1/12/14

Μια πρόταση νόμου στην Τουρκική Εθνοσυνέλευση που κάνει ορισμένους να ντρέπονται στην Ελλάδα

Η γενναία κούρδισσα αλεβίτισσα βουλευτής Σαμπαχάτ Τουντζέλ, καλό είναι να έλθει στην Ελλάδα, να διδάξει πολιτική και ανθρωπιά σε ορισμένες συναδέλφους της στο Ελληνικό Κοινοβούλιο!
Του Σάββα Καλεντερίδη
Όσο η κυβέρνηση και οι αρμόδιοι διπλωμάτες ασχολούνται με την προετοιμασία της επίσκεψης Νταβούτογλου και της ομάδας των υπουργών της κυβέρνησής του στην Αθήνα, για τη σύνοδο κορυφής του Δεκεμβρίου, καλό είναι να θυμηθούν ότι έχει ψηφιστεί νόμος που καταδικάζει την άρνηση της γενοκτονίας των Ελλήνων και των Αρμενίων από τους Τούρκους.
Αισθανόμαστε την ανάγκη να προβούμε σ’ αυτήν την υπενθύμιση γιατί η τουρκική κυβέρνηση συνεχίζει τις πρακτικές τέλεσης εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας και γενοκτονιών, υποστηρίζοντας ανοιχτά τους τζιχαντιστές, για να λύσει πολιτικά προβλήματα, όπως η παρουσία ενοχλητικών Γεζιντί Κούρδων και Ασσυρίων κοντά στα σύνορά της.
Για να αποφευχθούν δε παρεξηγήσεις, να κάνουμε υπόμνηση προς τους αρμοδίους ότι η υποστήριξη της Τουρκίας στους δολοφόνους τζιχαντιστές «επικυρώθηκε» και από τις δηλώσεις του αντιπροέδρου των ΗΠΑ Τζον Μπάιντεν στο Χάρβαρντ.
Επειδή δε η κυβέρνηση αλλά και η αξιωματική αντιπολίτευση ακολούθησαν μια ανέντιμη και άκρως προσβλητική για το ελληνικό έθνος, για την ιστορία της Ελλάδας αλλά και για τις πανανθρώπινες αξίες στάση στο ζήτημα του νόμου που ποινικοποιεί τις γενοκτονίες που έχουν αναγνωριστεί από το ελληνικό κοινοβούλιο, τους καλούμε να διαβάσουν με προσοχή την πρόταση νόμου που υπέβαλε η βουλευτής
Κωνσταντινούπολης του Δημοκρατικού Κόμματος των Λαών (HDP) Σαμπαχάτ Τουντζέλ (Sabahat Tuncel) στη Μεγάλη Τουρκική Εθνοσυνέλευση.
Στην πρότασή της η Τουντζέλ αιτείται από τον Πρόεδρο της Τουρκικής Δημοκρατίας Ταγίπ Ερντογάν να ζητήσει επισήμως συγνώμη για τη Γενοκτονία των Αρμενίων.
Συγκεκριμένα ζητεί από τον Πρόεδρο της Τουρκικής Δημοκρατίας να αναγνώσει μέσα στην τουρκική βουλή και με κάθε επισημότητα ένα κείμενο συγνώμης, το οποίο θα αναγνώσει και δημοσίως στον τόπο του εγκλήματος την επόμενη ημέρα.
Ζητεί επίσης να συγκροτηθεί Επιτροπή Διερεύνησης και Τεκμηρίωσης, που θα ερευνήσει τα κρατικά αρχαία,  να οριστεί η 24η Απριλίου "Ημέρα Εθνικού Πένθους" και να δοθούν αποζημιώσεις και ηθική δικαίωση στα θύματα της γενοκτονίας.
Παραθέτουμε τμήμα από τις δικαιολογητικές σκέψεις της πρότασης νόμου, οι οποίες αν μη τι άλλο, καλόν είναι να διαβαστούν από τους Έλληνες αρνητές, μπας και διδαχτούν λίγη ανθρωπιά από μια αλεβίτισσα κούρδισσα:

«Λαμβανομένου υπ’ όψιν ότι στην Τουρκία υπάρχουν εθνικές και θρησκευτικές ομάδες οι οποίες λόγω της διαφορετικότητάς τους καταπιέζονται συστηματικά από το κράτος, η έκφραση επίσημης συγνώμης από το τουρκικό κράτος, θα αποτελούσε ένα σημαντικό βήμα για την πραγματική συμφιλίωση με αυτές τις πραγματικότητες.

…Επειδή το κράτος που δεν έχει αποδεχτεί τα εγκλήματα του παρελθόντος, συνεχίζουν να γίνονται εγκλήματα εναντίον μιας ομάδας που έχει στοχοποιηθεί, όπως για παράδειγμα η δολοφονία του Χραντ Ντινκ. Υπό την άποψη αυτή, η έκφραση συγνώμης θα έχει και την έννοια του «Ποτέ Ξανά».

…Στο ζήτημα της «αποδοχής των εγκλημάτων του παρελθόντος» η δημόσια έκφραση συγνώμης είναι μόνο ένα μικρό βήμα. Στη συνέχεια απαιτείται πολιτική βούληση της κυβέρνησης για να γίνουν πρακτικά βήματα, με τη συμμετοχή και διεθνών επιτροπών αν απαιτείται.

…Στην πρόταση νόμου προβλέπεται η ανακήρυξη ημέρας Εθνικού Πένθους, η οποία θα βοηθήσει την ουσιαστική ενίσχυση των δεσμών κοινωνίας και κράτους καθώς και των δεσμών μεταξύ των διαφόρων ομάδων που υπάρχουν στην Τουρκία,


Με το σχέδιο νόμου ζητείται επίσης η ρύθμιση θεμάτων όπως είναι η καταβολή αποζημιώσεων στα θύματα καθώς και η ηθική τους δικαίωση.»

Δημοσιεύθηκε στην "κυριακάτικη δημοκρατία"

4 σχόλια:

  1. Οι Τούρκοι έχασαν τον Πολιτισμό τους, έχασαν το Κεφάλαιο τους , καιρός να χάσουν και τον Στρατό τους . Με αυτή την ρήση του ο Κούρδος Ηγέτης Αμπντουλλάχ Οτζαλάν αποκωδικοποιούσε την τραυματική κατάρρευση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, την διαδοχή της από την Τουρκία και τον μετασχηματισμό της Τουρκικής Κοινωνίας. (Στον μετασχηματισμό αυτό και στην ενοποίηση της σύγχρονης Τουρκίας ο ρόλος του εβραϊκού στοιχείου της Τουρκίας είναι καταλυτικός, αυτό σπανίως καταγράφεται άγνωστο γιατί).

    Πράγματι η Τουρκία έχασε τον πολιτισμό της που ήταν το Ελληνικό στοιχείο, έχασε το Κεφάλαιο της που ήταν το Αρμενικό στοιχείο. Η επίτευξη της εθνικής καθαρότητας της Τουρκίας βασίστηκε στις γενοκτονίες των χριστιανικών λαών απο την Οθωμανική αυτοκρατορία, τους Νεότουρκους και την σύγχρονη Τουρκία.

    Όταν μιλούμε για ιδεαλισμό στον σκληρό κόσμο της διπλωματίας ηχεί ως αστεϊσμός. Η ιστορία πίσω από την ιστορία είναι πάρα πολύ σοβαρή. Οι Κούρδοι της Τουρκίας συστηματικά μεθοδικά ως επιβάλλει(και) η μαρξιστική-λενινιστική τους ιδεολογία έχουν αποδοθεί σε μια διαδικασία λυτρωτικής αυτογνωσίας απέναντι στην Ιστορία της Ανατολίας.

    Προσπαθούν να καθαρίσουν Ιστορικά το όνομα τους από τα όσα έλαβαν χώρα κατά τις γενοκτονίες των χριστιανικών λαών και αυτό φαίνεται πολύ καθαρά τόσο στο βιβλίο του Μουρατ Καραγιλάν όσο και στα όσα λαμβάνουν χώρα στον Μητροπολιτικό δήμο του Ντιγιαρμπακίρ. Γιατί τώρα είναι το ερώτημα;

    Απλά λόγω του 2015 της συμπλήρωσης 100 χρόνων από την γενοκτονία των Αρμενίων από την Οθωμανική Αυτοκρατορία., της επικείμενης αναγνώρισης της από τις ΗΠΑ (λόγω της κομβικής σημασίας για τους δημοκρατικούς του Αρμενικού λόμπι) αλλά και της στάσης του Βατικανού ( Ο Ποντιφικας χαίρει της ιδιαίτερης εκτίμησης της σοβαρής αρμενικής διασποράς στην Αργεντινή) . Η διπλωματική αυτή αναβάθμιση θα δώσει ώθηση στο ανοικτό ζήτημα της γενοκτονίας των Αρμενίων (και όχι στο κλειστό ζήτημα της γενοκτονίας του Ελληνισμού) καθώς πολύ απλά η Αρμενία δεν αναγνωρίζει τα σύνορα της με την Τουρκία. Όλως τυχαίως οι περιοχές που διεκδικεί η Αρμενία συνορεύουν με τα νοητά σύνορα του Βορείου Κουρδιστάν, ως προκύπτουν μέσα από τις τελευταίες εκλογές στην Τουρκία σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης.

    Είναι φυσικό και επόμενο λοιπόν οι Κούρδοι να ενδιαφέρονται για τους μελλοντικούς γείτονες τους (καθώς πλέον έχουν και τους ίδιους προστάτες σε διεθνές επίπεδο ) και παράλληλα να λειαίνουν το επίπεδο των σχέσεων τους αλλά και της διεθνούς αναγνώρισης τους. Η κίνηση αυτή ακολουθεί προηγούμενες και αποτελεί μέρος φυσικά και επόμενων .Πρόκειται για μια κίνηση καλής θέλησης υψηλής διπλωματίας ταυτόχρονα καθώς πέραν των άλλων η Τουρκία αδυνατεί να σταθεί ικανοποιητικά απέναντι στους Αλεβήτες και στα όσα αιτήματα έχουν καταθέσει .Είναι γνωστό πως τα γεγονότα του Ντερσίμ παράγουν ακόμα και σήμερα 80 χρόνια σχεδόν μετά σοβαρούς πολιτικούς κλυδωνισμούς στην τουρκική πολιτική σκηνή.
    Αναμένεται λοιπόν να πυροδοτήσει η κατάθεση αυτής της πρότασης αναφορικά με την Αρμενική Γενοκτονία ντόμινο εξελίξεων λίγους μήνες πριν την σοβαρή δοκιμασία του AKP στην διαδικασία επίτευξης του ποθητού ποσοστού των 2/3 της Τουρκικής Εθνοσυνέλευσης αλλά και στην δοκιμασία της διαφαινόμενης πολιτικής ενεργοποίησης του Αμπντουλλάχ Γκιούλ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και άλλες αποδείξεις για το Αίσχος που λέγεται Τουρκία και ...
    aftokathorismos.blogspot.com/2014/12/blog-post.html
    Kurdish #YPG fighters respond to todays ISIS attacks originated from Turkish side of the border http://youtu.be/m5lQzNv9-yo

    http://samuelkub.blogspot.gr/
    FSA fighters fighting in Kobane border and blame Turkey FSA lost 12 fighters and YPG 13 fighters yday in the border area as they defended and stormed ISIS inside Turkey after Turkey let IS cross the border area in surprise attack

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μόνο μία παρατήρηση:

    Ως νομίζω, οι Κούρδοι οι οποίοι μάχονται τους Νεοοθωμανούς είναι ως επί το πλείστον του PKK. ο βλέπει αυτό κανείς στις γυναίκες οι οποίες συνεισφέρουν τα δεόντα πολεμώντας στην πρώτη γραμμή χωρίς τον ζωώδη καταναγκασμό της μαντίλας και του "φασκιόματος" ala Εμινέ Ερντογάν.

    Ομως πολλοί από τους υπόλοιπους Κούρδους, ίσως αυτοί του Μπαρζανί, ίσως πρόσκεινται στους ισλαμοφασίστες σουνίτες του Ερντογάν φροντίζοντας τα συμφέροντα της Φάρας ή τα προσωπικά τους συμφέροντα.

    Κατά τα άλλα βρίσκω ότι η ανάλυση του Γρέγου Ακρίτα, είναι όπως πάντα, εξαιρετικά εύστοχη!

    Ευμένης Καρδιανός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ευμένη το ΠΚΚ είναι κόμμα βαθιά Μαρξιστικό και Λενινιστικό. Στοχευει στην ανατροπή του καπιταλιστικού συστήματος σε όλα τα επίπεδα. Η επαναστατική του τάση διαχέεται σε οτι αγκαλιάζει την κοινωνία. Όμως μέσα απο μια πολύχρονη πάλη έχει αντιληφθεί πως το ιδεολογικό στοιχείο πρέπει να υπακούγει στο εθνικό συμφέρον και πως το Έθνος-κράτος σήμερα έχει πολύ λιγότερη αυτονομία και ανεξαρτησία απο όσο είχε στο χθες

    Η υπέρβαση του καπιταλισμού δεν είναι κάτι εύκολο για πολλούς λόγους ο μετασχηματισμός όμως πολλών δομικών καχεκτικών του χαρακτηριστικών εφικτός και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στην σκέψη του ιδρυτή του Η σταδιακή καλυτέρευση των δομών και της θέσης των ανθρώπων στο κοινωνικό γίγνεσθαι δίνει ανθρώπινο π[πρόσωπο στο καπιταλιστικό σύστημα.Οσο υπάρχει ισορροπία κεφαλαίου -εργασίας και όσο ο πλούτος και η δύναμη δεν συγκεντρώνονται ολοένα και περισσότερο σε λιγότερα χέρια τοσο η κοινωνική ειρήνη αποτελεί απτή πραγματικότητα.

    Το ΠΚΚ δεν έχασε λεπτό τον επαναστατισμό του και δεν θα τον χάσει γιατι υπηρετεί τον κουρδικό λαό και το κουρδικό εθνος.Το να εγκλωβίζουμε το κουρδικό ζήτημα και τουρκικό πρόβλημα σε νεογκωλιστικές λογικές θεωρώ οτι αποτελεί λάθος. Όπως και να το εγκλωβίζουμε μόνο στα όρια της Ελληνοτουρκικής αντιπαράθεσης.

    Ομως δεν μπορώ παρα να επισημάνω τις πολυ σοβαρές ομοιότητες με την πολιτική σκέψη του Ρήγα Βελενστινλή .Οι Κούρδοι μας διαβάζουν πολύ περισσότερο και καλυτερα απο οσο εμείς αυτούς κα ισε κάθε περίπτωση όσοι προσπάθησαν να τους μιμηθούν χωρίς να γνωρίζουν το ιστορικό βάθος τους μάλλον με φιγούρες θεάτρου σκιών μοιάζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.