15/2/10

Πατριωτισμός και ...Οθωμανολαγνία


Σχόλιο του Σάββα Καλεντερίδη στην ανάρτηση "Η πρώτη απάντηση κατά της Οθωμανολαγνίας" του Γεωργίου Σιδηρούντιου

Το άρθρο είναι μακροσκελές και σ' αυτό ο συγγραφέας του διακατέχεται από την αγωνία να πει πολλά.
Νομίζω ότι η αναφορά του στα πρώτα στάδια του Χριστιανισμού και η διασύνδεσή του με τη Οθωμανολαγνία είναι ατυχής και αβάσιμη.
Επίσης, νομίζω ότι η ισωπεδωτική αντιμετώπιση της εκκλησίας και των ιεραρχών της ως Οθωμανολάγνων και προσκηνυμένων είναι επίσης αβάσιμη και άδικη.
Αν δεν υπήρχε η εκκλησία και οι ιεράρχες της, ο Ελληνισμός της Ανατολής θα είχε τουρκέψει και ο γράφων από Σάββας θα λεγόταν πιθανόν Μουσταφάς, όπως έγινε με όσους δεν ήταν υπό τη σκέπη της εκκλησίας.
Σε πάμπολλες περιπτώσεις οι ιεράρχες ήταν ελληνιστές, γι' αυτό σε πολλά χωριά του Πόντου οι κάτοικοι δεν είχαν χριστιανικά ονόματα, αλλά στη βάπτιση οι παπάδες τους έδιναν αρχαιοελληνικά ονόματα.
Η βιβλιοθήκη της Αργυρούπολης του Πόντου, από το 17ο αιώνα άρχισε να γεμίζει με βιβλία του αρχαίου ελληνικού πνεύματος, γεγονός που δεν μας επιτρέπει να ισοπεδώνουμε τα παντα και να τους κάνουμε ολους Οθωμανολάγνους.
Το σημαντικότερο και δυνατότερο μέρος του άρθρου είναι αυτό που αναφέρεται στην παθητικότητα που διακρίνει τον Νεοέλληνα, παθητικότητα που κατά την άποψή μου δεν πρέπει να χρεώνεται στην Εκκλησία και την Ορθόδοξη Πίστη.
Άλλωστε, η Ελληνική Επανάσταση του 1821 έγινε "για του Χριστού την Πίστη την Αγία και της Πατρίδος της Ελευθερία".
Και εκείνοι οι Έλληνες, οι Χριστιανοί Ορθόδοξοι, ο απλός λαός και όχι οι ζηλωτές των αρχαίων ελληνικών κειμένων ήταν που έγραψαν χρυσές σελίδες πατριωτισμού, γεναιότητας και αντρειοσύνης.
Ναι, να αναδείξουμε τη βαρβαρότητα της οθωμανικής σκλαβιάς, να καταγγείλουμε περιπτώσεις ιεραρχών που δεν έπαιξαν σωστά τον εθνικό τους ρόλο, να τονώσουμε την αγωνιστικότητα και τον πατριωτισμό των Ελλήνων, να αναδείξουμε την αξία του αρχαίου ελληνικού κόσμου, να εντρυφήσουμε στα κείμενα των αρχαίων Ελλήνων για να γίνουμε πιο πλούσιοι πνευματικά, κάνοντας αυτό όμως να μην ακυρώσουμε 18 αιώνες ιστορία του Ελληνισμού, που ούτως ή άλλως είναι ταυτισμένη με την Ορθοδοξία, παιδί και η ίδια του ελληνικού πνεύματος, υπό την έννοια της πρόσληψης του λόγου του Χριστού μέσα από αυτό.
Εν πάση περιπτώσει, δεν είμαι αντίθετος να θίγονται ζητήματα που θεωρούνται ταμπού, πλην όμως αυτό θα πρέπει να γίνεται σε ιστολόγια φιλοσοφικού χαρακτήρα και υπό τον όρο ότι δεν θα μετατρέπεται η συζήτηση σε αρένα μαχών μεταξύ των μεν και των δε, μάχες που αντί να ενισχύουν, πλήττουν την ενότητα του Ελληνισμού.


φιλικά προς όλους

Σάββας Καλεντερίδης

υ.γ. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο είναι ένας θεσμός 1800 χρόνων, που εκτός από θρησκευτικό, επιτελεί και εθνικό έργο. Οι ανατροπές στην ιστορία δεν γίνονται πάντα με την ισχύ των όπλων. Οι μεγαλύτερες μάλιστα γίνονται εμ την ισχύ των ιδεών και το Πατριαρχέιο είναι φορέας ιδεών.
Δεν γράφονται και δεν μπορούν να συζητηθούν όλα στο διαδίκτυο, όμως, όταν αναφερόμαστε στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, θα πρέπει να έχουμε υπ' όψιν μας ότι είναι διαχρονικά στο στόχαστρο των Τούρκων, ενώ ο Μουσταφά Κεμάλ το είχε χαρακτηρίσει "φωλιά κακών" για τον τουρκισμό (Fesat Yuvasi).
Προσοχή, να εινσχύσουμε την αγωνιστικότητα και τον πατριωτισμό των Ελλήνων, αλλά όταν συντασσόμαστε με θέσεις που εξυπηρετούν τα σχέδια των Τούρκων, πρέπει να ανησυχούμε!
Προσοχή αδέλφια!

29 σχόλια:

  1. Ευχαριστώ πολύ για την τοποθέτησή σας, την οποία και συνυπογράφω.
    Μου έφυγε ένα βάρος!
    Με εκτίμηση Κώστας Σαμοΐλης Θεσσαλονίκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έλληνες της γνώσης και της φωτιάς
    Έλληνες παιδιά της ανθρωπιάς
    Έλληνες Ρωμέλληνες Πανέλληνες Αγιορείτες
    Έλληνες Ρωμέλληνες Πανέλληνες του Δία οι θύτες

    Έλληνες του Αυξεντίου και του σαράντα
    Πανέλληνες της Μακρονήσου Θεοί για πάντα
    Πανέλληνες του Μακρυγιάννη με το σπαθί
    Ρωμέλληνες Αυτοκράτορες Βυζαντινοί

    Έλληνες Πανέλληνες, γνήσιοι Ρωμιοί
    Ατρόμητοι αθάνατοι γνήσιοι Γρεκοί
    Πανέλληνες της νίκης και της λευτεριάς
    Έλληνες του μόχθου και της εργατιάς
    Παννέληνες, Πανέλληνες της ξενιτιάς
    Παντού όλος ο κόσμος μια Ελλάς

    Πανέλληνες του Αλεξάνδρου πρώτοι γιοί
    Ρωμέλληνες του Νικηφόρου Στρατηγοί
    Έλληνες Ρωμέλληνες Πανέλληνες αξιοκράτες
    Φιλόσοφοι, επιστήμονες και δημοκράτες

    Έλληνες, Πανέλληνες, Ρωμέλληνες ανταμωθείτε
    Έλληνες, Πανέλληνες, Ρωμέλληνες, θυμηθείτε
    Πανέλληνες, Πανέλληνες, Πανέλληνες
    μέσα απο στάχτες γεννηθείτε.

    Σιδηρούντιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Νά εἶσαι πάντα καλά, Σάββα, καὶ ὁ Θεὸς νὰ σὲ εὐλογῇ πάντα. Καὶ τὸ ἱστολόγιο σου ἐξαιρετικό, καὶ τὸ ἄρθρο σου μεστό.

    Ἕνας Ῥωμηὸς (Rum Ortodoks) ἀπὸ τὴν Πόλι, ποὺ ἡ καρδιά του ἔχει μείνει ἐκεῖ.


    Σὲ εὐχαριστοῦμε πάρα πολὺ γιὰ τὴν δουλειά σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κατ’ αρχάς να πω ότι προσυπογράφω τα κείμενα των κ. Καλεντερίδη και Βενιζέλου.

    <>.

    Πες την αλήθεια, φίλε. Αν οι Τούρκοι είχαν αναπτύξει έναν αξιόλογο πολιτισμό, όπως είναι τώρα ο δυτικοευρωπαϊκός, θα σε πείραζε ή όχι να είμαστε υπόδουλοί τους; Προτιμάς να είσαι σκλάβος είτε στους δυτικούς είτε στους Τούρκους, φτάνει να έχεις ένα υψηλό βιοτικό και πολιτιστικό επίπεδο; Γιατί σαν να έχω καταλάβει ότι έτσι περίπου εννοείς.

    <>.

    Κάπου δεν σας καταλαβαίνω, κ. Σιδηρούντιε.

    <>.

    Κύριε Σιδηρούντιε, δηλαδή εάν εγώ καταδεχθώ να πάρω την τουρκική υπηκοότητα έστω και μόνον για να ενισχύσω πληθυσμιακώς το ελληνικό στοιχείο στην Κωνσταντινούπολη θα εθεωρούμην προδότης; Ή, εάν υπήρχε νόμος που έλεγε ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί έπρεπε να έχουν τουρκική υπηκοότητα για να διδάξουν στα μειονοτικά σχολεία και αναγκάζονταν οι εξ Ελλαδος εκπαιδευτικοί να πάρουν την τουρκική υπηκοότητα, καθ’ υμάς θα έπρεπε να θεωρηθούν Τούρκοι;

    <>

    Λέμε, φίλε μου. Όμως, δες ότι κάποιοι έστω έμειναν και χριστιανοί ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ. Στην Καλαβρία και στην Σικελία, την πάλαι ποτέ Μεγάλη Ελλάδα, πόσοι έμειναν και ορθόδοξοι χριστιανοί και Έλληνες;
    Επίσης, πιστεύω να γνωρίζεις ότι όσοι έχασαν ΟΡΙΣΤΙΚΑ την πίστη τους στην Μικρά Ασία και αλλού έχασαν και την ελληνική τους συνείδηση, ενώ οι Καππαδόκες παρέμειναν Έλληνες παρ’ ότι ετουρκοφώνησαν, διότι διετήρησαν την ορθόδοξον πίστη τους.

    Κωνσταντίνος εκ Κύπρου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όσο για το περί Βησσαρίωνος άρθρο (του οποίου δεν αμφισβητώ τον πατριωτισμό), ας αφήσουμε να ομιλήσει ένας όντως σοφός Έλληνας, γινώσκων προφανώς πολύ περισσότερα από όλους εμάς. Γράφει, λοιπόν, ο αείμνηστος Νικόλαος Τωμαδάκης, στο βιβλίο του Σύλλαβος Βυζαντινών Μελετών και Κειμένων (σ.109-110)

    Αλλ’ ας αφήσωμεν τους δύο καρδιναλιους και ας ίδωμεν τι θα συνέβαινε αν η πολιτική του Βησσαρίωνος επετύγχανεν, αν δηλονότι κατώρθωνεν ούτος να φέρη εις της Ανατολλής εκατόν ή διακοσίας χιλια΄δας Φράγκψν φεουδαρχών και ιπποτών διά να εκδιώξη τους Οθωμανούς και οι Φράγκοι ούτοι επετύγχανον πράγματι του ποθουμένοι και εγίνοντο κύριοι της Ανατολής, καθ’ όν τρόπον προ 250 ετών οι προπάτορές των κατά την τετάρτην σταυροφορίαν. Μήπως οι απελευθερωταί Φράγκοι επρόκειτο μετά την εκδίωξιν των Οθωμανών α’ αποχωρήσουν και να αφήσεου τους Έλληνας ν αυτοδιοικηθούν; Μήπως θα επέτρεπον την εγκατάστασιν ορθοδόξων κληρικών, ανθενωτικών δηλαδή, εις τας ελευθερουμένας επαρχίας; Όχι βέβαια! Θα επανελαμβάνετο ό,τι και πριν είχε γίνει. Ενεταοί, Γενοάται, Γερμανοί, γάλλοι και ιταλοί θα εμοιράζονταο μεταξύ των τον Ελληνκόν χώρον και θα ΕΞΕΦΡΑΓΚΙΖΟΝ ΑΥΤΟΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΣ ΕΜΠΟΡΙΚΩΣ ΚΑΙ ΕΘΝΟΓΡΑΦΙΚΩΣ (τα κεφαλαία δικά μου). Η Ελληνική Παιδεία, ο ανθρωπισμός, δια των οποίων ο Βησσαρίων ήλπιζεν ότι θα ενικούσεν η ελλάς εν τέλει, θα ήσαν ανίσχυροι να υπερτερήσουν της φράγκικης φεουδαρχίας. Ουδεμία δύναμις άλλη, πλην της Ορθοδοξίας, ήτο ικανή να κρατήση ηνωμένους ηθικώς και πολιτικώς τους Έλληνας. Παραβλέπων τουτο ο Βησσαρίων διέπραττε μέγα οολιτικόν σφάλμα, ΕΓΚΛΗΜΑ ΑΥΤΟΧΡΗΜΑ (τα κεφαλαία δικά μου). Δεν αρνούμαι διά τον μέγαν σοφόν ότι ήτο Έλλην θερμ΄ς και διάπυρος. Αλλ’ αν επετύγχανεν όσα επεχείρησε, σήμερον δεν θα ήμεθα ούτε Έλληνες ούτε Ορθόδοξοι.

    Κωνσταντίνος εκ Κύπρου

    Υ.Γ.1 Τα αντιγραφικά λάθη ημέτερα.
    Υ.Γ.2 Σιδηρούντιε, είσαι καλός ποιητής!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ο Σιδηρούντιος τα λέει πολύ καλά,λυπάμαι που είμαστε μετρημένοι στα δάχτυλα αυτοί που έχουμε τις ίδιες αντιλήψεις μαζί του.πολλές φορες ρωτώ αν έλληνας είναι αυτός που έχει την παιδεία η αυτός που γεννιέται,πoια είναι η ελληνική παιδεία,και το ελληνικό πνεύμα και ποια η γνώση.ο Περικλής Γιαννόπουλος αυτός ο άνθρωπος τwν γραμμάτων πριν από εκατό περίπου χρονια πίσω τα ίδια έλεγε και ουσιαστικά ακόμα και σήμερα δεν έχει αλλάξει τίποτα στον πνευματικό κόσμο της χώρας μας.Η σχολη του γένους λειτούργησε μετά την κατάκτηση από τους τούρκους της πρωτεύουσας της χριστιανικής αυτοκρατορίας άρα δεν είχαμε ποτε δίωξη πραγματική χριστιανών αν εξαιρέσουμε πιθανόν κάποιες εξεργέσεις που και επί βυζαντινών χριστιανών γινόντουσαν και παίρναν και αυτοί κεφαλια.φωλια του κακού είπε ο κεμάλ είναι το πατριαρχείο όμως η ιστορική πορεία του φαναριου στους αιώνες είναι άλλη,ήταν ουσιαστικά να εξυπηρέτηση πρώτα τον προστάτη του δηλαδή το εκάστοτε εξουσιαστή είτε αυτοκράτορας βυζαντινός είτε τούρκος και μετά τα δικά του συμφέροντα πιο πάνω και από τους πιστούς,το ίδιο και σήμερα τι λέει ο πατριαρχις: ναι στην τουρκια ναι στην είσοδο της στην ευρωπαϊκή ένωση,ποιος λογικός έλληνας θέλει την τουρκια μέσα στην ένωση.έτσι ξεκίνησε έτσι λειτούργησε στους αιώνες από την πρώτη μέρα όταν ο ρωμαίος αυτοκράτορας έδωσε την εντολή να δημιουργηθεί η νέα θρησκεία για να ελέχγεται καλύτερα αυτή η αχανής αυτοκρατορία έτσι και τώρα. Ουσιαστικά σαν νέα ελλάδα μιλάμε και έχουμε πρώτο θέμα αν θα ανοίξει η σχολη τις χάλκης η όχι,λες και το πρόβλημα του νέο ελληνισμού είναι το άνοιγμα της σχολης,που στην ουσία οι νέο οθωμανοί η αλλιώς γιουσουφάκια αποπροσανατολίζουν είτε σε γνώση τους είτε εν αγνοια τους και οδηγούν τον ελληνισμό στην πνευματική του παρακμή, γιατί ουσιαστικά η χριστιανοσύνη αναπαρήγαγε το πνευματικό βάθος του ελληνισμού σε τελείως διαφορετικές αρχές από τον ίδιο τον ελληνισμό.και εν τελει δεν είναι μέλημα του έθνους να ανοίξει η σχολη στην χάλκη,πάρτε τα βιβλία και ανοίξτε την σχολη εδώ,όμως αν ο πατριάρχη παλεύει μονος και φυλακισμένος από τους κακούς τούρκους γιατί δεν κάνει κάποιες κινήσεις ώστε να φέρει και να οδηγήσει τα γεγονότα εκεί που πρέπει,δηλαδή αφού είναι φυλακισμένος γιατί δεν λέει κάτι δεν φωνάζει δεν ζητάει βοήθεια,να κάνει και απεργία πεινας,όμως η πραγματικότητα δείχνει ότι ο παπας κάνει πολιτική και για την ακρίβεια μικροπολιτική δεν μιλάμε δεν λαλαμε και που ξέρεις τι καλό για μας μπορεί να ξημερώσει αφού τόσους αιώνες επιζήσαμε τώρα να χαθούμε.Σε έναν πόλεμο πρέπει να έχεις κίνητρο και οι λόγοι συνήθως είναι δυο.οικονομικοί η θρησκευτικοί.Όταν τα σαΐνια του φαναριου είδαν ότι οι ραγιάδες με την βοήθεια τwν ξένων,μην ξεχνάμε την δεύτερη βιομηχανική επανάσταση και τα πετρέλαια που ήτο στην κατοχή της οθωμανικής αυτοκρατορίας, οι οποίοι ξένοι δεν μας αγάπησαν ούτε τους πιάσαν τα φιλελληνικά τους αισθήματα για μας,σήκωσαν κεφάλι αυτό έφερε σε δύσκολη θέσει τους πατριάρχες και όλο το χριστιανικό σύστημα,η αποκήρυξης ήταν το πρώτο πράγμα που έκανε η κεφαλή,φυσικά γιά να μην χάσει το δικό τις κεφάλι όμως,τα γεγονότα και οι ξένες δυνάμεις οδήγησαν τους παπάδες να σηκώσουν και αυτοί το λάβαρο τις επανάστασης.όταν κάνει επανεκκίνηση στο σύστημα πας από εκεί που λειτουργούσε καλύτερα.αυτό το θέμα που συζητάμε τώρα είναι παλιό.ο Πλίθwν ο Γεμιστός ήταν αυτός που ασχολήθηκε με αυτό το θέμα αν όντως ο χριστιανισμός είναι η πραγματική θρησκεία που ταιριάζει στον έλληνα η όχι.και τέλος ο λόγος που η χωρα μας πάει κατά διαόλου είναι γιατί η πολιτική που ακολουθάει είναι στις επιταγές του φαναριου,δηλαδή έχουμε φαναριώτικου τύπου διπλωματία,ότι φάμε ότι πιούμε και... έχει ο θεός για αύριο,για αυτό οι τούρκοι είναι άρχοντες γιατί διακατέχονται από πνεύμα ανωτερότητας προς στους ραγιάδες χριστιανούς.stef

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. μέσα από τά σχόλια σέ τούτη τήν ανάρτησιν έχουν θιχτεί ένα σωρό θέματα.κάποια έχουν σχετικώς 'απλή' απάντησιν,άλλα είναι πιό 'περίπλοκα'.Δέν θά αναλωθώ νά γράψω ένα κατεβατό,μία πρός μία απάντησιν, διότι μάλλον γιά πολλούς δέν θά έχει κάποιο αντίκρυσμα,δέν θά βοηθήσει σέ κάτι.θά παραθέσω μόνον τά ακόλουθα:α)ο Χριστός καί ο δικός Του Χριστιανισμός έχει,δυστυχώς, ελάχιστη σχέσι μέ τόν 'χριστιανισμό' τής Εκκλησίας. Ο Χριστιανισμός τού Θεανθρώπου έχει ΑΜΕΣΟΝ σχέσιν μέ τά διδασκόμενα υπό τών Φιλοσόφων-Μυστών ΜΑΣ. β)προδότες ή αφελείς εξυπηρετούντες τούς εχθρούς ημών δυστυχώς πάντοτε υπήρχαν,όπως καί σήμερα.γ)η ΗΜΙμάθεια είναι μακράν χειροτέρα τής Αμαθείας.δ)ο φανατισμός σέ σημείο δογματισμού καί ιδεοληψίας είναι δείγμα ανθρώπων μέ τραγικά εσωτερικά ελλείματα.Η όποια πρόοδος θά προκύψει γιά τούς ανθρώπους,γιά τούς Έλληνες ακόμη περισσότερο, ΜΟΝΟΝ όταν ελαττωθούν οι προσωπικοί των εγωισμοί καί αισθανθούν ξανά ώς μέρος ενός συνόλου,μιάς οικογένειας,πρός χάριν τής οποίας θά είναι έτοιμοι νά κάνουν ΘΥΣΙΕΣ.ε)οι συνισταμένες πού οδηγούσαν πάντοτε τήν φυλή μας σέ μεγάλα έργα είναι:

    α) Η Πολεμική Αρετή
    β) Η Βαθειά Πίστις είς Θεόν
    γ) Η Αγάπη πρός τήν Ελευθερίαν
    δ) Η ακάματος Παραγωγή Ηθικοπνευματικού καί Επιστημονικού Έργου

    Άν θέλουμε επανάληψιν μεγάλων έργων πρέπει νά αποκαταστήσουμε τίς παραπάνω Αξίες καί τούς Θεσμούς πού τίς αντιπροσωπεύουν.

    τό καρκινικό κύτταρο εντός τού σώματος τού ελληνικού Γένους είναι ο διχασμός.Μόνη του γιατρειά η ΑΤΟΜΙΚΗ βελτίωσις τών ανθρώπων. Μόνη γιατρειά η αποκατάστασις-δημιουργία μιάς Πολιτείας όπου θά θριαμβεύει τό 'αιέν αριστεύειν καί υπείροχον έμμεναι άλλων'.
    (Πηλεύς μέν ώ παιδί γέρων επέτελλ' Αχιλήϊ αιέν αριστεύειν καί υπείροχον έμμεναι άλλων)
    (ο γέρων Πηλεύς τό παιδί του επέτελλε τόν Αχιλλέα πάντα ν' αριστεύη καί νά υπερέχη τών άλλων) (στ.783-784)

    Αυτό είναι τό πρόσταγμα τού πατρός στό τέκνον του: νά προσπαθεί πάντα νά αριστεύει καί νά υπερέχει τών άλλων. Άν όλοι τό κάνουν αυτό, καί μέσα από υγιή ανταγωνισμόν (άμιλλα), τότε όλοι θά βγάζουν τόν καλλίτερόν τους εαυτόν καί η κοινωνία θά προοδεύει. Βλέπετε πώς δέν τού λέει απλώς νά υπερέχει τών άλλων, διότι αυτό δύναται νά συμβεί καί μέ αθέμιτα μέσα καί δολιότητα. Τού τονίζει, κατ' αρχάς, νά αριστεύει πάντα. Ώς γνωρίζουμε,στό ομηρικό έργον 'αριστος' είναι ο δίκαιος, έντιμος, αξιοπρεπής, θεοσεβής, ευκλεής. Μέσα από τήν ευγενή, λοιπόν, άμιλλα, μεταξύ Αρίστων, συμπαρασύρεται όλη η πολιτεία πρός τό ΑΡΙΣΤΟΝ. Τήν πολιτείαν συναποτελούν όσοι Άριστοι ανταγωνίζονται γιά υπεροχή, καί όσοι τούς παρακολουθούν καί παραδειγματίζονται.

    στ)σημασία δέν έχει τί λέει ο καθείς έξ ημών γιά τά πράγματα.ΔΕΝ πρέπει νά ακούμε τούς πάντες:(τώ νύν μνηστήρων μέν έα βουλήν τε νόον τε αφραδέων, επεί ού τι νοήμονες ουδέ δίκαιοι)
    (γι' αυτό τώρα τών μνηστήρων άφησε βουλή καί νού τών αφρόνων, αφού καθόλου νοήμονες ουδέ δίκαιοι) (στ.281-282)

    ΔΕΝ πρέπει νά δίνεται αξία στήν βουλήν καί τό νούν τών αφρόνων, τών αδίκων, τών ανοημόνων.

    ξέρω...σάς...φώτισα τώρα!τί νά κάνουμε,γραφικότητες...

    γραφικός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το σπίτι μας καίγεται και εμείς μαλώνουμε μεταξύ μας,για ψύλλου πήδημα!Αιώνια διχασμένοι-η κατάρα της φυλής μας.
    Ας συμφωνήσουμε σε αυτά που μας ενώνουν,δεν έχουμε πολύ χρόνο μπροστά μας.

    731

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Οι χριστιανοί, οι μουσουλμάνοι, λοιποί γιαχβιστές και δωδεκαθεϊστές είναι διχαστικοί μοναρχικοί, που καμώνονται πως δε βλέπουν ότι οι Σαλαμινομάχοι ήταν θαρραλέοι άθεοι, που χρησιμοποιούσαν τα ονόματα "θεών" αλληγορικά, για αρχική εξήγηση φυσικών φαινομένων στα παιδιά, και ως αφορμή για λαϊκές γιορτές. Ούτε θρησκευτικά δόγματα διεφθαρμένων σωκρατικών ούτε ιερατεία είχαν και έχουν οι πραγματικοί Έλληνες.
    Η ανθρωπότητα συντηρείται διχασμένη από εγωμανείς που προβάλλουν την εγωμανία τους ως "θεό"-σκιάχτρο, μισούν την άμεση δημοκρατία και προτιμούν να παρασύρουν τα πάντα στον τιτανικό γκρεμό τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μακάρι να αναστηθεί η εκκλησία, αλλά δεν το βλέπω. Από αλλού θα έρθει η ελπίδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αγαπητέ κ Σάββα, με την βία επιβλήθηκε ο Χριστιανισμός σε Ανατολή και Δύση, με ιστορικό τρόπο τον οποίο δεν έχουμε διδαχθεί. Εσείς ο ίδιος ομολογείτε ότι στο όνομα του Χριστού έγινε ακόμα και η δική μας επανάσταση. Ναι, δεν ήταν όλοι Οθωμανολάγνοι. Οι φωτισμένοι Ιεράρχες υπήρχαν. Οι Οθωμανολάγνοι και οι ρακένδυτοι έμειναν στην Οθωμανική αυτοκρατορία, και αυτοί ήταν η μεγάλη πλειοψηφία των Χριστιανών δούλων του Σουλτάνου. Όποιος είχε λίγα χρήματα και πνεύμα ελεύθερο δεν κάθονταν κάτω από αφέντες, έφευγε για μέρη άλλα. Τα παιδιά αυτών των Ελεύθερων έφτιαξαν την Δύση που πολλοί σήμερα καταριούνται στην Ελλάδα, και η οποία είναι στην ουσία ένα αντίγραφο και μία εξέλιξη της μεγάλης Ελλάδας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @9.40 η εκκλησία του δήμου η των παπαδαριών?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. φίλε 11.06
    από εκεί που βρήκε δύναμη αυτός ο άνθρωπος και αναστήθηκε, από τις ίδιες του τις ελληνικές στάχτες, και έγινε αυτό που είναι σήμερα. Αν κάνεις υπομονή και το δεις όλο, θα γίνεις άλλος
    http://www.youtube.com/watch?v=ZAnQBF95QVQ&feature=player_embedded#

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. φίλε 11.35, ενοούσα των παπαδαριών. Του δήμου την ελπίζω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Είναι άνανδρο και μεγάλη ύβρης προς τους αγωνιστές του έθνους και των απογόνων αυτών να λέμε κάτι τέτοιο ΜΟΝΟ για την ελευθερία αγωνίστηκαν (δωσίλογοι και αγωνιστές μαζί?) Εμείς οι απόγονοι όταν έρθει η ώρα δεν θα κάνουμε το ίδιο λάθος !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μόνο από αυτούς που μιλάνε για δικαιοσύνη θα έρθει αλλαγή. Και ποιοί είναι αυτοί; Οι Αναρχικοί και οι Παλαιοημερολογίτες, οι Πολυθεϊστές και οι Κομμουνιστές, οι Άθεοι και οι Ιδεαλιστές. Οι πράσινοι και οι μπλέ είναι κοπρίτες. Το όραμά μου είναι να δω τους δυναμικότερους Έλληνες ενωμένους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Σε συνεχεια του χτεσινού μου σχολιου (15 Φεβρουαρίου 2010 8:14 μ.μ.
    Νίκος είπε...),
    ευχαριστώ τον κ. Σαββα για την τοποθετησή του την οποία και συνυπογράφω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. κ. Καλεντεριδη

    Συγχαρητηρια για την τοποθετηση σας. Φαινεται για αλλη μια φορα οτι αγαπατε και πονατε το Γενος. ΕΥΓΕ.
    Φοβαμαι οτι πολλοι απο τους 'νευρικους' σχολιαστες που επιχειρουν να ριξουν Ελληνες κατ' αλληλων, δεν εχουν καθαρα ελατηρια....

    Ενας Χανιωτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αν δεν υπήρχε η Εκκλησία θάμασταν όλοι Τουρκάκια.


    ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΙΝΔΑΡΟ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΟΜΗΡΟ ΔΕΝ ΣΩΘΗΚΕ ΕΞΩ ΑΠΟ ΟΣΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΝΑ ΠΕΡΙΣΩΣΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ.
    Κι ΟΣΑ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΔΥΣΗ, ΑΠΟ ΤΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΠΡΟΗΛΘΑΝ.
    Οι Άραβες δεν μετέφρασαν ούτε Όμηρο ούτε Σαπφώ ούτε Πλάτωνα. Μόνο τεχνικά εγχειρίδια και Αριστοτέλη.

    Πού είναι η Αυτοκρατορική βιβλιοθήκη ή τα βιβλία των ιδιωτών ή των κοινοτικών ιδρυμάτων του μεσαίωνα ή της αρχαιότητος...Στάχτη και κουρελόπανα τάκαναν οι Λατίνοι κι οι Τούρκοι.
    Πόσα και πόσα δεν αντέγραψαν οι Καλόγεροι (ναι αυτή η τάξη των εν μέρει κακόβουλων και διαφθαρμένων);
    Πόσες χιλιάδες σώζονται στα μοναστήρια σήμερα;;;(εκτός από τα κλεμμένα στην Δύση)

    Αν δεν σκύψετε πάνω στην πηγές αλλά διαβάζετε μόνο ό,τι γράφει ο Α και ο Β.... θα αναπαράγονται ανακρίβειες όπως το Κρυφό Σχολειό τπα ΔΗΘΕΝ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΑ μοναστήρια κλπκλπ και για την σωτηρία από τον Διαφωτισμό...

    Μπείτε στο σάιτ της Βουλής να διαβάσετε ΕΓΓΡΑΦΑ από την Επανάσταση, όχι απομνημονεύματα του Α και του Β είτε πρόκειται για τον Μακρυγιάννη είται για τον Σπ. Τρικούπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Τιμούμε μεν τους Σαλαμινομάχους ...αθέους διότι έσωσαν τον Ελληνικό πολιτισμό και την ελευθερία μας, αλλά δεν ξεχνούμε ότι ήταν τόσο άθεοι που έκαναν ανθρωποθυσία πριν την ναυμαχία προς απέχθεια του Θεμιαστοκλή, θυσιάζοντας Πέρσες αιχμαλώτους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. οι βυζαντινοι δεν θυσιαζαν εβγαζαν ματια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ο κ EMMANOUIL λέει πολλά σωστά. Αυτούς τους Βυζαντινούς που έσωσαν και μελέτησαν τα αρχαία Ελληνικά κείμενα αναφέρω ως πρόδρομους του Παγκοσμίου Ανθρωπισμού και της Αναγγένησης. Δεν εννοώ λοιπόν ότι όλοι οι Βυζαντινοί ήταν Οθωμανολάγνοι. Υπήρχε σύγκρουση μεταξύ των Ελληνολατρών και Ελληνομάχων Βυζαντινών, καλή ώρα όπως σήμερα μεταξύ αρχαιολατρών και Οθομανολάγνων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Φίλε 8.09, τηγάνιζαν ζωντανούς και αιρετικούς, αλλά όλοι είχαν και τα καλά τους και τα στραβά τους. Το Βυζάντιον είχε 1100 και βάλε χρόνια ιστορίας. Είχε και πολλά καλά. Τα καλά μας ενδιαφέρουν και από την Αρχαιότητα και από το Βυζάντιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Διαβάζω από περιέργεια τα σχόλια κάποιων αναρτημένων κειμένων. Αρκετοί νομίζουν ότι το σχόλιο είναι η εξωτερίκευση των απωθημένων εσώψυχών τους με αρκετή δόση μισαλλοδοξίας και επίθεση εναντίον όσων έχουν αντίθετη άποψη από τη δική τους. Το κακό είναι ότι, για να εξωτερικεύσουν αυτά, αραδιάζουν μερικά που έχουν ακούσει από 'δω κι από 'κει ως σχόλια. Αυτός κατά τη γνώμη μου δεν είναι εποικοδομητικός διάλογος, είναι κραυγές.
    Πολλοί που αναφέρονται σε ιστορικά θέματα κάνουν ένα βασικό λάθος στη θεώρηση και αξιολόγηση ιστορικών γεγονότων. Κρίνουν ιστορικά γεγονότα του παρελθόντος με κριτήρια ηθικά, εθνικά, οικονομικά, κοινωνικά κ.ά. του παρόντος.
    Θα ήθελα για την ιστορική δεοντολογία να πω στον Άνώνυμο (16-2-2010, 8:09 ) ότι η τύφλωση ήταν ποινή των Βυζαντινών επί εσχάτη προδοσία. Εμείς οι σύγχρονοι και προηγμένοι (!) καταργήσαμε τη θανατική ποινή μόλις πρίν από λίγα χρόνια !
    Δεν μπορούμε να χαρακτηρίζουμε κάθε εποχή κατά πώς μας αρέσει, μαύρη ή άσπρη. Υπάρχουν πολλές... αναγνώσεις.
    (ΚΑΤΕΡΙΝΑ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Μπράβο Κατερίνα.
    Υπάρχει μια διατριβή του Μεϊντάνη, ανέκδοτη, για την βία στο Βυζάντιο. Νομίζω περιέχει νέο υλικό. Ας είμαστε έτοιμοι για όλα, τίποτα δεν είναι απόλυτο. Αν διαβάσουμε και τι έγραφαν οι Δυτικοί, πχ για το κεφάλι του Δυτικού παπά που είχαν δέσει οι Βυζαντινοί στην ουρά ενός σκύλου, ο οποίος έτρεχε στους δρόμους της Πόλης λίγο πριν το 1204, ίσως αρχίσουμε να βλέπουμε και την άλλη πλευρά. Δεν είμασταν όλοι και πάντα άγιοι, όπως και οι άλλοι δεν ήταν όλοι και πάντα άγιοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Αγαπητοί, όπως είναι γνωστό, στην Ελλάδα και αλλού στην Ευρώπη βρίσκονται Τσιγγάνοι για πάνω από χίλια χρόνια, και μάλιστα ορισμένοι υποστηρίζουν ότι ήρθαν στα ελληνιστικά χρόνια. Ποιός τους κρατάει την γλώσσα τους ακόμα ζωντανή; Τα βιβλία τους; Η πίστη τους; Έχουν κλήρο δικό τους; Μήπως μας αρέσει να φτιάχνουμε μύθους; Τα παρακάτω ίσως μας αλλάξουν την ζωή, αν τα δούμε όλα τα κλιπς με προσοχή:
    http://amfipolis.blogspot.com/2009/11/blog-post_3669.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Αγαπητέ Κωνσταντίνε του καλύτερου Ελληνισμού, αυτού της Κύπρου, δεν έγραψα κανένα άρθρο για τον Βησσαρίονα. Η εικόνα ήταν επιλογή του ιστολόγου που ανάρτησε το άρθρο μου. Πράγματι όμως, έχω μεγάλη συμπάθεια στον Βυσσαρίονα που μαζί με άλλους έκαναν την Ευρώπη μία μεγάλη Ελλάδα, γεμάτη με ελληνικά βιβλία, ελληνικά κτήρια, ελληνικά αγάλματα, και όπου τα Ελληνικά ήταν σε κάθε σχολείο της Δύσης μέχρι το 1960.
    Στην Κύπρο υπάρχει ο μεγάλος ποιητής Παύλος Ανεμόλυλος, ο πνευματικός μου πατέρας, του οποίου η τρέλα είναι η λογικότερη. Να διαβάσεις και τα δικά του ποιήματα, Μερικά είναι μεγαλείο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ο χαραχτηρισμός "οθωμανολαγνεία " είναι λάθος και δεν έχει ιστορικό νόημα και περιεχόμενο . Απλώς είναι ένας εγωϊστικός χαραχτηρισμός απο ανθρώπους που δεν έζησαν και δεν καταλαβαίνουν την τότε ιστορική πραγματικότητα . Δεν υπήρχε άλλη λύση για τους Ρωμαίους πολίτες ,και τους Ελληνες ,χριστιανούς ορθόδοξους απο την ένταξη στην Οθωμανική αυτοκρατορία η οποία είχε γίνει πανίσχυρη. Η Δύση δεν μπορούσε να κάνει τίποτε ,'αλλωστε με την κατάκτηση της πόλης απο τους Σταυροφόρους το 1209 είχε δείξει στους λαούς της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας ότι είναι χειρότερος κατακτητής . Οι Φαναριώτες απο τους οποίους διόριζε ο Σουλτάνος τους πατριάρχες, με το ανώτερω πολιτιστικό τους επίπεδο κατώρθωσαν να συγκυβερνούν την Οθωμανική Αυτοκρατορία . Η οποία ήταν μιά πολυεθνική Αυτοκρατορία στην οποία ίσχυε η ανεξιθρησκεία . Οι χριστιανοί δεν ήταν δούλοι ήταν πολίτες 2ας κατηγορίας διότι δεν μπορούσαν να διορισθούν στην δημόσια διοίκηση και αξιωματικοί στον στρατό . Εκτός απο τους φαναριώτες οι Ελληνες οι Εβραίοι και οι Αρμένιοι είχαν στα χέρια τους όλο το εμπόριο τις βιοτεχνίες και τέχνες ,και την δανειοδότηση της οικονομίας. Ήταν Η ΜΕΣΑΊΑ ΤΆΞΗ (Αστική τάξη ) και ευημερούσε στις μεγάλες πόλεις ,Κωνσταντινούπολη ,Σμύρνη κ.λ.π . Και πρέπει να σημειώσουμε ότι μέχρι την αναγέννηση (1400μ.χ) η Οθωμανική Αυτοκρατορία ήταν ανώτερη οικονομικά και πολιτιστικά απο την Ευρωπαϊκή δύση. Το πώς διατηρήθηκε ο Ελληνισμός ,νομίζω οτι είναι υπερβολικός ο ισχυρισμός ότι ωφείλεται μόνον στην Ορθοδοξία . Οι ΈλλΗνες ήταν ένας λαός της διασποράς σαν τους Εβραίους ,και τον ένωνε η Ελληνική γλώσσα που ομιλούσαν και η συνείδηση ότι είναι απόγονοι ενός μεγάλου πολιτισμού. Υπήρχαν πληθυσμοί που μιλούσαν την Ελληνική γλώσσα στην Μ.Ασία στα Επτάνησα στην Πελοπόνησο στην Σικελία και σε όλα τα παράλια της Μεσογείου . Η Αναγέννηση και ο θαυμασμός των Ευρωπαίων στον Αρχαίο Ελληνικό πολιτισμό ,Εφεραν στο προσκήνιο την Αθήνα τους Δελφούς την Σπάρτη και όλη την αρχαία Ελλάδα .Αυτό άναψε την σπίθα του Εληνισμού ακόμη εντονώτερα στους Ελληνόφωνους λαούς . Και μετά την Γαλλίκή Επανάσταση που άρχισε η διαδικασία των εθνικών κρατών . Η δημιουργία Ελληνικού κράτους ήλθε σε πρώτη προτεραιότητα απο τους Ελληνόφωνες πληθυσμούς η οποίοι ήταν πολύ ανεπτυγμένοι είχαν επίπεδο των δυτικο ευρωπαίων. Εδώ σημειώνω ότι Ελληνικά μιλάγανε και μιλάνε ακόμη οι Πόντιοι οι συμπατριώτες σας κε Σάβα. Στην δημιουργία του Ελληνικού Εθνικού κράτους βοήθησε πάρα πολύ η τεράστια συμπάθεια της Ευρωπαϊκής κονής γνώμης ,και η στρατιωτική οικονομική και πολιτιστική υπεροχή της Ευρώπης σε σχέση με την Μωαμεθανικη αυτοκρατορία. Μια σχέση που είχε ανατραπεί υπέρ της Ευρώπης απο τα μέσα του 17ου αιώνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.