8/1/17

Εξουσία και δικαιώματα στον ψηφιακό κόσμο

“Η Uber, η μεγαλύτερη εταιρεία ταξί στον κόσμο, δεν κατέχει αυτοκίνητα. Η Facebook, η πιο δημοφιλής εταιρεία πληροφορικής παγκοσμίως, δεν παράγει περιεχόμενο. Η Alibaba, η αλυσίδα λιανικής με τη μεγαλύτερη κεφαλαιακή αξία στον κόσμο, δεν διαθέτει δικά της εμπορεύματα. Και η Airbnb, η μεγαλύτερη επιχείρηση παροχής στέγης, δεν έχει ακίνητα”Η μάχη λοιπόν στις νέες ψηφιακές αγορές γίνεται για τη διεπαφή ανάμεσα στους πελάτες και στα προϊόντα / υπηρεσίες. 
Αυτό αποφαίνεται ο Τομ Γκούντγουιν, αναλυτής της Silicon Valley, στον οποίο ανήκει και το παραπάνω απόφθεγμα. Στον πληροφορικό καπιταλισμό η διεπαφή είναι ένας αλγόριθμος και οι παράγοντες του παιχνιδιού οι μεγάλες επιχειρήσεις παροχής διαδικτυακών υπηρεσιών.

Διαχωρισμένες εξουσίες στον πληροφορικό καπιταλισμό
Το Διαδίκτυο είναι το πιο εξελιγμένο μέσο ανθρώπινης επικοινωνίας που επινοήθηκε ποτέ. Εντούτοις, σήμερα ο ψηφιακός κόσμος κινδυνεύει να εξελιχθεί σε δυστοπία. Ένα υβρίδιο μεγάλου αδελφού και θαυμαστού καινούργιου κόσμου. Οι δύο πλευρές του: NSA και Facebook. Καθολική επιτήρηση (NSA) αλλά και οικειοθελής εκχώρηση της ιδιωτικότητάς μας μέσα από μια γενική κατάσταση επίπλαστης καταναλωτικής ευτυχίας και απουσίας νοήματος (Facebook). Σε ανύποπτο χρόνο (2010) ο ιδρυτής του Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ έχει δηλώσει ότι “Οι άνθρωποι δεν έχουν πια κανένα πρόβλημα να μοιράζονται πιο ανοιχτά προσωπικές πληροφορίες με άλλους ανθρώπους. (Η ιδιωτικότητα) είναι ένας κοινωνικός κανόνας που αποτελεί προϊόν κοινωνικής εξέλιξης”, υπονοώντας έτσι πως στην ψηφιακή εποχή τα δικαιώματα στην ιδιωτικότητα είναι απαρχαιωμένα. 
Για τη συνέχεια ΕΛΑΚ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.