15/2/10

Ελλαδισμός και Ελληνισμός


Σχόλιο του του Ελευθέριου Β. στην ανάρτηση "Η πρώτη απάντηση κατά της Οθωμανολαγνίας" του Γεωργίου Σιδηρούντιου

Ο καθηγητής Γιανναράς ποτέ δεν μίλησε για «ένωση» με την Τουρκία. Πάντα μιλούσε με θαυμασμό για τον ελληνικό πολιτισμικό ρόλο μέσα σε μια μεγάλη αυτοκρατορία. Μόνο κάποιος που παρακολουθεί αποσπασματικά τον λόγο του καθηγητή μπορεί να κάνει τέτοιους ισχυρισμούς. Αν θέλουμε να είμαστε ακριβοδίκαιοι πάντα αυτό που στηλιτεύει ο Γιανναράς είναι αυτή η αίσθηση του μικρού του περιορισμένου του κοντόφθαλμου που αποπνέει σε όλες του τις εκφάνσεις το ελλαδικό κράτος και η κρατούσα ιδεολογία. Και δεν είναι έξω από αυτήν την κοντόφθαλμη αντίληψη και το παρόν άρθρο. Αυτό που λέει ο Γιανναράς είναι ότι πρέπει να αναλάβουμε τον προαιώνιο πολιτισμικό ρόλο μας και να ανοιχτούμε στις επιδράσεις. Πρέπει πρώτα όμως να αισθανθούμε υπερήφανοι για την ταυτότητα που έχουμε και την οποία θα προβάλουμε προς τα έξω. Η οποία φυσικά έχει ιστορικά ερείσματα αλλά τα χρόνια ακόμα και αμέσως μετά την επανάσταση με τις ιδεολογίες που άκριτα ενσωματώθηκαν στο ελλαδικό κράτος μόνο με το προσόν ότι είναι «δυτικές» το διάβρωσαν σε ένα άνευρο και ασπόνδυλο μόρφωμα αντιμαχόμενων μικροσυμφερόντων οι οποίες αναπαράγουν τις ατέρμονες αντιθέσεις επειδή ακριβώς έχει αδυνατήσει η συλλογική ιδεολογία που μας συγκροτεί. Ένα σύμπτωμα είναι και όλες αυτές οι καινούργιες ιδεολογίες που βλέπουμε να σχηματοποιούνται σε ανιστόρητους ισχυρισμούς. Ο καθηγητής Γιανναράς θαυμάζει την δύναμη της κρατικής ιδεολογίας της Τουρκίας (ναι την αντίληψη του τουρκισμού του Νταβούτογλου που θέλει να συμπεριλάβει και την περιοχή της Κεντρικής Ασίας) όπως θαυμάζει και την δύναμη της κρατικής ιδεολογίας της αναδυόμενης Ρωσίας ή την δύναμη της κρατικής ιδεολογίας γενικότερα σαν ένα μέσω υποταγής του ατομικού συμφέροντος στο συλλογικό. Δεν είναι όμως η βάση του θαυμασμού του η ίδια η φύση της ιδεολογίας του τουρκισμού αλλά η ένδειξη πως κράτη που έχουν αυτό τον κεντρικό ιδεολογικό πυρήνα προοδεύουν και έχουν κατακτήσεις και μέλλον. Αντίθετα από την άνευρη και άχρωμη «Ελληνική Δημοκρατία» την οποία βλέπουμε τα χάλια που βρίσκεται. Αυτός είναι ο βασικός ισχυρισμός του Γιανναρά και δεν είναι χωρίς βάση. Αν θέλει κανείς βέβαια να βρει τον πυρήνα της ιδεολογίας που θα ήθελε να επικρατεί και στην κρατική οντότητα που ονομάζεται «Ελλάδα» ο Γιανναράς είναι πολύ μακριά από την ουσία του αιματολογικού εθνικισμού όπως είναι στην ρίζα του ο τουρκισμός και πολύ κοντύτερα στην αυτοκρατορική τσαρική αντίληψη της Ρωσίας στα προεπαναστατικά χρόνια. Αυτή την ανάπτυξη πολιτισμικής κοινότητας θέλει ο Γιανναράς.
Αλλά πόσο έτοιμοι είμαστε σαν έθνος να απορρίψουμε την αιματολογική συγγένεια που είναι απότοκο του ιδεολογικού μικροελλαδισμού προς χάριν της πολιτισμικής; Από αυτό το άρθρο βλέπω ότι απλούστατα δεν είμαστε. Από την στιγμή που επιμόνως αναπτύσσουμε τέτοια θεωρήματα για να βρούμε ένα νέο εθνικό μύθο απαλλαγμένο κατά το δυνατόν από τον χριστιανισμό και στηριγμένο σε φαντάσματα του απώτατου παρελθόντος μας που μας μεταφύτευσαν οι δυτικοευρωπαίοι έτσι ώστε να απορρίψουμε τους κοινούς μύθους που μας γέννησαν σαν έθνος και έβαλαν στην σημαία μας τον σταυρό.

Ελευθέριος Β.

ΥΓ Η επανάστασή μας γνωρίζετε πολύ καλά πως δεν άρχισε στην ιστορική Ελλάδα κύριε Σιδηρούντιε. Η Επανάστασή μας δεν θα μπορούσε καν να γίνει αν γινόταν με τα δικά σας κριτήρια.

22 σχόλια:

  1. Αγαπητέ Ελευθέριε Β, η άποψη περι του ανοίγματός μας με βρίσκει σύμφωνο, και μάλιστα επί του αυτού πρόκειται να δημοσιεύσω σύντομη θέση στο εγγύς μέλλον. Ουδέποτε υπήρξα υποστηρικτής ζωολογικών θεωριών, και ουδέποτε θεώρησα τον Ελληνισμό τοπικό. Αρνούμαι όμως το πνεύμα υποταγής και μοιρολατρίας το οποίο διακατέχει τον έντιμο κ. Καθηγητή. Είναι Ανατολίτης το πνεύματι.
    Κρίνει και κατακρίνει εδώ και χρόνια, χωρίς αποτέλεσμα, και θεωρεί την παρακμή δεδομένο. Μεταδίδει ανατολικότητα και παθητικότητα. Δεν βλέπει λύση, δεν βλέπει ελπίδα. Παραδόθηκε στον Οθωμανολαγνισμό, και το έγραψε ξεκάθαρα στο σχετικό πρόσφατο άρθρο του.
    Εάν μελετήσουμε την Βυζαντινή ιστορία θα αντιληφθούμε ότι οι Έλληνες Χριστιανοί μετέδωσαν τον ελληνισμό στη δύση, και όχι το αντίθετο. Η Ελληνική ταυτότητα δεν ήταν εισαγόμενη, διότι στην δύση ζούσαν φωτισμένοι Έλληνες και την είχαν εξελληνίσει σε μεγάλο βαθμό. Κάνετε μία βόλτα στα ιστορικά κέντρα των Ευρωπαϊκών πρωτευουσών, είναι γεμάτα με Ελληνική αρχιτεκτονική, και οι βιβλιοθήκες τους είναι γεμάτες με ελληνικά κείμενα, κάτι το οποίο δεν υπάρχει στην Ανατολή. Ο Ελληνισμός δεν υπήρξε εισαγόμενος, και για αυτό έχω πλήθος στοιχείων, τα οποία αγνοεί ο κ. Γιανναράς, διότι δεν έχει μελετήσει το Βυζάντιο. Υπάρχει τέτοια τεράστια άγνοια της ιστορίας ανάμεσα σε θεολογικού κύκλους, ώστε στην σημερινή Ελλάδα να έχει περάσει η άποψη ότι ο όρος Γραικός είναι δυτικής προέλευσης και υβριστικός. Αυτά έγραφε ο Ρωμανίδης μετα μανίας, κι αυτά πίστεψαν οι θεολόγοι, δίχως να εξετάσουν την αρχαία Ελληνική Γραμματεία η οποία αποκαλύπτει την αρχαία εθνική σημασία του όρου. Χωρίς την μελέτη της ιστορίας λοιπόν, αγνοούν οι Θεολόγοι μας ακόμα και το ότι πρώτοι οι Γρεκοί Έλληνες αποίκησαν περιοχές κοντά στους Ρωμαίους, και οι Ρωμαίοι κατ επέκταση αποκάλεσαν όλου τους άλλους που μιλούσαν την γλώσσα των Γρεκών ως Γρεκούς. Οι Γραικοί ήταν μία εκ των αρχαίων Ελληνικών φυλών. Το αντιδυτικό μίσος του Ρωμανίδη πέρασε και στον Γιανναρά και σε άλλους που διδάσκουν μία δική τους πλαστή ιστορία. Η ποσότητα του ανατολικού πνευματικού χασισιού που έχουν καταναλώσει είναι απίστευτη.



    Read more: http://infognomonpolitics.blogspot.com/2010/02/blog-post_3425.html#ixzz0fd37w4VX

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όσοι δεν παίρνετε από λόγια, ελπίζω κάτι να πάρετε από στίχους.

    Έλληνες της γνώσης και της φωτιάς
    Έλληνες παιδιά της ανθρωπιάς
    Έλληνες Ρωμέλληνες Πανέλληνες Αγιορείτες
    Έλληνες Ρωμέλληνες Πανέλληνες του Δία οι θύτες

    Έλληνες του Αυξεντίου και του σαράντα
    Πανέλληνες της Μακρονήσου Θεοί για πάντα
    Πανέλληνες του Μακρυγιάννη με το σπαθί
    Ρωμέλληνες Αυτοκράτορες Βυζαντινοί

    Έλληνες Πανέλληνες, γνήσιοι Ρωμιοί
    Ατρόμητοι αθάνατοι γνήσιοι Γρεκοί
    Πανέλληνες της νίκης και της λευτεριάς
    Έλληνες του μόχθου και της εργατιάς
    Παννέληνες, Πανέλληνες της ξενιτιάς
    Παντού όλος ο κόσμος μια Ελλάς

    Πανέλληνες του Αλεξάνδρου πρώτοι γιοί
    Ρωμέλληνες του Νικηφόρου Στρατηγοί
    Έλληνες Ρωμέλληνες Πανέλληνες αξιοκράτες
    Φιλόσοφοι, επιστήμονες και δημοκράτες

    Έλληνες, Πανέλληνες, Ρωμέλληνες ανταμωθείτε
    Έλληνες, Πανέλληνες, Ρωμέλληνες, θυμηθείτε
    Πανέλληνες, Πανέλληνες, Πανέλληνες
    μέσα απο στάχτες γεννηθείτε.

    Σιδηρούντιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμοι, ανόητοι και εγωπαθείς
    αδιάβαστοι, αγράμματοι, ημιμαθείς
    τεμαχίστε με.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γεώργιε
    άνοιξες ένα θέμα 'βαρύ'.
    Μη λυγίζεις και μην εκνευρίζεσαι.
    Διάλογος, ανταλλαγή απόψεων, αλληλοεπιρροή.
    Μέσα από αυτά άς δημιουργήσουμε τον νέο ελληνικό πατριωτισμό.
    Μην εκνευρίζεσαι.

    φιλικά

    Σάββας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μπράβο κύριε Σάββα. Μακάρι να είχα χρόνο να γράψω και άλλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αλλά πόσο έτοιμοι είμαστε σαν έθνος να απορρίψουμε την αιματολογική συγγένεια που είναι απότοκο του ιδεολογικού μικροελλαδισμού προς χάριν της πολιτισμικής
    /Simfoni o Eleutherios me ta parapano grafomen oti diladi prepei na aporipsoume tin aimatologiki syggenia pou einai apotoko tou ideologikou mikrielladitikou pros xarin tis politismikis ......?Talos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η Αμερική το 19 αιώνα, δεχόταν κατά πλειοψηφία χριστιανούς βορειοευρωπαίους για μετανάστες. Ήξερε ότι ο πληθυσμός τους έπρεπε να έχει μια σχετική πολιτισμική ομοιογένεια. Έτσι φτιάξανε μια Αυτοκρατορία. Αν λοιπόν σκεπτόμαστε ότι πρέπει να δημιουργήσουμε έναν νέο μεγάλο ελληνικό κόσμο, είναι καλό να λάβουμε υπόψιν ότι αυτό μπορεί να γίνει μόνο μέσω ενός μεγάλου συνδετικού κρίκου, ο οποίος μπορεί να συνδέσει μετανάστες και γηγενείς και διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές. Η ταπεινή μου γνώμη είναι ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει με μετανάστες μουσουλμάνους. Δεν πρόκειται ποτέ να βάλουν τον Ελληνισμό πάνω από την θρησκεία τους και έναν χριστιανό πάνω από έναν μουσουλμάνο.

    Ακόμη και η ίδια η κοινωνική μηχανική αποδεικνύει ότι οι μουσουλμάνοι έρχονται στην Ελλάδα για να επιβάλουν τον δικό τους πολιτισμό στους γηγενείς. Αυτό είτε θα γίνει λόγο συνεχούς μετανάστευσης μουσουλμάνων στην Ελλάδα είτε από την δική τους δημογραφική δυναμική. Και βέβαια αυτό δεν χρειάζεται να γίνει τώρα. Αυτοί οι μουσουλμάνοι σκέπτονται με όρους γενεών. Για να μην παρεξηγηθώ δεν βάζω σε ίδια μοίρα τους γηγενείς μειονοτικούς μουσουλμάνους, οι οποίοι είναι Έλληνες πολίτες και ζούσαν από πάντα εκεί που ζουν και είναι σε γενικές γραμμές μετριοπαθείς και πολιτισμένοι. Ούτε τους Αλβανούς οι οποίοι στην πλειοψηφία τους είναι αγνωστικιστές ή άθεοι.

    Σκεφτείτε ακόμη ότι ο καλύτερος τρόπος αφομοίωσης ενός μετανάστη είναι όταν αυτός ή τα παιδιά του παντρευτούν έναν γηγενή. Τότε τα παιδιά του θα είναι ένα δεύτερο λιγότερο από την αρχική του καταγωγή και ένα δεύτερο περισσότερο Έλληνας. Σε βάθος χρόνου δύο ή τριών γενεών οι απόγονοί του θα έχουν πλήρως Ελληνοποιηθεί. Αν όμως ο μετανάστης είναι μουσουλμάνος, τότε κατά πλειοψηφία θα ψάξει να παντρευτεί μουσουλμάνο/α. Αν παντρευτεί χριστιανό/η ποιο πιθανό είναι να επιβάλει την δική του θρησκεία παρά αυτός να ασπαστεί τον χριστιανισμό. Σε βάθος χρόνου θα έχουμε δύο πληθυσμούς (χριστιανούς και μουσουλμάνους) που θα ζούνε χωριστά ο ένας από τον άλλον, θα υπάρχει αμοιβαία καχυποψία ή ίσως και σύγκρουση και από την στιγμή που το ρεύμα των μουσουλμάνων μεταναστών είναι κατά πολύ μεγαλύτερο από το ρεύμα των χριστιανών μεταναστών δεν θεωρώ απίθανο σε μια μικρή χώρα σαν την Ελλάδα, σε βάθος δύο ή τριών γενεών οι μουσουλμάνοι να φτάσουν να είναι η πλειοψηφία. Επίσης, πρέπει να σκεφτεί κανείς ότι αν οι μουσουλμάνοι στην Ελλάδα αποκτήσουν πολιτική συνείδηση και οργάνωση, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν-χειραγωγηθούν από ξένους μουσουλμανικούς παράγοντες.

    Ιωάννης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ο κύριος Γιαναρας εχει γράψει ενα άρθρο σε σχέση με το βίντεο που κάποιος καλοθελητής έβαζε ξανά και ξανά, εδώ.
    Αν το διαβάσετε θα δείτε πόσο ηττημένος είναι πραγματικά αυτός ο άνθρωπος και ας μου επιτραπεί η έκφραση,τι τρικυμία εν κρανίω φέρει...
    Αναρωτιέμαι πως ασχολούνται μ'αυτόν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Οι χριστιανοί, οι μουσουλμάνοι, λοιποί γιαχβιστές και δωδεκαθεϊστές είναι διχαστικοί μοναρχικοί, που καμώνονται πως δε βλέπουν ότι οι Σαλαμινομάχοι ήταν θαρραλέοι άθεοι, που χρησιμοποιούσαν τα ονόματα "θεών" αλληγορικά, για αρχική εξήγηση φυσικών φαινομένων στα παιδιά, και ως αφορμή για λαϊκές γιορτές. Ούτε θρησκευτικά δόγματα διεφθαρμένων σωκρατικών ούτε ιερατεία ούτε παιδομαζώματα εφόρων είχαν και έχουν οι πραγματικοί Έλληνες.
    Η ανθρωπότητα συντηρείται διχασμένη από εγωμανείς που προβάλλουν την εγωμανία τους ως "θεό"-σκιάχτρο, μισούν την άμεση δημοκρατία και προτιμούν να παρασύρουν τα πάντα στον τιτανικό γκρεμό τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αγαπητέ κ. Ιωάννη, όλη η Μεσόγειος, όλη η Ευρώπη, ελληνικές ρίζες έχουν. Μπορούμε να τους κάνουμε όλους να ξαναγίνουν Έλληνες, αλλά με σοφία. Αν φτιάξουμε εμείς χώρα φωτεινή, όλοι το φως μας θα κοιτάξουν και θα θυμηθούν πως στον Ελληνισμό είναι η λύση. Τώρα όπως είμαστε, ούτε εμάς δεν κάνουμε Έλληνες.
    Εδώ μας έφτασε η πνευματική μας ηγεσία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. "Ανώνυμοι, ανόητοι και εγωπαθείς
    αδιάβαστοι, αγράμματοι, ημιμαθείς
    τεμαχίστε με".

    Αγαπητοί φίλοι, πραγματικά δυσκολεύομαι να παρακολουθήσω κάποιον που αφοριστικά κρίνει και καταδικάζει με τα προηγούμενα κοσμητικά, όποιον έχει αντίθετη προς εκείνον άποψη. Είχαμε ήδη μια Υπατία, τώρα μας πρέκυψε και δεύτερη "τεμαχίστε με|.
    Πολύς λόγος για το τίποτα. Ένα κείμενο γραμμένο με όλους τους συντακτικούς και ρητορικούς τύπους και με τα απαραίτητα λογοτεχνικά σχήματα που το καθιστούν θελκτικό στον αναγνώστη, αλλά δυστυχώς χωρίς ουσία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Prepi na perasi nomos oti se periptosi meikton gamon[xristianon mousoulmanon ]ta tekna tha didaskonde kai tis dio threiskies kai tha apofasizoun sta 18 pia thriskia tha epileksoun .O nomos na ektelite akoma kai an o enas goneas exei epistrepsi ston topo katagogis tou mazi me to tekno.Talos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αγαπητέ Απέλλις, αυτό που κάνετε εσείς και άλλοι εννοούσα με τον τεμαχισμό. Λυπάμαι που δεν μπορώ να ικανοποιήσω τα απωθημένα σας με άντρες. Μπορείτε όμως να με φαντάζεστε ως νέα και όμορφη Υπατία, δικαίωμά σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. APELLIS αντι να γραφεις λαμακιες καθε λιγο και λιγακι, γραψε μας που διαφωνεις κι απορριψε τα επιχειρηματα του Σιδηρουντιου ενα προς ενα αντιπαραβαλλοντας τα δικα σου με τις καταλληλες πηγες και βιβλιογραφια για να μαθουμε κι εμεις οι αδαεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τελικά πολύ σωστό αυτό που λένε:

    "Μην λογομαχείς ποτέ με έναν βλάκα, γιατί θα σε ρίξει στο επίπεδό του και θα σε νικήσει λόγω πείρας."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Κατά αρχήν δεν καταλαβαίνω, τι είναι αυτό που κάνω εγώ ή άλλοι, που απλά διαφωνούμε με τον κ. Σιδηρούντιο; Την δική μου μόνο άποψη καταθέτω και οι υπόλοιποι την δική τους.
    "Λυπάμαι που δεν μπορώ να ικανοποιήσω τα απωθημένα σας με άντρες"(!!;;)
    Μου είναι ακατανόητη αυτή η φράση. Η αναφορά στην Υπατία ήταν καθαρά σημειολογική και υποννοεί την τάση του συγγραφέα να ταυτίζεται με ένα ιστορικό πρόσωπο, που όπως αυτός νομίζει για τον εαυτό του, έπεσε θύμα των "φανατικών και σκοταδιστών" ένεκα της "αλήθειας" που ξεστόμισε.

    Ο δε συνήθης(;) ανώνυμος 11.29 π.μ, όταν λέει:
    "APELLIS αντι να γραφεις λαμακιες καθε λιγο και λιγακι..." μάλλον εκφράζει κάποιο απωθημένο του απέναντι μου, από προηγούμενες αναρτήσεις όπου ίσως του έδειξα πόσο πράγματι αδαής είναι.
    Σε προηγούμενη ανάρτηση (με 73 σχόλια!) επιχειρηματολόγησαν τόσοι πολλοί, ώστε ο ανώνυμος φίλος θα μπορούσε να ανατρέξει για να πληροφορηθεί όσα πρέπει, χωρίς να απαιτεί από εμένα να χαραμίσω 20 λεπτά από τη ζωή μου για να του γράψω πράγματα που είναι βέβαιο πως ούτε τον ενδιαφέρουν και ούτε θα μπει στον κόπο να τα σκεφτεί. Και αυτό επειδή-από τα γραφόμενα του προκύπτει και από το οξύ ύφος του-ότι δεν είναι έτοιμος να παραμερίσει τα ιδεοληπτικά του στερεότυπα χάριν του διαλόγου και της ιστορικής αλήθειας.
    Μόνο και μόνο για το αγοραίο ύφος, απέχω από κάθε συνομιλία μαζί του και τον παραπέμπω σε αυτά που είπαν άλλοι σχολιαστές. Άλλωστε, τίποτα καινούργιο δε θα προσέθετα, ούτε και θα μπορούσα να ωφελήσω έναν άνθρωπο που δεν έχει αυτιά για καμία άλλη αλήθεια πέρα από τη δική του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ο Γιανναρας δεν χρησιμοποισε στο επιμαχο αρθρο του την λεξη "ενωση" αλλα την συμπορευση, πολιτιστικη και πολιτικη συνυπαρξη στη ανατολη με μια λιγο διαφορετικη τουρκια που ομως θα ειχε την ηγεσια και επιρροη αυτης της ανατολης.
    "να λειτουργήσει η Ελλάδα ως πολιτισμικός (άρα και πολιτικός) καταλύτης δημιουργικής συμπόρευσης αυτής της μετα-βυζαντινής Ανατολής (υπό τη Νεο-οσμανική ηγεσία) με τη μετα-ρωμαϊκή Δύση (υπό την ηγεσία των Βρυξελλών). Η Δύση διεκδικεί τη συνέχεια του αρχαιοελληνικού κληροδοτήματος, η Τουρκία τη συνέχεια του Βυζαντίου. Η υπαγωγή του σημερινού Ελλαδισμού υπό την οθωμανική επιρροή με παράλληλη τη μετοχή του στην Ευρωπαϊκή Ενωση, θα ήταν ίσως η τελευταία ευκαιρία να επανέλθει, με ενεργό μετοχή, στο ιστορικό γίγνεσθαι ο Ελληνισμός."
    ολο το αρθρο
    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_06/09/2009_328243

    Γ Σεριατος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Δεν θα σχολιάσω το άρθρο του Γ.Σιδηρούντιου,θα πω μόνο ότι σε πολλά με βρίσκει σύμφωνω και κυρίως σε σχέση με αυτά που αναφέρει για Γιανναρά-μεγαλοπαπάδες Κρήτης-Δωδεκανήσων...
    Εγώ όμως ευθέως θέλω να ρωτήσω τον κ.Καλεντερίδη και τον Ε.Β. αλλά και γενικά όσους τάσσονται υπέρ,ποια είναι η άποψή του για το θέμα της τουρκικής υπηκοότητας των Κρητών-Δωδεκανησίων επισκόπων και την σπουδή του Πατριάρχη να την επιβάλει...Εγώ δεν μπορώ να βρω ούτε ένα όφελος!ας με βοηθήσετε εσείς μπας και καταλάβω την σκέψη της "αυτού παναγιότητος"...Και γιατί εμείς να ακολουθούμε πάντα την σκέψη της "αυτού παναγιότητος"...;
    Επίσης γιατί οι επίσκοποι της Ομογένειας δεν την δέχτηκαν...;ποιοι δεν αντέδρασαν σε Κρήτη-Δωδεκάνησα (μέχρι εκεί φτάνουν φαίνεται οι παλικαρισμοί ορισμένων...);

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ο Σουλτάνος Δωδεκάνησα θέλει, δεν θέλει Αμερική να αρπάξει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Κύριε Σεριάτο, δεν λέιε ούτε υποταγή, ούτε ένωση. Αυτά όμως ενοεί. Υποδούλωση και πάλι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. στην Ομογένεια έγινε χαμός μόλις μαθεύτηκε η είδηση αυτή και δεν τόλμησαν οι μεγαλοπαπάδες να συμφωνήσουν να πάρουν και τούρκικη υπηκοότητα...στην λεβεντογέννα όμως...τίποτα!όλοι προσκύνησαν ευλαβικά και συμφώνησαν με την αυτού θειοτάτη παναγιότητα....καμία αντίδραση...μέχρι που η εκεί Σύνοδος (είναι εντελώς παράλογη και ύποπτη η ύπαρξη ημιαυτόνομης εκκλησίας Κρήτης!!!) έβγαλε ανακοίνωση που ευχαριστεί τον εξοχότατο σουλτάνο...ε συγγνώμη τον κ.Ερντογάν ήθελα να πω και ότι ανυπομονούν να γίνουν μέλη της τουρκικής κοινωνίας!οι Δωδεκανήσιοι δεν έβγαλαν άχνα καν...
    Αλήθεια εσείς που πιστεύεται ότι δεν έγινε και τίποτα σπουδαίο θα ήθελα να το εξηγήσει κάποιος..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Και εγώ στο εξωτερικό ζω κύριε Sapphire. Νομίζω ότι οι έξω είμαστε περισσότερο κοντά στην Ελλάδα των αξιών. Με έδιωξε η δυνατή κίνηση του Τσιφτετελληνισμού. Στη χώρα μας το πάνω χέρι έχουν οι φυλές των πρασινομπλέ βαρβάρων. Ο Έλληνας που θεωρεί το σκυλάδικο βαρβαρικό δεν μπορεί να ζήσει εκεί παρά μόνο με πολλά βάσανα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.