14/3/19

Ο αγαθός Κυρίτσης και οι μολότοφ που… δεν σκοτώνουν

Ο αγαθός Κυρίτσης και οι μολότοφ που… δεν σκοτώνουν
Του Γιάννη Σιδέρη
Οι «κοκτέιλ μολότοφ» οφείλουν την επωνυμία τους σε ένα θανατερό αστείο. Κατά τη διάρκεια επίθεσης του Κόκκινου Στρατού εναντίον των Φιλανδών το 1939, ο κομισάριος Εξωτερικών του Στάλιν Βιατσεσλάβ Μολότοφ, σε ραδιοφωνικό μήνυμά του υποστήριξε ότι η Σοβιετική Ένωση δεν έριχνε βόμβες αλλά πανέρια με τρόφιμα στους δοκιμαζόμενους Φιλανδούς.
Αυτοί απάντησαν ειρωνικά στον ισχυρισμό, ονοματίζοντας «κοκτέιλ μολότοφ» τους εμπρηστικούς μηχανισμούς (των οποίων το μείγμα ήταν κοκτέιλ εμπρηστικών υλικών), με τους οποίους αντιμετώπιζαν τα Σοβιετικά τεθωρακισμένα.
Ωστόσο οι «βόμβες» αυτές, έχουν διαχρονική ιστορία. Χρησιμοποιήθηκαν εκτενώς:
Στην θνησιγενή - και αιματοβαμμένη - εξέγερση της «Κομμούνας του Παρισιού» το 1871, όπου γυναίκες των εξεγερμένων στρωμάτων έκαιγαν σπίτια πλουσίων.
Στο εσωτερικό της Ρωσίας κατά τον εμφύλιο του 1918 – 1922.
Στον Ισπανικό εμφύλιο, που τις χρησιμοποιούσαν και οι δυο αντιμαχόμενες πλευρές (Δημοκρατικοί και Εθνικιστές), για να καταστρέψουν τα τάνκς των αντιπάλων.
Οι Σοβιετικοί όταν δέχτηκαν την επίθεση του Χίτλερ το 1941.
Οι Εβραίοι στην μεγάλη εξέγερση του Γκέτο της Βαρσοβίας, το 1944.
Επίσης: Οι Ούγγροι αντιστεκόμενοι πολίτες κατά των Σοβιετικών εισβολέων το 1956.
Το ίδιο οι Τσέχοι στους Σοβιετικούς εισβολείς το 1968.
Οι μαύροι της Νοτίου Αφρικής που μάχονταν κατά του Απαρχάϊντ.
Το πολιτικό σκέλος, του Βορειοϊρλανδικού ΙΡΑ κατά των αγγλικών στρατευμάτων και της αστυνομίας, στον αγώνα τους για ανεξαρτησία ( εξ ου και η βουλευτής Μπερναντέτ Ντέβλιν του Βρετανικού Κοινοβουλίου είχε χαρακτηρισθεί ως «η βουλευτίνα των κοκτέιλ μολότοφ»).
Οι Παλαιστίνιοι - μη ένοπλοι - πολίτες των κατεχόμενων στις μάχες τους με τις ισραηλινές δυνάμεις.
Η ανωτέρω μικρή ιστορική αναδρομή καταδεικνύει ότι οι κοκτέιλ μολότοφ αποτέλεσαν όπλο και χρησιμοποιήθηκαν είτε από εξεγερμένους (Κομμούνα), είτε (και κυρίως) ως όπλο άμυνας των πολιτών. Οπλο άμυνας όμως εκεί που υπήρχε καταπίεση, εκεί οι πολίτες αντιστέκονταν ενάντια σε υπέρτερες στρατιωτικά κατακτητικές δυνάμεις. Εκεί που παιζόταν κορώνα- γράμματα η ζωή και ο θάνατος, η σκλαβιά και η ελευθερία τους. Εκεί που το αντίτιμο της αντίστασης με μολότοφ, ήταν ο κίνδυνος να χάσεις τη ζωή σου γαζωμένος από σφαίρες. (Να θυμίσουμε βέβαια ότι στην αντίσταση κατά της Χούντας ήταν ανύπαρκτες, αφού δεν υπήρξε μαζική αντίσταση).
Τι από τα ανωτέρω διακυβεύονταν στην μεταπολιτευτική Ελλάδα όταν έγινε… αγωνιστικό «trendy» οι μαζικές πορείες να συνοδεύονται στην ουρά τους από «τελετουργίες» φωτιάς; Τίποτα!
Εν πλήρει Δημοκρατία, (κατά υποκειμενικές αξιολογήσεις, καλή ή κακή, ολοκληρωμένη ή ανολοκλήρωτη, πάντως Δημοκρατία), εμφανίστηκαν οι… μαχητές των μολότοφ, σαν αυτονόητο δημοκρατικό δικαίωμα, ή σαν αυτονόητη δράση ανατροπής… του καπιταλισμού!
Ουδείς επί τριάντα πέντε- σαράντα χρόνια τιμωρήθηκε για τη χρήση τους. Θα σοκάρουμε αλλά το θεωρούμε λογικό. Ενός ανώριμου 18χρονου, κατά φαντασία επαναστάτη που πετάει μολότοφ, δεν μπορείς να του τσακίσεις τη ζωή «ρίχνοντάς» του 20 χρόνια. Οι βαριές καταδίκες λειτούργησαν ανασταλτικά στα δικαστήρια.
Όμως η διαχρονική ατιμωρησία έχει επιφέρει ένα είδος απενοχοποίησης, μια ελλειμματική συνείδηση, στη χρήση τους, ειδικά στη γενιά που μεγάλωσε κατά τη Μεταπολίτευση. Φάνηκε εναργώς από το κρύο αστείο, επιπέδου λυκείου, του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα προς τον ΝΔτη βουλευτή Κώστα Τζαβάρα, όταν ο τελευταίος τον ρώτησε στη Βουλή: «Τι είδους έρευνα γίνεται στα πανεπιστήμια; Το μόνο που γίνεται εκεί είναι να κατασκευάζουν μολότοφ».
Ο κ. Τσίπρας απάντησε ερωτηματικά: «Και τι κακό έχουν οι μολότοφ;». Ο κ. Τζαβάρας του απάντησε: «Τι κακό; Καίνε κόσμο». Και ο Πρωθυπουργός με χαρίεσσα διάθεση: «Εξαρτάται σε ποια μεριά είσαι όταν πέφτουν οι μολότοφ. Εκεί που τις ρίχνουν ή εκεί που πέφτουν;».
Με την ίδια - πνευματικώς ράθυμη - έλλειψη συνείδησης ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Κυρίτσης δεν θυμάται στα 30 χρόνια που είναι δημοσιογράφος να έχει σκοτωθεί κανείς από μολότοφ!
Δεν είναι τόσο αναίσθητος. Πιστεύουμε απλώς ότι δεν… του διέσχισε το μυαλό (που λένε και στο κόμμα του), το θανατικό της Μαρφίν . Άλλωστε οι νεκροί ήταν παράπλευρη απώλεια του ταξικού πολέμου, της ανατροπής του καπιταλισμού και των μνημονίων («οι πρώτοι νεκροί του μνημονίου», όπως είχε γράψει κάποιος ηλίθιος στα social media).
Πριν από την ενοχοποίηση των καμμένων του Ματιού, είχαν ενοχοποιηθεί οι καμένοι της Μαρφίν. Στο κάτω –κάτω δεν έφταιγαν οι μολότοφ, έφταιγαν οι ίδιοι, αφού δούλευαν τέτοια μέρα! Για την - νεοελληνική - άνετη αριστερά του ΣΥΡΙΖΑ, μόνο οι δικοί της νεκροί… είναι νεκροί. Ηρωοποιούνται και γίνονται σύμβολα. Οι υπόλοιποι… απλώς έτυχε και πέθαναν!
Liberal.gr

4 σχόλια:

  1. Γιώργος Κυρίτσης.
    Έκανε την εξής ανάρτηση στο τουίτερ του:
    «Η ενασχόληση με τα λεγόμενα εθνικά θέματα είναι για την Αριστερά παρεμπίπτουσα και διευκολυντική για την κυρίως ατζέντα, η οποία είναι κατά βάσιν ταξική.
    Το πρόταγμα της Αριστεράς δεν είναι το εθνικό, αλλά το κοινωνικό.».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τρια πουλακια...και μια χυτρα μπουρδες...απ το ορθιο τζομπι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Προς άπαντες καλοθελητές που πιστεύουν πως τα cocktail molotov (επίσης εκτοξευόμενες φωτοβολίδες, μεταλλικά σφαιρίδια σφεντόνας, δέσμες LASER κλπ) δεν προκαλούν βαριές σωματικές βλάβες ή ακόμη και θάνατο και σε όσους θεωρούν πως «…δεν μπορείς να τσακίσεις τη ζωή ενός ανώριμου 18χρονου κατά φαντασία επαναστάτη επιβάλλοντάς του ποινή 20ετούς κάθειρξης…», έχω μία πρόταση:

    Προτείνω λοιπόν, όποιος νομίζει πως «τα cocktail molotov δεν σκοτώνουν», να καθίσει κάπου ακίνητος και μετά όλοι εμείς να τον σημαδεύουμε και να εκτοξεύουμε εναντίον του με καταιγιστικό ρυθμό αυτά τα «cocktail molotov που δεν σκοτώνουν». Εάν είναι διαβολικά τυχερός & αρκετά γρήγορος να αποφεύγει τις εισερχόμενες βολές και δεν λαμπαδιάσει, το επίπεδο δυσκολίας θα αυξηθεί με σύγχρονη εκτόξευση φωτοβολίδων, μεταλλικών σφαιριδίων σφεντόνας (επίσης από αυτά που «δεν σκοτώνουν»), χωρίς φυσικά η ρίψη cocktail molotov να παύσει…

    …όποιος επιβιώσει αλώβητος από την παραπάνω διαδικασία κατά την οποία ως παπάκι στο λούνα παρκ θα δέχεται υπομονετικά και χωρίς απάντηση τις βολές cocktail molotov (και άλλων) που «δεν σκοτώνουν» επί 40 συνεχή χρόνια, μπορεί να εκφράσει άποψη για το εάν μπορείς ή δεν μπορείς «…να τσακίσεις τη ζωή ενός ανώριμου 18χρονου κατά φαντασία επαναστάτη επιβάλλοντάς του ποινή 20ετούς κάθειρξης…».

    Θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο και ενδιαφέρον να μπορούσαμε να ακούσουμε την άποψη όσων έχουν χάσει περιουσίες ή ακόμη χειρότερα έχουν υποστεί φρικτά εγκαύματα από cocktail molotov «που δεν σκοτώνουν» και βαριά τραύματα από μεταλλικά σφαιρίδια & εκτοξευόμενες φωτοβολίδες «που δεν σκοτώνουν» - όπως για παράδειγμα την περίπτωση της δικηγόρου Αναστασίας Τσουκαλά όπως δημοσιεύτηκε στο παρόν ιστολόγιο στο link http://infognomonpolitics.blogspot.com/2017/11/video_21.html πριν αρκετό καιρό. Επίσης θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον να μάθουμε εάν το θύμα ενός ακρωτηριασμού, μίας βαριάς κάκωσης ή ακόμη και μίας θανατηφόρας επίθεσης θα συμφωνούσε με την ρήση «…δεν μπορείς να τσακίσεις τη ζωή ενός ανώριμου 18χρονου κατά φαντασία επαναστάτη επιβάλλοντάς του ποινή 20ετούς κάθειρξης…».

    Υπό εξαιρετικές προϋποθέσεις, θα μπορούσα ίσως να θεωρήσω πως μία γροθιά στα μούτρα που τελικά κατέληξε να έχει θανατηφόρο αποτέλεσμα (ναι μπορεί να συμβεί) δεν ήταν «εκ προ μελέτης φόνος» και ίσως να μην καταλόγιζα ευθύνες που αναλογούν σε ποινές κάθειρξης που «τσακίζουν ζωές». Όμως ΠΟΤΕ δεν θα μπορούσα να δεχτώ πως μία ρίψη cocktail molotov έχει μη-θανατηφόρο πρόθεση! Αυτός που στοχεύει ανθρώπους και εκτοξεύει εναντίον τους cocktail molotov έχει ένα και μόνο σκοπό: Nα ΣΚΟΤΩΣΕΙ! Ούτε να μεταφέρει το Άγιο Φως προσπαθεί, ούτε να μεταΛαμπαδεύσει την σοφία του! Θέλει να σκοτώσει! Και ως εκ τούτου, οι προπαρασκευαστικές πράξεις του πρέπει να θεωρούνται ως «απόπειρα κατά ζωής» και ο ίδιος ως «υπαίτιος τέλεσης απόπειρας κατά ζωής» και εφόσον συμβεί θάνατος, ως «εκ προ μελέτης φονιάς».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συζηταμε τα λογια τροφιμων φρενοκομειων...Κατι δεν παει και με μας καλα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.