2/12/15

Δυο μέτρα και δύο σταθμά από το ΝΑΤΟ είναι απαράδεκτα

" ΝATO calls for calm over downed Russian jet"

Σάββα,
Δεν εἶναι δυνατόν να εἴμαστε σύμμαχοι με τέτοιους ἀνθρώπους ὅ,τι καί νά μᾶς κοστίσῃ. Πρόκειται για λογική ἐχθρῶν μας.  Θά εἴμαστε ἀνάξιοι τῆς ἱστορίας μας ἄν μείνουμε μαζί τους, ἔτσι ὅπως εἴμαστε σήμερα.

Τό 1974 τό λάθος τό ἔκανε ὁ Καραμανλής, διότι παρέτεινε την ἔξοδο ἀπό το ΝΑΤΟ (ἐνῶ εἶχε σκοπό νά μήν φύγῃ), μόνο και μόνο για ψηφοθηρικούς του λόγους.
Ἀντίθετα, ὁ Γεώργιος Μαῦρος ἤδη στήν σύσκεψη ὑπό τόν Γκιζίκη, ἀπευθυνόμενος στούς πρέσβεις τῶν μεγάλων δυνάμεων, οὐσιαστικῶς ἐχάραξε τήν ἔξοδο ὡς ἄμεση καί ἀναγκαία κίνηση γιά νά παύσῃ ἡ στρατιωτική καί  λοιπή ὑποστήριξη τοῦ "ἀμερικανοῦ"  ΥπΕξ Κίσσινγκερ στήν Τουρκία καί γιά νά σωθῆ ἡ Κύπρος. Τότε ἡ Ἑλλάδα ὑπό τήν προσωρινότατη ἡγεσία Παναγιώτη Κανελλόπουλου- Γεωργίου Μαύρου, ἀποφάσισε οὐσιαστικῶς νά βγῆ ἀπό τό στρατιωτικό σκέλος τοῦ ΝΑΤΟ, ὅσο χρειαζόταν για να ἀμυνθῆ στην Κύπρο καί γενικώτερα.
Τίς ἐξελίξεις αὐτές, ὡς γνωστόν, σταμάτησε ὁ Ἀβέρωφ πού δέν ἔφυγε ὅπως οἱ ἄλλοι ἀπό τήν σύσκεψη , μέ πρόσχημα νά… πάῃ στήν τουαλέττα, καί προκάλεσε τήν ἐπιστροφή Καραμανλή, πιθανότατα  ἐνημερώνοντας τόν Γκιζίκη γιά ἀμερικανικό σχέδιο ἐπιστροφῆς τοῦ Καραμανλή. Διότι, ὁ Γκιζίκης ὡς ἔντιμος ἄνθρωπος, ὅσο κι ἄν ἦταν "Καραμανλικός",  νομίζω ὅτι δεν θά δεχόταν χωρίς τέτοια παράμετρο, νά ἀλλάξῃ ἤ ὑπονομεύσῃ ἀνεντίμως ὅσα εἶχαν μόλις συμφωνηθῆ γιά κυβέρνηση Κανελλοπούλου, παρουσίᾳ μάλιστα καί τοῦ μη προτείναντος λύση Καραμανλῆ Εὐάγγελου Ἀβέρωφ. Συνεπῶς, το σχέδιο ἐπιστροφῆς Καραμανλῆ, ἦταν κατασκευασμένο ἀπό τήν CIA και εἶχε τήν ἔγκριση Κίσσινγκερ.

Ὁ Γεώργιος Μαῦρος πλήρωσε πολύ ἀκριβά πολιτικῶς τήν κίνησή του αὐτήν: Τόν ὑπονόμευσε ὁ Κίσσινγκερ με τίς ὑπηρεσίες του, διά τοῦ Ἀνδρέα Παπανδρέου, καίμέςῳ αὐτοῦ διά Λαμπράκη, Τεγόπουλου  κλπ.  
Πράγματι, προσωρινά ἐπέτυχε ἡ κίνηση Μαύρου. Ἔπαυσε ἡ προέλαση τῶν Τούρκων καί τό σχέδιο Κίσσινγκερ-Ἐτσεβίτ (ἴσως και Ἰωαννίδη) για κατάληψη 40% τοῦ ἐδαφους τῆς Κύπρου διεκόπη στο 20% περίπου.
Στην συνέχεια, ἐν ἀγνοίᾳ τοῦ Μαύρου για συγκεκριμένες  πληροφορίες πού εἶχε ὁ Ἀβέρωφ, σχετικῶς πρός τό πόσο πολύ οἱ Τοῦρκοι ἐνίσχυαν τις δυνάμεις τους (Αὔγουστος 1974), καί ἐνῶ βρισκόταν στίς διαπραγματεύσεις ὡς Ὑπουργός Ἐξωτερικῶν και διεμαρτύρετο ἐντόνως για την τακτική καθυστερήσεων τοῦ τούρκου ΥπΕξ  πού ἔδιδε χρόνο "ἀνεφοδιασμοῦ" ὅπως ἔλεγε στους Τούρκους (ἔτσι θυμᾶμαι ἐγράφετο , ἄρα δεν εἶχε ὑπ' ὄψη του ὁ Μαῦρος ὅτι δεν έπρόκειτο γιά ἁπλό ἀνεφοδιασμό), ἀλλά ματαίως διότι προφανῶς μιλοῦσε χωρίς συγκεκριμένα  στοιχεῖα, καί ἐνῶ ὁ Κάλαχαν ἐπείθετο ἀπό τήν CIA τοῦ Κίσσινγκερ νά μήν συνδράμῃ ἡ Μ. Βρεταννία τήν Ἑλλάδα κατά τῆς Τουρκίας στην Κύπρο, τάχα για να μήν ἐπικρατήσουν τά γεράκια στην Ἄγκυρα διότι δεν θα συμμαζευόταν μετά ἡ Νότια πτέρυγα τοῦ ΝΑΤΟ,  ὁ Καραμανλής χάραζε την ἐθνικά ἀπαράδεκτη γραμμή, ὅτι  "ἡ Κύπρος εἶναι μακρυά". …
Ἐκεῖ ἀποδίδω τό "μένος" τοῦ Μαύρου ἐναντίον τῆς ἐπικρατήσεως τοῦ Καραμανλή, ὅπως ἐκδηλώθηκε στην ἄμεση ὑπονόμευση ἀπό τόν Μαῦρο τοῦ Συμβουλίου τοῦ Προέδρου τῆς Δημοκρατίας, στην πρώτη σύγκλισή του , ὅπου ὁ Μαῦρος κληθείς ὡς ἀρχηγός τῆς ἀξιωματικῆς ἀντιπολιτεύσεως (οἱ ἄλλοι πολιτικοί ἀρχηγοί ἀπεκλείοντο,και συμμετεῖχαν μόνο πρώην Πρθυπουργοί….) κατέκρινε σφόδρα τόν Καραμανλῆ για ἐγωϊσμό κλπ. Δηλαδή ὁ Γεώργιος Μαῦρος θεωροῦσε τον Καραμανλῆ ἰδιοτελῆ ἐκχωρητή τῶν δικαιωμάτων και τῆς γεωπολιτικῆς παρουσίας τοῦ Ἑλληνισμοῦ στην Ἀνατολική Μεσόγειο και ἐπικίνδυνο για τήν χώρα.
 Ἡ διαφορά προοπτικῆς τους φάνηκε στήν ἐν συνεχεία (περί το 1984-1985) δημόσια ἀντιπαράθεση θέσεων, μεταξύ Γεωργίου Μαύρου και Εὐαγγέλου  Ἀβέρωφ - τοῦ πρώτου ὡς Κατελλοριζιώτου καί κοσμοπολίτου πατριώτου Ἕλληνος, ὑποστηρίζοντος ὅτι κάθε τμῆμα τοῦ Ἑλληνισμοῦ πρέπει να βοηθεῖται πλήρως ἀπό τά λοιπά ἐκεῖ ὅπου εἶναι καί γιά νά τά βγάζη πέρα μέ βάση  τήν δική του προοπτική, ἐνῶ ὁ Ἀβέρωφ ὡς (θετός;)  υἱός Μετσοβίτη, τά ἔβλεπε ὅλα ἀπό τήν  Ἀθήνα καί τό κράτος "της",  στήν ἑνότητα μέ τό ὁποῖο εἶχε προστρέξει καί ὁ ἴδιος, ὡς Ἕλληνας πατριώτης, ὅταν οϊ Γερμανοί θέλησαν νά κόψουν τό κομμάτι τῆς Ἠπείρου ἀπό την Ἑλλάδα, και να κατασκευάσουν τεχνητό κράτος και τεχνητό λαό, μέ πρωτεύουσα το Μέτσοβο καί λαό ὡς ἀπομεινάρι τάχα ἀπό ρωμαϊκή στρατιά, συγγενῆ ἄρα μέ γερμανικά φύλα κλπ…) .
Σέ ἄσχετη περίσταση, ἄκουσα το 1984 τόν Μαῦρο νά λέῃ ὅτι  ὁ Ζίβκωφ (ἡγέτης τῆς Βουλγαρίας μέχρι την πτώση τοῦ κομμουνισμοῦ), ἦταν φίλος του. Ἦταν πολιτικῶς πολύ ἀνοικτός ἄνθρωπος ὁ Μαῦρος. Δεν εἶχε ταμπού οὔτε δεξιᾶς μακαρθιστικοῦ τύπου ἤ ἀριστερᾶς σταλινικοῦ τύπου. Προεχόταν ἀπό μία ἐξευρωπαϊσμένη Ἑλληνική πραγματική ἐλίτ, πού προϋπῆρχε τῶν διαιρέσεων τοῦ Ψυχροῦ Πολέμου καί τοῦ λεγομένου "Παραπετάσματος" καί ἄρα ἔβλεπε την διαίρεση δεξιᾶς καίί ἀριστερᾶς ὡς ὑποδεέστερο μέγεθος, ἐνταγμένο στην σφαίρα τῆς ἐσωτερικῆς πολιτικῆς τῆς Ἑλλάδος, και ὄχι ὡς μέρος μιᾶς διεθνιστικῆς παγκοσμιοποιήσεως (δεξιᾶς ἤ ἀριστερᾶς).  Ὑποθέτω, λοιπόν, ὅτι ὅταν ἀποφάσιζε να βγοῦμε ἀπό το ΝΑΤΟ, ὡς πολύ προσωρινή κίνηση,  ἐθνικῶς ἐπιβεβλημένη, ἦταν ἔτοιμος (παρεμπιπτόντον θέμα γι' αὐτόν: χωρίς νά κινδυνεύῃ πολιτικῶς ὁ ἴδιος),  ἄν το ἐπέβαλλε το ἐθνικό συμφέρον,  νά προωθήσει μιά πιό ἀνεξάρτητη ἐξωτερική και ἀμυντική πολιτική, με συνεργασία τοῦ τότε Κέντρου με τήν ἀριστερά, χωρίς να ἀποκλείεται  και ἡ δεξιά - ἄλλωστε, το ἴδιο τότε εἶχε κάνει ὁ Ντε Γκώλ, και ἀπό το ἄλλο στρατόπεδο, τοῦ "Παραπετάσματος", ὁ Τίτο. Ἄλλο, το ὅτι στην μετεμφυλιακή Ἑλλάδα τέτοια προοπτική, ἐσωτερικῶς, θα εἶχε πολλές ὄχι ὅμως ἀνυπέρβλητες δυσκολίες.
 Ἀντίθετα, ὁ Καραμανλής ἦταν κυριολεκτικά  made in America, και δεν διενοεῖτο τέτοια προοπτική, διότι σέ μιά Ἑλλάδα πολιτικῶς ἀνεξάρτητη ἔστω καί κατ' ἐλάχιστον ἀπό το ΝΑΤΟ, ὁ ἴδιος θά ἦταν πολιτικά μικρός ἤ και πολιτικῶς ἀνύπαρκτος.  
Συνεπῶς, ἄν ἡ Τουρκία εὐνοεῖται ἀπό το ΝΑΤΟ ὑπερβολικά σέ βάρος τῆς γεωπολιτκῆς παρουσίας τῆς Ἐλλάδος, κατά την σκέψη τοῦ Γεωργίου Μαύρου ἡ Ἑλλάδα δεν εἶχε (καί ἐγώ νομίζω δέν ἔχει), ἄλλο δρόμο, ἀπό την πολιτική πλήρους ἀνεξαρτησίας τῆς πολιτικῆς της ἔναντι τοῦ ΝΑΤΟ (χωρίς αὐτό να σημαίνῃ ἀναγκαστικῶς πλήρη ἔξοδο), προκειμένου να ἀντιμετωπίζῃ ἐπιτυχῶς τήν ἐπιθετικότητα τῆς Τουρκίας, ὅ,τι και ἄν αὐτό συνεπάγεται.
Ἐμεῖς ὄχι μόνο ἐκ τοῦ πολιτισμοῦ μας, ἀλλά ἔχουμε και ἐθνικό συμφέρον,νά ὑπάρχῃ καταλλαγή τῶν διεθνῶν διαφορῶν καί εἰρήνη.  Ἀντίθετα, ἡ Τουρκία ἀγωνίζεται με κάθε μέσο, ἠθικό ἤ ἀνήθικο, γιά νά εὑρίσκονται διαρκῶς σέ  σύγκρουση Η.Π.Α. καί Ρωσία, ἀκόμη καί μέ κίνδυνο για παγκόσμιο πόλεμο ὅπως ἀποδεικνύεται, μόνο και μόνο διότι ἔτσι ἡ Τουρκία ἔχει γεωπολιτική βαρύτητα γιά τήν "Δύση".
Και χρειάζεται την βαρύτητα αὐτήν, καί γιά νά μήν ἀποκτήσουν δικαιώματα ἐθνικῆς ὑποστάσεως οἱ Κοῦρδοι, καί γιά νά  ἀνατρέπῃ τίς διεθνεῖς ἰσορροπίες ὑπερμέτρως ὑπέρ της, σέ βάρος τῶν γειτόνων της.  Φαντάζεται κανείς την ἐπιθετικότητά τῆς Τουρκίας ἀπέναντι στήν Ἑλλάδα, ἄν γίνουν πραγματικότητα  ὅσα διαφαίνονται ὅτι ἐπιδιώκει ὁ Γενικός Γραμματέας τοῦ ΝΑΤΟ, στις ἀνωτέρω δηλώσεις του, καί μειωθῆ ἀποφασιστικά ἡ ἐπιρροή τῆς Ρωσίας στήν περιοχή μας, μέ νομότυπα ἐμπόδια καί τρομοκρατικά χτυπήματα τῆς Τουρκίας κατά τῆς Ρωσίας, μέ τίς εὐλογίες ἑνός ἔτσι ἐκτροχιασμένου ὡς προς το διεθνές δίκαιο καί ὡς πρός τά ζωτικά ἐθνικά μας συμφέροντα ΝΑΤΟ;
                               Νέστορας Νικηφορίδης

-----  ----
ΝATO calls for calm over downed Russian jet
https://www.youtube.com/watch?v=Bz6uyLOpT60
Δημοσιεύτηκε στις 30 Νοε 2015
NATO chief Jens Stoltenberg tells CNN's Hala Gorani that ….





4 σχόλια:

  1. Εἶναι καίριο νά διακριβωθῆ, ἐάν τό τουΐττερ Τσίπρα κατέβηκε χρονικῶς καί ὑποκειμενικῶς, ὄχι μετά ἀπό, καί λόγῳ, τοῦ τουΐτερ Νταβούτογλου ὅπως ἐγράφη, ἀλλά μετά ἀπό, καί λόγῳ, τῶν ἀνωτέρω δηλώσεων τοῦ Γενικοῦ Γραμματέως τοῦ ΝΑΤΟ.
    Τό πρῶτο εἶναι ὀλίσθημα ἐξ ἄγνοιας Τούρκων καί βλακώδους ἀφελείας - στήν καλλίτερη περίπτωση. Τό δεύτερο, ἄν ὄντως συνέβη ἔτσι, εἴτε μετά ἀπό ἀπαίτηση ΝΑΤΟ, εἴτε μετά ἀπό ἐνημέρωση γιά τήν ἀνωτέρω ἐκπομπή τοῦ CNN, εἶναι κίνηση ὑποχωρήσεως. Στήν πρώτη περίπτωση λόγῳ παρεμβάσεως ΝΑΤΟ, ὁπότε οἱ Τοῦρκοι θά ἀποθρασυνθοῦν. Στήν δεύτερη περίτπωση, περίπτωση δηλαδή αὐτολογοκρισίας,λόγῳ ὑποχωρητικῆς ἰδιοσυγκρασίας Τσίπρα. Ὁπότε, καί πάλι οἱ Τοῦρκοι θά ἀποθρασυνθοῦν ἀλλά τοῦτο, ὅσο εἶναι αὐτός στήν ἐξουσία καί μέ βιασύνη γιά νά ἐπιτύχουν ἀποτελέσματα σέ βάρος τῆς Ἑλλάδος ὅσο εἶναι αὐτός στήν ἐξουσία καί δή ἔχοντας ἀνάγκη τούς τρεῖς μουσουλμάνους βουλευτές...
    ΣΥΝΕΛΘΕΤΕ ἐπαγγελματίες ἐρασιτέχνες τῆς πολιτικῆς, προτοῦ νά εἶναι ἀργά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ….. τοῦ πρώτου ὡς Κατελλοριζιώτου καί κοσμοπολίτου πατριώτου Ἕλληνος, ὑποστηρίζοντος ὅτι κάθε τμῆμα τοῦ Ἑλληνισμοῦ πρέπει να βοηθεῖται πλήρως ἀπό τά λοιπά ἐκεῖ ὅπου εἶναι καί γιά νά τά βγάζη πέρα μέ βάση τήν δική του προοπτική, ἐνῶ ὁ Ἀβέρωφ ὡς (θετός;) υἱός Μετσοβίτη, τά ἔβλεπε ὅλα ἀπό τήν Ἀθήνα καί τό κράτος "της",
    Συγχαρητήρια Κύριε Νικηφορίδη!
    Ανοίξατε και θέσατε σε πρώτη θέση ένα από τα σπουδιαότερα ζητήματα που ταανίζει το νεοελληνικό κράτος .
    Αυτός της Ελληνικότητας!
    Κοσμοπολίτης-πατριώτης Ο Μαύρος.
    Γραικός ο Αβέρωφ.
    Αν λοιπόν ο καθένας από εμάς έκανε την αυτοκριτική του και προσπαθούσε να συνδέσει την ταυτότητα του με τον όρο Έλληνας, τότε θα προέκυπτε ένα τεράστιο χάσμα!
    Ποια είναι η ανατομία της Ελληνικότητας κι ποια εκφράζει έκαστος εξ υμών;
    Γραικός
    Κλασικός Έλληνας
    Ρωμιός (Ησυχαστές-Αυτοκρατορικοί)
    Ελληνιστής Κοσμοπολίτης
    Μετά-νεωτερική ελληνικότητα
    Νέο-Ρωμιοί
    Έλληνες Εθνικοί
    Α-Εθνικό Ελληνικό μοντέλο
    Πέραν αυτού και επικουρικά έχουμε μια πλειάδα σχολών σκέψης που ασχολούνται με την ερμηνεία του όρου Έλληνας –Ελληνικότητα και περιλαμβάνει:
    Αναλυτική σχολή
    Προσωποκεντρική
    Μυθοκρατική
    Εθνοφυλετική
    Θεοκεντρική
    Θρησκευτικοκεντρική
    Κλασική Μαρξιστική
    Συνομωσιολογική ,κλπ
    Κανείς σχεδόν δεν γνωρίζει να ερμηνεύσει τι μορφή Ελληνικότητας εκφράζει ο ίδιος , κάτι εξαιρετικά σημαντικό!! αφού μπορεί να αντιληφθεί, όπως ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΆ ΤΟ ΕΘΕΣΕ Ο κ.ΝΙΚΗΦΟΡΙΔΗΣ, ποιος κυβερνά και γιατί κυβερνά με τον τρόπο που κυβερνά και όχι μόνο!!
    Συγχαρητήρια και πάλι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΙΣ:
    Ὅλα τά ὀνόματα δικά μας εἶναι, καί Ἕλληνας καί Ρωμηός καί Γραικός, καί Ρωμαῖος (Πόντος) , καί Ρωμανιάτης (ἴσως, κατά συγκοπή -Μανιάτης) καί Νεο-Ἕλληνας κ.ο.κ. Δικά μας, ποίων; Τῶν ἀπογόνων τῶν ἀρχαίων Ἑλλήνων, μέ τίς σχετικά λίγες προσμίξεις. Διαλέγετε καί παίρνετε ποιά χροιά σᾶς ταιριάζει περισσότερο ὡς προσωπικότητα, ἤ ὡς κοινότητα. Ἀλλά, εἴμαστε ἕνα ἔθνος.
    Ὄχι ἀνάδελφο! Διότι, ὁ ἀδελφός σας, πού ἐπίσης ὀνομάζεται α) Ρωμαῖος ἤ Ρουμάνος,β) Ρωμηός ἤ ὀρθόδοξος χριστιανός Ἀλβανός, γ) Ρωμηός ἤ Βλάχος, δ) Ρωμηός ἤ Νοτιο-Σλάβος (σέρβος ἤ βούλγαρος ἤ σκοπιανός), ε) Ἕλληνας ἤ Γραικός ἤ Κατω-'Ιταλός, στ) Ἕλληνας ἤ Μασσαλιώτης, ζ) Ρωμαῖος ἤ Γερμανός (ὄχι ὡς Deutsche) ἤ Βαυαρός, η) ("προ"-)Ἕλληνας ἤ Βάσκος, θ) Ρωμηός ἤ Ἑλληνορθόδοξος Σύριος ἤ Ἑλληνορθόδοξος Λιβανέζος (εἴτε ἀραβόφωνος εἴτε ἑλληνόφωνος), ὅλα αὐτά εἶναι ὀνόματα δικά μας. Εἶναι ἡ ἱστορία μας.
    Δέν εἶναι μόνο θέμα βιολογικοῦ DNA. Εἶναι θέμα πνευματικοῦ ἤ/καί πολτισμικοῦ DNA.
    Μέσῳ αὐτῶν τῶν τελευταίων "DNA", εἴμαστε συνδεδεμένοι πνευματικῶς καί πολτισμικῶς, μέ ἄλλους λαούς,
    Α) ὅπου εἶναι σχεδόν ὅλοι, ἤ πολλοί, ὀρθόδοξοι χριστιανοί, ὅπως Ρώσοι, Οὐκρανοί, Γεωργιανοί, μέρος Πολωνῶν, Τσέχων καί Φνλανδῶν (ὅπου ἕνα 5-10% εναι ἀπό αἰῶνες ὀρθόδοξοι χριστιανοί) καί
    Β) ὅπου ἀνάγονται πολιτισμικῶς, ἔστω ἐν μέρει, ἀκόμη, στόν ἀρχαῖο Ἐλληνικό πολιτιισμό, ὅπως στίς χῶρες τῆς δυτικῆς Εὐρώπης, στίς Η.Π.Α., στίς χῶρες τῆς Κεντρικῆς καί Νοτίου Ἀμερικῆς.
    Μέ αὐτά τἀ τελευταῖα ἔθνη, ὅμως, στόν βαθμό πού ἔχουν ἀσπασθῆ αἱρέσεις ἤ τήν ἀθεΐα, ἔχουμε βαθύτατα ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ, πνευματικῶς, καί κοινωνίας καί ἀληθινῆς ἐπικοινωνίας, παρά τίς ἐπιφανειακές προσεγγίσεις τρόπων ζωῆς. Σέ περιόδους κρίσεων, ὡς σύνολα λαῶν ἤδη καί μᾶς "ἀδειάζουν" κατά τό δή λεγόμενον, καί θά μᾶς "ἀδειάζουν" - μέ ἐξαιρέσεις κάποιιους ἐξ αὐτῶν, πού ἕλκονται ἀπό τήν ὀρθοδοξία,ἤ ἔστω τόν σπερματικό λόγο τοῦ ἀρχαίου Ἐλληνικοῦ πολτισμοῦ. Τοῦτο, ἰσχύει καί ὡς πρός τούς Ἑβραίους ἤ κάποιους Μικρασιάτες ἤ κάποιους Αἰγυπτίους ἤ καί Ἄραβες, ἀτομικῶς.
    Ἐν τέλει, τά ὅρια τῆς ταυτότητάς μας δίδονται τρισσῶς: Κυρίως ἀπό τήν Ὀρθοδοξία καί κατά δεύτερον λόγο ἀπό τόν ἀρχαῖο Ἑλληνικό πολιτισμό. Ἡ γλῶσσα, εἶναι πολύ σημαντική, ὡς ἐξωτερικό γνώρισμα, ἀλλά ἔρχεται τρίτη ὡς χαρακτηριστικό, διότι , λόγῳ τῆς πολύ μακραίωνης ἱστορίας μας, καί τοῦ μεγάλου ἀπλώματος τόσον τοῦ Ἑλληνισμοῦ μετά τόν Μέγα Ἀλέξανδρο, ὅσον καί, στήν συνέχεια, τῆς Ρωμαιοσύνης μετά τῆς Ὀρθοδοξίας, Ἕλληνες-Γραικοί-Ρωμηοί εἶναι καί οἱ Βλάχοι, Ἕλληνες-Ρωμηοί εἶναι ἀκόμη καί οἱ Ἀραβόφωνοι Σύριοι ἤ Λιβανέζοι, κ.ο.κ.
    ΥΓ. Ὁ Ἀβέρωφ δέν νομίζω ὅτι ἐνεργοῦσε ὡς Γραικός, ἀλλά σκεπτόταν ὡς πατριώτης Ἕλληνας-Γραικός-Ρωμηός, μόνο πού ἡ προοπτική του ἦταν , ἄν ἀληθεύουν ὅσα ἀνωτέρω ἀναφέρονται γιά τό Μέτσοβο ἐπί γερμανικῆς κατοχῆς, προσδιορισμένη ὑπερμέτρως ἀπό τήν προσωπική του ἐμπειρία. Εἶναι ἀλήθεια, πάντως, ὅτι ὁ παλαιοῦ τύπου ἐξευρωπαϊσμένος κοσμοπολιτισμός τοῦ Γεωργίου Μαύρου, ὅπως αὐτός ἐκτίθεται ἀνωτέρω, εἶναι πολύ πιό κοντά στήν Ὀρθόδοξη χριστιανική καί ρωμαίϊκη παράδοσή μας. Καί ἔτσι, ἡ πολιτική προοπτική προσδιορίζεται πολύ λιγώτερο ἀπό τά προσωπικά βιώματα, ἀπό ὅ,τι σέ ἐκείνους τους πολτικούς πού δέν προσέλαβαν στήν ὕπαρξή τους τόν ἑλληνισμό σέ ὅλο του τό ἱστορικό βάθος καί γεωπολιτικό εὗρος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πάντως είναι γενναία ανάρτηση. Μπράβο στον Σάββα Καλεντερίδη! Και μόνο που αποδομεί εντέχνως τον γέρο Καραμανλή φθάνει. Τον άνθρωπο του οποίου τη διάψευση των στόχων και των προσδοκιών τραγικά βιώνει η χώρα μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.