20/8/10

Ιός υπολογιστή εικάζεται ότι «έριξε» αεροπλάνο

Μία αεροπορική τραγωδία που στοίχισε τις ζωές 154 ανθρώπων ακριβώς πριν από δύο χρόνια εικάζεται τώρα ότι μπορεί να οφειλόταν σε ιό υπολογιστή.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της ισπανικής εφημερίδας El Pais, ο κεντρικός ηλεκτρονικός υπολογιστής της εταιρείας Spanair δυσλειτουργούσε επειδή είχε προσβληθεί από ιό. Πρόκειται για τον υπολογιστή στον οποίο καταγράφονται τα τεχνικά προβλήματα των αεροσκαφών.

Στις 20 Αυγούστου 2008 ένα αεροσκάφους τύπου MD-82 της εταιρείας βγήκε από το διάδρομο απογείωσης στη Μαδρίτη, συνετρίβη και ανεφλέγη. Σκοτώθηκαν 154 άνθρωποι και σώθηκαν 18. Οι εμπειρογνώμονες εκτίμησαν ότι υπήρξε βλάβη στους μηχανισμούς των πτερύγων.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

4 σχόλια:

  1. Στον μεγαλο δυναστη της ανθρωποτητας, θα ανδειχτει σιγα σιγα η πληροφορικη. Ο υπολογιστης θα παιζει καθε μερα, και σηματικοτερο ρολο στην ζωη μας, με αποτελεσμα η ασταθεια της πανανθρωπινου συστηματος να μεγαλωνει. Ενημερωση, παραγωγή, διακινηση, εκπαιδευση, ενεργεια, οικονομια, τεχνη, ασφαλεια κλπ κλπ, καθε μερα που περναει οδευουν ολο και περισσοτερο προς την απολυτη υποταγη στον υπολογιστη. Απαντηση στο ερωτημα που ακριβως πηγαινουμε μεσα απο αυτην την δυναμικη, δεν υπαρχει. Ειναι ομως απολυτως σιγουρο, οτι σε τετοιες συνθηκες, μια διαταραχη του κυβερνοχωρου θα εχει δραματικες συνεπειες, πολυ περισσοτερο αν μιλησουμε για καταρρευση του. Στην περιπτωση καταρρευσης λογω επιδρομης ιων ας πουμε, που εχουν ηδη περασει στο συστημα, οι συνεπειες θα ειναι κολοσσιαιες. Μαζι με το συστημα θα καταρρευσει η ανθρωποτητα οπως οι διδυμοι πυργοι, σε ελαχιστες ωρες!! Το ερωτημα δεν ειναι αν θα γινει αλλα πότε θα γινει..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και πάλι γράφονται ανοησίες για επιβατικά Α/Φ τα οποία ΔΕΝ διακυβερνώνται πλήρως από ψηφιακά συστήματα. Το τέως McDonnell Douglas - Boeing MD-82 είναι ένα Α/Φ παλαιάς τεχνολογίας. Στο εν λόγω αεροπορικό ατύχημα το Α/Φ ακύρωσε την πρώτη του απόπειρα απογείωσης κι επέστρεψε στον χώρο στάθμευσης για τεχνικό έλεγχο. Εικάζεται ότι οι τεχνικοί που μπήκαν στον θάλαμο διακυβέρνησης γιά τον τεχνικό έλεγχο κατέβασαν μία ηλεκτρική ασφάλεια για ν' ακυρώσουν κάποια ένδειξη αστοχίας (fault indication). Το κατέβασμα όμως αυτής της ασφάλειας ουδετεροποίησε τον μηχανισμό δονητικής ένδειξης απώλειας πτητικής στήριξης στο πηδάλιο του Α/Φ (stall warning - stick shaker). Η ηλεκτρική αυτή ασφάλεια δεν επαναφέρθηκε στην αρχική και πρέπουσα θέση της μετά από αυτόν τον αρχικό έλεγχο.

    Το εν λόγω Α/Φ αποπειράθηκε ν' απογειωθεί εκ νέου με πλήρες φορτίο επιβατών και καυσίμων με προορισμό τις Κανάριες Νήσους χωρίς όμως το πλήρωμα να έχει θέσει τα πτερύγια ανόδου-καθόδου (flaps) στην κατάλληλη θέση. Στήν φάση απογείωσης - ανόδου η ολική επιφάνεια των πτερύγων δεν ήταν η απαιτούμενη με συνέπεια το Α/Φ να εισέλθει σε κατάσταση απώλειας στήριξης (stall) ΧΩΡΙΣ ανάλογη κι έγκαιρη προειδοποίηση από το stick shaker του πηδαλίου. Το Α/Φ επανέπεσε στον διάδρομο αλλά κατέπεσε σε μία μικρή κοιλάδα στο τέλος του διαδρόμου όπου συνετρίβη κι ανεφλέγη με τραγικές συνέπειες.

    Ένα παρόμοιο ατύχημα είχε συμβεί αρκετά χρόνια πιό πρίν με Α/Φ DC-9 (πρόγονος του MD-82) της Αμερικανικής αεροπορικής εταιρείας Northwest Airlines στο αεροδρόμιο του Detroit, πολιτεία Michigan, Η.Π.Α.

    Θα περιμένω να διαβάσω το τελικό πόρισμα των Ισπανικών ερευνητικών αρχών γι' αυτό το ατύχημα που μάλλον οφείλεται σε σειρά ανθρωπίνων λαθών όπως συνήθως συμβαίνει σε τέτοιου είδους αεροπορικά ατυχήματα.

    Λάμπρος Ε.Π., εν Η.Π.Α. μετανάστης
    20-8-2010 - τοπική ώρα 22:40 - ώρα Ελλάδος 05:40, 21/8/2010

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λάμπρος Ε.Π : Υπάρχει αντίλογος σε αυτά που αναφέρει ο συμπατριώτης μας από ΗΠΑ;;;; Τα γράφει τόσο καλά που και εγώ τα κατάλαβα...Από την Θεσσαλονίκη Α.Λ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Α.Λ. Είναι πολύ δύσκολο γιατί ο Κος Λάμπρος Ε.Π. εκτός απο γνώσεις εξιδικευμένες τις οποίες και διαθέτει,διακρίνεται για το ήθος και την ευπρέπεια του λόγου του και για την άριστη επιχειρηματολογία του.
    Οπως το γράφεις ακριβώς έτσι είναι,Αξίζει κάποιος να τον Διαβάζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.