10/6/16

Οι σφαίρες πέρασαν δίπλα μας


Του Γιάννη Κουζηνού

Δεν είναι ποτέ το ίδιο να διαβάζεις τα γεγονότα με το να ζεις τα γεγονότα. Η βία αποτυπωμένη σε ένα κομμάτι χαρτί ή ανεβασμένη σε μια ηλεκτρονική σελίδα δεν θα μπορέσει ποτέ να μεταφέρει την σφοδρότητα των συναισθημάτων, την έκρηξη της αδρεναλίνης που από την μια λειτουργεί σαν εργαλείο και σε ωθεί να δράσεις και από την άλλη, αν δεν μπορείς να την ελέγξεις, κλέβει τον έλεγχο του σώματος σου αφήνοντας σε να τρέμεις ανεξέλεγκτα. Χθες η βία σχεδόν μας άγγιξε περνώντας κυριολεκτικά δίπλα μας.
To Mercado Guaicapuro, για να σας δώσω στο περίπου να καταλάβετε, είναι κάτι σαν το Καπάνι στην Θεσσαλονίκη. Έχει δύο επίπεδα. Στον πάνω όροφο βρίσκονται κυρίως κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, μανάβικα και μίνι παντοπωλεία και στον κάτω όροφο μίνι καταστήματα, περίπου σαν τα δικά μας περίπτερα, ρούχων, υποδημάτων κλπ. Στεγασμένη λαϊκή αγορά με αλλά λόγια. Βέβαια η μόνη σύγκριση με το Καπάνι γίνεται στο επίπεδο της αρχιτεκτονικής του χώρου και του τύπου των καταστημάτων. Η κρίση και η έλλειψη των προϊόντων είναι κάτι παραπάνω από εμφανής σε όλα τα είδη και ό,τι καταφέρνει ο κόσμος να βρει θα το πληρώσει ακριβά, καθώς οι τιμές ακόμα και εκεί είναι στα ουράνια, συνέπεια του υψηλότατου πληθωρισμού που μαστίζει την χώρα.

Για τη συνέχεια Liberal

4 σχόλια:

  1. Πολλά μπράβο σου Andpik !
    Είμαι υποχρεωμένος να το πω αφού οι αναδημοσιεύσεις που κάνεις των άρθρων του Κουζηνού με διαφώτισαν.
    Ειλικρινά είμουν και εγώ από αυτούς που πίστευαν ότι ο τσάβες(παλιότερα) αλλά και ο μαδούρο τώρα ήταν μεν αριστεροΦασίστες αλλά είχαν και κάποια θετικά.

    Κανένα θετικό όμως δεν είχαν τελικά και ήταν/είναι ΕΛΕΙΝΟΙ ΚΑΤΣΑΠΛΙΑΔΕΣ όπως και οι δικοί μας εντόπιοι αριστερο-δεξιο-κεντρώοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Tὸ ἱκανῶς εὔρυθμο κράτος, δὲν εἶναι ζήτημα δυνάμενο νὰ ἐλεγχθῇ ἀπὸ τὸ ἀφῃρημένο πλέγμα, τὴν ἄτρακτο διατάξεων καὶ νόμων, τοὺς θεσμούς. Εἶναι προπαντὸς ἄμεσος συνάρτησις τοῦ κοινωνικοῦ ἱστοῦ (εἶναι συνεκτικός ἢ ὄχι ; εἶναι μήπως ἐτερογενεῖς πληθυσμοὶ ἠθροισμένοι μὲ ἀπωθημένες καὶ θαμμένες τὶς μεταξύ των ἀντιθέσεις ;)καὶ τῆς συνοχῆς αὐτοῦ, τοῦ συνόλου τῶν βαθέων ῥιζωμάτων, τῶν ἀτταυιστικῶν ἰδεοτύπων, τοῦσυνόλου ἀξιῶν καὶ νοημάτων τῶν διαμορφωμένων κατὰ τὴν ἱστορία μίας συνεκτικῆς κοινωνίας (ἐὰν δὲν εἴη καὶ συνεκτικὴ ἀλλὰ "ἄθροισμα" χέσε μέσα)καὶ ἡ συμβατότητα τῆς κοινωνίας αὐτῆς μὲ τὸ δίκτυο τῶν καθιδρυμένων θεσμῶν καθορίζει τὴν εὔρυθμο ἢ μὴ λειτουργία της καὶ τὸν βαθμὸ εὐρυθμίας ἢ ἀρυθμίας._
    Παράδειγμα ἡ συμβατότης τῆς κοινωνίας σοjῶν μὲ εὐρείες φατριές καὶ ἀναλόγους καπεταναίους ἢ προύχοντες μὲ τὸ κράτος ποὺ ἐγκαθίδτυσαν οἱ Βαυαροί. Προσοχή: Δὲν θὰ καταλήξω στὸ μᾶς χρειαζόταν ἕνα κράτος ἀρυόμενο θεσμοὺς ἀπὸ "τὴν κοινοτική μας παράδοσι", ἄποψι "ὄμορφη", ἀλλὰ μὴ ἱκανὴ νὰ προσφέρῃ -μετὰ βεβαιότητος, ἀλλὰ δὲν θὰ τῆς ἠρνούμην θεωρητικῶς καὶ τὴν δοκιμή, τὴν προσπάθεια, τὸ why not give it a chance- ἀπάντησι σὲ ἕνα κράτος ποὺ νὰ λειτουργήσῃ στὸν νεωτερικὸ καὶ ὄχι στὸν μεσαιωνικὸ κόσμο. Ἐγὼ ὑποστηρίζω, ὅτι ἐὰν καὶ δυστυχῶς ἡ μετάβασις ἦτο ὀδυνηρή, χρειαζόταν. Πόνεσε, ὅπως καὶ ἡ ἀντίστοιχος τοῦ Μεγάλου Πέτρου.
    Ὅμως, τὸ ζήτημα τίθεται ῥιζικῶς διαφορετικά, jὰ κἄποιον ποὺ ἐπιθυμεῖ νὰ παίξῃ ἐνεργὸ ἱστορικῶς ῥόλο σὲ "πατρίδα" μὲ "ἐθνικὸ" χαρακτῆρα (πουθενὰ τὰ εἰσαγωγικά μου καὶ σχεδὸν ποτὲ σὲ κἀννἔνα τῶν ὁπουδήποτε εὐτελῶν κειμενιδίων μου δὲν δείχνουν εἰρωνία), jὰ κἄποιον δῆλα δή ὁ ὁποῖος δὲν περιορίζεται (ἢ καὶ μπορεῖ νὰ φιλοδοξῇ)στὸ νὰ προβῇ σὲ ἐκ τῶν ὑστέρων κοινωνιολογιχιστορικὴ ἀνάλυσι, ἐπισημαίνων αἴφνης τὴν ἀσυμβατότητα αὐταρχικῆς συγκεντρωτικῆς διοικήσεως τύπου Καποδιστρίου, ἢ ἐλαχίστως ὀλιγότερον αὐταρχικῆς ἀλλὰ πjὸ ἀφαιρετικῶς καὶ κανονιστικῶς δομημένης (ἔναντι τῆς διὰ ἀποφάσεων κυβερνήτου-ἐπάρχου Ῥωσσικῆς ἢ ἄλλης τινὸς μοναρχικῆς ἐπαρχίας) ὅπως ἤταν ἡ βαυαρικὴ διὰ τοῦ συγχρόνου καὶ "ὀρθολογικοῦ" (ἠπειρωτικοῦ) συστήματος αὐτῆς ἀπὸ τὴν μία καὶ ἀπὸ τὴν ἄλλη τοῦ συστήματος οἰκογενειοκρατουμένων περιοχῶν ὑπὸ ὁπλαρχηγῶν μὲ σύστημα καπετανάτων-ἁρματωλικιῶν μὲ συλλογὴ δεκάτης καὶ παρόμοιες μορφὲς ὀργανώσεως. Διότι ἡ ἱστοριογραφικὴ ἐπισήμανσις ἀσυμβατοτήτων νομικῶν συστημάτων (πρακτικῶς πάντοτε τοῦ πλέον Προοδευμένου ΘΕΣΜΙΚΩΣ)δυτικοῦ κόσμου πρὸς κοινωνίες διαφορετικῶν ψυχονοητικῶν μορφωμάτων καὶ πραγματώσεων δὲν ἀπαντᾷ οὔτε στὰ "ἐσωτερικά" ζητήματα τῶν εὐρωπαίκῶν κοινωνιῶν (continental ἢ islander anglo-saxon ; Κρατισμός ἢ φιλελευθερισμός ; Συγκεντρωτικὴ Ῥεσπουβλικνικὴ διοίκησις ἢ κοινοτισμὸς ἑλfεθολλανδικοῦ τύπου καὶ ὁμοσπονδιακότης) οὔτε καὶ στὰ ἐσωτερικὰ ζητήματα καὶ δὴ τὰ θεμελιώδη ἱστπορικὰ jὰ κοινωνίες "παλαιοτέρου τύπου" ποὺ φιλοδοξοῦν ἐπίτευξι ἢ συνέχισι διιστορικῆς ὑπάρξεως, ἤτοι κτίσιμο ὑγιοῦς ἱστορικῆς "ψυχοσωματικῆς δομῆς", στὴν περίπτωσι τῶν κοινωνιῶν-ἐθνῶν θὰ ἔλεγα κοινωνικοταυτοτικῆς (στὴν θέσι τοῦ "ψυχοσωματικῆς"), δηλαδή εὐρώστου καὶ παραγωγικῆς κοινωνίας μὲ ἐσωτερικὴ εἰρήνη καὶ ταυτόχρονο στήριξι καὶ αὐτεπιβεβαίωσι ἱστορικῆς ταυτότητος τῆς ἐν λόγῳ κοινωνίας.
    Δὲν ἔχω ἐξηγηθῇ ἀκόμη, συνεχίζω : Ἡ Γαλλία ἔχει τὸ παναθλιώτερο γραφειοκρατικὸ σύστημα, κακέκτυπο τοῦ ὁποίου εἶναι τὸ ἑλληνικό.
    Οἱ Γερμανοὶ εἶναι παντρισάθλιοι γραφειοκράτες καὶ ἤταν τέτοι καὶ ἐπὶ Φούλη κατὰ τὸ τρίτον Ῥείχιο (ἐν μέρει ἴσως καί ἐξ αὐτοῦ ἠττήθησαν/συμπλήρωναν φόρμες jὰ τὰ πᾶντα)._
    Τὸ ὅτι εἴμεθα κατσαπλjᾶδες, κουτοπόνηροι κjοπαναραῖοι, καὶ οὕτω ἀλλάξαμε τὰ φῶτα καὶ εὐτελίσαμε, γελοιοποιήσαμε τὸ ἐξαιρέτως λειτουργοῦν (μὲ ἄλλους λαούς) βαυαρικὸν κράτος-νομικὸν σύστημα, δὲν δικαιολογεῖ (μᾶς "ἐπιτρέπει" οὕτως εἰπεῖν) οὔτε τὰ "Παρκερικά" οὔτε τὶς ἀποβάσεις Γγούρκας στὴν καστέλλα καὶ Σενεγαλέζων στὴν Ἀθῆνα καὶ ἐπιδρομὲς σὲ στρατόπεδα Σπαχήδων Μαροκινῶν στὴν Λάρισα. Οὔτε ἀποδεικνύει ὅτι μὲ Κριεζῆ ἢ μὲ Μαυροκορδᾶτο ἢ μὲ Τζουβ˚έ (Βούλγαρη) ἢ Βενιζέλο Ῥοῦφο, Τρικούπη ἢ Βενιζέλο Λευτέρη διὰ παντός, θἄταν καλλίτερα τὸ Ἑλλαδάκι μας._

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ἐνδέχεται ὁ σοκιαλισμὸς τοῦ Ἀνδρέα, ὡς σύστημα, νὰ μὴν ἤταν χειρότερος ἀπὸ τὸν τοῦ Μιττεράνδου ἢ ἀκόμη καὶ τοῦ Κάλαχαν. Ὅμως ἄλλος ὁ Ἀνδρέας καὶ οἱ Ἑλληναραῖοι Πασόκοι, ἄλλοι οἱ Φρανκjέζοι μουλωχτοὶ παπαρδέλλες, ἄλλοι οἱ Ἐγγλέζοι σφᾶχται. Ὁμιλοῦντες δὲ διὰ Γάλλους καὶ Ἄγγλους, οἱ μὲν γέννησαν μέσα ἀπὸ τὴν βασιλεία των καὶ τοὺς δύο γαμάτους καρδιναλίους των τὴν λογικὴ τῆς Ῥεσπουβλίκας, οἱ δὲ τὸ νομικὸ σύστημα - "διαταγὴ πληρωμῆς" καὶ ἅμανε προλάβοις ἀνάκοψον (ὅπου τὸ "μονομερῶς" καὶ "ὅποιος προλάβοι ἂν" εἶναι κεντρικὸς πυλὼν τοῦ νομικῆς προσεγγίσεως)._
    Δὲν ἔχω ἐξηγηθῇ ἀκόμη, συνεχίζω : Οἱ Γάλλοι ἢ οἱ Ἰταλοί ἢ οἱ Ἱσπανοὶ δὲν ἔχουν φτάσει σὲ κατάντια Fενεζουέλλας, ὄχι ἐπειδὴ εἶναι συγκριτικῶς τε καὶ ἀναλογικῶς πjὸ φιλελεύθεροι, ἀλλὰ ἐπειδὴ οἱ Ἰταλοί ἂς ποῦμε εἴχασι ἐν τούτοις Ἐλευθερες Πόλεις (Ville France), ἀκόμη καὶ οἱ νότιοι Ἰταλοί, προσέτι οἱ ὅμαιμοι καὶ ὁμόδοξοι Ἀρβανῖτες Ἰταλοί, τὰ ἰδικά μας παιδιά, εἴχαν ἂν μὴ τί ἄλλο, κοινωνικὴ ὀργάνωσι "ῥουμελιώτικη" - "ξηρομερίτικη".
    Δὲν ἔχω ἐξηγηθῇ ἀκόμη, συνεχίζω :
    Ὁ Κουζηνὸς ἔχει προσωπικὴ σχέσι μὲ τὴν Fενεζουέλλα, ὁ δὲ ἐξαίρετος κύριος Ανδπίκ ἀποκτᾷ προσωπικὴ ὑποκειμενικὴ σχέσι μὲ ὅποιονα ἔχοι προσωπικὴ σχέσι μὲ τὴν Fενεζουέλλα !!! Ὑπῆρξα καὶ ἐγὼ τὴν δεκαετία τοῦ ὀγδόντα ἕνας δυστυχὴς βδελυσσόμενος τὴν σιχαμοκαφφρίλα ΠΑΣΟΚ μόνο ΠΑΣΟΚ, Μόνο ΠΑΣΟΚ ! Ἄλλοι εἴχασι καὶ τὴν δυνατότητα νὰ φύγουν ἀπὸ τὴν Ἑλλάδα τρεῖς μῆνες νὰ συνέλθουν καὶ ἡρεμήσουν ἀπὸ τὴν μοχθηρὰ β˚αγαδελλιά ποὺ ἐνέσκυψε ὡς χαιρέκακος ἀκρίς ! Αἴφνης οἰκογένεια Γερουλάνου (c'est pas possible !...)._ Διαπιστώνων τί προέκυψε ἀπὸ τοῦ νεανικοῦ αὐτοῦ τραύματος στὴν εὐαίσθητον ψυχὴν τοῦ Παύλου (ΓΑΠ-ΚΙΔΗΣΟ), δύναμαι ἐξανιστάμενος νὰ κράξω μετ'ἰαχῆς : ΠΑΣΟΚ μόνον ΠΑΣΟΚ !
    Τὰ ἄρθρα περὶ τὰ συμβαίνοντα στὴν Fενεζουέλλα εἶναι πολὺ ἐνδιαφέροντα. Ὅμως ἡ πτωχή μου κατανόησις μὲ ὁδηγεῖ σὲ διαφορετικὲς κατανοήσεις αὐτῶν εἰς τὰς ὁποίας θὰ ἔκριναν εὔλογο νὰ ὁδηγηθῶ οἱ γράφοντες καὶ οἱ ἀναρτῶντες. Δὲν ἀμφιβάλλω ὅτι τὸ καθεστὼς Χαῦες καὶ τὸ μικρῆς ἠλικίας συνέχισμά του τὸ τοῦ Μαδούρου, εἶναι μέσα στὴν καφφρίλα καὶ τὴν διαφθορά. Τώρα τὸ ἐὰν αὐτὸ τὸ προκαλεῖ ὁ σοκιαλισμός, ἢ οἱ ῥιζωμένοι κοινωνικοὶ ἰδεότυποι δὲν μποροῦν παρὰ νὰ γεννήσουν τέτοιου τύπου σοκιαλισμό, εἶναι ἄλλο ζήτημα, ὅπως τὸ κατὰ πόσον ὁ ὑπαρκτὸς σοκιαλισμὸς ὁδήγησε τὴν Ῥωσσία ὅπου τὴν ὁδήγησε ἢ ἡ Ῥωσσικὴ ψυχὴ ὁδήγησε τὸν σοκιαλισμὸ ἐκειπᾶ. Ὁ σοκιαλισμὸς στὴν Τευτολάνδη θἄταν τὰ μᾶλλα τευτόφρων εἰκάζω -καὶ ἡ ἀνατολικὴ ἀκόμη Γερμανία δὲν ἤταν τὸ ἴδιο, ὅμως πρέπει νἄχωμε ὑπόψιν ὅτι τὸν ὑφίστατο "ρωσσικὸν εἰσαγόμενο" ὡς ὑποτελής. Κἀμμία σχέσις μὲ Ῥωμανία (Οὐγγροfλαχίας) ἢ Σκκιπερία._
    Οἱ σεβαστοὶ συμπολῖται ποὔχουν φάει κόλλημα μὲ τὴν Fενεζουέλλα, θεωροῦν ὅτι μὲ τὸν τρόπο αὐτὸ ἀποδεικνύουν τὸν ὄλεθρο τῆς σοκιαλοφροσύνης καὶ τῶν ὁμοφρόνων τοῦ Τςίπρα. Θὰ μοῦ ἐπιτραπῇ (ἀπὸ τὴν σημαία) νὰ διευκρινίσω ὅτι προκρίνω τὸ ὁμόλογοι ἢ ὁμολογισταὶ ἀπὸ τοῦ ὁμόφρονες. Ἠ φρόνησις καὶ συνεπῶς τὰ παραγόμενα σύνθετα μὲ -φρων (ἀλλὰ καὶ ἄλλα) ἀναφέρεται σὲ ἐσωτερικὴ πνευματικὴ συνθήκη καὶ ὄχι τρόπο ἢ μέθοδο λογισμοῦ. Εἶναι πjὸ πλατὺ καὶ βαθύ._
    Ὁ Κάλαχαν, ὁ Νιήλ Κίννοκ, ἀκόμη καὶ ὁ Τώνης Βέν, δὲν θὰ ἠδύναντο νἄχουσι τοιουτότροπο λογισμό, μηδὲ φρόνησι, πλὴν θὰ εἰπῶ ὅτι στὴν φρόνησι προσεγγίζουν πjότερο Χαῦες καὶ Μαδοῦρο παραμένοντες βεβαίως μακρὰν Ἀλβιώνιοι._

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τὰ παθήματα τῆς πτωχῆς Ἑλλαδίτσας μας ἀλλὰ καὶ τῆς Fενεζουέλλας, ἡ Ἐθνικὴ Ἄμυνα μὲ στρατεύματα κατοχῆς ἢ ὅ, τι συνέβη καὶ θὰ συμβῇ στὴν Fενεζουέλλα ἔχουν σχέσι μὲ τὰ ἐσωτερικὰ ψυχικὰ πάθη τῶν λαῶν μας ἀλλὰ καὶ τὴν ἀξία τοῦ χωραφιοῦ μὰ καὶ τῆς fίγλας ἢ κλεισούρας ποὺ κρατοῦμε -ἀξίας στὰ μάτια καὶ τοὺς λογισμοὺς τρίτων πᾷ νὰ πῇ._
    Οἱ σεβαστοὶ φίλοι ποὔχουν φάει κόλλημα μὲ τὴν Fενεζουέλλα ἐκτιμοῦν ὅτι καταδεικνύεται πανηγυρικῶς ἕνα θεώρημα. Ἐγὼ πάλι φρίττω, ἀντιλαμβανόμενος ὅτι τὸ θεώρημα αὐτὸ "ἐπιβεβαιώνει" ὅτι μὲ Γεωργιάδη (Νίκο !!! @#^~`) καὶ Κούλη ἢ Τζήμερο "τοὐλάχιστον" σῳζώμεθα τοῦ ὀλέθρου (πρῶτα) καὶ βλέπομε μετά...
    ὌΧΙ Παιδιά. Ὄχι. Ὅ, τι ἔρχεται jὰ Fενεζουελλάνους καὶ Βραζιλιάνους μετὰ Μαδοῦρο καὶ Ῥοῦσσευ εἶναι πανὄλεθρος. Καὶ τώρα στὸν ὄλεθρο εἶναι, ἀλλὰ τί νὰ κάμνωμεν, τὰ ψυχικὰ πάθη. Φρίκη ἀλογίας τώρα, φρίκη ἀφροσύνης ἀργότερα. ΜΚΟ Θάλειας Δραγώνα μὲ ὑπογαφὲς κυβερνήσεως Καραμανλῆ, μὲ ὑπουργοὺς παιδείας ὡς ἡ Jαννάκου ἢ νὰ ξεχάσω πολιτισμοῦ Ἑλλάς-Ἑλλάς (Ἀντώνης & Μοῦργος) Σαμαρᾶς, ἢ Βουλγαράκις ;... Jατί λοιπὸν νὰ μὴν ἔχομε μὲ ΣΥΡΙΖΑ τὸν Φίλη ; Ἐγὼ οὕτως ἢ ἄλλως προκρίνω βία κατὰ τῶν πολιτικῶν._
    Ἀπὤωωλους αὐτούυυς, ὁ μακαρίτης Χαῦες καὶ ὁ Μαδοῦρος, ... κἀμμία σχέσις !
    Ναί, ὁ κύριος ποὺ βοήθησε τὴν ἀνάπτυξι σὲ κἄποιες χῶρες στὴν Ἀφρικὴ μὲ βρόαδ μινδ καὶ ἔυες fῑδε σοῦτ (παλαιότερο ἄρθρο διὰ τὴν Fενεζουέλλα), ἐπιστρέφει μὲ πόνο στὴν Fενεζουέλλα πἀγάπησε διαπιστώνων τὴν κατάῤῥευσίν της ... Μὲ πόνο καρδιᾶς καὶ ὁμιλῶν διὰ τὴν "ἐμμονὴ σὲ μίαν λάθος ἰδέα" ποὺ δὲν ἐγκαταλείπει μὀλαταῦτα κανεἲς καὶ καταστρέφεται. Εἶμαι (νομίζω) πολὺ ἐγγύτερα στὸν φιλελευθερισμό ἀπὤ, τι στὸν σοκιαλισμό, ἀλλὰ ἡ ἰδέα ὅτι ἀπὸ τῆς ἐμμονῆς ἐπὶ τῆς λάθος ἰδέας ἀπεγλωβιζόμεθα μετὰ ἐμμονῆς ἐπὶ ἑτέρας λάθος ἰδέας δὲν πληροῖ συνεκτικῶς τὴν φρόνησίν μου, μηδὲ ἁρμόζει καταρτιστῶς στὸν διαλογισμό καὶ τὴν ἐπίσκεψίν μου.
    Ζήτω ὁ στρατηγὸς Μαδοῦρος !

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.