19/12/14

Πώς μπορείς να ζήσεις έστω και για δύο ημέρες σε ένα πολίτευμα Δημοκρατίας


Επιλέξτε την εικόνα για πληροφορίες
Η Ελλάδα δεν έχει Δημοκρατία. Αυτό είναι γεγονός. Δεν είναι κάτι θεωρητικό ή λαϊκίστικο. Δεν είναι λόγω της πολιτικής κακοδιαχείρισης. Δεν είναι λόγω κάποιας καταστρατήγησης του Συντάγματος – το ίδιο το Σύνταγμα άλλωστε είναι το πρόβλημα (δες σχετικά στο βιβλίο μου). Δεν είναι τα κόμματα, οι πολιτικοί, η κακοδιαχείριση και η κακονομία. Δεν είναι ούτε ο περιρρέων φασισμός, κομμουνισμός, νεοφιλελευθερισμός, συντηρητισμός, σοσιαλισμός και τα λοιπά τρομακτικά ιδεολογήματα. Είναι το ίδιο το πολίτευμα.
Η Ελλάδα δεν έχει Δημοκρατία. Δεν το λέω για να το πω, για να εντυπωσιάσω ή για να αφορίσω τα πάντα. Το λέω από την καθαρά επιστημονική μου σκοπιά. Η πολιτική ιστορία και πολιτική επιστήμη εξηγούν πως το πολίτευμα της χώρας μας ΔΕΝ είναι Δημοκρατία. Δημοκρατία υπήρχε στην Ελλάδα μόνο κατά την αρχαιότητα. Αυτό που τώρα βιώνουμε και μας παρουσιάζεται ως «δημοκρατία» είναι μια Συνταγματική Ολιγαρχία (Republic). Έτσι ορίζει η πολιτειολογία το πολιτικό σύστημα και Σύνταγμα της χώρας μας σήμερα.
Τι θα σήμαινε λοιπόν αν ζούσες σε μια Δημοκρατία; Πως θα ήταν η ζωή σου αν δεν είχες πολιτικούς «αντιπροσώπους» και λοιπούς μεσάζοντες; Τι θα άλλαζε αν υπήρχε Διάκριση Εξουσιών και μη κατευθυνόμενη δικαστική εξουσία; Ποιος θα ήταν ο ρόλος σου ως πολίτης αν αποφάσιζες εσύ ο ίδιος για το τι γίνεται στη ζωή σου; Τι θα συνέβαινε αν αντί για επαγγελματίες «ειδικούς» που τα ξέρουν όλα, αποφάσιζες εσύ για τις εξελίξεις, άμεσα και ελεύθερα, υπεράνω χρωμάτων, κομμάτων και ιστορικών προκαταλήψεων; Αν η εξουσία βρισκόταν στα χέρια των πολιτών και όχι των λίγων. Αν προσπερνούσαμε τους σημερινούς Ολιγάρχες που μας επιβουλεύονται και γινόμασταν κύριοι της μοίρας μας..
Το διήμερο 20-21 Δεκεμβρίου στο Χίλτον θα έχεις την απάντησή σου.  Στο εργαστήριο δημοκρατίας που διοργανώνει η Δημοκρατία Ιδεών, θα πάρεις μέρος  σε εργαλεία και εφαρμογές Δημοκρατίας που για πρώτη φορά παρουσιάζονται στην Ελλάδα. Μιας και πρόκειται για εργαλεία Δημοκρατίας, οι εν λόγω εκδηλώσεις σαφώς και δεν είναι ομιλίες – δεν είναι παρουσιάσεις ή διαλέξεις κάποιων ειδημόνων. Αντιθέτως, πρόκειται για προσομοιώσεις όπου εσύ και οι υπόλοιποι συμμετέχοντες λαμβάνετε μέρος σε διαδικασίες συζήτησης και λήψης αποφάσεων  και σε πραγματικό χρόνο παίρνετε αποφάσεις για μείζονα θέματα πολιτικής. Για παράδειγμα, θα κληθείς να αποφασίσεις για τον προϋπολογισμό του Δήμου Αθηναίων και για τη δημιουργία ενός νέου εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα. Εκεί, θα υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι δεν θα σε καθοδηγήσουν ούτε θα σε επηρεάσουν αλλά θα δρουν απλώς διεκπεραιωτικά για την εφαρμογή και μόνο των εργαλείων.
Λίγους μήνες πριν ξεκινήσουμε την παρουσίαση και εφαρμογή αντίστοιχων εργαλείων στην τοπική αυτοδιοίκηση της χώρας, οι φίλοι της Δημοκρατίας Ιδεών έχουν τη δυνατότητα να είναι οι πρώτοι που θα τα γνωρίσουν βλέποντάς τα από κοντά και συμμετέχοντας σε αυτά.
Μην χάσεις την ευκαιρία να ζήσεις έστω και για δύο ημέρες ως πολίτης σε μια Δημοκρατία. 
Για τη Δημοκρατία,
Σταύρος Καλεντερίδης

4 σχόλια:

  1. Δέν γνωρίζω προσωπικά τόν Σταῦρο Καλεντερίδη, οὔτε λεπτομέρειες τῆς προσπάθειάς του, ἀλλά νομίζω, ὅτι ὁ φαινομενικός "οὐτοπισμός" του εἶναι βαθύτατα ρεαλιστικός.
    Δέν ἐντάσσεται στά οὐτοπικά ἰδεολογικά κινήματα : Οὔτε φυσικά στά παραθρησκευτικά σάν κι αυτά πού μαστίζουν τόν προτεσταντισμό ἀπό την ἐποχή τοῦ Λούθηρου (προτεσταντισμός: ημιτελής ἱστορικά προσπάθεια ἐπιστροφῆς στήν Ὀρθοδοξία). Οὔτε στά νεώτερα κοινωνικο-ειδή ἤ ἀναρχο-ἀριστερίστικα κινήματα (σκόπελος κοινωνικῆς αὐτο-περιθωριοποιήσεως καί πολιτικῆς ἀναξιποπιστίας πού ἐπιμελῶς ἀποφεύγεται).
    Μία προσπάθεια "εἰδημόνων τῆς Δημοκρατίας", πού δέν προδίδουν τίς ἀρχές καί τόν ρόλο τους ὡσάν νά τό παίζουν καθοδηγητές τῶν ἄλλων, ἀλλά μᾶλλον μέ πρόθεση νά πορεύονται τεχνικά-πειραματικά-"ἐπιστημονικά" καί ἀπο κοινοῦ, συμμετέχοντας οἱ ἴδιοι στήν διαδικασία πρακτικῆς διαμορφώσεως τῆς φύσεως (substance ὄχι essence) τῆς Δημοκρατίας. Χμμμ....
    Ὑπόθεση, κατά βάθος, ὄχι τεχνικῶν-πρακτικῶν, ἀλλά φρονήματος καί ὑπευθυνότητας μοῦ φαίνεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δε το διάβασα αλλά αναρωτιέμαι? αν αυτό το, "Δεν είναι λόγω κάποιας καταστρατήγησης του Συντάγματος – το ίδιο το Σύνταγμα άλλωστε είναι το πρόβλημα " έχει σχέση με το ότι, αντισυνταγματικά τα ίδια τα δικαστήρια είναι υπόλογα στη μη ύπαρξη δημοκρατίας δικαίου, από τη στιγμή που στις αίθουσες απόδωσης δικαίου ο πολίτης είναι persona no justice, και δεν του επιτρέπουν ούτε να καταθέση τα υπέρ του δικαίου του στοιχεία, χωρις την εξάρτησή του από τη δικαιοκρισία των συνδιαπλεκόμενων δικηγορικών συλλόγΔεν είναι λόγω κάποιας καταστρατήγησης του Συντάγματος – το ίδιο το Σύνταγμα άλλωστε είναι το πρόβλημα.

    Τουτέστιν κατάργηση κάθε διάταξης και απογόρευση εσωτερικού κανονισμού που προσκτρύει στην αντισυνταγματικότηα της ισότητας του πολίτη ενόπιων του νόμου.

    Αν μη τι άλλο για τη μη δοξασία, από την ίδια τη Δημοκρατία, του φασισμού των δικαιοβατόρων του ευνομούμενου της Πολιτείας, με ταυτόχρονη διδασκαλία στο γυμνάσιο και τεχνικές σχολές το μάθημα στο εισαγωγικό δίκαιο, με ένα συνδιασμό επιλογής, λ.χ. Κώδικα Δήμων και κοινοτήτων, ή Διοικητικό Δίκαιο, ή Εργατικό δίκαιο, ή Αστικό δίκαιο.

    Τότε μόνο θα σταματίσει η διαφθορά των διαπλκόμενων, και πρωτίστως των τσοπαναραίων χωρίς ερίφια γκλίτσες και φλογέρα, που διεκδικούν Εθνικοιδιότητα Λειβάδια Βοσκτόπια και βουονκορφές, μέχρι και τη κυριότητα επί της γης που θρέφει το χορτάρι των αόρατων εριφίων τους.
    Ας όψωνται οι υπερόπτες συνταγματολόγοι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η Δημοκρατια πρεπει να επανελθει στην Ελλαδα.
    Ειναι ακριβως αυτο που χρειαζωμαστε.
    Με την ευχη του Θεου και την επιμονη των Ελληνων πατριωτων, ειθε να δω την ημερα της αληθινης δημοκρατιας.
    Την απολυτη συμπαρασταση μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Έχω διαβάσει το βιβλίο του Σταύρου Καλεντερίδη «Δημοκρατία το Πολίτευμα που περιμέναμε» και πραγματικά έμεινα εντυπωσιασμένος με τα θέματα που θίγει, τα περισσότερα των οποίων για κάποιο «ανεξήγητο» λόγο δεν έχουν απασχολήσει και δεν έχουν θίξει οι πολιτικοί όλων των χρωμάτων.
    Αν μπορούσε να υπάρξει ένας χρηματοδότης ή ένας τρόπος χρηματοδότησης ώστε να έχει κάθε Ελληνική οικογένεια ένα αντίγραφο από αυτό το βιβλίο, θεωρώ ότι πολλά ζητήματα που αφορούν την χώρα μας θα είχαν αντιμετωπισθεί διαφορετικά και η πορεία της χώρας θα ήταν διαφορετική αν λειτουργούσαμε σύμφωνα με τις προτάσεις του βιβλίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.