8/10/14

Σεβασμιώτατε Καλαβρύτων, δεν είμαστε «τουρκόσποροι» όσοι τιμούμε τον Οικουμενικό Πατριάρχη!

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος και ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος, στην Παναγία Σουμελά του Πόντου (φωτογραφία Νίκος Μαγγίνας) 
Του Νίκου Πετρίδη
   Αλγεινή εντύπωση και ικανή αγανάκτηση προκαλούν τα νέα «επεισόδια» με πρωταγωνιστή το Μητροπολίτη Καλαβρύτων. Ο Σεβασμιώτατος κ. Αμβρόσιος, παίρνοντας ως αφορμή τις διαδικασίες εκλογής τριών νέων Μητροπολιτών, αλλά και την πρόσφατη τοποθέτηση του νεοεκλεγέντος Μητροπολίτη Αδριανουπόλεως ως Πατριαρχικού εκπροσώπου στην Αθήνα, κοινοποίησε ανοικτή επιστολή προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη.
Οι εκφράσεις που περιλαμβάνονται στην επιστολή προκαλούν κατάπληξη και μάλιστα αφού προέρχονται από έναν ιεράρχη και απευθύνονται στον Οικουμενικό Πατριάρχη. Για του λόγου το αληθές, παραθέτουμε μερικές από αυτές:

   -«Ο Πατριάρχης μας, λοιπόν, φερόμενος αναξιοπρεπώς και αντίθετα προς το υψηλό εκκλησιαστικό Του αξίωμα, απέστειλε τα «τσιράκια» Του εδώ και εκεί στον Ελλαδικό χώρο…».

   -«Έτσι λοιπόν από τη μια πλευρά έχουμε τον Πρόεδρο της Τουρκίας κ. Ερντογάν, ο οποίος προαλείφεται και γλύφει τα χείλη του για την αυτονόμηση της Θράκης, και από την άλλη πλευρά έχουμε τον Οικουμενικό μας Πατριάρχη κ. κ. Βαρθολομαίο, ο οποίος προβάλλει ενώπιον μας ως Ερντογάν Νο 2 και μας προετοιμάζει για το ΜΕΓΑΛΟ ΕΘΝΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ, το οποίο έχει στο μυαλό Του!»

   -«Ο κληρικός αυτός από τούδε και στο εξής θα αποτελή τον «μπράβο», τον «κατάσκοπο», τον «πράκτορα» του Οικουμενικού Πατριάρχου εις βάρος της Εκκλησίας μας. Θα υπονομεύη τον ίδιο τον Αρχιεπίσκοπο κ. Ιερώνυμο!»

   -«Κινδυνεύει η γεωγραφική ενότης του Ελλαδικού Χώρου! Κινδυνεύει επίσης η αυτονομία, η αυτοκεφαλία και η ανεξαρτησία της Εκκλησίας μας! Η Εκκλησία της Ελλάδος με μαθηματική ακρίβεια οδηγείται σε διχοτόμηση».

   Όλα τα παραπάνω σχετίζονται με τις λεγόμενες Μητροπόλεις των Νέων Χωρών, δηλαδή τις Μητροπόλεις των περιοχών που εντάχθηκαν στο ελληνικό κράτος μετά τους Βαλκανικούς Πολέμους, τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, τη Μικρασιατική Καταστροφή και τη Συνθήκη της Λωζάννης.

   Δε θα σταθούμε στο ζήτημα αυτό, που είναι ξεκάθαρο, αφού οι συγκεκριμένες Μητροπόλεις υπάγονται πνευματικά στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, το οποίο τις παραχώρησε «επιτροπικώς» στην Εκκλησία της Ελλάδας με την Πράξη του 1928.

   Θα σταθούμε μόνο στην πρωτοφανή ενέργεια του Μητροπολίτη Καλαβρύτων, ο οποίος απαίτησε από την Ιερή Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος, να συζητήσει το κείμενό του και ουσιαστικά να το «υιοθετήσει».
   Αυτή η απαίτηση αντικρούστηκε σθεναρά κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης από τον Μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως. Ο κ. Άνθιμος πήρε το λόγο και, σύμφωνα με όσα έχουν ήδη δημοσιευθεί, είπε τα εξής:
   «Στην Ιεραρχία μας που συνέρχεται σήμερα, ρίχνει βαρειά τη σκιά του, το επαίσχυντο κείμενο του Σεβ. Καλαβρύτων ο οποίος βλέπει φαντάσματα και σκιαμαχεί με ποιόν; Με τι; Το σκέφτηκε άραγε;
   Την περασμένη εβδομάδα ζήσαμε στην Θράκη τις εκδηλώσεις ενθουσιασμού και αγάπης του ποιμνίου μας προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη. Τόσο ο θεσμός, όσο και το πρόσωπο είναι πολύ ψηλά στην συνείδηση και στην ψυχή του λαού μας. Αυτό το παραλήρημα της κακότητος του κειμένου του Μητροπολίτη Καλαβρύτων, φέρνει διχασμό στην Ορθοδοξία και στην Ιεραρχία.
   Ζητώ, Μακαριώτατε, όχι την συζήτηση περί του θέματος. Η συζήτηση ενός τέτοιου κατάπτυστου κειμένου θα αποτελέσει μομφή για την Ιστορία της Ιεραρχίας μας. Ζητώ την απομπομπή και την αποκήρυξη του αισχρού δημοσιεύματος. Ειδάλλως η σιωπή μας θα σημαίνει συνενοχή….»

   Η απάντηση του Μητροπολίτη Καλαβρύτων, «πάγωσε» την αίθουσα που συνεδρίαζε η Ιερά Σύνοδος:
   «Εάν ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως δεν αισθάνεται Έλληνας και μέλος της Ιεραρχίας ας πάει στην Τουρκία»!!!


   Αν είναι δυνατόν! Επειδή ο Σεβασμιώτατος Αλεξανδρουπόλεως «τόλμησε» να υπερασπιστεί τον πνευματικό ηγέτη εκατομμυρίων Ελλήνων Ορθοδόξων και να καυτηριάσει τις απρεπείς εκφράσεις που χρησιμοποίησε ο Καλαβρύτων Αμβρόσιος εναντίον του σημερινού Οικουμενικού Πατριάρχη, εκπροσώπου του Φάρου της πίστεώς μας για δεκαοκτώ ολόκληρους αιώνες και ταυτόχρονα κέντρου αναφοράς του Γένους μας για περίπου πέντε αιώνες, αμφισβητήθηκε ξεκάθαρα η ελληνική συνείδησή του και «χαρίστηκε» ελαφρά τη καρδία στην Τουρκία.

   Μπορεί να μας έχει συνηθίσει σε λεκτικούς ακροβατισμούς και «περίεργες» επιλογές θέσεων και πράξεων ο κ. Αμβρόσιος, όμως αυτή η στάση του υπερβαίνει τα όρια.
   Τα εκατομμύρια των Ελλήνων που κατάγονται από προσφυγικές οικογένειες της Μικρασίας, του Πόντου, της Ανατολικής και της Βόρειας Θράκης, οι γηγενείς Μακεδόνες και Ηπειρώτες, οι Αιγαιοπελαγίτες, οι Κρήτες, οι Έλληνες της διασποράς σε Ευρώπη, Ασία, Ωκεανία και Αμερική, όλοι αυτοί που έχουν ως πνευματικό τους ηγέτη τον Οικουμενικό Πατριάρχη, θα πρέπει να ανέχονται τέτοιου είδους συμπεριφορά εναντίον του από τον εκάστοτε Μητροπολίτη Καλαβρύτων;
   Αν τολμήσουν μάλιστα να διαμαρτυρηθούν, τότε ο αυτόκλητος υπερασπιστής της Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία «ιδρύθηκε» μονομερώς το 1833 από τη βαυαρική αντιβασιλεία του Όθωνα και μόλις το 1850 της αποδόθηκε «Αυτοκεφαλία» από το Οικουμενικό Πατριαρχείο, αυτός ο Μητροπολίτης της λεγομένης «Παλαιάς Ελλάδος», μπορεί να αμφισβητήσει ευθέως την ελληνικότητά τους και να τους «χαρίσει» στην Τουρκία.

   Δυστυχώς αυτή η νοοτροπία φέρνει στο νου μας την αντιμετώπιση που είχαν σε πολλές περιπτώσεις οι πρόγονοί μας πρόσφυγες μετά την ελληνοτουρκική ανταλλαγή πληθυσμών, όταν από στόματα αμόρφωτων, αλλά δυστυχώς και μορφωμένων «γηγενών», άκουγαν να τους αποκαλούν «τουρκόσπορους».
   Αυτή η νοοτροπία και η συμπεριφορά άφησε πληγές, αλλά με το πέρασμα του χρόνου επουλώθηκαν.
   Και έρχεται τώρα ένας Μητροπολίτης παρακαλώ, να τις επαναφέρει;
   Επειδή θεωρούμε ότι ο πνευματικός μας ηγέτης, αλλά και ο ηγέτης του Γένους μας στους αιώνες της σκλαβιάς και μέχρι σήμερα, είναι ο Οικουμενικός Πατριάρχης;
   Επειδή δε δεχόμαστε να αντιμετωπίζεται με αυτόν τον τρόπο ο εκπρόσωπος του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως και όλων όσων αυτό σημαίνει για την ιστορική πορεία του Γένους μας, των αλησμόνητων πατρίδων μας, των προγόνων μας και ημών των ιδίων;  
   Μέχρι πότε οι προσωπικές αντιπαραθέσεις, οι ανθρώπινοι εγωισμοί και οι κοντόφθαλμες διχαστικές υπεραπλουστεύσεις, θα πληγώνουν την ενότητα του Έθνους και της Εκκλησίας;


   Ιδού λοιπόν τι είπε ο Οικουμενικός Πατριάρχης κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στη βόρεια Ελλάδα, όσον αφορά τις λεγόμενες «Νέες Χώρες»:
   «Προς ουδένα αντιδικούμεν, αλλὰ και δεν πρόκειται να απεμπολήσωμεν ποτὲ τα δικαιώματα της Μητρὸς Εκκλησίας επὶ των Ιερών αυτής Μητροπόλεων εδώ εις την αγιοτόκον Θρᾴκην, την αναμφισβητήτως Ελληνικὴν και αιματοβαμμένην Μακεδονίαν, τὴν υψηλόφρονα Ήπειρον και τας ερατεινὰς νήσους του Αρχιπελάγους, διότι το αντίθετον θα ήτο προδοσία της ιστορίας της πίστεως και του Γένους».

   Και με βάση αυτό, ο Σεβασμιώτατος Καλαβρύτων αμφισβήτησε την ελληνική συνείδηση του Μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως και τον προέτρεψε να πάει στην Τουρκία.
   Σε ποιόν τα είπε αυτά; Στο σημερινό Μητροπολίτη Άνθιμο, που το μισό ποίμνιό του αποτελούν απόγονοι προσφύγων από την Ανατολική και τη Βόρεια Θράκη, τον Πόντο, την Καππαδοκία, την Ιωνία και τη Βιθυνία.
   Τον Άνθιμο, που ως Αρχιμανδρίτης άφησε την ησυχία και την ευκολία του στην Αλεξανδρούπολη και μετακόμισε στην Κωνσταντινούπολη όταν αντιμετώπιζε έλλειψη ιερέων, για να τελεί τη θεία λειτουργία σε εκκλησίες της Βασιλεύουσας, πολλές φορές για δύο ή τρεις μόνο πιστούς.
   Για να εξομολογεί και να κοινωνεί τους ανήμπορους γέροντες στο Μπαλουκλί.
   Για να τελεί μυστήρια με χίλιες προφυλάξεις, έχοντας ως ποίμνιο κρυφούς χριστιανούς.
   Για να ψάλλει μεγαλοφώνως τροπάρια σε ερειπωμένες εκκλησιές στη Νίκαια, στα Μύρα, στην Απολλωνιάδα της Προύσας, στη Ραιδεστό, στην Αίνο, στην Παναγία Σουμελά της Τραπεζούντας.
   Για να ερευνά και να προσπαθεί να ανακαλύψει και να αποτυπώσει κάθε χριστιανικό και ελληνικό ίχνος που κινδυνεύει να χαθεί.
   Τον Άνθιμο, που εξαιτίας αυτής της δραστηριότητάς του, συνελήφθη από τη ΜΙΤ ως Έλληνας κατάσκοπος και τελικά υποχρεώθηκε να φύγει από την Κωνσταντινούπολη.

   Γι` αυτόν τον αδελφό του, ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων είπε:
   «Εάν ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως δεν αισθάνεται Έλληνας και μέλος της Ιεραρχίας ας πάει στην Τουρκία»!!!

   Δεν χρειάζεται να προσθέσουμε κάτι περισσότερο. Παραθέτουμε μόνο την απάντηση του κ. Ανθίμου:
   «Δεν σας επιτρέπω να αμφισβητείτε την ψυχή μου και την θέση μου. Εσείς να εξετάσετε το διχασμό που βάζετε στην Εκκλησία και στην Πατρίδα μας, αυτά που λέτε εσείς, δεν τα λέει ούτε το Τουρκικό Προξενείο».

   Κι εμείς συμπληρώνουμε:
   «Δεν σας επιτρέπουμε κύριε Αμβρόσιε να αμφισβητείτε την ψυχή μας και τη θέση μας, επειδή τιμούμε και θεωρούμε ως πνευματικό μας ηγέτη τον Οικουμενικό Πατριάρχη. Οι εποχές που μας αποκαλούσαν ορισμένοι «τουρκόσπορους», έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί».

7 σχόλια:

  1. ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΟΤΙ ΤΟ ΥΦΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ ΤΟΥ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΠΟΛΥ ΑΠΕΧΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΕΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ,ΑΛΛΑ ΤΟ ΙΔΙΟ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΑΛΕΞ/ΛΕΩΣ.
    ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟ ΤΩΡΑ,ΑΣ ΜΟΥ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΒΑΣΕΙ ΠΟΙΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑΣ ΟΙ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΧΩΡΩΝ ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΥΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΜΙΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΑΝΗΚΟΥΝ,ΕΝΩ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΔΕΝ ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΥΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΑΝΗΚΟΥΝ.
    ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΚΑΙ ΤΑ 12ΝΗΣΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΟΡΙΣΤΙΚΩΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ''ΑΧΡΙ ΚΑΙΡΟΥ'' ΚΑΙ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΑΙ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΠΟΙΜΝΙΟ ΣΕ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.
    ΤΑ ΠΕΡΙ ΑΠΑΡΑΓΡΑΠΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΞΙΑ,ΚΑΙ Ο ΤΙΤΛΟΣ ''ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΗΓΕΤΗΣ ΕΚΑΤΤΟΜΥΡΙΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ''ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΕΡΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ.
    ΦΑΝΤΑΣΘΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΘΡΑΚΗ ΝΑ ΕΚΛΕΓΟΝΤΑΙ ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΕΧΟΝΤΑΣ ΠΑΡΕΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΣ ΤΗΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΑΡΧΗ ΚΩΝ/ΛΕΩΣ.
    ΕΧΟΥΜΕ ΤΡΕΛΛΑΘΕΙ ΤΕΛΕΙΩΣ?
    ΠΑΝΑΓ.ΚΟΚΚΑΛΙΔΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πουθενά μα πουθενά δεν διάβασα να τον αποκαλεί "τουρκόσπορο".Μα πόσο φαντασιόπληκτος είναι ο αρθρογράφος αυτός;
    Όχι πείτε μου διαβάσατε εσείς πουθενά τη λέξη αυτή;
    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ βγάζει ο αρθρογράφος...το κοτσάρει στον τίτλο μπας και τσιμπήσει κανείς...και αυτό ήταν όλο...

    Όσο για το τουρκόσποροι γενικά μιλώντας και καθώς είμαι απόγονος μικρασιατών από τη σκλαβωμένη Βόρεια Μικρά Ασία(Βιθυνία) ευτυχώς που υπάρχει και το διαδίκτυο και μαθαίνει ο κόσμος για τις πάμπολλες περιπτώσεις όπου οι μικρασιάτες & οι πόντιοι έτυχαν φοβερής υποδοχής από τους Έλληνες της απελευθερωμένης τότε Ελλάδας καθώς και βοήθειας που απέχουν έτη φωτός από αυτό που θέλουν να περάσουν τα καθεστωτικά μέσα ότι ΟΛΟΙ οι πρόσφυγες έτυχαν άσχημης συμπεριφοράς από ΟΛΟΥΣ τους Ελλαδίτες.
    Δεν υπάρχει μεγαλύτερο ψέμα από αυτό.Για όσους ξέρουν φυσικά και το έχουν ψάξει.

    Αλήθεια πότε θα μας πουν τι πολιτικές πεποιθήσεις είχαν όσοι έβριζαν τους πρόσφυγες τουρκόσπορους;
    Γιατί οι τότε κεντρώοι-βενιζελικοί ήταν υπέρ της απελευθέρωσης, οι πρόσφυγες που ήρθαν οι περισσότεροι έγιναν βενιζελικοί για προφανείς λόγους(όχι πως δεν υπήρχαν και κεντρώοι που έβριζαν)

    Η μεγάλη μάζα όμως των υβριστών-παραπλανημένων μήπως προέρχονταν από την τότε αριστερά-ακροαριστερά που οι τότε ηγέτες της ΠΑΝΥΓΗΡΙΖΑΝ γράφοντας «Αν δεν νικιόμασταν στη Μ. Ασία, η Τουρκία θάτανε σήμερα πεθαμένη και μείς μεγάλη Ελλάδα».
    Για το απόσπασμα από την εφημερίδα «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ» στις 12 Ιουλίου 1935 αναφέρομαι.

    Και εννοείται και πολλοί δεξιοί της εποχής αποκαλούσαν τουρκόσπορους τους πρόσφυγες.Αδιαμφισβήτητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης περιπατεῖ πάντοτε, ἐδῶ καί αἰῶνας, ἐπάνω σέ τεντωμένο σχοινί. Δύσκολες οἱ ἰσορροπίες.
    Ἔχοντας μεγαλώσει στήν κεμαλική Τουρκία, ὅμως, ὁ νῦν Πατριάρχης δέν ἔχει προσωπικήν ἐμπειρίαν δημοκρατικῆς πολιτικῆς ἐλευθερίας, οὔτε ἐμπειρίαν μεγάλης ἐλευθερίας ἐκφράσεως, οὔτε ἐμπειρίαν βιωμάτων ἀντοχῆς εἰς σφοδροτάτην κριτικήν προερχομένην ἀπό ὁμοδόξους καί δή Ἕλληνας, καί δή μητροπολίτας.
    Περιμένει, νομίζω, ἀπό τούς ἄλλους Ὀρθοδόξους Χριστιανούς, καί δή Ἕλληνας-Ρωμηούς, τήν σύμπνοια πού πρέπει νά χαρακτηρίζῃ τά μέλη τῆς κάθε μειονότητος καί δή τῆς ἐν Κωνσταντινουπόλει διωκομένης καί ὁλονέν συρρικνουμένης Ἑλληνικῆς μειονότητος Ρωμηῶν.
    Διά τοῦτο, δέν πρέπει νά παρεξηγήσῃ τά γραφέντα ὑπό τοῦ Καλαβρύτων. Τό κείμενό του εἶναι κείμενον ἀφυπνίσεως καί προβληματισμοῦ. Διότι, ὁ Καλαβρύτων καλά κάνει καί φοβεῖται τούς Τούρκους διά χρῆσιν τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου καί τῶν ὅποιων δικαίων του, ἤ ἀνάγκης ἰσορροπιῶν του, προκειμένου νά ἀποκτήσῃ ἐπιρροήν ἡ Τουρκία ἐπί τῆς Ἑλλάδος.
    Τά ὑπ' αὐτοῦ ὅμως λεχθέντα ῳς πρός τόν Ἀλεξανδρουπόλεως, εἶναι βεβαίως λόγοι τῆς στιγμῆς, κακῆς στιγμῆς, ἀλλά δέν ἀνακαλοῦν στήν μνήμη τήν στάσιν ὁρισμένων Ἑλλαδιτῶν κατά τῶν ἐκ Μικρᾶς Ἀσίας προσφύγων. Ἕτερον, ἑκάτερον.
    Τέλος, ἰσορροπίες τηρητέες, καί τηρούμενες, ὑπό τοῦ Οίκουμενικοῦ Πατριάρχου ἤ τοῦ Ἀλεξανδρουπόλεως, δέν πρέπει νά συμπίπτουν, ἐπ' οὐδενί λόγῳ, οὔτε μέ προώθησιν ἀπαμβλύνσεως τοῦ ὀρθοδόξου χριστιανικοῦ καί ἐθνικοῦ φρονήματος τῶν Ἑλλήνων, οὔτε μέ ἐμπέδωσιν κοινωνιολογικοῦ ἤ πολιτικοῦ χαρακτῆρος "εἰρήνης", μεταξύ χριστιανῶν καί μουσουλμάνων, διά κινήσεων σκανδαλισμοῦ καί διαιρέσεως τοῦ ὀρθοδόξου χριστιανικοῦ ποιμνίου τῆς Ἑλλάδος - διαιρέσεως, εἴτε πνευματικῶς, ὡς πρός τήν ἀκεραιότητα τῆς ὀρθοδόξου χρστιανικῆς πίστεως, εἴτε διοικητικῶς ὡς πρός τήν διοικητικήν αὐτοτέλειαν τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.
    Τό δέ "ἄχρι καιροῦ", ὅταν ἐξεφράσθη, ἐνεῖχε τήν ἐλπίδα δι'ἀποκατάστασιν τῆς ἐλευθερίας τῆς ὀρθοδόξου χριστιανικῆς λατρείας εἰς τήν Μικράν Ἀσίαν. Καί ὄχι τήν (καί) ὑπό τῶν Τούρκων προωθουμένην σήμερον πολιτικήν, τοῦ χωρισμοῦ τοῦ Ἑλληνικοῦ κράτους ἀπό τήν Ἐκκλησίαν τῆς Ἑλλάδος.
    Τοῦτο, ἐπιδιώκεται, α) πρός διαίρεσιν τοῦ Ἑλληνικοῦ Κράτους καί ὑποταγήν τῶν τμημάτων του είς Τούρκους καί ἄλλους δυνάστας, καί β) πρός καθολικόν ὄλεθρον καί τῆς ἐν Ἑλλάδι Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, καί τῆς ἐν Μικρᾶ Ἀσία ἐναπομενούσης.
    Καθ' ὅσον, ἐξ ἄλλου, ἡ πλήρης ΙΣΙΛοποίησις τῆς Τουρκίας, εἶναι πλέον θέμα χρόνου. Καί ἡ σχετική πολιτική βούλησις ὑπάρχει , καί αἱ πραγματικαί προϋποθέσεις καί στηρίξεις ἐκ τοῦ ἐξωτερικοῦ (τήν "Δύσιν") ὑπάρχουν ὡς φαίνεται.
    Συναφῶς, σύντομα θά μάθομεν, ἐπί τῆ ΙΣΙΛοποιήσει τῆς Τουρκίας, ὅτι ὁ Ἐρντογκάν καί ὁ - ἀντεθνικῶς καί ἀνορθοδόξως τιμηθείς ὑπό τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου (ἐλαίῳ ἰσορροπιῶν...) καί προστατευόμενος ὑπό τῶν Ἀμερικανῶν - Φετουλάχ Γκιουλέν, τά "ξαναβρῆκαν".
    Αὐτά θά γίνουν, ἐάν δέν προχωρήσῃ ἀμέσως καί ἐπειγόντως, εἰς τόν ἀπόηχον τοῦ Κομπανί ἔστω, ἡ ἔμπρακτος στήριξις ἀνεξαρτήτου Κουρδιστάν ὑπό τῆς διεθνοῦς Κοινότητος, ἀλλά συνεχισθοῦν, ὡσάν θυσίαι ἐπισφραγίσεως ἀνόμου συζεύξεως, αἱ σφαγαί τῶν Κούρδων, ὑπό τόν κοινόν ζυγόν τοῦ ΙΣΙΛ καί τῆς Τουρκίας, ὑπό τά ἀπλανῆ ὄμματα καί τά κροκοδείλια δάκρυα τῆς λεγομένης Δύσεως.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Να γινει πατριαρχειο η Ελλαδα ΕΔΩ και ΤΩΡΑ!!!! Να σταματησει αυτο αισχος της παρεισφρυσεως των Τουρκων στα Ελληνικα πραγματα εμμεσως. Βαινουμε προς Φινλανδοποιηση δεν το βλεπετε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Περισσεύουν οι θιασώτες της μικρής πλην τιμίου Ελλάδος. Προφανώς παλιολλαδίτες ίσως και όχι, δεν έχει σημασία. Οι Έλληνες έχουν Πατριαρχείο. Να καταργηθεί εδώ και τώρα το ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟ ΤΗΣ ΒΑΥΑΡΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δυο ανθρωποι τσακωνοντας σε ξενο αχυρώνα, β) οσοι ενοχληθηκαν απο το καλο στομα του Αμβροσιου, ας μας πουνε γιατι εμεις οι ΕΛΛΗΝΕΣ ειμαστε παιδια του αβρααμ και της ρεβεκκας,ας λυσουν πρωτα τα θεολογικα,,γιατι τ αλλα ειναι για να εισπρατρουν!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΝΑΙ,ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΧΟΥΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ
    ΚΑΙ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ ΜΕ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ ΤΟΝ ΒΟΥΛΓΑΡΟΚΤΟΝΟ.
    ΤΙ ΑΛΛΟ Θ'ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ?
    (ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΠΑΛΑΙΟΕΛΛΑΔΙΤΗΣ,ΟΙ ΠΑΠΟΥΔΕΣ ΜΟΥ ΗΡΘΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ)
    ΠΑΝΑΓ.ΚΟΚΚΑΛΙΔΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.