5/8/10

Το «μυστικό» της πτώσης του Απάτσι

Αυτόπτης μάρτυρας περιγρά­φει ότι αποκολλή­θηκε ο κύριος έλικας του ελικο­πτέ­ρου, με αποτέλεσμα να γυρίσει ανάποδα και να πέσει με ιλιγγιώδη ταχύτητα
Θεωρούνται τα πλέον προηγμένα επιθετικά ελικόπτερα της Ευρώπης και η αξία εκάστου κοστολογείται περί τα 50 εκατ. δολάρια. Μόλις τον Φεβρουάριο, η Αεροπορία Στρατού παρέλαβε 12 καινούργια Απάτσι συνολικής αξίας 593,54 εκατ. δολαρίων. Το συγκεκριμένο εκτελούσε δοκιμαστική πτήση, αφού είχε μόλις βγει από συντήρηση. Οι δύο πιλότοι -ένας ταγματάρχης και ένας υπαξιωματικός στον βαθμό του αρχιλοχία- ήταν πιστοποιημένοι να εκτελούν τέτοιου τύπου δοκιμές...

Αναπάντητα παραμένουν τα ερωτήματα για τα αίτια της θανατηφόρας πτώσης του ελικοπτέρου τύπου ΑΗ-64DHA longbow Apache το μεσημέρι της Παρασκευής στην Πάχη Μεγάρων. Το ελικόπτερο του 2ου Τάγματος Επιθετικών Ελικοπτέρων συνετρίβη στις 11:49 συμπαρασύροντας στον θάνατο τους δύο χειριστές του και βυθίζοντας σε πένθος τις Ενοπλες Δυνάμεις...

Αποκόλληση
Πληροφορίες, που έχει στη διάθεσή του το «Εθνος της Κυριακής» από αυτόπτη μάρτυρα και άριστο γνώστη αυτού του τύπου των ελικοπτέρων, αναφέρουν ότι από το πολεμικό αεροσκάφος αποκολλήθηκε το στροφείο, δηλαδή ο κύριος έλικάς του, με αποτέλεσμα το ελικόπτερο να γυρίσει ανάποδα και να πέσει με ιλιγγιώδη ταχύτητα προς τη μεριά της πίστας της Γενικής Αεροπορίας.

Αν οι πληροφορίες επιβεβαιωθούν, πρόκειται για τη χειρότερη βλάβη που μπορεί να συμβεί ποτέ σε τέτοιου τύπου αεροσκάφος -είναι σαν να αποκολληθούν τα φτερά από το αεροπλάνο...

Οπως χαρακτηριστικά περιγράφει ο αυτόπτης μάρτυρας, «ολόκληρος ο κυρίως έλικας έφυγε, το ελικόπτερο γύρισε με την καλύπτρα προς τα κάτω κι εμείς το ακούγαμε να σφυρίζει πέφτοντας, μέχρι που ?έσκασε? με ταχύτητα στον τροχόδρομο πίσω από την ΥΠΑ».

Από το τραγικό ατύχημα δεν απέμειναν παρά τα συντρίμμια του... Τα σωστικά συνεργεία που έσπευσαν στον τόπο της πτώσης απεγκλώβισαν τους δύο χειριστές απανθρακωμένους.

Ο υπουργός Εθνικής Αμυνας διέταξε ήδη τη διενέργεια προανάκρισης από τον εισαγγελέα του Στρατοδικείου, ενώ έχει κινηθεί η προβλεπόμενη από τον νόμο διαδικασία διερεύνησης των αιτιών του συμβάντος.

Πληροφορίες κάνουν λόγο για πραγματογνώμονες της κατασκευάστριας εταιρείας που σπεύδουν στην Πάχη προκειμένου να διερευνήσουν τι προκάλεσε τη συντριβή. Δεν μπορεί, μάλιστα, να αποκλειστεί το ενδεχόμενο να ισχύει για το ελικόπτερο κάποιου τύπου «εγγύηση», δεδομένου ότι η παραλαβή τους ήταν πολύ πρόσφατη και στη συμφωνία μπορεί να συμπεριλαμβάνεται τέτοιος όρος.

Το δυστύχημα θεωρείται εξαιρετικά σπάνιο και δεν έχει καμία σχέση με το ατύχημα που είχε ελικόπτερο του ίδιου τύπου, αλλά προηγούμενης έκδοσης (Α+) τον Νοέμβριο του 2008 στην Εύβοια, το οποίο πραγματοποιούσε επικίνδυνη άσκηση μέσα σε στενή χαράδρα.

Επίσης, είναι περίεργο πώς ξέσπασε φωτιά και απανθράκωσε το πλήρωμα, δεδομένου ότι στα Απάτσι υπάρχουν ειδικά συστήματα απορρόφησης κραδασμών από την πτώση, αλλά και αποφυγής εκδήλωσης πυρκαγιάς.

Κρίσιμες απαντήσεις στα ερωτήματα αναμένεται να δώσουν οι καταγραφείς δεδομένων πτήσης που διαθέτει το ελικόπτερο, όπως άλλωστε κάθε αεροσκάφος, καθώς και η εξέταση των συντριμμιών του.

ΣΤΗΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΣΤΡΑΤΟΥ
Υπήρξε ειδοποίηση για σέρβις στον έλικα

Πληροφορίες από στρατιωτικές πηγές, πάντως, αναφέρουν ότι τις προηγούμενες ημέρες υπήρξε και στην Αεροπορία Στρατού ειδοποίηση για το λεγόμενο «σέρβις μπούλετινγκ» (ανάγκη γενικής επισκευής) που αφορούσε το στροφείο του ελικοπτέρου... Ειδικοί αναφέρουν πως ακόμη και ένα πτερύγιο να έφυγε -και όχι ολόκληρο το στροφείο- ήταν πολύ σοβαρός λόγος για να χάσει το ελικόπτερο την ευστάθειά του. Το Τάγμα στο οποίο ανήκε δεν ήταν ακόμη επιχειρησιακό, καθώς απαιτείται ένα διάστημα εκπαίδευσης στον χειρισμό και τις τακτικές κάθε νέου αεροσκάφους που παραλαμβάνεται. Αφού οι χειριστές περάσουν την αξιολόγηση, το Τάγμα κηρύσσεται επισήμως επιχειρησιακό.

ΜΑΡΙΑΣ ΨΑΡΑ
mpsara@pegasus.gr
ΕΘΝΟΣ

8 σχόλια:

  1. то ρωσικο κ52 ειναι πολυ πιο φθηνο και καλυτερο απο τα απατσι,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν μπορεί, μάλιστα, να αποκλειστεί το ενδεχόμενο να ισχύει για το ελικόπτερο κάποιου τύπου «εγγύηση»,

    Τὸ κόστος τῆς ἀπωλείας τοῦ προσωπικοῦ εἶναι πολῦ μεγαλύτερο ἀπὸ τὸ κόστος τοῦ ἑλικοπτέρου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ φοβάμαι ότι πρόκειται περί δολιοφθοράς (σαμποτάζ) αν είναι έτσι τα πράγματα όπως τα περιγράφει το άρθρο.

    Δολιοφθορές έχουν στο παρελθόν συμβεί/καταγραφεί στην ΠΑ. Τώρα βλέπουμε ότι σειρά πήρε και η Αεροπορία Στρατού με τα Απάτσι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εάν πρόκειται για δολιοφθορά όπως είπε ένας φίλος λίγο πριν, τότε τα ερωτήματα είναι πολλά.
    Ποιός την έκανε;
    Επειδή δεν νομίζω να έχουμε τούρκους, ή άλλους με καταγωγή από εχθρικές μας χώρες, στρατιωτικούς στην συντήρηση θα είναι κάποιος που απλά «λαδώθηκε».
    Ποιά αντίδραση περιμένουν;
    Περιμένουν οι παραγγέλωντες την δολιοφθορά, γενική στάση όλων των ελικοπτέρων του ιδίου τύπου για εξέταση-συντήρηση; Και εάν ναι, τότε μήπως μια τέτοια απόφαση είναι και αυτή «επί παραγγελία»;
    Γιατί σε αυτού του τύπου τα ελικόπτερα;
    Τα συγκεκριμένα ελικόπτερα είναι αυτά που μπορούν να αντιμετωπίσουν εχθρικές αποβατικές δυνάμεις και άρματα μάχης. Καθιστώντας τέτοιου είδους επιχειρήσεις απλά ένα αιματοκύλισμα για τον επιτιθέμενο. Μήπως κάποιος σκέφτεται τέτοιου είδους επιχειρήσεις;;;

    Και επειδή βαριέμαι να τα γράφω με έμμεσο τρόπο:
    Ρε μεμέτια για γκελ μπουρντά να σας ξυρίσω τον πισινούλι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αν ειναι σαμποταζ δε θα το αφησουν να βγει στη δημοσιοτητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. το ΥΠΕΘΑ δεν υπεγραψε την συμφωνια με την κατασκευαστρια εταιρεια για τα περι της συντηρησης παρολο που η τελευταια ειχε στειλει κλιμακιο στην ελλαδα το οποιο στο τελος εφυγε. χωρις την υπογραφη δεν ισχυει και η εγγυηση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν διεκδικώ την πρόβλεψη (αμέσως μετά το ατύχημα),όμως τι κάνει νιαου-νιάου ;; Επεσε σαν πέτρα, έχασε το κύριο στροφείο ... Μάλλον ομως εγινε απρόσεκτη συντήρηση γιατί τα στροφεία δεν ξεκολλάνε απο μόνα τους.Από την Θεσσαλονίκη Α.Λ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΕΙΣ ΑΠΑΝΤΑΣ ,
    Η ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙΣΑ ΑΦΗΓΗΣΗ ΑΥΤΟΠΤΗ ΜΑΡΤΥΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΚΡΙΒΗΣ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ. ΟΛΕΣ ΟΙ ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΣΥΜΠΙΠΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΟΠΟΥ ΤΟ ΑΤΥΧΗΜΑ ΣΥΝΕΒΕΙ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΚΑΙ ΔΕΚΑΔΕΣ ΜΑΤΙΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΕΙΔΑΝ ΤΟ ΣΥΜΒΑΝ. ΕΙΝΑΙ ΟΝΤΩΣ ΣΠΑΝΙΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΚΑΘ ' ΟΣΟΝ Η ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΛΟΓΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΑΚΡΥΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΛΟΥΣ - ΕΚΕΙ ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΟΝΟΝ Ο ΘΕΟΣ ΚΑΙ Ο ΑΝΤΙΠΑΛΟΣ - ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΠΙΘΑΝΟΝ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΤΙΚΟΙ ΜΕ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ. (βοσκοι κλπ).
    ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΟΣ ΕΙΝΑΙ , ΟΤΙ ΣΕ ΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΚΑΛΑ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΛΟΙ , ΝΑ ΣΙΩΠΟΥΜΕ. ΑΥΤΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΑΠΙΣΤΕΥΤΕΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΜΕΘΑ EXPERTS ΓΙΑ ΝΑ ΕΚΦΕΡΟΥΜΕ ΑΠΟΨΗ , ΟΣΟ ΚΑΙ ΑΝ ΑΣΧΟΛΟΥΜΕΘΑ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ.
    ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑ ΑΠΟΜΕΝΕΙ Σ' ΕΜΑΣ : ΠΗΓΑΙΝΟΝΤΑΣ ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΟ, ΑΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΧΗ, ΓΙΑ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΔΥΝΗ ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΣΚΟΠΟ ΤΗΣ ΠΥΛΗΣ, ΚΑΙ ΙΣΩΣ ΝΑ ΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΛΕΣΟΥΜΕ ΝΑ ΑΦΗΣΕΙ ΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΗΣ ΘΥΣΙΑΣ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ , ΑΞΙΩΝ ΤΕΚΝΩΝ ΤΗΣ ΔΟΛΙΑΣ ΜΑΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ. ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΜΕΙΝΕΙ ΠΛΕΟΝ ΤΟΣΟ ΛΙΓΟΙ !!!!!!!

    Αλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.