30/4/14

Διαβάστε το και αναλύστε το: Γιατί δεν φταίνε οι πολίτες!

Δεν συνηθίζω να γράφω τέτοιου είδους άρθρα. Αλλά ένοιωσα πως υπάρχει τεράστια ανάγκη.
Προς όλους αυτούς που συνειδητά ή υποσυνείδητα, από άγνοια, απόγνωση ή δόλο κατηγορούν τους πολίτες της Ελλάδας για την κατάσταση της χώρας μας, θέλω να πω το εξής: Φτάνει.
Φτάνει με τα αδιέξοδα σχόλια: "είμαστε όλοι συνυπεύθυνοι", "εμείς τους ψηφίσαμε", "έχουμε αυτούς που μας αξίζουν", κτλ. Οι πολίτες έχουν υποστεί για πολύ καιρό την προπαγάνδα και τις πανταχόθεν προβοκάτσιες. Αρκετά.
Καιρός λοιπόν να σταματήσουμε να αυτοκαταστρεφόμαστε και να απενοχοποιηθούμε.
Γιατί λοιπόν δεν φταίνε οι πολίτες:

ΔΙΟΤΙ Η ΑΡΧΟΥΣΑ ΟΛΙΓΑΡΧΙΑ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΑΡΕΣΚΕΙΑΣ ΤΗΣ
«Εμείς τους ψηφίσαμε». Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία οι υποψήφιοι επιλέγονται από τα κόμματα και όχι από τους πολίτες. Το «χρήσμα» έχοντας επιβιώσει από άλλο αιώνα, μας καταδικάζει στις χείριστες πολιτικές επιλογές κα σε μια πολιτική ανισότητα άνευ όρων (δεν μπορούν όλοι να λάβουν το «δαχτυλίδι του αρχηγού»). Η χώρα μας υποφέρει από έναν εκλογικό νόμο ο οποίος εκ των 300 βουλευτικών εδρών, παραχωρεί τις 50 ως δώρο στο πρώτο κόμμα, ενώ άλλες 12 βουλευτικές θέσεις (επικρατείας) εκλέγονται από λίστα προσωπικής επιλογής των κομματικών αφεντικών. Με άλλα λόγια, περισσότερο από το 20% των φερόμενων αντιπροσώπων μας δεν τους ψηφίζουν καν οι πολίτες, ενώ το 100% των βουλευτών έχει επιλεγεί και επιβληθεί σε εμάς από τους κομματικο-άρχοντες. Δυστυχώς, και ενώ το μόνο εκλογικό κριτήριο των Ελλήνων πολιτών, τόσο τώρα όσο και παλιότερα είναι το «μη χείρον βέλτιστον», οι πολίτες όχι μόνο δεν συμμετέχουν στην επιλογή των υποψηφίων των κομμάτων αλλά δια του ισχύοντος νόμου δεν εξασφαλίζεται καν η εκπροσώπηση τους. 
Οι ίδιοι οι βουλευτές «μας», δεν ακούν ποτέ την άποψη και τη θέληση των πολιτών της περιοχής που εκπροσωπούν και καταλήγουν να ψηφίζουν σύμφωνα με την κομματική γραμμή και θέση. Χωρίς δηλαδή να αφουγκράζονται τις ανάγκες και τα θέλω μας, οι πολιτικοί μας θυμούνται προεκλογικά κάθε τέσσερα χρόνια ενώ λαμβάνουν αποφάσεις για εμάς, χωρίς εμάς και πολλές φορές εναντίον μας.

ΔΙΟΤΙ Η ΑΡΧΟΥΣΑ ΟΛΙΓΑΡΧΙΑ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΕΝΑΝ ΑΝΕΛΕΥΘΕΡΟ ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΝΟΜΟ
«Γιατί τους ψηφίζουμε;». Ταυτόχρονα, ο ίδιος μισόδημος εκλογικός νόμος πέτυχε την παγκόσμια πρωτοπορία το 2006 και εξίσωσε τα λευκά ψηφοδέλτια με τα άκυρα (!). Σύμφωνα δηλαδή με την ισχύουσα νομοθεσία, η λευκή ψήφος δεν είναι μια θετική συμμετοχή και κάλεσμα για αλλαγή και εξέλιξη αλλά ένα κουρελιασμένο και λερωμένο χαρτί το οποίο δεν δικαιούται να επηρεάσει το τελικό εκλογικό ποσοστό των κόμματων. Υπομένουμε δηλαδή για 10 χρόνια έναν νόμο που καταπατά ουσιώδη πολιτικά μας δικαιώματα.
Η πολιτική καπηλεία της ψήφου μας όμως δε σταματάει δυστυχώς εδώ μιας και κάθε ψήφος σε μικρό κόμμα το οποίο δεν καταφέρνει να εισέλθει στη βουλή δεν χάνεται όπως θα ήλπιζε κανείς, αλλά μοιράζεται αναλογικά στα κόμματα της βουλής ανάλογα με τα εκλογικά ποσοστά τους. Η ψήφος μας δηλαδή σε ένα μικρό κόμμα κινδυνεύει κάθε φορά να κλαπεί από την άρχουσα τάξη και να ενισχύσει το ποσοστό ακόμα και εχθρικών για τα συμφέροντά μας κομμάτων! Αντιστοίχως, η αποχή δεν αναγνωρίζεται ως υγιής εκλογική αντίδραση και ακόμα και αν η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών αποφασίσουν να απέχουν από την εκλογική διαδικασία, οι πολιτικοί μεταξύ τους θα σχημάτιζαν κυβέρνηση, ανεπηρέαστοι από το πολιτικό κλίμα. Οι νόμοι και το σύνταγμα δηλαδή δεν προβλέπουν καμία αλλαγή ακόμα και αν το 99% των πολιτών απέχουν από τις εθνικές εκλογές!

ΔΙΟΤΙ Ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΜΑΣ «ΗΓΕΤΕΣ» ΔΕΝ ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΕΜΑΣ
«Δεν υπάρχουν πολιτικοί ηγέτες». Η αλήθεια είναι πως οι πολιτικοί ηγέτες στη χώρα μας, δεν μπορούν να επιλεχθούν ούτε καν να αναδειχθούν από τους πολίτες. Πρωθυπουργός της χώρας ορίζεται αυτός που επιλέγει η κοινοβουλευτική ομάδα του κάθε κόμματος. Αν δηλαδή ένας πρωθυπουργός παραιτηθεί, η χώρα δεν πάει σε εκλογές αλλά οι κλειστοί κύκλοι του κόμματος διαλέγουν τον «επίλεκτο» ανάμεσα από τις τάξεις τους. Αντιστοίχως, οι κομματικοί αρχηγοί επιλέγονται με τις πλέον αντιδημοκρατικές μεθόδους και ακόμα και όταν καλούνται να ψηφίσουν οι πολίτες, αυτό γίνεται με τον πλέον εξευτελιστικό για αυτούς τρόπο (χειραγώγηση, εκλογές με έναν υποψήφιο, κτλ.).
Αντιστοίχως ο πρόεδρος της Δημοκρατίας δεν επιλέγεται από τους πολίτες αλλά εκλέγεται συντεχνιακά από τη βουλή ενώ επιλέγεται συνήθως από το κόμμα της αντιπολίτευσης. Βάσει συντάγματος, οι απαραίτητοι ψήφοι που απαιτούνται από τη  βουλή για την ανάδειξη προέδρου της Δημοκρατίας (180 τω αριθμώ) οδηγούν το εκάστοτε κόμμα που έχει την πλειοψηφία να αποδεχθεί το πρόσωπο επιλογής του κόμματος της αντιπολίτευσης για να μην διαλυθεί η βουλή (σε περίπτωση διαφωνίας και αδυναμίας ανάδειξης προέδρου της Δημοκρατίας, η βουλή βάσει συντάγματος διαλύεται). Ως αποτέλεσμα αυτού, ο αρχηγός του κράτους μας ήταν και παραμένει μια αδύναμη και συμβολική μαριονέττα η οποία εκπροσωπεί τις μειοψηφίες και τις εκάστοτε μικροπολιτικές και μυωπικές σκοπιμότητες.

ΔΙΟΤΙ ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΙ ΠΟΤΕ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΑ
«Υπάρχει αναξιοκρατία παντού». Αυτός που επιλέγει τους υπουργούς είναι ο πρωθυπουργός, ο οποίος επιλέγει πάντα κομματικά και μικροπολιτικά: είτε ανταμείβει τα πολιτικά του πρωτοπαλίκαρα - τα οποία μπορεί να είναι ανειδίκευτα και να μην ξέρουν τα θέματα του υπουργείου αλλά είναι ιδανικοί στο να στηρίζουν τον «πρόεδρο», είτε εξαγοράζει και ελέγχει με μια υπουργική θέση την εσωκομματική του αντιπολίτευση. Στην πλειοψηφία τους οι υπουργοί της Ελλάδας είναι ανειδίκευτοι, διορισμένοι αναξιοκρατικά, ενώ εμείς ως πολίτες δεν γνωρίζουμε ποτέ από πριν ποιοι θα είναι αυτοί που πρόκειται να διορίσει ως υπουργούς του ο κάθε υποψήφιος πρωθυπουργός.

ΔΙΟΤΙ Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Βάσει συντάγματος (άρθρο 90§5) όλοι οι ανώτατοι δικαστικοί της χώρας διορίζονται με προσωπική επιλογή του πρωθυπουργού οι οποίοι όπως είναι προφανές υπόκεινται πελατειακά σε αυτόν από τη μέρα διορισμού τους και έπειτα. Επίσης βάσει συντάγματος (άρθρο 91§1), την πειθαρχική αγωγή κατά των ανώτατων δικαστικών της χώρας εγείρει ο υπουργός Δικαιοσύνης, τον οποίον προφανώς οι δικαστικοί τρέμουν. Είναι αυτονόητο πως κάθε ποινική δίωξη η οποία ασκείται από την διορισμένη και ελεγχόμενη δικαστική εξουσία είναι κατευθυνόμενη και υπό την ανοχή της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας.

ΔΙΟΤΙ Η ΠΗΓΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ
Τα πολιτικά κόμματα, με στελέχη τα οποία είναι κυριολεκτικά υπεράνω νόμου με ασυλίες και αριστοκρατικά προνόμια (άρθρο 62§1 και 61§2 του συντάγματος) αποφασίζουν μόνα τους για την κρατική τους επιχορήγηση και τους μισθούς των βουλευτών τους (άρθρο 29 του συντάγματος). Ταυτόχρονα, τα κόμματα δεν έχουν Α.Φ.Μ. και δεν λογοδοτούν σε κανέναν: κανείς δεν ξέρει πόσα χρήματα εισπράττουν, από ποιον και που τα ξοδεύουν. Δίχως λοιπόν να ελέγχονται, τα πολιτικά κόμματα μας καταδυναστεύουν ασταμάτητα για δεκαετίες, ενώ επηρεάζουν και διαφθείρουν δια της ανθυγιεινής παρουσίας τους, τους πλέον ζωντανούς και ενεργούς τομείς της Ελλάδας όπως τον χώρο εργασίας (με τι κομματικές συνδικαλιστικές οργανώσεις) και παιδείας (με τις φοιτητικές παρατάξεις).

ΔΙΟΤΙ Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΟΜΜΑΤΙΚΟΔΙΑΙΤΗ
«Δεν υπάρχει παιδεία». Αυτοί που αποφασίζουν για τη μορφή και τη φύση της Ελληνικής παιδείας είναι τα κόμματα. Οι πολιτικοί και οι υπουργοί (που δεν επιλέγονται ούτε ελέγχονται από τους πολίτες) είναι αυτοί που θέτουν τις γενικές και κατευθυντήριες γραμμές της παιδείας, που αποφασίζουν τι θα λένε τα βιβλία (συνωστισμός ή καταστροφή) και με ποιο τρόπο θα διδάσκονται. Είναι οι δικές τους ιδέες αυτές που ορίζουν και εγκλωβίζουν τους νέους μας πολίτες. Ταυτόχρονα, το πολιτικό σύστημα είναι έτσι δομημένο ώστε οι καθηγητές να διορίζονται από τους πολιτικούς σε διάφορες χρυσοπληρωμένες θέσεις ινστιτούτων και κέντρων ερευνών και συνεπώς να ελέγχονται από αυτούς.

ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ!
Η πολιτική επιστήμη και ιστορία αποδεικνύουν πως η αντιπροσωπευτική κρατική οργάνωση (με πολιτικούς μεσάζοντες) ουδεμία σχέση έχει με το πολίτευμα της Δημοκρατίας (άμεση συμμετοχή των πολιτών) αλλά αντιθέτως συνιστά μια πρώτης τάξεως συνταγματική Ολιγαρχία (Republic).
Ας τελειώσουμε μια και καλή λοιπόν με την τυφλή και εγκληματικά εύκολη κατηγορία εναντίον των πολιτών και ας γυρίσουμε την πλάτη στους ειδικούς, τεχνοκράτες και λοιπούς επαΐοντες οι οποίοι αναζητούν τη λύση σε θεωρήματα, κατασκευάσματα και οικονομικές φόρμουλες.
Την επόμενη φορά που θα ακούσετε απελπισία ή κατηγορία, ξέρετε πώς να αντιδράσετε. Μοιραστείτε τη γνώση.
Εν κατακλείδι, η Ελλάδα χρειάζεται νέο, και επιτέλους Δημοκρατικό Σύνταγμα και Πολίτευμα. Και το χρειάζεται από τους Έλληνες πολίτες.
Περισσότερα στο http://democracyreborn.org/

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα "δημοκρατία"

36 σχόλια:

  1. Στις Δημοκρατίες ο πολίτης είναι συνυπεύθυνος γιατί είναι ο εντολέας. Όμως στις νομιμοποιημένες σύγχρονες δικτατορίες τύπου «συνταγματικής Ολιγαρχίας (Republic)», φυσικά όχι.
    Σημασία έχει όμως ότι εμείς οι «ανεύθυνοι» πολίτες χαρίζουμε την εξουσία στην υπεύθυνη ελίτ για να μας καταδυναστεύει «αντί πινακίου φακής». Δηλαδή εμείς ως «σύγχρονοι δούλοι» συμμετέχουμε άθελά μας (χωρίς πρόθεση) στο «έγκλημα».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να προστεθεί επίσης ότι αυτή την στιγμή υπάρχουν πολίτες για τους οποίους η πολιτεία δεν λαμβάνει υπόψην της τους εκλεγμένους αντιπροσώπους τους μιας και αυτοί είναι προφυλακισμένοι και δεν συμμετέχουν στις διαδικασίες της βουλής καθώς επίσης και για όσους συμμετέχουν οι υπουργοί της κυβέρνησης δεν απάντοουν σε ερωτήσεις τους ...

    Αυτά σε κρατη της ευρώπης δεν συμβαίνουν αλλά θα ήθελα να ηξερα αν συμβαίνουν στην Τουρκία ή σε χωρες της Αφρικής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γιατί φταίνε οι πολίτες!
    Γιατί λοιπόν φταίνε οι πολίτες:
    1)ΔΙΟΤΙ Η ΑΡΧΟΥΣΑ ΟΛΙΓΑΡΧΙΑ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΑΡΕΣΚΕΙΑΣ ΤΗΣ
    Φταιμε γιατι ψηφιζουμε τα κοματα που απιτουν να επιλεγουν οι ηγετες τους τους υποψηφιους .
    2)ΔΙΟΤΙ Η ΑΡΧΟΥΣΑ ΟΛΙΓΑΡΧΙΑ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΕΝΑΝ ΑΝΕΛΕΥΘΕΡΟ ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΝΟΜΟ
    Φταιμε γιατι ως πρωτογονοι ιθαγενεις ψηφιζουμε τα κοματα που το κανουν
    3)ΔΙΟΤΙ Ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΜΑΣ «ΗΓΕΤΕΣ» ΔΕΝ ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΕΜΑΣ
    Φταιμε γιατι ως ζωα ορθια τους επιτρεπουμε να κανουν οτι θελουν αφου τους ψηφισουμε.
    4)
    ΔΙΟΤΙ ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΙ ΠΟΤΕ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΑ
    Αυτο δα ελειπε να μας ρωτουν και ποιους θα υπουργοποιησουν.
    5)ΔΙΟΤΙ Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
    Τωρα ποιος φταιει που ψηφιζουμε μια κυβερνηση με τετοιες αντισυνταγματικες εξουσιες;
    6)ΔΙΟΤΙ Η ΠΗΓΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ
    Εδω γελαμε.Δηλαδη οι ψηφοφοροι τετοιων κοματων δεν ειναι διαφθαρμενοι;
    7)ΔΙΟΤΙ Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΟΜΜΑΤΙΚΟΔΙΑΙΤΗ
    Εμ τι θελετε να ειναι.Αφου οι ιδιοι οι εκπαιδευκτικοι ψηφιζουν κομματα που αναπαραγουν το καταστροφικο μοντελο;
    8)
    ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ!
    Φυσικα και δεν ειναι αμεση Δημοκρατια,αλλα κοινοβουλευτικη.
    Φανταστειτε να ειχαν, μεγαλυτερη δυναμη αυτοι οι αφελεις και αδαεις ψηφοφοροι.
    Εν κατακλείδι, η Ελλάδα χρειάζεται νέο, και επιτέλους Δημοκρατικό Σύνταγμα και Πολίτευμα. Και το χρειάζεται από τους Έλληνες πολίτες.
    ΣΥΜΦΩΝΩ.ΑΠΟ ΤΟΥς ΕΛΛΗΝΕς ΠΟΛΙΤΕς ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΙ ΥΠΑΙΤΙΟΙ ΤΗΣ ΜΟΙΡΑς ΜΑΣ.
    Σταματηστε λοιπον να χαιδευετε ανεξοδα τα αυτια των αθωων ψηφοφρων.ΦΤΑΙΝΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το να γράψει κάποιος "είμαστε όλοι συνυπεύθυνοι, εμείς φταίμε που τους ψηφίσαμε κτλ." δεν είναι αδιέξοδο σχόλιο αλλά μία πράξη αναγνώρισης των πράξεών μας ως ενεργοί πολίτες. Για να γίνει αυτό το σχόλιο, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να ΣΚΕΦΤΕΙ κάποιος τι έκανε τα περασμένα χρόνια και για ποιον λόγο. Η ΣΚΕΨΗ είναι αυτή που λείπει από την σημερινή κοινωνία, από την πλειονότητα των πολιτών. Και λείπει όχι γιατί οι πολίτες έγιναν ξαφνικά "ραδίκια" αλλά γιατί αντικαταστάθηκε από το ατομικό συμφέρον. Αλλά για να σκεφτεί κάποιος πρέπει να έχει και κάποια δεδομένα να επεξεργαστεί. Άρα έψαξε και βρήκε τι πήγε στραβά και φτάσαμε εδώ που φτάσαμε. Αλλά για να κάθισε και να έψαξε σημαίνει ότι συνειδητοποίησε όπως δεν πρέπει να κοιτάει το ατομικό του συμφέρον αλλά το συλλογικό κ.ο.κ.

    Μέσα δηλαδή από μία απλή φράση, "όλοι φταίμε" κρύβονται πολλά που δεν φαίνονται με την πρώτη ματιά. Κρύβεται η ενεργοποίηση ενός πολίτη που βρισκόταν σε λήθαργο. Κρύβεται η παραδοχή της ατομικής του ευθύνης. Κρύβεται η αναγνώριση του συλλογικού υπέρ του ατομικού συμφέροντος. Κρύβεται η επιθυμία για γνώση και πολλά άλλα που δεν χρειάζεται να αναφέρω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ορθότατο άρθρο!

    Σε αυτά όλα θα πρέπει να συμπεριληφθούν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και οι χρηματοδότες οικονομικοί ολιγάρχες των κομματων, οι οποιοι συμμετέχουν ενεργά στον φαύλο κύκλο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπητέ Σταύρο,

    Θεωρητικώς έχεις δίκιο, αλλά στην πράξη τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά.

    Στην Ελλάδα, η συντριπτική πλειοψηφία τουλάχιστον για να μην πω όλοι, ψηφίζουμε με γνώμονα το ατομικό συμφέρον και όχι το κοινό (εθνικό). Έτσι, μάς ενδιαφέρει να επικρατήσει το κόμμα/υποψήφιος που θα μάς κάνει το ρουσφέτι και όχι ο αυτός που θα πολιτευτεί σωστά, για το συμφέρον του τόπου.

    Είμαστε λαός εντελώς ανώριμος για δημοκρατία, διότι δεν ενδιαφερόμαστε για τα κοινά. Δεν παρακολουθούμε τι κάνουν οι πολιτικοί, δεν τούς ελέγχουμε/τιμωρούμε δια της ψήφου μας, τους αφήνουμε ανεξέλεγκτους. Πόσα χρόνια μάς φώναζαν κάποιοι ότι η Ελλάδα κινδυνεύει να χρεοκοπήσει με τον άλογο δανεισμό κι εμείς κωφεύαμε, αφού τα δανεικά εξυπηρετούσαν κι εμάς;

    Καταγγελίες για σκάνδαλα πάντα υπήρχαν, αλλά είδες ποτέ κανέναν να ξεσηκωθεί; Ακόμη και σήμερα, κυκλοφορούν ατιμώρητοι π.χ. οι φταίχτες του σκανδάλου του ΧΑΑ, ο Παπακωσταντίνου, που δεν γνωρίζω γιατί δεν δικάζεται, για να αναφέρω δύο από τα πάμπολλα παραδείγματα. Κι όμως, λέγεται, ξελέγεται και ξεχνιέται.

    Λοιπόν, είναι στραβό το κλίμα, το ΄φαγε και ο γάιδαρος.

    Ούτε νέο σύνταγμα θα μάς σώσει, ούτε τίποτα, εφ' όσον εξακολουθούμε να είμαστε το ίδιο αμέτοχοι στα κοινά και βεβαίως γνωρίζεις τι έλεγε ο Θουκυδίδης για τέτοιους πολίτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. >>Ο/Η wan wert είπε...
    Γιατί φταίνε οι πολίτες!
    Γιατί λοιπόν φταίνε οι πολίτες:
    1)ΔΙΟΤΙ Η ΑΡΧΟΥΣΑ ΟΛΙΓΑΡΧΙΑ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΑΡΕΣΚΕΙΑΣ ΤΗΣ
    Φταιμε γιατι ψηφιζουμε τα κοματα που απιτουν να επιλεγουν οι ηγετες τους τους υποψηφιους .
    2)ΔΙΟΤΙ Η ΑΡΧΟΥΣΑ ΟΛΙΓΑΡΧΙΑ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΕΝΑΝ ΑΝΕΛΕΥΘΕΡΟ ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΝΟΜΟ
    Φταιμε γιατι ως πρωτογονοι ιθαγενεις ψηφιζουμε τα κοματα που το κανουν
    3)ΔΙΟΤΙ Ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΜΑΣ «ΗΓΕΤΕΣ» ΔΕΝ ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΕΜΑΣ
    Φταιμε γιατι ως ζωα ορθια τους επιτρεπουμε να κανουν οτι θελουν αφου τους ψηφισουμε.
    4)
    ΔΙΟΤΙ ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΙ ΠΟΤΕ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΑ
    Αυτο δα ελειπε να μας ρωτουν και ποιους θα υπουργοποιησουν.
    5)ΔΙΟΤΙ Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
    Τωρα ποιος φταιει που ψηφιζουμε μια κυβερνηση με τετοιες αντισυνταγματικες εξουσιες;
    6)ΔΙΟΤΙ Η ΠΗΓΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ
    Εδω γελαμε.Δηλαδη οι ψηφοφοροι τετοιων κοματων δεν ειναι διαφθαρμενοι;
    7)ΔΙΟΤΙ Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΟΜΜΑΤΙΚΟΔΙΑΙΤΗ
    Εμ τι θελετε να ειναι.Αφου οι ιδιοι οι εκπαιδευκτικοι ψηφιζουν κομματα που αναπαραγουν το καταστροφικο μοντελο;
    8)
    ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ!
    Φυσικα και δεν ειναι αμεση Δημοκρατια,αλλα κοινοβουλευτικη.
    Φανταστειτε να ειχαν, μεγαλυτερη δυναμη αυτοι οι αφελεις και αδαεις ψηφοφοροι.
    Εν κατακλείδι, η Ελλάδα χρειάζεται νέο, και επιτέλους Δημοκρατικό Σύνταγμα και Πολίτευμα. Και το χρειάζεται από τους Έλληνες πολίτες.
    ΣΥΜΦΩΝΩ.ΑΠΟ ΤΟΥς ΕΛΛΗΝΕς ΠΟΛΙΤΕς ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΙ ΥΠΑΙΤΙΟΙ ΤΗΣ ΜΟΙΡΑς ΜΑΣ.
    Σταματηστε λοιπον να χαιδευετε ανεξοδα τα αυτια των αθωων ψηφοφρων.ΦΤΑΙΝΕ
    28 Απριλίου 2014 - 3:42 μ.μ.<<


    Ευγε, wan wert!


    - Στουπας, "Ακόμη δεν έχετε δει τίποτα στον ΣΥΡΙΖΑ..."
    http://www.capital.gr/stoupas/?i=i2842014

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το θέμα είναι αρκετά περίπλοκο και οι αιτίες πολύ βαθιές κατά την γνώμη μου. Το ίδιο το σύστημα διαπαιδαγωγεί και κατ' επέκταση δημιουργεί τους πολίτες. Ποιους πολίτες όμως; Αυτούς που οι αξίες τους περιορίζονται στο καλό σπίτι, το καλό αυτοκίνητο και το lifestyle; Δηλαδή στο ΤΙΠΟΤΑ; Γιατί τέτοιους πολίτες; Γιατί αυτό ακριβώς το βολεύει. Αν οι πολίτες μάθουν να υπηρετούν αρχές και αξίες, πραγματικές, τότε τίποτα από όσα περιγράφονται στο άρθρο δεν θα μπορούσαν να σταθούν. Άρα το πραγματικό ερώτημα είναι πως ένα κράτος μπορεί να δημιουργήσει μορφωμένους πολίτες οι οποίοι θα υπηρετούν αξίες και όχι τιμές. Κε Καλεντερίδη τα πράγματα είναι όπως περιγράφονται στο άρθρο. Αλλά έχουμε και εμείς μεγάλο ποσοστό ευθύνης. Το μεγαλύτερο όμως ανήκει σε αυτούς που είχαν και το μαχαίρι και το πεπόνι. Άλλωστε άνθρωπος απαίδευτος ξύλο απελέκητο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μία μικρή παρέμβαση ακόμη, Σταύρο.

    Προχθές (;) παραιτήθηκε ο πρωθυπουργός της Κορέας, θεωρώντας ότι αυτό έπρεπε να κάνει για το ναυάγιο.

    Είδες εδώ ποτέ να παραιτηθεί κανείς δι' οιονδήποτε λόγο; Γιατί; Διότι είναι χωρίς τιμή και αξιοπρέπεια και διότι γνωρίζει ότι κανείς (από τον λαό) δεν θα απαιτήσει κάτι τέτοιο.

    Αν ήξερε ότι ο λαός θα ξεσηκωθεί, θα συμπεριφερόταν διαφορετικά.

    Στην Ελλάδα ουδέποτε έγιναν δημοψηφίσματα (μετά την δικτατορία τουλάχιστον), ει μη μόνον ένα. Γιατί; Διότι δεν τα απαιτήσαμε ως λαός, δεν εξαναγκάσαμε τους πολιτικούς μας να τα κάνουν.

    Έφτιαξαν ένα σύνταγμα εική και ως έτυχε, το ψήφισαν 300 και το τροποποιούν οι ίδιοι κατά το δοκούν, ο δε λαός κρατείται μακριά. Έτσι έχουμε και άρθρα όπως το 86 περί ευθύνης υπουργών, όμοια των οποίων φαντάζομαι μόνο στην Ζιμπάμπουε υπάρχουν. Ε, τώρα που τα πληροφορηθήκαμε, τα διαβάσαμε, τα ακούσαμε, μάς τα είπαν κατά κόρον, βλέπεις κανέναν να διαμαρτύρεται; Γιατί; Μα διότι είμαστε λαός ανώριμος και αδιάφορος.

    Οι πολιτικοί τα ξέρουν αυτά, γνωρίζουν άριστα την νοοτροπία του λαού που κυβερνούν και πράττουν αναλόγως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΑΥΤΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. ΕΥΓΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Θεωρώ ότι η κύρια ευθύνη βαραίνει τους πολιτικούς, αλλά πήραν και οι πολίτες μέρος σ' αυτή τη φαυλότητα. Όταν κάποιος την εποχή του "Τσοβόλα δώστα όλα" προειδοποιούσε τον θείο του ότι οι παροχές αυτές μπορεί να είναι από θαλασσοδάνεια αυτός-όπως και πολλοί-απάντησε με αναίδεια-αδιαφορία "είναι η τσέπη μου γεμάτη;(!!!)". Έχω πλείστες άλλες ιστορίες διαφθοράς και παρασιτικής συμπεριφοράς πολιτών εις βάρος όχι μόνο του δημοσίου, αλλά και των συμπολιτών τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αλίμονο στην πατρίδα για την οποία θα αποφασίζει ένας παραπλανημένος και διεφθαρμένος λαός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ...μια και μολις προχτες σε σχολιο μου μιλησα για την συνυπευθυνοτητα των πολιτων (λοων μας σε μκροτερο η μεγαλυτερο βαθμο), οφειλω ένα σχολιο .
    Όλα οσα αναφέρεις ,που είναι σωστα, εχουν να κανουν με τη δημοκρατια που όμως είναι μια ...κινητη αξια..που ο καθενας οριζει το επιπεδο τηςκατ τα το δοκουν.Αλλλα περα αποκει καλως η κακως αυτό είναι το σημερινο πλαισιο λειτουργιας ολων των κρατων μεσα στο οποιο αναγκαστικα κινουμαστε γιατι αμεση δημοκρατια είναι μονο θεωρητικη εννοια πλεον.Εαν συνεχιζουμε να κανακεύομαστε ως προς την ανευθυνοτητα μας είναι σαν να ριχνουμε σταχτη στα ματιαμας,η σα να συνεχιζουμε τον μεγαλο μας υπνο.Ναι ο λαος εγινε (αν θες να πουμε ότι τον κανανε)παρτακιας,ιδιοτελης,και χωρις ταεθνικα οραματα,που γαλουχησαν τους προγονους μας ,οι οποιοι ζησανε σε τρισχειρότερες συνθηκες από εμας αλλα μεγαλουργήσανε και μας αφησαν μια παρακαταθηκη ,παροτι αγραμματοι ,πένητες ,ειχαν όμως φιλοτιμο,εργατηκοτητα, και σεμνοτητα.
    Πιστσυω δυστυχως ότι το χειροτερο που αφηνει η δικη μας γενια πισω της είναι ότι διαφθειρε την ελληνικη συνειδηση μχρι το μεδουλι.Γιαυτο πιστευω ότι η σημερινη κριση μπορει με καταλληλη μοχλευση να γινει ερεθισμα αφυπνησης η εστω μια καποια αρχη
    Κλεινω με ένα ?
    Αναρωτηθηκες γιατι καποιο λαοι βρίσκονται μονιμα σε καθεστως υποτελειας,εξαρτησης και ανεχειας ,ένω αντιθετως καποιοι αλλοι παρατις καταστροφες τους ξαναστανιαρουνε??

    μη μου πεις ότι ηταν εργατικοι γιατι και εμεις ειμαστε,αλλα.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΠΡΟΤΑΣΗ.


    επειδή η επικαιροτητα τρεχει και πολλα αξιολογα θεματα -με τους σχολιασμους- χανονται μεσα στην πληθωρα των αναρτησεων θα προτεινα η διαχειρηση να εξεταζε τη δημιουργια μιας μονιμότερης παραμονης καποιων θεματων που θα θεωρουσε αξια

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  15. Φίλε Σταύρο,

    η συμβολική εξουσία που παραχωρείται στους πολίτες (δηλαδή η επιλογή των αντιπροσώπων μας δια ψηφοφορίας) είναι Ανάγκη να ασκείται υπεύθυνα ώστε να αποκτά ουσία και να φέρει θετικά αποτελέσματα. Απαιτεί υπεύθυνους πολίτες και η Ρεπούμπλικα όσο και η Δημοκρατία. Σε αυτό το πλαίσιο μπορεί να εξισώνεται η λευκή, η άκυρη ψήφος και η αποχή. Αν δεν είμαστε σε θέση να αναδείξουμε ούτε υπεύθυνο αντιπρόσωπο, ποιά Ελλάδα και ποιά Δημοκρατία να περιμένουμε; Κι αν ήμασταν αιρετοί ή κληρωτοί άρχοντες της Δημοκρατίας τι θα κάναμε; Αποχή από τα καθήκοντά μας; Αποχή στη Δημοκρατία δε νοείται.
    Ειπώθηκε αλλού ότι η Ελλάδα, δεν πρόκειται ποτέ να γίνει κράτος. Αστειότητες. Μπορεί μια Ελληνική Πολιτεία να υποστηρίξει παραδείγματα και προτάσεις με παγκόσμια ακτινοβολία ώστε να προστατέψει τους Έλληνες πολίτες και να βοηθήσει τον οικουμενικό ελληνισμό. Η Ελευθερία Επικοινωνίας των σύγχρονων διαδικτυομένων μέσων, η συμμετοχή σε θεσμικά όργανα, όπου δίδεται σε Έλληνες βήμα, σε πανεπιστήμια, οργανώσεις, συμβούλια εθνικά, διεθνείς επιτροπές ή fora, μπορούν να συμβάλουν θετικά για την ευημερία, τη δικαιοσύνη και τη δημοκρατία στην Ελλάδα, στην Ευρώπη και στον κόσμο.
    Ο Έλληνας πατριώτης, υπερασπίζεται τις δημοκρατικές παραδόσεις διότι η Δημοκρατία χαρακτηρίζει τον ελληνισμό, σε αντίθεση με τους βαρβάρους.
    Αντλώντας έμπνευση από το αρχαίο πολίτευμα, την υπεροχή του οποίου αναγνώρισε ο Αριστοτέλης, προτείνω τα εξής σχετικά με τον εκλογικό μας νόμο και τη διοικητική οργάνωση του κράτους (τα οποία δεν προϋποθέτουν πολιτειακή αλλαγή ή συνταγματική αναθεώρηση): Πλειοψηφικό σύστημα σε στενή εκλογική περιφέρεια, περίπου της γεωγραφικής και πληθυσμιακής έκτασης ενός δήμου ή μιας μεγάλης δημοτικής ενότητας (δηλαδή Κοινοβούλιο με 220 έως 250 βουλευτές, 200 περίπου Δήμους ανά την Ελλάδα και οι Περιφέρειες ως έχουν).
    Έτσι, για να εκπροσωπήσουν την εκλογική τους περιφέρεια όλοι οι βουλευτές, θα πρέπει λίγο - πολύ να γνωρίζουν κάθε γείτονα, τα παιδιά του γείτονα και το σκυλί του. Αυτό ίσως καταστήσει τους αντιπροσώπους μας πιο προσεκτικούς. Ίσως πιο υπεύθυνους αυτούς και μαζί όλους εμάς - με λιγότερο νταβατζή, μπαϊρακτάρη ή καδή στην πολιτική, οικονομική και κοινωνική μας ζωή.

    Με εκτίμηση,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ευχαριστώ για τα σχόλια, θα ήθελα να θέσω κάποιες μικρές βάσεις για περαιτέρω προβληματισμό σε εσάς που ασχοληθήκατε να διαβάσετε και να σχολιάσετε το άρθρο:

    1) Σύμφωνα με τον Αριστοτέλη (Πολιτικά) ο σκοπός και ο ορισμός της πολιτικής ΔΕΝ είναι η διακυβέρνηση όπως ίσως λανθασμένα νομίζουμε αλλά η διάπλαση του ήθους των πολιτών. Αυτό και μόνο αυτό. Εν απουσία αυτού, η πολιτική κρίνεται ως ανώφελη και ίσως εγκληματική.

    2) Δείτε έναν ορισμό της Δημοκρατίας που μπορεί να σας ενδιαφέρει http://www.slideshare.net/stavroskalenteridis/ss-30674870

    3) Δείτε μια όμορφη ιστορική παρουσίαση για το πως φτάσαμε ως εδώ http://democracyreborn.org/?page_id=344


    @ Δημήτριος Ακριβώς αθελά μας! Διότι δεν γνωρίζουν οι πολίτες την αλήθεια! Και αυτός πρέπει να είναι ο δικός μας στόχος - η ενημέρωσή τους.

    @ dim Η "προεδρευόμενη κοινοβουλευτική δημοκρατία" της Ελλάδας μπορεί να είναι από τις πιο ξεπεσμένες όλων, αλλά και οι υπόλοιπες χώρες δεν έχουν Δημοκρατία. Το ζητούμενο εδώ είναι η αναγέννηση της Δημοκρατίας

    @ wan wert Νομίζω το κενό στο συλλογισμό σου είναι αυτό που αναφέρω και στον Δημήτρη πιο πάνω: οι πολίτες δεν γνωρίζουν την αλήθεια αλλά δρουν κάτω από μια δημοκρατικοφάνεια και σε μια πολιτική και πολιτειακή απάτη! Νομίζουμε πως έχουμε Δημοκρατία γιαυτό και συμμετέχουμε!! Όλες οι προσπάθειες πρέπει να είναι στα πλάισια μια Εκστρατείας ενημέρωσης πολιτών (Δες σχετικά το www.democracyreborn.org)
    Επίσης η κυβέρνηση δεν δρα αντισυνταγματικά και ελέγχει τη δικαστική εξουσία (ίσα-ίσα το ίδιο το φαύλο σύνταγμά μας το προβλέπει αυτό όπως λέω και στο άρθρο). Η λέξη που αρμόζει εδώ δεν είναι "αντισυνταγματικές" εξουσίες, αλλά αντιδημοκρατικές και ανελεύθερες

    @GeorgeTS Ptol Δεν συμφωνώ.. Δεν βλέπω κάποια ενεργοποίηση εδώ πέρα, πόσο μάλλον όταν κύριοι εμπνευστές της εν λόγω ιδέας (πως φταίνε οι πολίτες) είναι πολιτικοί δεινόσαυροι επιπέδου Πάγκαλου ("εμείς τα φάγαμε" και λοιπά τέτοια..)

    @ Αlexandros Συμφωνώ και επαυξάνω!

    @ Ιωάννης Θα επιμείνω, καμμία ευθύνη στους πολίτες σας παρακαλώ! Την παιδεία όπως λέει το άρθρο την ορίζει η Κακιστοκρατία - Ολιγαρχία και το ήθος το πλάθουν οι πολιτικοί (όπως είπε ο Αριστοτέλης). Αν κάτι από αυτά δεν λειτουργεί ως πρέπει τότε είναι φθαρτοί οι κανόνες του παιχνιδιού και πρέπει να αλλάξουμε το σύστημα - δηλαδή το Σύνταγμα και πολίτευμά μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @ Nativist Επειδή αναφέρθηκες σε δημοψήφισμα, υπάρχει και μεγαλύτερη έκδοση του άρθρου η οποία περιλαμβάνει και το εξής:
    "Διότι οι δυνατότητες πολιτικής συμμετοχής των πολιτών στη χώρα είναι ανύπαρκτες.
    «Είμαστε όλοι συνυπεύθυνοι». Το σύνταγμα και οι νόμοι της Ελλάδας όχι απλά δεν προβλέπουν αλλά ρητώς απαγορεύουν στους πολίτες να συμμετέχουν με δημοκρατικές διαδικασίες στην πολιτική ζωή. Διάφορες δημοκρατικές ιδέες και μέθοδοι συμμετοχής είναι ανύπαρκτες και κυνηγημένες στην Ελλάδα όπως τα δημοψηφίσματα από τους πολίτες, η νομοθετική πρωτοβουλία πολιτών, η ανάκληση/μομφή νόμων και αξιωματούχων, η λογοδοσία απερχόμενων αξιωματούχων, ο συμμετοχικός προϋπολογισμός, κτλ. Αυτός ο θεσμικός αποκλεισμός των πολιτών από τη λήψη αποφάσεων μας καθιστά αδύναμους να αλλάξουμε έστω και το παραμικρό πολιτικό κακώς κείμενο που δυσκολεύει ή δυσχεραίνει τη ζωή μας.
    Αυτή η αδυναμία συμμετοχής, σε συνδυασμό με την ελεγχόμενη πληροφόρηση και ενημέρωση και με την συστηματική συγκάλυψη της αλήθειας από τους πολιτικούς, έχει οδηγήσει στην πλήρη ματαίωση των προσπαθειών του ενεργού και υπεύθυνου πολίτη. Παρόλα αυτά, η Κοινωνία των Πολιτών παραμένει και αναδεικνύεται ως η μόνη υγιής και δυναμική εναλλακτική για την πολιτική και κυρίως πολιτειακή διέξοδο και αλλαγή. "

    @ sta Το σύνταγμα και οι νόμοι όχι απλά δεν διδάσκονται αλλά αποκρύπτονται από τους πολίτες (είτε με νομικίστικη και χαοτική γλώσσα είτε με παραπληροφόρηση)

    @ psileashampos Θα σε παραπέμψω επίσης στον ορισμό της πολιτικής από τον Αριστοτέλη. Επίσης βασική προϋπόθεση Δημοκρατίας όπως θα δεις στον ορισμό της Δημοκρατίας είναι οι πολίτες να γνωρίζουν την αλήθεια! Και αυτό κατανικάει σαφώς την πλάνη που αναφέρεις

    @ Ορφέας Ο λόγος υποτέλειας, εξάρτησης και ισχύος δεν έχει σίγουρα να κάνει με εργατικότητα, αποδοτικότητα κτλ. Μάλλον με άλλες παραμέτρους, όπως γεωπολιτικούς (διαχρονικά), ενεργειακούς (πλέον) κτλ.
    Όσον αφορά την άμεση Δημοκρατία, δεν την αναγνωρίζω καθότι ο όρος είναι νεολογισμός (όπως και η προεδρευόμενη που είναι επιστημονικά μια Ολιγαρχία). Η Δημοκρατία είναι μία και οι πολίτες συμμετέχουν ισότιμα, άμεσα και ελεύθερα. Βρες πιο πάνω τον δικό μου ορισμό μιας υπαρκτής Δημοκρατίας. Επίσης δες εδώ παραδείγματα και εφαρμογές της υπαρκτής Δημοκρατίας σήμερα (καθόλου θεωρητική έννοια!): http://democracyreborn.org/?page_id=359

    @ Myron Μου αρέσει η ιδέα για το εκλογικό σύστημα και θα σας καλέσω να ρίξετε μια ματιά στο βιβλίο μου (http://infognomon.com/?product=%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%AF%CE%B1-copy) όπου προτείνω αντίστοιχες ιδέες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Σταυρο,

    Επειδη κανεις αξιεπαινη προσπαθεια, θα ηθελα να σε προτρεψω να επικεντρωθεις στο αποτελεσμα, σε καποιο σκοπο και στον τροπο που μπορει να επιτευχθει, προσπερνωντας θεματα που δεν οδηγουν πουθενα.

    Συγκεκριμενα, οι διαπιστωσεις που κανεις ειναι σωστες. Ομως το ερωτημα που θετεις στο αρθρο, στο οποιο προσπαθεις να δωσεις απαντηση, μπορει να εχει διαφορες ερμηνειες αναλογα με την οπτικη γωνια που το θεωρεις. Αναλογα με τον ορισμο της ευθυνης, τι ειδους ευθυνη, ποιες ευθυνες ειναι σχετιζομενες και ποιες ειναι ασχετες, και για ποιο χρονικο διαστημα μιλας. Με συνεπεια να ειναι πολυ δυσκολο να οδηγηθεις σε χρησιμο συμπερασμα.

    Αν θεσεις το ερωτημα, αν ο καθε Ελληνας σαν ατομο εχει κανει τρομερα λαθη, αποφευκτεα, που εχουν συμβαλλει στην σημερινη κατασταση, η απαντηση ειναι ναι, πολυ ευκολα. Η συντριπτικη πλειοψηφια, σαν ατομα, φταινε για “καποιο” πολυ μεγαλο λαθος. Μπορει να υπαρχουν δικαιολογιες αλλα αποφευκτεα λαθη εχουν γινει.

    Οσο πιο μακρινα στο παρελθον αρχισεις την αναλυση, τοσο πιο πολυπλοκη γινεται, με την συντριπτικη πλειοψηφια των Ελληνως να εχουν ευθυνες σαν ατομα. Φυσικα αν αρχισεις την αναλυση πολυ προσφατα, γινεται πιο ευκολη, αλλα και δεν θα ειναι χρησιμη.

    Αυτο με κανενα τροπο δεν συναδει με τις αηδιαστικες φρασεις του τυπου “μαζι τα φαγαμε”. Απλα υπογραμμιζει την πολυπλοκοτητα του θεματος. Η συντριπτικη πλειοψηφια εχει κανει τρομερα λαθη, αλλα ειναι μια μικρη μειοψηφια που πρεπει να “στηθει στον τοιχο”.

    Αντικατεστησε το ερωτημα των ευθυνων με το ερωτημα του ποιος πρεπει να ειναι ο στοχος μας σαν εθνος, το οποιο ειναι πολυ μεγαλο θεμα απο μονο του, καθως και με το ερωτημα του τι πρεπει να κανουμε για να πορευτουμε εκει.

    Και με δυο πραγματα κατα νου. Αν δεν βρουμε απαντηση στο πρωτο απο αυτα τα ερωτηματα, τοτε αναγκαστικα θα αφανιστουμε σαν εθνος πολυ συντομα, δεν θα ερθει εξ ουρανου βοηθεια να μας σωσει. Και αν δεν αποφασισουμε και κανουμε πραξη ενα συγκεκριμενο τροπο που να μας οδηγησει σε αυτο που θελουμε, τοτε η επιθυμια μας απλα θα ταφει σαν επιθυμια.

    Και αυτη την στιγμη κατρακυλαμε στον γκρεμο. Οταν ο Αλεξανδρος βρεθηκε μπροστα στον Γορδιο δεσμο, χωρις χρονο να τον αναλυσει, τον εκοψε. Οι νεοελληνες αναλωνουν την ζωη τους σε ατερμωνες συζητησεις χωρις να αποφασιζουν για καμια πραξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. «Κάθε λαός είναι άξιος των ανθρώπων που τον κυβερνούν. Κανείς δεν είναι πιο υποδουλωμένος από εκείνους που εσφαλμένα πιστεύουν πως είναι ελεύθεροι. Όσοι αδιαφορούν για τα κοινά είναι καταδικασμένοι να εξουσιάζονται πάντα από ανθρώπους κατώτερούς τους.» Πλάτωνας 427-347 π.Χ
    Ο δε Αριστοτέλης υποστήριξε πως «πολίτης είναι αυτός που μπορεί να ΚΥΒΕΡΝΑ και να κυβερνάται.»
    Αυτοί τα είπαν ΟΛΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Υπάρχει ένα τεράστιο κενό στην ανάλυση σας και αυτό αφορά το μεσοδιάστημα απο των αρχαίων χρόνων εποχή μέχρι την μετεμφυλιακή Ελλάδα.

    Στο μεσοδιάστημα αυτό διαμορφώθηκαν κοινωνικές δομές, πρότυπα συμπεριφοράς, ηθικοί κανόνες οι οποίοι επέτρεψαν και την μετεξέλιξη αυτης της καχεκτικότητας.

    Η κάθε ιστορική περίοδος του Ελληνισμού με τρόπο μοναδικό μετέφερε στην επόμενη ότι πιο σαθρό διέθετε στην διάδοχη της περίοδο με αποτέλεσμα αυτό που σήμερα βλέπουμε αν το αναλύσουμε ιστορικά θα ιδούμε οτι αποτέλεσε προϊόν βαθύτατης ιστορικής διεργασίας.

    Οι μετασχηματισμοί αυτοί σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο είναι ιδιαιτέρως κομβικής σημασίας στην οποία ανάλυση του Ελληνικού προβλήματος.

    Δεύτερον παραγνωρίζετε το γεγονός πως η Ίδρυση του Ελληνικού κράτους δεν αποτέλεσε προϊόν μόνο εσωτερικής μόνο διεργασίας αλλα αποτέλεσε κύρια προϊόν συγκεκριμένων γεωπολιτικών και γεωστρατηγικών στοχεύσεων του ξένου παράγοντα.

    Το δε Ελληνικό κράτος δεν ήταν ανεξάρτητο σε κανένα επίπεδο του , και το Ελληνικό στοιχείο προσέφερε τα μέγιστα στην υπανάπτυξη του εξυπηρετώντας στο έπακρο ξένους σχεδιασμούς καθώς η "επιχειρηματική" ελληνική τάξη δεν διέθεταν στοιχειώδες επίπεδο εθνικής συνείδησης.

    Λαμβάνοντας κατά συνέπεια υπόψην μόνο το Εποικοδόμημα και προσεγγίζοντας μόνο μέσω αυτού την σημερινή πολύμορφη και πολυεπίπεδη κρίση πολύ εύκολα ο πολίτης και η κοινωνία εξαγνίζονται, αθωώνονται και αγιοποιούνται . Φρόνιμο θα είναι λοιπόν να αποφεύγουμε τις απλοποιήσεις και τις απλουστεύσεις ειδικά σε οτι αφορά το Ελληνικό γίγνεσθαι και να πούμε την αλήθεια με τρόπο κυνικό ώστε να χαράξουμε την οποία νέα πορεία ως Εθνος αποφεύγοντας τις στρεβλώσεις που μας έφεραν στην κατάσταση την οποία και σήμερα βιώνουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. έθνος..το.πολίτευμα που περιμένουμε...πρώτο πραγμα που χρειάζεται ο ελληνοφωνος ειναι ο πολιτισμος του..τον πολιτευμα.ειναι δια να.υπηρετει το έθνος..το κρατος.στην υπηρεσια.του εθνος με οπιο πολιτευμα κρινεται αναγκαιο..εαν χρειαστει τυρανια δια δεκα.χρονια ας ειναι..εαν δημοκρατια το.ιδιο...ο ελλην δια να παραμηνει έλλην έχει αναγκη τον τον τοποεθνικισμό του..αυτος.ειναι το πολιτευμά του και όχι η άμεση ή έμμεση δημοκρατια.που θα αποφασιζουμε.όλοι για να εκτελει η αθήνα..να μας λείπει.... τοποεθνικισμος επιβαλει την τοποπατριδογνωσία...καθε μαθητης θα πρέπειβνα διδασκεται την.τοπικη του ιστορια κατα το.ηκιση της ύλης..από ντοπιους δασκάλους..οι δημοδιδασκαλοι σε καθε πολιτισμικο διαμερισμα πχ ενδοξα ιονια,κρητη,θρακη κτλ.θα πρεπει να ειναι ολοι ντοπιοι.οχι.διορισμένοι απο άλλο.διαμερισμα..τερμα.λοιπον οι αθηναιοι διανοούμενοι των πανεπιστημιων τση εσπεριας..και η πολή παρλα για δημοκρατία τραβαει την προσοχη κατι σορων που έχουν χρήμα.για τετοια.σκεδια...λοιπον τοποεθνικισμος αυτό ειναι το.πολιτευμα που χρειάζεται το.ελληνικό.γένος..άμεσα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ΜΠΡΑΒΟ, ΜΠΡΑΒΟ, ΜΠΡΑΒΟ, πρωτίστως στον αρθρογράφο που θέτει ένα πολύ επίκαιρο θέμα με ουσία, αλλά και τους σχολιαστές που επίσης θέτουν τις δικές τους παραμέτρους συμφωνώντας ή διαφωνώντας, εγώ δεν θα μπω στην ουσία του θέματος, αλλά πραγματικά θα μελετήσω τις απόψεις όλων και αυτό νομίζω είναι αρκετά χρήσιμο τέτοιες ώρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. έθνος..το.πολίτευμα που περιμένουμε...πρώτο πραγμα που χρειάζεται ο ελληνοφωνος ειναι ο πολιτισμος του..τον πολιτευμα.ειναι δια να.υπηρετει το έθνος..το κρατος.στην υπηρεσια.του εθνος με οπιο πολιτευμα κρινεται αναγκαιο..εαν χρειαστει τυρανια δια δεκα.χρονια ας ειναι..εαν δημοκρατια το.ιδιο...ο ελλην δια να παραμηνει έλλην έχει αναγκη τον τον τοποεθνικισμό του..αυτος.ειναι το πολιτευμά του και όχι η άμεση ή έμμεση δημοκρατια.που θα αποφασιζουμε.όλοι για να εκτελει η αθήνα..να μας λείπει.... τοποεθνικισμος επιβαλει την τοποπατριδογνωσία...καθε μαθητης θα πρέπειβνα διδασκεται την.τοπικη του ιστορια κατα το.ηκιση της ύλης..από ντοπιους δασκάλους..οι δημοδιδασκαλοι σε καθε πολιτισμικο διαμερισμα πχ ενδοξα ιονια,κρητη,θρακη κτλ.θα πρεπει να ειναι ολοι ντοπιοι.οχι.διορισμένοι απο άλλο.διαμερισμα..τερμα.λοιπον οι αθηναιοι διανοούμενοι των πανεπιστημιων τση εσπεριας..και η πολή παρλα για δημοκρατία τραβαει την προσοχη κατι σορων που έχουν χρήμα.για τετοια.σκεδια...λοιπον τοποεθνικισμος αυτό ειναι το.πολιτευμα που χρειάζεται το.ελληνικό.γένος..άμεσα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Αγαπητέ Σταύρο,
    παρακολουθώ την εξαιρετική σου εργασία, γι' αυτό αντίθετα απ' ότι κι ο ίδιος συνηθίζω, επιμένω: Είναι απαραίτητη η συμμετοχή και η συνευθύνη του πολίτη, για την Ελλάδα και για τη Δημοκρατία, σήμερα όσο πάντα.

    Ευχαριστώ ιδιαιτέρως για τους συνδέσμους με τις παρουσιάσεις.
    Με εκτίμηση,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Αγαπητέ Σταύρο Θα ήθελα να μου αναλύσεις τον τρόπο και την λογική με την οποία ψήφιζαν και σε μεγάλο ποσοστό ψηφίζουν τους εκπροσώπους τους στην βουλή οι Έλληνες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. ΌΤΑΝ ΈΝΑΣ ΆΝΘΡΩΠΟΣ Ή ΕΝΑΣ ΛΑΌΣ ΒΙΆΖΕΤΑΙ ΕΠΊ ΣΑΡΆΝΤΑ ΧΡΌΝΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΤΙΔΡΆ ΕΚΛΟΓΙΚΆ, ΚΑΙ ΜΗ ΕΧΟΝΤΑΣ ΗΘΙΚΈΣ ΑΞΊΕΣ ΦΟΒΑΤΑΙ ΚΆΘΕ ΦΟΡΆ ΤΟ ΧΕΙΡΌΤΕΡΟ ΚΑΙ ΕΠΙΛΕΓΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΒΙΑΖΕΤΑΙ, ΕΊΝΑΙ ΑΞΙΟΣ ΤΗΣ ΜΟΙΡΑΣ ΤΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Πρτοτείνω στο νέο σύνταγμα να διαμορφωθεί έτσι ώστε:

    -Nα συνταγματοποιηθεί η άκυρη δανειακή σύμβαση αγγλικού (πέραν των μνημονίων), ώστε να είναι εύκολο στον ξένο παράγοντα να κατάσχει θαλάσσια τετράγωνα.

    -Να αναθεωρηθεί απο το σημερινό εθνοσωτήριο πολιτικό σύστημα

    -Να βρεθεί τρόπος ώστε να διασωθεί το υπάρχον πολιτικό σύστημα του muppet show, της θεωρίας των πολιτικών άκρων.

    -Να εισαχθεί άρθρο που θα αναφέρεται ότι το πολιτικό σύστημα υπηρετει τον μέγα αρχιτέκτονα του σύμπαντος.

    -Να εισαχθεί άρθρο που να αναφέρεται στον περιορισμό των ατομικών δικαιωμάτων για χάρη της ειρήνης, της ευημερίας και της ασφάλειας της τραπεζικής ελίτ.

    Συγχαρητήρια για την αναπαραγωγή της διαταγής των ξένων κέντρων.
    Πρέπει να ντρέπεστε που υποβιβάζετε εδώ και χρόνια την νοημοσύνη μας. Η έπαρση σας σας εχει τυφλώσει. Έχει ι=ο καιρός γυρίσματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Γιατί τόσο ακατανοησία? και καμιά κουβέντα προσέγγισης του αυτονόητου, γιατί?

    Για ποιά αναθεώρηση του συντάγματος μιλάμε και ποιοι θα την αποφασίσουν? όταν οι μισοί βουλευτές έχουν να κάνουν με νομικές σπουδές και δικηγοριλίκη? όταν το μεγαλύτερο πρόβλημα της διαφθοράς είναι η πολιτικοδικονομιξία από τους ΟΤΑ μέχρι τη Βουλή και τα δκαστήρια?όταν η πολητεία, κόντρα στο ΣΥΝΤΑΓΜΑ όπου όλοι είναι ίσοι ενώπιον του νόμου, επιτρέπει στη ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ τη συνταγματοβασία, ΑΠΌ ΤΗ ΣΤΙΓΜΉ ΠΟΥ Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΑΠΑΚΛΕΊΕΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ ΝΑ ΕΚΦΕΡΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΤΟΥ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΗΣ ΕΔΡΑΣ του δικαστηρίου, κι απεναντίας τον προαγάγουν στις ορέξεις των πολιτικοδικονομικά διαπλεκομενων στη διαφθορά, οι οποίοι μάλιστα σε συνεργεία αποκρύβουν από της δημόσιες υπηρεσίες και τη δικαιοσύνη τα υπέρ του κοινού συμφέροντως στοιχεία προς όφελος των καταχραστών της δημοτικής και κατ΄ επέκταση της δημόσιας περιουσίας της ολότητας των κατοίκων. αρκεί κανείς να δει το τι γίνετε με το σκάνδαλο της Μ.Μ. Λαύρας στη Σκύρο και το βαλτώδες με την εξέλιξη της εντολής εισαγγελικής έρευνας του κ. Σανιδά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Επειδή διάβασα ένα σχόλιο του Μύρων περί συμμετοχής και συνευθύνης, θα ήθελα να πω πως υπό το υπάρχον καθεστώς μπορούμε να μιλάμε μόνον για συνενοχη και για τίποτα περισσότερο και για αυτό παρακαλούν οι πολιτικοί, ειδικά ο GAP παλαιότερα για "συμμετοχη" στις εκλογές, όχι πουθενά αλλου, γιατί η συμμετοχη στις εκλογές σημαίνει συνενοχη!


    Επειδή επίσης, πολλοί ουσιαστικά αναπαράγεται το μαζί τα φάγαμε, θα πρέπει να διαχωρίσουμε η καλύτερα να επιμερίσουμε τις ευθύνες. Επειδή το μαζί τα φάγαμε συνοψίζεται στο ρουσφέτι, θα πρέπει να ξεκινήσουμε από το εξής, στο κράτος και σε οποιαδήποτε δημοκρατία, η εργασία είναι δικαίωμα, όταν κάποιος θέλει να δουλέψει και ψάχνει για δουλειά, δεν φταίει να αποδέχεται την πρόσληψη του οπουδήποτε, φταίει όμως αυτός που κάνει μνημόσυνο με ξένα κολυμπά, και από αυτό ξέρουν καλά οι διαχειριστές της εξουσίας...

    Όταν λοιπόν κάποιος είχε πρόσβαση στο προσλάβει ανθρώπους στην Ολυμπιακή για παράδειγμα, δεν ενεργούσε με βάση το συμφέρον της εταιρίας, η οποια ανηκε στο κράτος, άρα στον λαό, αλλα με βάση το προσωπικό του συμφέρον και το πόσους ψήφους θα έπαιρνε, δε φταίει αυτός που αναζητούσε δουλειά και τον προσλάβανε, φταίει αυτός που ξεκίνησε τις διαδικασίες προσλήψεις, γιατί δεν ακολούθησε τη νόμιμη και σωστή διαδικασία, γιατί δεν έπραξε όπως για παράδειγμα αν η εταιρία ήταν δικη του!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Πριν σχολιάσω, να πω ότι πριν διαβάσω το άρθρο του Σταύρου και πριν μιλήσω μαζί του, ήμουν από εκείνους που πίστευαν ότι και οι πολίτες έχουν ευθύνη, ρίχνοντας το μεγαλύτερο βάρος στους πολιτικούς.
    Τώρα, λοιπόν, λέω ξεκάθαρα και με το χέρι στην καρδιά ότι οι πολίτες δεν έχουμε καμία ευθύνη.
    Τρανή απόδειξη είναι η προαλειφόμενη συνταγματική μεταρρύθμιση.
    Αν δει κανείς ποιοι είναι αυτοί που την κάνουν και ιδιαιτέρως τον επικεφαλής της επιτροπής, θα τα καταλάβει όλα.
    Τέτοιο θράσος, να αποφασίζουν και πάλι μια δράκα υποτίθεται νομικών με κομματικά γιαλιά, για τα δικά μας δικαιώματα και για ένα σύνταγμα που θα μας οδηγήσει στην έξοδο από την κρίση, πριν δω το φως το αληθινό με το άρθρο του Σταύρου, δεν θα μπορούσα να το αντιληφθώ και να το διανοηθώ.
    Ήλθε η ώρα να ξυπνήσουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Το άρθρο περιγράφει μια κατάσταση στην οποία
    οι πολίτες επιλέγουν μεταξύ πολιτικών προσώπων που εξυπηρετούν συμφέροντα της ολιγαρχίας
    ("ΔΙΟΤΙ Η ΑΡΧΟΥΣΑ ΟΛΙΓΑΡΧΙΑ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΑΡΕΣΚΕΙΑΣ ΤΗΣ")
    από διεφθαρμένα κόμματα
    ("ΔΙΟΤΙ Η ΠΗΓΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ")
    μέσω ενός "στημένου" εκλογικού νόμου
    ("ΔΙΟΤΙ Η ΑΡΧΟΥΣΑ ΟΛΙΓΑΡΧΙΑ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΕΝΑΝ ΑΝΕΛΕΥΘΕΡΟ ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΝΟΜΟ")
    έτσι ώστε εξωτερικώς επιβαλλόμενος Πρωθυπουργός
    ("ΔΙΟΤΙ Ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΜΑΣ «ΗΓΕΤΕΣ» ΔΕΝ ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΕΜΑΣ")
    και ανάξιοι υπουργοί
    ("ΔΙΟΤΙ ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΙ ΠΟΤΕ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΑ")
    να ελέγχουν την Δικαιοσύνη
    "ΔΙΟΤΙ Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ".

    Αν κάποιος λοιπόν σε αυτό το περιβάλλον τολμήσει και πει
    "ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ!"
    θα χαρακτηριζόταν από "τρελός" έως "επικίνδυνος για το σύστημα", όπου "σύστημα" είναι, πρωτογενώς, η ολιγαρχία και το Σύνταγμα.
    Ως εκ τούτου, το Σύνταγμα λειτουργεί ως εργαλείο της ολιγαρχίας για την οριοθέτηση ενός πολίτη εκτός πολιτεύματος.

    Πώς αλλάζει ενδογενώς το Σύνταγμα;
    Από τους πολιτικούς, άρα, σύμφωνα με το άρθρο, από την ολιγαρχία που τους ορίζει.

    Συμπέρασμα
    Σύμφωνα με το άρθρο, υπάρχουν 3 κατηγορίες πολιτών:
    - τα πρόββατα
    - οι συνειδητοποιημένοι αδύναμοι = που κινούνται από το επίπεδο του ανήμπορου ως του γραφικού ("τρελός")
    - οι συνειδητοποιημένοι δυνατοί = που κινούνται πέρα από το επίπεδο του "τρελού" και ψάχνουν για λύσεις εκτός συστήματος = παραγωγής διαφορετικού Συντάγματος με μηχανισμό εκτός του ισχύοντος Συντάγματος = εξωσυστημική αλλαγή του Συντάγματος = χωρίς εκλογές αλλαγή του Συντάγματος.

    Τί προτείνει το άρθρο;
    "Εν κατακλείδι, η Ελλάδα χρειάζεται νέο, και επιτέλους Δημοκρατικό Σύνταγμα και Πολίτευμα. Και το χρειάζεται από τους Έλληνες πολίτες."
    = οι Έλληνες πολίτες να γίνουν "συνειδητοποιημένοι δυνατοί"
    = κάποιας μορφής εξέγερση ή επανάσταση.

    Τυχόν ερωτήσεις για τη γνώμη μου επί της εν λόγω πρότασης θα παραμείνουν αναπάντητες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ποιός ευθύνεται;
    Το άρθρο αναφέρει σαφώς ότι δεν φταίνε οι πολίτες για την υφιστάμενη κατάσταση.
    Όμως, δεδομένου ότι η αλλαγή του Συντάγματος σε Δημοκρατικό προσδιορίζεται από το άρθρο ως εν δυνάμει εκπορευόμενη αποκλειστικώς από τους Έλληνες πολίτες, ευθύνονται αυτοί, πάντοτε σύμφωνα με το άρθρο, για την αδράνειά τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  33. Διάβασα τις περισσότερες γνώμες, σε ένα ομολογουμένως καυτό θέμα. Να προσθέσω κι εγώ μια φτωχή γνώμη. Θεωρώ ότι εμείς οι πολίτες, έχουμε τις δικές μας ευθύνες. Μικρές μεν, αλλά ευθύνες. Λιγότερς μεν απο των πολιτικών, αλλά είναι ευθύνες. Είμαστε δυστυχώς ανεύθυνοι. Και όχι άμοιροι ευθυνών. Να καταγράψω ότι δυστυχώς η Δημοκρατία έχει τις "αδικίες" της ;
    Διότι Οι βολεμένοι και τα κομματόσκυλα, έχουν την ίδια ακριβώς ψήφο με των υπολοίπων. Εν κατακλείδι και εν όψει Ευρωεκλογών, θα έκλεινα : “ΝΑ ΠΑΜΕ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ, ΝΑ ΨΗΦΊΣΟΥΜΕ “ ! ! !
    Ας μην ακούμε και μην μπαίνουμε σε κανέναν πειρασμό για ΑΠΟΧΗ, ΑΚΥΡΟ ή ΛΕΥΚΟ. Πολύ σωστά αναλύθηκε απο τον κ. Καλεντερίδη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. "@ wan wert Νομίζω το κενό στο συλλογισμό σου είναι αυτό που αναφέρω και στον Δημήτρη πιο πάνω: οι πολίτες δεν γνωρίζουν την αλήθεια αλλά δρουν κάτω από μια δημοκρατικοφάνεια και σε μια πολιτική και πολιτειακή απάτη! Νομίζουμε πως έχουμε Δημοκρατία γιαυτό και συμμετέχουμε!! Όλες οι προσπάθειες πρέπει να είναι στα πλάισια μια Εκστρατείας ενημέρωσης πολιτών (Δες σχετικά το www.democracyreborn.org)"

    Αξιότιμε Κε Καλεντεριδη , εξακολουθείτε να επιχειρηματολογείτε σε μια βάση που είναι σαθρή αν όχι τελείως λανθασμένη.
    Λέτε ,το πρόβλημα του έρημου τούτου λαού, είναι η παραπληροφόρηση και η λύση- η σωστή ενημέρωση του, ώστε να μπορεί να παίρνει τις σωστές αποφάσεις .
    Είναι λάθος ολέθριο να προσπαθείτε ένα παρηγορήσετε έναν λαό για τα τιτάνια λάθη του, χαϊδεύοντας τον και λέγοντας του -δεν φταις.
    Αν είχε κάποια σημασία η κριτική σε έναν ολόκληρο λαό από την ασημαντότητα μας ,θα ήταν ακριβώς το αντίθετο .Να δείξουμε στον καθένα, το λάθος του .Να του επισημάνουμε ότι πρωταρχικό καθήκον στην Δημοκρατία ,είναι η ατομική ευθύνη ενός έκαστου .Να σταθεί αντιμέτωπος με τα λάθη του ,να τα αναγνωρίσει γιατί μόνο έτσι μπορεί να αλλάξει.
    Ως ελάχιστο παράδειγμα,
    - Όταν στην υπόθεση των Ιμίων ,σε μια νύχτα τα κάναμε γκρίζες ζώνες ,χάσαμε τα παλικάρια μας και ο άνεμος πήρε το κουρελόπανο (κατά Πάγκαλο) υπάρχει κάνεις Έλληνας που να μην κατάλαβε τι έγινε;
    Κι όμως εξακολουθούσε να ψηφίζει Σημίτη.
    Όχι γιατί δεν ενημερώνονταν σωστά αλλά γιατί προέτασσε άλλα σαν σημαντικά.
    - Όταν το χρέος κάθε χρόνο ,ανέβαινε από το 77 και μετά ,σε ιλιγγιώδη επίπεδα ,δεν το ήξερε ο απλός λαός ;
    Το ήξερε πολύ καλά.
    Αλλά προτιμούσε να το αγνοεί για να περνά δήθεν και πρόσκαιρα καλά.
    - Όταν δώσαμε τον Άτσαλαν , υπήρχε κάνεις Ελληνας που να μην γνώριζε την αξία του και ότι προδόθηκε οικτρά;
    - Στο σχέδιο Ανάν, υπήρχε έστω ένας Έλληνας που να μη κατάλαβε την προδοσία, μετά μάλιστα και από το διάγγελμα, το Αναστάσιμο ,του Εθνάρχη Παπαδόπουλου.
    Είναι εκατοντάδες οι ευκαιρίες οι προκλήσεις που στάθηκαν απέναντι στον καθένα μας , για να μας ξυπνήσουν.
    Δεν έχουμε το δικαίωμα να λέμε ότι δεν γνωρίζαμε .Το οφείλουμε πρωτίστως σ αυτούς που δυστυχούν ,που αυτοκτονούν που μεταναστεύουν αλλά κυρίως απέναντι στα παιδιά μας. Να τους διδάξουμε την ύψιστη αρετή της δημοκρατίας που δεν είναι το -ΔΕΝ ΦΤΑΙΩ- αλλά το εγώ είμαι ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ για τα πάντα. Ναι τα πάντα. Γιατί μόνο έτσι ,με την δύναμη της ψήφου και τον αγώνα μου μπορώ να τα αλλάξω ολα.


    Υγ- "Επίσης η κυβέρνηση δεν δρα αντισυνταγματικά και ελέγχει τη δικαστική εξουσία (ίσα-ίσα το ίδιο το φαύλο σύνταγμά μας το προβλέπει αυτό όπως λέω και στο άρθρο). Η λέξη που αρμόζει εδώ δεν είναι "αντισυνταγματικές" εξουσίες, αλλά αντιδημοκρατικές και ανελεύθερες"

    Σ αυτό έχετε δίκαιο. Εν τη ρύμη του γραπτού λόγου , (sic,)παρασύρθηκα στην κυριολεξία. Το πνεύμα μου ήταν , ότι το παρόν σύνταγμα έχει ελαττώματα αντιδημοκρατικά όπως επισημάνατε και σεις και ένα απ αυτά η σχέση Εκτελεστικής -Δικαστικής εξουσίας
    Φιλικά
    Υαλτις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Οι Έλληνες ψηφοφόροι σου έδωσαν την απάντησή τους : Καμινης, Μπέος, Μαρινάκης, Μώραλης, Τατουλης, Σγουρος . Ποτέ δεν μαθαίνουν γιατί είναι χαμηλής νοημοσύνης - Δεν χρειάζεται να τους δικαιολογούμε – η σκληρή αλήθεια είναι ότι πιο χρήσιμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.