23/11/19

Διδάσκοντας το Ισλάμ στη Δύση

Το κοριτσάκι με τα κεφτεδάκια στα μαλλιά ανέβηκε στη σκηνή με το χαρτάκι του στο χέρι. Ξετύλιξε το χαρτάκι και άρχισε να διαβάζει με σιγανή φωνή σε άπταιστα αγγλικά. “Καλημέρα σας”, είπε. “Είμαι η Φαέζε και είμαι διαμεσολαβήτρια”.
Βρίσκομαι στο Αλ Βάφα, ένα ισλαμικό δημοτικό σχολείο στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας και παρακολουθώ την παρουσίαση μασουλώντας ένα παντάν, αυτό το πράσινο κέικ που φτιάχνουν στην Ινδονησία το οποίο μας έχουν ετοιμάσει μαζί με άλλες λιχουδιές οι γονείς των μαθητών.
Αλλά μισό λεπτό. 
Διαβάσατε “ισλαμικό σχολείο”. Μπορώ να μαντέψω τι πέρασε από το μυαλό σας. Δεν είναι αδικαιολόγητο -πιθανότατα κι εγώ κάτι παρόμοιο θα σκεφτόμουν αν ήμουν στη θέση σας και όχι εδώ, τρώγοντας παντάμ. “Ισλαμικό σχολείο”, σου λέει ο άλλος. Τι είναι αυτό; Σχολείο τζιχαντιστών;
Για τη συνέχεια Kathimerini

2 σχόλια:

  1. Καλά θα τα έγραφε ο συγγραφέας αν ευλογούσε απευθείας τους μουσουλμάνους και δεν παραπλανούσε εκουσίως ως φαίνεται τους αναγνώστες του, αλλά πως όμως να γίνει κάτι τέτοιο αφού οι προπαγανδιστές για να γίνουν πιστευτοί στους αφελείς αναγνώστες, δήθεν γράφουν σωστές και ανιδιοτελείς απόψεις;

    Άλλωστε αν και ο ίδιος το επισημαίνει ωστόσο ακόμα και αυτό το διαστρεβλώνει βάζοντας τη δική του υποκειμενική -πολιτικά δήθεν ορθή- κριτική κάνοντας μνεία για αντιδραστικούς ξενοφοβικούς Ολλανδούς που όλο και περισσότερο αριθμητικά αυξάνονται και επιτυχημένα πειράματα μουσουλμάνων που δήθεν θέλουν να ζουν ειρηνικά.

    Αν και το θέμα δεν θα έπρεπε να είναι αν οι μουσουλμάνοι θέλουν να ζήσουν ειρηνικά αλλά αν θέλουν να ζήσουν με εντελώς διαφορετικό τρόπο ζωής στον νέο ξένο τόπο που πήγαν να μείνουν, και διότι αν πραγματικά είναι έτσι τότε εκ των πραγμάτων θα έχουμε εντελώς ανόμοια πράγματα για τα οποία θα λέμε ότι αυτά τα εντελώς αντίθετα ομοίως ή παρομοίως αυτά θα ενεργούν (!!!).

    Και πρέπει να είναι εντελώς βλάκας κάποιος -ή να τον κάνει έστω- με το να ισχυρίζεται ότι μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο.

    Συνεπώς η κεντρική ιδέα ή ο τίτλος του άρθρου όπως στο περιεχόμενο του διατυπώνει ο συγγραφέας θα ήταν σωστός αν συμπυκνώναμε πως έχουμε επιτυχημένους μουσουλμάνους -και εδώ πλέον η κριτική δεν αντέχει και γελάει- και αποτυχημένους μη μουσουλμάνους Ολλανδούς που αντιδρούν και δε θέλουν. Συμπυκνώνοντας την αντιδιαστολή όπως την τοποθετεί (αν και την υποκρύπτει) ο συγγραφέας αυτή "παίζεται" μεταξύ ενός ευλογημένου Ισλαμ και ενός κακού δυτικού κόσμου.

    Το πείραμα ωστόσο με το αλ-βάφα σχολείο αν για τον κ. Γεωργακόπουλο είναι επιτυχημένο, θα έπρεπε να μας εξηγήσει αφενός τι θα γινόταν για παράδειγμα αν οι μουσουλμάνοι ήταν αυτοί στα μέρη τους "οικοδεσπότες" και οι χριστιανοί Ολλανδοί ή όποιοι άλλοι ήταν μειοψηφία, και αφετέρου θα έπρεπε να μας μεταφέρει και μία αντικειμενική άποψη για το πως νοιώθουν οι πραγματικοί Ολλανδοί που ευκόλως απλά τους χαρακτηρίζει αντιδραστικούς νομίζοντας ότι έτσι τους αφοπλίζει από επιχειρήματα απλά βγάζοντας τους έξω από το κοινωνικό περιθώριο που ο ίδιος ως πολιτικά ορθά σκεπτόμενος ορίζει.

    Άλλωστε από τα δύο ως άνω για το πρώτο έχουμε νομίζω παραδείγματα όπως για παράδειγμα τι έγινε με την ελληνική μειονότητα στην Κωνσταντινούπολη ή και την Ίμβρο και Τένεδο κ.ά. καθώς και με τα σχολεία τους εκεί που κατέληξαν σχολεία φαντασμάτων, και βεβαίως από το σύνολο της μειονότητας που πλέον δεν υπάρχει. (*).

    Το ζήτημα με τα δήθεν επιτυχημένα δημοτικά σχολεία στην Ολλανδία του κ. Γεωργακόπουλου, που δεν είναι άλλωστε και αληθή, και αποδεικνύεται αυτό αφενός από τη γκετοποίηση των μουσουλμάνων που ο ίδιος "στο περιθώριο" του άρθρου του περιγράφει αλλά και από την αντίδραση των Ολλανδών προς τους μουσουλμάνους που ολοένα και αυξάνεται, ο αναγνώστης, εγώ τουλάχιστον, καταλήγω στο συμπέρασμα ότι διάβασα ένα φτηνά κατασκευασμένο προπαγανδιστικό κείμενο όπως θα το διατύπωνε ένας προκατειλημμένος μουσουλμάνος ή ένα καλά αμειβόμενος προπαγανδιστής τους.

    (*) Αυτός ο τύπος που κάνει τον συγγραφέα είναι και βιολόγος. Και αν στο επιστημονικό του πεδίο, την βιολογία δηλαδή, επιχειρούσε να ενσωματώσει με το έτσι θέλω σε ένα ζωντανό σώμα ένα άλλο ξένο ασύμβατο μόσχευμα τότε προφανώς για αυτόν τον "βιολόγο" θα ευθυνόταν ο λήπτης και όχι το μόσχευμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χιππο συγχαρητηρια ...Βαρεθηκες κι εσυ βλεπω να ακους ολη μερα ανοητους να μας κανουν επιμονα μαθηματα. Τι θρασος εεε ?? Αλλα βαρεθηκαμε...κι αλλαζει η ανοχη μας...δραματικα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.