2/6/19

Τα λάθη που έκανε το ελληνικό κράτος με τους Πομάκους και τους έριξε στην αγκαλιά της Άγκυρας

Τα λάθη της ελληνικής διοίκησης με τους ΠομάκουςΑυτά που έριξαν ένα μέρος των γηγενών αρχαιοθρακών Πομάκων στην αγκαλιά της Άγκυρας
Γράφει ο Παράσχος Ανδρούτσος
Για τους Πομάκους λίγα έχουν γραφεί. Κάνοντας μια σύντομη αναδρομή στο παρελθόν, θα εντοπίσουμε τα γεγονότα και τις εξελίξεις που πραγματοποιήθηκαν στον χώρο όπου σήμερα ζουν οι Πομάκοι. Τα στοιχεία αυτά συνδυασμένα με την σημερινή πραγματικότητα δίνουν την εικόνα του ζητήματος. Η ιστορική αναδρομή που ακολουθεί μας βοηθάει να εντοπίσουμε τις εγκαταστάσεις, μετακινήσεις και συγχωνεύσεις των λαών στον θρακικό χώρο και ειδικά στην ορεινή Ροδόπη.
Ως γνωστόν στην Ροδόπη και γύρω από αυτήν κατοικούσαν οι Αγριάνες, οι Βίστωνες, οι Οδρύσσες, Κίκονες, Δίοι, Βησσοί που ήταν φύλα συγγενικά των Ελλήνων. Στην αρχαϊκή εποχή 700 - 500 π.Χ. αρχίζει ο ουσιαστικός εποικισμός της Θράκης από τους Έλληνες του νότου. Η οικονομική και πολιτιστική επαφή φέρνει τους Θράκες κοντά στο ελληνικό πνεύμα και τις αξίες του. Την κλασική εποχή 500-323 π.Χ. ο εξελληνισμός των Θρακών προωθείται περισσότερο μάλιστα στα χρόνια του Φιλίππου Β' και του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Πολλοί είναι οι Αγριάνες που πολέμησαν με τον Μ. Αλέξανδρο στην εκστρατεία του στην Ασία.
Στους βυζαντινούς χρόνους Αχριδώ ονομαζόταν η περιοχή της ευρύτερης περιοχής της Ροδόπης όπου κατοικούσαν και οι αρχαίοι Θράκες. Έτσι η ονομασία Άχρεν είναι παραφθορά του Αγριάνας, ή προέρχεται από την λέξη Αχριδώ που στα σλαβικά σημαίνει βράχος.
Όταν πρωτοήλθαν οι Τούρκοι στον θρακικό χώρο βρήκαν στην ορεινή Ροδόπη τους Θρακοέλληνες και τους αποκάλεσαν Άχρεν, δηλαδή κατοίκους της Αχριδώς όπως ονομαζόταν τότε. Για την λέξη Πομάκος πάλι οι γνώμες διίστανται, οι Τούρκοι την λέξη την δέχονταν σαν παραφθορά του Πατσινάκ, κάτι όμως που δεν ισχύει καθώς το μόνο κοινό της λέξης Πομάκ με την λέξη Πατσινάκ - Πετσινέγος είναι η κατάληξη (-ακ). Άλλη ερμηνεία υποστηρίζει ότι ο Μέγας Αλέξανδρος όταν απέλυσε μετά την εκστρατεία του τους Πομάκους ονομάσθηκαν απόμαχοι - πομάχοι - Πομάκοι. Πιθανότερη πάντως είναι η βουλγαρική προέλευση από το Pomagam και Pomost που σημαίνει βοηθώ - βοήθεια. Το ιδίωμα των Πομάκων συμπληρώνεται με τουρκικές και ορισμένο αριθμό ελληνικών λέξεων. Σήμερα η πομακική γλώσσα υποχωρεί σταδιακά σε ανησυχητικό βαθμό καθώς η τουρκική αντικαθιστά και επισπεύδει την εξαφάνιση του ιδιώματος. Οι βουλγαρικές βιαιότητες του παρελθόντος, η συντονισμένη τουρκική πολιτική στην ορεινή Θράκη, η υποχρεωτική διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας στα μειονοτικά σχολεία όπου φοιτούν τα Πομακόπουλα, αποτελούν τους κύριους λόγους για την εκούσια ή αναγκαστική αποβολή αυτού του ιδιώματος. Η Πολιτεία προωθεί έτσι τον γλωσσικό ευνουχισμό των Πομάκων με εξαιρετικά δυσμενείς συνέπειες, για την συνείδηση και ψυχική τους σύνδεση με το ελληνικό στοιχείο. Αν εκλείψει η διαφοροποίηση της γλώσσας μοιραία θα αφομοιωθούν από τους Τουρκόφωνους. Με τις σημερινές συνθήκες οδηγούνται στην γλωσσική γενοκτονία, που λίγο διαφέρει από την φυσική εξόντωση μια και αναφερόμαστε σε λαό που διατήρησε πολλούς αιώνες σε αντίξοες συνθήκες την ταυτότητά του και την χάνει μέσα σε λίγες δεκαετίες της ελληνικής δημοκρατίας κάτι που δεν μπόρεσε να αλλάξει η Οθωμανική αυτοκρατορία στα 557 χρόνια που βρισκόταν στην Θράκη.
Οι πάμπολλες επιδρομές, μετακινήσεις και εγκαταστάσεις πληθυσμών ιδιαίτερα στα βυζαντινά χρόνια αποκλείουν την υπόθεση της διατήρησης των αρχαίων φυλών στην αρχική τους μορφή.
Στα τέλη του 7ου αιώνα ο Ιουστινιανός ο Ρινότμητος επιβάλλει αναγκαστικό μετοικισμό των χριστιανών Σλάβων Σμολένων της Μακεδονίας. Οι Σμολένοι ήταν εκχριστιανισμένο σλαβικό φύλο εχθρικό των Βουλγάρων. Η ειρηνική άφιξη και εγκατάσταση των Σμολένων στην Ροδόπη δημιούργησε νέες σχέσεις και πληθυσμιακές πραγματικότητες.
Έτσι η κοινή θρησκεία, η συνοίκηση και ο βουλγαρικός κίνδυνος έφεραν ενότητα, κοινές αντιλήψεις και τρόπο ζωής, δημιουργώντας μια νέα πληθυσμιακή ομάδα που έμελλε να φθάσει στην εποχή μας με την ονομασία "Πομάκοι".
Οι Πετσινέγοι με συμμάχους τους Κουμάνους το 1087 επιτέθηκαν κατά του Βυζαντίου με αρχηγό τον Τζεγκλού Χαν κατέστρεψαν την Θράκη και έφθασαν στα πρόθυρα της Κωνσταντινούπολης. Ο Αλέξιος Α' κατάφερε να εξαγοράσει τους Κουμάνους και όταν οι Πετσινέγοι το 1091 ξαναεπιτέθηκαν, καταστράφηκαν ολοσχερώς απ' τον βυζαντινό στρατό κοντά στο σημερινό Χειμώνιο του Ν. Έβρου.
Οι Τούρκοι ιστορικοί θεωρούν τους Πομάκους απογόνους των Κουμάνων και Πετσενέγων. Αβάσιμοι ισχυρισμοί γιατί οι λίγοι Πετσενέγοι που απόμειναν μετά την ήττα τους εγκαταστάθηκαν στην Μακεδονία όπου δαμάστηκαν οριστικά. Οι Πετσενέγοι και οι Κουμάνοι ήταν πρόσκαιροι επιδρομείς όπως και τόσοι άλλοι που αφομοιώθηκαν ή εξαφανίσθηκαν. Το να θεωρηθούν πρόγονοι των Πομάκων είναι αβάσιμο μια και στις λαϊκές εκδηλώσεις, στα ήθη και έθιμα, στη γλώσσα, στα τοπωνύμια δεν μοιάζουν καθόλου.
Η περίοδος της Τουρκοκρατίας χαρακτηρίζεται απ' την προσπάθεια για την μεταβολή της εθνολογικής σύνθεσης του Θρακιώτικου πληθυσμού μεταφέροντας οι Σουλτάνοι Οθωμανούς από άλλα μέρη. Οι επιμιξίες τους όμως με τους Πομάκους ήταν ελάχιστες ή ανύπαρκτες μια και οι Τούρκοι διαμένανε στην πεδιάδα ενώ οι Πομάκοι στον ορεινό όγκο της Ροδόπης. Οι Τούρκοι συνεχίζοντας την εποικιστική πολιτική, στις αρχές του 16ου αιώνα έφεραν στην Θράκη Γιουρούκους από την Μ. Ασία που κατέλαβαν τα εύφορα τμήματα της πεδιάδας της Ροδόπης και της Ξάνθης.
Στα περισσότερα πομακικά χωριά υπάρχουν ερείπια βυζαντινών εκκλησιών και άλλα πειστήρια της προ του εξισλαμισμού περιόδου. Αυτό εξηγείται γιατί οι Πομάκοι ήταν πριν όλοι χριστιανοί και αργότερα αλλαξοπίστησαν. Σε ορισμένα χωριά όμως αυτά τα πειστήρια δεν υπάρχουν γιατί χτίστηκαν μετά την αλλαξοπιστία τους.
Η θρησκεία διαμόρφωσε την εθνική συνείδηση πολλών Πομάκων, που σήμερα ταυτίζεται με τις τουρκικές αντιλήψεις. Στην αρχαιότητα ο Θεός Διόνυσος, κατείχε τα πρωτεία στην λατρεία των Θρακών. Αργότερα το βυζαντινό κράτος υιοθετεί και επίσημα την χριστιανική θρησκεία που διαδίδεται και σ' όλη την Θράκη μένοντας μέχρι τον 17ο αιώνα. Στα μέσα του 17ου αιώνα βλέπουμε να επιβάλουν δια της βίας τον μουσουλμανισμό και τους Πομάκους. Τότε ήταν που γκρέμισαν 218 εκκλησίες και 336 παρεκκλήσια της εποχής του Μωάμεθ Δ' και του τρισκατάρατου Βεζύρη Μεχμέτ Κιόπρουλου. Υπάρχουν βέβαια στοιχεία κατά τα οποία οι Κιζιλμπάσηδες, Πομάκοι αιρετικοί μουσουλμάνοι αντέδρασαν στον εξισλαμισμό, ώσπου τον αποδέχθηκαν με την βία, αλλά όχι στην ορθόδοξη μορφή του.
Στην αλλαξοπιστία οδήγησαν οι πιέσεις της διοίκησης των νεοαφιχθέντων Γιουρούκων όπως και οι οικονομικές ελαφρύνσεις των εξωμοτών. Οι παράγοντες αυτοί δημιούργησαν το κατάλληλο ψυχολογικό κλίμα της προσχώρησης στο Ισλάμ. Η αλλαξοπιστία τότε ήταν η μόνη λογική επιλογή.
Με την λήξη του Β' Βαλκανικού Πολέμου το 1913, η Δυτική Θράκη έμεινε στην Βουλγαρία, συμπεριλαμβάνοντας το μεγαλύτερο μέρος των Πομάκων. Στο χρονικό διάστημα 1912-1918 οι Πομάκοι δέχθηκαν πιέσεις ώστε να εκβουλγαριστούν. Στις 31 Δεκεμβρίου 1918 οκτώ Πομάκοι βουλευτές της βουλγαρικής Βουλής ζήτησαν από τον Γάλλο στρατηγό Fr. D. Esperey να ενταχθεί ολόκληρη η περιοχή τους στον ελληνικό χώρο. Το 1919 διενεργήθηκε στον Εχίνο δημοψήφισμα, με το οποίο ζητούσαν οι Πομάκοι να ενωθεί η περιοχή τους με την Ελλάδα. Το 1923 υπογράφηκε στη Λωζάνη η Σύμβαση περί Ανταλλαγής των πληθυσμών μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας. Για τους μουσουλμάνους η Συνθήκη προέβλεπε σχολική εκπαίδευση στη μητρική τους γλώσσα, κάτι που στην πράξη δεν εφαρμόστηκε για τους Πομάκους και τους Ρομά αλλά ίσχυσε μόνο για τους Τουρκόφωνους, διαπράττοντας έτσι το κράτος ένα ανεπανόρθωτο ίσως σφάλμα τακτικής εξομοιώνοντας τους αυτόχθονες με τους λοιπούς μουσουλμάνους.
Το 1946 όταν πραγματοποιούνταν ο Συνέδριο Ειρήνης των Παρισίων ο Χαμδή Χουσεΐν Φεχμή Μπέης και ο Χακκή Σουλεϊμάν Μπέης ζήτησαν με υπόμνημα την ενσωμάτωση όλων των Πομάκων της Ροδόπης στην Ελλάδα. Το 1936 η δικτατορία του Μεταξά δημιούργησε τις επιτηρούμενες ζώνες, από την Ήπειρο ως την ορεινή Θράκη. Οι κύριες περιοχές κατοικίας των Πομάκων έγιναν απαγορευμένες και ελεγχόμενες με μπάρες από τον στρατό. Για την είσοδο στις περιοχές αυτές χρειαζόταν άδεια εισόδου από την Αστυνομία. Οι Επιτηρούμενες Ζώνες καταργήθηκαν στις 17-11-1995.
Στα 1941-1944 το σκηνικό των εχθροπραξιών στήθηκε και πάλι, αλλά κράτησε όσο και η βουλγαρική παρουσία. Η βάρβαρη στάση των Βουλγάρων τροφοδότησε το μίσος των Πομάκων για κάθε τι το χριστιανικό, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στην τουρκική επεκτατική πολιτική να αναλάβει τα ηνία για να προσεταιρισθεί και εθνικά τον πομακικό πληθυσμό. Το 1954 τέθηκε σε ισχύ ο νόμος "περί τουρκικής μειονότητας Θράκης" με την ονομασία "τουρκική", καταργώντας την ονομασία "μουσουλμανική", που αναγνωρίζει η Συνθήκη της Λωζάνης. Χάρη της συνοχής του ΝΑΤΟ και του καλού κλίματος στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, λόγω δήθεν του κινδύνου του βουλγαρικού κομουνισμού οι Πομάκοι αφέθηκαν ουσιαστικά στα χέρια της τουρκικής προπαγάνδας. Έκτοτε η ελληνική πολιτική απέναντι στους Πομάκους ουσιαστικά δεν έχει αλλάξει. Μέσα από την εκπαίδευση οι Πομάκοι μαθητές γκετοποιούνται και αναγκάζονται να διδάσκονται - πλην της ελληνικής - την τουρκική γλώσσα, ενώ η μητρική τους γλώσσα αγνοείται παντελώς (κατά παράβαση της Συνθήκης της Λωζάνης), όπου οι μειονοτικοί θα πρέπει να διδάσκονται υποχρεωτικά την μητρική τους γλώσσα (τουρκική, πομακική, ρομά).
Η μουσουλμανική θρησκεία στη Θράκη χρησιμοποιείται από την Τουρκία μέσω του τουρκικού προξενείου και ορισμένου τουρκόφωνου τύπου για να συκοφαντήσει, να απειλήσει και να δημιουργήσει αντιπομακικό κλίμα μίσους, για οποιαδήποτε πομάκικη κίνηση π.χ. ίδρυση πολιτιστικών συλλόγων Πομάκων, εφημερίδας κλπ. Ένα από τα στοιχεία που διαφοροποιούν τους Πομάκους από τις δύο άλλες ομάδες της μειονότητας είναι η γλώσσα τους. Η γλώσσα αυτή δεν υπήρχε σε γραπτή μορφή μέχρι το 1995. Έκτοτε σε εκδόσεις που κυκλοφόρησαν έγινε χρήση του ελληνικού και του λατινικού αλφάβητου για την ορθότερη απόδοσή τους. Στη δημώδη μεσαιωνική και νεότερη πομακική ποίηση, λείπουν οι αναφορές για Έλληνες που να προβάλλονται σαν εχθροί, το αντίθετο βέβαια επιβεβαιώνεται με τα τραγούδια τους για τους Τούρκους και τους Βουλγάρους.
Είναι γνωστό ότι, πριν λίγες δεκαετίες, το να αποκαλούσε κάποιος έναν Πομάκο Τούρκο, θεωρούνταν ατιμωτικό. Σήμερα με την επήρεια του Παντουρκισμού πολλοί Πομάκοι δηλώνουν ότι είναι γνήσιοι Τούρκοι. Αυτό βέβαια οφείλεται και στην τραγική ανικανότητα, ατόμων της Διοίκησης που έρχονταν σε επαφή με τους Πομάκους για να κατανοήσουν τις ιδιαιτερότητες του ζητήματος, κάτι βέβαια που σημάδεψε την πορεία και την μελλοντική τους ύπαρξη.
Οι Πομάκοι ζουν σε 160 οικισμούς της ορεινής Θράκης στη Θράκη. Ορισμένοι βέβαια έχουν σχεδόν εγκαταλειφθεί με τους Πομάκους να έχουν κατεβεί στις πόλεις και σε πεδινά χωριά. Αποτελούν το 34% του συνόλου της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη. Στον νομό Ξάνθης ξεπερνούν το 60% των μουσουλμάνων. Εκτός από την Ελλάδα, Πομάκοι υπάρχουν σήμερα και στην Βουλγαρία, όπου ο αριθμός τους ξεπερνά τα 270.000 άτομα όπως και στην Τουρκία περί τα 70.000 άτομα. Μερικά από τα πομακικά χωριά στο νομό Ροδόπης είναι τα εξής: Άνω Βυρσίνη, Μυρτίσκη, Σμιγάδα, Εσοχή, Κύμη, Κόβαλος, Κάρδαμος, Κάτω Βυρσίνη, Ραγάδα, Τσούκα, Βούρλα, Χλόη, Κέχρος, Κερασιά, Χαράδρα, Σαρακηνή, Μελίταινα, Σήμα, Κρυστάλλη, Αστραία, Πολύαρνος, Τάλης, Ταγγαίο, Πόα, Διχάλα, Μύτικας, Νυμφαία κλπ. Τα κυριότερα πεδινά χωριά που δέχθηκαν Πομάκους είναι το Κοπτερό, ο Μίσχος, ο Ληνός, ο Ίασμος, ο Πολύανθος, ο Σώστης, τα Δουκάτα, το Λύκειο, οι Σάπες, το Αρσάκειο κλπ.
Όταν άνοιξαν τα σύνορα της Νυμφαίας σε συνάντηση που είχα με Πομάκους κατοίκους του Ρόζεγκραντ που είναι το πρώτο χωριό μπαίνοντας από το τελωνείο της Νυμφαίας στα δεξιά με ενημέρωσαν ότι έχουν συγγενείς στον οικισμό της Νυμφαίας. Όταν μάλιστα άνοιξαν τα σύνορα τους αναζήτησαν και τους βρήκαν να κατοικούν οι περισσότεροι στην Κομοτηνή. Όταν τους επισκέφτηκαν τους είπανε ότι αυτοί είναι Τούρκοι και να πάνε να μάθουν τουρκικά για να συνεννοούνται. Οπότε μου εξέφρασαν την απορία πως γίνεται ο παππούς μας μέχρι να πεθάνει που μας έλεγε είμαστε Πομάκοι και πως οι απόγονοι των αδελφών του που ζούσαν στην Νυμφαία και στην Κομοτηνή να είναι Τούρκοι. Την ίδια αντιμετώπιση με ενημέρωσαν ότι είχαν και Πομάκοι του οικισμού Τσακαλάροβο της Βουλγαρίας από συγγενείς τους στα χωριά του Γιακά.
Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία πάλι για τις συνέπειες που έχει η μετανάστευση των Πομάκων όλα αυτά τα χρόνια από τα ορεινά και για τους ίδιους που εκτουρκίζονται, αλλά και για την εθνολογική σύνθεση των περιοχών όπου εγκαθίστανται παράδειγμα στον Ίασμο, όπως και στις βορειοανατολικές συνοικίες της Κομοτηνής που δέχτηκαν και συνέχισαν να δέχονται μεγάλο αριθμό Πομάκων, που προτιμούν να συνοικούν με τους ομόθρησκούς τους. Η θρησκεία λοιπόν είναι το ουσιαστικό κριτήριο για την επιλογή της συνοικίας όπου θα εγκατασταθεί η πομάκικη οικογένεια. Έτσι με την κάθοδό τους αφομοιώνονται από τους μουσουλμανικούς πληθυσμούς του κάμπου κάτι που συνεπάγεται τον εκτουρκισμό τους, την ψυχική απομάκρυνση από το ελληνικό στοιχείο και την αριθμητική ενίσχυση των πληθυσμών με τουρκική συνείδηση. Ένας λόγος του μεταναστευτικού ρεύματος ήταν επειδή οι κάτοικοι ασχολούνταν με την κτηνοτροφία που δέχθηκε σοβαρό πλήγμα όταν χωρίς προγραμματισμό πραγματοποιήθηκε η αναδάσωση ορεινών περιοχών και απαγορεύτηκε η βοσκή των αιγοπροβάτων.
Στον χώρο της εκπαίδευσης η κατάσταση είναι προβληματική. Τα Πομακόπουλα ειδικά των χωριών ξεκινώντας τον κύκλο της μόρφωσης, εισάγονται στα μειονοτικά σχολεία όπου μαθαίνουν την ξένη προς την μητρική τους γλώσσα τουρκική. Ο Πομάκος με την οικογένειά του μιλά την πομακική, στο μειονοτικό σχολείο μαθαίνει υποχρεωτικά την τουρκική και πρέπει να γνωρίζει ελληνικά για τις συναλλαγές με τους Έλληνες. Όμως που να δώσει βαρύτητα: Στην μητρική; Στην ελληνική που είναι το μόνο εφόδιο για την εισαγωγή στο ελληνικό σύστημα Παιδείας ή στην άχρηστη τουρκική που του επιβάλλεται;
Η δημιουργία δημοσίων μειονοτικών σχολείων με την διδασκαλία της ελληνικής και πομακικής θεωρείται αναγκαίο μέτρο. Το σχολείο σαν θεσμός συμβάλλει στην κοινωνικοποίηση και την ένταξη των ατόμων στον εθνικό τρόπο σκέψης και ζωής. Στην περίπτωση των Πομάκων εξυπηρετεί την αντικοινωνικότητα και την ένταξή τους στις πάγιες εθνικιστικής επιδιώξεις της τουρκικής βουλιμίας.
Οποιαδήποτε προσπάθεια για αλλαγές στις υπάρχουσες καταστάσεις και σχέσεις στο χώρο των Πομάκων θα αποτύχει αν δεν στηριχθεί στην εκπαίδευση. Εύλογα συνάγεται ότι η επέμβαση των υπευθύνων και η εξουδετέρωση των μηχανισμών του μίσους εξυπηρετεί όχι μόνο το εθνικό συμφέρον αλλά και την ειρήνη στην πολυπαθή γη της Θράκης.
Τέλος σε ανάλυση της γενετικής σύστασης των Πομάκων με το DNA προσδιορισμό των αλληλόμορφων γονιδίων που καθορίζουν λευκοκυτταρικά αντίγονα (HLA) έδειξε ότι, πληθυσμιακές ομάδες που βρίσκονται γενετικά πλησιέστερα προς τους Πομάκους είναι οι Έλληνες και οι Βούλγαροι, παρά οι Τούρκοι. Ως εκ τούτου τα γενετικά στοιχεία απορρίπτουν το σενάριο που προβλέπει ότι οι Πομάκοι έχουν τουρκική προέλευση. Η παραλλαγή της αιμοσφαιρίνης που ονομάζεται αιμοσφαιρίνη Hbo-Arab, παρουσιάζει την μεγαλύτερη συχνότητα παγκοσμίως στους Πομάκους. Η συγκεκριμένη μετάλλαξη Hbo-Arab, δημιουργήθηκε στους Πομάκους 2.000 χρόνια περίπου πριν.
Ο χρόνος εμφάνισης της Hbo-Arab στους Έλληνες Πομάκους δεν υποστηρίζει την άποψη ότι είναι εξισλαμισμένοι Σλάβοι. Οι Πομάκοι ζουν από την αρχαιότητα στην περιοχή της οροσειράς της Ροδόπης. Είναι οι απόγονοι ενός προγονικού πληθυσμού της Θράκης, που ζει στην περιοχή για εκατοντάδες χρόνια. Τα διαθέσιμα γενετικά δεδομένα δείχνουν ότι η γενετική διαφοροποίηση των Πομάκων από τον γενικό ελληνικό πληθυσμό είναι πολύ μικρή. Όπως και με τα αντίστοιχα δεδομένα από άλλους πληθυσμούς Ευρωπαίων παρά σε Αφρικανού ή Ασιάτες Μογγόλους, Τούρκους κλπ. Η άποψη δηλαδή που υποστηρίζεται από τους Τούρκους περί τουρκογενούς προέλευσης των Πομάκων απορρίπτεται "τελεσίδικα". Όπως και η άποψη που υποστηρίζεται από Βουλγάρους ιστορικούς ότι οι Πομάκοι είναι σλάβοι απορρίπτεται επίσης.
Οι επιστήμονες που μελέτησαν και ανέλυσαν το γονιδίωμα των Πομάκων, έφεραν στο φως τέσσερις παραλλαγές γονιδίων που επηρεάζουν την διαστολική αρτηριακή πίεση, τα επίπεδα της γλυκόζης (σακχάρου), τον αριθμό των λευκών αιμοσφαιρίων και τα επίπεδα της αιμοσφαιρίνης. Έτσι ανακαλύφθηκε μια γονιδιακή παραλλαγή που έχει ιατρική σημασία και αφορά χαρακτηριστικά σχετικά με την καρδιαγγειακή νόσο, την πιο συχνή αιτία θανάτου παγκοσμίως. Οι μοναδικές αλληλουχίες του DNA προστατεύουν την καρδιά των Πομάκων και συντελούν στην σωστή διαβίωση τους στον ορεινό όγκο της Ροδόπης.

Πηγές
Αντώνης Λιάπης, διδάκτωρ Κοινωνιολογίας
Passport Πομακοχώρια, Νίκος Κόκας
Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης Ε.Ο.Τ.
Κωνσταντίνος Τριανταφυλλίδης, καθηγητής Γενετικής και Γενετικής Ανθρώπου Α.Π.Θ.
Ελευθερία Ζεγγίνη, καθηγήτρια γενετικής

Αναδημοσίευση από www.xronos.gr

22 σχόλια:

  1. "Η δημιουργία δημοσίων μειονοτικών σχολείων με την διδασκαλία της ελληνικής και πομακικής θεωρείται αναγκαίο μέτρο."

    Αυτό, με βάση την τουρκοφοβία του ελληνικού πολιτικού προσωπικού, είναι ανεδαφικό. Θα φωνάξει αμέσως η Τουρκία, για παραβίαση της Συνθήκης της Λωζάννης. Η λύση είναι λίγο πιο πολύπλοκη, αλλά δια της πλαγίας.

    Είναι η εισαγωγή των πομακικών, ως προαιρετική γλώσσα και μια ενημερωτική καμπάνια στους Πομάκους για να προωθηθεί. Έτσι και η Λωζάννη τηρείται και τα πομακικά μπορούν να διδαχθούν. Η σύγχρονη τάση στα δικαιώματα μειονοτήτων, είναι πως μια παλιά συνθήκη δε μπορεί να εμποδίζει τη βελτίωση των προνομίων της.

    Ίσα ίσα, που η Ελλάδα μπορεί να πατήσει σε σύγχρονες συνθήκες για να δικαιολογήσει τυχόν αποφάσεις.

    https://www.humanrights.ch/en/standards/ce-treaties/minority-protection/

    https://www.coe.int/en/web/conventions/full-list/-/conventions/treaty/148

    H Ελλάδα αυτήν δεν την έχει υπογράψει.

    https://www.coe.int/en/web/conventions/full-list/-/conventions/treaty/148/signatures?p_auth=fPjbpXsp

    H Ιταλία, την υπέγραψε, δεν την κύρωσε, αλλά την εφάρμοσε και αυθαίρετα, ανακοίνωσε πως το ιταλικό κράτος αναγνωρίζει συγκεκριμένες (12) "ιστορικές γλωσσικές μειονότητες" (που υπάρχουν για αιώνες στην Ιταλία), τις οποίες αναλαμβάνει να στηρίζει προς αποφυγή εξαφάνισής τους, ως μέρος του πολιτισμικού πλούτου της Ιταλίας. Και έβαλε όποιες ήθελε (πχ τους Ρομά τους απέκλεισε, ενώ είναι πολυπληθέστεροι πολλών άλλων, χαρακτηρίζοντας τους μη ιστορική γλωσσική μειονότητα). Πιθανολογώ πως η Ιταλία δεν την κύρωσε, για να έχει και μια πισινή. Αυτούς δεν τους αναγνωρίζει ως εθνικές μειονότητες, μόνο ως γλωσσικές. Θα πει κάποιος, "μα θα ζητήσουν και οι Τουρκογενείς να αναγνωριστούν ως τουρκική γλωσσική μειονότητα". Εδώ που έχουμε φτάσει και δεδομένου πως η συνθήκη της Λωζάννης λέει πως η γλώσσα τους είναι η τουρκική, νομίζω πως παραβιάζονται ανοιχτές θύρες. Ήδη στο εξωτερικό, για όποιον διαβάζει το τι γίνεται στη Θράκη και δεν είναι νομικός, είναι Τούρκοι και το να λες εσύ "όχι, δεν ειναι Τούρκοι, είναι μουσουλμάνοι", του ακούγεται παράλογο, ειδικά όταν βρίσκει την προπαγάνδα τους και τις προσφυγές στο ΕΔΑΔ που δικαιώθηκαν, γιατί υπάρχει σύγχυση με τα περί δικαιώματος αυτοδιάθεσης. Και κανείς, δε μπορεί να σε αναγκάσει χωρίς βία, να αναγνωρίσεις πως μια γλωσσική μειονότητα είναι εθνική.

    Λύσεις υπάρχουν, αλλά όχι αν κάποιος είναι μόνιμα τουρκοφοβικός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να συμπληρώσω, πως η Ελλάδα, αναγνωρίζοντας "πομακική γλωσσική μειονότητα", διασφαλίζεται σε πολλαπλά επίπεδα από οποιαδήποτε τουρκική κίνηση. 1) Εκ των πραγμάτων, τινάζεται στον αέρα η τουρκική προπαγάνδα που λέει πως όλη η μειονότητα είναι τουρκική. Δε μπορεί να είναι όλη τουρκική, όταν εσύ ως κράτος, αναγνωρίζεις πομακική γλωσσική μειονότητα και υπάρχουν άνθρωποι που μαθαίνουν πομακικά. , 2) Δε μπορείς να κατηγορηθείς για παραβίαση της Λωζάννης, γιατί η μειονότητα εξακολουθεί να μαθαίνει τουρκικά, όπως προέβλεπε η Λωζάννη, απλά μαθαίνει όποιος θέλει ΚΑΙ πομακικά, 3) Δε μπορεί να σε κατηγορήσει κανείς και σε κανένα ΕΔΑΔ ότι παραβιάζεις τη Λωζάννη του 1923, εφαρμόζοντας...σύγχρονη Ευρωπαική Συνθήκη.

      Διαγραφή
    2. Πολυ καλος ο Oraculum ως συνηθως , αν υπαρχει θεληση υπαρχουν λυσεις , δεν χρειαζεται να αντιμετωπίσουμε την Τουρκια συμβατικα αντιθετως επιβάλλεται. Απο την άλλη η καλυτερη αμυνα ειναι η επίθεση γιατι και η ιδια εχει πολλά τρωτά σημεία.
      Μια εθνική πολιτική χρειαζεται τιποτα παραπανω, οι λυσεις υπαρχουν.

      Διαγραφή
    3. Κύριε Τ, εγώ μόνο εθνική πολιτική δε βλέπω. Η Ελλάδα, πέρα από το ότι είναι μια ψευτοδημοκρατία (διορίζονται οι ανώτατοι δικαστές από τους πολιτικούς και μαζί με το νόμο περί ευθύνης υπουργών, οι πολιτικοί έχουν το ακαταδίωκτο πρακτικά) και από το ότι οι Έλληνες ψηφίζουν με περίεργα κριτήρια (αν και δε θα πρέπει να είμαι αχάριστος, αφού περίμενα να εκλεγεί και ο κ. Καιρίδης, ενώ νομίζω βγήκε μόνο 1ος επιλαχών), οι πολιτικοί της Ελλάδας, δεν έχουν αίσθηση της ευθύνης και του "statesmanship" (δε μου έρχεται ελληνικά). Μοιάζουν σαν τυχάρπαστοι, συχνά κομματικοί ραδιούργοι, που έχουν στόχο να αρπάξουν την εξουσία για να βγάλουν χρήμα οι ίδιοι και οι φίλοι τους κι όσο φάμε, όσο πιούμε. Δεν έχουν καν τον πολιτικό εγωισμό να σκεφτούν την υστεροφημία τους. Το μόνο που μετράει είναι το πολιτικό κόστος και "όσο δε σκάει το πρόβλημα στα δικά μου χέρια, καλά είμαστε".

      Έχω χάσει κάθε ιδέα. Και δεν αλλάζει τίποτα. Η Ελλάδα είναι απίστευτη περίπτωση, που διοικείται για 100 χρόνια από 3-4 οικογένειες πολιτικών και μια χούφτα επιχειρηματιών. Φώναζαν δεξιοί κι αριστεροί για τη διαπλοκή, ψήφισαν και υιό Κόκκαλη στην Ευρωβουλή. Δικαιώνεται κάθε μέρα ο αείμνηστος Καραμανλής, για το "η Ελλάς, είναι ένα απέραντο φρενοκομείο". Έχασε μια χώρα το 27% του ΑΕΠ, κρύβοντας ελλείμματα κάτω από το χαλί, στην Ελλάδα ο πρωθυπουργός που κόμπαζε δημόσια ότι η "διεθνής κρίση μας βρήκε θωρακισμένους" (την ίδια στιγμή που έκρυβε ελλείμματα), αποκαλείται ακόμα σήμερα "χρυσή εφεδρεία" και "εθνικό κεφάλαιο". Δε μπορώ να βρω καμία λογική.

      Εγώ πιστεύω πως οι Έλληνες πολιτικοί ποντάρουν στο χρόνο και το δημογραφικό, να λύσει από μόνο του τα "εθνικά θέματα". Δε θα φωνάζει και κανένας πια, γιατί οι Έλληνες το γένος θα είναι όλοι γέροντες. Τα ψηφαλάκα άλλωστε δεν έχουν χρώμα.

      Διαγραφή
    4. Οπως ακριβως τα ειπες είναι , δεν υπαρχει θεληση τελος , απο που να αρχισουμε και που να τελειωσουμε η κατασταση είναι απολυτη τρελα.
      Απο την άλλη όμως δεν μπορουμε και να τα αφησουμε...

      ΥΓ. Καθηγητης μου πριν πολλα χρονια , μαχιμος αναρχικος εξαρχεια κλπ μου ειχε πει "Ο Κόκκαλης είναι ωραιος , γιατι εχει λεφτα και είναι αριστερος", τα περικλειει ολα αυτο νομιζω.

      Διαγραφή
    5. "statemanship" σού'ρθε στα εγγλέζικα αλλά δε σού'ρχεται στα ρωμαίικα.γιατί αραγες!

      Διαγραφή
    6. Ανδρεια....Τοσο ευκολο...αλλα αγνωστη λεξη πλεον.Τωρα επικρατει το αλλο με την λεξη .."γυναικουλες θρασυδειλοι..αναξιοι ανδρες...Τζεησον ...φλουρια..φλωροι...λυγερες συκιες .." Ενας ..ευσεβης κυριος το λεει με μια λεξη ολο...Κοντσιτες....!!Αν τους πουν γυναικες οτι πεταει ο..γαιδαρος ...πεταγωνται 100 ιπταμενοι γαιδαροι..

      Διαγραφή
    7. Κύριε Jerry, με το ρωμαίικο όνομα, αντί να χλευάζετε εμένα για τα ελληνικά μου, θα έπρεπε να μάθετε να κοιτάτε περισσότερο την ουσία, παρά τους τύπους. Θα έπρεπε να ανησυχείτε περισσότερο, μήπως καταλήξετε τύποις ανεξάρτητο κράτος, με τύποις δημοκρατία, με τύποις ελληνική Θράκη, με τύποις κυριαρχία στο Αιγαίο, με τύποις ελληνική κοινωνία, που μιλάει τύποις ελληνικά και είναι τύποις Έλληνες. Γιατί εγώ έχω ζήσει την περισσότερη ζωή μου εκτός Ελλάδας και άλλος στη θέση μου μπορεί να μη θυμόταν πια τίποτα από ελληνικά, αλλά περιέργως διαβάζω σε ελληνικές ιστοσελίδες σχόλια, που με κάνουν να αισθάνομαι πως είμαι λίγο κατώτερος των Κακριδή και Παπανούτσου.
      Και να σας πω και το άλλο. Επειδή το έψαξα στο ίντερνετ, μιας που το κάνατε θέμα, δεν υπάρχει ελληνική λέξη αντίστοιχη του "statesmanship". Αν εσείς την ξέρετε, διαφωτίστε με. Υπάρχουν κάτι περιφραστικές μεταφράσεις αμφίβολης ακρίβειας. Και μια γλώσσα δεν έχει μια λέξη, συνήθως για κάτι που δεν έχει ξαναδεί και γι αυτό δεν έχει σκεφτεί να την εφεύρει. Και αυτό θα έπρεπε να σας ανησυχεί περισσότερο από τη δική μου γνώση των ελληνικών. Είναι ο ίδιος λόγος που η λέξη "smartphone", αντιστοιχεί σε 2 λέξεις στα ελληνικά. Γιατί το smartphone είναι ξένη εφεύρεση. Ή η "ελληνικότατη" φουστανέλλα, δε μοιάζει ελληνική λέξη, γιατί είναι από το ιταλικό "fustagno" + ella (ιταλικό υποκοριστικό αντίστοιχο του -άκι). Το fustagno ήταν ιταλικό μεσαιωνικό ύφασμα, βαμβακερό με λινό ή μαλλί. Δεν είχατε ωρέ ρωμαίικη λέξη για τέτοιο ύφασμα; Δεν είχατε. Μήπως δεν είχε και έννοια statesmanship η Ελλάδα; Ο Ιωάννης Καποδίστριας, έχει επίσης περίεργο επίθετο, γιατί στα ιταλικά λέγεται Capodistria, που σημαίνει "αρχηγός της Ίστριας". Ευτυχώς που δεν ήσασταν εκεί να του πείτε "ρωμαίικο όνομα δεν έχεις, ωρέ; Κι ήρθες να μας κυβερνήσεις;).

      Τελευταία φορά που βρέθηκα στην Ομόνοια στις 8 το βράδυ και είχα χάσει τον προσανατολισμό μου, δεν έβρισκα "Έλληνα" να ζητήσω οδηγίες. Μέχρι κι ο περιπτεράς, πρέπει να ήταν από Ινδία, Πακιστάν, Μπαγκλαντές. Αυτός μπορεί και να είναι Έλληνας και να ψήφισε. Στον ελληνικό τύπο, έγινε θέμα το ότι "οι Έλληνες του εξωτερικού", ψήφισαν συντριπτικά κατά του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν έγινε θέμα, πως ψήφισαν μόνο 14.000 (και ψήφιζαν Σάββατο, στα πολύ μειωμένα σε αριθμό από εποχής ΓΑΠ, ελληνικά Προξενεία). Όταν το ελληνικό κράτος λέει πως 500.000 έφυγαν από το 2010 και ψήφισαν 14.000, αυτό γιατί δε γίνεται θέμα; Η Ιταλία, που επίσης έχει μεγάλη διασπορά, έχει επιστολική ψήφο, όπου τα Προξενεία στέλνουν συστημένο φάκελο στο σπίτι κάθε Ιταλού εξωτερικού με όλα τα απαραίτητα έγγραφα κι αυτός μετά στέλνει πίσω μια επιστολή με την ψήφο του. Αλλά στην Ελλάδα, πλέον προτιμάτε και τους τύποις Έλληνες που μιλούν σπαστά ελληνικά, γιατί αυτοί ειναι προβλέψιμοι και ελέγξιμοι. Kαι για τα μάτια του κόσμου, έχετε και 14000 να ψηφίζουν στο εξωτερικό, για να λέτε πως έχετε δημοκρατία. Οι Ιταλοί του Εξωτερικού, ψηφίζουν επιστολικά ακόμα και στα ιταλικά δημοψηφίσματα.

      Tέλος πάντων...Στο χωριό μου, λέγαν μια παροιμία: "Το μυρμήγκι όταν θέλει να χαθεί, βγάζει φτερά". Σε ιταλικές αφηγήσεις της Άλωσης, υπάρχουν αναφορές, που πήγαιναν Έλληνες σε Βενετσιάνους της Πόλης και τους ζητούσαν λεφτά, προκειμένου να καταδεχτούν να πάνε να επισκευάσουν τις ρωγμές στα τείχη από τα κανόνια του Μωάμεθ. Δηλαδή, αν δε θες να μπει ο Τούρκος μέσα, δώσε μου λεφτά, γιατί τζάμπα μεροκάματο στα τείχη, εμείς δεν κάνουμε.

      Σημάδια ύστατης παρακμής... Και τότε και τώρα... Εις το επανιδείν... Αν έχω στο μέλλον κάτι που μπορεί να κρίνω χρήσιμο να το διαβάσει και κανένα ντόπιο μάτι, θα επανέλθω.

      Διαγραφή
    8. Και επειδή τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται, αλλα τα δυσκόλως εννοούμενα συχνά περνούν απαρατήρητα, ένας άλλος τρόπος που η Ελλάδα θα μπορούσε να αυξήσεις τις ελληνικές ψήφους στη Θράκη, είναι η επιστολική ψήφος στους Έλληνες του εξωτερικού. Γιατί οι περισσότεροι Έλληνες που φεύγουν, δε γυρίζουν με πληρωμένο λεωφορείο από την Τουρκία, όπως κανουν οι Τουρκόφρονες. Αλλά ούτε η ΝΔ θέλει επιστολική ψήφο, κατά τις δηλώσεις της. Όσο μεγαλώνει το άγνωστο εκλογικό σώμα, τόσο μεγαλώνει η αβεβαιότητα. Και σήμερα είναι υπέρ σου, αύριο μπορεί να είναι κατά σου. Οπότε, ας μείνει η Θράκη "γκρι".

      Διαγραφή
  2. Ενδιαφεροντα κ.Ουρακολουμ οσα λετε.
    Αυτο που με εκνευριζει τρομερα ειναι αυτο το λεγομενο ,σαν ..φυσικο φαινομενο πια..:Φοβικο συνδρομο .!!! Πολλοι τοχουν δεχτει σαν γεγονος φυσικο...αδιαφορα κιολας.Απο ...ποια ..γυναικουλα το κολησαν αυτο ??Πως κυκλοφορουν εξω και κυβερνουν (!!) ..και ψηφιζονται τετοια ψωφιμια ??? Πως δεν αντιδρα κανεις σε τοση προσβολη απιστευτη ??....
    Μου ανεβηκε το αιμμα στο κεφαλι διαβαζοντας οτι λες...Δεν το ανεχομαι οτι γινεται σιωπηλα κιολας...δηθεν με βασεις κι επιχειρηματα ...ντελ γκατσο.!! Εσυ το δεχεσαι αυτο ? Δεν τρελενεσαι ,?? Τι φοβαται καποιος που εχει πιασει πατο στην ανθρωπινη αξιοπρεπεια ?? Ας γινει σαυρα...αν φοβαται τοσο !! Τι κοβει βολτες σαν ανθρωπος εξω ?? Ας αλλαξει φυλο !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κύριε Δημήτρη, εγώ δε μπορώ να σας απαντήσω. Η επαφή μου με την ελληνική κοινωνία, είναι μέσω ΜΜΕ και σύντομων διακοπών. Η γνώμη που έχω σχηματίσει είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία εκμαυλίστηκε επί εποχής παροχών Ανδρέα και ότι το μεγάλο λάθος της δεξιάς, δεν ήταν η νομιμοποίηση του ΚΚΕ, αλλά η δήθεν "εθνική συμφιλίωση", που έγινε με την παραχώρηση της παιδείας και του δικαιώματος της ιστορικής καταγραφής, στην αριστερά. Η οποία αριστερά στην Ελλάδα, έγινε όλο και πιο εθνομηδενιστική, ως "τρόπαιο" κατά των αρχών που πρέσβευε η "επάρατος δεξιά".

      Εγώ θυμάμαι ακόμα τη γλοιώδη φωτογραφία του κ. Κοτζιά στο αεροδρόμιο, όταν έδειχνε την κόκκινη γραβάτα του στον Ερντογάν στο αεροδρόμιο και την εικόνα του κ. Παυλόπουλου που παραλίγο να πέσει από τον καναπέ, όταν κάθησε δίπλα στον Ερντογάν. Δε συζητώ τα περί στρατηγικής ψυχραιμίας...Αυτά είναι για το θεαθείναι. Όταν σου καταρρίπτουν τον Ηλιάκη, στα Ίμια πλέον δεν πλησιάζεις στο 1 χμ, στους Ανθρωποφάγους κυνηγούσαν τους νεαρούς που τόλμησαν να βάλουν ελληνική σημαία, στον Έβρο μη φωνάξει το Προξενείο, σου εμβολίζουν το καλύτερο πλοίο του Λιμενικού κι εσύ μιλάς για ψυχραιμία, κλπ, μόνο ότι δε φοβάσαι δείχνεις. Εδώ Ιταλοί κατά καιρούς διαβάζουν ή τους έχω μιλήσει και...απορούν με την "ψυχραιμία" της Ελλάδας... Βέβαια δεν ξέρουν τις λεπτομέρειες ούτε ότι οι Έλληνες πολιτικοί είναι μια κλειστή διαπλεκόμενη κάστα που εξυπηρετούν ίδια και φιλικά συμφέροντα και διαδέχονται η μία την άλλη, με δημοκρατικοφανή τρόπο.

      Διαγραφή
    2. Ειναι μια ολιγαρχια του...χωριου..μια καστα μικρη ..κουφιοκεφαλων ηλιθιων..που κρυβει την παλαιολιθικη καταγωγη της και καμωνεται την πολιτισμενη.Αυτη ειναι η ψευδης Δημοκρατια μας..Μια απατη..οπως ολες οι πραξεις που ξερουν μονο.Αυτο κανουν ολη μερα απ το πρωι που ξυπνανε εως το βραδυ.Δεν ξερουν τιποτε αλλο.Τι νομιζεις θα γινει αν μεινουν ολα ιδια και αρχισει ξαφνου η ..αναπτυξη ..σε οντα τετοια αδιορθωτα ??? Τι ?? Σκεφτεσαι που θα φτασουν αδιορθωτα ?? Ηδη ειναι απειρως ασχημα..Σκεψου που θα.πανε χωρις...μαθημα .Η θεια Προνοια ..δεν θα το επιτρεψει αυτο...Γιαυτο παμε ολοταχως στο ...μαθημα.Πιστευω οτι το μαθημα θα δοθει ..εκει που ..θεοποιησες εσυ...Θα χασουμε οτι ονειρευομαστε ολη μερα.Ολα.τα υλικα αγαθα...ολες τις ανεσεις..ολα τα πρωτυπα τα σκαρτα..τα ξενα...Δεν θα υπαρξει αναπτυξη...πριν χασεις τα ειδωλα που εφτιαξες ολα.Αυτη η εποχη ετσι θα τελειωσει...πριν αρχισει νεα.Υποπτευομαι οτι κατανοεις οτι αυτη εδω τελειωνει..Ζουμε το χρονο του τελους της..γιαυτο συντριβονται ολα γυρω..καθε μερα.

      Διαγραφή
  3. Δυστυχώς οι καιροσκοπικές σκοπιμότητες, τα εθελούσια πρακτορηλίκια και τα τεκμηριωμένα εθνικά λάθη δεν πρέπει να χαρακτηρίζονται αφελώς απλά λάθη... σε αντίθετη περίπτωση κι ο εφιάλτης κι ο νενέκος λάθη έκαναν...
    Άλλως είμαστε αναγκασμένοι ως έθνος να ζούμε και να ξαναζούμε τα ίδια στο διηνεκές, κάτι σα τη μέρα της μαρμότας στη γνωστή αμερικάνικη ταινία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Στο θεμα των Ελλήνων εξισλαμισμενων της Θράκης παίξαμε στο γηπεδο μας και χάσαμε ... Αντε τωρα να τους πείσεις οτι δεν ειναι Τούρκοι.Υπαρχει βέβαια ελπίδα καθότι μεγάλο τμημα της λεγόμενης μειονότητος αμφισβητεί την προσπάθεια της τουρκικής στρατοκρατίας δια του πολιτιστικού και οικονομικού πολέμου που διεξάγει με πράκτορες χρονια στη Θράκη να του επιβάλλει την άποψη οτι ειναι τουρκικη.Αρχιζουν δηλαδή με αργό ειναι η αλήθεια ρυθμό να ξυπνάνε κάποιοι.Ο χρόνος φέρνει την αλήθεια στο φως...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αν δεν κάνω λάθος,με την χρηματοδότηση του εκλεκτού πατριώτη, Διπλωματούχου Πολιτικού Μηχανικού, ιδρυτή της ΑΤΕ ΜΗΧΑΝΙΚΗ κ. Πρόδρομου Εμφυετζόγλου και την βοήθεια του τοπικού Σώματος του Ελληνικού Στρατού, ο Πομάκος λόγιος κ. Καραχόζτα εξέδωσε το Ελληνο-Πομακικό Λεξικό και παραμένει υπέρμαχος των συμφερόντων των Ελλήνων Πομάκων σε πείσμα του βρωμερού τουρκικού προξενείου και της αισχράς του προπαγάνδας.

    Επίσης, ο κ. Πρόδρομος Εμφυετζόγλου προσέφερε εξόδοις του την κατασκευή μιας γέφυρας που ενώνει τα κακώς αποκλεισμένα Πομακοχώρια με την υπόλοιπη Θράκη!

    Μεγάλο έργο προσέφερε και προσφέρει η εκπαιδευτικός κυρία Νικολοπούλου, σε πείσμα του βρωμερού τουρκικού προξενείου, με σοβαρό τραυματισμό της από πράκτορά του προξενείου, μαθαίνοντας στα παιδιά των Πομάκων ότι δεν είναι Τούρκοι!

    Ευμένης Καρδιανός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Απαντήσεις
    1. Ο Εθνικός Ύμνος των Ελλήνων, είναι ο Ύμνος εις την Ελευθερίαν, ήτοι είναι αφιερωμένος στην ελευθερια γενικά του Έλληνα ή της Ελληνίδας ή του ατόμου.

      Ο γερμανικός ύμνος είναι αφιερωμένος ,αποκλειστικά, στην μεγάλη Γερμανία και στους εθνικιστές Γερμανούς.

      Είναι τελείως σωβινιστικός!!!

      Deutschland Deutschland über Alles

      Über Alles auf der Welt

      ήγουν:

      Γερμανία Γερμανία πάνω από ΌΛα!

      Πάνω από όλα στον Κόσμο!

      και πάει στο ίδιο στυλ επαινόντας και εκθειάζοντας παν τι το γερμανικόν!!

      Τώρα που βρήκες εσύ Unknown 1 Ιουνίου 2019 10:30 μ.μ.,
      ,την μικρή Ελλάδα, η οποία έχει Εθνικό Ύμνο υμνώντας την Ελευθερία, πως έρχεται στα ίσα της με τον γερμανικό, όχι απλά εθνικιστικό, αλλά αποκλειστικά σωβινιστικό του κερατά....., εθνικό ύμνο, μυστήριο......!!

      Μήπως κερδίζεις τα προς το ζην εργαζλομενος υπέρ των 0,60 Ευρώ?

      Αν όχι σου ζητώ συγνώμη, αλλά ξέρεις τέτοιοι που είναι οι καιροί σήμερα......

      Ευμένης Καρδιανός

      Διαγραφή
    2. Ευμένη,

      Δεν περίμενα ότι θα χρειαζόταν να εξηγήσω και σε σένα το νόημα τού "Deutschland über alles" (με μικρό a). Πρώτ' απ' όλα είναι "Über alles in der Welt" και όχι "auf".

      Το τραγούδι αυτό, που ονομάζεται και "Das Lied der Deutschen", έγραψε το 1841 ο August Heinrich Hoffmann von Fallersleben, θέλοντας να τονώσει τον πατριωτισμό των Γερμανών, οι οποίοι τότε ακόμη δεν ήσαν ενωμένοι σ' ένα κράτος, ούτε ένιωθαν πάνω απ' όλα Γερμανοί, αλλά Βαυαροί, Σάξωνες κλπ. Τι ήθελε να τούς πει μ' αυτό; Ό,τι στην καρδιά και τον νου τους πρέπει να έχουν πάνω απ' όλα την Γερμανία και το γερμανικό έθνος, ώστε να οδηγηθούν στην ενοποίηση, για την οποίαν αγωνίζονταν πολλοί και μάλιστα φιλελεύθεροι, όπως οι μεγάλοι ποιητές Friedrich von Schiller και Johann Wolfgang von Goethe.

      Ουδένα σωβινισμό υποκρύπτει το τόσο από τούς ξένους (οι Γερμανοί ξέρουν την σημασία του) παρεξηγημένο αυτό τραγούδι, το οποίο καθιερώθηκε ως εθνικός ύμνος τής Γερμανίας από το 1922-1945 πλήρες και από τότε μέχρι σήμερα μονάχα η τρίτη του στροφή. Σαν μελωδία έχει αυτήν τού παλιού αυστριακού εθνικού ύμνου, "Gott erhalte Franz den Kaiser", την οποία έχει συνθέσει ο μεγάλος Joseph Haydn.

      Ελπίζω να βοήθησα.

      Διαγραφή
    3. Εάν δεν είχα σπουδάσει στην Volkserhebungsstadt και δεν είχα ακούσει ότι είμαι Schwein Auslaender και αν ο μακαρίτης πατέρας μου δεν είχε πάρει το δίπλωμά του από το Πολυτεχνείο του Βερολίνου το 1926 ["μια νοικοκυρά του του είχε πει πως" - ευτυχώς που δεν κερδίσαμε εμεις οι Γερμανοί τον Ι Π.Π. γιατί θα έπρεπε αυτή να κατεβεί από το πεζοδρόμιο για να περάσει από εκεί ο Γερμανός αξιωματικός του Κάϊζερ] θα Σε πίστευα φίλε μου Nativist!

      Βρίσκω ότι δεν έχεις ιδέα από Γερμανούς και Αυστριακούς, αλλά νομίζεις ότι τους γνωρίζεις!

      Αν δεν θέλεις να ακούσεις εμένα, άκου αυτούς που ζούνε εκεί και εργάζονται εκεί!

      Ευμένης Καρδιανός

      Διαγραφή
    4. Αν δεν είχα σπουδάσει και ζήσει στην Γερμανία, ίσως να μην γνώριζα αυτά που σού έγραψα. Δεν είπα τι είναι οι Γερμανοί, αλλά ο συγκεκριμένος ύμνος. Αφού γράφτηκε το 1841, τι σόι σωβινισμό μπορεί να κρύβει, αφού, όπως σού έγραψα, η Γερμανία δεν ήταν καν κράτος ακόμη; Έχουν αυτά που σού γράφω καμμία σχέση με το τι άκουσες εσύ και ο πατέρας σου 100 χρόνια μετά; Βάλε το μυαλό σου να δουλέψει.

      Διαγραφή
  7. Εδω για όλους σας ειδικα για τους νέους, ειδικα για τους Έλληνες , για το δημογραφικό, ακουστε το για λίγα λεπτα απο εκει που το αφησα , θα σας ταραξει η αναφορα του. https://youtu.be/eL85U1bOaZE?t=1104

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.