17/8/13

Μόνο έναν οδηγό;

της Ελίνας Γαληνού
Ενας οδηγός πούλμαν, σίγουρα θα πρέπει να είναι εξασκημένος για να διανύει πολλά χιλιόμετρα ημερησίως. Τώρα μέσα στο καλοκαίρι και την μεγάλη τουριστική κίνηση, οι οδικές διαδρομές γίνονται αρκετά πιό κοπιώδεις, λόγω ζέστης και αυξημένης πίεσης. Ο οδηγός είναι όμως υποχρεωμένος να εκτελεί τα δρομολόγια, όσες ώρες και αν διαρκούν. Είτε είναι οδηγός ΚΤΕΛ, είτε άλλου πούλμαν που εκτελεί τουριστικά προγράμματα μέσα στην ενδοχώρα, δεν παύει να είναι ένας άνθρωπος με σάρκα και οστά, όσο έμπειρος τιμονιέρης κι΄αν είναι..
Και με τέτοιες συνθήκες, δεν αποκλείεται ο οδηγός να πάθει κάτι, μια αδιαθεσία ας πούμε για να μην βάλουμε στο μυαλό μας τα χειρότερα...Αλλά και αυτή η αδιαθεσία ακόμα, όσο ακίνδυνη και αν είναι για τον ίδιο, μπορεί να του αποσπάσει την προσοχή μέσα σ΄έναν δρόμο με αυξημένη κίνηση...Δεν χρειάζεται φαντασία για να καταλάβει κανείς πόσο αυξάνονται έτσι οι πιθανότητες να αποβεί ακόμα και μοιραίο κάτι τέτοιο...
Η αλήθεια είναι ότι δεν έχουμε ακούσει πολλά περιστατικά ατυχημάτων για τέτοια οχήματα, λόγω αδιαθεσίας των οδηγών τους. Πολλές φορές όμως, ..αυτοί το ξέρουν πώς κατάφεραν να εκτελέσουν ένα δρομολόγιο π.χ 8 ωρών, αν είχαν ένα πρόβλημα κατά την διάρκεια της διαδρομής. Σε τέτοια περίπτωση βέβαια, καλύτερα να το ξέρει μόνο ο ίδιος και να μην το μάθουν ποτέ οι επιβάτες που μεταφέρει, γιατί τότε θα έχουμε και άλλα παρατράγουδα. Ωστόσο, η εξάρτηση των επιβατών από έναν οδηγό, ιδίως σε πολύωρα δρομολόγια και μέσα στην υψηλή τουριστική περιόδο, ενέχει πολλά ρίσκα, τα οποία μάλλον δεν βάζουν στο μυαλό τους οι ανέμελοι ταξιδιώτες όταν επιβαίνουν στο όχημα. Ευχάριστο πράγμα η διαδρομή με πούλμαν και σε κάνει να ξεχνιέσαι, να μιλάς και να τραγουδάς σαν να είσαι σε σχολική εκδρομή. Αν όμως λαμβάνονται και μερικά μέτρα επιπλέον, το ταξίδι θα γινόταν μάλλον πολύ πιό ευχάριστο για όλους.
Ενας οδηγός σε πολύωρες οδικές διαδρομές, δεν αρκεί. Χρειάζεται απαραίτητα να υπάρχει στο όχημα κάποιος αντικαταστάτης του, ώστε να τον ξεκουράζει και να μοιράζονται τα βάρη της διαδρομής. Δεν είναι ανάγκη να φτάσει ο ένας οδηγός στο αμήν της αντοχής του ώστε να πιάσει ο άλλος το τιμόνι. Μπορεί η διαδρομή να εκτελεστεί από δύο άτομα έτσι και να μοιράζεται ο κόπος της δουλειάς, ώστε να επιτυγχάνονται έτσι ομαλότερες συνθήκες μετακίνησης. Παράλληλα, θα ανοίξουν και κάποιες ευκαιρίες απασχόλησης ενώ θα αυξηθεί το αίσθημα ασφάλειας των επιβατών. Διότι όσο και να είναι συνηθισμένος στις μακρινές διαδρομές ένας οδηγός, ή κι΄αν διαθέτει μεγάλη πείρα από τους δρόμους και τις μεγάλες αποστάσεις, μην ξεχνάμε ότι επωμίζεται όλο το βάρος της οδήγησης μόνος του με τους συνεπαγόμενους κινδύνους. Ιδίως τώρα το καλοκαίρι που οι θερμοκρασίες είναι υψηλές και η κόπωση μεγαλύτερη, είναι γνωστό ότι αυξάνονται οι πιθανότητες αδιαθεσιών και άρα, πιθανών ατυχημάτων.
Επομένως, η ύπαρξη ενός δεύτερου οδηγού που θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να αναλάβει το τιμόνι εάν χρειάζεται, είναι περισσότερο ανάγκη παρά πολυτέλεια. Και επειδή ένα κομμάτι του τουρισμού μας περιλαμβάνει πολύωρα ταξίδια στην ενδοχώρα με πούλμαν, θα πρέπει να βελτιώνουμε τις συνθήκες μετακίνησης, τόσο για το συμφέρον μας όσο και για την ασφάλειά μας.    

2 σχόλια:

  1. Κυρία Γαληνού, αυτή η κολώνια έρχεται από πολύ μακρυά και θα πάει άλλο τόσο μακρύτερα. Το 1976 εργάστηκα για ένα διάστημα σε πολύ μεγάλο τουριστικό πρακτορείο της πόλεώς μου. Η νομοθεσία υπήρχε από τότε για δεύτερο οδηγό. Απλούστατα αν ήταν μικρή η εκδρομή δηλαδή μόνο Σκόπια ή Σόφια ένας υπάλληλος της εταιρείας δηλωνόταν ως δεύτερος οδηγός και μόλις περνούσαμε τα σύνορα ξαναπέρναγε πίσω με τα πόδια. Και κάτι άλλα σκαρφίζονταν όταν επρόκειτο για μεγάλα δρομολόγια σε Δυτική Ευρώπη. Ή δηλωνόταν κάποιος πελάτης/επιβάτης με επαγγελματικό δίπλωμα ως δεύτερος οδηγός με κάποια ανταλλάγματα βέβαια και άλλα πολλά κόλπα. Το σίγουρο ήταν ένα: Ότι ΠΟΤΕ δεν υπήρξε πράγματι ουσιαστικά δεύτερος οδηγός.
    Και δεν υπήρχε Μέρκελ τότε... έτσι για τα... του Καίσαρος τω Καίσαρι...
    ΥΓ Εννοείται ότι οι παραπάνω καλπουζανιές τηρουμένων των αναλογιών γίνονταν (και γίνονται) σε ΟΛΕΣ της δραστηριότητες που λάμβαναν χώρα στην πατρίδα μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ναί, κάτι τέτοια τα είχα ακούσει. Ουσιατικά οργανωμένη κατάσταση για δεύτερο οδηγό δεν υπήρχε.
    Είναι όμως απαραίτητο να υπάρχει, άσχετα με το τι λέει η Μέρκελ.
    Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.