5/3/12

«Ανοιχτή» η κατασκευή των έξι φρεγατών

Του Δήμου Βερύκιου
Η ελληνογαλλική διακρατική συμφωνία για την κατασκευή έξι φρεγατών τύπου FREMM, που υπογράφτηκε το 2009, παραμένει σε ισχύ και προχωρούν κανονικά όλα τα στάδια των προπαρασκευαστικών διαδικασιών για την ολοκλήρωση και την υπογραφή της τελικής σύμβασης.

Τη διαβεβαίωση αυτή έδωσε ο Δ. Αβραμόπουλος στην «κεκλεισμένων των θυρών» συνεδρίαση της Επιτροπής Εξοπλισμών, παρότι την ίδια ώρα η τρόικα στο όνομα της περικοπής των αμυντικών δαπανών ζητά την ακύρωση ακόμη και εν εξελίξει εξοπλιστικών προγραμμάτων (π.χ μεταγωγικά αεροσκάφη C27J), που βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο παράδοσης των μισών και πλέον υλικών.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα των γαλλικών φρεγατών το «κρατάμε ανοιχτό», είπε χαρακτηριστικά ο Δ. Αβραμόπουλος και πρόσθεσε ότι εκκρεμεί επίσκεψή του στο Παρίσι!

Οπως εξήγησε ο υπουργός Αμυνας, το πρόγραμμα των γαλλικών φρεγατών FREMM θα ακολουθήσει πέντε φάσεις και ήδη βρίσκεται στην ολοκλήρωση της 1ης φάσης, όπου το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό έχει ζητήσει πρόσθετες προσαρμογές πάνω στις φρεγάτες, που να καλύπτουν επιχειρησιακά τις ειδικές ανάγκες στο ελληνικό θαλάσσιο περιβάλλον. Κατά τη δεύτερη φάση, οι δύο πλευρές (Ελλάδα και Γαλλία) θα καθορίσουν τη συμμετοχή της εγχώριας βιομηχανίας στο πρόγραμμα συμπαραγωγής.
 
Μπορεί ο Ελληνικός Στρατός να απείχε από το φετινό καρναβάλι της Ξάνθης, ωστόσο είχε μια άλλη καινοτομία. «Βασίλισσα» του καρναβαλιού ήταν η πανέμορφη Εμινέ Γεσίρ πομακικής καταγωγής η οποία είχε λάβει μέρος και στα καλλιστεία «Playmate 2011»
 
Διαπραγματεύσεις
Η τρίτη φάση αφορά τις διαπραγματεύσεις για τη διαμόρφωση των οικονομικών στοιχείων. Η τέταρτη φάση θα αφορά την επικαιροποίηση της απόφασης του ΚΥΣΕΑ, ώστε να καθοριστεί η χρηματοδότηση μέσα από ένα τριετές κυλιόμενο πρόγραμμα, με βάση τον καινούργιο νόμο 3918 περί προμηθειών. Ο πτέραρχος Δ. Γεωργιόπουλος, γενικός διευθυντής Εξοπλισμών, διευκρίνισε ότι στην παρούσα προμήθεια τα Αντισταθμιστικά Ωφελήματα θα ενσωματωθούν στα προγράμματα συμπαραγωγής. Ωστόσο, ο Π. Καμμένος, που χαρακτήρισε «ιδιαίτερα επωφελής» για την Ελλάδα τη συγκεκριμένη προμήθεια, υπογράμμισε την ανάγκη να μην επαναληφθεί το λάθος των αρμάτων που αγοράστηκαν χωρίς τα πυρομαχικά. Ζήτησε να βρεθεί τρόπος ώστε από το βασικό πρόγραμμα των φρεγατών FREMM να μην εξαιρεθεί η προμήθεια των πυραύλων CUTMARINE?

Ιδιαιτέρως συγκρατημένος για την προμήθεια των γαλλικών φρεγατών ήταν ο Θ. Δρίτσας, βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ. «Είναι απαραίτητο να γίνει τεκμηρίωση της ανάγκης για τη συγκεκριμένη αγορά.
Μέχρι τώρα έχει διαφημιστεί ως μία συμφωνία αναβάθμισης των ελληνογαλλικών σχέσεων, η οποία δεν προκύπτει ότι στηρίζεται σ΄ έναν σχεδιασμό με βάση τις αμυντικές ανάγκες της χώρας».
 
Το χρονικό του προγράμματος
Η συνεργασία των Ναυπηγείων Ελευσίνας με την DCNS αρχίζει από το 2005. Από τότε μέχρι και σήμερα έχουν ανταλλαγεί πολυάριθμες επισκέψεις και ενημερώσεις.Τη συνεργασία DCNS και Ελευσίνας χαιρέτησαν ο Πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας και ο πρωθυπουργός της Ελλάδας σε κοινό ανακοινωθέν της 6ης Ιουνίου 2008.Η επιλογή της ελληνικής κυβέρνησης για τη FREMM ξεσήκωσε σειρά αντιδράσεων από τα ισχυρά φιλογερμανικά ερείσματα στον ελληνικό κυβερνοχώρο.
Η απαξίωση του συγκεκριμένου εξοπλιστικού προγράμματος ξεκινά από τους ίδιους τους κόλπους της κυβέρνησης της Ν.Δ.Στις 30 Ιουνίου 2009 έληξε η ισχύς του MOU μεταξύ Ελευσίνας - DCNS και στις 2 Ιουλίου 2009 ξεκινούν οι διαπραγματεύσεις για την ανανέωση - τροποποίησή του.
Το RFP, που απηύθυνε στις 5 Ιουνίου 2009 η Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών προς τη γαλλική ΓΔΑΕ(GDA), είχε -για την ελληνική πλευρά- μειωμένες απαιτήσεις από αυτά τα οποία η Ελευσίνα είχε πετύχει και προσυπογράψει με την DCNS.

 Το πρώτο MOU DCNS - Ελευσίνας (MOU Α) υπεγράφη την 25/10/2006 και ήταν σημαντικό διότι περιλάμβανε την κατανομή του έργου μεταξύ των Μερών.Το δεύτερο MOU DCNS Ελευσίνας (MOU Β) υπεγράφη το Δεκέμβριο 2009.Η ουσιώδης αλλαγή μεταξύ των δύο MOU είναι ότι στο πρώτο η σχέση μεταξύ των Μερών ήταν σχέση ισότιμης συνεργασίας, ενώ στο δεύτερο MOU η σχέση μεταξύ κυρίου αναδόχου (DCNS) και κατασκευαστή (Ελευσίνα) είναι ουσιαστικά σχέση μεταξύ κυρίου αναδόχου και υπεργολάβου.

Μετά την αποστολή του RFP, η Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών ουσιαστικά απαγόρευσε στη γαλλική πλευρά κάθε εμπλοκή των Ναυπηγείων Ελευσίνας όσο και της DCNS στις διαπραγματεύσεις
Ακολούθησε «πόλεμος» ανακοινώσεων μεταξύ ΓΔΑΕ και Ελευσίνας σε οξύτατο ύφος.
Εν τω μεταξύ, οι Γερμανοί ιδιοκτήτες του Σκαραμαγκά, έχοντας και την πληροφορία ότι το μετά τη DCNS MOU της Ελευσίνας προέβλεπε ουσιαστικά ισότιμη συμμετοχή (50% - 50%), έσπευσαν να επωφεληθούν προτείνοντας στην Ελευσίνα το 50% ενός προγράμματος γερμανικών φρεγατών.
http://www.imerisia.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.