30/6/11

Μη-συμβατική ...Αλβανολογία

του Δημήτρη Ε. Ευαγγελίδη, Εθνολόγου
Τις τελευταίες μέρες διακινείται ένα φαιδρό κείμενο κάποιου ημιμαθούς, ο οποίος ισχυρίζεται ότι «έλυσε» το «μυστήριο της καταγωγής των Αλβανών» (που δεν μπόρεσε υποτίθεται να λύσει η επιστημονική κοινότητα), «αποκαλύπτοντας» ότι οι Αλβανοί δεν είναι απόγονοι των Ιλλυριών (φοβερή διαπίστωση!), ούτε κατάγονται από την αρχαία Ρώμη (από το όρος «Άλβανον» – sic!) ούτε βέβαια ήρθαν από τον Σείριο, αλλά από το ...Νταγκεστάν!

Έχω αναφερθεί συχνά στο πανάθλιο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας, που ούτε εκπαιδευτικό είναι ούτε και σύστημα, αλλά προϊόν συμβιβασμού των διαφόρων πολιτικάντηδων και των συνδικαλιστών του χώρου και το οποίο παράγει σωρηδόν στρατιές αγραμμάτων και το χειρότερο, ημιμαθών νεοελλήνων. Αν μάλιστα προσθέσουμε και την διαβόητη πολυπραγμοσύνη που μας διακρίνει ως λαό, τότε η κατάσταση ξεφεύγει από κάθε έλεγχο. Με την ευκολία που υπάρχει σήμερα στην πρόσβαση σε πληροφορίες κάθε είδους, μορφής και αξιοπιστίας (Βικιπαίδεια κλπ), οποιοδήποτε γνωρίζει τον τρόπο πρόσβασης και λίγα κολλυβογράμματα, αναδεικνύεται σε ειδικό επί παντός του επιστητού και περί άλλων τινών.
Υποθέτω ότι ο καθένας μας έχει έρθει κατά καιρούς αντιμέτωπος με κείμενα, όπου με περισσή ευκολία διάφοροι «φωτεινοί παντογνώστες» υποδύονται τους ειδικούς Γλωσσολόγους, Αρχαιολόγους, Εθνολόγους, Ανθρωπολόγους, Γεωλόγους και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κάποιος, συγγράφοντας κείμενα απίστευτης ελαφρότητας, ανοησίας, ημιμάθειας και αερολογίας.

Όλα τα παραπάνω ανευρίσκονται σε υπερθετικό βαθμό στο κείμενο που προανέφερα και το οποίο μπορεί εύκολα να το ανασύρει οποιοσδήποτε μέσα από κάποια μηχανή αναζήτησης αναγράφοντας τον τίτλο «το μυστήριο της καταγωγής των Αλβανών».
Τι ακριβώς λοιπόν ισχυρίζεται ο ευφάνταστος, ημιμαθής και άσχετος αρθρογράφος; Ούτε λίγο ούτε πολύ, ισχυρίζεται ότι οι σημερινοί Αλβανοί (Σκιπετάροι) κατάγονται από τους αρχαίους Αλβανούς του Καυκάσου. Αλλά δεν είναι μόνον αυτή η επίδειξη ασχετοσύνης! Τα πράγματα χειροτερεύουν στην συνέχεια με την προσπάθεια τεκμηρίωσης αυτής της ανοησίας, όπου αναφέρονται πράγματα και θάματα!

Το παραλήρημα ξεκινάει από τις πρώτες γραμμές του κειμένου («Πολλοί ακαδημαϊκοί και ιστορικοί, μάλιστα και αρκετοί διάσημοι, αναλύοντας το ζήτημα της πληθυσμιακής σύνθεσης των σημερινών Αλβανών κλπ, κλπ». Ποιοί ακαδημαϊκοί και ιστορικοί – και μάλιστα διάσημοι – ήσαν αυτοί; Πού δημοσιεύτηκαν αυτές «οι αναλύσεις του ζητήματος»; Σε βιβλία; Δημοσιεύτηκαν σε κάποια επιστημονικά περιοδικά; Ανακοινώθηκαν σε κάποια επιστημονικά Συνέδρια; Πότε και πού; Τί ακριβώς αναλύθηκε και ποια τα συμπεράσματα; Άγνωστον). Παρακάτω, ακολουθεί ένα Κεφάλαιο με τον πομπώδη τίτλο «Ξετυλίγοντας το μίτο». Εκεί πραγματικά ο συγγραφέας δίνει ρεσιτάλ, αποδεικνύοντας ότι όχι μόνον δεν ξετυλίγει κάποιον «μίτο», αλλά μέσα στο κεφάλι του υπάρχει τέτοιο μπέρδεμα, που ουδείς «μίτος» της Αριάδνης ή άλλης κυρίας, μπορεί να οδηγήσει σε ασφαλή έξοδο από την πλήρη σύγχιση!

Παρακολουθείστε λογική της άγνοιας και ημιμάθειας:

1. Είναι στα χρόνια της εκστρατείας του Μεγάλου Αλεξάνδρου, όπου για πρώτη φορά καταγράφεται ιστορικά ένα -εχθρικό- έθνος με την ονομασία Αλβανοί, και με τη χώρα τους να βρίσκεται στη δυτική όχθη της Κασπίας. (Αρριανός).
(Σημ ΔΕΕ: Αρριανός τι; Σε ποιό έργο του; Σε ποιό κεφάλαιο και παράγραφο; Μάλλον αυτά είναι «ψιλά γράμματα». Θα μου πείτε βέβαια, τί ρωτάω και εγώ τώρα!)

2. Τις ίδιες αναφορές συναντάμε στον Πλούταρχο, τον Στράβωνα, τον Κλαύδιο Πτολεμαίο, τον Διόδωρο το Σικελιώτη, τον Διονύσιο τον περιηγητή, καθώς και τον Στέφανο Βυζάντιο.
(Σημ. ΔΕΕ: Σε ποια έργα τους; Τι ακριβώς λένε αυτές οι αναφορές;)

3. Λίγο αργότερα, με την παρακμή της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας και την ανάδειξη του Βυζαντίου, το ίδιο έθνος εμφανίζεται μακριά από την κοιτίδα του στην περιοχή του Καυκάσου, φτάνοντας μέχρι την καρδιά του Βυζαντίου.
(Σημ. ΔΕΕ: Ποιος το υποστηρίζει αυτό; Εδώ δεν υπάρχουν «αναφορές»; Πώς προκύπτει ότι ήταν το «ίδιο έθνος»; Δύο παρατηρήσεις ακόμα: Τι εννοεί ο ποιητής «λίγο αργότερα»; Από τις εκστρατείες του Μεγ. Αλεξάνδρου μέχρι την εμφάνιση του «ίδιου έθνους» πέρασαν κάπου χίλια χρόνια! Τηρουμένων των αναλογιών η Άλωση της Πόλης έγινε προχθές; Μου άρεσε και η διατύπωση «με την παρακμή της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας και την ανάδειξη του Βυζαντίου». Προφανώς ο «συγγραφεύς» αγνοεί ότι το Βυζάντιο ήταν η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία, εκτός αν αποδέχεται τις θεωρίες των Δυτικών και του Πάπα, που αρνούνται λυσσαλέα αυτό το γεγονός!)

4. Πρόκειται για ένα σύμπλεγμα φυλών που προέρχεται από την ασιατική Αλβανία, το σημερινό Dagestan. Το όνομα αυτών: Άβαροι.
(Σημ. ΔΕΕ: Τι έγινε ρε παιδιά; Το «ίδιο έθνος» μεταμορφώθηκε ξαφνικά σε «σύμπλεγμα φυλών»; Και ποιων το όνομα ήταν Άβαροι; Του έθνους, του συμπλέγματος ή κάποιου φύλου; Γνωρίζει ο "συγγραφεύς" την διαφορά μεταξύ των όρων «έθνος», «φύλο», «σύμπλεγμα φύλων»;

5. Η πρώτη κάθοδος τους γίνεται σταδιακά με κατάληξη νότια του Δούναβη, ενώ στη συνέχεια εγκαθίστανται μόνιμα στην Παννονία και την Παιονία.
(Σημ. ΔΕΕ: Στην Παιονία; Σε ποια Παιονία αναφέρεται ο κύριος; Η Παιονία απέχει πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα από την Παννονία. Μήπως τα μπέρδεψε λιγάκι; Ποιος υποστηρίζει και πού το γράφει ότι Άβαροι εγκαταστάθηκαν στην Παιονία; Έχει άραγε υπόψη του ότι οι μεσαιωνικοί Άβαροι, στους οποίους προφανώς αναφέρεται, δεν έχουν σχέση με τον σύγχρονο λαό που φέρει την ονομασία Άβαροι; Για να το κατανοήσει τον παραπέμπω σε μια απλή πηγή πληροφόρησης και όχι σε δύσκολα συγγράμματα και εργασίες, για να μη μπερδευτεί περισσότερο, στην αγαπημένη του Βικιπαίδεια, όπου γράφει τα εξής:

Caucasian Avars – From Wikipedia, the free encyclopedia
Not to be confused with Eurasian Avars.
Avars or Caucasian Avars are a modern people of Caucasus, mainly of Dagestan, in which they are the predominant group. The Caucasian Avar language belongs to the Northeast Caucasian language family (also known as Nakh-Dagestanian).
The Eurasian Avars or Ancient Avars – From Wikipedia, the free encyclopedia
Not to be confused with Caucasian Avars
The Eurasian Avars or Ancient Avars were a highly organized nomadic confederacy of mixed origins. The extinct language of the Eurasian Avars is now classified as belonging to the Oghur-Turkic subgroup.

Και για να μεταφέρω τι αναφέρεται παραπάνω: Οι Καυκάσιοι Άβαροι, που δεν πρέπει να συγχέονται με τους Ευρασιάτες Αβάρους είναι ένας σύγχρονος λαός του Καυκάσου, κυρίως του Νταγκεστάν, όπου αποτελούν την σπουδαιότερη ομάδα. Η γλώσσα τους ανήκει στην οικογένεια γλωσσών του ΒΑ Καυκάσου.
Οι Ευρασιάτες Άβαροι ή αρχαίοι Άβαροι, που δεν πρέπει να συγχέονται με τους Καυκάσιους Αβάρους ήσαν μία πολύ οργανωμένη νομαδική ομοσπονδία λαών με ανάμεικτη καταγωγή. Η εξαφανισμένη γλώσσα τους κατατάσσεται σήμερα στην υπο-ομάδα των Ογουρικών-Τουρκικών γλωσσών.

Να τονίσω ότι αυτές οι δύο διαφορετικές γλωσσικές ομάδες (των σύγχρονων και των αρχαίων Αβάρων) έχουν τόση σχέση μεταξύ τους όσο η μέρα με την νύχτα; Ότι είναι απλά μια συνωνυμία; Μάλλον θα χάσω τον χρόνο μου!)

6. Μέχρι τον 5ο και 6ο αι. μ. Χ. οι Άβαροι αναμιγνύονται με τους Σκορδίσκους και εγκαθίστανται στην περιοχή Σάλωνα της Δαλματίας, σημερινό Solin.
(Σημ. ΔΕΕ: Με τους Σκορδίσκους; Τους Σκορδίσκους; Ποιους Σκορδίσκους είδε ο απίθανος; Οι κελτικής (γαλατικής) καταγωγής Σκορδίσκοι είχαν εξαφανιστεί ήδη από τον 1ο αιώνα π.Χ. και αυτός τους ανακάλυψε στον 5ο και 6ο αι. μ. Χ.; Έλεος πια!)

7. Τότε ξεκίνησε και η ανάμιξη των Αβάρων με τα βόρεια Ιλλυρικά φύλλα, που λίγο παλαιότερα είχαν σπρώξει νοτιότερα γότθοι (sic) επιδρομείς.
(Σημ. ΔΕΕ: Τελικώς με ποιους πρόλαβαν να αναμειχθούν οι Άβαροι; Με τους (εξαφανισμένους) Σκορδίσκους; Με τα βόρεια Ιλλυρικά φύλα; Με τους Πελασγούς; Τους Εσκιμώους; Ποιούς τελοσπάντων; Και κάτι ακόμα: Τα ονόματα λαών, φυλών. εθνοτήτων κλπ γράφονται πάντα με κεφαλαίο)

8. Ωστόσο η ονομασία Αλβανοί και Αλβανία παγιώθηκε πολύ αργότερα με αναφορές από την Άννα Κομνηνή καθώς και άλλους βυζαντινούς ιστορικούς.
(Σημ. ΔΕΕ: Να ρωτήσω πώς ακριβώς παγιώθηκε ή δεν κάνει; Μάλλον δια της επιφοιτήσεως του Αγ. Πνεύματος, υποθέτω. Και τι λέει η Άννα Κομνηνή και οι άλλοι βυζαντινοί συγγραφείς; Προσπάθησα να ανακαλύψω κάποιο χωρίο τους προς το τέλος της ανάρτησης, όπου παραθέτει «Ιστορικές αναφορές και αποδείξεις», όμως δεν υπήρχε τίποτε. Μάλλον οι αναφορές χάθηκαν κάπου μεταξύ copy και paste! Και τι σημαίνει εδώ το «πολύ αργότερα»; Αν λάβουμε υπόψη το σημείο 3 μάλλον μετά από 10.000 χρόνια ή κάνω λάθος στο υπολογισμό;)

9. Και ενώ φαίνεται να μην υπάρχει καμία σχέση μεταξύ της παλαιάς Καυκάσιας Αλβανίας με τη σημερινή, στην πραγματικότητα η ιστορία μας δείχνει πως μερικές φορές οι φαινομενικές πλάνες συστήνουν εν τέλει η ιστορική αλήθεια.
(Σημ. ΔΕΕ: Τι να πω! Ίσως το χωρίο «...καὶ ἔσται ἡ ἐσχάτη πλάνη χείρων τῆς πρώτης.» (Ματθ. κζ΄, 64) ταιριάζει στην περίπτωση).

10. Η περιοχή της αρχαίας Ιλλυρίας και της σημερινής Αλβανίας, έχει άμεση σχέση με τους Άβαρους. Δεν γνωρίζουμε το μέγεθος της επιρροής που άσκησαν αυτοί στην περιοχή, ωστόσο μπορούμε να συμπεράνουμε ότι ήταν μεγάλο λόγω του πληθυσμιακού όγκου μετανάστευσης από την Αλβανία του Καυκάσου.
(Σημ. ΔΕΕ: Πώς προέκυψε ότι έχει άμεση σχέση, αφού ο πολυπράγμων και παντογνώστης «συγγραφεύς» ομολογεί ότι «δεν γνωρίζουμε το μέγεθος της επιρροής». Παρ΄ όλα αυτά μπορεί και συμπεραίνει ότι «ήταν μεγάλο λόγω του πληθυσμιακού όγκου μετανάστευσης από την Αλβανία του Καυκάσου». Ποιος μέτρησε αυτό το πλήθος ώστε να μπορούμε να συμπεράνουμε; Προφανώς ο Φούφουτος!)
Δυστυχώς δεν αντέχω να συνεχίσω άλλο. Όσοι ενδιαφέρονται και είναι δεόντως θαρραλέοι μπορούν να το επιχειρήσουν. Εγώ πάντως δεν φέρω καμία ευθύνη, μια και τους προειδοποίησα. Ελπίζω να διαφωτιστούν επαρκώς!

Εάν τελικά το επιχειρήσουν, τους προτρέπω να σταθούν στο εκπληκτικό και «άπαιχτο» επιχείρημα, που το παραθέτω αμέσως:
«Είναι λογικό επομένως να τίθεται το ερώτημα. Πώς η σημερινή Αλβανία, παρά το ότι υπήρξε τόσο γειτονική στους Έλληνες και τόσο συγγενική σε αυτούς αλλά και τόσο στενά συνδεδεμένη με το Βυζάντιο, να έχει σήμερα άλλη γλώσσα και γραφή;»
Εδώ καταθέτω τα όπλα...
ΔΕΕ

10 σχόλια:

  1. Κύριε Ευαγγελίδη,

    Ο αρθρογράφος τους έφυγε ή τον άφησαν???????

    Εσείς καταθέσατε τα όπλα, η Επιστήμη μάλλον έχει σηκώσει τα χέρια ψηλά, εμάς δεν μας λυπάται κανείς????

    "Γιατί και πως ζουν αναμεσά μας" η υπόθεση...

    Τι να πω? ΣΥΜΠΑΣΧΩ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. δεν έχω ασχοληθεί με το θέμα ούτε με ενδιαφέρει.. απλά ο Αρριανός όντως αναφέρει τους Αλβανούς οπότε από το πρώτο επιχείρημα σας είστε λάθος.. Βιβλίο Γ',κεφ8,παρ4
    φιλικά
    Νίκος Τοπούζης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Επειδή γύρω από την καταγωγή των Αλβανών και της γλώσσας που μιλούν υπάρχει όντως ένα κενό στην ελληνική ιστοριογραφία, καλό ήταν ο κ. Ευαγγελίδης, ως εθνογράφος, να συντάξει μια αυτόνομη μικρή μελέτη και να την κοινοποιήσουμε στους αναγνώστες μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ποιούς Αλβανούς αναφέρει ο Αρριανός κε Τοπούζη; Τους Αλβανούς του Καυκάσου, οι οποίοι δεν έχουν καμία σχέση με τους Σκιπετάρους γείτονές μας. Αν κάνατε τον κόπο και διαβάζατε ολόκληρο το άρθρο δεν θα κινδυνεύατε να εκτεθείτε με το σχόλιό σας, όπως κάνατε τώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. όπως σας προανέφερα δεν έχω ασχοληθεί με το θέμα και ούτε με ενδιαφέρει. δεν αποτελεί μέρος της ιστορικής μου έρευνας. απλά ο κ.Ευαγγελίδης αμφισβήτησε το γεγονός πως ο Αρριανός αναφέρει κάποιους "Αλβανούς" και εγώ χάριν της ιστορικής αλήθειας τον διόρθωσα πως ο Ρωμαίος στρατιωτικός στο έργο του ¨Αλεξάνδρου Ανάβασις¨ όντως αναφέρει τη λέξη Αλβανοί. Στη μάχη στα Γαυγάμηλα συγκεκριμένα! απορώ πού είδατε την έκθεση μου και σε τί ακριβώς? επειδή αντέγραψα τον Αρριανό? Παρακαλώ όπως μου εξηγήσετε τί εννοείται όταν λέτε πως εκτέθηκα...
    Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πώς συμπεράνατε κ. Τοπούζη ότι στο άρθρο αμφισβητήθηκε η αναφορά του Αρριανού; Προφανώς δεν αντιληφθήκατε ότι το ερώτημα για τον Αρριανό ήταν ρητορικό και στόχευε να δείξει την ανυπαρξία σωστής τεκμηρίωσης. Πετάμε ένα όνομα, Αρριανός, Θουκυδίδης, Στράβων και καθαρίσαμε; Αυτό δεν είναι αερολογία; Χωρίς να αναφερθεί επακριβώς σε ποιο έργο του Αρριανού μνημονεύεται, σε ποιο κεφάλαιο, παράγραφο κλπ υπάρχει αυτό που ισχυριζόμαστε; Εσείς γιατί τα σημειώσατε (Βιβλίο Γ',κεφ8,παρ4); Έτσι εύκολα εξάγετε συμπεράσματα ότι ένα κείμενο "είναι λάθος"; Δεν καταλάβατε λοιπόν ότι αυτό σας εκθέτει και μάλιστα διπλά; Δηλώνετε ότι αγνοείτε το θέμα και δεν σας ενδιαφέρει, οπότε ποιο ήταν το νόημα της παρέμβασης; Να διορθώσετε κάτι που δεν καταλάβατε; Ή για να επιδείξετε τις γνώσεις σας;
    Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. όποιος δηλαδή δεν κάνει ακριβή αναφορά είναι αερολόγος και όποιος δίνει στοιχεία κάνει επίδειξη γνώσεων? πραγματικά εδώ βλέπω μια αντίφαση. Τέλοσπάντων δεν θα ήθελα να συνεχίσω γιατί βλέπω πως αυτό το θέμα σας επηρρεάζει συναισθηματικά ενώ εμένα με αφήνει παγερά αδιάφορο. Χάριν της ιστορικής ακρίβειας έκανα μια παρέμβαση, μη μου αποδωθούν και ευθύνες προς Θεού.
    Να είστε καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγαπητέ κε Τοπούζη,
    Η αντιπαράθεσή μας μάλλον ανήκει στην κατηγορία "κωμωδία των παρεξηγήσεων" από μια ασαφή ίσως διατύπωση του αρχικού κειμένου, όπου ασκείται κριτική στην μη σωστή τεκμηρίωση. Το επισήμανα στο προηγούμενο σχόλιό μου και σας έφερα ως παράδειγμα με την άψογα τεκμηριωμένη αναφορά σας (Βιβλίο Γ',κεφ 8, παρ 4). Εν πάση περιπτώσει δεν επιθυμώ να αντιδικώ με άτομα που γνωρίζουν Ιστορία και ελληνικά (κρίνοντας από το ιστολόγιό σας), διότι δεν υπάρχουν και πολλοί.
    Ελπίζω να μη παρεξηγηθείτε και πάλι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ασχετο αλλά προτείνω τους Αλβανους να τους πούμε Σκιπετάρους.

    Τώρα όσον αφορά την ουσία του ΄΄ αρβανιτικού ζητηματος΄΄ στην Ελλαδα. Μπορει να υπάρχουν άσχετοι Ελληνες, Υπάρχουν όμως και άσχετοι Αλβανοί που για εθνικιστικούς λόγους αγνωουν τις πραγματικότητες του 1821 και χρησιμοποιουν την Ιστορία των Αρβανιτων εναντίον της Ελλάδας. Και καλο θα ήταν αυτοί οπυ έχουν γνώση να τους αντιμετωπίσουν ΚΑΙ αυτους.

    Οι Αρβανίτες ήταν ορθόδοξοι και ήταν εχθροί και των Τούρκων αλλά και των Τουρκαλβανών.
    Δηλαδή, ήταν εχθροί και των Τούρκων και των Μουσουλμάνων Αλβανων.

    Αποτελούν μειονότητα στον Αλβανόφωνο κόσμο αφου είναι Ορθόδοξοι. Και πολέμησαν για την ίδρυση Ελληνικού κράτους. Και οι μεγάλοι τους πολεμιστές ήταν δίγλωσσοι. Αρα, τι κοινό μπορει να έχουν με τον Αλβανικό εθνικισμό του 2012 που κάνει συμμαχίες με τη νεο-Οθωμανική Τουρκία και προσπαθεί να τους χρησιμοποιήσει εναντίον της Ελλάδας;; Τίποτα.

    Η πλειοψηφία των Αλβανών ήταν μουσουλμάνοι και αυτοί ΔΕΝ πολέμησαν για την ίδρυση Ελληνικού κράτους. Για τους Τούρκους οι Αρβανίτες ήταν χριστιανοί ορθόδοξοι όπως και οι Ελληνες και τους μεταχειριζότανε ακριβώς με τον ίδιο τρόπο καθως δεν ήταν σλάβοι και δεν σχετιζότανε με τον σλαβικό εθνικισμό. Κοινή θρησκεία, κοινός τρόπος μεταχείρισης απο τον Τούρκο έπεικο και απο τον Τούρκοι πασά. Και μετά, κοινός αγώνας για την ίδρυση Ελληνικού κράτους.

    Σήμερα έχουν γίνει πολλές επιμιξίες, και πολλοί Αρβανίτες έχουν και Ελληνες και Αρβανίτες προγόνους. Εξ άλλου στην Αλβανία υπάρχουν τόσες παλιές Ελληνικές πόλεις – Απολλωνια κλπ – άρα ποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι οι Αλβανοί δεν έχουν και Ελληνικό αίμα;
    Αυτή η αντιπαράθεση δεν έχει νόημα.

    Ελλάδα-Αλβανία πελασγική συμμαχία! Όποιοι δεν έχουν αυτο το όνειρο ως στόχο, σκορπάνε μόνο μίσος και καταστροφή ανάμεσα στους 2 λαους. Ιλλυριοι και Ελληνες, οι πιο αρχαίες φυλές της Αίμου πρέπει να τα βρουν και να σέβονται ο ένας τον αλλο πέρα απο τις γλώσσες και τις θρησκείες. Εχουν κοινη Ιστορία και ρίζες.

    Πάντως σημερα η Αλβανία είναι σύμμαχος της Τουρκίας και αυτο τα λεει όλα – με Τουρκική ναυτική βάση. Κρίμα, πολυ κρίμα που δεν υπάρχει πραγματική Ελληνο-Αλβανική φιλία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. «Σύμφωνα με την παράδοση, την οποία διασώζουν οι Διονύσιος ο Αλικαρνασσεύς και Ιουστίνος, η παρακαυκάσια Αλβανία είναι δημιούργημα των Αλβανών, κατοίκων της ιταλικής πόλεως Άλβα, οι οποίοι μετανάστευσαν με αρχηγό τον Ηρακλή. Οι επίμαχες λοιπόν λέξεις σχετίζονται με την ελληνική γλώσσα καθώς και με τη λατινική, συνάμα δε με τον απώτερο Ελληνισμό, αφού η ίδρυση της απόμακρης Αλβανίας του Καυκάσου ανάγεται στον κύκλο των άθλων του Ηρακλή». (Μεγάλη Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια, 1927, τ. 3ος, 403γ-406β).

    Ο Αχιλλεύς Λαζάρου στον 4ο τόμο του βιβλίου του, σελ. 619 «Πράγματι αρχαία πόλη Άλβα, της οποίας οι κάτοικοι καλούνται Αλβανοί, υπάρχει στην Κρήτη, στο Λάτιο της Ιταλικής χερσονήσου, στη Γαλατία, στην Ισπανία, στην Τρανσυλβανία κ.α.».

    Άρα λαοί με το όνομα Αλβανία υπήρχαν στην Κρήτη, στην Ιταλία και σε άλλα μέρη της Ευρώπης χιλιάδες χρόνια πριν την υποτιθέμενη άφιξη των Αλβανών από τον Καύκασο στα Βαλκάνια κατά τη βυζαντινή περίοδο. Φυσικά τέτοια άφιξη δεν έγινε ποτέ, αφού οι Αλβανοί ζούσαν επί χιλιετίες στα Βαλκάνια. Σύμφωνα λοιπόν με τις αρχαίες ελληνικές παραδόσεις οι Αλβανοί του Καυκάσου ήταν μετανάστες από τους Αλβανούς του Λατίου, τους οποίους οδήγησε εκεί ο Ηρακλής, όπως υποστηρίζουν οι Κουπιτώρης, Θωμόπουλος και άλλοι επιστήμονες (αν και ορισμένοι από αυτούς επιμένουν να ομιλούν περί ελληνικής καταγωγής των Αλβανών λόγω ομοιότητας πολλών αλβανικών λέξεων με αρχαίες ελληνικές και λόγω της Πελασγικής –και άρα ελληνικής- όπως λένε καταγωγής των Ιλλυριών).

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο.
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.