Γράφει ο Ανδρέας Σταλίδης.
Αντιγράφω από την ομιλία του προέδρου της ΝΔ κ. Κ. Μητσοτάκη: «Μια
παιδεία βασισμένη στον υγιή ανταγωνισμό μεταξύ πολλαπλών επιλογών, με
γνώμονα πάντα την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, σκεπτόμενοι πρώτα
απ’ όλα τους μαθητές, τους πραγματικούς ΠΕΛΑΤΕΣ της παιδείας». Τα
κεφαλαία γράμματα στη λέξη «πελάτες» αντικατοπτρίζουν την ιδιαιτέρως
μεγάλη ένταση της φωνής του σ’ αυτή τη λέξη, δηλαδή τη δική του έμφαση.
Αξιοσημείωτο ότι επρόκειτο για γραπτή ομιλία στο πρώτο του συνέδριο,
συνεπώς για κείμενο ενδελεχώς ξεσκονισμένο του οποίου η διατύπωση
εκφράζει τον τρόπο σκέψης του.
Πόσα ταυτόχρονα φάουλ; Πρώτον, οι μαθητές δεν είναι πελάτες. Δεύτερον, η παιδεία δεν είναι υποσύνολο της οικονομίας, ώστε να έχει χαρακτηριστικά μίας αγοράς, άρα πελάτες. Τρίτον, η παιδεία δεν είναι μία ακόμα (κοινωνική) «υπηρεσία», ώστε απλώς να παρέχεται στους πολίτες. Η παιδεία δομεί και εκφράζει το σύνολο της πολιτιστικής πρότασης κάθε λαού ή έθνους και τη συνέχειά του, ενώ ταυτόχρονα κομίζει τον διεθνή του ρόλο, τουλάχιστον όπως τον βλέπει συλλογικά. Αντιγράφω το άρθρο 16, παρ 2 του Συντάγματος: «Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό … την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες».
Δεν είναι μία απλή υπηρεσία όπως, πχ η αποκομιδή σκουπιδιών για την οποία επίσης θα μπορούσε να ειπωθεί ότι πρέπει να «είναι βασισμένη στον υγιή ανταγωνισμό μεταξύ πολλαπλών επιλογών, με γνώμονα πάντα την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, σκεπτόμενοι πρώτα απ’ όλα τους πολίτες, τους πραγματικούς πελάτες της αποκομιδής σκουπιδιών». Τα ίδια εγκεφαλικά κύταρρα ενεργοποιούνται όταν γράφεται μία φράση για την παιδεία και την αποκομιδή σκουπιδιών; Οι ίδιες εκφραστικές δυνατότητες τίθενται σε αξιοποίηση; Αντιλαμβανόμαστε ότι ο πρόεδρος της ΝΔ απλώς ήθελε να ταχθεί υπέρ των ιδιωτικών πανεπιστημίων. Αυτό όμως δεν δικαιολογεί την συγκεκριμένη εκφορά λόγου.
Η αποκωδικοποίηση της φράσης δείχνει ότι κατά την οπτική του, όλες οι εκφάνσεις και δραστηριότητες της ζωής έχουν άμεση ή έμμεση προβολή στον τρόπο λειτουργίας της οικονομίας. Για τη βάση της παράταξης, της οποίας ηγείται, τα πράγματα δεν είναι έτσι. Αν υπήρχε ένα πολιτικά διορατικό μάτι σε όσα επεξεργάστηκαν ή εκφώνησαν το κείμενο, θα αντιλαμβάνονταν ότι το μεγαλύτερο εμπόδιο στο να συσπειρώσει τη ΝΔ είναι ο φόβος ότι στοχεύει να φτιάξει ένα «μεγάλο Ποτάμι». Αν το νυν Ποτάμι κινείται στο 4%, πού θα κινηθεί ένα μεγάλο αδελφάκι του; Σίγουρα όχι σε επίπεδα απήχησης ικανά να κυβερνήσουν την χώρα με ευρεία κοινωνική αποδοχή. Ας το προσέξει λοιπόν αυτό το σημείο.
Πρωτοσέλιδο της Εστίας 17.5.2016 με το πρώτο μισό του άρθρου.
Οπισθόφυλλο της Εστίας 17.5.2016 με το δεύτερο μισό του άρθρου.
http://www.antibaro.gr/article/15234
Υπάρχει εμφανές πρόβλημα στην πολιτική ζωή της χώρας ανεπιτρεπτο να μιλάει κάποιος έτσι για την παιδεία
ΑπάντησηΔιαγραφήΘεωρώ ότι, η Παιδεία, αποτελεί το όχημα μέσω του οποίου το Έθνος:
ΑπάντησηΔιαγραφή- Αναπαράγει και εξυψώνει διαρκώς την πολιτισμική του υπόσταση.
- Εξασφαλίζει την διαρκή Ιστορική του παρουσία και επιβίωση.
- Εξασφαλίζει την συμμετοχή του, αν όχι την πρωτοπορία του, στην τεχνολογική εξέλιξη.
Καταληκτικώς, επειδή η Παιδεία αποτελεί την, εξ υπαρχής, εσώτατη εκδήλωση της υψηλοφροσύνης του Έθνους, προκύπτει εξ ανάγκης ότι : εις ότι αφορά την Παιδεία, δεν μπορεί κανείς να γίνει ΠΕΛΑΤΗΣ του εαυτού του.
Προφανώς, η υψηλοφροσύνη του κού Μητσοτάκη, εξικνείται στο -ΟΟ.
Κλασσική νεοφιλελεύθερη ιδεοληψία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα πάντα πρέπει να είναι πωλητές και αγοραστές. Ακόμα και η συνείδησή μας.
Μα από την συνειδηση ξεκινησαν πρωτα οι πωλητικοι μας.
ΔιαγραφήΌλα τα αλλα ακολουθησαν φυσιολογικα.
@Ναιας
Διαγραφήόντως :¨)