26/8/10

Πρωτοβουλία για την άρνηση πληρωμής διοδίων των οδηγών με αναπηρίες

Ξεκίνησε από το διαδίκτυο, πλέον ξεπερνούν τις δύο χιλιάδες οι συμμετοχές
Οι αρνητές καταγγέλουν ρατσιστικές συμπεριφορές των υπαλλήλων των εταιρειών εκμετάλλευσης αυτοκινητοδρόμων
Με πρωτοβουλία ολιγάριθμης ομάδας αναπήρων ακτιβιστών, εδώ και λίγες μέρες εξελίσσεται μέσω διαδικτύου οργανωμένη εκστρατεία που έχει σαν στόχο την άρνηση πληρωμής διοδίων από τους οδηγούς με αναπηρία.
Τα σημαίνοντα και οι στόχοι της εκστρατείας συμπυκνώνονται σε βιντεάκι διάρκειας δυόμισι λεπτών που βρίσκεται στη διεύθυνση http://www.youtube.com/watch?v=InXgYqXVr4s
Οι εμπνευστές της πρωτοβουλίας διεκδικούν τη μέγιστη δυνατή συστράτευση ανθρώπων με αναπηρία στην άρνηση πληρωμής διοδίων, επικαλούμενοι καταρχάς περσινό προεδρικό διάταγμα (επί υπουργείας Γ. Σουφλιά) που επέτασσε τη δωρεάν διέλευση των αναπηρικών αυτοκινήτων και το οποίο παραβιάζεται, όπως ισχυρίζονται, από τις εταιρείες εκμετάλλευσης των αυτοκινητοδρόμων. Καταγγέλλουν, επίσης, ως επιθετική και με έντονες πινελιές ρατσισμού, τη στάση των υπαλλήλων των εταιρειών έναντι των “ανυπάκουων” οδηγών με αναπηρία, με προεξάχοντες τους υπαλλήλους της ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. και ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ. Σύμφωνα με την καταγγελία τους (που τεκμηριώνεται από το βίντεο που έχουν δημοσιοποιήσει), οι ανάπηροι αρνητές πληρωμής διοδίων προκαλούνται με φράσεις όπως “άνοιξε μόνος σου την μπάρα αν μπορείς” ή “στην Αττική Οδό δωρεάν περνάς;”, που ευθέως προσβάλλουν τα κίνητρά τους και απροσχημάτιστα ειρωνεύονται την αδυναμία τους να μετακινήσουν μόνοι τους τις μπάρες. “Ωσάν η επιλογή άρνησης πληρωμής να είναι προϊόν σωματικής ρώμης και όχι πνευματικής κρίσης”επιστρέφει την ειρωνεία ο Α.Ρ. εκ των μετεχόντων στην πρωτοβουλία.
Η άρνηση πληρωμής διοδίων των οδηγών με αναπηρία, σε κάμποσες περιπτώσεις είναι διαδικασία ολίγον δυσκολότερη σε σχέση με τους μη αναπήρους ομοϊδεάτες τους. Για παράδειγμα, πολλοί απ’ αυτούς δεν χρησιμοποιούν τους εθνικούς αυτοκινητόδρομους για ταξίδια αναψυχής ή έστω διεκπεραίωσης θεμάτων καθημερινότητας, αλλά για υποθέσεις ζωής (π.χ. μεταγγιζόμενοι και πολυμεταγγιζόμενοι από την επαρχία που μετακινούνται σε νοσοκομεία των μεγάλων πόλεων). Οι συγκεκριμένοι άνθρωποι προσπερνούν το “παιχνίδι καθυστέρησης” των υπαλλήλων των διοδίων, πληρώνουν το αντίτιμο παρότι δεν το αποδέχονται, διότι γι’ αυτούς ο χρόνος είναι υπερπολύτιμος. Δυσκολίες αντιμετωπίζουν επίσης οι αρνητές οδηγοί με απώλεια ακοής χρήστες της ελληνικής νοηματικής γλώσσας, διότι οι υπάλληλοι είτε δεν καταλαβαίνουν είτε παριστάνουν πως δεν καταλαβαίνουν την απαίτησή τους δωρεάν διέλευσης. Η πρωτοβουλία των αναπήρων ακτιβιστών τις επόμενες μέρες θα τους εφοδιάσει με κείμενο – δήλωση άρνησης πληρωμής το οποίο έχει αναλάβει μετέχουσα δικηγορίνα με απώλεια όρασης, ώστε όλες οι παραπάνω δυσκολίες να ξεπεραστούν και τα “άλλοθι καθυστέρησης” από πλευράς υπαλλήλων να ακυρωθούν.
“Η άρνηση πληρωμής δεν είναι ένα κακομαθημένο πείσμα, επειδή είμαστε ανάπηροι και έτσι ... γουστάρουμε. Είναι δικαίωμα που απορρέει από την κατοχυρωμένη – υποτίθεται - προστατευτική λογική του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου” μας λένε οι της πρωτοβουλίας, μη διστάζοντας να συμπληρώσουν ότι “η πολιτική χυδαίας προσβολής της αναπηρίας που υποχρεώνονται να εφαρμόσουν οι υπάλληλοι των εταιρειών για μιά ... χούφτα ευρώ, αποτελεί το ασφαλέστερο για μας κριτήριο ότι έχουμε όλο το δίκιο με το μέρος μας”. Οπως αποδεικνύεται, έχουν με τέτοιο τρόπο “δρομολογηθεί” οι εποχές, που στο όνομα των “κυνηγών της χούφτας” ακόμα και οι πλέον ορθόδοξες/δικαιωματικές στάσεις ζωής επιχειρείται να ενοχοποιηθούν. Οι αντιστάσεις υπάρχουν, μένει να αποδειχτεί πόσες και πόσο ανθεκτικές είναι.

Η απάντηση από το υπουργείο
Το υπουργείο Υποδομών, με ανακοίνωση του υπενθυμίζει πως δεν υπάρχει θεσμοθετημένη απαλλαγή της πληρωμής διοδίων για τα αναπηρικά αυτοκίνητα, γιατί δεν προβλέπεται από τις Συμβάσεις Παραχώρησης που υπέγραψε η προηγούμενη κυβέρνηση.
Προσθέτει όμως πως οι εταιρίες έργων παραχώρησης ανταποκρίθηκαν στο αίτημα της Κυβέρνησης για ελεύθερη διέλευση των ατόμων με αναπηρία, από όλους κατά κανόνα, τους σταθμούς διοδίων.
Σχετικά με τα πρόσφατα, περιστατικά στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας, τονίζει ότι έγιναν από παρανόηση της παραπάνω δέσμευσης. Όπως αναφέρει παρόμοια φαινόμενα δεν θα επαναληφθούν.
Τέλος το υπουργείο, ξεκαθαρίζει πως θα προωθήσει νομοθετική ρύθμιση για την οριστική επίλυση του προβλήματος.
ΕΝΕΤ

4 σχόλια:

  1. Ας δημιουργήσουμε το Κίνημα των Πολιτών που είναι Ενάντια στα Μέτρα του ΔΝΤ-ΠΑΣΟΚ που πλήττουν στους εργαζόμενους και στους συνταξιούχους και ας στείλουμε ηχηρό μήνυμα στις Εκλογές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Όλα τα δημοκρατικά μπλογκς πρέπει να στηρίξουν αυτό το σύνθημα.
    Τον κ Καμίνη στην Αθήνα προτείνει δήθεν η Δημοκρατική Αριστερά (ΔΑ) και έτσι θα τον στηρίξει και το ΠΑΣΟΚ. Προσοχή είναι κόλπο!
    Εμείς δεν ξεχνάμε ΜΑΥΡΟ στους υποψήφιους που στηρίζουν κόμματα που είναι υπέρ του ΔΝΤ και του Μνημονίου. Μαύρο στους υποψήφιους που στηρίζει η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ, το ΛΑΟΣ και η ΔΑ. Αν δεν εκφράσουμε τώρα στις εκλογές την αντίθεσή μας θα πάρουν και άλλα χειρότερα μέτρα και άλλα και άλλα έως να μας εξοντώσουν εντελώς. Μην ξεχνάτε!!! Μην αμελείτε!! Είναι κρίσιμες μέρες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΑΤΗΦΟΡΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΑΤΟΣ
    του Κ. ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
    Ήταν τότε – στις 27 Ιουνίου του 2010...
    Ήταν τότε που ο Κουβέλης έκανε την (μια ακόμα) γιαλατζή επανάστασή του....
    Ήταν τότε που εμείς γράφαμε: «Κανείς προφανώς δεν τους είπε (ή κανέναν δεν άκουγαν όταν τους φώναζε) πως το πρόβλημα αυτής της κοινωνίας, δεν είναι η ποσότητα των παραμάγαζων της «Αριστεράς», αλλά η ουσιαστική εναλλακτική πολιτική πρόταση ανατροπής και δράσης, που θα αλλάξει τη ροή των πραγμάτων, και τη ζωή μας συνολικότερα.»
    Και τότε κάποιοι έσπευσαν να μας κακίσουν…
    Έσπευσαν να μας χρεώσουν εμπάθεια απέναντι στο «συμπαθή» πολιτικό άνδρα, λες και είχαμε να μοιραστούμε μαζί του τα ίδια συμφέροντα και τις ίδιες θλιβερές επιλογές.
    Όμως… Πριν αλέκτωρ κακαρίσει – όχι τρις αλλά ούτε καν άπαξ – ο «συμπαθέστατος" ήρθε να μας δικαιώσει με τις πολιτικές του επιλογές.
    Τώρα ζητάει απομνημονιοποίηση των δημοτικών εκλογών.
    Δηλαδή προωθεί την αποενοχοποίηση της κυβέρνησης των Τσολάκογλου.
    Μέσα από την επιθυμία της προσωπικής του πολιτικής επιβίωσης, προωθεί «αριστερόστροφο» συγχωροχάρτι στην πολιτική του δοσιλογισμού.
    Ο θλιβερός επαναστάτης της γιαλατζή αριστεράς, αναζήτησε το πολιτικό αποκούμπι στους θιασώτες του μνημονίου (ΠΑΣΟΚ… ΛΑΟΣ… και λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις) και επιχειρεί να τους απομνημονιοποιήσει.
    Γι αυτόν τον αριστερόστροφο αβανταδόρο του σοσιαλίζοντα φασισμού, ένα δεξιόστροφο φάσκελο θα είναι η καλύτερη ανταμοιβή του.

    Δοξάστε τον ! ! !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φουντώνει το Κίνημα Κατά των Διοδίων.
    Πολλοί φίλοι του κινήματος μας ενημέρωσαν, ότι το κίνημα κατά της πληρωμής των διοδίων έχει φουντώσει για τα καλά και πάνω από 250.000 συμπολίτες μας αρνούνται να πληρώσουν για την χρήση των εθνικών οδών που αποτελούν περιουσία και αγαθό του δημοσίου. E
    Η κίνηση αυτή είναι αποτέλεσμα της αγανάκτησης για την αύξηση των καθέτων σταθμών διοδίων, την αύξηση της τιμής, την κακή ποιότητα των δρόμων και την μη εκτέλεση των έργων (παρά των δαπανηθέντων υπέρογκων χρηματικών ποσών) και είναι δυνατόν να οδηγήσει σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις στους κεντρικούς οδικούς άξονες αλλά και στα πεζοδρόμια!!! της Αθήνας το Φθινόπωρο.
    Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός: Γιατί δεν έχουν εκτελεσθεί τα έργα? Ποια και τι προβλέπει η συμφωνία που έχει υπογραφεί μεταξύ του κράτους και της κοινοπραξίας για τον αριθμό και την πολιτική αύξησης της τιμής των διοδίων?

    Eπαναλαμβάνουμε παρακάτω τα της από 4/8/10 ανάρτησή μας.
    ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ!!! Διόδια =Τέχνη των πολιτικών για να στέλνουν τα χρήματά μας στις εταιρείες/ημετέρους!!
    Το παγκόσμιο ρεκόρ διοδίων και αναλγησίας έσπασε!!! Σε απόσταση 200χιλιομέτρων, Αθήνα - Λαμία δηλαδή, κατασκευάσθηκε κάθετα και ο 5ος σταθμός διοδίων (περιοχή Θερμοπυλών)!!! Και όπως πάντα φυσικά ΚΑΘΕΤΑ επί του διεθνούς άξονα!!! Μπράβο κύριοι κάθε 40 χιλιόμετρα θα μας αναγκάζετε να σταματούμε για να μας κλέψετε, για τα έργα του Μαλιακού που στοίχισαν??? 800 εκατομμύρια ΕΥΡΩ (η σχετική πινακίδα υπάρχει ακόμα) και φυσικά δεν έχουν τελειώσει ακόμα και χωρίς να ξέρουμε γιατί και πού πήγαν τα λεφτά μας...
    Φανταστείτε κατά τις ημέρες κυκλοφοριακής αιχμής, τον εαυτό σας σταματημένο 5 φορές !!! στο αποκαλούμενο υπερσύγχρονο οδικό μας εθνικό άξονα....
    Η ίδια κομπίνα / απάτη και στην περιοχή των Τεμπών, όπου μετά την Λάρισα και πρίν την είσοδο στα στενά σε απόσταση 40 περίπου χιλιομέτρων υπάρχουν 2 σταθμοί διοδίων και αμέσως μετά τα στενά στην ίδια περίπου απόσταση άλλοι 2, εκτός αυτών των γνωστών διοδίων των Μαλγάρων...
    Όλα φυσικά ΚΑΘΕΤΑ με αποτέλεσμα τον 21ο αιώνα να μας κατεβάζουν την μέση ταχύτητα κίνησης από Αθήνα - Θεσσαλονίκη στα 60 περίπου χιλιόμετρα ανά ώρα!!!
    Αλήθεια μήπως είναι καιρός να αντιδράσουμε?? Ποιος αποφασίζει και ποιος εγκρίνει που θα ξεφυτρώσουν νέοι σταθμοί διοδίων? Σε ποιους "κουμπάρους" έχουν εκχωρηθεί τα δικαιώματα του ελληνικού λαού για εκμετάλλευση της περιουσίας του??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μάλιστα !!! Οι ανάπηροι-μαϊμούδες και όχι- μας γίνονται επαναστάτες. Εχουν τόσες παροχές,πιθανόν με πλαστά χαρτιά και τώρα το παίζουν αντάρτες. Δρόμους θέλουμε ;;;Γέφυρες θέλουμε;;; την ζωή μας να μην κινδυνεύει ,το θέλουμε ;;;Χωρίς λεφτά γίνονται αυτά;;; Α! ναι, λεφτά υπάρχουν..και ο ΟΓΑ μοιράζει βιβλία στους συνταξιούχους αγρότες και ...δωρεάν ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΕΣ μεχρι την τουρκία. Καληνύχτα σας.Από την Θεσσαλονίκη Α.Λ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.