6/10/14

Ο τρίτος ναός του Σολομώντα μπορεί να προκαλέσει ιερό πόλεμο

Ο τρίτος ναός του Σολομώντα μπορεί να προκαλέσει ιερό πόλεμο
Μια θρησκευτική ομάδα, με έδρα την Ιερουσαλήμ, προσπαθεί να συγκεντρώσει χρήματα ώστε να ξαναχτιστεί ο Τρίτος Ναός του Σολομώντα. Στη συγκεκριμένη, όμως, θέση βρίσκεται ένα μουσουλμανικό τέμενος.
Πολλές εκστρατείες διαδικτυακής χρηματοδότησης διατείνονται ότι θα αλλάξουν τον κόσμο, λίγες όμως μπορούν να το κάνουν όπως αυτή. Ονομάζεται «Κτίστε τον Τρίτο Ναό» και μέχρι στιγμής έχει μαζέψει περισσότερα από 100.000 δολλάρια στο Indiegogo, γνωστή πλατφόρμα διαδικτυακής χρηματοδότησης.

Ο σκοπός της εκστρατείας είναι να σχεδιαστεί και να ανεγερθεί ο Τρίτος Ναός του Σολομώντα, που θα λειτουργεί με ιερείς, θυσίες ζώων και θρησκευτικές τελετές.

Το μόνο πρόβλημα στο σχέδιο τους είναι η τοποθεσία. Ο διοργανωτής της εκστρατείας, μια θρησκευτική ομάδα με έδρα την Ιερουσαλήμ που ονομάζεται «Το Ινστιτούτο του Ναού», θέλει να τον κτίσει στο σημείο όπου βρισκόταν πριν από χιλιάδες χρόνια ο πρώτος (Ναός του Σολομώντα) και ο δεύτερος εβραϊκός Ναός, πριν αυτοί καταστραφούν από τους Βαβυλώνιους και τους Ρωμαίους αντίστοιχα.



Η τοποθεσία αυτή ονομάζεται Όρος του Ναού ή Χαράμ αλ-Σαρίφ και είναι σε έκρυθμη κατάσταση.

Υπήρξε θέατρο πολλών πολέμων από την εποχή των σταυροφοριών μέχρι τη δεύτερη Παλαιστινιακή Ιντιφάντα.

Σήμερα, εκεί βρίσκονται δύο από τα πιο σημαντικά μνημεία του Ισλάμ, ο Θόλος του Βράχου και το Τέμενος Αλ-Ακσά. Το Όρος του Ναού, εκτός από κορυφαίος ιερός τόπος για Εβραίους και Μουσουλμάνους, θεωρείται και εθνικό σύμβολο για κάποιους Ισραηλινούς και πολλούς Παλαιστίνιους.

Έχουν περάσει χιλιάδες χρόνια από τότε που το Όρος του Ναού βρισκόταν σε εβραϊκά χέρια. Αντί αυτού οι Εβραίοι χρησιμοποιούν ως χώρο προσευχής το Δυτικό Τείχος, το τελευταίο απομεινάρι του αρχαίου Ναού. Ακόμη και αφού το Ισραήλ κατέλαβε τον έλεγχο της περιοχής μαζί με τη Δυτική Όχθη το 1967, η χώρα αποφάσισε να αφήσει το ιερό προσκύνημα υπό τον έλεγχο της Ιορδανίας, φοβούμενη μην πυροδοτήσει έναν ακόμη μεγαλύτερο θρησκευτικό πόλεμο.

Σήμερα, η τοποθεσία προορίζεται κυρίως για το μουσουλμανικό κοινό. Τις λίγες ώρες που ανοίγει τις καθημερινές για το ευρύ κοινό, οι μη Μουσουλμάνοι απαγορεύεται να προσευχηθούν ώστε να αποτραπεί η πιθανότητα πυροδότησης θρησκευτικών ταραχών.

Οι ορθόδοξοι Εβραίοι πηγαίνουν με αστυνομική συνοδεία και αν κάποιος προσευχηθεί συλλαμβάνεται αμέσως. Τη δεκαετία του ’80 οι Ισραηλινές Αρχές συνέλαβαν μια ομάδα Εβραίων εξτρεμιστών που σχεδίαζαν να ανατινάξουν το Τέμενος Αλ-Ακσά και να καταλάβουν με βία το Όρος του Ναού.

Από τότε, ένας αριθμός ομάδων, συμπεριλάμβανομένου του «Ινστιτούτου του Ναού» προσπαθεί να αλλάξει το ισχύον καθεστώς. Η ισραηλινή κυβέρνηση απαγορεύει πλέον σε όσους συσχετίζονται με τέτοιες ομάδες να πλησιάσουν το Όρος του Ναού, φοβούμενη την πρόκληση ταραχών.

Το «Ινστιτούτο του Ναού», που ιδρύθηκε το 1984, έχει προσπαθήσει, τουλάχιστον σε επίπεδο ρητορικής, να απομακρυνθεί από αρκετές από τις ακραίες ομάδες. Οι διοργανωτές λένε ότι η κατασκευή του Τρίτου Ναού θα εγκαινιάσει μια περίοδο ειρήνης και αρμονίας στη γη για όλους, όχι μόνο για τους Εβραίους.

«Ψάχνουμε διαρκώς τρόπους για να συμπεριλάβουμε όσο περισσότερους ανθρώπους γίνεται σε αυτή μας την αποστολή», λέει ο Ραβίνος Χαίμ Ρίκμαν (Chaim Richman), ο διεθνής διευθύνων σύμβουλος του «Ινστιτούτου του Ναού», σε ένα email. «Αυτό δεν γίνεται για μια ομάδα. Γίνεται για την πνευματική επανένωση της ανθρωπότητας».

Το μήνυμα του φαίνεται να έχει απήχηση στους δωρητές, οι οποίοι καλύπτουν τον προϋπολογισμό του 1 εκ. δολαρίων τον χρόνο. Κάποια από αυτά τα χρήματα εικάζεται ότι έρχονται από την κυβέρνηση του Ισραήλ, η οποία συνεργάζεται με το Ινστιτούτο με διάφορους τρόπους. Οι γυναίκες, παραδείγματος χάριν, μπορούν να εκπληρώσουν την στρατιωτική τους θητεία δουλεύοντας στο Μουσείο του Ναού, το οποίο βρίσκεται στην εβραϊκή συνοικία της Ιερουσαλήμ και το διαχειρίζεται το Ινστιτούτο.

Τώρα που η διαδικτυακή εκστρατεία συγκέντρωσης χρημάτων έλαβε τέλος, παραμένει να φανεί πώς το «Ινστιτούτου του Ναού» σκοπεύει να προχωρήσει ειρηνικά στην ανοικοδόμηση του ναού, όταν στη θέση του βρίσκονται δύο μουσουλμανικά τεμένη. Όμως, ο Ρίκμαν δε φαίνεται να πτοείται. «Αποτελεί σκοπό του έθνους του Ισραήλ, όπως ζητήθηκε από την Αγία Γραφή», δήλωσε. «Ο σκοπός δεν έχει αλλάξει και παραμένει ένα όραμα παγκόσμιας ειρήνης, η πραγματοποίηση του οποίου δεν θα επηρεαστεί από την τρέχουσα πολιτική συγκυρία».

Εν τω μεταξύ, ο Ραβίνος και οι συνάδελφοί του έχουν επιδοθεί σε παγκόσμια αναζήτηση κόκκινων αγελάδων, οι στάχτες των οποίων υποτίθεται ότι προστατεύουν τον Ναό από την ακαθαρσία του θανάτου.

4 σχόλια:

  1. Ἄν πράγματι κάποιοι ἑβραῖοι πιστεύουν ὅτι ἡ παγκόσμια εἰρήνη καί ἁρμονία ἐξαρτῶνται ἀπό τό κτίσιμο, σώνει καί καλά, ἕνός τρίτου ναοῦ τοῦ Σολωμόντος, δέν θα φοβηθοῦν μπροστά σέ ἕναν τόσο "ἱερό" σκοπό, κανέναν ἱερό πόλεμο ἀπό τούς μουσουλμάνους. Ἀρκεῖ, νά μποροῦν νά τόν κερδίσουν ἄνετα, χρησιμοποιώντας ἔλεγχο διά πληροφοριῶν καί τά ὅπλα, ἀκόμη καί πυρηνικά ὅπλα. Γιά τέτοιους ἀνθρώπους, ἐπιβίωση τοῦ κράτους τοῦ Ἰσραήλ, σημαίνει, φαίνεται, πρωτίστως κατεδάφιση τῶν μουσουλμανικῶν τεμενῶν, προκειμένου νά ἀνεγερθῆ ὁ τρίτος Ναός τοῦ Σολωμόντος!
    Ὦ τῆς παραφροσύνης!
    Ἔτσι ἐξηγεῖται, γιατί τόσο πολύ φοβοῦνται τίς μουσουλμανικές ὁμάδες πού ἀρνοῦνται τήν ὕπαρξη τοῦ κράτους τοῦ Ἰσραήλ. Κανονικά θά μποροῦσαν νά συζητήσουν ἀκόμη καί μέ ἐκκίνηση τέτοια ἀμοιβαία ἄρνηση ὑπάρξεως τοῦ ἑνός ἀπό τόν ἄλλον, μέ διαμεσολάβηση πιό λογικῶν τρίτων, μία ἐπίτευξη λύσεως μέ ἀμοιβαῖες ὑποχωρήσεις, βῆμα-βῆμα.
    Ἀλλά, ἀκριβῶς διότι κατά βάθος διακατέχονται ἀπό τέτοια σχέδια γιά βίαια καταστροφή τῶν μουσουλμανικῶν τεμενῶν, καί γιά οἰκοδόμηση στήν θέση τους ἑνός τρίτου Ναοῦ τοῦ Σολωμόντος, αἰσθάνονται ἀπειλούμενοι μέ πυρηνικό πόλεμο, ἀργά ἤ γρήγορα, ἀπό τούς μουσουλμάνους! Τελοῦντες δέ, ὡς ἐκ τούτου, σέ ὑπαρξιακό πανικό, ἐπιδιώκουν νά ἐξολοθρεύσουν πρῶτοι ἐκεῖνοι (!) τούς ἀνθισταμένους στήν ὕπαρξη τοῦ κράτους τοῦ Ἰσραήλ ὅπως ἔχει διαμορφωθῆ μετά ἀπό πολέμους, καί ὅπως θέλουν νά τό διαμορφώσουν μέ τό κτίσιμο ἑνός, παγκοσμίου δόξης καί πανθρησκευτικῆς ἀναγνωρίσεως, τρίτου Ναοῦ τοῦ Σολωμόντος!
    Ὅλα αὐτά θά ἦσαν παραλογισμός, ἀλλά δυστυχῶς εἶναι ρεαλιστική ἀποτύπωση ἑνός ἰδιότυπου θρησκευτικοῦ ἐθνικισμοῦ πού ἀπαγορεύσει ἐκ προοιμίων κάθε συνδιαλλαγή μέ ὅσους ἐμποδίζουν, καί δή ὀργανωμένα ὡς κράτη ἤ ὡς ὁμάδες (τρομοκρατικές πράγματι ἤ μή), τέτοια μεγαλεπίβολα σχέδια. Ὅποιος ἐμποδίζει τήν παγκόσμια εἰρήνη καί ἁρμονία πού θά φέρῃ ὁ τρίτος Ναός τοῦ Σολωμόντος, δέν εἶναι πρόδηλο ὅτι εἶναι τρομοκράτης; .....
    Γιά νά προσγειώσουμε, καλῆ τῆ πίστει καί χωρίς καμία δική μας σκοπιμότητα ἤ συμφέρον, στόν ρεαλισμό, ὅσους ἀεροβατοῦν σέ σφαῖρες ἀκραίου ἐθνικιστικοῦ θρησκευτισμοῦ, καί βασίζουν σέ τέτοιον παραλογισμό, "ρεαλιστικά" σενάρια ἀνεγέρσεως τοῦ Ναοῦ τοῦ Σολωμόντος καί πραγματοποιήσεως δι'αὐτοῦ καί ἐν αὐτῶ, παγκόσμιας εἰρήνης καί ἁρμονίας... :
    Ἐπειδή, εἶναι δεδομένη ἡ ἀντίδραση τῶν ἰσλαμιστῶν, μέ βίαιο θρησκευτικό φανατισμό, στά σχέδια γιά τόν τρίτο Ναό τοῦ Σολωμόντος, τά σχέδια αὐτά τοῦ Ναοῦ μοιάζουν στήν πραγματικότητα κάπως ἔτσι : https://www.google.gr/search?q=photos+atomic+explosions&espv=2&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=rVcyVNSgCoWaygO7tYHoBQ&ved=0CB0QsAQ&biw=1366&bih=643 .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητοι κυριοι του Ινφογωμων επειδη προσφατα ημουνα Ιεροσολυμα για προσκυνημα με τον γεροντα μου ( Αγιορειτη μοναχο ) ο επισκοπος . . . .μας εκμυστηρευθηκε οτι οι Εβραιοι εχουν ετοιμο τον ναο και σε πολλα κομματια και μοιρασμενα στους πιστους Εβραιους. Πως θα ριξουν το τεμενος του Ομαρ ειναι το κυριο μελημα τους. Διοτι για οσους δεν γνωριζουν, απο το 70 μ.χ. ο ναος του Σολομωντα δεν υπαρχει και στη θεση του ειναι το τεμενος του Ομαρ. Γι' αυτο και οι Εβραιοι "φιλοι μας" δεν εχουν ιερεις απο το 70 μ.χ. Μονο διδασκαλους θεολογους. Δηλ. Αννας και Καϊαφας δενυπαρχουν πια. Θα ξαναυπαρξουν οταν κατασκευασουν και παλι τον ναο του Σολομωντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τό θέμα, θεολογικό, εἶναι καί πολύ θεμελιακό γιά νά ἀφεθῆ ἀσχολίαστη μία ἐσφαλμένη θέση (τοῦ " km58").
    _Ἐνημερωτικά, κατά τήν ὀρθόδοξη χριστιανική πίστη, δέν θά ξανα-ὑπάρξουν ἱερεῖς τῆς ἱερωσύνης τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης.
    _Τό δόγμα, ὅτι ἐξαρτᾶται ἡ ὕπαρξη ἱερωσύνης ἀπό τό ἄν ὑπάρχῃ Ναός τοῦ Θεοῦ, ἀναιρεῖ ὅλη τήν Παλαιά Διαθήκη καί τήν Καινή Διαθήκη. Τό δόγμα αὐτό, δέν ἴσχυε κάν κατά τήν ἐποχή τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης. Δέν ἴσχυε γιά τόν ἱερέα Μελχισεδέκ, πού ἦταν ἀρχιερεύς στήν Σαλήμ τήν ἐποχή τοῦ Ἀβραάμ, πολύ προτοῦ κτιστεῖ ὁ ναός τοῦ Σολομῶντος.Δέν ἴσχυε οὔτε γιά τήν πρό τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης περίοδο, ὅταν οἱ μετέπειτα εἰδωλολάτρες Ἕλληνες πίστευαν στόν ἀληθινό Θεό (σύμφωνα μέ ὅσα λέγει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος στό χωρίο γιά τήν καλή ἐληά καί τήν ἀγριεληά - βλ. ἐπίσκοπο Οἰκουμένιο, Migne), ὁπότε, αὐτονοήτως, κάποια μορφή ἱερωσύνης ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ προϋπῆρξε τῆς πίστεως τοῦ ἀρχαίου Ἰσραήλ.
    _Ἄλλο ὁ πρῶτος Ναός τοῦ Σολομῶντος , ὅπου τέθηκε ἡ Κιβωτός τῆς Διαθήκης, μέ τίς πλάκες τοῦ Μωυσέως, ἄλλο τό ξανακτίσιμο τοῦ ναοῦ τοῦ Σολομῶντος ἐπί Δαρείου ὅταν τό ζήτησαν οἱ ἍΓΙΟΙ τρεῖς παῖδες ἐν καμίνω, ΠΡΟ τοῦ ἐρχομοῦ τοῦ Μεσσία, καί ἄλλο ἕνας ναός πού πάει νά ξαναστηθῆ στήν ἴδια θέση μέ βάση θεωρίες περί τοῦ γιατί ἀπωλέθη ἡ ἱερωσύνη γιά τόν ἀρχαῖο Ἰσραήλ.
    _Ἠ σύνδεση τοῦ Ναοῦ μέ τήν ἰερωσύνη ἀφοροῦσε στενά τήν περίοδο πού ὁ ἀρχαῖος Ἰσραήλ ἔπρεπε νά ἀναμένῃ ἐν προ-μετανοία, με τήρηση τοῦ νόμου, τόν Μεσσία, πού ὅμως ἦλθε, εἶναι ὁ Ἰησοῦς Χριστός, καί ἀνεκαίνισε ὡς Φῶς ἐκ Φωτός τά πάντα στόν ἄνθρωπο. Καί αἰσθητῶς ἀκόμη. Συνεπῶς, ἡ πίστη ὅτι μέ τό ἐπανακτίσιμο τοῦ ναοῦ τοῦ Σολομῶντος θά "ἐπανεργοποιηθῆ" ἡ ἱερωσύνη τοῦ ἀρχαίου Ἰσραήλ, μέ τίς θυσίες τοῦ νόμου, προϋποθέτει παντελῆ ἄγνοια τῆς χάριτος, ἀλλά καί ἀγνόηση τοῦ ὅτι στήν ἀναίμακτη θυσία τῆς Καινῆς Διαθήκης, ὁ ἄνθρωπος μετέχει τῆς ἁγιότητας τοῦ Θεοῦ. Εὐλόγως, ὥς ἐδῶ, γιά μή ὀρθοδόξους χριστιανούς.
    _Ὅποιος ὅμως ὀρθόδοξος χριστιανός δέχεται τήν θεωρία γιά ὑποχρεωτική σύνδεση Ναοῦ καί Μεσσία ἤ Ναοῦ καί Ἱερωσύνης, ἀρνεῖται τήν Θεότητα τοῦ Χριστοῦ, τό Μυστήριο τῆς θείας Εὐχαριστίας, καί στή θέση τοῦ Χριστοῦ βάζει ἕνα ἀνθρώπινο κατασκεύασμα, τόν ναό!
    _ Ἀλλά ἕνας ναός ἤ τέμενος, ἀκόμη καί ὅταν κτίζεται πρός δόξαν Θεοῦ κατά τήν ἐλπίδα κάποιων άνθρώπων, δέν παύει νά εἶναι ἕνα ἀνθρώπινο κατασκεύασμα, πού δέν εἶναι καθόλου βέβαιο ὅτι ὁ Πανάγιος Θεός θα τό δεχθῆ ὡς ἁγία προσφορά ἀγίων. Ὁ συγκεκριμένος ναός ἔχει ἀνάγκη τήν Ἐκκλησία τοῦ Θεοῦ καί τήν ἐντός αὐτῆς ἰερωσύνη (γι' αὐτό καί καθιερώνεται μέσα στήν Ὀρθόδοξη χριστιανική Ἐκκλησία μέ εἰδική τελετή). Καί δέν ἔχει ἀνάγκη τόν συγκεκριμένο ναό, ἡ Ἐκκλησία τοῦ Θεοῦ καί ἡ ἐντός αὐτῆς ἰερωσύνη.
    _Παρόμοια ἄλλωστε ἴσχυαν καί ὡς πρός τήν σχέση Ἱερωσύνης τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, Συναγωγῆς, καί Ναοῦ τῆς Κιβωτοῦ τῆς Διαθήκης: Δέν παρήγαγε ὁ Ναός τόν Νόμο καί τήν ἰερωσύνη τοῦ Μωυσέως, ἀλλά ἡ εὐσέβεια καί ἡ δικαιοσύνη τοῦ Μωυσέως, ἤλκυσαν τήν προ-χάρη τοῦ Θεοῦ ἐντός τοῦ Νόμου, διά τοῦ ὁποίου Νόμου συνήχθη ὡς προ-ἐκκλησία ὁ λαός εἰς "συναγωγή", καί ἐν τέλει κτίσθηκε ὁ Ναός. Πρῶτα δηλαδή ἦταν ἱερεῖς ὁ Μωυσῆς καί γιά χάρη του καί ὁ Ἀαρών, ὕστερα ἔσωσε ὁ Μωυσῆς ἀπό τόν ὁλοκληρωτικό ἀφανισμό τούς ἑβραίους καί τούς συνήγαγε πρός τον Θεό, ὁδηγώντας τους στήν ἔρημο καί λαμβάνοντας τίς πλάκες τοῦ νόμου ἀπό τόν Θεό, τόν ὄντως Ὄντα, καί ὕστερα κτίσθηκε ὁ Ναός γιά τήν τοποθέτηση τῆς Κιβωτοῦ τῆς Διαθήκης καί τήν τέλεση τῆς νομικῆς λατρείας.
    _Ὅταν ἄνθρωπε, ὅμως, ἔχεις τόν ἴδιο τόν Διαθέτη-Θεό περιπατοῦντα ἐν μέσω τῶν ἀνθρώπων διά τῶν χριστιανῶν ἁγίων Του, ἑνοῦντα τά διεστῶτα τοῦ Ὅλου ἀνθρώπου εἰς ἕν, τήν Ἐκκλησία Του, κράτα τήν Κιβωτό ἄν τήν βρῆς, καί χαίρου την καί τίμα την, ἀλλά ἰερωσύνη δέν σοῦ δίδει πλέον, οὔτε αὐτή, οὔτε ὁ ναός ὅπου θα τήν θέσεις, οὔτε ὁ ναός ὅπου ἦτο τεθειμένη, οὔτε ὁ τόπος καί τό σχῆμα τοῦ ναοῦ ὅπου ἦτο τεθειμένη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θεωρω,οτι απευθυνεσθε ΑΥΣΤΗΡΑ Και ΜΟΝΟΝ σε Χριστιανους!

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.