6/4/15

«Πατριωτική Αριστερά» ή Φιλική Εταιρεία;

untitled7
Η στρατηγική ενός κινήματος χειραφέτησης
Του Γιώργου Καραμπελιά
Εντυπωσιακή είναι η υποστήριξη την οποία απολαμβάνει η κυβέρνηση όχι μόνο από έναν απελπισμένο λαό, αλλά από τον ίδιο τον αντιμνημονιακό χώρο, μέσα και έξω από τον Σύριζα, και μάλιστα από την πατριωτική πτέρυγά του, που κατά τεκμήριο θα είχε μία αίσθηση των διακυβευμάτων και των κινδύνων που αντιμετωπίζει η χώρα.
Από κείνους που θα έπρεπε, λογικά, να αξιολογούν το ζήτημα της υπογεννητικότητας και της δημογραφικής κατάρρευσης ως σημαντικότερο από πολλά από τα υπαρκτά ζητήματα των φαρμακοποιών, επί παραδείγματι.

  • Από εκείνους που θα έπρεπε να αξιολογούν το ζήτημα της παραγωγικής ενδογενούς ανάπτυξης ως κατά πολύ σημαντικότερο από τον ΦΠΑ στα τουριστικά νησιά.
  • Από εκείνους που θα έπρεπε να θεωρούν το μεταναστευτικό ως μία βόμβα όχι μόνο στα θεμέλια της κοινωνικής συνοχής αλλά και της ίδιας της εθνικής επιβίωσης, σε μία χώρα των συνόρων και στο σύνορο των κόσμων που συγκρούονται.
  • Από εκείνους που θα έπρεπε να αντιμετωπίζουν τον εθνομηδενισμό ως τον βασικό ιδεολογικό υπεύθυνο για την διάλυση και πολτοποίηση της ελληνικής κοινωνίας, διότι αποσυνέθεσε τη συναίσθηση του συνανήκειν των Ελλήνων και μετέβαλε σε όραμα της «επαναστατημένης» νέας γενιάς τη διάλυση της χώρας τους.
  • Από εκείνους που θα έπρεπε να έχουν συναίσθηση πως η κρίση της εκπαίδευσης και η απομάκρυνση εκπαιδευτών και εκπαιδευόμενων από οιοδήποτε συλλογικό όραμα είναι μεγαλύτερου «δημοσιονομικού κόστους» εν τέλει από το ζήτημα των προαγωγικών εξετάσεων στις τάξεις του λυκείου.
  • Από εκείνους που θα έπρεπε να θεωρούν ως το μεγαλύτερο πρόβλημα της χώρας την παρακμή της, που κινδυνεύει να μεταβληθεί σε πορεία χωρίς επιστροφή.
  • Από εκείνους, που…

Και επειδή ο Σύριζα σε όλα αυτά τα ζητήματα δεν μπορούσε παρά να επιδεινώσει την ήδη αρνητική κατάσταση που είχαν δημιουργήσει οι μνημονιακοί, και όχι να τη βελτιώσει, γι’ αυτούς ακριβώς τους λόγους, κατ’ εξοχήν, δεν υποστηρίξαμε την αυτοδύναμη άνοδό του στην εξουσία. Και κάναμε ό,τι μπορούσαμε ώστε να μη βρεθούν μόνοι σε αυτήν, αλλά να υπάρχει και κάποιο «πατριωτικό αντίβαρο» στην κυβέρνηση, όσο ασθενές και αν ήταν. Και ευτυχώς, ο «θεός της Ελλάδας» δεν επέτρεψε στην κυρία Κωνσταντοπούλου, την κυρία Χριστοδουλοπούλου και τον κύριο Κουράκη να κυβερνήσουν μόνοι τους και τους υποχρέωσε τουλάχιστον να συμπορευτούν με τον Καμμένο, τον Κοτζιά και… τον Ζουράρι.

Και όμως, αυτοί οι «αντιμνημονιακοί πατριώτες», με τη μία ή την άλλη δικαιολογία, για λόγους που μπορεί να αρχίζουν από την πτώση των προσωπικών τους εισοδημάτων εξαιτίας της κρίσης, και να φθάνουν μέχρι την προσδοκία κάποιου προσωπικού κέρδους από τη «νέα κατάσταση» ή τις ιδεολογικές εμμονές μιας ρεβάνς εμφυλιοπολεμικού τύπου, προσποιούνται πως δεν βλέπουν την πραγματικότητα. 
Αντιθέτως, εξακολουθούν να ξιφουλκούν εναντίον του Άδωνι, του Σαμαρά ή του Βενιζέλου, πλειοδοτώντας στη λογική της καμένης γης.

Εάν, αντίθετα, όλα τα τελευταία χρόνια δεν έβαζαν κάτω από το χαλί, κυριολεκτικά, τις «πατριωτικές» τους θέσεις και τις αναδείκνυαν, ως την κύρια αντίθεση της χώρας – όπως και θα έπρεπε να κάνουν, σε συνθήκες κυριολεκτικής απειλής ενάντια στην πατρίδα και τον λαό μας από την τευτονική Δύση και την ισλαμιστική και νεοθωμανική Ανατολή, τότε και ένας δημοκρατικός πατριωτικός χώρος θα είχε συγκροτηθεί και δεν θα αφήνονταν ανενόχλητες οι εθνομηδενιστικές δυνάμεις να κυριαρχήσουν στον αντιμνημονιακό χώρο.

Ελληνική αριστερά και εθνικοαπελευθερωτική παράδοση

Στην πραγματικότητα, λοιπόν, οι αντιμνημονιακοί μας υποτιμούν τα εθνικά ζητήματα, άσχετα με τους ισχυρισμούς τους. Γι’ αυτό με τόση ευκολία μπορούν να τα ξεχάσουν και να επιδίδονται απλώς σε μια ανούσια γκρίνια, καταλήγοντας όπως πάντα στη γνωστή επωδό, «τι να κάνουμε, δεν υπάρχει άλλη διέξοδος». Τα ίδια μας λένε εδώ και…. τριάντα χρόνια, άλλοτε με το ΠΑΣΟΚ, το «πατριωτικό ΠΑΣΟΚ», το ΚΚΕ, τον Συνασπισμό, τον Σύριζα, «αν υπήρχε κάτι καλύτερο θα το ενστερνιζόμαστε». Όμως έτσι ποτέ δεν δημιουργείται αυτό το «καλύτερο», διότι εξαρτάται και από τους ίδιους.. έτσι άφησαν το ΠΑΣΟΚ να φθάσει στον Σημίτη, ή περιμένουν να μετρήσουν δυο τρεις ελληνικές σημαίες στις προεκλογικές συγκεντρώσεις του ΚΚΕ ή του Σύριζα, για έχουν το άλλοθι της προσκόλλησής τους σε μηχανισμούς που από τη φύση τους είναι εθνομηδενιστικοί, οι δε «πατριωτικές» τους συνιστώσες αποτελούν άλλοθι των αριστερών «πατριωτών» και κοροϊδία για το «λαϊκιστικό πόπολο».

Γιατί, δυστυχώς, το ζήτημα πάει πολύ βαθιά. Υπάρχει ένα βασικό πρόβλημα με ολόκληρη την κουλτούρα της αριστεράς σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, αποικιοποιημένη και υποταγμένη επί οκτώ αιώνες στους δυνάστες και τους αποικιοκράτες της Δύσης και της Ανατολής: Ότι οι κοινωνικές και ταξικές αντιθέσεις ήταν πάντοτε υποταγμένες και παράγωγες αυτής της βασικής αποικιακής κατάστασης της χώρας. Όταν σε μια τέτοια χώρα προτάσσεται η «ταξική» και «κοινωνική» αντίθεση έναντι της εθνικής, τότε ο «εθνομηδενισμός» καθίσταται αναπόφευκτος, διότι ανταποκρίνεται στη στρεβλή εικόνα που έχουν κατασκευάσει για τη χώρα τους κάποιες ελίτ διανοουμένων και ανώτερων μεσαίων στρωμάτων, βαθιά αποικιοποιημένες από το δυτικό φαντασιακό.

Και μόνο σε στιγμές ξένης κατοχής η ελληνική αριστερά εγκατέλειπε τον δυτικότροπο μαρξισμό της για να αποδεχτεί τον εθνικοαπελευθερωτικό «μαρξισμό» των Κινέζων, των Βιετναμέζων ή του Γκεβάρα. Στις άλλες περιόδους θα εκστρατεύει εναντίον της «ιμπεριαλιστικής Ελλάδας» το 1922, θα προωθεί το «μακεδονικό», στην Κύπρο θα αρνείται να συνταχθεί με τον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα και στην ύστερη μεταπολίτευση θα μεταβληθεί σε ιδεολογικό όχημα της παγκοσμιοποίησης στην οποία μετάλλαξε τον «διεθνισμό» της.

Ακριβώς γι’ αυτό οι πατριωτικές συνιστώσες δεν μακροημέρευαν στα εθνομηδενιστικά κόμματα ή απορροφούνταν από αυτά, όπως συνέβη στο παρελθόν με τον Γλέζο, τον Λαφαζάνη ή τον Αλαβάνο.

Απλώς χειροκροτητές;

Σήμερα, επειδή βρισκόμαστε και πάλι σε συνθήκες οιονεί κατοχής, τα πατριωτικά αισθήματα αναδεικνύονται και πάλι. Μήπως λοιπόν θα έπρεπε να «ενισχύσουμε» την προσπάθεια της συγκυβέρνησης, ως εξ ανάγκης πατριωτικής, παρά τις εθνομηδενιστικές κορώνες του Μπαλτά ή της Χριστοδουλοπούλου;

Αυτό είναι το επιχείρημα όσων τον υποστηρίζουν «κριτικά» και συμπορεύονται μαζί του. Δεν βλέπουν όμως πως ο αντιμνημονιακός πατριωτισμός είναι βαθύτατα νοθευμένος και επηρεασμένος από την οικονομιστική μονομέρεια. Ο πατρωτισμός για τον «αριστερό πατριώτη» Λαφάζανη, τον Μανόλη Γλέζο ή τον «Δρόμο της Αριστεράς» συνίσταται στην καταγγελία της «κωλοτούμπας» του Τσίπρα, και εκεί συναντιούνται με τον εθνομηδενιστή Νταβανέλο ή την επίσης εθνομηδενίστρια «Ζωή»!

Άραγε ο Λαφαζάνης, που μας σπρώχνει προς τη δραχμή και το αναγκαστικό τετ α τετ με τη νεοθωμανική Τουρκία, λειτουργεί περισσότερο «πατριωτικά» από τον εθνομηδενιστή και ευρωπαϊστή Παπαδημούλη; Δυστυχώς αμφιβάλλω, παρ’ ότι φίλος μου ο πρώτος, διότι υποτιμά το γεγονός ότι μεσοπρόθεσμα ο μεγαλύτερος κίνδυνος για μια αποδυναμωμένη Ελλάδα έρχεται από τα ανατολικά, διότι δημιουργεί τελεσίδικα τετελεσμένα, πληθυσμιακά και γεωγραφικά. Και αυτό το γνωρίζει η Κύπρος καλύτερα από όλους.

Κατά συνέπεια, μόνο η δημιουργία, το ταχύτερο δυνατό, ενός πατριωτικού δημοκρατικού πόλου, που έχει αποκοπεί από τον ομφάλιο λώρο του δυτικού μαρξισμού και αντλεί από την ιδιοπροσωπία και τα προβλήματα της χώρας του, μπορεί να προσφέρει οποιαδήποτε απάντηση στο απόλυτο αδιέξοδο που βιώνουμε και να συμβάλει ενεργά και στη στήριξη οποιωνδήποτε θετικών κινήσεων από την πλευρά των κυβερνητικών. Διαφορετικά θα μείνουμε να κλαίμε τη μοίρα μας και η καταστροφή θα πλησιάζει.

Αλλά για να γίνει κάτι τέτοιο χρειάζεται σαφής διαχωρισμός από το υπάρχον πολιτικό σκηνικό και την κυβέρνηση και συγκρότηση –επί τέλους– ενός αυτόνομου κινήματος. 

Για μια νέα «Φιλική Εταιρεία», καθόλου τυχαία, ο Σιατίστης Παύλος μίλησε.




9 σχόλια:

  1. ΔΥΣΤΥΧΩς ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ.....
    ΗΜΟΥΝΑ 20 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΣΤΟ ΚΚΕ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟ 1974-1993
    ΓΙΑΤΙ ΝΟΜΙΣΑ ΟΤΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΧΩΡΟΣ ΗΤΑΝ Η ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ......
    ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΠΑΤΗΣΑ...........
    ΓΙΑΤΙ ΑΠΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΘΝΟΜΗΔΕΝΙΣΤΕΣ.......

    ΚΑΤΙ ΠΗΓΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Ο ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ ΑΛΛΑ ΤΟΝ ΕΞΑΦΑΝΙΣΑΝ..............

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συμφωνώ με τον ποιητή.

    Κακώς ξιφουλκούν εναντίον του Άδωνι, του Αντωνάκη και του γουρουνιού.

    Αρκεί ένα φτύσιμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μόνο ο Καραμπελιάς ξέρει που κολλάει η Kωνσταντοπούλου με τους υπόλοιπους που τους αποκαλεί εθνομηδενιστές, τις προάλλες θυμήθηκε την υπόθεση με το ίδρυμα Φορντ, πράγματα που από τις νεότερες γενιές τα ξέρουμε λίγοι, για να το υποδείξει ως την ρίζα της σημερινής αποστασίας των διανοούμενων, μπερδεύονται τα προσωπικά αισθήματα με την ορθή κρίση και δεν ζει και ο Ραφαηλίδης για να τα βάλει τα πράγματα στη θέση τους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αν δεν γνωρίζετε για το ίδρυμα Φορντ και το ρόλο του καθίστε να διαβάσετε υπάρχουν βιβλία και περιοδικά που τα αναφέρουν, νεότης δεν αποτελεί δικαιολογία. Ο Ρααηλίδης τι θα έβαζε στη θέση; Από το ίδρυμα Φορντ ήταν από τους μεγαλύτερους ευεργετηθέντες και από τους πλέον κυνικούς.
    Εγραφε τότε ο Ραφαηλίδης προσπαθώντας να δικαιολογήσει τον εαυτό του:
    "Σχεδόν όλοι αντιμετώπισαν τη συνεργασία με τους Αμερικάνους ενός κομμουνιστή, που πριν από λίγο βρισκόταν στη φυλακή για τις ιδέες του, σαν τραγωδία στην ευγενέστερη περίπτωση και σαν κυνισμό στη χειρότερη. Όμως, δεν ήταν ούτε το ένα ούτε το άλλο.
    Ήταν μια συνεπής εφαρμογή της μαρξιστικής αρχής, σύμφωνα με την οποία το χρήμα από μόνο του, νοούμενο ως αντικείμενο, τοποθετείται πέραν του καλού και του κακού. Γίνεται καλό ή κακό ανάλογα με το ήθος αυτού που το κρατάει στα χέρια του κι όχι αυτού που το δίνει. Η χρήση του χρήματος, που στην κυριολεξία σημαίνει «χρήσιμο πράγμα», είναι αυτή που μεταθέτει στο χώρο της ηθικής τούτο το πέραν της ηθικής τοποθετούμενο αντικείμενο.
    Άρα, δεν υπάρχει βρόμικο χρήμα καθαυτό. Υπάρχουν μόνο βρόμικοι άνθρωποι που έχουν βρόμικες σχέσεις με το χρήμα."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τα γνωρίζω, και καλά έλεγε και ακόμα καλύτερα έπραττε, τίποτα σε προσωπικό επίπεδο δεν προσπαθούσε να δικαιολογήσει και σε κανέναν δεν είχε να απολογηθεί. Το Αμερικάνικο χρήμα, οποιοδήποτε χρήμα, μπορείς να το πάρεις και να το καταθέσεις στις Ελβετικές τράπεζες και μπορείς να το πάρεις και να το ξοδέψεις για ωραίους σκοπούς όπως ο Ραφαηλίδης. Το λέει ξεκάθαρα.. το χρήμα γίνεται καλό ή κακό ανάλογα με το ήθος αυτού που το κρατάει στα χέρια του κι όχι αυτού που το δίνει. Ο Ραφαηλίδης δεν άνηκε σε αυτούς που ιδεολογικοποιούν προσωπικά συναισθήματα, αδυναμίες και προθέσεις για να κρυφτεί ως υποκείμενο πίσω από ιδέες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "Ο δρόμος που οδηγεί προς την κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις". Ο Καραμπελιάς ιδεολογικοποιεί προσωπικά συναισθήματα, αδυναμίες και προθέσεις για να κρυφθεί απο πίσω; Τον ξέρεις τόσο καλά; Μηπως σε εχει πιάσει μια μονομανία με αυτόν, αν δεν συμφωνεία με αυτά που γράφει μην τα διαβάζεις; Αλλωστε δεν είναι συστημικός διανοούμενος να πέφτεις συνέχεια πάνω του σε εφημερίδες, ραδιόφωνα τηλεοράσεις. Εσυ έρχεσαι σε αυτόν και όχι αυτός σε σένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η ιδεολογικοποίηση προσωπικών συμφερόντων και παθών είναι κάτι γενικότερο, δεν αφορά αποκλειστικά τον Καραμπελιά. Ως δημόσιο πρόσωπο κρίνεται, δεν είναι υπόθεση να πάω σε αυτόν ή να έρθει αυτός σε μένα για καφέ, η έννοιες όπως πατρίδα δεν έχουν προσωπικό χαρακτήρα για να μην ασχοληθώ, πολύ περισσότερο όταν με ευκολία αποκαλούν τους άλλους εθνομηδενιστές, Νεοοθωμανούς ή εχθρούς της πατρίδας ως σαν να επέστρεψαν από το Ματζικέρτ ή το Αλβανικό μέτωπο μόλις χθες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ωραία πες λοιπόν ποια είναι η ιδεολογικοποίηση προσωπικών συμφερόντων που κάνει; Πες λοιπόν; Γιατί φαίνεται κάτι συγκεκριμένο έχεις στο μυαλό σου.
    Για να επανέλθουμε στο αρχικό θέμα του ιδρύματος Φορντ, αν εσεις δεν έχετε θέμα με όσους αριστερούς έπαιρναν επί Χούντας χρήματα από τους Αμερικανούς που έστησαν την Χούντα και έπαιξαν ολέθριο ρόλο για την εισβολή στην Κύπρο, μπράβο σας. Υπάρχει ενα ιδεολγικό ρεύμα στην Ελλάδα με εκφραστές τον Τζήμερο, τον Μπίστη, τον Μάνο, Ξαφά κ.ά που τα λένε αυτά και είναι και πολύ προβεβλημένοι, δεν τους εμποδίζει κανείς να τα λένε, αλλά θα δέχονται και την κριτική, οπως την δεχόμαστε και εμείς που είμαστε από άλλη ρεύμα. Αυτά και γειά σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανέφερα και πάθη, τα συμφέροντα είναι πολλών ειδών και όχι πάντα υλικά. Υπάρχει ένας νεοελληνικός θίασος με επιμερισμένους ρόλους, άλλος νεοφιλελεύθερος, άλλος πατριώτης και πάει λέγοντας, βρίσκεται μια Κωνσταντοπούλου που άνθρωπο με τέτοιο πολιτικό χαρακτήρα έχουμε να δούμε από την εποχή του Καποδίστρια και αυτομάτως όλοι συντονίζονται και πετάν, ο καθένας από τη θέση του, και μια πετριά εναντίον της.
    Για να μην τα μπερδεύουμε, η γενεσιουργός αιτία της χούντας ήταν και η τότε παμφαγία των τραπεζών και των επιχειρηματιών που δεν ήθελαν να επωμιστούν το οικονομικό βάρος της δημιουργίας έργων υποδομής στη χώρα.
    Από καμιά μεριά δεν είστε, αλληλοσυμπληρώνεστε με αυτούς, όχι εσύ προσωπικά, αλλά οι διάφοροι πατριωτικοί χώροι, ο θίασος που λέγαμε με τους ρόλους του

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.