18/5/16

Από πότε οι εξωμότες είναι «μεγάλοι Πόντιοι»;

Γράφει ο Δημήτρης Νατσιός.
200px-Bessarion_1476Ήρθε και μίλησε τις προάλλες εδώ στο Κιλκίς ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης, σε μία λαμπρή εκδήλωση για την επέτειο μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων. Εξαιρετική και συγκινητική ήταν η συμμετοχή μαθητών δημοτικών σχολείων της πόλης μας (2ου και 4ου Δ.Σ.), οι οποίοι δίνουν και την πρέπουσα και αποστομωτική απάντηση στον κυρ-Φίλη υπουργό.
Ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης, είναι γνωστό, ότι πρωτοστάτησε και αγωνίστηκε σθεναρώς για την υιοθέτηση, ψήφιση και καθιέρωση της 19ης Μαΐου, κάθε έτους, ως ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας. Ουδείς το αρνείται και πάντες τον τιμούν γι’ αυτό, αλλά και για τον μη συμφυρμό του με την «σοσιαλεπώνυμη» λοιμική.
Όμως, κατά την ομιλία του, επί εικοσάλεπτο εκθείαζε, παρουσιάζοντάς τον ως σχεδόν το επιφανέστερο τέκνο του Ποντιακού Ελληνισμού, τον καρδινάλιο Βησσαρίωνα τον γνωστό εξωμότη και λατινόφρονα, άλλοτε μητρόπολη Νικαίας.
Ο Βησσαρίων, πριν προδώσει την Ορθοδοξία και το Γένος, υπήρξε περίφημος λόγιος και συμμετείχε ως μητροπολίτης στην ψευτοσύνοδο Φερράρας- Φλωρεντίας (1438-1439). Κατά την διάρκεια της «συνόδου» αποσκίρτησε μυστικά από την Ορθοδοξία – τα παπικά φλουριά και το καρδιναλικό αξίωμα έπαιξαν τον ρόλο τους- υποστήριξε με πάθος την «ένωση» των Εκκλησιών και το πρωτείο του πάπα. Οι ορθόδοξοι (και η ποντιακή παράδοση) από εκείνη την στιγμή τον αντιμετώπισαν ως προδότη, εξωμότη και εξωνημένο.

Γενίτσαρος του παπισμού ερίζει κατά την διάρκεια της ψευτοσυνόδου με τον στύλο της Ορθοδοξίας, ατρόμητο ιεράρχη της Εφέσου, άγιο Μάρκο τον Ευγενικό. Όταν ο άγιος χαρακτήρισε τον πάπα αιρετικό (όπως διασώζει ο Σύλβεστρος Συρόπουλος, που είναι παρών στην σύνοδο), ο εξωμότης Βησσαρίων διέρρηξε τα ιμάτιά του. Τότε του είπε ο άγιος Μάρκος την περίφημη φράση: «Συ υπάρχεις κοπέλιν (δούλος) και εποίησας ως κοπέλιν». (Κατά τον άγιο Μάρκο ο πάπας είναι αιρεσιάρχης. Ας τα διαβάζουν αυτά κάποιες σήμερα παπόφιλες κεφαλές, που ευκαίρως-ακαίρως συγχρωτίζονται και φωτογραφίζονται με το «θηρίο» της Ρώμης).

Η ληστρική σύνοδος, με τα φλωρία, τους δελεασμούς και τις εξαχρειώσεις, κατέληξε σε συμφωνία-μνημόνιο. Υπογράψαμε, εξομολογείται ο Συρόπουλος, «και ημείς οι δείλαιοι εθελοακουσίως, οίμοι, ως οίδας Χριστέ βασιλεύ… εν μυχοίς καρδίας στένοντες και δακρύοντες».

Ένας, έναντι μυρίων, αντιστέκεται, ένας που σηκώνει στους ώμους του την αγία Ορθοδοξία. Ο άγιος Μάρκος ο Ευγενικός. «Ουδέν εποιήσαμεν» αναφωνεί εξαγριωμένος και ηττημένος ο πάπας. Ζητά να του τον παραδώσουν «ίνα κριθή» από την εγκληματική Ιερά Εξέταση. (Σ’ όλα αυτά πρωταγωνιστεί το «κοπέλιν», ο προδότης Βησσαρίων). Ευτυχώς ο Ιωάννης Παλαιολόγος δεν δέχτηκε την ατιμωτική παράδοση. Ο «μεγάλος Πόντιος» Βησσαρίων, μετά την άλωση της Πόλης, είναι αλήθεια ότι παρότρυνε με ζέση τους δυτικούς να οργώσουν σταυροφορία κατά των Τούρκων. (Παραλίγο να εκλεγεί και πάπας).

Υπέβαλε αλλεπάλληλα υπομνήματα, σχέδια επί σχεδίων για συμμαχίες και συνασπισμούς, εκφωνούσε λόγους, αναλάμβανε διπλωματικές αποστολές, διαπραγματευόταν, εκλιπαρούσε. Γνώριζε ωστόσο ότι οποιαδήποτε εκστρατεία των ηγεμόνων με τις ευλογίες του πάπα δεν θα οδηγούσε στην απελευθέρωση των Ελλήνων, αλλά στην υποταγή τους σε δυτικούς δυνάστες, στην επιβολή δηλαδή νέας Φραγκοκρατίας σε ολόκληρη την Ανατολή, κυριαρχίας εξίσου στυγνής με την οθωμανική. Δεν αγωνιζόταν για την λύτρωση του Ελληνισμού από τον τουρκικό ζυγό αλλά για τον δογματικό προσηλυτισμό και εκλατινισμό του.

Ο Βησσαρίων είχε προσχωρήσει ολοψύχως στο λατινικό στρατόπεδο και έπαιζε το ρόλο του δογματικού διαφωτιστή και πολιτικού πράκτορα του παπισμού και των ηγεμόνων. Ελληνικοί πληθυσμοί ήταν από το 1204 υποταγμένοι στους Φράγκους. Αλλά για τον καρδινάλιο η Φραγκοκρατία δεν αποτελούσε δουλεία. Υπερασπιζόταν και ευλογούσε την τυραννική βενετική κατοχή. Ένωση των Εκκλησιών σήμαινε βίαιη ενσωμάτωση στον λατινικό κόσμο και ύστερα αφελληνισμό. Δεν υπάρχει καμμία αμφιβολία ότι κύριο μέλημα των Δυτικών ήταν ο εκλατινισμός των Ελλήνων. Ενδιαφέρονταν περισσότερο για την εκρίζωση της Ορθοδοξίας παρά για την εκδίωξη των Οθωμανών. Πολλοί μάλιστα παπικοί απέκρουαν κάθε κινητοποίηση για απώθηση των Τούρκων από τα βυζαντινά εδάφη πριν από την υποταγή ή και εκμηδενισμό των Ελλήνων που επέμεναν στο ορθόδοξο δόγμα.

(Οι σταυροφορίες, η μεγαλύτερη απάτη της παγκόσμιας ιστορίας, δεν ήταν τίποτε άλλο παρά ληστρικές επιχειρήσεις-σωτήρια διέξοδος από την δεινή οικονομική και κοινωνική κρίση που μάστιζε την μεσαιωνική Δύση. Κατά τις σταυροφορίες ο πάπας, που επεδίωξε και την υποταγή και εξαφάνιση της Ορθοδοξίας, και οι ηγεμόνες υπόσχονταν στους εξαθλιωμένους χωρικούς και τους πειναλέους εργάτες και λοιπά αποβράσματα της Δύσης τα πλούτη του Βυζαντίου-Ρωμανίας και άφεση αμαρτιών. Ο ναζισμός αιώνες αργότερα, όπως και όλοι οι δυτικοί αποικιοκράτες, διαβεβαίωνε τους Γερμανούς στρατιώτες πως υποτάσσοντας τους λαούς θα γίνουν από προλετάριοι, αφεντικά.

Ο Βησσαρίων ακόμη έχει αναλάβει μετά την κατάρρευση την κηδεμονία των ανήλικων παιδιών του Θωμά Παλαιολόγου, που κατέφυγαν στην Ιταλία και απάνθρωπα αξιώνει τον αφελληνισμό τους, όπως διαβάζουμε στο «Χρονικόν» του Γ. Φραντζή.

«Να γίνουν τέλειοι Λατίνοι, να απαρνηθούν την ελληνικότητά τους, να συχνάζουν στις καθολικές εκκλησίες, να γονατίζουν, να προσκυνάνε… Δίνει εντολή να ενταχθούν στη συνοδεία των «αρχοντόπουλων» ένας ή δύο φραγκοπαπάδες- «είναι αναγκαιότητα διά να ψάλλωσι λειτουργίαν λατινικήν συνεχώς. Είναι γαρ χρεία να ζώσι τα παιδιά λατινικώς». Και να τα επιβλέπουν οι άνθρωποι της συνοδείας για να μη φεύγουν από την εκκλησία όταν μνημονεύεται ο πάπας «ωσάν το εποίησαν εις την στράταν οπού ήρχεσθε, διότι αν φεύγωσι από την εκκλησίαν, είναι χρεία να φεύγωσι και από την Φραγκιάν». Και «να φροντίζετε την παίδευσίν των και τα ήθη των… να ζουν φραγκικά παντελώς, ήτοι να ακολουθώσι την εκκλησίαν κατά πάντα ωσάν Λατίνοι και ουχί αλλέως, να ενδύωνται λατινικώς, να μάθουν να γονατίζουν τους υπερέχοντας και πάπαν και καρδιναλίους και τους άλλους αυθέντας, να αποσκεπάζωνται το κεφάλι τους… όταν υπάγουν να ιδούν καρδινάλιον ή άλλον όμοιον αυθέντην, να μηδέ καθίσουν ποσώς, ειμή να γονατίζουν και απέκει όταν τους είπη εκείνος να σηκωθούσιν… ας μανθάνωσιν από τώρα να γονατίζουν επιτήδεια και εύμορφα… υπάγετέ τους συνεχώς εις τας εκκλησίας… Ει δε ταναντία ποιούσιν, εγώ δεν θέλω δυνηθείν να τους βοηθήσω ουδέ όλως». Υπογραφή: Βησσαρίων καρδινάλις και πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως.

Αν ήθελε να αναφερθεί ο Μ. Χαραλαμπίδης σε σπουδαίους Πόντιους, σε αληθινά μεγάλους, δεν θα μιλούσε για τον Βησσαρίων, αλλά για έναν ανώνυμο Πόντιο, σαν αυτόν που διασώζει ο Δαμ. Βασιλειάδης, στο βιβλίο του «Ο ΛΑΜΠΟΝ ΑΣΟ ΚΑΡΣ», το ηρωικό οδοιπορικό του πατέρα του. Διαβάζουμε στην σελ. 32 (εκδ. «Στοχαστής») του βιβλίου:

«Να αναφέρουμε ένα τραγικό περιστατικό που συνέβη στο χωριό από τουρκικό στρατιωτικό απόσπασμα και δείχνει το μέγεθος των δεινοπαθημάτων των Ποντίων. Το διασώζει ο εκπαιδευτικός Γεώργιος Γεωργιάδης στο βιβλίο του: Οι Πόντιοι του Καυκάσου, Θεσσαλονίκη 1957, σ. 18-19.

Αι καθ’ ημέραν διελεύσεις εντεύθεν στρατιωτικών τμημάτων και οι καταυλισμοί, συνεπιφέρουν βιαιοπραγίας, λεηλασίας και διαρπαγάς, δολοφονίας και κτηνώδεις εκβιασμούς.

Ενδεικτικόν τούτου είναι το εξής:
Εις το χωρίον Χοσμπερίκ καταλύει μίαν ημέραν του 1877 τουρκικόν απόσπασμα. Ο επικεφαλής τούτου Μεχραλής, καλεί έναν των προυχόντων από τον οποίον απαιτεί σειράν εκδουλεύσεων μεταξύ των οποίων και τινάς απολύτως απαραδέκτους: Γυναίκα.

Εν τω μεταξύ, ενώ νέοι και νέαι, γυναίκες και παιδιά έχουν αποκρυβεί επιμελώς, ομάδες στρατιωτών περιφέρονται ανά το χωρίον, το οποίον και λυμαίνονται παντοιοτρόπως ως κουρσάροι και πειραταί… Ο Μεχραλής ικανοποιήσας και κορέσας όλας του τας επιθυμίας, ιδού ότι ζητεί από τον Πόντιον προύχοντα, γυναίκα… Απειλεί τούτον, επισείων επί της κεφαλής του την σπάθην του.

Αυτός όμως αρνείται. Προσφεύγει εις τον εφημέριον του χωρίου και ζητεί να μεταλάβει των αχράντων μυστηρίων, διότι φοβείται την εκτέλεσίν του.

«Δέβα ευλογημένε, δέβα», τον λέγει ο ιερεύς. «Εσύ κοινωνισμένος είσαι. Ση μεσ’ τη παραδείσ’ θα πας. Δέβα και μη φογάσαι».

Παρουσιάζεται εις τον Μογγόλον αξιωματικόν, άνευ φυσικά θύματος γυναικός. Αναφέρει.

Εκείνος εξαγριώνεται… Επιμένει σταθερώς εις την αισχράν απαίτησίν του. Διά να αποσοβήσουν οι άλλοι την εκτέλεσιν του πτωχού γέροντος αποφασίζουν να εκδώσουν εις τον άξεστον τουρκαλάν, μίαν μουσουλμανίδα βοσκόν, που έχουν, αφού φυσικά την ενδύσουν δια ποντιακής τινός αμφιέσεως.

Ούτε τούτο μπορεί να διαπράξει ο έντιμος Χοσμπερικλής.

Παρουσιάζεται και πάλιν εις τον αγροίκον στρατιωτικόν, ρίπτεται επί του δαπέδου, τοποθετεί τον τράχηλόν του επί του κατωφλίου της θύρας και προκαλεί την άμεσον επί τόπου σφαγήν του.

«Το κεφάλι μ’ δίγω και γαρίν κι δίγω σε».

Παραδόξως ο Τούρκος συγκινείται, τον ανασηκώνει, τον κτυπά εις τον ώμον λέγοντας: «Εύγε Έλληνα. Μεγάλη καρδιά έχεις» και του χαρίζει την ζωήν…».

10 σχόλια:

  1. Μάλλον το έχω ξαναπεί ότι δεν είμαι Πόντιος και είμαι "Καππαδόκης"κατ΄ επιλογήν (ίσως και κατ' απονομήν).
    Όμως διαβάζοντας το άρθρο εντυπωσιάστηκα .
    Για δύο σημεία του κυρίως (καθώς τα γενικά ιστορικά τής ψευδοσυνόδου Φερράρας- Φλωρεντίας συνέβη να τα έχω και παλαιότερον πληροφορηθεί):
    Το ένα για την τραγική σκληρότητα και σκοτεινή κακότητα τού Βησσαρίωνος κατά των τέκνων τού Θωμά Παλαιολόγου και την απάνθρωπη εεμονή του να τα καταπιέζει και να διαμορφώνει με "πρωτοποριακή" για την εποχή του πλύση εγκεφάλου σε λατινάκια τα Ρωμηόπουλα που τού είχαν εμπιστευθεί για προστασία.
    Το άλλο δεν με εντυπωσίασε απλά, αλλά μ' έκανε να ανατριχιάσω: Η στιγμή που ο Χοσμπερικλής "τοποθετεί τον τράχηλόν του επί του κατωφλίου της θύρας και προκαλεί την άμεσον επί τόπου σφαγήν του.
    «Το κεφάλι μ’ δίγω και γαρίν κι δίγω σε».
    Δεν έχω εξοικειωθεί με την τοπική Ποντιακή διάλεκτο, αλλά το νόημα είναι ξεκάθαρο.
    Και, ναι, εννοείται αυτός ο Πόντιος δίνει να καταλάβει κανείς τι εστί
    αληθινός , καθαρός , σπουδαίος Πόντιος.

    Υ.Γ. Αν ο Βησσαρίων δεν είχε παραμείνει ως ο κορυφαίος εξωμότης στο Βατικανό, και είχε επιστρέψει με τούς υπολοίπους επισκόπους στην Βασιλεύουσα, θα είχε αντιμετωπίσει τον Ορθόδοξο λαό και κλήρο που τούς υποδέχθηκε με αγανάκτηση και αποδοκιμασίες, ακούγοντάς τους να απολογούνται θρηνητικώς :"αύτη η χειρ υπέγραψε εκκοπείτω" . Αντίθετα τίμησαν με τιμές Ομολογητή το Άγιο Μάρκο Εφέσου, τον Ευγενικό που ήταν ο μόνος που αντιστάθηκε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο Νατσιός είναι αδιάβαστος, λυπάμαι. Δεν έχει ιδέα για το έργο και την ιδεολογία του Βησσαριώνα.

    Ο λαϊκισμός και θρησκευτικός φανατισμός τότε στην Πόλη κόστισε την υποταγή μας στους Τούρκους. Όλοι όσοι τότε είχαν παιδεία, γνώσεις εξωτερικής πολιτκής, και μπορούσαν να δουν μπροστά τους, ήταν υπέρ της ενώσεως. Τους υποχρέωσαν οι αμόρφωτοι και οι άγριοι να φτύσουν τη δύση και να ενωθούν τελικά με τους Τούρκους.
    Η Εκκλησία μας δίδαξε τους Χριστιανούς να δίνουν τα παιδιά τους για να τα κάνουν γενίτσαρους, δίχως αντίδραση.

    Ο Βησσαρίων υπήρξε φωτεινό μυαλό και έκανε πάρα πολλά καλά για τον Ελληνισμό. Ότι καλύτερα μυαλά είχε το Βυζάντιο, έφευγαν για τη δύση. Από τότε το γένος μας εξαφανίζει και καταδιώκει τα καλύτερα τέκνα του. Το ίδιο κακό συνεχίζει μέχρι σήμερα και σε λίγο πάμε για εξαφάνιση.

    Περι σταυροφοριών, υπάρχει τεράστια βιβλιογραφία. Σε αρκετές από αυτές ο πάπας δεν είχε καμία επιρροή. Για τεράστιες περιόδους το Βατικανό υπήρξε δούλος του ενός και άλλου βασιλείου ή πόλεως της δύσης. Οι δε σταυροφορίες άρχισαν αφού πρώτα οι Μουσουλμάνοι είχαν ρημάξει όλη το νότια Ευρώπη με επιδρομές για πάνω από 400 συνεχόμενα χρόνια. Οι φαντασιώσεις πολλών αμόρφωτων, αδιάβαστων και φανατικών Ελλαδιτών αρθρογράφων και συγγραφέων είναι ανιστόρητες και οδηγούν το γένος μας στον τάφο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γ Σιδηρούντιε, ἐπαναλαμβάνεις ἀνιστόρητες ἀντιεκκλησιαστικές καί ἀντιοορθόδοξες προπαγάνδες, σχετικές μέ τά αἴτια τῆς πτώσεως τῆς Κωνσταντινουπόλεως τό 1453. Χειραγωγεῖσαι καί χειραγωγεῖς μέ τήν σειρά σου, στό νά γίνουμε μαϊμοῦδες (τάχα "Εὐρωπαῖοι") παύοντας νά εἴμαστε χριστιανοί Ὀρθόδοξοι.
      Ὅσα λές γιά τίς σταυροφορίε εἶναι ἀνιστόρητα: Ἤδη περί τό 800 μ.Χ. ὁ Καρλομάγνος εἶχε σχέδια γιά αὐτοκρατορία τῶν Λατίνων ἐπί τῆς Ἀνατολικῆς Ρωμαἱκῆς Αὐτοκρατορίας καί γιά κατάληψη τῆς Ἱερουσαλήμ.

      Διαγραφή
  3. Σφάξε με πασά μου ν' αγιάσω με λίγα λόγια. Παραλληλισμοί αστείοι... Ο κ. Νάτσιος καλό θα ήταν να μελετήσει το “η επικαιρότητα του Βησσαρίων” από το Ελληνική ποιότητα και ανάπτυξη & “1204-2004 η Όγδοη Εκατονταετηρίδα” από το Ελληνική πολιτική Παιδεία. Τα υπόλοιπα είναι ελλαδιστικός εξτρεμισμός και όχι ελληνικότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εναερίτη δέν κατάλαβες τίποτα; Δέν εἶπε κανείς τό σφάξε με ἀγά μυ ν' ἁγιάσω. Οὔτε ὁ Νατσιός, οὔτε κανείς Ὀρθόδοξος χριστιανός τό εἶπε ἤ τό λέει ποτέ. Πρόεκιται γιά συκοφαντία. _ Ὅσο γιά τήν "ποιότητα" καί τήν "ἀνάπτυξη" χωρίς Ὀρθοδοξία καθοριστική γιά τό κράτος τῆς Ἑλλάδος, καί μέ (σταδιακό) ἐκλατινισμό, νά τήν βράσουμε. Τήν βλἐπουμε τόσα χρόνια, κοντά τρισήμισυ δεκαετίες...

      Διαγραφή
  4. Πολλοί κάτοικοι της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας έβλεπαν το τούρκεμα να έρχεται νομοτελειακά και έφευγαν από πολλά μέρη του Ελληνισμού. Δεν μπορούσαν να διανοηθούν ότι θα ζούσαν υπό τον Οθωμανό. Μακάρι να έφευγαν και άλλοι τέτοιοι διανοητές μορφωμένοι. Ίσως απελευθερωνόμασταν γρηγορότερα. Όσο για τις μεγάλες κουβέντες τύπου, προδότης εξωμότης κ.α. έχω να πω ότι ο θρησκευτικός φανατισμός τυφλώνει. ΥΓ Είμαι από αυτούς που πιστεύουν ότι πρέπει να ερευνηθεί πολύ σοβαρά αν το 1204 ήταν η μεγάλη ευκαιρία για να την ανάσταση του ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ. Τις Ρωμηοσύνες και τα Ρωμηόπουλα και τα Βυζάντια τα ακούω βερεσέ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στήν πραγματικότητα, ὁ ἀντι-ὀρθόδοξος φανατισμός τυφλώνει.
      Πρῶτα ἀπό ὅλα ἡ Ὀρθοδοξία δέν εἶναι κάν θρησκεία κύριε "ioannes" , εἶναι θεραπεία ἀπό τήν ἀρρώστια τῆς θρησκευτικότητας καί τοῦ θρησκευτικοῦ φανατισμοῦ (βλ. κείμενα τοῦ π. Ἰωάννη Ρωανίδη), καί δή θεραπεία ἀπό τήν ἀρρώστια τοῦ θρησκευτικοῦ φανατισμοῦ τῶν ἀθέων.

      Διαγραφή
  5. Κύριε Νατσιέ,
    ὁ Βησσαρίων, εἶναι μία τραγική μορφή "οἰκουμενιστοῦ", δηλαδή ἱεράρχου ἐκκοσμικευμένου φρονήματος , πού συντάχθηκε μέ τήν ἕνωση τῶν Ὀρθοδόξων χριστιανῶν μέ τόν παπισμό. Καί μάλιστα πρωτοστάτησε σέ αὐτήν τήν "ἕνωση", γιά λόγους "ἐθνικούς" καί γεωπολιτικούς ἀλλά ἀγνοώντας τό κυριώτερο: Τήν Ὀρθόδοξη παράδοση καί τήν ἀκρίβεια τῆς ὀρθοδόξου πίστεως, ὅπως ἐκφράζονται μέσα στίς ἀποφάσεις τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων.
    _Φαντάσθηκε, ὅτι εἶχε τό δικαίωμα νά πρωτοστατήσῃ σέ μία ἐπωφελῆ γιά τόν "ὅλο χριστιανισμό" "ἕνωση", ἀνεξαρτήτως τοῦ ποιά εἶναι ἡ ὀρθόδοξη καί καθολική Ἐκκλησία στά μάτια τοῦ Θεοῦ. Καί αὐτή του τήν στάση, τήν υἱοθέτησε ὡς Ἕλληνας καί ἐν ὄψει τοῦ κινδύνου ἀπό τόν μουσουλμανισμό, ὄχι ὡς Ὀρθόδοξος Χριστιανός πού ἦταν καί Ἕλληνας καί Ρωμηός καί ἱεράρχης.
    Ἔκοψε δηλαδή κομμάτια ἀπό τήν Ὀρθόδοξη Χριστιανική ταυτότητά του, γιά νά τά προσαρμόσῃ σέ ὅ,τι τοῦ φαινόταν λογικό καί ὑλικῶς συμφέρον στήν 'αὐτοκρατορία'.
    _ Τραγική μορφή , ἔχασε τόν Ἰησοῦ Χριστό, γιά νά κερδίσῃ τήν αὐτοκρατορία, τήν Κωνσταντινουπολη, καί ἔγινε καρδινάλιος μέ σκέψεις "ἐθνικά ἐπωφελεῖς" ... ἀλλά φυσικά χωρίς εὐλογία ἀπό τόν ἀληθινό Θεό, τίποτα δέν πέτυχε. Πολύ τραγικό καί χρήσιμο τό πρός ἀποφυγήν παράδειγμά του , καί στίς μέρες μας....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Θα συνεχίσουμε αναποφεύκτως να ακούμε και να διαβάζουμε μεγάλα λόγια για επίρριψη δήθεν ευθυνών για την άλωση τής Πόλης σε εκείνους που μέχρι τέλους, δίνοντας το αίμα τους αγωνίστηκαν για την υπεράσπισή της και σήκωσαν κατόπιν το φορτίο τού τούρκικου ζυγού, για δήθεν χαμένες ευκαιρίες αναβίωσης τού Ελληνισμού με την βοήθεια των κατσαπλίαδων τού Βατικανού, από αυτούς που νομίζουν ότι τάχατες είναι "Ελληνικότεροι" των Ρωμηών, των απλών Νεοελλήνων που ακολούθησαν και ακολουθούν τον πορευόμενο ανά τούς αιώνες Ελληνισμό σε όλα τα μονοπάτια που οι εκάστοτε συγκυρίες οδήγησαν και οδηγούν. Και είναι δυστυχώς αναπόφευκτο αυτό διότι πάντα θα υπάρχουν αυτοί που πιστεύοντας εαυτούς ανώτερους των απλών και σπουδαιότερους τους και ως δήθεν μόνους την αλήθεια κατέχοντες, πετσοκόβουν τον Ελληνισμό περιορίζοντάς τον σε κάποιες βιτρίνες λάμψης και δόξας που τούς θαμπώνουν και καμαρώνουν ταυτιζόμενοι, ως αυταπατώνται, με τις στιγμές αίγλης τού Ελληνικού Πολιτισμού και τού Ελληνισμού γενικότερα, ενώ αγνοούν (ή από ελαφρότητα υποτιμούν) ένα από τα κυριότερα γνωρίσματά του: την ικανότητά του να προσλαμβάνει και να αφομοιώνει εξωγενή πολιτιστικά στοιχεία και να τα αναπλάθει σε νέες συνθέσεις, αποδίδοντας ένα νέο πολιτιστικό αποτέλεσμα , μπολιασμένο με την δική του μοναδικότητα. Ποτέ ο Ελληνισμός δεν υπήρξε άκαμπτος ούτε μονολιθικός. Έτσι και πορεύτηκε και με την σοφία των Αιγυπτίων, έτσι και πορεύτηκε και με την Καινότητα τής Χριστιανικής Αποκάλυψης, προσφέροντας στοιχεία για την διατύπωση των αληθειών τής Εκκλησίας τού Ιησού Χριστού. Τού Εσταυρωμένου και Αναστημένου Χριστού που όπως είπε ο διώκτης Σαούλ και κατόπιν Απόστολος Παύλος είναι και θα είναι για όσους ταυτίζονται με τον Ιουδαϊσμό, σκάνδαλο και για όσους λογίζονται εαυτούς ως εκφραστές τού προχριστιανικού Ελληνισμού είναι και θα είναι μωρία. Όμως οι Κολοκοτρώνηδες και οι Καποδίστριες και οι Κανάρηδες που δώσανε το αίμα τους για την Ελλάδα που πίστευε και πιστεύει στον Χριστό, με άλλα λόγια για την Ρωμηοσύνη, την οποία οι αρχαιολάτρες θεωρούν ως μπανάλ, και χάρις στους οποίους είμαστε ελεύθεροι, θα καταγγέλουν την πλάνη των Υπερακραιφνών χωρίς Χριστόν "Ελλήνων" .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οι θεωρίες που επικρατούν στην ελλαδική κοινή γνώμη σχετικά με την πτώση της Πόλης και τον Παπισμό είναι παντελώς ανιστόρητες, προϊόντα προπαγάνδας των Οθωμανών αρχόντων και αφεντικών του Ελληνισμού που έκαναν το παν να κρατάνε τους Χριστιανούς διχασμένους. Είναι κυρίαρχη η Οθωμανική προπαγάνδα μέσα στους κύκλους της λεγόμενης Ορθοδοξίας, και σταδιακά θα οδηγήσει το λαό μα και πάλι στα πόδια του Ισλάμ, το οποίο φουντώνει μέσα στη χώρα μας.
    Η Εκκλησία μας έχει πέσει στην αίρεση της Κακοδοξίας, αποτέλεσμα της Οθωμνολαγνίας της. Μπορείτες να την πείτε και λαγνεία, διότι υπάρχουν και παραφιλιακές εκηγήσεις για το πως διχάστηκε ο Χριστιανισμός και πως η Ορθοδοξία έγινε ο καλύτερος δούλος των σουλτάνων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.