27/8/17

Το τέλος μιας αυταπάτης

Είναι γνωστή σε όλους μας η ιστορία του Ο.Α.Σ.Θ. και οι συνθήκες κάτω από τις οποίες δημιουργήθηκε.
 • 1957
Ιδρύεται ο Οργανισμός με μια 20ετη σύμβαση παραχώρησης, σύμφωνα με την οποία, στο τέλος της 20ετιας (1980) το δημόσιο, αντικαθιστώντας τους μετόχους, θα υπεισέλθει στην περιουσία του και θα συνεχιστεί η λειτουργία του. Η σύμβαση λειτούργησε εξαιρετικά. Η Θεσσαλονίκη απέκτησε μια συγκοινωνία κόσμημα για όλη την Ελλάδα. Ο Οργανισμός έβγαζε κέρδη, τα οποία περιέρχονταν στον κρατικό προϋπολογισμό.
• 1979
Λίγους μήνες πριν την εκπνοή της σύμβασης αποφασίζεται η παράταση της για μια ακόμη 20ετία και η ένταξη στην αστική ζώνη όλης της περιαστικής οικιστικής περιοχής σε ακτίνα 35 χιλιομέτρων από την Θεσσαλονίκη. Από τα πρώτα χρόνια αρχίζει η χαλάρωση των αρχών της χρηστής διοίκησης. Σιγά σιγά επέρχεται και η χαλάρωση της ορθολογικής διαχείρισης. Η πρώτη γενιά των αυτοκινητιστών – ιδρυτών του Οργανισμού αποσύρεται σταδιακά και αντικαθίσταται από μετόχους, που βλέπουν την μετοχή μόνο σαν μέρισμα και τρόπο επαγγελματικής αποκατάστασης των ίδιων ή των παιδιών τους. Τα ρουσφέτια και το βόλεμα των ημέτερων - τόσο στο χώρο των μετόχων όσο και των συνδικαλιστών - γινεται κανόνας. Η αξιοκρατία δεν είναι το ζητούμενο, αλλά το βαρίδιο που όλοι προσπαθούν με διάφορους τρόπους να «ξεπεράσουν». Τα πρώτα ελλείμματα κάνουν την εμφάνιση τους και αρχίζουν να αναζητούνται τρόποι αντιμετώπισής τους.

Για τη συνέχεια FreeSunday

1 σχόλιο:

  1. Είμαι περίεργος, ποιός θα πάρει την μελέτη/παραγγελία νέων μηχανημάτων έκδοσης εισιτηρίων που θα δίνουν και ρέστα, μεγίστου,υπαρξιακού προβλήματος που ως τώρα δεν δίνουν κατά την αξιολόγηση διάττοντος σχολιαστή που πέρασε πριν κάνα δυο βδομάδες από δω και μας μάλωσε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.