18/1/11

Πιο επικίνδυνη από την συγκυριαρχία στο Αιγαίο η πολιτιστική επικυριαρχία της Άγκυρας

Στην Τουρκία τις ημέρες αυτές, ξεκίνησε η προβολή μιας νέας σειράς, με πρωταγωνιστή το γνωστό ηθοποιό στο σίριαλ που έκανε... θραύση και στη χώρα μας, Χαλίτ Εργκέντς, πιο γνωστό ως Ονούρ! Ο τίτλος της σειράς είναι "Μεγαλοπρεπής Αιώνας" και θεματική του, η ζωή του τούρκου σουλτάνου Σουλεϊμάν του Α΄, γνωστού στους Τούρκους και ως Μεγαλοπρεπή. Η πλοκή της ταινίας θα περιπλέκεται γύρω από την ζωή αυτού και τον έρωτά του με μια χριστιανή... σκλάβα, την οποία έκανε σουλτάνα του! Όλα τα εχέγγυα λοιπόν για μια ακόμη λαϊκή επιτυχία, που είναι σχεδόν βέβαιο ότι αργά ή γρήγορα θα προβληθεί και στη χώρα μας. Πρέπει να ομολογήσουμε ότι πρόκειται περί μιας πολύ εντυπωσιακής "υπερπαραγωγής". Είναι όμως τυχαία η χρονική στιγμή και η επιλογή του ιστορικού πλαισίου της σειράς;


Η επιλογή του προσώπου του συγκεκριμένου σουλτάνου κάθε άλλα παρά τυχαία είναι, καθώς ήταν κατά τη διάρκεια της δικής του κυριαρχίας που η Οθωμανική Αυτοκρατορία έφτασε στην ακμή της. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι ήταν ο σουλτάνος ο οποίος ανέλαβε μια σειρά επιτυχημένων εκστρατειών, ξεκινώντας με την κατάληψη του Βελιγραδίου το 1521. Το 1522 κατέλαβε τη Ρόδο και επέτρεψε στους Ιωαννίτες ιππότες να εγκαταλείψουν το νησί και να εγκατασταθούν στη Μάλτα, την οποία όμως απέτυχε να καταλάβει μετά από μακρά πολιορκία (18 Μαΐου-8 Σεπτεμβρίου 1565). Από το 1521 μέχρι το 1556 τα στρατεύματά του κατέλαβαν την Ουγγαρία, την Τρανσυλβανία, τη Σλοβενία, τη Μολδαβία, το Κουρδιστάν, τη Μεσοποταμία, τη Γεωργία, την Τριπολίτιδα, την Τύνιδα και το Αλγέρι στην Αφρική, ενώ ο στόλος του κυριαρχούσε με επικεφαλής τον αρχιπειρατή Χαϊρεντίν Μπαρμπαρόσσα, στη Μεσόγειο και στο Αιγαίο.


Ο Νεοθωμανισμός στο μονοπάτι του Χόλιγουντ
Σας θυμίζουν κάτι όλα αυτά; Μήπως όλες τις περιοχές τις οποίες περιγράφει στο βιβλίο του "Το στρατηγικό βάθος" ο ΥΠΕΞ της Τουρκίας Αχμέντ Νταβούτογλου; Τις περιοχές τις οποίες ορίζει ως το "στρατηγικό βάθος" της Τουρκίας; Θα αναρωτηθεί κανείς τι σχέση έχει μια τηλεοπτική σειρά, με την εξωτερική πολιτική μιας χώρας. Όποιος το αναρωτηθεί όμως αυτό, δεν θα έχει λάβει υπ' όψιν του μια ιδιαίτερα σημαντική πτυχή της γεωπολιτικής, που είναι ο πολιτισμός κάθε χώρας και η ισχύς του. Μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, ολόκληρη η Ευρώπη υποτάχθηκε οικονομικά και πολιτιστικά στις ΗΠΑ, μέσω του τεράστιου προπαγανδιστικού μηχανισμού ο οποίος ονομάζεται Χόλιγουντ. Οι "κινούμενες εικόνες" των διαφόρων studios αποδείχθηκαν το πλέον αποτελεσματικό όπλο για την επικυριαρχία των ΗΠΑ στην Ευρώπη για πολλές δεκαετίες. Ακριβώς την ίδια τακτική φαίνεται ότι αποφασίζει να χρησιμοποιήσει το light ισλαμιστικό καθεστώς του κ. Ερντογάν στη γείτονα Τουρκία για να επικυριαρχήσει πολιτικά στις χώρες τις οποίες θεωρεί ότι πρέπει να εντάξει στη σφαίρα επιρροής της. Έτσι λοιπόν, τα πολλά τουρκικά σίριαλ γνωρίζουν επιτυχία και εξάγονται όχι μόνο στις χώρες της Μέσης Ανατολής, το Ιράκ, τη Συρία, τον Λίβανο και λοιπά, αλλά και σε χώρες όπως η Ελλάδα, η Βουλγαρία και η Αλβανία.

Αυτές οι σειρές αποτελούν ενός είδους "πολιορκητικού κριού" εκσυγχρονισμένου φυσικά και τροποποιημένου, έτσι ώστε να ταιριάζει στις επιταγές της νέας εποχής. Η αποστολή τους είναι να εκτουρκίσουν πολιτιστικά ένα ολοένα και αυξανόμενο κομμάτι των πληθυσμών οι οποίοι τις παρακολουθούν. Μπορεί όλα αυτά να ακούγονται υπερβολικά. Είναι όμως η αλήθεια. Η δε επιλογή του συγκεκριμένου προσώπου ως κεντρικού ήρωα της νέας σειράς, έχει μία ακόμη χρησιμότητα. Καθώς ήταν ο μοναδικός σουλτάνος που παντρεύτηκε χριστιανή, στέλνει το μήνυμα ότι στη νέο-οθωμανική σφαίρα που ονειρεύεται ο κ. Νταβούτογλου, μπορούν να χωρέσουν και χριστιανικές χώρες όπως η Ελλάδα.

Φυσικά, συνεργάτες της Τουρκίας σε αυτήν της την προσπάθεια είναι και οι "Έλληνες καναλάρχες", οι οποίοι στο βωμό του κέρδους, δεν διστάζουν να εκτουρκίζουν τη χώρα μας. Έτσι άλλωστε προστάζει και ο mainstream πολυπολιτισμός
Του Δημήτρη Παπαγεωργίου-.Elkosmos.gr

29 σχόλια:

  1. ΤΙΠΟΥΚΕΙΤΟΣ
    Κάποτε οι αρχαίοι Αθηναίοι, σε πλήρη παρακμή, έβαλαν το άγαλμα του Δημήτριου (του Πολιορκητή)στον Παρθενώνα-ως άγαλμα θεού. Επομένως δεν φτάσαμε ακόμα στον πάτο του βαρελιού. Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει πάτος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα: μπράβο Ακρίτα για την ανάρτηση.

    Υπάρχουν μερικά ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ έργα που μπορούν να γίνουν σε εθνικό επίπεδο για την υπεράσπιση και προώθηση των Ελληνικών συμφερόντων, αλλά οποιοσδήποτε τα ξεκινήσει, αντιμετωπίζεται σαν γραφικός, αφενός γιατί υπάρχει ασύμφορα πολύ δουλειά για την προσωπική χρηματική απόδοση και αφετέρου πρέπει, με προσωπικό κόστος και προσπάθεια, να κινητοποιηθούν πολλοί παράγοντες σε εθνικό και όχι μόνο επίπεδο για το καλό της πατρίδας - και αυτό, όπως όλοι γνωρίζουμε, συμβαίνει σπάνια...

    Έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού στην υπηρεσία που θα έπρεπε να υποστηρίζει όλο το κράτος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μόνο πολιτιστική;

    Eνεργειακή επικυριαρχία
    Τουριστική επικυριαρχία
    Αγροτική επικυριαρχία
    Βιομηχανική επικυριαρχία...

    Και δεν είναι μόνο δημογραφικό. Από τα λίγα που βλέπω εγώ, οι Τούρκοι κοιτάνε και το συμφέρον τους. Εμείς κοιτάμε μόνο τα συμφέροντα των ξένων πλασιέ και τις ιδεοληψίες του κάθε ξυλάγγουρου που αποκτά πρόσβαση σε θωρακισμένη κρατική μερσεντές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και λίγο πριν από τον ΑΤΤΙΛΑ η Τουρκία μάς είχε βομβαρδίσει με τις ταινίες της Χούλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ας το δούνε αυτό κυρίως οι συντηρητικοί Έλληνες που τόσο επαινούν τα τούρκικα σίριαλ γιατί λένε "προβάλουν οικογενειακές αξίες σε αντίθεση με τα δικά μας",καλύτερα τα δικά μας από κάθε άποψη παρά ο νεοθωμανισμός!αν δεν γουστάρετε γι'αυτό υπάρχει και η τεχνολογία...βάλτε Ξανθόπουλο στο dvd και πάρτε έτσι γερές δώσεις "οικογενειακής αξίας"...

    Πέραν από τα παραπάνω και στρατιωτικά να μην μπορούσαμε να κυριαρχήσουμε ε έστω σε όλα τ'άλλα μπορούσαμε να τους συνθλίψουμε όπως κάναμε με το "απολίτιστο Λάτιο" (απολίτιστο Λάτιο,τα βλέπεται αυτά ρωμαιολάγνοι...)!Αλλά οι ίδιοι επιλέξαμε πριν τρεις δεκαετία αντί για την ευρωπαϊκή Ελλάδα της ανάπτυξης,αυτή του σκυλάδικου,της διαφθοράς και τους αφιλότιμου,που τα κωλάδικα και τα σκυλάδικα έγιναν η κορυφή και ο μόνος "πολιτιστικός θεσμός" της χώρας με τις ευλογίες,την προσπάθεια,την στήριξη και το παράδειγμα του τότε καθεστώτος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ sapphire

    "προβάλουν οικογενειακές αξίες σε αντίθεση με τα δικά μας"

    Αυτό είναι αλήθεια. Μία κυρία, όχι πολύ μεγάλη στην ηλικία, μου έλεγε ότι παρακολουθεί τις τουρκικές σειρές και για τον λόγο αυτό, αλλά και διότι τις θυμίζουν παλιές καλές ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου. «Δεν βλέπεις ξετσιτσιδώματα, ούτε ακούς βωμολοχίες και αυτό μου αρέσει», μου είπε. Έχει δίκιο, πώς να το κάνουμε. Έχεις εσύ υπ’ όψιν σου καμμία ελληνική σειρά που να αξίζει να δει κανείς;
    Την δεκαετία του ’70 και ’80 είχαν γυριστεί πολύ καλά έργα και σειρές ελληνικές, παρμένες από την ελληνική λογοτεχνία. θα μπορούσα να αραδιάσω τίτλους, αλλά νομίζω ότι οι μεγαλύτεροι τις ξέρουν. Τώρα τι έγινε και περιορισθήκαμε στον Σεφερλή και σε κάτι άλλες αηδίες, χωρίς νόημα και με «αιχμή δόρατος» την ακατάσχετη βωμολοχία, που πάει να αναπληρώσει το κενό της ελεεινής ηθοποιίας και τις άθλιας σεναριογραφίας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @ 18 Ιανουαρίου 2011 11:05 π.μ.

    Τώρα τί έγινε;;;

    Απλά φάνηκε η τεράστια διαφορά αντιμετώπισης της ΜΙΤ, η οποία επενδύει ώριμα και οργανωμένα εδώ και δεκαετίες σε οικονομικό, κοινωνικό και πολιτιστικό πόλεμο (υπήρχε σχετική ανάρτηση και στον Ινφογνώμονα πριν από καιρό για το γραφείο εκπαίδευσης στα στελέχη που πάνε σε εταιρίες του εξωτερικού κτλ, παρακαλώ πολύ όποιος μπορεί να τη βρει να μας την υπενθυμίσει), με την αντίστοιχη έλλειψη στρατηγικής υποστήριξης από την αντίστοιχη ελληνική υπηρεσία - γιατί κάποιοι εφαρμόζουν έμπρακτα πρακτικές απαξίωσης, αντί για ενδυνάμωσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Από το 1968, που ο Zoltán Várkonyi γύρισε την ταινία «Egri csillagok» (Ημισέληνος), η οποία αφορούσε στην ζωή του Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπούς, καμμία αξιόλογη παραγωγή δεν έγινε με θέμα τον σουλτάνο αυτόν.
    Το ότι σήμερα οι Τούρκοι επιχειρούν μία υπερπαραγωγή, είναι, κατά την γνώμη μου, απολύτως φυσιολογικό, αφού ο Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής (είναι λάθος αυτό το «γνωστού στους Τούρκους και ως Μεγαλοπρεπή», διότι έτσι είναι γνωστός στην Ιστορία διεθνώς) είναι μία από τις σημαντικότερες μορφές της τουρκικής Ιστορίας και όχι μόνο.
    Ας γυρίζαμε κι εμείς σειρές με θεματική τον Αλέξανδρο τον Μέγα, αντί να τον χαρίζουμε στα Σκόπια και να τον αφήνουμε στα χέρια των Αμερικανών (Oliver Stone) να τον κακοποιούν, δίνοντας έμφαση στην «αμφιφυλοφιλία» του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τι να σας πω...εμένα με ενοχλεί περισσότερο ο νεοθωμανισμός και η πλύση εγκεφάλου που γίνεται μέσω των τούρκικων σειρών παρά όλα αυτά που λέτε!Άλλωστε και η αισθητική Ξανθόπουλου με ενοχλεί...
    Περί ταινίας Μ.Αλέξανδρου ας κοιτάζαμε να στηρίξουμε μια χολυγουντιανή ταινία που έλεγε παντού "for the glory of Greece" για προπαγανδιστικούς λόγους και ας μην μας πείραζαν ιστορικές αλήθειες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @ 18 Ιανουαρίου 2011 11:50 π.μ.

    Αναφέρεσαι στην καινούρια σειρά, για τον Σουλεϊμάν, ή γενικώς; Διότι οι άλλες δύο σειρές, "Χίλιες και Μία Νύχτες" και "Gumus", δεν νομίζω να έχουν σχέση με την ΜΙΤ, τουλάχιστον όχι περισσότερη απ' αυτήν που είχε η "Λάμψη" του Φώσκολου με την ΕΥΠ.

    Για την καινούρια σειρά δεν μπορώ να ξέρω, αφού ακόμη δεν την είδαμε, αλλά δεν νομίζω ότι η ΜΙΤ ανακατεύεται σ' αυτά. Δεν ξέρω, ίσως κάνω λάθος.

    @ sapphire

    >η πλύση εγκεφάλου που γίνεται μέσω των τούρκικων σειρών<

    Έχεις δει καμμία; Τι πλύση εγκεφάλου γίνεται δηλαδή;

    >Περί ταινίας Μ.Αλέξανδρου...<

    Σαχλαμάρες. Η ταινία, όπως παραδέχτηκε και ο ίδιος ο Stone, ήταν μια σαχλαμάρα και μισή. Καλύτερη ήταν αυτή με τον Μάρλον Μπράντο του 1956. Την είχε προσφάτως προβάλει το κανάλι της Βουλής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σαχλαμάρα ήταν αλλά μια χολυγουντιανή ταινία έπρεπε να στηρίξουμε για το συμφέρον μας,μην ξεχνάς πως ιστορία κανένας δεν διαβάζει,κι αν μερικά χρόνια λέγαμε "βρε ξέρουν οι ξένοι" η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι είναι τραγικά τούβλα και πλέον διεθνώς έχει περάσει η σκοπιανή προπαγάνδα!
    Η προπαγάνδα μέσω πολιτισμού είναι τεράστια υπόθεση!Δείτε απλώς τι κατάφεραν οι Εβραίοι!Τόσο με σίριαλ όσο και με ταινίες κι εκεί που δεν φαντάζεστε,δείτε για παράδειγμα πως με τα ήπια Φιλαράκια ή το "χριστιανικό" Σέβεν Χέβεν περνάνε το νόημά τους...(εκεί ο γιός του παπά γίνεται Εβραίος χάριν γκόμενας και παρουσιάζεται ως απόλυτα φυσιολογικό και εντελώς παράλογος ο παπάς,ενώ το αντίθετο ούτε καν περνάει ως σκέψη από τον οποιονδήποτε),γενικά παρατηρήστε καλύτερα τα αμερικάνικα σίριαλ...
    Εμείς από την άλλη χαζομάρες και κιτς ηλιθιότητες με την Βαρντάλος μόνο ενώ έχουμε πολύ καλούς ηθοποιούς και θέατρο που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν.
    Όσο για τα τούρκικα αν και δεν τα παρακολουθώ από αποσπάσματα φαίνεται ξεκάθαρα πως παρουσιάζονται πάντα οι Έλληνες (πονηροί,αχάριστοι,κακομαθημένοι,σεξουαλικά "ανήθικοι") και πως αυτοί (απλοί,αγαθοί,με αξίες,με μόνο ελάττωμα την υπερβολική τους καλοσύνη),πως κάνουν προπαγάνδα (Αιγαίο μισό-μισό,πανεπιστήμιο Β.Κύπρου,μπίζνες με βαλκανικά αδέρφια Βόσνιους,Αλβανούς κτλ...) και πάντα οι Τούρκοι ψηλοί ξανθοί με βιλάρες!χαχαχαχαχαχααχαχα
    Καλά είπε κάποιος ότι τα τούρκικα με το ΠΑΣΟΚ πουλάνε για τον ίδιο λόγο:είναι το αντίθετο από αυτό που προβάλουν!
    Εμπάσει περιπτώσει το θέμα είναι μεγάλο,αλλά ίσως το βασικότερο κομμάτι της προπαγάνδας πρέπει να γίνει εκεί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Tα σηριαλ τα εβλεπα σαν προπαγανδα μπορει να ειναι ομως το κυκνιο ασμα των προoδευτικων τουρκων οι οποιοι μας παρουσιαζουν την ζωη τους οπως το σεναριο ,ελα ομως που οι ραμαζανιστες εχουν καταλαβει και τα αστικα κεντρα ,βλεποντας την μπουργκα να ερχεται στελνουν της τελευταιες αναλαμπες της πριν τους αλωσουν ραμαζανιστες με της μπουργκες και τους ιμαμιδες με το τελευταιο σταδιο τους ταλιμπανιστες .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πολύ ωραία ανάρτηση. Βέβαια στην Τουρκία ψιλοσφάζονται για το περιεχόμενο της σειράς γιατί και εκεί δεν πολυανέχονται "ιστορικές αλήθειες" αλλά στην ουσία της η ανάρτηση είναι πολύ σωστή.
    Αμφιβάλλω όμως αν η ΜΙΤ εμπλέκεται. Το να υπάρχει μια γενική εύνοια από το κράτος και τις κοινωνικές συνθήκες για παραγωγή σειρών που θα προβάλλουν τον "τουρκικό πολιτισμό" (οξύμωρο σχήμα αλλά τέλος πάντων) στις γειτονικές -και όχι μόνο- χώρες σαφώς, αλλά αυτό έτσι κι αλλιώς είναι αναπόφευκτο να συμβεί. Όταν μια χώρα προοδεύει και έχει όραμα σαφώς έχει τάσεις "απορρόφησης" της όποιας γειτονικής ασθενέστερης. Ο συσχετισμός δυνάμεων ξεκινά από το οικονομικό και έχει προεκτάσεις σε χίλια δυο άλλα πράγματα.
    Το μόνο που μας σώζει, προς το παρόν, είναι ο εγγενής μας "σωβινισμός" και η προσκόλληση μας στον αρχαίο πολιτισμό μας -άσχετα αν το 90% των ελλήνων δεν έχουν ιδέα από ιστορία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Στην Ελλάδα, μια τηλεοπτική παραγωγή που έγινε για το 1821 και ξεκινάει αυτές τις μέρες να παίζεται στον ΣΚΑΙ, έπεσε στα χέρια του Βερέμη και του ΕΛΙΑΜΕΠ...
    Το Ελληνικό Έθνος γεννήθηκε -λέει- το ...1821 !!!
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Συμφωνώ,πάντα η τηλεόραση επηρεάζει,όπως ακριβώς οι αμερικάνικες σειρές, έτσι και οι τουρκικές.Με τους Τούρκους όμως πρέπει να προσέχουμε πολύ περισσότερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ας μην κοιτάμε το δέντρο αλλά το δάσος: δεν είπα ότι εμπλέκεται η ΜΙΤ σε κάποια συγκεκριμένη τηλεοπτική σειρά αλλά στην προσπάθεια πολιτιστικής κυριαρχίας, είτε με μεταφορά πολιτιστικών προτύπων, είτε με αποδόμηση εθνικών, ιστορικών, λαογραφικών και άλλων εθνογραφικών προτύπων των αντιπάλων, είτε με άλλους παρόμοιους τρόπους που δεν επιτρέπεται να αναλυθούν εδώ.

    Αλλά σε όποιους ακολουθούν το πρότυπο "ξένων πλασιέ και τις ιδεοληψίες του κάθε ξυλάγγουρου που αποκτά πρόσβαση σε θωρακισμένη κρατική μερσεντές.", όπως πολύ σωστά αναφέρει ο archaeopteryx, αυτά μοιάζουν "θεωρίες συνωμοσίας" - προφανώς γιατί όταν αρχίσουν να αποδίδουν τα τρομακτικά αρνητικά αποτελέσματά τους σε εθνικό επίπεδο, αυτοί θα έχουν αποσυρθεί με υπηκοότητα Ελβετίας και με 5-10 offshore στην άκρη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μεγάλες αλήθειες. Βάλτε στο Google «μαλακή ισχύς» για να καταλάβετε τι είναι και το γεγονός ότι η Τουρκία πλέον γίνεται αριστοτέχνης. Στο Στρατηγικό βάθος, του βιβλίο του Νταβούτογλου που κυκλοφόρησε πρόσφατα, όλα αυτά είναι πλήρως αναλυμένα. Τώρα, στη μαλακή ισχύ των Τούρκων βάλε και τα εγχώρια νταβουτογλάκεια του ευγενούς ιδρύματος και όχι μόνο. Να φοβούμαστε τα δικά μας μυαλά περισσότερο από ότι των εχθρών, είπε ο Περικλής
    Λαπαθιώτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Να φοβούμαστε τα δικά μας μυαλά περισσότερο από ότι των εχθρών, είπε ο Περικλής
    Λαπαθιώτης

    -------------------

    Ήτοι να φυλάς τα νώτα σου, κάτι που ο Λαπαθιώτης δεν έκανε ποτε! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Τούρκικες σειρές για εμάς τους έλληνες;
    Πολύ λογικό.
    Όπως η κοπριά στα λάχανα.
    Διότι ως λαός υπανθρώπων μόνο υποκουλτούρα μπορούμε να κατανοήσουμε.


    Π.Σοροπίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Προβλέπω να ερημώνει η Ελλάδα όταν θα προβάλλεται η σειρά εδώ. Γιατί δεν πιστεύω να αμφιβάλλει κανείς ότι θα την φέρουν. Δεκάρα δεν θα δώσουν τα ενδιαφερόμενα κανάλια. Όλα η ΜΙΤ θα τα πληρώσει...
    20 χρόνια τσιφτετέλια στα πρωινάδικα δεν πήγαν χαμένα. Μέχρι και Δημοτικά σχολεία κατέβαζαν στα πλατώ όπου τους υποδέχονταν (θυμάμαι εκπομπές της Ρούλας Κορομηλά) δασκάλες ανατολίτικων χωρών, ημίγυμνες και μάθαιναν σε κοριτσάκια και αγοράκια πως να κουνιούνται... και χειροκρόταγαν οι.... συνοδοί "εκπαιδευτικοί"... ΟΥΣΤ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. 18 Ιανουαρίου 846 μ.μ.
    Καλά εσύ που ξέρεις τι συμβαίνει με τον οποιονδήποτε Λαπαθιώτη; Μάντης είσαι; Να ξέρεις πάντως ότι οι Λαπαθιώτες ξέρουν να φυλάγονται και μάλιστα πολύ καλά!!!!.
    Λαπαθιώτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμε 824
    Αν εννοούσες βέβαια τους νεοέλληνες θα συμφωνούσα απόλυτα μαζί σου
    Λαπαθιώτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Μιας και είπε κάποιος περί Ζιγκουάαλλλααααα η υποκουλτούρα στη χώρα μας είχε αρχίσει νωρίτερα,δείτε δεκαετία του 60...αλλά αυτή την τάση που υπήρχε ήρθε το ΠΑΣΟΚ το 80 την έσπρωξε,την έκανε επίσημη και μοναδικό πολιτιστικό προϊόν!δείτε για παράδειγμα ακόμα και διώξεις σε Χατζηδάκι...αναγόρευση των σκυλάδικων και κωλάδικων σε πολιτιστικά κέντρα,πρωθυπουργός να αγωνίζεται σε εκδηλώσεις ψευτομαγκιάς κτλ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανιστόρητε και άτεχνε Ζαφειράκο, ο Χατζηδάκης εκτιμούσε πολύ τον Στέλιο Καζαντζίδη και του είχε δώσει να πει πολλά τραγούδια του.
    Ο Στελάρας είπε εκατοντάδες (ίσως χιλιάδες) τραγούδια και επόμενο είναι να έχει πει και μερικά δευτερότριτης κατηγορίας.
    Μήπως και ...ο Παβαρότι δεν έχει πει μερικά μάπες;;;
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Κάθε Ελληνας που έχει καθαρό μυαλό, καταλαβαίνει ότι η διείσδυση και διάδοση των τουρκικών σήριαλ, έχει σκοπιμότητες. Οι Τούρκοι δεν κάνουν ποτέ τίποτα χωρίς σκοπιμότητα. Βεβαίως, καλά κάνουν για τον εαυτό τους και αυτοπροβάλλονται. Τους βοηθάνε όμως σ΄αυτό και άλλοι. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Τώρα ας μην ανοίξουμε συζήτηση περί Καζαντζίδη... Φωνή είχε. Φωνάρα. Κακά τα ψέμματα. Αν την καλλιεργούσε στο εξωτερικό και ακολουθούσε καριέρα κλασσική θα ήταν το ελληνικό ανδρικό αντίστοιχο της Μαρίας Κάλλας. Αχτύπητος και μεγάλη δόξα για την Ελλάδα. Όμως, ας τα αφήσουμε αυτά.
    Χωρίς να είμαι ειδικός, υποθέτω ότι ο παβαρότι τραγουδώντας κλασσικό ρεπερτόριο και να ήθελε, δεν μπορούσε να τραγουδήσει δεύτερα/τρίτα. Αν κάποτε κάτι δεν πήγαινε καλά νομίζω ότι θα αφορούσε στην ανεπαρκή απόδοση πασίγνωστων έργων...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Τὴν ἔχουμε ἄσχημα γενικῶς, διότι ὡς λαὸς δὲν ἔχουμε καθόλου καλἢ αἴσθηση τῆς γεωπολιτικῆς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.