21/7/10

New York Times: Μια κατηγορία από μόνος του ο ΟΣΕ



Με μελανά χρώματα σκιαγραφούν τον ΟΣΕ οι New York Times, σχολιάζοντας δηκτικά πως πρόκειται για έναv υπερχρεωμένο οργανισμό όπου πολλοί οδηγοί παίρνουν παχυλές αμοιβές για να οδηγούν άδεια τρένα σε απαρχαιωμένα δίκτυα, ενώ το άρθρο θεωρεί κάπως αισιόδοξα τα σχέδια της κυβέρνησης να πουλήσει το 49% της εταιρείας.

Αναφέρεται πως οι κρατικές εγγυήσεις επέτρεψαν στον οργανισμό να δανείζεται δισεκατομμύρια, αν και τα οικονομικά της εταιρείας ήταν σε τόσο άσχημη κατάσταση ώστε τα ποσά που πλήρωνε σε τόκους ήταν τριπλάσια από τα έσοδά της.

Ο συντάκτης του άρθρου υπογραμμίζει πως μέχρι τώρα η κυβέρνηση χρησιμοποιούσε τον ΟΣΕ για να τονώσει την απασχόληση. «Ήταν ένα λογιστικό κόλπο, ένας τρόπος με τον οποίο η κυβέρνηση έκρυβε το χρέος της…αλλά μια εταιρεία με έσοδα 100 εκατ. ευρώ δε μπορεί πια να δανείζεται 1 δις,» αναφέρει ο πρώην επικεφαλής της εταιρείας Γιάννης Μουρμούρης.

Η εφημερίδα αναγνωρίζει πως όλοι οι σιδηρόδρομοι της Ευρώπης αντιμετωπίζουν προβλήματα καθώς χρησιμοποιούνται για την άσκηση κοινωνικής πολιτικής, αλλά υπογραμμίζει πως ο ΟΣΕ «είναι μια κατηγορία από μόνος του

Γίνεται λόγος για τους μισθούς που απολαμβάνουν οι υπάλληλοι της εταιρείας και τονίζεται πως αυτό το γεγονός μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τα σχέδια της κυβέρνησης.

Φιλοξενούνται επίσης δηλώσεις του πρώην Υπουργού Μεταφορών Κωστή Χατζηδάκη, ο οποίος αποκαλύπτει γιατί δεν προσπάθησε να ιδιωτικοποιήσει την εταιρεία.

«Όταν ήμουν υπουργός, είπα πως δε θα ιδιωτικοποιούσα τον ΟΣΕ γιατί ήξερα πως δε θα μπορούσαν να βρω έναν επενδυτή τόσο χαζό ώστε να επενδύσει σε μια εταιρεία με τόσο μεγάλο χρέος,» είπε στην εφημερίδα.
capital.gr

6 σχόλια:

  1. Δεν διαφωνώ με τον αρθρογράφο του New York Time, αλλά δεν φαίνεται να συμμερίζονται όλοι όσοι ενδιαφέρονται για την αποκρατικοποιήση του ΟΣΕ για την απαισιοδοξία που εκφράζεται για τα οικονομικά αποτελέσματα τέτοιου εγχηρήματος. Ιδού ενα πρόσφατο άρθρο του Γάλλου δημοσιογράφου Jean-Michel Normand στην εφημερίδα LE MONDE:
    Η Αθήνα πρέπει να παραχωρήσει τα 49% της υπερχρεωμένης δημόσιας σιδηροδρομικής εταιρείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά, προς το παρόν, ούτε οι διαδικασίες ούτε το χρονοδιάγραμμα έχουν καθοριστεί.
    Οικονομικά αιμορραγουσα, η Ελλάδα δεν αποτελεί μια χαμένη υπόθεση για τις γαλλικές επιχειρήσεις των δημόσιων μεταφορών. Σ’ αυτό το τομέα όπου συγκεντρώνεται το ουσιαστικό μέρος των αποκρατικοποιήσεων (1 δισεκατομμύριο ευρώ το χρόνο μεταξύ 2011 και 2013) που προγραμματίζονται με τους όρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΔΝΤ στα πλαίσια της βοήθειας των 110 δισεκατομμυρίων ευρώ, οι μεγάλοι ελιγμοί έχουν αρχίσει.
    Το πιστοποιεί η επίσκεψη στην Αθήνα τη Πέμπτη 1η Ιουλίου, του Dominique Bussereau, συνοδευόμενος από μια ισχυρή αντιπροσωπεία. Ο αρμόδιος υφυπουργός για τις μεταφορές υπέγραψε με τον Δημήτρη Ρέππα, ο Έλληνας υπουργός υποδομών, μεταφορών και δικτύων, μια «στρατηγική συνεργασία στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών» που – υποστηρίζει η γαλλική πλευρά- θα μπορούσε να μην είναι αμελητέα λαμβάνοντας υπόψη την προγραμματιζόμενη εκχώρηση του 49% του κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η δημόσια σιδηροδρομική εταιρεία που επιβαρύνεται με ένα συσσωρεμένο χρέος 10 δισεκατομμυρίων ευρώ. «Κοιτάζω ψυχρά την πραγματικότητα: εάν η Γαλλία δεν κινητοποιείται, άλλοι, και όχι μόνο Ευρωπαίοι, θα το κάνουν στη θέση της», υποστηρίζει ο κ. Bussereau, ο οποίος θεωρεί ότι, εφεξής, «είναι η σειρά των επιχειρήσεων να απαντήσουν».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. - συνέχεια
    Προς το παρόν, αυτές δεν έχουν άλλη επιλογή από το να ασκήσουν την πολιτική των μικρών βημάτων. Την Πέμπτη, ο κ. Ρέππας εγκωμίασε τη «συνεργασία της εξαίρεσης» με τη Γαλλία, αλλά δεν καθόρισε τις διαδικασίες και το χρονοδιάγραμμα του ανοίγματος του κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο Hervé Le Caignec, υποδιευθυντής του διεθνούς τμήματος της SNCF (Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι), δηλώνει ότι είναι έτοιμος «να επανοικοδομήσει γρήγορα ένα αποδοτικό και, προπαντός, κερδοφόρο σιδηροδρομικό σύστημα» αλλά δεν γνωρίζει εάν αναμένεται από την επιχείρησή του «απλές συμβάσεις τεχνικής υποστήριξης ή μια συμμετοχή στο κεφάλαιο».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. - συνέχεια
    Πεπεισμένος ότι «οι Έλληνες έχουν μια αληθινή δίψα για αλλαγή», ο Γκίκας Χαρδούβελης, προϊστάμενος οικονομολόγος στην Eurobank, παρατηρεί ότι οι αποκρατικοποιήσεις οι οποίες αναγκάστηκε να δεχτεί η σοσιαλιστική κυβέρνηση που εκλέχτηκε τον Οκτώβριο του 2009 «δεν εμφανίζονται ακόμη στην ημερήσια διάταξη του Δημόσιου». Κατά του ιδίου, «θα πρέπει εντούτοις να εφευρεθούν ευφυή μέσα ώστε οι ιδιωτικές επενδύσεις να πάρουν τη σκυτάλη από μια αποτυχούσα δημόσια διοίκηση». Την Πέμπτη στην Αθήνα, οι οδηγοί των λεωφορείων απεργούσαν: δεν τους είχε καταβληθεί ο μισθός του Ιουνίου.
    Για την ώρα, τα προγράμματα που κινητοποιούν τις γαλλικές επιχειρήσεις σχεδιαζονται με διακεκομμένη γραμμή. Καμία ακριβής προθεσμία δεν έχει δοθεί για το μέλλον της γραμμής υψηλης ταχύτητας μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης βασισμένη στην τεχνολογία των εκκρεμοειδών τρένων της Alstom, που θα επέτρεπε την διατήρηση της υπάρχουσας γραμμής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. - συνέχεια
    Η ίδια ασάφεια υφίσταται για την επέκταση των δύο γραμμών του μετρό της Αθήνας ή για την κατασκευή ενός νέου αερολιμένα στη περιοχή του Ηρακλείου στη Κρήτη. «Οι αρμόδιοι πολιτικοί βρίσκονται στην ομίχλη και ομολογώ ότι δεν είμαι πολύ ζεστός για αυτά τα μεγάλα προγράμματα που εξάλλου δεν θα επιτρέπουν μεγάλο περιθώριο κέρδους», δηλώνει ο αντιπρόσωπος ενός γραφείου μελετών. Αντίθετα, η Pascale Grasset, αντιπρόεδρος διαφημίσεων και πωλήσεων της Alstom που ήρθε να ετοιμάσει μια προσφορά για παραγγελία δεκαοχτώ οχημάτων τραμ για την οποία δεν προκηρύχτηκε ακόμα ο διαγωνισμός, είναι αισιόδοξη. Δηλώνει: «Τα επαγγέλματά μας κινούνται σε αργούς ρυθμούς. Πρέπει κανείς να σκεφτεί το μεθαύριο, ήτοι με ορίζοντα τριών ή πέντε ετών », λέει.
    Η επιφύλαξη της Αθήνας, εντούτοις, περιέχει ίσως τακτικούς ελιγμούς. Ενώ η κυβέρνηση καθυστέρησε την απελευθέρωση των στοιχημάτων on line πεπεισμένη ότι οι προσφορές θα ανεβούν και άλλο, οι αρχές δεν χάνουν ευκαιρία να διαφημίζουν το ενδιαφέρον των ξένων επενδυτών.
    Οι τελευταίες εβδομάδες, επίσημες αντιπροσωπείες από τη Λιβύη, το Κατάρ και τη Τουρκία ήρθαν διαδοχικά στην ελληνική πρωτεύουσα. Ήρθαν δύο από τη Κίνα, μάλιστα, να προαγάγουν την εταιρεία Cosco. Ο γίγαντας των μεταφορών αυτός, που ήδη έχει βάλει πόδι στο λιμάνι του Πειραιά, γνωστοποίησε ότι ενδιαφέρεται και αυτός για την αποκρατικοποίηση των σιδηροδρόμων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. o ose einai krufo fuleto

    einai monopoleio kai o poios ftunos tropos metaforas anthropos kai agathon

    einai fuleto pou to dialuse to dhmoseio me ta komatoskula kai th diafthora

    gia auto kai theloun na to poulhsoun

    opos ote
    deh
    agrotikh
    .... leoforeia
    tram
    hlektriko

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τυπικο κατευθηνομενο αρθρο! `Εδω περα ταιραιζει η κλασικο δικανικη ερωτηση του Κικερωνα "Α qui bonno?"(Ποιος ωφελειται?)
    Χρηστος Βουλγαρης απο Λονδινο

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.