9/2/10

Ἔκθεση… Προξενικῆς Τέχνης!

Οι Τούρκοι ήλθαν στην Ανατολία το 1071. Δεν είχαν γραφή και υιοθέτησαν την ιρανική γραφή και μετά τον 14ο αιώνα την αραβική. Έκτοτε καταστρέφουν πολιτισμούς και κάνουν γενοκτονίες. Θαυμάστε τους!

Το Σάββατο 16/1/2010, στό Ἱστορικό Μουσεῖο τοῦ Συλλόγου Ἀρχαιοφίλων τῆς Ἀλεξανδρούπολης, ὁ ἐν λόγῳ Σύλλογος καί ἡ ὑπερνοµαρχία Ροδόπης – Ἕβρου (κοµβικό πρόσωπο καί στούς δύο φορεῖς ὁ πρόεδρός τους Γ.Μηνόπουλος), παρουσίασε τήν ἔκθεση Μπατίκ «Ἴχνη, Πολιτισµοί τῆς Ἀνατολίας» τῆς Τουρκάλας καλλιτέχνιδος Asli Deger Sezgin. Μία ἔκθεση πού πέρυσι παρουσιάστηκε στή Θεσσαλονίκη µέ διοργανωτή τήν Δηµοτική Πινακοθήκη τῆς πόλης καί τό Γενικό Προξενεῖο τῆς Τουρκίας στήν συµπρωτεύουσα.
Γιά τή Σεζγκίν λοιπόν µαθαίνουµε ὅτι «πιστεύει στήν οἰκουµενικότητα ἱστορικῶν ἔργων ὅλων τῶν χωρῶν τοῦ πλανήτη καί τά ἐνστερνίζεται ὡς παγκόσµια πολιτιστική κληρονοµιά, δίχως φυλετικούς, θρησκευτικούς καί γλωσσικούς διαχωρισµούς». Κάτι σάν τήν UNESCO, δηλαδή. Ποιά εἶναι λοιπόν ἡ θεµατολογία τῆς ἔκθεσής της; «Ἀπεικονίζει εὑρήµατα, τάφους, ἀνάγλυφα καί θησαυρούς πού βρέθηκαν ἀπό ἀνασκαφές στή χερσόνησο τῆς Ἀνατολίας καί ἀνήκουν στούς πολιτισµούς τῶν Χετταίων, τῶν Οὐράρτου, τῆς Φρυγίας, τῆς Λυδίας, τῆς Καρίας, τῆς Λυκίας…»
Ἔτσι λοιπόν ἡ Σεζγκίν, χωρίς καµµία προκατάληψη καί διαχωρισµό, βρῆκε στή µικρασιατική γῆ τούς παραπάνω πολιτισµούς καί φυσικά κανέναν ἑλληνικό (ἀρχαϊκῆς, κλασικῆς, ἑλληνιστικῆς, βυζαντινῆς ἤ µεταβυζαντινῆς περιόδου). Καί µήν πάει ὁ νοῦς σας στό κακό, ἡ δουλειά της δέν ἔχει ΚΑΜΜΙΑ σχέση µέ τίς γνωστές τουρκικές προσπάθειες πλαγίας ἤ ἄµεσης οἰκειοποίησης τῶν Χετταίων καί τῶν ἄλλων λαῶν τῆς Ἀνατολίας καί τήν καταχώρησή τους ὡς «Πρωτοτούρκων». Αυτά περί τοῦ ρόλου πού μπορεί νά παίζει …ἡ Τέχνη (λέμε τώρα)!
Πάντως ὁ ὑπερνοµάρχης µας πρέπει νά εἶναι ὁ φανατικότερος θαυµαστής τῆς Σεζγκίν. Πῶς ἀλλιῶς νά ἐξηγήσεις τό γεγονός ὅτι παραβρέθηκε καί στή Θεσσαλονίκη πέρυσι, µά καί τήν εἶχε ξαναφέρει στή Θράκη πρίν 21 µῆνες, ἀπό κοινοῦ µέ τόν προξενοσύλλογο Ἐπιστηµόνων Μειονότητας, γιά µιά ἑλληνοτουρκική ἔκθεση ζωγραφικῆς στήν Κοµοτηνή;
Τό γεγονός ὅτι ἡ καλλιτέχνις εἶναι ἀδερφή τοῦ πολιτιστικοῦ ἀκόλουθου τοῦ Προξενείου Κοµοτηνῆς, Μουράτ Σεζγκίν, καί ὅτι φέτος ἔχουµε τοπικές ἐκλογές εἶναι βεβαίως…παντελῶς ἄσχετα µέ τά ἀνωτέρω. Ἀλλοίμονο…
”Αντιφωνητής”

4 σχόλια:

  1. "τοῦ Συλλόγου Ἀρχαιοφίλων τῆς Ἀλεξανδρούπολης, ὁ ἐν λόγῳ Σύλλογος καί ἡ ὑπερνοµαρχία Ροδόπης – Ἕβρου (κοµβικό πρόσωπο καί στούς δύο φορεῖς ὁ πρόεδρός τους Γ.Μηνόπουλος), παρουσίασε τήν ἔκθεση Μπατίκ «Ἴχνη, Πολιτισµοί τῆς Ἀνατολίας» τῆς Τουρκάλας καλλιτέχνιδος Asli Deger Sezgin."

    Οργανωμένο από το "Σύλλογο Αρχαιοφίλων"...λογικό αφού οι Δωδεκαθειστές πανηγυρίζουν για την πτώση του Βυζαντίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το 1071 μ.Χ έγινε η μάχη του Ματζικέρτ όπου ηττήθηκε ο Βυζαντινός αυτοκράτορας Ρωμανός Διογένης από τους Σελτζούκους Τούρκους. Οι Σελτζούκοι ήταν απλά ένας νομαδικός λαός, βάρβαρα μαχητικός προκειμένου να εξασφαλίσει έναν μόνιμο τόπο διαμονής. Από τότε άρχισε η διείσδυση του τουρκικού στοιχείου στο Βυζάντιο, με σταδιακές κατακτήσεις. Τόσο οι Σελτζούκοι όσο και οι οπαδοί του Οσμάν, δεν διακρίνονταν από πολιτισμικά ή στοιχεία, παρά μόνο για στρατιωτικές επιδόσεις.
    Οχι τίποτα άλλο, αλλά μη φτάσουμε να ακούσουμε ότι οι Τούρκοι εισήγαγαν τον πολιτισμό στο Βυζάντιο....Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΘΛΙΒΕΡΟ!Τίποτε άλλο δεν έχω να πω.
    Αν κάποιος απο εσάς ξέρει τούρκικα, ή και αγγλικά ακόμα, δείτε τι λεει η σελίδα στι wikipedia στο ακόλουθο λείμμα.
    Οι Τούρκοι προσπαθούν να πουν τώρα ότι η Σμύρνη δεν ήταν ελληνική πόλη και ότι διάβασαν το όνομα τι-σμούρνα (της μ...τους να μην πω) σε χεττιτικές πλάκες, σε ένα χωριό κάποια χιλιόμετρα μακριά από τη Σμύρνη.
    Το ίδιο κάνουν και με την Κωνσταντινούπολη.Λένε ότι βρήκαν αρχαία κατάλοιπα από το 9.000π.Χ.
    Γιατί τα γράφω όλα αυτά;
    Γιατί θέλω να καταλείξω στο ότι κάνουν ό,τι μπορούν για να εξαλείψουν οτιδήποτε ελληνικό από τη Μικρά Ασία και για να υπονοήσουν ότι οι Έλληνες δεν είχαν σημαντική παρουσία στην Μικρά Ασία.
    Για τις ελληνικές αποικίες λενε ότι ήταν λίγες πόλεις διάσπαρτες σε ένα σύνολο ντόπιων οικισμών, τη στιγμή που η Ιωνία και ο Πόντος ήταν καθαρά ελληνικές περιοχές.

    Κάτι τέτοιους ψωρο-ευρωπαίους Τούρκους είναι που δεν θέλω να έχω φίλους, μοιάζουν πραγματικά με το Δούρειο Ίππο. Έρχονται για να σου πουν πως να μην είσαι εσύ έλληνας, τη στιγμή που μέσα από μια αποδομηστική αντίληψη της ιστορίας, οι ίδιοι κρατούν όλο τον εθνικισμό τους ακέραιο.

    Δείτε για να μάθετε για την ετυμολογία της Σμύρνης, να μορφωθείτε κι εσείς δηλαδή...
    http://en.wikipedia.org/wiki/%C4%B0zmir#Names_and_etymology

    Και δείτε και εδώ, δίνει παραπομπή στο παραπάνω άρθρο για ετυμολογία και φυσικά κάνει αναφορά σε ancient city, όχι Ionian ή Greek ancient city.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Smyrna#Etymology

    Ι.Ι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οι Τούρκοι ήρθαν ως φτωχοί μετανάστες στήν Μικρά Ασία, έγιναν εισβολείς, κατόπιν κατακτητές καί κατέληξαν ως γενοκτόνοι. Οι Ρωμιοί της Μικράς Ασίας ήταν ιθαγενείς στήν εν λόγω περιοχή καί σιγά σιγά από πλειονότητα έγιναν μειονότητα ώσπου απωθήθηκαν οριστικά από τήν περιοχή. Τό ξέρουν τό κόλπο οι Τούρκοι καί θέλουν να τό εφαρμόσουν στό Γιουνανιστάν όπου έχουν βρεί πρόθυμους συνεργάτες: τούς πολυπολιτισμικούς της Αριστεράς καί τούς φιλελεύθερους της Δεξιάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.