4/6/11

Η κρουαζιέρα μπορεί να σώσει την Ελλάδα!

Η βελτίωση υποδομών λιμένων αναγκαία προϋπόθεση για το δίκτυο προσεγγίσεων
Τουρισμός: Τι ζητεί η RCC για ανάπτυξη κρουαζιέρας στην Ελλάδα
Κατάλληλες συνθήκες ώστε να αναπτύξει η Royal Caribbean, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία κρουαζιερόπλοιων στον κόσμο, το δίκτυο προσεγγίσεων των πλοίων της στην Ελλάδα, ζήτησε από τον υφυπουργό Πολιτισμού Γιώργο Νικητιάδη ο αντιπρόεδρος της RCC John Fox.

Ο αντιπρόεδρος της RCC, John Fox, προσφέρθηκε να βοηθήσει στη βελτίωση υποδομών με τεχνογνωσία και υποβολή συγκεκριμένων προτάσεων.
Οι δύο άντρες συναντήθηκαν στο κρουαζιερόπλοιο Celebrity Solstice, που είχε πιάσει στο λιμάνι του Πειραιά.
Στο πλοίο δυναμικότητος 3.000 επιβατών και 1.200 μελών πληρώματος, ο κ. Νικητιάδης, ανέπτυξε την κυβερνητική πολιτική και τις προθέσεις που αφορούν στην υποστήριξη του θαλάσσιου τουρισμού γενικότερα και της κρουαζιέρας ειδικότερα, ενώ αναφέρθηκε και στα αποτελέσματα των επαφών και συνομιλιών που έχουν πραγματοποιηθεί με πρωτοβουλία της κυβέρνησης για την ανάπτυξη του τομέα.
Ο κ. Fox από την πλευρά του μίλησε για τις δυνατότητες περισσότερων προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων σε ελληνικά λιμάνια και δήλωσε ότι η εταιρεία του έχει πρόθεση με τις κατάλληλες συνθήκες να αναπτύξει τα δρομολόγια της προς την Ελλάδα.
Στη συζήτηση για την ανάπτυξη και βελτίωση των υποδομών στα λιμάνια, για τα κρουαζιερόπλοια και τους επιβάτες, ο κ. Fox προσφέρθηκε να βοηθήσει προσφέροντας τεχνογνωσία και να υποβάλει συγκεκριμένες προτάσεις.
Ο κ. Fox αναφέρθηκε επίσης στη σημασία που έχει για τους επιβάτες η ασφάλεια καθώς και ο έγκαιρος προγραμματισμός των δρομολογίων.
Μετά τη συνάντηση ο κ. Νικητιάδης σε δηλώσεις του τόνισε ότι οι προοπτικές είναι τεράστιες και ότι δεν πρέπει αυτό «το τρένο» να χαθεί.
Δέσμευση Γ. Διαμαντίδη
Για το θέμα των κατάλληλων συνθηκών στην πρόσφατη τοποθέτησή του στο συνέδριο της MEDCRUISE στην Αθήνα ο ΥΘΥΝΑΛ Γιάννης Διαμαντίδης αφού κάλεσε τις εταιρείες να έρθουν στην Ελλάδα προσέθεσε ότι: «Και αν στην πορεία δημιουργηθούν διάφορα προβλήματα το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας είναι έτοιμο να τα αντιμετωπίσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Καλούμε και τις μεγάλες εταιρείες να βοηθήσουν και να έρθουν εδώ να συνεργαστούν μαζί μας, για να βοηθήσουν στην αξιοποίηση των λιμανιών μας για τη βελτίωση των λιμενικών υποδομών, αλλά και γενικότερα να ακούσουμε τους προβληματισμούς τους και μέσα από αυτούς τους προβληματισμούς να μπορέσουμε να δώσουμε τις καλύτερες εκείνες δυνατές λύσεις για το μέλλον της κρουαζιέρας».
Κριτική από τη Ν.Δ.
Στον αντίποδα, οι βουλευτές της Ν.Δ. Γιάννης Πλακιωτάκης και Όλγα Κεφαλογιάννη υπεύθυνοι για την εμπορική ναυτιλία και τον τουρισμό αντίστοιχα σε κοινή τους ανακοίνωση, υπογραμμίζουν ότι η αναμενόμενη μεγάλη αύξηση της κρουαζιέρας φέτος στην Ελλάδα δεν οφείλεται στα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση, αλλά στο γργονός των πολιτικών αναταραχών στη Βόρεια Αφρική.
«Φτάνει πια με την παραποίηση της αλήθειας. Η γενικότερη αύξηση της κίνησης της κρουαζιέρας στην Ελλάδα οφείλεται κατά κύριο λόγο στο ενδιαφέρον για τη Μεσόγειο, στις εξελίξεις στη Βόρεια Αφρική και όχι στην ατελή άρση του καμποτάζ», αναφέρουν και προσθέτουν: «Το μεγάλο στοίχημα είναι τα ελληνικά λιμάνια να γίνουν homeports, κάτι για το οποίο απαιτούνται συγκεκριμένες προϋποθέσεις και έργα υποδομής.
Διότι με την υποτιθέμενη, γεμάτη στρεβλώσεις και παγκόσμιες πρωτοτυπίες, άρση του καμποτάζ, με την ακύρωση έτοιμων συμβάσεων αναβάθμισης για λιμάνια και καθυστερημένες συσκέψεις εντυπώσεων, δε γίνεται δουλειά», ενώ καταλήγουν: «Ο μόνος τρόπος είναι να γίνουμε ανταγωνιστικοί, με σαφή προσανατολισμό και σχέδιο.
Κάτι, όμως, δύσκολο αν όχι απίθανο για την κυβέρνηση των εκπροσώπων του Μνημονίου. Διότι, όταν αντικρούονται ακόμη και οι διακηρύξεις του υπουργού Επικρατείας και του προέδρου του Ο.Λ.Π, τότε σίγουρα δεν έχουμε κάτι να περιμένουμε».
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr
Ναυτεμπορική

6 σχόλια:

  1. Η κρουαζιέρα μπορεί να σώσει την Ελλάδα!
    Πράγματι θά μάς σώσει...νά φορτώσουμε όλο τό αληταριό τής ...πολιτικής καί μετά φούντο στόν Ατλαντικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πενία τέχνας εργάζεται.

    Τόσα χρόνια τον παίζαμε σε όλους τους τομείς με τις αρπαχτές. Τώρα ανακάλυψαν τη κρουαζιέρα σε μάι χώρα με 10000 νησιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μέχρι πότε θὰ εἴμαστε τὰ γκαρσόνια τῆς Εὐρώπης;

    Εἴμεθα ἔθνος ναυτικό, μὴν τὸ ξεχνᾶμε.
    Τὸ 2010 τὸ συνάλλαγμα ἀπὸ τὴν ναυτιλία ἦταν περίπου ἴσο μὲ αὐτὸ τοῦ τουρισμοῦ.
    Μὴν ξεχνᾶμε τί ἔλεγε ὁ Κονδύλης:
    Ἄλλο 1% αὔξηση τοῦ ΑΕΠ λόγω τουρισμοῦ καὶ ἄλλο πρᾶγμα 1% αὔξηση τοῦ ΑΕΠ λόγω αὐξήσεως τῆς βιομηχανίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @konion

    Τι να μας πεί και ο Κονδύλης απ' την ζωή του...

    Εδώ εμείς έχουμε τον Μέγα Φον Δρούτσα !
    (Τύφλα να 'χει ο Μέγας Αλέξανδρος...)

    Άλλωστε, ο "Μέγας Τιμονιέρης" της Ελληνικής εξωτερικής πολιτικής μας, το είπε ξεκάθαρα:

    "Η Ελλάδα είναι στον σωστό δρόμο..."

    ("...προς την καταστροφή της..." θα συμπλήρωνα εγώ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εκαλυφθην απο τους προσχολιασαντες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καταργείστε την βίζα και την γραφειοκρατία να αυξηθεί ο τουρισμός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.