15/7/10

Κατασκευαστικός... στρατός

Τουρκικές εταιρείες χτίζουν σε Ρωσία, Ασία, Αφρική και Βραζιλία!
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Γιώργος Αγγελόπουλος
Μέγαρα και ουρανοξύστες στη Μόσχα φέρουν την υπογραφή τουρκικής κατασκευαστικής εταιρείας. Η Ρωσία είναι ο καλύτερος πελάτης για τις τουρκικές εταιρείες
Ενας τουρκικός «στρατός» από γερανούς και µπουλντόζες επιχειρεί να διείσδυση στη Μέση Ανατολή, την Κεντρική Ασία και την Αφρική. Κτίζει φράγµατα, στάδια και λεωφόρους προσφέροντας στην Τουρκία ρεκόρ ανάπτυξης και συµβάλλοντας στις προσπάθειές της να γίνει περιφερειακή δύναµη.

Η ισλαµικών καταβολών τουρκική κυβέρνηση ακολουθεί µια στρατηγική που συνδυάζει την πολιτική επιρροή µε την οικονοµική ισχύ στον αναπτυσσόµενο κόσµο, ιδιαίτερα στις ισλαµικές χώρες και στις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ενωσης ενώ τα τελευταία χρόνια επεκτείνεται και στην Αφρική.

Πολύ σηµαντικές για την οικονοµική αυτή διείσδυση της Τουρκίας είναι οι κατασκευαστικές εταιρείες της που έχουν επιχειρηµατική δράση σε περισσότερες από 80 χώρες. Μία κατασκευάζει το νέο Μετρό του Ντουµπάι σε κοινοπραξία µε ιαπωνικές εταιρείες, άλλες έχουν αναλάβει τα περισσότερα από τα έργα που υλοποιούνται τα τελευταία χρόνια στο Καζαχστάν και στο ελεγχόµενο από τους Κούρδους Βόρειο Ιράκ. Μολονότι δεν µπορούν ακόµη να ανταγωνιστούν τις γιγάντιες κατασκευαστικές εταιρείες στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ, την Κίνα και την Ιαπωνία, η αξία των τουρκικών επενδύσεων στο εξωτερικό αυξήθηκε από 596,71 εκατ. ευρώ (750 εκατ. δολάρια) το 2000 σε 18,8 δισ. ευρώ το 2008, πριν µειωθεί πέρυσι στα 16 δισ. λόγω της παγκόσµιας χρηµατοπιστωτικής κρίσης. Η κυβέρνηση ελπίζει ότι ώς το 2015 θα έχει αυξήσει τον όγκο των διεθνών συµβολαίων στα 40 δισ. ευρώ. Το 1999, η κορυφαία επιθεώρηση του κατασκευαστικού τοµέα «Εngineering Νews – Record» περιελάµβανε τέσσερις τουρκικές εταιρείες ανάµεσα στους κορυφαίους 225 διεθνείς κατασκευαστές στον κόσµο. Δέκα χρόνια αργότερα, είχαν αυξηθεί σε 31. Ο Ζαφέρ Τσαγκλαγιάν, υφυπουργός Εξωτερικού Εµπορίου, λέει πως η Τουρκία θα αυξήσει φέτος τον αριθµό των διπλωµατικών αποστολών της στην Αφρική από 12 σε 27. Πέρυσι, το 35% των έργων των τουρκικών κατασκευαστικών εταιρειών στο εξωτερικό έγιναν στην Αφρική.

Η Τουρκία είναι ο πρώτος κατασκευαστής στις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ενωσης. Σχεδόν το ένα τέταρτο του συνόλου των έργων στο εξωτερικό πραγµατοποιείται στη Ρωσία και ακολουθούν η Λιβύη, το Τουρκµενιστάν και το Καζαχστάν. Στην πρωτεύουσα του Καζαχστάν τουρκικές εταιρείες είναι από το 1997 υπεύθυνες για το 70% των κατασκευών.

«Κατασκευάζουν τα πάντα, από δρόµους µέχρι γήπεδα, εµπορικά κέντρα, σχολεία και ξενοδοχεία πέντε αστέρων», λέει στην Αστάνα ο Οζέρ Οράλ, γενικός γραµµατέας της Καζαχοτουρκικής Ενωσης Επιχειρηµατιών. Τουρκικές εταιρείες άρχισαν το 2009 τα πρώτα κατασκευαστικά προγράµµατα στη Βραζιλία και την Αγκόλα, ενώ δραστηριοποιούνται επίσης στο Κατάρ, την Αλγερία, το Ιράκ, τη Ρουµανία και το Αφγανιστάν.

Ανάπτυξη - ρεκόρ

Ο κατασκευαστικός τοµέας συµβάλλει σηµαντικά στον ρυθµό ανάπτυξης ρεκόρ 11,7% που κατέγραψε η Τουρκία το πρώτο φετινό τρίµηνο. Με 687 δισ. ευρώ Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν, ήταν πέρυσι η έκτη µεγαλύτερη οικονοµία στην Ευρώπη, σύµφωνα µε το ΔΝΤ, λέει ο Τσαγκλαγιάν. «Ο κόσµος δεν πρέπει να ξεχνάει πως εκείνοι που έχουν τις στενότερες οικονοµικές σχέσεις µε την Τουρκία θα κερδίσουν και περισσότερα στην περιοχή αυτή», προσθέτει. «Αυτό ισχύει και για την Ευρωπαϊκή Ενωση».
ΝΕΑ

6 σχόλια:

  1. Μα όχι,όχι, κάποιο λάθος έχει γίνει. Αφού είναι γνωστό ότι η Τουρκία είναι..."γίγαντας με πήλινα πόδια" και όπου να 'ναι θα..."καταρρέυσει"!
    Α, ρε καημένα ελληνάκια. Πιστέψαμε την ίδια μας την προπαγάνδα προκειμένου να μην πάθουμε κατάθλιψη απο την πρόοδο της γείτονος και τώρα ανακαλύπτουμε με το δύσκολο τρόπο ότι αυτοί είναι γίγαντες με μια χαρά πόδια και εμείς εμ, είμαστε "νάνοι" εμ,"με πήλινα" ή χειρότερα με "γυάλινα πόδια".
    Αλλά όσοι ζηλεύουμε σήμερα την Τουρκία να μην ξεχνάμε ότι αυτοί μείνανε 10 χρόνια στο ΔΝΤ(!!!) για να ξυπνήσουν. Οπότε...το σύνθημα σε ό,τι αφορά τα μνημόνια και τα σχετικά είναι :
    "σκάσε και κολύμπα!"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν πάνε πολλά χρόνια κ' έτσι ήταν η Ελλάδα, και αναλογικά καλύτερη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. μονο επι χουντας κατασκευαζαμε στο εξωτερικο,μετα κυνηγουσαμε τους κατασκευαστες και παιρναμε το μερος των ωφειλετων ειδικως αν ηταν ο (αδερφος)κανταφι.Αν καναν και το λαθος και βγαζαν και κανενα πομακικο λεξικο εε τοτε τους λυωναμε και προτιμουσαμε τα λαμογια οπως τα ειχε ονομασει ο τεως σε μια ταβερνα.
    θυμαστε μπλε και πρασινα αλογα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ""Μονο επι χουντας κατασκευαζαμε στο εξωτερικο,μετα κυνηγουσαμε τους κατασκευαστες και παιρναμε το μερος των ωφειλετων ειδικως αν ηταν ο (αδερφος)κανταφι.Αν καναν και το λαθος και βγαζαν και κανενα πομακικο λεξικο εε τοτε τους λυωναμε και προτιμουσαμε τα λαμογια οπως τα ειχε ονομασει ο τεως σε μια ταβερνα.
    θυμαστε μπλε και πρασινα αλογα?""


    Πράγματι, τότε δημιουργήθηκαν κατασκευαστικές εταιρείες κολοσσοί που ανελάμβαναν δύσκολα έργα στο εξωτερικό, όπως π.χ. ο "Αρχιμήδης"(Κωνσταντίνου) που αναλάμβανε λιμενικά έργα στην Σαουδική Αραβία και τότε δημιουργήθηκε η Εταιρεία ΑΡΧΙΡΟΔΟΝ(Κωνσταντόπουλος) από την Οδών-Οδοστρωμάτων και τον Αρχιμήδη!

    Αποτελούσαν οικονομική δύναμη για την χώρα μας.

    Επίσης η ΕΔΟΚ Α.Ε.-ΕΤΕΡ Α.Ε., επίσης μεγάλη εταιρεία με πολλούς αριστερούς στο προσωπικό της,καθώς και πολλές άλλες.

    Με την μεταπολίτευση οι πολιτικάντες έσπευσαν να τους καταστρέψουν, διότι την εποχή της χούντας είχαν σταματήσει να τους "ταϊζουν"!

    Έχει μείνει παροιμιώδης η απάντηση του τότε υπουργού Γιάννης Μπούτος στους εκπροσώπους των μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών, τους είπε:
    -Αρκετά φάγατε εσείς, τώρα θα φάνε άλλοι!

    Έτσι, συνέβαλε και η μικροπολιτική και η κρατική αδιαφορία, στον δυνατό ανταγωνισμό των Κορεατών που δούλευαν πολύ φθηνά (οι εργάτες ήαν στρατιώτες που υπηρετούσαν την θητεία τους στην Σαουδική Αραβία!) για να διαλυθούν οι Ελληνικές Εταιρείες που είχαν φέρει το Ελληνικό όνομα στα πέρατα του κόσμου!


    Ευμένης ο Καρδιανός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ 15 Ιουλίου 2010 2:20 μ.μ. και @ 15 Ιουλίου 2010 8:00 μ.μ.

    Φίλτατοι,
    Συνγνώμη άλλα πιστέυω να δώσετε λάθος εικόνα. Στη διάκεια της χούντας αναπτύχθηκε η έγχώρια βιομηχανία και όχι οι εργολαβίες στο εξωτερικό. "Χρυσή εποχή" υπήρξε η περίοδος 1977-1990 και η αποδόμηση άρχισε από την εποχή του Μπαμπά της κάμπιας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. 11:53,

    χαλάρωσε καραΠΑΣΟΚΕ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.