς την Ευρώπη .

Ένας τρόπος για να γίνει αυτό είναι μέσω του προτεινόμενου αγωγού South Stream , που στοχεύει στην μεταφορά φυσικού αερίου από τη Ρωσία (συμπεριλαμβανομένου του αερίου από την περιοχή της Κασπίας που διέρχεται από τη Ρωσία ) σε όλη τη Μαύρη Θάλασσα προς την Ανατολική Ευρώπη και στις αγορές της Κεντρικής και της Δυτικής Ευρώπης .

Σύμφωνα με πολλούς αναλυτές η κοινοπραξία με την Gazprom που περιλαμβάνει επίσης την γαλλική εταιρεία ενέργειας EDF , είναι επικίνδυνη και δαπανηρή .

Ο αγωγός , ανακοινώθηκε για πρώτη φορά το 2007 , θεωρείται ευρέως ως η ρωσική απάντηση στην ΕΕ που υποστηρίζει την κατασκευή του αγωγού Ναμπούκο ,( η προετοιμασία του οποίου άρχισε το 2002 και παρακάμπτει την Ρωσία)

Η ENI προσπαθεί να βρει ένα είδος συμβιβασμού μεταξύ των δύο έργων και ουσιαστικά προτείνει την εν μέρει συγχώνευση Nabucco και South Stream θεωρώντας ότι κάτι τέτοιο είναι ως προς το συμφέρον και των δύο αγωγών καθώς και οι δύο αγωγοί αναμένεται να τροφοδοτούνται κυρίως από τα σημαντικά κοιτάσματα αερίου του Αζερμπαϊτζάν ( Shah Deniz ) και του Τουρκμενιστάν (Νότια Yoloten ).Ο Nabucco έχει το βασικό πλεονέκτημα ότι είναι φθηνότερος από τον South Stream ,επίσης, είναι αναγνωρισμένος από την ΕΕ και τις ΗΠΑ ως έργο προτεραιότητας . Για τον Nabucco η μεταφορά από Shah Deniz στην Ευρώπη θα κοστίζει € 77 ανά 1.000 m3 , έναντι € 106 για τον South Stream ο οποίος συναντά δυσχέρειες εξαιτίας των παλινωδιών των χωρών που συμμετέχουν που εμποδίζουν την ομαλή ανάπτυξη του.

Παρενθετικά στον ενεργειακό της σχεδιασμό η Ρωσία είναι σαφές πως μέσω του South Stream, προσπαθεί να συμπληρώσει τον Nord Stream και να δέσει ακόμα περισσότερο την Ευρώπη στο άρμα της. Για τον λόγο αυτό δεν αναμένεται καμία ρωσική πρωτοβουλία η οποία θα μπορούσε να βλάψει τον South Stream.

http://www.hurriyetdailynews.com με πληροφορίες απο το http://www.defencepoint.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.