2/5/13

Αυθεντικό το Ευαγγέλιο του Ιούδα

Θέρμου Μαρία
Εγραψε και ο Ιούδας Ευαγγέλιο;
Οι γνώστες περί τα εκκλησιαστικά ξέρουν, πως όντως υπάρχει ένα Ευαγγέλιο, το οποίο αποδίδεται στον Ιούδα, μόνον που κανείς ως τώρα δεν ήταν βέβαιος αν είναι αληθινό.
Ιδού όμως, που ένα αιγυπτιακό συμβόλαιο γάμου (!) επιβεβαιώνει την ύπαρξή του. «Αν δεν είχαμε βρει μία μελέτη του Λούβρου για τους γάμους στην Αίγυπτο και τα συμβόλαια γης, η οποία προέρχεται από την ίδια χρονική περίοδο και ήταν γραμμένη με μελάνι, παρόμοιο με εκείνο, που χρησιμοποιήθηκε στο Ευαγγέλιο του Ιούδα δεν θα μπορούσαμε τώρα να πούμε, ότι είναι αυθεντικό», δήλωσε ο Γιόζεφ Μπάραμπ, επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας που έκανε την ανακοίνωση σε συμπόσιο για την χημεία στην Αρχαιολογία.

Η ομάδα του Μπάραμπ οργανώθηκε το 2006 από την National Georgraphic Society με σκοπό τον προσδιορισμό της αυθεντικότητας του Ευαγγελίου του Ιούδα, που αποκαλύφθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1970. Το κείμενο γραμμένο στα κοπτικά πριν από 1700 χρόνια είναι συνταρακτικό γιατί _ αντίθετα με άλλες βιβλικές αναφορές που δείχνουν τον Ιούδα Ισκαριώτη ως μισητό προδότη, ο οποίος υποδεικνύει τον Ιησού στους διώκτες του_ ισχυρίζεται ότι ο ίδιος ο Ιησούς ζήτησε από τον φίλο του, Ιούδα να τον προδώσει στις Αρχές.

Μετά την ανάλυση ενός δείγματος ο Μπάραμπ και οι συνεργάτες του κατέληξαν στο συμπέρασμα, ότι το κείμενο αυτό ήταν πιθανό να έχει γραφτεί με μία πρώιμη μορφή μελάνης από όζο σιδήρου και μαύρη αιθάλη με συνδετικό υλικό το κόμμι.

Παρ΄ ότι όμως, από το κείμενο προέκυπτε, ότι το Ευαγγέλιο είχε γραφτεί κατά το 3ο ή 4ο αιώνα μ. Χ., οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η μελάνη που είχε χρησιμοποιηθεί ήταν διαφορετική από ο, τι είχαν συναντήσει ως τότε. Γιατί τα μελάνια αυτού του τύπου _ τουλάχιστον όσα χρονολογούνται στο Μεσαίωνα_ ήταν φτιαγμένα από θειικό σίδηρο και οξέα από τανίνες, όπως αυτές που προέρχονται από καρπούς δρυός. Αλλά το μελάνι που χρησιμοποιήθηκε για την συγγραφή του Ευαγγελίου του Ιούδα, δεν περιέχει καθόλου θείο. Και αυτό, όπως είπε ο Μπάραμπ ήταν ανησυχητικό.

Τελικά όμως ο ερευνητής βρήκε μια αναφορά σε μία μικρή γαλλική μελέτη στο Λούβρο που ανέλυε αιγυπτιακά, αρχειακά κείμενα στην κοπτική και την ελληνική γλώσσα, σχετικά με γάμους και ιδιοκτησίες γης, τα οποία χρονολογούνταν από τον 1ο ως και τον 3ο αιώνα. Και για καλή του τύχη στη μελέτη αυτή υπήρχε ένα γαμήλιο συμβόλαιο και άλλα έγγραφα γραμμένα με μελάνι που περιείχε χαλκό αλλά και λίγο ή καθόλου θείο.

«Η μνήμη μου γι΄ αυτή τη μελέτη παραμένει ζωντανή. Είχα ένα ξαφνικό συναίσθημα ηρεμίας, ότι όλα ήταν εντάξει και ότι θα μπορούσα να καταθέσω και τη δική μου έρευνα χωρίς ερωτηματικά», λέει ο Μπάραμπ. Σήμερα ο ίδιος υποστηρίζει, ότι το μελάνι του Ευαγγελίου του Ιούδα ήταν μάλλον ένας μεταβατικός τύπος. Ο κρίκος δηλαδή που έλειπε, μεταξύ των μελανιών της αρχαιότητας, που είχαν βάση τον άνθρακα και εκείνων από όζο σιδήρου που χρησιμοποιήθηκαν τον Μεσαίωνα και τα οποία περιείχαν θειικό σίδηρο. Οσο για το περιεχόμενο του Ευαγγελίου, αυτό φυσικά θεωρείται, ότι έχει απαντηθεί προ πολλού.

Θέρμου Μαρία

ΤΟ ΒΗΜΑ

1 σχόλιο:

  1. Αυτά που γράφει είναι τσαπατσουλιές, αλλά πουλάνε!
    Τα συνήθη μελάνια συντίθεντο από αιθάλη και κόμμι. τα θειούχα και μεταλλικά ξεκινούν από τον 3ο αι. μΧ και εξαπλώνονται.
    Αλλά η συνωμοσιολογία και το χριστεμπόριο ....
    Αυτά είναι τα αποτελέσματα της υποβάθμισης και εκμηδένισης των ανθρωπιστικών σπουδών, ο κάθε τενεκές λέει ανεξέλεγκτα ό,τι γουστάρει.
    Το θέμα της χημικής μελέτης των μελανιών έχει ανκύψει ΠΟΛΥ πρόσφατα και εννοώ μόλις τα τελευταία 5 χρόνια σε συστηματική βάση!!! Δημοσιεύσεις και μικροέρευνες υπήρχαν και παλαιότερα όμως δεν βασίζονταν σε χημικές αναλύσεις, αλλά σε συνταγές παρασκευής μελανιών που βρίσκονταν σημειωμένες στο περιθώριο χειρογράφων ή πολύ μεταγενέστερα κείμενα (ιατροσοφικά, αλχυμικά [sic] κλπ). Η μελέτη των μελανιών έχει ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ δρόμο και η ομοιότητα στην σύσταση κάποιων τυχαίων δειγμάτων δεν αποτελεί παρά ΕΝΔΕΙΞΗ κοινής ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗΣ προέλευσης και όχι χρονολογικής, καθώς θα πρέπει να συγκριθούν μετρήσεις αναλογιών και συστατικών, τα οποία και πάλι δεν είναι ασφαλείς οδηγοί καθώς αυτά είναι πράγματα ΚΙΝΗΤΑ και μετακινούμενα όπως και οι άνθρωποι άλλωστε.
    Ο Μεσαίωνας από τον 3-4ο αιώνα απέχει χρονολογικά και τεχνολογικά όσο και η Αναγέννηση, οπότε η σύγκριση με τα μεσαιωνικά μελάνια είναι επιεικώς ΑΣΤΟΧΗ...
    Χρειάζεται πολύ μεγαλύτερο στατιστικό δείγμα ΧΡΟΝΟΛΟΓΗΜΕΝΩΝ χειρογράφων και με βέβαιο τον τόπο σύνταξης για να αποκτήσουμε ασφαλή βάση για στατιστικές μετρήσεις.
    Επί πλέον η παλαιογραφική χρονολόγηση (δηλ από τον τύπο και το ύφος της γραφής) είναι ένας ΑΠΟΛΥΤΩΣ ασφαλής οδηγός με απόκλιση 50-100 χρόνων (σε ακραίες περιπτώσεις) και μάλιστα σε συνδυασμό με την γλωσική ανάλυση (ύφος, λεξιλόγιο, γραμματική) και την κωδικολογική (τεχνικές παραγωγής του χειρογράφου, βιβλιοδεσία, διαστάσεις φορμάτ κλπ) καθιστούν την χρονολογική μετακίνηση του "Ευαγγελίου του Ιούδα" προς τα πίσω πονηρή και αντεπιστημονική υπόθεση.
    Ειδικά μάλιστα αν συνέκρινε αιγυπτιακά (δηλ. ανατολικά) μελάνια με δυτικοευρωπαϊκά είναι σαν να συγκρίνεις την Βενετία με την Μόσχα....
    Αλλά να πουλήσουμε κανένα φύλλο μέρες που είναι...
    Μιας και το ιστολόγιο έχει γλωσσομαθείς για συνθέσεις μελανιών ΧΩΡΙΣ ΘΕΙΑΦΙ:
    Manuel de Codicologie des manuscrits en ecriture arabe BNF 2000, σελ. 122-124 και ειδικότερα για τα κοπτικά χειρόγραφα: Der Lebenskreis der Kopten. Βιέννη 1995. σελ. 2
    Οι Ελληνόφωνοι ας αρκεστούν στην Ελληνική Παλαιογραφία του Μιόνι (ΜΙΕΤ) και στην μετάφραση και ανατύπωση από τον Λάμπρο της Ελληνικής κια Λατινικής Παλαιογραφίας του Θόμψων.

    Όσο αναλαμβάνουν άσχετοι ειδικευμένα αντικείμενα των ανθρωπιστικών τομέων και ιδίως συρρικνώνονται οι καθαρές φιλολογικές σπουδές τόσο θα οργιάζουν οι Λιακοπουλοειδείς βλακείες και θα νομίζει ο καθένας ότι έχει καταρτιση να κρίνει ιστορικά και φιλολογικά θέματα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.