2011: Πρώτος στόχος των συλλογικών οργάνων η διατήρηση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου
Η ελληνική ναυτιλία επιδιώκει να κρατήσει τον ηγετικό της ρόλο
Οι Ελληνες εφοπλιστές ναυπηγούν αυτή τη στιγμή στην Απω Ανατολή περισσότερα από 680 πλοία που αντιπροσωπεύουν ποσοστό υψηλότερο του 10% των συνολικών ναυπηγήσεων. |
Η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας και οι προϋποθέσεις διατήρησης του ηγετικού της ρόλου διεθνώς είναι το θέμα που αναμένεται να απασχολήσει έντονα το νέο χρόνο τα συλλογικά όργανα ελληνόκτητης ναυτιλίας.
Τόσο η εκδήλωση του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος για το νέο έτος που πραγματοποιείται αύριο Τετάρτη, όσο και η επικείμενη γενική συνέλευση της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στις αρχές Φεβρουαρίου (Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου) αναμένεται να αναδείξουν το φλέγον θέμα του ανταγωνισμού που γνωρίζει σήμερα η ελληνόκτητη ναυτιλία κυρίως εξ ανατολών.Πάλι στην κορυφή
Στις αρχές του 2010 η ελληνική ναυτιλία βρέθηκε και πάλι στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας (σχετικά έχει αναφερθεί η «Ν») με Ιάπωνες και Κινέζους να ακολουθούν, ενώ η κούρσα του ανταγωνισμού με τους Κινέζους πλοιοκτήτες συνεχίστηκε αμείωτη και το 2010, ωστόσο η ελληνόκτητη ναυτιλία διατήρησε την πρωτοκαθεδρία παγκοσμίως τόσο σε νέες ναυπηγήσεις όσο και σε αγορές πλοίων από δεύτερο χέρι.
Το 2010 οι Ελληνες εφοπλιστές πραγματοποίησαν το 25% των συνολικών παγκοσμίως επενδυθέντων κεφαλαίων για την αγορά πλοίων από δεύτερο χέρι ενώ ναυπηγούν αυτή τη στιγμή στην Απω Ανατολή περισσότερα από 680 πλοία που αντιπροσωπεύουν ποσοστό υψηλότερο του 10% των συνολικών ναυπηγήσεων.
Οι κινήσεις αυτές εξασφαλίζουν τη συνεχή ανανέωση του στόλου, ενώ δίνουν και ανταγωνιστικό επιχειρηματικό πλεονέκτημα στην ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία όταν η αγορά πάρει και πάλι τα πάνω της.
Ωστόσο όλοι αναγνωρίζουν ότι η διατήρηση της «πρωτιάς» γίνεται χρόνο με το χρόνο όλο και πιο δύσκολη καθώς η Κίνα έχει τα φορτία, έχει τα ναυπηγεία, σταδιακά αποκτά και τα πλοία.
Το κρίσιμο σημείο, σε κάθε περίπτωση, δεν είναι η πρώτη ή η δεύτερη θέση στην παγκόσμια κατάταξη, αλλά η διατήρηση για τη χώρα μας αυτού του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος που λέγεται ελληνική ναυτιλία και τεχνογνωσία, η οποία προσφέρει σημαντικά οφέλη και στην εθνική οικονομία.
Μόνο το 2010, ένα από τα πιο δύσκολα -της τελευταίας 30ετίας- χρόνια για τη χώρα μας, η ελληνική ναυτιλία συνέχισε να αποτελεί το βασικό αιμοδότη της ελληνικής οικονομίας καθώς το ναυτιλιακό συνάλλαγμα μέχρι και τον Οκτώβριο του 2010 ανήλθε στα 13 δισ. ευρώ έναντι 11,2 δισ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Ωστόσο προκειμένου τα προαναφερόμενα στοιχεία να ενισχύσουν το θετικό αντίκτυπό της στην εθνική οικονομία και απασχόληση, απαιτούν μια ολοκληρωμένη αντιμετώπιση από πλευράς πολιτείας του σύνθετου ρόλου της ναυτιλίας, με σημαντικότερη προϋπόθεση τη βελτίωση του κλίματος με την ελληνική πλοιοκτησία.
Μελέτη
Ενα ενδεικτικό παράδειγμα του τι σημαίνει μια περαιτέρω ενδυνάμωση των σχέσεων ελληνικής οικονομίας και ελληνόκτητης ναυτιλίας σε καθαρά επιχειρηματικό επίπεδο, είναι πρόσφατη μελέτη της Τραπέζης της Ελλάδος (των κ.κ. Ζαχαρία Μπραγουδάκη και Στέλιου Παναγιώτου της Διεύθυνσης Οικονομικών Μελετών της Τράπεζας της Ελλάδος, με θέμα «Προσδιοριστικοί παράγοντες των εισπράξεων από τις θαλάσσιες μεταφορές - Η περίπτωση της Ελλάδος») η οποία απέδειξε ότι μια αύξηση των ανεξόφλητων δανείων των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών προς τον ελληνικό τραπεζικό τομέα κατά 10% οδηγεί σε αύξηση των ναυτιλιακών εισροών κατά 6,4%.
Αντιθέτως σε μία αύξηση του δείκτη των ναύλων κατά 10% οι ναυτιλιακές εισπράξεις θα τείνουν να αυξηθούν μόλις κατά 4,4%.
Η σπουδαιότητα του υπολοίπου των δανείων είναι διττή. Αφενός αντανακλά την αύξηση του ελληνόκτητου στόλου και αφετέρου την ενίσχυση της ναυτιλιακής συστάδας, αφού οι πλοιοκτήτες, που λαμβάνουν ένα δάνειο από κάποια τράπεζα, υποχρεούνται παράλληλα να ανοίξουν στην ίδια τράπεζα ένα λογαριασμό για το χρηματοδοτούμενο πλοίο και να εκτελούν όλες τις εμπορικές συναλλαγές (συμπεριλαμβανομένων και των εισπράξεων ναύλων) του εν λόγω πλοίου, μέσω αυτού του λογαριασμού.
Προσέγγιση
Η κυβέρνηση και ειδικότερα ο αρμόδιος υπουργός Γιάννης Διαμαντίδης, καλούνται να διαχειριστούν άμεσα το «χάσμα» που δημιουργήθηκε με τους επίσημους φορείς του ελληνικού εφοπλισμού μετά την απόφαση για σταδιακή απεμπλοκή του Λιμενικού Σώματος από τη διαχείριση των ναυτιλιακών θεμάτων. Στο πλαίσιο αυτό δεν αποκλείονται το επόμενο διάστημα κάποιες πρωτοβουλίες προκειμένου να «λιώσει ο πάγος».
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Διαμαντίδης σχεδιάζει επίσκεψη στην Κίνα, με τη συμμετοχή και εκπροσώπων του ελληνικού εφοπλισμού, ενώ δεν αποκλείεται το επόμενο διάστημα και μία συνάντηση του πρωθυπουργού και του αρμόδιου υπουργού στο Μέγαρο Μαξίμου με την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki.gr
naftemporiki
ΑΥΤΗ ΟΦΕΙΛΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΒΑΡΙΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΜΑΣ. ΜΙΑ ΠΛΗΘΩΡΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ/ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑΣ ΚΤΙΣΜΕΝΗ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΜΑΣ ΝΑΥΤΟΣΥΝΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε μια κατεξοχήν ναυτική χώρα
ΠΟΣΟΙ ΝΕΟΙ ΟΜΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΔΙΑΛΕΓΟΥΝ ΝΑΥΤΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ;;
ΝΑΥΤΙΛΙΑ/ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΥΟ ΟΦΕΙΛΑΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΙΧΜΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ.
Τώρα να μην το πω? Να μην το πω?
ΑπάντησηΔιαγραφή"Δεν θα πεθάνουμε ποτέ κουφάλα νεκροθάφτη!".
Έχουμε πολλές δυνατότητες και δεν είναι μόνο η εμπορική μας ναυτιλία. Πρέπει να πιστέψουμε στον εαυτό μας. Χρειάζεται όραμα.
''Οι Ελληνες εφοπλιστές ναυπηγούν αυτή τη στιγμή στην Απω Ανατολή περισσότερα από 680 πλοία που αντιπροσωπεύουν ποσοστό υψηλότερο του 10% των συνολικών ναυπηγήσεων.''
ΑπάντησηΔιαγραφήτο ενα δεκατο να εφτιαχναν στη χωρα μας, ποσοι εργατες θα ειχαν δουλεια για μηνες?
φαντασου να αγοραζαν και τα ναυπηγεια που πηραν οι αραβες...
dealex
Περατικός;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην περίεργη αυτή χώρα...
Ποιο το κέρδος για το κράτος που λέγεται Ελλάδα; Αυτοί ναυπηγούν για τους εαυτούς τους, τα λεφτα τους στο εξωτερικό τα φιλάνε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί να τα. χτίσουν Ελλάδα; Για να τους κάνουν απεργία τα Λητρωνια του ΠΆΜΕ κΙ κάθε κομλεξικου τεμπελοσκυλου τις αριστεράς;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο άρθρο δεν δηλώνει ότι Υτα ειναι επιτευγμΤα μιας ελάχιστης μερίδας του Ελληνικου Εθνους. Όταν αυτοί χτίζουν αυτοκρατορίες οι υπολποιποη καίγονται για το "δίκυκλα στην εργασία" = δικΟομα στον φραπε
Οπότε γιατί δεν τα φτιάχνουν εδώ και τα κάνουν στην Κορέα και στην Ιαπωνία; Είναι πιο φτηνά εκεί;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην απάντηση αναζητήστε την στις προκηρύξεις των τρομοκρατικών οργανώσεων της μεταπολίτευσης, στους συνδικαλιστές-εργατοπατέρες-μαφιόζους αλά "Λιμάνι της αγωνίας" και στο κυρίαρχο ιδεολογικό κλίμα που καλλιεργεί την ανοχή ή και υποστήριξη σε αυτά τα φαινόμενα.
dealex 11:00 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήEan den symmazeftoun oi legomenoi syndikalistes, min perimeneis na deis fws.
Ta ksena nafpigeia paradidoun ta ploia synithws nwritera apo tin symfwnia.
tzimis
1. Που Ναυπηγουνται τα πλοια? Στο εξωτερικο
ΑπάντησηΔιαγραφή2. Που φορολογουνται οι εφοπλιστικες αυτες εταιρειες? Στο εξωτερικο
3. Ποσοι Ελληνες απασχολουνται σε αυτες? Απειροελαχιστοι πλεον.
Συμπερασμα: Τα πραγματικα οφελη για την Ελληνικη οικονομια ειναι απο ελαχιστα εως μηδαμινα. Μονη ισως αλλαγη θα μπορουσε να προελθει απο τη ναυπηγηση τουλαχιστον ορισμενων πλοιων σε Ελληνικα ναυπηγεια, τα οποια προς το παρον ουτε με κυαλια δεν μπορουν να δουν τα αντιστοιχα Κορεας, Κινας, Ιαπωνιας, κλπ.
Οι συγκεκριμενες εταιρειες ουτε στην Ελλαδα προκειται να φορολογηθουν ποτε, ουτε και να αυξησουν τον αριθμο Ελληνων εργαζομενων σε αυτες.
Αρα, πολυς ντορος για το τιποτα.
ΤΙΠΟΥΚΕΙΤΟΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα τι διάβολο, διαβάζω ότι η Ναυτιλία απέφερε 13 δις δολλάρια. Μόνο εγώ το διάβασα; Πως λέτε ότι είναι ασήμαντη υπόθεση; Μαζί με τον Τουρισμό, η Ναυτιλία είναι η σημαντικότερη πηγή προσόδου της χώρας.
Όντως οι Ελληνες δεν ενδιαφέρονται πλέον να γίνουν ναυτικοί-ουτε καν αξιωματικοί. Αλλά ποιος ή τι φταίει; Οι πλοιοκτήτες; Ο τρόπος ζωής μας;
Για΄τι η κυβέρνηση κατάργησε το Υ/Ναυτιλίας και γιατί το επανίδρυσε κουτσουρεμένο;
Ποια συμφέροντα δεν θέλουν ναυπηγεία στην Ελλάδα; Και ας αφήσουμε τις λαϊκίστικες κορώνες πε΄ρι συνδικαλιστών. Δεν προσκρούει(μονο ούτε κυρίως) σε αυτούς η λειτουργία
ναυπηγείων εδώ. Συγκριτικά θυμηθείτε την COSCO, δεν ήταν συνδικαλιστικό αλλά κομματικό ζήτημα με πιθανόν εύρύτερα και αφανή συμφέροντα, πολιτικά και οικονομικά.
"Αρα, πολυς ντορος για το τιποτα."
ΑπάντησηΔιαγραφή* Shipping is one of the top contributors to Greece's 240 billion euro ($323.7 billion) economy along with tourism and construction. It accounted for about 5 percent of GDP in 2009.
http://www.reuters.com/article/idUSLDE60R2P020100401
Θα μπορουσε να ηταν πολυ περισσοτερο απο το 5% του ΑΕΠ, αλλα τα ειπαν οι προλαλησαντες. Στην Κινα, οπου κατασκευαζονται κατα κορον τα νεα ελληνικα πλοια, δικαιο, δεν ειναι "το δικιο του εργατη", αλλα του πελατη.
"Συγκριτικά θυμηθείτε την COSCO, δεν ήταν συνδικαλιστικό αλλά κομματικό ζήτημα με πιθανόν εύρύτερα και αφανή συμφέροντα, πολιτικά και οικονομικά."
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Cosco, ειναι εταιρεια διαχειρισης λιμενων και αποτελει μερος ευρυτερου κινεζικου σχεδιου για χρησιμοποιηση της Ελλαδας ως βασης για την προωθηση κινεζικων προιοντων στην Ευρωπη και την Τουρκια. Η Ελλαδα ηταν η καλυτερη γεωγραφικη επιλογη.
Αντιθετα, ενας πλοιοκτητης, δεν ενδιαφερεται για τη γεωγραφικη θεση ενος ναυπηγειου. Τον ενδιαφερει η ταχυτητα και ποιοτητα κατασκευης και φυσικα, το κοστος αυτης...
Ας υποθέσουμε πως είσαι εφοπλιστής και αναγνώστης του infognomon.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαβάζοντας τις παραπάνω αναρτήσεις το μόνο σίγουρο είναι πως θα έχτιζες τα καράβια σου οπουδήποτε αλλού ,εκτός της Ελλάδας που σε μισούν γιατί πέτυχες.
Κανείς δεν λέει ότι τα κάνουν όλα καλά οι εφοπλιστές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο σίγουρο είναι ότι η Ελλάδα επωφελείται και όχι μόνο οικονομικά.
Φυσικά, καλό θα ήταν να φτιάχνουν τα καράβια τους στην Ελλάδα και να ΄χουν τα καράβια τους όλα ελληνική σημαία.
Το ερώτημα είναι το εξής:
Αν τα έκαναν όλα αυτά, θα υπήρχε ελληνόκτητη ναυτιλία;
Ιδού το ερώτημα!
Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τα βάζουν ορισμένοι με τους συνδικαλιστές της Αριστεράς. Δεν μπορούν να διακρίνουν το πάνσοφο σχέδιο της εμπνευσμένης ηγεσίας του εργατικού κινήματος του ’70 και του ’80; Δεν πειράζει συντρόφια της αριστεράς αυτοί οι φασίστες δεν μπορούν να καταλάβουν πως και στην Κίνα κομμουνισμό έχουν άρα καλά κάνουν και τα χτίζουν εκεί και έτσι ενισχύει το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο τον διεθνή κομμουνισμό για την επικράτηση της επανάστασης σε όλη την γη. Χωρίς τον τρισκατάρατο εθνικισμό. Άλλωστε γιατί να έχουμε δουλειές που θα λερώνουν τα χέρια μας με μουτζούρες όταν έχουμε το ήλιο, την θάλασσα τον πολιτισμό το σουβλάκι το τζατζίκι την χωριάτικη και τον τουρισμό. Σε λίγο θα μπορούμε να φιλοξενούμε και συντρόφους κινέζους εργάτες ναυπηγιών. Αλλά δεν νομίζω κανείς να δυσανασχετήσει επειδή θα πληρώνεται με χαμηλότερους μισθούς από την Κίνα διότι μόνο έτσι θα μπορεί να περάσει ευχάριστες διακοπές στην Ελλάδα ο σύντροφος.-
ΑπάντησηΔιαγραφήΕλευθέριος Β.
Το μεγάλο πρόβλημα δεν είναι μόνο το πού χτίζονται τα καράβια ή το με ποια σημαία ναυλώνονται αλλά που εκδικάζονται οι ναυτιλιακές διαφορές. Αν η Ελλάδα υιοθετούσε το αγγλοσαξωνικό εμπορικό δίκαιο και δημιουργούσε Διεθνές Δικαστήριο Επίλυσης Ναυτιλιακών Διαφορών, τότε τις τελευταίες δεν θα τις εκδίκαζε άγγλος δικαστής όπως γίνεται μέχρι σήμερα, αλλά θα ήταν δυνατόν (λόγω του μεγέθους της ελληνόκτητης ναυτιλίας) να εκδικάζονται όλες εδώ. Φαντάστείτε πόσες χιλιάδες δικηγόροι θα μπορούσαν να απασχοληθούν, πόσοι ακόμα σε παράλληλες θέσεις και τι συνάλλαγμα (και όχι μόνο) θα έμπαινε στη χώρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν οι εφοπλιστές έμεναν στην Ελλάδα δεν θα υπήρχε τώρα εμπορική ναυτιλία, οπως δεν υπάρχει βιομηχανία, παραγωγή, στρατός και άμυνα, νόμος, κλπ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά κάνουν και πάνε αλλού.
Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι στην Ελλάδα όλοι θέλουν το εύκολο χρήμα να πέφτει σαν το μάνα από τον ουρανό και τα λαμόγια να καααθονται. Για αυτό τον λόγο αλληλοσκοτώνονται για μια καρέκλα στο δημόσιο. ¨Ολοι θέλουν α γίνουν είτε δημόσιοι υπάλληλοι είτε τραγουδιστές.¨Ολοι θέλουν το εύκολο και το έτοιμο.
Ο νομοταγής, ο δουλευταράς, ο τίμιος θεωρείται βλάκας. Ο παράνομος, το λαμόγι, ο άδικος, ο τεμπέλης είναι ο ξύπνιος διότι στην Ελλάδα σε κρίνουν υλιστικά από τα λεφτά σου. Αυτή είναι η γνώμη μου και η εμπειρία μου.
Καλά λοιπον κάνουν οι εφοπλιστές και απογεύγουν αυτη την χώρα. Το ίδιο κάνουν και οι τουρίστες. Η Ελλάδα θεωρείται επικίνδυνη χώρα.Οι τουρίστες φοβουνται να έλθουν στο Ελλαδιστάν. Μόνο μερικοί νοσταλγοί ομογενείς ίσως επισκεφτούν αλλά όταν δούν την κατάσταση αμφιβάλλω αν θα ξαναέλθουν.
@12:43 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε μου, σκέψου μόνο πόσα χρόνια θα
έκανε να εκδικασεί στην Ελλάδα μια απλή
υπόθεση, όταν
στο εξωτερικό μπορεί να τελεσιδικήσει και
μέσα σε ένα μήνα...
τζιμης
http://www.axiaplus.gr/Default.aspx?id=120041&nt=108&lang=1
ΑπάντησηΔιαγραφήskal Αν τα έκαναν όλα αυτά, θα υπήρχε ελληνόκτητη ναυτιλία;
ΑπάντησηΔιαγραφήΙδού το ερώτημα!
13 Ιανουαρίου 2011 11:09 π.μ.
Οχι φυσικα διοτι η Ελλαδα παραγει μονο πρακτικους μανατζερς.Εδω δεν υπαρχει πραγματικη ιδιοκτησια σε refineries θα υπαρξει σε πλοια.
Παραδειγμα παναγοπουλος περικλης.εισητηρια εβγαζε αυτοπροσωπως στο ...μωλο και βρεθηκε αιφνης με τρια τεραστια κρουαζεροπλοια golden odessy κλπ.
παραδειγμα αλλο οι διαφοροι πλοιαρχοι εμπορικου ναυτικου που τους "χρεωσαν" καποια στιγμη ..."πλοιοκτησια" τα αδηλα αφεντικα τους.παραδειγμα αλλο ο μελισανιδης,απο σχολη οδηγων με 1 μονο αυτοκινητο βρεθηκε σε λιγα χρονια με πολλα πλοια που ολο και αυξανουν.οσο και να δουλεψεις στην ζωη σου δεν κανεις ουτε μαουνα δικης σου ιδιοκτησιας.αλλα παραδειγματα ποταμιανος ,"ειχε" τα εχασε και ...ξαναβρεθηκε με αλλα.
Υπαρχουν και ατομα που τους αναθεσανε πλοια και αυτα ητανε κακα παιδια και βρεθηκαν στον ταφο οπως ο περατικος,...ποιος ξερει τι εκανε και αυτος.η ατυχοι που αυγατισαν τα ξενα λεφτα της δεξιας τσεπης αλλα αδικησαν την αριστερη τσεπη και επρεπε να πληρωσουν την νυφη οπως ο σφηνιας.και παει λεγοντας μεσα σε ενα λαβυρινθο δοσοληψιας και υποταγης.Αθανατη Ελλαδα των... "πλοιοκτητων"!!!!
Οι τουριστες δεν φοβουνται προφανως να ελθουν στην Ελλαδα. Εχω δικο μου παραδειγμα απο Αμερικανους τουριστες που μου εκμυστηρευτηκαν οτι φοβοντουσαν να κυκλοφορησουν στην Κων/Πολη αλλα το ιδιο σε συνεβαινε με την Αθηνα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιναι εντονη η τριτοκοσμικη εικονα που παρουσιαζει η Ισλαμικη Τουρκια για εναν τουριστα Δυτικης προελευσης.
Τα ξενοδοχεια τους ειναι αρτια, η εξυπηρετηση τους υποδειγματικη, οι τιμες τους εξαιρετικες, αλλα εξω απο τις ξενοδοχειακες μοναδες δεν εχουν και πολλα να δειξουν σε σχεση με την Ελλαδα.
Ναυτιλία και τουρισμός, είναι δυό τομείς στους οποίους η Ελλάδα, μπορεί να έχει μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Το έχουμε καταλάβει όλοι όμως ότι πολλά αντικίνητρα μείωσαν τον αριθμό πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο. Οι εφοπλιστές, ίσως να μην είναι άγιοι (γιατί αγιοσύνη και εμπόριο δεν συμβαδίζουν βέβαια), αλλά είναι παραγωγικός τομέας πολύ σημαντικός για μια Οικονομία. Οι έλληνες ναυτικοί, είναι από τους καλύτερους του κόσμου-΄ρωτήστε εφοπλιστές να σας πούν τι τραβάνε με τα ξένα πληρώματα. Ομως αναγκάζονται να τα παίρνουν γιατί δεν βρίσκουν έλληνες, το επάγγελμα έχει ατονήσει. Ατόνησε μέσω συνδικαλιστικών πιέσεων και αποθαρρυντικών πολιτικών. Αν κάναμε λάθη, ας τα διορθώσουμε και ας μην δίνουμε βούτυρο στο ψωμί άλλων που τους συμφέρει η αποτυχία μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Ελλάδα μπορεί και πρέπει να ξαναγίνει ναυτική υπερδύναμη. Να κυριαρχήσει στους ωκεανούς η γαλανόλευκη σημαία μας. Εχουμε ιστορία εκατό αιώνων στη θάλασσα.
Ελίνα
@ 3.42μμ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό για τα παραέξω της Τουρκίας, ξαναπέστο!
Τι παραέξω δηλαδή, καμία δεκαριά χιλιόμετρα από την Κων/πολη, αρχίζει το χάλι. Εχουν όμως τουπέ και πόζα οι Τούρκοι και τα κρύβουν τα χάλια τους, όχι όπως εμείς εδώ που πάμε φιρί-φιρί για να δείξουμε τα χειρότερά μας. Ελίνα
΄ρωτήστε εφοπλιστές να σας πούν τι τραβάνε με τα ξένα πληρώματα. Ομως αναγκάζονται να τα παίρνουν γιατί δεν βρίσκουν έλληνες, το επάγγελμα έχει ατονήσει
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι λες ρε κυρα μου.Δεν ρωτας τους
Ελληνες ναυτεργατες να σου πουνε την αληθεια.Ξερεις μηπως που πεφτει το Πειραικο λιμανι,αντε πανε μια βολτα και ξαναελα αφου ενημερωθεις.Τι ειναι αυτα που γραφεις απο το σπιτι σου.
@ 7.54μμ
ΑπάντησηΔιαγραφήΛές να μην ξέρω;
Αλλά από σένα και να ήθελε να μάθει κανείς, δεν το βλέπω. Γιατί έδειξες πώς πάς να επιβάλεις την "αλήθεια" σου. Ελίνα
Τι σε τσίμπησε ρε κοπελιά 7:54 μ.μ.;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτά που γράφει η Ελίνα είναι σωστά και γνωστά τοις πάσι...
Οι Έλληνες ναυτικοί είναι δυσεύρετοι, αφού οι περισσότεροι το έχουν ρίξει στο "ρουμ του λετ" το καλοκαίρι και όλο τον χειμώνα κάθονται και τρώνε απ' τα έτοιμα...
Διαβλέπω ως αιτία της συμπεριφοράς σου, τον γνωστό γυναικείο ανταγωνισμό !!!
τζιμης
Η Ελίνα Γαληνού είπε...
ΑπάντησηΔιαγραφή@ 7.54μμ
Λές να μην ξέρω;
Αλλά από σένα και να ήθελε να μάθει κανείς, δεν το βλέπω. Γιατί έδειξες πώς πάς να επιβάλεις την "αλήθεια" σου. Ελίνα
13 Ιανουαρίου 2011 9:58 μ.μ.
Αυτη δεν ειναι η απαντηση που θα περιμεναμε απο σενα και η αποκατασταση της αληθειας απο μεριας σου.
Μπορει να μιλησα ...λιγο αγρια αλλα οταν οι ναυτεργατες μας ειναι ανεργοι γιατι αυτο επιβαλλει το συστημα που ειναι σε πληρη εξελειξη τοτε τα παιρνω στην κεφαλη μου και δεν εχω εγω ολοκληρη την...αμαρτια.Να ειμαστε πιο προσεκτικοι οταν γραφουμε κατι και να μη σιγονταρουμε τους προσκινημενους του κεφαλαιου ητε εφοπλιστικου ητε οποιουδηποτε αλλου,το ιδιο ειναι.
Οταν είπα εγώ "το επάγγελμα έχει ατονήσει" αναφέρω ένα πρόβλημα πολυδιάστατο, το οποίο αφορά και τους ναυτικούς και την ναυτιλία εν γένει. Το θέμα της συζήτησης άλλωστε ήταν η ναυτιλία και οι δυνατότητές της. Σε μια τέτοια περίπτωση, δεν παίρνει κανείς το μέρος των μεν και των δε, ούτε κάνει τον δικηγόρο του διαβόλου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλιώς μπορούν να ειπωθούν πολλά και για τους εφοπλιστές και για τους ναυτεργάτες-στοιχεία υπάρχουν. Οπως και μαρτυρίες από έλληνες ναυτικούς που αναγκάστηκαν να τα παρατήσουν.
Το θέμα είναι πώς θα προχωρήσει η ελληνική ναυτιλία μέσα σε ένα ισόρροπο καθεστώς, χωρίς κανένας κλάδος να αδικείται ή να αδικεί.
Ελίνα
Ομως αναγκάζονται να τα παίρνουν γιατί δεν βρίσκουν έλληνες, το
ΑπάντησηΔιαγραφή--------------------------
επάγγελμα έχει ατονήσει. Ατόνησε μέσω συνδικαλιστικών πιέσεων και αποθαρρυντικών πολιτικών
αυτα ειπες και μελετα τα προσεκτικα
για να καταλαβεις τι ειπες την στιγμη που οι ελληνες ναυτεργατες παρακαλανε για μια δουλεια σε πλοιο και εκβιαζονται απο τους πλοιοκυητες για μεροκαμματο "κινεζικο".Και εκει επεμβαινει ο συνδικαλισμος οπως εγραψες.Τι θαθελες εσυ,να μη επεμβαινει στις προς τα κατω εξισωσεις των λωποδητων εφοπλιστων