8/9/14

Η Γενοκτόνια των Τούτσι είναι μύθος

Του Κώστα Πικραμένου
Το «Αντιρατσιστικό» νομοσχέδιο θα ψηφιστεί (με ονομαστική ψηφοφορία κατ’ άρθροναύριο Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου. Πρόκειται για μια ακόμη φαρσοκωμωδία που διαρκεί αρκετά χρόνια και αναδεικνύει περίτρανα την ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ της πολιτικής τάξης και της Ελληνικής κοινωνίας.

Περιμένω να δω την τελική μορφή του Νόμου προκειμένου να καταλάβω κατά πόσο τα όσα προβλέπει θα εφαρμοστούν στην πράξη ή όχι. Σε κάθε περίπτωση η μέχρι τώρα «διαχείριση» του Νομοσχεδίου (με προσθαφαιρέσεις, αποσύρσεις, εισαγωγές και παραλήψεις) προμηνύει τη μελλοντική του απαξίωση. Δύο είναι τα βασικά στοιχεία του Νομοσχεδίου:
  • Η ποινική αντιμετώπιση του ρατσιστικού λόγου και πράξεων βίας
  • Η ποινική αντιμετώπιση της άρνησης/αμφισβήτησης όσων πράξεων γενοκτονίας έχουν αναγνωριστεί τόσο από το Ελληνικό Κοινοβούλιο όσο και από Διεθνείς Δικαιοδοτικούς Οργανισμούς (Διεθνή Ποινικά Δικαστήρια κλπ)

 Αναφορικά με την ποινική αντιμετώπιση του ρατσιστικού λόγου και βίας πρέπει να πούμε το εξής: Ο Νόμος του 1979 με τις τροποποιήσεις του καλύπτουν απόλυτα το φαινόμενο του ρατσισμού. Επομένως η όποια νομοθετική πρωτοβουλία πρέπει να περιορίζεται στην αυστηροποίηση των ποινών λαμβάνοντας υπόψην τις νέες τεχνολογίες (ιστολόγια κλπ)
Δυστυχώς στην Ελλάδα, ο ρατσιστικός λόγος παραμένει ΑΝΕΚΤΟΣ και ΑΤΙΜΩΡΗΤΟΣ και σε ελάχιστες περιπτώσεις έχουμε καταδικαστικές αποφάσεις. Πόσοι γνωρίζουν ότι εκτός των πολιτών ή νομικών προσώπων (Σωματεία, Ομοσπονδίες, Σύλλογοι) που μπορούν να καταθέσουν μηνυτήρια αναφορά, οι ίδιοι οι Εισαγγελείς έχουν αρμοδιότητα για ΑΥΤΑΠΑΓΓΕΛΤΗ ποινική δίωξη άνευ μηνύσεως; Έχει πότε Εισαγγελικός λειτουργός ασκήσει αυτή την αρμοδιότητα; ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΝ ΠΑΝΤΕΛΩΣ.
Καθημερινά στη δημόσια ζωή (ΜΜΕ, Βουλή, Πανεπιστήμια, Εργασιακοί χώροι, Στρατός, Αθλητικοί Χώροι) ο ρατσιστικός και ομοφοβικός λόγος είναι ΔΙΑΣΠΑΡΤΟΣ. Νομίζετε ότι από αύριο το πρωί θα συσταθεί ένα Παρατηρητήριο με 50 δικηγόρους που σε 24ωρη βάση θα ρίχνουν μηνύσεις στους ρατσιστές; Τρίχες κατσαρές...στην Ελλάδα ζούμε. Η ζωή συνεχίζεται as usual 
Αναφορικά με τη ποινική αντιμετώπιση των αρνητών των αναγνωρισμένων γενοκτονιών: Είναι αλήθεια ότι το ΕΔΑΔ καταδίκασε την Ελβετία (Δεκέμβριος 2013) για το ίδιο θέμα αναφορικά με τη Γενοκτονία των Αρμενίων.
(Για την ιστορία να πούμε ότι το 2008 ο Τούρκος Dogu Perincek, γνωστός από την υπόθεση ERGENEKON, είχε μεταβεί στην Ελβετία και στα πλαίσια μια διάλεξης είχε αρνηθεί την Γενοκτονία των Αρμενίων. Καταδικάστηκε στο Πρωτοδικείο, Εφετείο, Άρειο Πάγο και αθωώθηκε στο ΕΔΑΔ με βάση το άρθρο 10 περί ελευθερίας της έκφρασης)
Εχει όμως ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ η τεκμηρίωση της απόφασης του ΕΔΑΔ. Υποστηρίζει ότι "η άποψη του Perincek δεν προσβάλλει την συνοχή της Ελβετικής κοινωνίας". Δηλαδή, ένας Τούρκος αναφέρεται στους Αρμένιους και όλα αυτά σε μια ουδέτερη χώρα όπως η Ελβετία. Τι θα γίνει όμως εάν συμβεί το ίδιο στην Ελλάδα; Δηλαδή, αν ένας Έλληνας ή Τούρκος αμφισβητήσει Γενοκτονία Ελλήνων επί Ελληνικού εδάφους;
Για αυτό και η κ. Ρεπούση (που παρακολουθεί τις αποφάσεις του ΕΔΑΔ για να μην μπλέξει) ήταν τόσο cool όταν ανέβηκε στο βήμα της Βουλής. Αν η ΠΟΕ (Παμποντιακή) καταθέσει αύριο μηνυτήρια αναφορά κατά αρνητή της Γενοκτονίας των Ποντίων, η υπόθεση θα τραβήξει κάποια χρόνια εώς ότου φτάσει στο ΕΔΑΔ. Αν η Ελλάδα καταδικαστεί θα δικαιωθούν οι σημερινοί αρνητές. Επομένως η ποινικοποίηση των Γενοκτονιών δεν βοηθά το κίνημα της διεθνούς αναγνώρισης αυτών. Υπάρχουν άλλα μέσα (lobbying, καμπάνιες κλπ) για να προβάλλεται συνεχώς το έγκλημα των Νεότουρκων/Κεμαλιστών. Δυστυχώς τόσο το Ελληνικό Κράτος όσο και οι Ομοσπονδίες των Προσφύγων αποδείχτηκαν διαχρονικά ΚΑΤΩΤΕΡΕΣ των περιστάσεων στο θέμα της διεθνούς αναγνώρισης της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Ανατολής. Το θέμα το έχουμε αναλύσει σε παλαιότερο άρθρο μας.
Συμπέρασμα:
α) Η πρωτοβουλία των 38 Βουλευτών της ΝΔ (οι περισσότεροι Πόντιοι της Βορείου Ελλάδος) καταδεικνύει ότι οι υπόλοιποι 262 Βουλευτές αδιαφορούν παντελώς για αυτήν την υπόθεση. Ντροπή τους!
β) Ο Νόμος θα εφαρμοστεί a la carte και η Δικαιοσύνη θα αυτοαναιρείται με αντιφατικές αποφάσεις κατά περίπτωση
γ) Ποιος θα ασχοληθεί μαζί μου αν δηλώσω δημόσια ότι η Γενοκτονία των Τούτσι ήταν μύθος;
δ) Ο Πλεύρης ετοιμάζει νέο βιβλίο για τους Εβραίους. Με το νέο Νόμο θα κάνει sold out!




13 σχόλια:

  1. >Ποιος θα ασχοληθεί μαζί μου αν δηλώσω δημόσια ότι η Γενοκτονία των Τούτσι ήταν μύθος;<

    Εγώ, καθώς έχω συναισθηματικούς λόγους να το πράξω. (Έχασα τρεις αγαπημένους συνσπουδαστές μου τότε –είχαν γυρίσει για διακοπές στη χώρα τους- και δεν συνήλθα ακόμα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. skal είπε: "...καθημερινά στη δημόσια ζωή ΜΜΕ, ο ρατσιστικός και ομοφοβικός λόγος είναι ΔΙΑΣΠΑΡΤΟΣ..."

    skal, μάλλον έχεις να ασχοληθείς με ΜΜΕ καμια 20αριά χρόνια. Ειδικά η TV είναι το απόλυτο κλουβί με τις τρελές. Ε, όχι και ομοφοβική η τηλεόραση που οι 9 στους 10 είναι ένα βήμα πριν την Καζαμπλάνκα. Αλλά έτσι είναι, μη δουν κανένα παληκάρι να φοράει γόβες και στριγκ στη παραλία, αμέσως οι κακιές οι γλώσσες να του κολλήσουν τη ταμπέλα "πούστης".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. 1) "Ποιος θα ασχοληθεί μαζί μου αν δηλώσω δημόσια ότι η Γενοκτονία των Τούτσι ήταν μύθος"


    Η γενοκτονία των 800.000 Τούτσι έχει αναγνωριστεί από τον ΟΗΕ σε αντίθεση με άλλες γενοκτονίες που έχουν συμβεί κι ακόμα δεν έχουν αναγνωριστεί.

    Οπότε αν η υπόθεση σας φτάσει στο ΕΔΑΔ είναι πιθανό να έχετε μεγαλύτερα προβλήματα απ' ότι με την άρνηση γενοκτονιών που δεν έχουν αναγνωριστεί (ακόμα) εκτός Ελλάδος ή σε μεγάλο αριθμό χωρών.

    Το Ολοκαύτωμα από τους ΝΑΖΙ ή της γενοκτονίας των Τούτσι από τους Χούτου στη Ρουάντα είναι διεθνώς αναγνωρισμένα και ειδικά το δεύτερο έγινε και πρόσφατα το 1994. 20 χρόνια πριν. Υπάρχουν ισχυρά ντοκουμέντα.

    Άρα μπορεί εκτός από τις διεθνείς αποφάσεις αναγνώρισης της γενοκτονίας να φέρει και θύματα-μάρτυρες των γεγονότων στο δικαστήριο και να "κλειδώσει" γερά την υπόθεση.

    Σε δεύτερη φάση με τέτοια απόφαση μπορούν να σας ζητήσουν μια τεράστια οικονομική αποζημίωση όχι μόνο τα θύματα που θα παρουσιαστούν και θα δηλώσουν ότι θίγονται αλλά κι αυτός που θα το ξεκινήσει με μια απλή μήνυση.

    Διεκδικώντας αρχικά τη δικαίωση και τα δικαστικά του έξοδα. Στη συνέχεια μπορεί αν θέλει να προσθέσει κι άλλα και να "πατήσει" πάνω στη πρώτη απόφαση και να μην σας αφήσει ούτε ένα ευρώ.

    2) "Εχει όμως ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ η τεκμηρίωση της απόφασης του ΕΔΑΔ. Υποστηρίζει ότι "η άποψη του Perincek δεν προσβάλλει την συνοχή της Ελβετικής κοινωνίας". Δηλαδή, ένας Τούρκος αναφέρεται στους Αρμένιους και όλα αυτά σε μια ουδέτερη χώρα όπως η Ελβετία. Τι θα γίνει όμως εάν συμβεί το ίδιο στην Ελλάδα; Δηλαδή, αν ένας Έλληνας ή Τούρκος αμφισβητήσει Γενοκτονία Ελλήνων επί Ελληνικού εδάφους;"

    Επί Ελληνικού εδάφους επειδή η Ελλάδα σε αυτή τη περίπτωση δεν θα θεωρείται ουδέτερη χώρα όπως η Ελβετία στη περίπτωση των Αρμενίων(όπως ουδέτερη δεν θεωρείται και η Αρμενία στη γενοκτονία των προγόνων τους) υπάρχουν πολλοί απόγονοι των θυμάτων της γενοκτονίας του Ποντιακού και Μικρασιατικού Ελληνισμού και θα μπορούμε να επικαλεστούμε μεταξύ άλλων ότι η άρνηση προσβάλλει την συνοχή, την ιστορική μνήμη, την κοινωνική ηρεμία κτλ.

    Το ίδιο ισχύει σε οποιαδήποτε χώρα δεν είναι ουδέτερη(το ακριβώς αντίθετο βάση του σκεπτικού της απόφασης του ΕΔΑΔ για την Ελβετία που την θεωρεί ουδέτερη) από την άποψη δηλαδή ότι σε αυτή(πχ Αρμενία, Ελλάδα) κατοικούν απόγονοι(και μάλιστα όχι λίγοι αλλά μεγάλο ποσοστό της κοινωνίας) ανθρώπων που σφαγιάστηκαν, βιάστηκαν και βασανίστηκαν ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ από μια άλλη ομάδα ανθρώπων.

    Τυχόν άρνηση λοιπόν σε μη ουδέτερες χώρες, σε χώρες όπου υπάρχουν πολλοί απόγονοι των θυμάτων, δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα. Ναι ή όχι βάση της απόφαση του ΕΔΑΔ για την Ελβετία που θεωρείται ουδέτερη?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  4. Εκτός αν το δικαστήριο θελήσει να αρνηθεί τον ίδιο του τον εαυτό.

    Ας πάρουμε όμως και τη περίπτωση των λεγόμενων ουδέτερων χωρών που θεωρεί το δικαστήριο.

    Αν αύριο με συντονισμένη δράση Ελλήνων, Αρμενίων και ορισμένων Ελβετών γίνει δημοψήφισμα στην Ελβετία και αναγνωριστούν οι γενοκτονίες των Ελλήνων και των Αρμενίων απευθείας από τον δημοκρατικό Ελβετικό λαό τυχόν άρνηση του οποιουδήποτε Τούρκου στην Ελβετία (ή και σε οποιαδήποτε άλλη χώρα που με τον λαό της αναγνωρίσει αυτές τις γενοκτονίες)δεν θα προσβάλλει την Ελβετική κοινωνία, τη συνοχή της,την ιστορική μνήμη, την γενικότερη ηρεμία της κτλ?

    Φυσικά τέτοιες περιπτώσεις δεν θα βασιστούν μόνο πάνω στο σκεπτικό προηγούμενων δικαστικών αποφάσεων αλλά σε μαρτυρίες και επίσημα έγγραφα πρεσβειών και προξενείων της εποχής εκείνης. Εκτός αν κάποιοι θελήσουν να παρουσιαστούν σε οποιοδήποτε δικαστήριο και να αρνηθούν τον ίδιο τον εαυτό τους δηλαδή αυτά που έγραφαν στις αναφορές τους οι υπάλληλοι τους κάθε βαθμίδας. Οι δικοί τους άνθρωποι με πλήρη εξουσιοδότηση εκπροσώπησης την εποχή εκείνη.

    Τίποτα λοιπόν δεν είναι δεδομένο ειδικά αν υπάρξει κινητοποίηση, χρήμα από σωματεία, εθελοντική δράση και γερή νομική ομάδα.

    Αν στο κάτω κάτω 10 ή και 100 χώρες αναγνωρίσουν με δημοψηφίσματα(προτιμότερο) ή και μέσω των βουλευτών τις γενοκτονίες των Ελλήνων και των Αρμενίων από τους Τούρκους και ποινικοποιήσουν την άρνηση τους, οι ξένοι επισκέπτες(πχ Τούρκοι) οφείλουν να το σεβαστούν διότι σε αντίθετη παραβιάζουν τον νόμο και διαταράσσουν την κοινωνική ηρεμία ολόκληρων κοινωνιών και μπορούν να χαρακτηριστούν ανεπιθύμητα πρόσωπα. Ο επισκέπτης κάθε χώρας οφείλει να σέβεται τους νόμους της χώρας φιλοξενίας.

    Ειδικά στις δημοκρατικές χώρες η οποιαδήποτε εξουσία πηγάζει από τον λαό για τον λαό. Άρα και οι νόμοι.

    Αν κάποιοι ξένοι επισκέπτες ενδεχομένως στις χώρες τους λειτουργούν αλλιώς και έχουν άλλους νόμους που δεν διώκουν τους εισβολείς, τους βιαστές και τους βασανιστές(και δικαίωμα τους, χώρα τους είναι ότι θέλουν κάνουν) είναι δικό τους θέμα.

    Στις άλλες χώρες όμως, τις πραγματικά δημοκρατικές για να πάνε υπάρχουν νόμοι που αναγνωρίζουν τις γενοκτονίες και θα τους σέβονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Νομικώς το αντιρατσιστικό είναι έκτρωμα.Το όλο θέμα που έχει προκύψει για το αν πρέπει να δεχθούμε ή όχι και την ελληνική γενοκτονία από τους Τούρκους είναι πέρα από γραφικό και επικίνδυνο.Διότι αν δεχθούν οι ιθύνοντες να τη συμπεριλαβουν τότε ουσιαστικά θα είναι ως τυράκι για να περάσουν τη φάκα που είναι το όλο αυτό κατασκεύασμα.Το γελοίο και το γραφικό είναι ότι κράτος θέτει σε διαβούλευση το αν γενοκτόνησε ο πιο οργισμένος εχθρός του πολίτες του και ίσως κάνει ως δώρο στους αμφισβητίες του την αναγνώριση της γεκτονίας για να πάψουν να μιλούν ελεύθερα δεχόμενη τον όλον νόμο ! Κάτι τέτοιο γίνεται.

    ΥΓ : Ο ρατσισμός πρέπει να διώκεται ως πρακτική και εξατομικευμένα όχι γενικά.Διότι γενικά μπορείς να διώξεις και κάποιον αθώο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. H Δύση και η Ευρώπη θεωρούν ως μήτρα που παράγει τον ρατσισμό είναι το μίσος προς τις αποκλίνουσες κοινωνικές ομάδες και η άρνηση του ολοκαυτώματος. Ολως τυχαίως το μίσος πρός τις αποκλίνουσες κοινωνικές ομάδες, ο αντι-ισλαμισμός και η αρνηση του ολοκαυτώματος αποτελούν κύρια στοιχεία της ιδεολογίας των νεοναζιστικών μορφωμάτων.

    Κατα συνέπεια στα πλαίσια της έκπτωσης εθνικής κυριαρχίας ως αποτέλεσμα της βαθύτατης πολύμορφης και πολυεπίπεδης κρίσης που μαστίζει την χώρα μας απο το 1947 και ένθεν η Ελλάδα αποδέχθηκε έναν νόμο που φαινομενικά δεν εκπορεύεται απο τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας , ούτε και ανήκε ως πρόταγμα στο πολιτικό πρόγραμμα των κυβερνώντων κομμάτων αλλά ήρθε φυτευτός, όπως και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, από τις Βρυξέλλες.

    Στον Ελλαδικό χώρο οι κρατούσες αστικές ελίτ σε βάθος χρόνου καταστρατήγησαν ουκ ολίγες φορές την ελευθερία λόγου και έκφρασης στο βωμό κοντόθωρων μικροκομματικών λογικών. Ουκ ολίγες φορές χρησιμοποίησαν διχαστικό λόγο πνιγμένο σε εμφυλιακά και μετεμφυλιακά σύνδρομα προκειμένου να επιτύχουν την πολιτική επιβίωση τους και την διασφάλιση των προνομίων τους. Ενας διχαστικός λόγος εμποτισμένος με το μίσος για την όποια διαφορετική στάση και συμπεριφορά. Ολα τούτα σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ακροδεξιά και νεοφασιστικό κίνημα μαζί με την σκληροπυρηνική δεξιά πορεύτηκαν απο κοινού και συμπορεύτηκαν στην προσπάθεια υποταγής της λαικής θέλησης, εξυπηρετώντας και υπηρετώντας ξένα κέντρα και τα ντόπια παράκεντρα εξουσίας , παράγοντας δε και το ανάλογο αξιακό υπόβαθρο της "επαρχιώτικης" Ελληνικής Δεξιάς.Το τέρας που παρήγαγαν επι δεκαετίες αποτελεί πλέον εμπόδιο στην σημερινή Ελληνική Κοινωνία. Το αποτέλεσμα είναι αυτό που βλέπουμε, σε μια προσπάθεια να αποκτήσει φιλοευρωπαϊκό χαρακτήρα ως ουροβόρος όφις δαγκώνει την ουρά του προκειμένου να αλλάξει δέρμα.Μόνο που μαζί με το δέρμα τραβάει και σάρκες της.

    Θα επαναλάβω για μια ακόμα φορά πως μπορεί η στάση φορέων της Αριστεράς απέναντι στην Γενοκτονία των Λαών της Ανατολίας να μην είναι η δέουσα προς τα εθνικά συμφέροντα να χαρακτηρίζεται αντεθνική (πρόσφατα το ΠΚΚ μέσα απο τον κύριο εκφραστή του το πρακτορείο ειδήσεων Φιρατ εκθείαζε τον ΣΥΡΙΖΑ για την στάση του απέναντι στο κουρδικό κίνημα) όμως μέχρι το 1984 δεν υπήρχε γενοκτονία των χριστιανικών λαών της Ανατολίας . Αν δε με απατά η μνήμη μου δεν κυβερνούσε η Αριστερά απο το 1922 εως το 1981. Αρα λοιπόν η άρνηση είναι η μια πηγή κινδύνου για την ιστορική μνήμη.Η δεύτερη είναι η σκοπιμότητα της Δεξιάς που κυριολεκτικά και μεταφορικά αφυδάτωσε την ιστορική μνήμη την οποία και πνεύματα της Αριστεράς την κράτησαν ζωντανή σε χαλεπούς καιρούς. Μαθήματα πατριωτισμού λοιπόν δεν δικαιούται να παραδίδει κανείς , όπως και πιστοποιητικά πατριοφροσύνης απο την στιγμή που δεν φωτίζει διάπλατα την κάθε πτυχή του όλου ζητήματος. Ολως τυχαίως μια πηγή που προκάλεσε την Μικρασιατική καταστροφή ήταν το μίσος των αστικών Ελίτ της Ελλάδας για τον Μικρασιατικό και Ποντιακό Ελληνισμό. Το άχ Πατρίδα και Πατρίδα θέλει τσαγανό να ερμηνευτεί και ακούστηκε σε όλο το Πανελλήνιο απο χείλη Πρόσφυγα εκ του Πόντου ήταν η κραυγή αγωνίας για τον ρατσισμό που υπέστησαν οι Πρόσφυγες απο την Ελλαδική κοινωνία εξαιτίας της λογικής αυτοσυντήρησης του Δεξιού κράτους και παρακράτους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. * Για όσους ανατρέξουν στην Ρουάντα να έχουν υπόψιν τους
    -Η χρησιμοποίηση της μειονότητας των Τούτσι από τους αποικιοκράτες ως άρχουσα τάξη της χώρας και η καταπίεση της πλειοψηφίας των Χούτου απ αυτούς ήταν ακόμα ένας λόγος της διαμάχης μεταξύ των δύο φυλών.
    - Για 500 περίπου χρόνια οι Τούτσι ήταν οι πολιτικά κυρίαρχοι στην χώρα και καταπίεζαν τους Χούτου.

    Ο Φασισμός γεννά Μίσος και Βία διαχρονικά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ακρίτα αυτό με το 500 χρόνια καταπίεσης για να δικαιολογήσουν την γενοκτονία του 1994 δεν ισχύει. Μόνο στα χρόνια των Βέλγων αποικιοκρατών. Ανοίξαμε μεγάλη κουβέντα αλλά το ιστορικό και όχι μόνο ταξίδι είναι συναρπαστικό.

    Όσοι θέλετε λοιπόν, διαβάστε τα παρακάτω και «πετάξτε» μαζί μου ως την Αφρική.

    Η Αφρική θα είναι για πάντα ο πραγματικός «Νέος Κόσμος». Όλα όμως εκεί θα είναι πάντα πιο άγρια, πιο βίαια, πιο δύσκολα, πιο απάνθρωπα.

    Στο κέντρο λοιπόν βρίσκονται μερικά κράτη. Ανάμεσα τους η Κεντρική Αφρικανική Δημοκρατία(République centrafricaine), το Μπουρούντι, η Ρουάντα και η Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό(πρώην Βελγικό Κονγκό και πρώην Ζαίρ όπως το ξέρουν καλύτερα οι Έλληνες που έζησαν εκεί).

    Πριν πάνε οι πρώτοι λευκοί εκεί πέρα (έτος 1865) υπήρχαν διάφορα τοπικά βασίλεια που βασίζονταν στις αρχές της φυλής. Πάντα σε ανταγωνισμό μεταξύ τους και λογικό διότι ήταν από διαφορετικές φυλές και μάλιστα κάποιες εξ αυτών καθόλου συγγενικές.

    Ανάμεσα στις φυλές οι Χούτου που ανήκουν στην ομάδα φυλών Μπαντού. Οι Χούτου μαζί με μερικές άλλες φυλές Μπαντού ήρθαν πρώτοι πριν απ’ όλες τις άλλες μαύρες φυλές και τους λευκούς αποικιοκράτες στην μετέπειτα ενιαία (ουσιαστικά) Βελγική αποικία.

    Αυτή η Βελγική αποικία είναι οι σημερινές χώρες Ρουάντα, Μπουρούντι και Ζαϊρ/Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό.

    Η κάθοδος των Χούτου μαζί με άλλες συγγενικές τους φυλές έγινε πολλά χρόνια πριν και από Βορειοδυτικά της Κεντρικής Αφρικής. Μετά από αυτή τη κάθοδο, 50-80 χρόνια αργότερα, ακολούθησε η φυλή των Τούτσι από τα Βορειοανατολικά της Κεντρικής Αφρικής. Μη συγγενική φυλή.

    Στην περιοχή υπήρχαν κι άλλες φυλές όπως προανέφερα αλλά αυτές ήταν λιγότερο ή περισσότερο συγγενικές των Χούτου.

    Διάφορα φυλετικά βασίλεια λοιπόν σε αυτό το σημείο της Αφρικής πότε σε ειρήνη και πότε σε πόλεμο μεταξύ τους. Καμία καταπίεση. Είχε να κάνει με ισοζύγιο ισχύος. Πότε ο ένας πότε ο άλλος Όλες οι φυλές Μπαντού(όχι μόνο οι Χούτου) συνήθως ήταν κυρίαρχες και όχι οι Τούτσι.

    Απλώς οι Τούτσι πάντα ήταν μειονότητα στη περιοχή και όλοι οι υπόλοιποι λιγότερο ή περισσότερο ουσιαστικά δεν τους θέλανε. Έλα όμως που οι Τούτσι πάντα τα κατάφερναν να επιβιώσουν αν και μειονότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Από το 1885 οι Βέλγοι ίδρυσαν την ενιαία γεωγραφικά αποικία τους που περιελάμβανε όσα σημερινά κράτη προαναφέρθηκαν εκτός από το κράτος της σημερινής Κεντρικής Αφρικανικής Δημοκρατίας(République centrafricaine) που τότε ήταν Γαλλική αποικία μαζί με άλλες σημερινές χώρες της Αφρικής που δεν αναφέρθηκαν και δεν μας ενδιαφέρουν στο κείμενο αυτό.

    Πήγαμε λοιπόν οι λευκοί και χωρίσαμε την Κεντρική Αφρική(όπως όλη την υπόλοιπη) σε αποικίες.

    Οι Βέλγοι αποικιοκράτες πιάσανε καλό και πλούσιο κομμάτι γης; Χρησιμοποίησαν ως δεξί χέρι τη φυλή των Τούτσι επειδή ήταν και οι πιο εμφανίσιμοι (για τα πρότυπα των αποικιοκρατών)και ξεχώριζαν απ’ όλους. Ψηλοί και πιο ανοιχτόχρωμοι για μαύροι σε σχέση με άλλες μαύρες φυλές και με λεπτά χαρακτηριστικά προσώπου.

    Αυτό λοιπόν σε συνδυασμό και με άλλους λόγους άρεσε στους Βέλγους αποικιοκράτες και τους χρησιμοποίησαν για τις «καλές» δουλειές(πχ στη χειρότερη περίπτωση υπηρέτες μέσα στο σπίτι κτλ) και με μία σχετική εύνοια. Τίποτα παραπάνω. Οι υπόλοιποι μαύροι απλώς ήταν στις πιο βαριές εργασίες. Όσο πιο μαύρος τόσο μεγαλύτερος ο ρατσισμός των λευκών.

    Η κατάσταση με τα όρια των αποικιών ξεκαθάρισε πιο καλά από το 1910 και ειδικά από το 1918 και μετά.

    Από αυτές τις βελγικές αποικίες(μία αποικία ουσιαστικά) που τα πράγματα με τα φυλετικά βασίλεια πριν έρθουν οι Βέλγοι και όλοι οι λευκοί ήταν πιο ξεκάθαρα όσων αφορά τα σύνορα μεταξύ των φυλών (ακόμα και όταν πολεμούσαν) προέκυψε ένα ανακάτωμα στα χρόνια των αποικιών. Δεν υπήρχαν πλέον φυλετικά βασίλεια και φυλετικά σύνορα
    Αυτό έγινε επειδή όλα ανήκαν στο Βέλγιο. Άρα είτε Χούτου είτε Τούτσι ή οποιαδήποτε άλλη μαύρη φυλή ήσουν «ελεύθερος» να πας όπου θες(όπου θέλανε οι λευκοί αφέντες)μέσα στην αποικία αλλά γάμος μεταξύ φυλών απαγορευόταν και πρώτοι ήταν οι Βέλγοι που επέβαλαν στις ταυτότητες των μαύρων να αναγράφεται και σε ποια φυλή ανήκουν..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Όταν τη δεκαετία του 60 ανακηρύχθηκαν ανεξάρτητα κράτη όλη αυτή η αποικία φρόντισαν και οι Βέλγοι να ΜΗΝ φτιάξουν φυλετικά ομοιογενή κράτη.

    Γιατί να το κάνουν? Σου λέει «Ανεξαρτησία θέλατε οι μαύροι βρείτε τα μόνοι σας.

    Φρόντισαν απλώς ως «καλοί» αποικιοκράτες παρασκηνιακά να στηρίζουν μαύρους στρατιωτικούς σε ρόλο πολιτικών. Για πραγματική δημοκρατία ούτε λόγος. Το είδαμε το έργο και στη Ρουάντα και στο Ζαίρ/Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό. Γειτονικά κράτη, πρώην Βελγικές αποικίες. Στο Ζαϊρ οι Έλληνες είχαμε σημαντική παρουσία.

    Ο πρώτος Έλληνας πάτησε τη συγκεκριμένη γη, το τότε Βελγικό Κονγκό, το 1871. Οι πρώτη παρέα Ελλήνων πήγαν το 1896. Εκείνη τη χρονιά είχαμε και τους πρώτους Έλληνες νεκρούς από ασθένειες και άγρια θηρία. Αργότερα ακολούθησαν μεταναστευτικά κύματα μέχρι και το 1970. Ελλήνων με τολμηρό και περιπετειώδη χαρακτήρα. Ένας από τους τομείς που ασχοληθήκαν και που έδινε χρήμα ήταν η παραγωγή αγροτικών προϊόντων, γενικά το εμπόριο τροφίμων και η εισαγωγή αγροτικών μηχανημάτων. Η χαρά όσων αγαπάνε τη φύση και την πρωτογενή παραγωγή. Διάφορα αγροτικά προϊόντα αλλά ο χρυσός είναι ο καφές και μάλιστα εξαιρετικής ποιότητας! Το κλίμα είναι ιδανικό.

    Η ιστορία λοιπόν της Κεντρικής Αφρικής και των χωρών της είναι σφραγισμένη από την Βελγική και τη Γαλλική παρουσία. Η πορεία αυτών των χωρών τα πρώτα 20-30 χρόνια μετά την ανεξαρτησία τους, στα βασικά σημεία είναι ίδια και αυτό δεν είναι σύμπτωση.

    Η ιστορία της μικρής αυτής χώρας, της Ρουάντα έχει ως εξής:

    Οι Βέλγοι αποικιοκράτες ευνοούσαν τον μουάμη(βασιλιά) και τη φυλή των Τούτσι και είχαν τη Ρουάντα μια χαρά(για τους λευκούς) αποικία.

    Αργότερα, από το 1948 και μετά, ο μουάμης και οι Τούτσι σταδιακά άρχισαν να μην είναι τόσο "καλά" παιδιά, είχανε τις πρώτες ιδέες για Ανεξαρτησία οπότε οι Βέλγοι αποικιοκράτες άρχισαν σιγά σιγά να ευνοούν τους Χούτου.

    Πέρασε περίπου μία δεκαετία. Το 1959 οι Χούτου ξεκίνησαν το πρώτο ένοπλο "πανηγύρι"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ο διακοσμητικός μουάμης το 1961 επισήμως ανατράπηκε με μια ωραία "αυθόρμητη" επανάσταση των Χούτου και σκοτώθηκαν πολλοί Τούτσι και τότε.

    Το 1962 γίνεται η Ρουάντα "Ανεξάρτητη", δεν πια Βελγική αποικία αλλά με τους Βέλγουςκαι τους Γάλλους πάλι από κοντά με τον τρόπο τους. Ποτέ δεν έφυγαν και ειδικά τότε που η Ανεξαρτησία ήταν πρόσφατη.

    Πρώτος πρόεδρος της χώρας ο Γκρεγκουάρ Καϊμπάντα της φυλής των Χούτου.

    Το 1963 πάλι ένοπλες συγκρούσεις.
    Ο αριθμός των νεκρών της περιόδου 1959-1963 δεν μπορεί να υπολογιστεί με ακρίβεια. Περίπου 70.000-200.000 άνθρωποι.

    Επιδρομές προσφύγων-ανταρτών (κυρίως Τούτσι)υπήρχαν και μετά κατά διαστήματα.

    Λέγεται και μέχρι ένα βαθμό ισχύει, ότι οι Τούτσι είτε αντάρτες Τούτσι οπαδοί του μουάμη(δηλαδή φιλοβασιλικοί) που εκθρονίστηκε από τους Χούτου είτε αντάρτες Τούτσι αριστεροί, υποστηρίζονταν από την ΕΣΣΔ και κράτη δορυφόρους της.
    Η Δύση λοιπόν μέσω των Βέλγων "πόνταρε" στους Χούτου ενώ η απέναντι πλευρά στους Τούτσι.

    1963-1973 σχετική ηρεμία.. Όσο μπορούν να ναι ήρεμα τα πράγματα σε μια αφρικανική χώρα ειδικά τότε.
    Η διοίκηση ασκείται από τους Χούτου.
    Καθιερώνεται η αναγραφή της φυλής(Χούτου ή Τούτσι) στην ταυτότητα των πολιτών της χώρας όπως και επί Βέλγων αποικιοκρατών.

    Το 1973 ο Χούτου πρόεδρος Γκρεγκουάρ Καϊμπάντα ανατρέπεται από πραξικόπημα των στρατιωτικών με αρχηγό τους τον επίσης Χούτου Ζουβενάλ Χαμπιαριμάνα που ήταν φιλαράκι(κολλητός του προέδρου!Αν έχεις τέτοιους φίλους...) και υπουργός άμυνας στην κυβέρνηση του Γκρεγκουάρ Καϊμπάντα.
    Ο τελευταίος καταδικάζεται από το στρατοδικείο εις θάνατον.

    Ο Ζουβενάλ Χαμπιαριμάνα που ήταν θεοφοβούμενος(αλλά και υποκριτής) λέγεται ότι κάποια στιγμή σε κάποια συνάντηση με κάτι ντόπιους "μάγους" του είπαν ότι θα έχει ότι τέλος θα έχει το φιλαράκι του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μετατρέπει την ποινή του στρατοδικείου σε αυστηρό κατ' οίκον περιορισμό και έμμεση δολοφονία με τις στερήσεις. Πεθαίνει λοιπόν ο Γκρεγκουάρ Καϊμπάντα (Θεός χωρέστον πάει αυτός) και ο νέος πρόεδρος δεν φοβάται για τον θάνατο του διότι "δεν τον σκότωσε".

    Για τα δύο επόμενα χρόνια αυστηρή χούντα.

    Ο Ζουβενάλ Χαμπιαριμάνα με τους υπόλοιπους στρατιωτικούς.
    Το 1975 ιδρύει το κόμμα "Εθνική επαναστατική κίνηση για την ανάπτυξη" (Mouvement Révolutionaire National pour le Développement). Ένα και μοναδικό νόμιμο κόμμα στη χώρα. Όλοι οι άλλοι είστε παράνομοι, έχουμε «δημοκρατία» και μην μιλάτε. Απλά πράγματα.

    Το 1978 μιλάει για δημοψήφισμα νέου συντάγματος. Έγινε κι αυτό το κωμικοτραγικό.

    Στη συνέχεια όπως πάντα "δημοκρατικά" σε αυτή τη χώρα προχώρησε σε εκλογές αλλά...ήταν ο μόνος υποψήφιος. Όλοι οι άλλοι παράνομοι είπαμε.

    Όπως και σε όσες εκλογές ακολούθησαν μέχρι το 1990. Πάντα ένας υποψήφιος. Ζουβενάλ Χαμπιαριμάνα. «Δημοκρατία».

    Το 1990 «βαριέται» φαίνεται που είναι μόνος του από το 1973 και επιτρέπει κι άλλα κόμματα.

    Την ίδια χρονιά που το επιτρέπει αυτό επαναστατούν οργανωμένα οι πρόσφυγες Τούτσι(και μερικοί Χούτου που είναι αντίθετοι στο καθεστώς) που έχουν μεταλλαχθεί σε αντάρτες με το "Πατριωτικό Μέτωπο Ρουάντας".

    3 χρόνια πόλεμος.

    Τελικά ο Ζουβενάλ Χαμπιαριμάνα προχωρά σε συμφωνία με το "Πατριωτικό Μέτωπο Ρουάντας" και καταλήγουν σε ένα κείμενο που κάνει λόγο για συμμετοχή όλων στην εξουσία της χώρας και θέτει βάσεις για ειρήνη.

    Το 1994 το αεροπλάνο του Ζουβενάλ Χαμπιαριμάνα καταρρίπτεται με μια ρουκέτα. Πιθανότατα από φορητό αντιαεροπορικό πυραυλικό σύστημα μικρού βεληνεκούς δηλαδή κατηγορίας MANPADS (Man-Portable Air-Defense System).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Με την κατάρριψη του αεροπλάνου άρχισε η σφαγή των Τούτσι από τους Χούτου

    Οι Χούτου της Ρουάντα το 1994 αποκαλούσαν τους Τούτσι "κατσαρίδες" ενώ μία από τις κωδικές φράσεις για την έναρξη της γενοκτονίας ήταν:

    "Κόψτε τα ψηλά δέντρα"

    όπου "ψηλά δέντρα" εννοούσαν τους Τούτσι και όπου "κόψτε" εννοούσαν με τις ματσέτες που ήταν οπλισμένος το κάθε μέλος της πολιτοφυλακής των Χούτου.

    Τις ματσέτες, ένα σημαντικό ποσοστό από αυτές, τις είχαν φέρει με φορτία συγκεκριμένοι Χούτου έμποροι με τιμή χονδρικής 10 cents $ την κάθε μία.

    Οι ενέργειες αυτές (χονδρική αγορά φορτίων με ματσέτες που τις πούλησαν μετά στα κορόιδα-φανατισμένους) έγιναν πριν την κατάρριψη του αεροσκάφους που μετέφερε τον πρόεδρο της Ρουάντα, Ζουβενάλ Χαμπιαριμάνα.

    Άρα κάποιοι ήξεραν ότι ο Χούτου πρόεδρος θα σκοτωθεί. Οι Χούτου κατηγόρησαν το πατριωτικό μέτωπο Ρουάντας για τη δολοφονία.

    Το θέμα είναι γιατί να το κάνανε οι άλλοι αφού είχαν βρει σημείο επαφής με τον πρόεδρο και είχε προηγηθεί συμφωνία. Άλλοι προετοιμάστηκαν λοιπόν για γενοκτονία πριν σκοτωθεί ο πρόεδρος.

    Επίσης τα αποσπάσματα θανάτου των Χούτου με τις ματσέτες στα χέρια, κατευθύνονταν από πειρατικό ραδιόφωνο. Για τους στόχους προτεραιότητας τους έδιναν οδηγίες από το ραδιόφωνο και για ορισμένους εξ αυτών υπήρχε υπόσχεσης αμοιβής πχ «10.000 φράγκα Ρουάντας για το κεφάλι του τάδε γνωστού Τούτσι».

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.