9/7/10

“Μύλος” με τον Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης Δεν θέλουν οι Βούλγαροι, αλλά θέλουν οι Τούρκοι!

Ο ιδιόρρυθμος πρωθυπουργός της Βουλγαρίας κ. Μπόικο Μπορίσοφ δεν παύει να αφορίζει το σχέδιο του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης, παρόλο που η χώρα του μετέχει σε αυτό μαζί με την Ελλάδα και την Ρωσία.

Μεταξύ Αθήνας και Μόσχας επικρατεί (ανεπισήμως, εννοείται) η άποψη ότι ο Μπορίσοφ εμφανίζεται …βασιλικότερος του βασιλέως και, βασικά, επιδιώκει να φανεί αρεστός στην Ουάσινγκτον, αφού κάποιοι θεωρούν ότι οι ΗΠΑ δεν θέλουν τον πετρελαιαγωγό που θα επιχειρήσει να βγάλει περισσότερο ρωσικό πετρέλαιο στη μεσόγειο δια της Μαύρης Θάλασσας.

Άλλωστε, μέχρι πρότινος “τοποτηρητής” των …γερακιών της άλλης πλευράς του Ατλαντικού θεωρείτο η Τουρκία, η οποία προωθεί έναν άλλο αγωγό, αυτόν που θα συνδέει την Σαμψούντα στον Πόντο με το Τσεϊχάν, απέναντι από την Κύπρο.

Δεν είναι, ωστόσο, τα πάντα άσπρο – μαύρο και αυτό ο πολύς κ. Μπορίσοφ προφανώς θα πρέπει κάποια στιγμή να το αντιληφθεί.

Και γιατί οι Ρώσοι …εν είδει αντιποίνων, δεν το έχουν σε τίποτε να αφήσουν την χώρα του έξω από σχεδιασμούς για τους οποίους η Βουλγαρία “καίγεται” (λ.χ. τον αγωγό φυσικού αερίου South Stream).

Και γιατί είναι γνωστό ότι η Μόσχα έχει για ατ καλά προσεταιριστεί την Άγκυρα.

Αλλά και γιατί η Άγκυρα εμφανίζεται επισήμως, πλέον, να θέλει να κατασκευαστεί ο πετρελαιαγωγός Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης, παρόλο που θεωρείται ως ανταγωνιστικός του “δικού της” αγωγού.

Η γνωστή μας εφημερίδα Hurriyet εμφάνισε πριν λίγες μέρες τον Τούρκο υπουργό Περιβάλλοντος Βεϊσέλ Ερόγλου (Veysel Eroglu) να μιλά για αυτήν την προοπτική:

“Πέρσι από τα Στενά του Βοσπόρου πέρασαν 51.424 πλοία”, είπε ο Τούρκος πολιτικός, “δηλαδή τέσσερεις φορές περισσότερα από όσα περνούν την Διώρυγα του Παναμά”!

Ο ίδιος, παρά το ότι ο αγωγός Σαμψούντα – Τσεϊχάν έχει ελαφρύνει κατά 4 με 5 πλοία ημερησίως τις διελεύσεις από τα Στενά, επέσεισε τον κίνδυνο σοβαρού ατυχήματος με ανυπολόγιστες οικολογικές συνέπειες για την περιοχή.

Ανέφερε, δε, ότι η Τουρκία επιθυμεί να υπάρξει πρόοδος στο “παγωμένο” σχέδιο της κατασκευής του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, το οποίο έχει απορρέει από αυτήν ακριβώς την λογική της παράκαμψης του κορεσμένου Βοσπόρου.

Μήπως, λοιπόν, αν οι Βούλγαροι εξακολουθήσουν να μην θέλουν, ο “δικός μας” πετρελαιαγωγός καταλήγει, μεν, στην Αλεξανδορύπολη, αλλά ο ενδιάμεσος –μετά την αφετηρία από το ρωσικό Νοβοροσίσκ – σταθμός γίνει, τελικά, ένα λιμάνι τουρκικό στην Ανατολική Θράκη;

Αυτό το τελευταίο δεν το “ρίχνουμε” ούτε ως ιδέα, ούτε το γράφουμε για να …τρομάξει ο Μπόικο Μπορίσοφ! Γιατί, απλά. Ως σενάριο ήδη συζητείται στις αρμόδιες οικονομικοδιπλωματικές πηγές…
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

6 σχόλια:

  1. ο ταϊπ , δεν έχει λόγο να γίνει κακός με τους ρώσους , αφού υπάρχει ήδη πρόθυμος ο βούλγαρος γι' αυτό το ρόλο - αλλά δες πως τα γεγονότα “κουμπώνουν” ακριβώς με τα λόγια του παππούλη του Παϊσιου - λέτε η Βουλγαρία να είναι η θρυαλλίδα-
    υπάρχει μια ιστορική νομοτέλεια με αυτόν τον λαό – τον Βουλγαρικό- προσπαθώντας να μας τη «φέρει» βρίσκεται πάντα μες στο λάκκο με τα …αγγούρια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κατ'αρχήν οι Βούλγαροι είναι εθνοφυλετικά πρωταξάδερφα των Τούρκων (μπορείτε να διαβάσετε το βιβλίο του συγχωρεμένου του Β. Ραφαηλίδη για τους λαούς των Βαλκανίων)
    Η ιστορία των αρχών του 20ου αιώνα μας λέει πολλά για την πολιτική του Βουλγαρικού κράτους, η οποία διακόπηκε για 50 χρόνια λόγω μοιρασιάς στην πλευρά της τότε Σ.Ε. και συνεχίζεται μέχρι σήμερα.
    Για όλους τους λαούς της Ανατολικής Ευρώπης οι εξουσίες επιφυλάσσουν μια κοινή μοίρα: αυτή που είχαν προπολεμικά, του υπηρέτη της Δύσης.
    Το ρόλο αυτό τον ανέλαβαν πρόθυμα η Βουλγαρία που τρέχει να καλύψει το χαμένο χρόνο στο ΝΑΤΟ, η Αλβανία που η ύψιστη πράξη αντίστασης που έκανε ήταν να κλέψει το ρολόι του Μπους, η Τσεχία που φιλοξενεί τη βαριά βιομηχανία της Γερμανίας για ψίχουλα και μαζί με την Ουγγαρία έχουν το 95% της πορνοβιομηχανίας στην Ευρώπη, η Πολωνία που θυμήθηκε τις διαφορές με τη Ρωσία και αναλαμβάνει να φιλοξενήσει τα πυραυλικά του ΝΑΤΟ με κίνδυνο να φάει πάλι το πρώτο κτύπημα (το ξαναείχε φάει στο Β΄Π.Π.) κλπ.
    Ανέλαβε λοιπόν η Βουλγαρία τον πιο ποταπό και βλακώδη ρόλο: να πει αυτή αυτά που δεν τολμούν να πουν οι άλλοι.
    Να ξέρουν όμως πως αν στριμώξεις το λιοντάρι θα σε φάει στα σίγουρα.
    Ας φροντίσει λοιπόν η Βουλγαρία και κυρίως η Τουρκία να παίξουν τα παιγνίδια τους και να βρεθούν οι Ρώσοι με τους αγωγούς στο χέρι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Ιδιόρρυθμος" ο Μπορίσωφ; Απλός μαφιόζος και γκάνκστερ (το λέει και στην βίκι) ρε είναι ο τυπάς που τονε κρατάνε ως συνήθως από τα κάκαλα οι εβραιοαμερικάνει για να τους κάνει όλες τις δουλειές, σαν καλή καμαριέρα που είναι, έτσι συμβαίνει μπρε και στην Ελλάδα, και στη Γερμανία, και στο Αφγανιστάν, Ιράκ, Ταυλάνδη κτλ., παντού έχουν τις καμαριέρες τους, τώρα τελευταία η τουρκάλα καμαριέρα τους τοθς κάνει νερά και έχουν βαλθεί να τηνε ξεκάνουν με τη μοσάντ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γιατι εισαστε καχυποπτοι φιλοι μου;.Το θεμα ειναι καθαρα οικολογικο.Μαλιστα περιμενω και ανακοινωση αυτου του κυριου με το πετσινο και τα γυαλια,απο τις βρυξελλες οπου βρισκεται,που θα συντασσεται με τον τουρκο.Ο βουλγαρος ζηλευει που δεν εχει νησια στο Αιγαιο και ισως μαλιστα παρακαλει να γινει και ναυτικο ατυχημα με αποτελεσμα να ρυπανθουν καποια νησια του Αιγαιου.Ομως ο ευαισθητοποιημενος τουρκος,που ονειρευεται να εκμεταλλευτει τουριστικα τα νησια του Αιγαιου,δεν θελει τα πετρελαιοφορα να διασχιζουν το Αιγαιο.Μπραβο του.Εγω ειμαι μαζι του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν έχω καταλάβει γιατί πληρώνουμε εμείς για τον αγωγό.Οταν βάζετε πετρελαιο στο σπίτι σας έχετε δικό σας βυτιοφόρο ;;; Και πόσα στοίχισε το δίκτυο μεταφοράς αερίου ;; Βέβαια τα πήρε ο κυριος τάδε... όμως όποτε θέλουν μας το κόβουνε.Ναι ή όχι ;;; ΟΧΙ δεν είμαστε μαλάκες-που μάλλον είμαστε- απλώς οι λίγοι είναι αχόρταγοι και εμείς ανύποπτοι.Από την Θεσσαλονίκη Α.Λ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "Απλός μαφιόζος και γκάνκστερ (το λέει και στην βίκι)..."
    Συγνώμη, αλλά έψαξα στο wiki και δε βρήκα "κάτι" σχετικό (http://en.wikipedia.org/wiki/Boyko_Borisov). Μήπως καμιά άλλη "πηγή"???

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.