1/1/11

Τα ινδάλματα των νέων στην Ελλάδα

Tων Κωστα Aζαριαδη και Γιαννη Μ. Ιωαννιδη*

Κάθε χρόνο την 10η Δεκεμβρίου απονέμονται παραδοσιακά τα Βραβεία Νομπέλ για τις επιστήμες στη Στοκχόλμη. Το Βραβείο Νομπέλ για την Ειρήνη απονέμεται από το Κοινοβούλιο της Νορβηγίας την ίδια μέρα στο Οσλο. Τα Βραβεία Νομπέλ δίδονται έπειτα από χρονοβόρα και επίπονη διαδικασία. Τον συντονισμό της επιλογής των Βραβείων στις επιστήμες και τη φιλολογία έχει η Βασιλική Σουηδική Ακαδημία Επιστημών, η οποία επαφίεται στην κρίση των τακτικών, και κατά περίπτωση αντεπιστελλόντων, μελών της, καθώς και πλήθους ειδικών επιστημόνων από όλο τον κόσμο. Οι ανακοινώσεις των βραβείων συζητούνται ευρύτατα στον διεθνή Τύπο, καθώς και από τους επιστήμονες απανταχού της γης.

Η επιβράβευση πνευματικής και επιστημονικής δουλειάς μιας ολόκληρης ζωής αντανακλά στις κοινωνίες που γέννησαν και ανέθρεψαν τέτοιους κορυφαίους επιστήμονες, καθώς και στις χώρες και τα ιδρύματα που τους φιλοξένησαν με πρόσφορο περιβάλλον και πόρους, πολλές φορές μακριά από τη γενέτειρά τους. Τα επιστημονικά επιτεύγματα είναι διεθνή και συλλογικά, πράγμα που συχνά αναγνωρίζεται με αναφορά στην περίφημη φράση του Νεύτωνα «Αν είδα μακρύτερα είναι επειδή στάθηκα στους ώμους γιγάντων».
Ο ελληνικός Τύπος αγνόησε παντελώς το σπουδαίο αυτό γεγονός παρότι μεταξύ των βραβευμένων φέτος ήταν και ο επιφανής Ελληνοκύπριος Χριστόφορος Α. Πισσαρίδης, καθηγητής Οικονομικής Επιστήμης στο London School of Economics. Ισως η παράλειψη αυτή ήταν τυχαίο γεγονός, νομίζουμε όμως ότι δεν είναι. Εμείς τη βλέπουμε σαν ένδειξη του επιπέδου στο οποίο έχει περιέλθει η αξιοκρατία στη χώρα μας.


Οπως εύστοχα επιχειρηματολογεί ο Στάθης Καλύβας («Καθημερινή», 17 Οκτωβρίου 2010), τούτο απορρέει από την κατάργηση των προτύπων δημοσίων σχολείων το 1985. Οπως συγκεκριμένα λέει ο κ. Καλύβας, τρεις πολύ σημαντικές λειτουργίες των προτύπων σχολείων, δηλαδή καλλιέργεια της εκπαιδευτικής αριστείας, παροχή αξιοκρατικού περιβάλλοντος μέσω επιλογής προικισμένων παιδιών, και εφαρμογή πολιτικής κοινωνικής κινητικότητας, παρέχοντας παιδεία υψηλού επιπέδου σε παιδιά μεσαίων και φτωχών στρωμάτων για τα οποία φοίτηση σε κάποιο από τα μεγάλα ιδιωτικά σχολεία ήταν αδύνατη, δεν υπάρχουν πια στην ελληνική κοινωνία.


Σαν κοινωνία στη βαθιά κρίση στην οποία βρισκόμαστε, ίσως το θεωρήσουμε σαν πολυτέλεια να αναλογιζόμαστε τέτοιες έννοιες, όπως η αξιοκρατία, που μακροχρόνια εγκαθίστανται και αποδίδουν. Ομως η Ελλάδα θα αντιμετωπίσει τις τωρινές δυσκολίες της μόνο εάν υιοθετήσει ριζικά διαφορετικούς τρόπους, κάνοντας βαθιές τομές στην οργάνωση της παραγωγής, στη διοίκηση και στην κοινωνική δομή.




Πρόσφατα, το υπουργείο Παιδείας κυκλοφόρησε το Κείμενο Διαβούλευσης για αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, το οποίο είναι ενθαρρυντικό σαν αφετηρία, άσχετα από διαφωνίες που μπορεί να έχει κανείς σε επιμέρους θέσεις του και λεπτομέρειες. Δεν μας εκπλήσσει φυσικά η αδυναμία των κομματικά εξαρτημένων πρυτάνεων να εκτιμήσουν με ρεαλισμό τον βαθμό υπανάπτυξης των ελληνικών ΑΕΙ. Ας ελπίσουμε ότι σύντομα θα δουν την πραγματικότητα. Αλλά ακόμα και εάν μπει μπροστά βαθιά μεταρρύθμιση των ΑΕΙ, θα πρέπει και σύντομα να καταπιαστούμε με τα προβλήματα της νηπιακής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η σύγχρονη έρευνα (ιδιαίτερα από τον νομπελίστα οικονομολόγο James Heckman) αποδίδει στην αρχική εκπαίδευση σπουδαιότατο ρόλο στην ανάπτυξη των γνωστικών και των μη-γνωστικών δεξιοτήτων, που είναι και οι δύο απαραίτητες για την οικονομική και κοινωνική επιτυχία.


Αποκατάσταση της εκτίμησης της αξιοκρατίας αποτελεί πρωταρχική ανάγκη στη σημερινή Ελλάδα. Πρέπει ο μέσος Ελληνας να κατανοήσει τον αυτονόητο συλλογισμό πως η κοινωνία ευημερεί όταν σχεδόν όλα τα μέλη της έχουν προσωπικό συμφέρον να συμβάλουν το κατά δύναμη. Ατομα με εξαιρετικές επιδόσεις, εργατικότητα και ικανότητα δημιουργίας πρέπει να μπορούν να προσφέρουν, πράγμα που στη συνέχεια απαιτεί ειδικά κίνητρα και ειδική μεταχείριση. Η επιστροφή στα πρότυπα σχολεία είναι ένα μέτρο με σχετικά μικρό κόστος, αλλά τεράστια συμβολική και οικονομική σημασία, ιδιαίτερα στη σημερινή συγκυρία. Τα πρότυπα σχολεία μπορούν να προσφέρουν μια μοναδική οδό ενσωμάτωσης, κοινωνικής ανόδου και διάκρισης και σε ταλαντούχα παιδιά μεταναστών για τα οποία πρόσβαση σε ιδιωτικά σχολεία είναι αδύνατη. Αλλά και τα καλά ιδιωτικά σχολεία μπορούν και πρέπει να συμβάλουν, με υποτροφίες και άλλους πόρους για την προσέλκυση ταλαντούχων μαθητών.


Θεμελιώδης προϋπόθεση είναι η αποκατάσταση της αξιοκρατίας. Η παντελής έλλειψή της, ιδιαίτερα στον δημόσιο τομέα, είναι η βασική αιτία της επαπειλούμενης χρεοκοπίας της χώρας. Ας προσπαθήσουμε να κάνουμε τους μεγάλους επιστήμονες ινδάλματα των νέων της Ελλάδας. Ας χαιρόμαστε όλοι για τα μεγάλα επιστημονικά και πνευματικά τους επιτεύγματα. Σίγουρα στην κοινωνία μας υπάρχουν νέοι με τις διανοητικές και πνευματικές ικανότητες ενός Ελύτη, Πισσαρίδη και Σεφέρη. Δεν πρέπει να στήσουμε θεσμούς που θα τους επιτρέψουν να μεγαλουργήσουν για όφελος ολόκληρης της ανθρωπότητας;


* Ο κ. Κώστας Αζαριάδης είναι καθηγητής Οικονομικής και κάτοχος της Τιμητικής Εδρας Mallinckrodt στο Πανεπιστήμιο Washington, St. Louis.
Ο κ. Γιάννης Μ. Ιωαννίδης είναι καθηγητής Οικονομικής και κάτοχος της Τιμητικής Εδρας Neubauer στο Πανεπιστήμιο Tufts.


kathimerini

27 σχόλια:

  1. Στα Ελληνικά ΑΕΙ δεν υπάρχει αξιοκρατία, όπως υπάρχει σε ΑΕΙ άλλων προηγμένων χωρών. Συχνά συναντάμε την οικογενεικρατία, τα προσωπικά συμφέροντα και την κομματοκρατία.

    Δυστυχώς δεν υπάρχει Έλληνας Πανεπιστημιακός που να εργάζεται σε Ελληνικό ΑΕΙ και να έχει πάρει Νόμπελ στις Θετικές Επιστήμες, στην Βιολογία, Ιατρική ή στα Οικονομικά.

    Αυτή είναι η πραγματικότητα και είναι ένας δείκτης της χαμηλής ποιότητας της παιδείας και της έρευνας στη χώρα μας.

    Π.χ. Η Ελβετία που είναι μια ανεπτυγμένη χώρα σε θέματα παιδείας και έρευνας, είναι η πρώτη χώρα παγκοσμίως σε κατόχους του βραβείου Νόμπελ σε σχέση με τον πληθυσμό της.

    Λόγω της κατάστασης της παιδείας μας και ειδικά της κατάστασης στα Ελληνικά ΑΕΙ, πολλοί νέοι και αξιόλογοι επιστήμονες φεύγουν για το εξωτερικό και δυστυχώς δεν ξαναγυρίζουν πίσω και χάνονται για την πατρίδα μας.

    Δυστυχώς στην Ελλάδα επιβιώνουν και είναι πρότυπα οι λαικοί τραγουδιστές των Realities, οι ποδοσφαιριστές και οι μαϊντανοί των πρωϊνάδικων και των τηλεπαραθύρων.

    Και η ευθύνη της Πολιτείας για αυτή την κατάντια και την ισοπέδωση, εδώ και δεκαετίες, είναι τεράστια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πριν περίπου 10 χρόνια, φίλος μου δάσκαλος αποσπασμένος στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, με δύο μεταπτυχιακά σε Γερμανία και Καναδά, συμμετείχε στα πλαίσια διακρατικής συμφωνίας, σε αποστολή εκπαιδευτικών του Υπουργείου Παιδείας, στην Ιαπωνία.
    Σκοπός του ταξιδιού ήταν να μελετηθεί το ιαπωνικό εκπαιδευτικό σύστημα και από τα συμπεράσματα να κριθεί εάν υπάρχει κάτι θετικό ώστε να εφαρμοστεί και στην Ελλάδα.

    Ενώ όμως το σύστημα κρίθηκε από κάθε άποψη ΤΕΛΕΙΟ, πολύ καλύτερο από άλλα συστήματα (Γερμανικό, Φινλανδικό κλπ) που στο μεταξύ είχαν μελετήσει(ελάχιστα αρνητικά βρέθηκαν), ο φάκελος καταχωνιάστηκε για πάντα σε κάποιο φωριαμός στα υπόγεια του ΥΠ.Ε.Π.Θ.!!!

    Αιτία, η αρνητική υποδοχή που είχε από τις συνδικαλιστικές ενώσεις των εκπαιδευτικών Στοιχειώδους και Μέσης Εκπαίδευσης.

    Διότι το σχολείο εκεί είναι ανοικτό 360 ημέρες τον χρόνο και -εάν γινόταν αυτό στην χώρα μας- θα χαλούσε η ...σειρά που έχουν οι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα, να βαράνε μύγες όλο το χρόνο με 3 μήνες καθισιό το καλοκαίρι και άλλον ένα μήνα, Πάσχα/Χριστούγεννα.

    Τα μαθήματα εκεί γίνονται από Δευτέρα έως Παρασκευή, ξεκινούν 8:30' το πρωί και τελειώνουν στις 5 το απόγευμα, αφού έχουν κάνει 12 με 1 διακοπή για μεσημεριανό φαγητό που παρέχεται δωρεάν στο εστιατόριο σελφ-σερβις του σχολείου.
    Το φαγητό που έχει καθορίσει διαιτολόγος, παρασκευάζεται σε εγκαταστάσεις που ελέγχονται καθημερινά από τον σύλλογο γονέων και διανέμεται στα σχολεία (δημοτικά/γυμνάσια/λύκεια) με κατάλληλο όχημα.
    (συνέχεια)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. B'
    ...Η διαχείριση του σχολικού εστιατορίου γίνεται από τους ίδιους τους μαθητές με την επίβλεψη εκπαιδευτικών και γονέων.

    Το απόγευμα γίνεται η μελέτη για την επόμενη μέρα και η ενισχυτική διδασκαλία σε μαθητές που την έχουν ανάγκη διότι μαζί με τον μαθητή, εάν μείνει μεταξεταστέος, μένει μεταξεταστέος και ...ο εκπαιδευτικός, που θα οφείλει να κάνει όλο το καλοκαίρι, μάθημα στους μαθητές του !!!

    Το σχολείο θα κλείσει γύρω στις 10 το βράδυ, αφού οι μαθητές, μετά τις 5 το απόγευμα, θα έχουν κάνει τις άλλες σχολικές δραστηριότητες (μουσική, αθλοπαιδιές, πολεμικές τέχνες, σχολικά κλαμπ κάθε είδους κλπ), πάντα με την επίβλεψη εκπαιδευτικών ειδικότητας.

    Τα Σαββατοκύριακα και τις άλλες αργίες, το σχολείο είναι ανοιχτό για προαιρετικές συναντήσεις μαθητών, συναυλίες, σχολικές αθλητικές συναντήσεις/πρωταθλήματα κλπ.
    Για να λειτουργήσει αυτό το σύστημα και να είναι αποδοτικό, ελέγχεται από την αρχή έως το τέλος του, από μια πανίσχυρη ΕΚΛΕΓΜΕΝΗ από όλους τους πολίτες του Δήμου ανά διετία Εκπαιδευτική Επιτροπή της οποίας ο Πρόεδρος έχει κύρος πάνω ακόμα και από του Δημάρχου...
    Αφού μπορεί να μεταθέτει ή να απολύει ανεπαρκείς εκπαιδευτικούς και να μετακαλεί άλλους καλύτερους από άλλες περιοχές εάν παρουσιαστούν σημεία κάμψης στο επίπεδο των μαθητών.

    Είναι τυχαίο ότι πέρσι βραβεύτηκαν με Νόμπελ σε διάφορους τομείς των επιστημών, τέσσερις Ιάπωνες;;;
    Δεν νομίζω...
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Στο υπουργείο της μίζας και της διαπλοκής στο υπουργείο των εθνομηδενιστών , βασικό τους μέλημα ήταν να καταργήσουν την βάση του 10 για εισαγωγή στα ΑΕΙ-ΤΕΙ ,μήπως και σωθεί η οικονομία της Κοζάνης [τόπος καταγωγής της υπουργέσας] και άλλων επαρχιακών πόλεων.
    Το υπουργείο της αναξιοκρατίας και του ρουφιανισμού φροντίζει να δουλέψουν τα φροντιστήρια τα ιδιαίτερα και τα κολέγια,
    από την πρώτη δημοτικού πλέον στέλνουν στα φροντιστηρια τα παιδιά για αγγλικά , στο δε λύκειο κατήργησαν την Πρόσθετη απογευματινή διδασκαλία για να σπρώχνουν όλο τον κόσμο στα φροντιστήρια , στην μέση της χρονιάς έκλεισαν τα αθλητικά σχολεία να πληρώνουν οι γονείς στους συλλόγους σαρανταευρα και πενηντάευρα για να κάνει αθλητισμό .
    Οι πτυχιούχοι να πληρώνουν χιλιάευρα σε φροντιστήρια του ΑΣΕΠ αναζητόντας τον διορισμό τους .
    Οι γονείς με την συστηματική υποβάθμιση της παιδείας από την πρωτοβάθμια μεχρι και την τριτοβάθμια να αναγκάζονται να στραφούν στην ιδιωτική εκπαίδευση .
    Δεν μπορούν όλοι να πληρώνουν τις σχολές γείτονα να πηγαίνουν τα παιδιά τους .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΤΑ ΛΕΤΕ. ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. ΑΣ ΦΟΡΤΩΘΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΛΙΓΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ ΤΟΥΤΗ ΤΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΙΔΙΟΙ. ΑΣ ΚΥΤΑΧΤΟΥΜΕ ΣΤΟ ΚΑΘΡΕΠΤΗ ΚΑΙ ΑΣ ΠΟΥΜΕ "ΕΜΠΡΟΣ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΦΤΑΙΜΕ, ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΤΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ".
    ΜΕ ΤΗ ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΔΕ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΠΤΩΧΕΥΣΗ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ ΤΑΧΕΩΣ.
    ΣΤΑΥΡΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ολα αυτά για να γινουν απαιτείται να ενταχθούν σε μια γενικοτερη προσπαθεια οικονομικού εκσυγχρονισμού. Και μεγαλοφυιες να παραγουμε, τι να τους κάνουμε? Δεν θα λαβουν την αγουσα δια την εσπεριαν? Γιατι τότε να φορτωθεί ο φορολογούμενος που στενάζει αυτό το κόστος? Θα πρέπει να υπάρξει παραγωγή στην Ελλάδα για να προσπαθήσουμε!!!! Υπάρχει σωφρων ανθρωπος που πιστευει οτι θα μας επιτρέψουνε κάτι τέτοιο (δηλ. να τους ανταγωνιστούμε????)

    Μαλλον η ξενιτιά μένει. Το προτεκτοράτο και ψευτορωμαιικο έχει ημεροηνία λήξεως πλεον...

    ΑΖ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πάντως αυτό το

    "...διότι μαζί με τον μαθητή, εάν μείνει μεταξεταστέος, μένει μεταξεταστέος και ...ο εκπαιδευτικός, που θα οφείλει να κάνει όλο το καλοκαίρι, μάθημα στους μαθητές του !!!.."

    Εξηγεί γιατί ήταν ...
    "..Αιτία, η αρνητική υποδοχή που είχε από τις συνδικαλιστικές ενώσεις των εκπαιδευτικών Στοιχειώδους και Μέσης Εκπαίδευσης."

    Οι άνθρωποι, ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ, ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ, και ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΡΧΕΣ υπερασπίστηκαν το δικαίωμα, το ανεξέλεγκτο της αδιαφανούς, εκπαιδευτικής τους αξίας!

    Και έχοντας υπ΄ όψι, ότι η βάση του ευνομούμενου της πολιτείας είναι η παιδεία, επόμενο είναι κατά την κύηση των υπό την επήρεια της εξάρτησης ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΩΝ δικηγορίστικων συμφεροντολογικών διεργασιών, να παράγει, έμβρυα ΕΚΡΩΜΑΤΑ Δίκαιου, η ΔΙΚΑΙΩΣΗΝΗ.

    http://stoixeiadiaplokis.blogspot.com/2008/06/blog-post_28.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Απαραίτητο συμπλήρωμα:
    Στα ιαπωνικά σχολεία ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ καθαρίστριες, αφού την καθαριότητα όλων των χώρων των αιθουσών, εστιατορίου, διαδρόμων, κλειστού κολυμβητηρίου, γυμναστηρίου, γηπέδων, προαυλίων κλπ έχουν αναλάβει 100% οι μαθητές!
    Οι δε δάσκαλοι/καθηγητές, καθαρίζουν οι ίδιοι τα γραφεία τους.
    Το ίδιο κάνει και ο Διευθυντής, που δεν έχει ιδιαίτερο χώρο, αφού το γραφείο του βρίσκεται στον ενιαίο χώρο των γραφείων των άλλων συναδέλφων του.

    Τα φυτά (ή και τα ζώα που μπορεί να έχουν) στο σχολείο, περιποιούνται οι ίδιοι οι μαθητές με τις οδηγίες των καθηγητών ειδικότητας (γεωπόνοι, ζωοτέχνες κλπ).

    Τα μαθήματα στα γυμνάσια/λύκεια γίνονται στην αίθουσα του καθηγητή στην οποία μετακινούνται οι μαθητές, αφού εκεί υπάρχουν όλα τα εποπτικά μέσα/βοηθήματα για να κάνει καλύτερο το μάθημά του ο εκπαιδευτικός.
    Ακόμα και οι φιλόλογοι έχουν την δική τους αίθουσα στην οποία υπάρχουν τα μέσα για προβολές βίντεο, διαδραστικοί πίνακες, λεξικά, εγκυκλοπαίδειες κλπ.

    Στα δημοτικά σχολεία, η επικοινωνία του σχολείου με τους γονείς γίνεται μέσω ενός τετραδίου που φέρει μαζί του ο μαθητής, στο οποίο γράφει ο δάσκαλος εάν έχει κάτι και ο γονέας τα δικά του π.χ. τι ώρα να πάρει το φάρμακό του ένα παιδί κλπ.
    Πριν αρχίσει η σχολική χρονιά, ο εκπαιδευτικός επισκέπτεται ΟΛΑ τα σπίτια των μαθητών που θα έχει υπό την ευθύνη του, για να διαπιστώσει/επισημάνει υπό ποιες οικογενειακές συνθήκες ζει ο μαθητής του, ώστε να επιληφθεί η εκπαιδευτική κοινότητα εάν χρειαστεί να βελτιώσει/προλάβει κάτι.
    Καθηγητές/γονείς, επικοινωνούν πολύ συχνά τηλεφωνικά ή με μηνύματα στα κινητά τους.

    Οι Σύλλογοι Γονέων/Εκπαιδευτικών είναι κοινοί, αφού όλοι τους έχουν ΕΝΑΝ ΚΟΙΝΟ ΣΚΟΠΟ !!!

    Τέλος, κάθε σχολείο μέσω ψηφοφορίας (μαθητές/γονείς/καθηγητές) έχει επιλέξει ανάμεσα σε πολλές διαφορετικές προτάσεις ...οίκων μόδας, έναν τύπο πρακτικής/όμορφης/οικονομικής στολής που φορούν οι μαθητές υποχρεωτικά.

    Τα μικρά παιδιά του δημοτικού, συνοδεύουν/επιβλέπουν προς και από το σχολείο, τα ήδη εκπαιδευμένα μεγαλύτερα και όχι οι γονείς, οι οποίοι όμως εκτελούν χρέη σχολικού τροχονόμου.

    Τέλος, τα ναρκωτικά πάσης φύσεως, είναι άγνωστο φρούτο μεταξύ των μαθητών αυτής της χώρας της οποίας η νομοθεσία απαγορεύει και το αλκοόλ/κάπνισμα σε άτομα κάτω των 20 ετών.

    Αυτά δεν είναι τα μόνα που συμβαίνουν εκεί, αλλά μερικά μόνο που μπορώ να θυμηθώ, από όλα όσα είχα ακούσει...

    Πιστεύει κάποιος ότι αυτοί οι πολιτικοί που κυβερνούν την χώρα μας, διαθέτουν τον στοιχειώδη έστω πατριωτισμό ώστε να εφαρμόσουν ένα ανάλογα σωστό εκπαιδευτικό σύστημα και στην Έλλάδα;
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλή χρονιά σε όλους μας...ας σταματήσει η γκρίνια για φέτος.Λοιπόν λεβέντες, πολλούς στέλνουμε έξω μετά τις σπουδές τους εδώ και αριστεύουν και αποσπούν υποτροφίες κτλ. Με τι βάσεις πήγαν έξω; μα με αυτά που από εδώ είχαν πάρει από το ''κακό΄΄ σχολείο...Εδώ δεχόμαστε σπουδαστές μέσω του προγράμματος Έρασμος από το εξωτερικό και το συμπέρασμα είναι ότι το επίπεδο είναι πολύ χαμηλό σε σχέση με ότι εδώ συμβαίνει και μάλιστα πολλά παιδιά από το εξωτερικό επιζητούν πάση θυσία να επανέλθουν στην ελληνική πραγματικότητα. Μήπως θάπρεπε κάθε χρόνο να γνωστοποιούνται οί σπουδαστές μας που πήραν αριστεία, υποτροφίες κτλ και για πιο λόγο;
    Μήπως πρέπει να καταργηθεί η φροντιστηριακή παραεκπαίδευση;
    Ναι υπάρχουν ΄΄ημέτεροι΄΄ διορισμένοι και ΄΄εκλεγμένοι΄΄ στα ΑΕΙ και νομίζω ότι δεν θα πάψουν να υπάρχουν....Ναι χρειάζονται τα πρότυπα-πειραματικά σχολεία.Πρέπει όμως να δώσεις και στον σπουδαστή μία ελάχιστη ελπίδα ότι θα βρεί εργασία-απασχόληση μετά τις σπουδές του, αυτό όμως χρειάζεται μια σχεδιασμένη εθνικά οικονομία και όχι εκείνη της ΄΄αγοράς΄΄ η αν θέλετε της Νέας Φεουδαρχίας που κάνει την εμφάνισή της στις μέρες μας. Χρειάζονται κουράγιο οι νέοι για ένα άλλο αύριο έτσι ώστε να αναθαρρήσουν και να αισθανθούν ότι η πατρίδα τους έχει ανάγκη και όχι ότι είναι μελλοντικά απόβλητα. Ας αφήσουμε κατά μέρος τα ξένα πρότυπα και ας αποδείξουμε ότι εμείς μπορούμε να αποτελέσουμε πρότυπο και όχι μαιμούδες. Όλοι οι πολιτικοί μας μετά την τουρκοκρατία αλληθώριζαν προς το εξωτερικό για πρότυπα...όταν τα πραγματικά πρότυπα είναι εδώ στην ιστορική ελληνική γραμματεία μας. Φίλε Τζίμη οι Ιάπωνες έχουν το πλέον απάνθρωπο εκπαιδευτικό σύστημα φτιαγμένο για ανθρώπους δούλους χρήσιμους σε αυτοκρατορικά κελεύσματα....
    ένας απλός πανεπιστημιακός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΠΕ ΣΕΙΣ ΤΙ ΜΑΣ ΛΕΤΕ ΕΙΝΑΙ ΛΕΕΙ ΤΟ ΝΟΜΠΕΛ ΜΙΑ ΜΑΚΡΑ ΚΑΙ ΕΠΙΠΟΝΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΠΟ ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΙΑΝΟΥ ΑΝΤΕ ΝΑ "ΝΟΙΞΕΤΕ ΚΑΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΙ ΨΑΧΤΕ ΝΑ ΞΕΣΤΑΒΩΘΗΤΕ ΠΟΥ ΘΑΜΑΣ ΠΗΤΕ ΓΙΑ ΝΟΜΠΕΛ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΥΚΛΟΦΩΕΡΑΝΕ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑΤΙ ΤΑΜΑΖΕΨΑΝ ΟΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΙ ΤΟΚΟΓΛΥΦΟΙ ...ΝΑΙ ΝΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΛΕΕΙ ΑΥΤΟΣ ΟΒΡΑΒΕΒΜΕΝΟΣ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΠΛΑΚΑ ΕΧΕΤΕ ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΕΚΤΩΝΑΣ ΣΑΣ και πλακα εχουν και οι σχολιαστες ναι ναι ΝΑ ΦΟΤΡΩΘΟΥΜΕ ΧΑ ΚΑΛΛΟΟΟΟΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΠΕ ΣΕΙΣ ΤΙ ΜΑΣ ΛΕΤΕ ΕΙΝΑΙ ΛΕΕΙ ΤΟ ΝΟΜΠΕΛ ΜΙΑ ΜΑΚΡΑ ΚΑΙ ΕΠΙΠΟΝΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΠΟ ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΙΑΝΟΥ ΑΝΤΕ ΝΑ "ΝΟΙΞΕΤΕ ΚΑΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΙ ΨΑΧΤΕ ΝΑ ΞΕΣΤΑΒΩΘΗΤΕ ΠΟΥ ΘΑΜΑΣ ΠΗΤΕ ΓΙΑ ΝΟΜΠΕΛ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΥΚΛΟΦΩΕΡΑΝΕ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑΤΙ ΤΑΜΑΖΕΨΑΝ ΟΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΙ ΤΟΚΟΓΛΥΦΟΙ ...ΝΑΙ ΝΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΛΕΕΙ ΑΥΤΟΣ ΟΒΡΑΒΕΒΜΕΝΟΣ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΠΛΑΚΑ ΕΧΕΤΕ ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΕΚΤΩΝΑΣ ΣΑΣ και πλακα εχουν και οι σχολιαστες ναι ναι ΝΑ ΦΟΤΡΩΘΟΥΜΕ ΧΑ ΚΑΛΛΟΟΟΟΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. "Πανεπιστημιακέ" ευλογάς και συ τα γένια σου και καμαρώνεις για ένα σύστημα που είναι για κλωτσιές...

    Ποιός σε εμποδίζει να έχεις ελληνικό/πατριωτικό περιεχόμενο με βάση "την ιστορική ελληνική γραμματεία μας" όπως λες και όπως όλοι(;) θέλουμε, αντί του κακού/αυτοκρατορικού/απάνθρωπου ιαπωνικού;

    Οταν αγοράζεις ΤΟΥΟΤΑ, μαζί παίρνεις υποχρεωτικά και τον ...Ιάπωνα που το έφτιαξε; Άλλά μπορεί κιόλας να τον παίρνεις!!!

    Μιλάμε για ολοκληρωμένο/δοκιμασμένο σύστημα που διαθέτει αρχή , μέση και τέλος.

    Εάν ο μηχανισμός είναι λάθος όπως είναι στην Ελλάδα, πάνω σε ποιά ...ελληνική γραμματεία, μπορεί να λειτουργήσει;

    Δεν ασχολήθηκα καθόλου με το τι μπορεί να διδάσκεται ένας μαθητής στην Ιαπωνία ή στην Αυστραλία, την Σουηδία κλπ, αλλά με ποιό τρόπο μπορεί να διδαχθεί σωστά κάτι, χωρίς παρεμπόριο/παραπαιδεία κλπ...

    Εάν εσύ είσαι ικανοποιημένος με το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα (για μένα αυτό το αλλοπρόσαλο/ασύνδετο πράγμα που υπάρχει δεν είναι σύστημα καν), πάω πάσο...με γειά σου με χαρά σου.

    Μάλλον επειδή θα βγάζεις κανα χαρτζιλίκι από τα ιδιαίτερα ή θα προτιμάς τα παιδιά στις καφετέριες και στην πρέζα και όχι ασφαλή σε ένα περιβάλλον σχολείου...

    Το ιαπωνικό (ή γερμανικό ή ιταλικό ή σουηδικό κλπ) αυτοκινητάκι ως σύστημα, το γουστάρεις να σε εξυπηρετεί και το προτιμάς έναντι του...ελληνικού αυτοκινήτου !!!

    Μ΄άλλα λόγια γνωστέ επτανήσιε φίλε, το "ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα", είναι ένα ανέκδοτο όπως το "ελληνικό αυτοκίνητο" και το "αλβανός αστροναύτης" !!!

    Αυτό που εσύ αποκαλείς "ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα", είναι ένα κάρο με σπασμένες ρόδες, χωρίς κινητήρα, με 20 άσχετους οδηγούς οι οποίοι κάθε λίγο, άλλος το σέρνει από εδώ και άλλος από εκεί.
    Κι αν δεν σου αρέσει το ιαπωνικό, δούλεψε με σουηδικό, γερμανικό, καναδικό, αυστραλέζικο κλπ.

    Είπαμε, στο "πιτόγυρο με ή χωρίς κρεμμύδι και τζατζίκι" (η μόνη μας επιτυχία) δεν μας την βγαίνει κανένας άλλος, αλλά όχι ότι έχουμε και το καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα που μάλιστα όπως λες οφείλει να υιοθετήσει και ...όλος ο άλλος κόσμος για να πάει μπροστά !!!
    Το αποτυχημένο της Διαμαντοπούλου/Ρεπούστη/Δραγώνα, που δεν κατάφερε να μάθουν σωστά ελληνικά, ούτε οι -κατά δηλωσή τους- ...πανεπιστημιακοί του.
    Οι οποίοι ικανοποιούνται επειδή είναι καλύτερο από το αλβανικό!!!
    χαχαχα !!!

    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ρε παιδία η ιαπωνία εχη αυτόκρατορα;και όχι πρόεδρο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εσείς οι Πανεπιστημιακοί που είστε έντιμοι και σωστοί, γιατί δεν κάνετε μια έρευνα από μόνοι σας για να καταγράψετε και να πείτε σε όλους τους Ελληνες πόσοι (έστω και σε ποσοστά) λέκτορες και καθηγητές τόσο σήμερα, όσο εδώ και πολλές-πολλές δεκαετίες είναι γόνοι, απόγονοι, συγγενείς (σύζυγοι, γαμπροί, κ.λπ.) άλλων καθηγητών τόσο στα ΑΕΙ όσο και στα "πολυσυζητημένα" ΤΕΙ που κι' αυτά θέλουν να γινουν ΑΕΙ με το στανιό.

    Άμα ανέφερετε και ονόματα θα φρίξουν οι πολίτες αυτής της ταλαιπωρημένης χώρας.

    Ρε σεις δεν τα αφήνετε αυτά, ακόμα και στα ίδια τμηματα εκλέγουν μέλη ΔΕΠ τους ίδιους τους συγγενείς τους;

    Επίσης πόσα μέλη ΔΕΠ παίρνουν και κυβερνητικές θέσεις με τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ και όταν τις χάσουν ξαναγυρνάνε στα Πανεπιστήμια για να ξαναδιδάξουν, έστω και μετά από πολλά χρόνια απουσίας από το Πανεπιστήμιο;

    Γιατί δεν ζητάτε να αλλάξει η νομοθεσία στο τρόπο εκλογής των μελών ΔΕΠ για να είναι πιο αντικειμενική;

    Γιατί δεν ζητάτε να εφαρμοστεί αντικειμενική αξιολόγηση στα Πανεπιστήμια και σε όσους εργάζονται σ' αυτά;

    Αν δεν διορθωθούν τα παραπάνω δεν νομίζω ότι θα δούμε βραβείο Νόμπελ από Έλληνα μέλος ΔΕΠ σε Ελληνικό ΑΕΙ.

    Τώρα όσον αφορά γιατί οι Έλληνες που πάνε για μεταπτυχιακές σπουδές γενικά προοδεύουν στο εξωτερικό, αυτό οφείλεται στο ότι αυτοί που παιρνάνε στην Ελλάδα σε ΑΕΙ, ειδικά σ' αυτά με τις υψηλές βάσεις (Ιατρικές, Πολυτεχνεία, Νομικές, κ.λπ.) είναι παιδιά υψηλών προσόντων, μελετηρά από την εφηβεία τους, που ζημώθηκαν σκληρά μέσα από τις Πανελλήνιες εξετάσεις.
    Και τα περισσότερα απ' αυτά πήραν επαρκείς γνώσεις στις σπουδές για το βασικό τους πτυχίο, αλλά μέχρι εκεί.

    Δυστυχώς για υψηλού επιπέδου έρευνα, είτε βασική είτε εφαρμοσμένη, οι νέοι μας επιστήμονες πρέπει να μεταναστεύουν στο εξωτερικό, όπου τους προσφέρονται άλλες δυνατότητες, μέσα, ευκαιρίες και κυρίως τους προσφέρεται ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Η παροχή καλής παιδείας, δεν είναι μόνο θέμα οικονομικών σε ένα κράτος. Θα μου πείτε βέβαια, ότι και τα χρήματα παίζουν ρόλο. Ομως, είναι κυρίως θέμα επιλογής διδασκόντων.΄Η διδασκαλία πρέπει να θεωρείται περισσότερο λειτούργημα παρά επάγγελμα από τον διδάσκαλο όλων των βαθμίδων. Ο διδάσκαλος πρέπει να έχει τη δύναμη και το μεράκι, να εμπνέει τη γνώση. Οταν ο νούς του είναι μόνο στα συνδικαλιστικά του δικαιώματα και στο ύψος των επιδομάτων που διεκδικεί, τι διδασκαλία να κάνει; Οχι βέβαια ότι πρέπει και οι διδάσκοντες να κάνουν τη δουλειά τους τζάμπα, αλλά να την κάνουν με κέφι. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. 2 Ιανουαρίου 2011 3:30 π.μ.,


    εσύ δεν θέλεις σχολείο,

    εσύ θέλεις κάποιος άλλος να μεγαλώσει τα παιδιά σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Τζίμη,

    η οικογένεια τι κάνει στην Ιαπωνία;

    ποιος ο ρόλος της;

    πόσες ώρες συναντιούνται οι γονείς με τα παιδιά τους;

    τι είναι οι γονείς;
    απλώς μηχανές αναπαραγωγής ή ελεγκτές των καθηγητών,
    δηλ.εργαζομένων που έχουν να κάνουν με παιδιά -ανθρώπους δηλαδή που οι ίδιοι προφανώς, δεν έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν ποτέ!

    Μ'αυτό το σύστημα μεταξύ άλλων προωθείται η ιδρυματοποίηση των παιδιών,το οποίο είναι απαράδεκτο.

    (γι'αυτό φαίνεται κι οι αυτοκτονίες πάνε σύννεφο στην Ιαπωνία).

    Δόξα τω Θεώ, δεν το εφαρμόσαμε στην Ελλάδα,αλλά δεν ανησυχώ,ως συνήθως, κάποιων άλλων τα στραβά θα βρούμε να μιμηθούμε...

    Ξέρεις,αυτό που προκύπτει από το κείμενό σου είναι το εξής: δεν σε νοιάζει η εκπαίδευση και τα παιδιά,αλλά πώς θα γίνει να δουλεύουν οι καθηγητές κι οι δάσκαλοι περισσότερες ώρες...

    κρίμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. //...δεν σε νοιάζει η εκπαίδευση και τα παιδιά,αλλά πώς θα γίνει να δουλεύουν οι καθηγητές κι οι δάσκαλοι περισσότερες ώρες...//
    ----------------
    "Πανεπιστημιακέ". η φυγοπονία/τεμπελιά σου σε κατευθύνει και σε τυφλώνει...
    Εκεί οι εκπαιδευτικοί δεν δουλεύουν παραπάνω ώρες από τους ευρωπαίους εκπαιδευτικούς, διότι απλώς υπάρχει παραπάνω προσωπικό.
    Διπλάσιο ή τριπλάσιο.
    Εσύ βέβαια θέλεις όλοι αυτοί να είναι και να διδάσκουν στα φροντιστήρια ώστε να πληρώνουν οι γονείς.
    Στην Ελλάδα με τα φροντιστήρια, τα αγγλικά, το πιάνο, το μπαλέτο κλπ, πόσες ώρες βλέπουν οι γονείς τα παιδιά τους; Τα οποία πληρώνουν κι από πάνω;
    Και τι παραπάνω μπορεί να τους προσφέρει ένας γονιός, από έναν ΣΤΡΑΤΕΥΜΕΝΟ στην εκπαίδευση δάσκαλο, στον τομέα των γνώσεων;

    Το άλλο που θυμήθηκα: εάν ένας γονιός έχει χρόνο και γνώσεις, μπορεί να αναλάβει να κάνει ο ίδιος κατ΄οίκον μάθημα στο παιδί του και να παρακολουθείται η πρόοδος του από το πλησιέστερο σχολείο που θα δινει το πρόγραμμα.
    Το δε απολυτήριό του, είναι ισότιμο.

    Άσε που μερικά παιδιά δεν πάνε καθόλου στο λύκειο -αφού δεν είναι υποχρεωτικό- και μπαίνουν από 15 χρονών σε μερικές πανεπιστημιακές σχολές (υπολογιστές, μουσική) εφόσον περάσουν στις εξετάσεις των πανεπιστημίων αυτών.

    Καμία δε ιδρυματοποίηση των παιδιών, αφού δεν μένουν στο σχολείο κάθε μέρα από το πρωί μέχρι το βράδυ υποχρεωτικά, αλλά μόνο τις ημέρες που έχουν το ειδικό μάθημα (μία ή δύο μέρες την εβδομάδα).
    Και όταν γυρίζουν σπίτι διαβασμένα και αφού έχουν χορτάσει παιχνίδι, έχουν όλο τον χρόνο να έλθουν σε επαφή με τους γονείς τους.

    Άσε "πανεπιστημιακέ", κουράζεσαι τσάμπα.
    Πας να βρεις ψεγάδι σε μια φεράρι όταν δεν ξέρεις να φτιάξεις ούτε πατίνι...

    Το θέμα των αυτοκτονιών είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο και το σχολείο συμβάλλει στο να μην είναι περισσότερες¨.
    Άλλωστε και στις σκανδιναβικές χώρες όπου το πολιτικό σύστημα είναι διαφορετικό από το ιαπωνικό, το ποσοστό αυτοκτονιών είναι και εκεί υψηλό.
    Δηλαδή, στην Ελλάδα θα αρχίσουμε να ...αυτοκτονούμε εάν τα παιδιά μας μαθαίνουν -ό,τι είναι να μάθουν- στο σχολείο και όχι στα φροντιστήρια;

    Δεν πας καλά από μυαλό...
    Αχ κακούργα Κέρκυρα που έχεις εγκαταλείψει τα παιδιά σου!!!
    χιχιχιχι!!!
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανόητε 7:07 μ.μ. εσύ θέλεις να στα μεγαλώνουν οι φροντιστές και να πληρώνεις κι από πάνω την ...δωρεάν ελληνική παιδεία !!!
    Και μετά, με το πτυχίο τους να τυλίγουν ...πιτόγυρα !!!
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. 5:51 μ.μ.

    Φίλος μου Φυσικός που πριν πολλά χρόνια είχε πάρει υποτροφία για μεταπτυχιακό σεισμολογια στο Τόκιο, για το πείραμα που έπρεπε να κάνει για το ντοκτορά του (συμπεριφορά του εδάφους), κουβάλησαν σεισμογράφους και γεωτρύπανα και έμειναν μέρες σε κάτι ερημικές περιοχές στου διαόλου τη μάνα που δεν περνούσαν ούτε αυτοκίνητα και αφού μελέτησαν το υπέδαφος, ένα βράδυ προκάλεσαν τεχνητό...σεισμό με εκρηκτικά σε μεγάλο βάθος για να κάνει τις μετρήσεις που ήθελε.
    Νομίζω ότι το πανεπιστήμιο είχε πληρώσει για το όλο σκηνικό (τα πριν και τα μετά), πάνω από 200.000 δολάρια!!! Μπορεί και παραπάνω...
    Εκεί είχε πάει και ο Βαρώτσος παλιότερα.

    Του οποίου την έρευνα έχουν αξιοποιήσει οι γιαπωνέζικοι σιδηρόδρομοι μεγάλων ταχυτήτων για να προλαβαίνουν οι συρμοί να κόβουν ταχύτητα πριν γίνει στην περιοχή κάποιος μεγάλος σεισμός και εκτροχιαστούν!!!

    Έχω δει ντοκυμαντέρ παλιότερα στην ΕΡΤ. Στα χρόνια που λειτουργούν αυτά τα τρένα, ενώ έχουν μεταφέρει εκατομμύρια κόσμο, ο δείκτης θανάτων από ατυχήματα είναι ...ΜΗΔΕΝ!!!
    Και άσε τον Τζουμπέ εκ Κερκύρας να τραγουδάει !!!
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. σχολειο που καιγεται, ομορφα φωτιζει!
    πλεον δεν αντιλαμβανομαι την χρησιμοτητα του σχολειου. γνωσεις δεν παρεχει,( τα μαθαινουν ολα στα φροντιστηρια), δωρεαν δεν ειναι, θερμοκηπια ανθελληνισμου και μηδενισμου εχουν γινει, τι τα κραταμε επιτελους?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Τζίμη,ανόητος είσαι και φαίνεσαι,διάβαζε να μαθαίνεις:

    1ον) τα παιδιά δεν χρειάζονται μόνο γνώσεις,χρειάζονται και ό,τι προσφέρουν οι γονείς,μορφωμένοι ή αμόρφωτοι:αγάπη,ασφάλεια,καθοδήγηση,διάπλαση χαρακτήρα.
    Άλλωστε δεν χρειάζεται να βγαίνουν όλα τα παιδιά επιστήμονες και διευθυντές,η κοινωνία έχει ανάγκη και τα άλλα επαγγέλματα.

    2ον) ΓΙΑ ΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ,θα το ξαναπώ,βάλτε το καλά στο μυαλό σας,όσοι είστε της άποψης του Τζίμη: για τα άπειρα φροντιστήρια των παιδιών,ΔΕΝ ΦΤΑΙΝΕ οι δάσκαλοι και οι καθηγητές(δε γίνεται εξάλλου όλοι τους να είναι κακοί και τεμπέληδες) αλλά Η ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ των νεοΕλλήνων, που θέλει σώνει και καλά να κάνει τα παιδιά του επιστήμονες και διεθυντές,ενώ βλέπει ότι τα παιδιά του δεν αγαπούν τα γράμματα,δεν έχουν όρεξη να διαβάσουν και τα μόνα επαγγέλματα που τους νοιάζουν είναι οι τραγουδιστές,οι τηλεπερσόννες κι οι ποδοσφαιριστές.Και ζουν τελικά με αυταπάτες,ενώ αρέσκονται στο να κατηγορούν τους άλλους για την δική τους ανικανότητα ή αυτή των παιδιών τους,οπότε είναι πιο εύκολο να λένε ότι φταίνε οι καθηγητές,το εκπαιδευτικό σύστημα και οποιοσδήποτε άλλος,εκτός από αυτούς και τα κανακάρια τους.

    Ξέρω πολλά παιδιά που πέρασαν στο πανεπιστήμιο χωρίς καθόλου φροντιστήρια ή με φροντιστήριο μόνο στη Γ'λυκείου.Ξέρεις γιατί;Γιατί είχαν θέληση και γιατί έστρωσαν τον κ... τους να διαβάσουν!

    3ον) το συμπληρωματικό σου σχόλιο (10:04),μάλλον χειρότερη κάνει την εικόνα: "2,3 μέρες σχολείο";
    "Και όταν γυρίζουν σπίτι διαβασμένα και αφού έχουν χορτάσει παιχνίδι, έχουν όλο τον χρόνο να έλθουν σε επαφή με τους γονείς τους"...μα τότε έχει τελειώσει η μέρα!

    4ον) εγώ δεν δήλωσα ποτέ θαυμαστής των σκανδιναβικών συστημάτων.

    5ον) γι'αυτά που μου λες για τους Ιάπωνες και τους σεισμούς,συμφωνώ απολύτως.Αλλά δεν σημαίνει απαραιτήτως ότι έχουν και τα τέλεια σχολεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Τζουμπές: Άλλωστε δεν χρειάζεται να βγαίνουν όλα τα παιδιά επιστήμονες και διευθυντές,η κοινωνία έχει ανάγκη και τα άλλα επαγγέλματα.
    - τζιμης: Εάν αυτό συνέβαινε στην Ιαπωνία, δεν θα υπήρχε άνθρωπος να βιδώνει τις βίδες σε αυτά που κατασκευάζουν και εξάγουν. Επομένως συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο από αυτό που λες. Όποιος όμως θέλει να διευρύνει τις γνώσεις του, μπορεί να το κάνει, ανεξάρτητα από την δουλειά του.
    ----------------------

    Τζουμπές: το συμπληρωματικό σου σχόλιο (10:04),μάλλον χειρότερη κάνει την εικόνα: "2,3 μέρες σχολείο";
    - τζιμης: Η αμορφωσιά σου δεν σου επιτρέπει να καταλαβαίνεις τα ελληνικά.
    Η σχολική ημέρα περιλαμβάνει τα μαθήματα, το γεύμα, την μελέτη για την επόμενη μέρα και 2 ή τρεις φορές την εβδομάδα, τα ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ κλαμπ που επιλέγουν (μπάσκετ, βόλεϊ, ποδόσφαιρα, κολύμβιση, μουσικά όργανα, πολεμικές τέχνες, ζωγραφική κλπ).
    Τα Σαββατοκύριακα -όποια παιδιά θέλουν- πάνε και κάνουν μερικές ώρες ό,τι άλλο γουστάρουν προεραιτικά.
    Για να εξυπηρετήσει το σχολείο τις ανάγκες των μαθητών σε όλα αυτά, είναι ανοιχτό 360 ημέρες τον χρόνο, 12 ώρες την ημέρα. Μπορεί έτσι ένα παιδί να γυρίσει σπίτι στις 5 και να ξαναπάει στο σχολείο για να παίξει π.χ. μπάσκετ από τις 8 έως τις 9 το βράδυ.
    Μετά, σπίτι χαλαρά και όμορφα με την υπόλοιπη οικογένεια.
    Ενώ στην Ελλάδα αναγκάζονται τα παιδιά να πηδούν τα κάγκελα για να πάνε να παίξουν στις άθλιες μπασκέτες.

    ------------------

    Τζουμπές: εγώ δεν δήλωσα ποτέ θαυμαστής των σκανδιναβικών συστημάτων.
    - τζιμης: Το ξέρω... Αφού είσαι θαυμαστής των αλβανικών, τούρκικων, σκοπιανών κλπ σχολείων και συστημάτων...
    -----------------

    Τζουμπές: γι'αυτά που μου λες για τους Ιάπωνες και τους σεισμούς,συμφωνώ απολύτως.Αλλά δεν σημαίνει απαραιτήτως ότι έχουν και τα τέλεια σχολεία.
    - τζιμης: Και πού πάνε σχολείο και καταρτίζονται αυτοί που παραδέχεσαι ότι είναι τόσο καλοί; Στην ...Ελλάδα μήπως;;;

    Με αυτό το φτωχό μυαλό που έχεις ώστε να μη καταννοείς τι μπορεί να συμβαίνει αλλού ώστε να το συγκρίνεις με την Ελλάδα, όχι για δάσκαλος δεν κάνεις, αλλά ούτε ...καψιμιτζής στο σχολικό κυλικείο δεν είσαι ικανός να δουλέψεις !!!


    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. //...γι'αυτά που μου λες για τους Ιάπωνες και τους σεισμούς,συμφωνώ απολύτως...// Τζουμπές εκ Κερκύρας
    ---------------
    Ευτυχώς που συμφωνείς, διότι είχαν υπόψιν τους να ...αλλάξουν σύστημα. Να τους το πω, για να τους προλάβω μη μπουν στα έξοδα !!!
    Σοβαρέψου ρε "ντενεκέ ξεγάνωτε" που έλεγε και ο Βαγγέλης !!!
    Κάτι τέτοιοι σαν κι εσένα δίνουν δικαίωμα στον Πάγκαλο να σας λέει "κοπρίτες" !!!
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. τζίμη,

    σύνελθε και μη βρίζεις όποιον δεν συμφωνεί μαζί σου!


    παρά τα στραβά των ελληνικών σχολείων,βγάζουμε και εξάγουμε πολλούς καλούς επιστήμονες,που σημαίνει ότι τα σχολεία μας δεν είναι άχρηστα.

    άλλωστε κι όλοι οι Ιάπωνες δε βγαίνουν τέρατα μορφώσεως.

    η διαφορά είναι ότι αυτοί έχουν ένα οργανωμένο κράτος με αξιοκρατία,ενώ εμείς όχι.

    πρέπει να 'σαι πολύ κομπλεξικός που νόμιζες ότι θα θαυμάζαμε όλοι αυτά που έγραψες για την Ιαπωνία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. //...η διαφορά είναι ότι αυτοί έχουν ένα οργανωμένο κράτος με αξιοκρατία,ενώ εμείς όχι...//
    Τζουμπές/Κέρκυρα
    --------------------
    Μήπως συζητούσαμε κάτι άλλο τόσο καιρό;;;
    Λιθάνθρακα καις ρε ξεγάνωτε;;;
    χιχιχιχι!!!
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. 4 Ιανουαρίου 2011 1:57 π.μ.,

    δεν είσαι πολύ εύστροφος,
    είναι δύο διαφορετικά πράγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.