24/8/10

Να σαρώσουμε...το νεοελληνικό Leviathan



του Απόστολου Πιερρή

META τη δολοφονία του Καποδίστρια οικοδομήθηκε στη χώρα ένα κακέκτυπο ευρωπαϊκό κράτος του καιρού εκείνου, συγκεντρωτικό, παρεμβατικό και πατερναλιστικό. Από την προηγούμενη κατάσταση του χώρου μας προσέλαβε το στοιχείο της οικονομικής ολιγαρχίας (γεωκτημονικής και ναυτιλιακής), ενώ καταπολέμησε τον διαφοροποιητικό δυναμικό θεσμό των κοινοτήτων σαν ασύμβατο προς τον συγκεντρωτικό και ισοπεδωτικό χαρακτήρα ενός ομογενοποιημένου ευρωπαϊκού εθνικού κράτους
.

Στην Ευρώπη το μοντέλο κράτους που επιχειρήθηκε να μεταφυτευθεί εδώ ήταν λειτουργικό, όντας ταιριαστό προς τις ιστορικές συνθήκες που το δημιούργησαν και την ιδιοσυγκρασία των λαών εκεί. Στην Οθωμανική Αυτοκρατορία η οικονομική ολιγαρχία ισορροπούσε με τις κοινότητες, τους μεγάλους και πολυμορφικούς γεωπολιτικούς χώρους, την ποικιλότητα των γενών, την εκτεταμένη και βαθιά ελευθερία συναλλαγών και την ανεξάρτητη πολιτική εξουσία στον τύπο του αυτοκρατορικού κράτους.

Στη Νέα Ελλάδα πήραμε τα χειρότερα των δύο πλευρών. Τα παντρέψαμε σε μια sui generis διεστραμμένη ένωση. Και έτσι γεννήθηκε το υβριδικό τέρας γιγαντιαίου κρατισμού και οικονομικής ολιγαρχίας.


Ο παρεμβατικός, προστατευτικός κρατισμός γρήγορα μεταμορφώθηκε σε μια στυγνή, αναξιοκρατική και αναποτελεσματική γραφειοκρατία και ξέπεσε σε δομή πελατειακών σχέσεων. Και παράλληλα, η οικονομική ολιγαρχία δομήθηκε φεουδαρχικά, με χωριστά τσιφλίκια, τζάκια, συντεχνίες και εξαρτηματικούς.


Διαχειριστές του τα κόμματα


Η πολιτική εξουσία ανέλαβε να διαχειριστεί αυτό το αλλόκοτο αλλά ομοιότροπο κράμα. Και έτσι γεννήθηκαν τα νεοελληνικά πολιτικά κόμματα. Κόμματα χωρίς αρχές, χωρίς στρατηγικές, χωρίς ισορροπημένη και αλληλένδετη αντιμετώπιση μακροπρόθεσμων, μεσοπρόθεσμων και βραχυπρόθεσμων προοπτικών, χωρίς ενεργή γνώση της ιστορίας και των υπόγειων διαδρομών της, χωρίς συντονισμό με τη δυναμική του παρόντος, χωρίς εργαλεία πρόγνωσης, χωρίς σκέψη και χωρίς ευθύνη για τη χώρα και την κοινωνία, κόμματα απλά μέσα εξυπηρέτησης του φεουδαρχικού κρατισμού. Αυτή είναι η αιτία και η φύση του νεοελληνικού κομματισμού – και η καταδίκη του στη γέννα της ιστορίας.

Η κομματική πολιτική εξουσία χρειάστηκε νωρίς να υποκαταστήσει την έλλειψη αρχών και στρατηγικής με κάτι που θα παρέσυρε την κοινωνία να μην προσέξει την ουσιαστική γύμνια μιας αχαλίνωτης ηθικής υποκρισίας και ενός απίστευτου καιροσκοπικού τακτικισμού στην υπηρεσία των συμφερόντων του νεοελληνικού Leviathan.

Και επινοήθηκε ο επαίσχυντος μεγαλοϊδεατικός εθνικισμός ενός μόνιμα δήθεν αδικούμενου μεγαλείου, μεγαλείου ανύπαρκτου και αθεμελίωτου, μεγέθους ισχύος που το ιδρυθέν κατεστημένο ούτε ήθελε ούτε μπορούσε καν να συλλάβει, πολλώ μάλλον να δρομολογήσει και οικοδομήσει.


Και ιδού αυτό το νεοελληνκό Leviathan που από τα μέσα του 19ου αιώνα ονομάστηκε «Το Σύστημα»: υπερτροφικός κρατισμός, οικονομική ολιγαρχία, φεουδαρχισμός στα πάντα, κομματισμός της πολιτικής εξουσίας, μεγαλοϊδεατισμός, εθνικισμός, αναξιοκρατία, διαφθορά, ανελευθερία. Αυτά τα στοιχεία σε βδελυρό εναγκαλισμό.

Να το Σύστημα τότε. Να το να επιβιώνει από τη δεύτερη επανάσταση του 1909. Να το το 1950, μετά τον Εμφύλιο. Να το σήμερα αμετάβλητο. Με μερικές επικαιρικές προσθήκες.

Διαχειριστές του συστήματος, τα κόμματα. Βασικός ρόλος τους, η διανομή των συμφερόντων στην ολιγαρχία. Ο ένας θα πάρει την Ολυμπιακή, ο άλλος φέρ' ειπείν την Αγροτική (πάντα με προσυνεννοημένες κρυφές συμφωνίες πέραν και εκτός γνήσιων διεθνών διαγωνισμών). Ο ένας τα μεγάλα δημόσια έργα, ο άλλος τις προμήθειες στα ηλεκτρονικά. Ο ένας τα αμυντικά, ο άλλος τον πολιτισμό, ο άλλος τις θαλάσσιες συγκοινωνίες. Και ούτω καθ'Α εξής, με υπεργολαβίες και αναθέσεις μικρότερων έργων. Και με στεγανά, ώστε οι σχέσεις να είναι κάθετες, όχι οριζόντιες: Να μην αλληλοενοχλούνται.

Το σύστημα είναι κατ' εξοχήν κλειστό. Και ριζικά ανελεύθερο. Η οικονομική ελευθερία τείνει να περιοριστεί στη γειτονιά, σε όσους ξεφεύγουν προς τα έξω και σε όσους δρουν στην παραοικονομία. Εκεί αναφύεται και η πραγματική ικανότητα. Τα άλλα, τα μεγαλύτερα, διανέμονται, δεν κατακτώνται. Eτσι καλλιεργείται η συστηματική αναξιοκρατία. Και η φυσική της συνέπεια, η συστηματική διαφθορά.



«Αντι-αγορά» και εντοπιότητα



Μίλησα για επικαιρικές προσθήκες χαρακτηριστικών στο σύστημα. Μία είναι η «ιδεολογία» της αντι-αγοράς. Στην ουσία σημαίνει να μείνει ανέπαφο το φεουδαρχικό σύστημα διανομής θέσεων, ρόλων, πόρων και συμφερόντων, κλειστό και αδιαπέραστο στις απελευθερωτικές δράσεις του ανταγωνισμού.

Συναφής είναι η ψευδοϊδεολογία της οικονομικής εντοπιότητας, της ενίσχυσης των «ντόπιων» (εθνικών και τοπικών) συμφερόντων. Που σημαίνει στην πραγματικότητα θωράκιση της φεουδαρχικής ολιγαρχίας έναντι προκλήσεων εκ των έσω και εκ των έξω. Να μείνει αδιατάρακτο το σύστημα στη νομή της εξουσίας και της εκμετάλλευσης.

Το σύστημα είναι αντίθετο στο πνεύμα του διαγωνισμού, του ανταγωνισμού, κάθε αγώνα. Είναι ενάντια στο κλασικό αγωνιστικό ιδεώδες της ζωής και στην αξία της αριστείας. Το νεοελληνικό σύστημα είναι βαθύτατα ανθελληνικό.

Το σύστημα θεωρεί σαν δίκαιο ένα ανερμάτιστο, ελεεινό αλισβερίσι συμβιβασμών. Γι'Α αυτό, αφενός ποτέ δεν επέτρεψε στο εσωτερικό την ανάπτυξη μιας ανεξάρτητης δικαιοσύνης, πυλώνα της ελευθερίας και εγγυήτρια των δικαιωμάτων του ατόμου έναντι παραβάσεών των από άλλα άτομα και, ιδίως, το κράτος. Για το σύστημα η δικαιοσύνη είναι όργανο του συστήματος. Oπως η δημοσιογραφία και τα μέσα ενημέρωσης, που τα έχει μετατρέψει σε μέσα μαζικής προπαγάνδας. Είναι όργανα του συστήματος. Oπως όργανο του συστήματος είναι η δημόσια εκπαίδευση στη χώρα μας. Και ο ελεγχόμενος πολιτισμός.

Αφετέρου, και για τον ίδιο λόγο, την ιδιοτελή δηλαδή παραχάραξη της ιδέας του δικαίου, το σύστημα στην εξωτερική του πολιτική είναι εγκλωβισμένο στην απεχθή αντιφατική υποκρισία να επικαλείται καταγέλαστες ιδεοληψίες απόλυτων δικαίων ενώ ταυτόχρονα επιδιώκει στην πράξη συνδυασμούς όπου επικρατεί η «λογική» των καιροσκοπικών συναλλαγών. Τυπικό παράδειγμα ο ευρωπαϊσμός του.


Ο ξένος παράγοντας



Aνοια, αφροσύνη, ανευθυνότητα, υποκρισία και καιροσκοπισμός συναποτελούν την ανθοδέσμη της ασχήμιας μιας τελευταίας προσθήκης στον πυρήνα του συστήματος από το 1954. Πρόκειται για το δόγμα του ξένου παράγοντα και του καθεστωτικού αντιαμερικανισμού. Η χώρα υποφέρει (μας λέει το σύστημα) όχι γιατί φταίει η κολοσσιαία ανικανότητα και ιδιοτέλεια των ηγεσιών της, αλλά γιατί ο ξένος παράγοντας την αδικεί. Και ο ξένος παράγοντας εστιάζεται φυσικά (σιωπηρά, αν όχι ρητά) στην Αμερική, ηγεμονική δύναμη του ελεύθερου κόσμου πριν και πλέον παγκόσμια ηγεμονική δύναμη.

Ο προφανής παραλογισμός του δόγματος (πώς μας αδικεί η υπερδύναμη; Aδικώ σε αυτό το πλαίσιο θα πει δίνω, από όσα μπορώ, σε κάποιον λιγότερα από όσα αξίζει) υποκρύπτει μιαν αλήθεια: με πραγματικό στρατηγικό συντονισμό της χώρας προς την ηγεμονική δυναμική της ιστορίας, προ πολλού το σύστημα δεν θα συνέχιζε να υπάρχει. Θα είχαμε απελευθερωθεί από αυτό το άχθος, το όνειδος και το άγος. Δεν εξόρκισε τυχαία ο Κοραής τους ιθύνοντες να υιοθετηθεί το αμερικανικό σύνταγμα στην πολιτειακή θεσμοθέτηση του νέου ελληνικού κράτους.


Ο υπερευρωπαϊσμός



Ο υπερευρωπαϊσμός του συστήματος είναι ανόητη απόρροια του αντιαμερικανισμού, ως εάν η «Ευρώπη» θα μπορούσε να υπάρξει χωρίς τον αμερικανικό πόλο και άξονα ήδη από τον A' Παγκόσμιο Πόλεμο και ιδίως μετά τον B' και ιδιαιτερότατα μετά το τέλος του διπολισμού. Ταυτόχρονα ήταν και επιλογή απελπισίας του συστήματος.

Στο θολό τοπίο μιας υπό κατασκευήν Ευρώπης με εσχατολογικό όραμα (το ευρωπαϊκό σύνδρομο της απειρίας και πάλι!), ήλπιζε το σύστημα ότι θα μπορούσε να ψαρέψει στα θολά νερά και να συντηρηθεί ως έχει. Εν ανάγκη και απεμπολώντας την εθνική κυριαρχία και ανεξαρτησία. Διαψεύστηκε και σε αυτό το σημείο. Αλλά έδειξε την υποκρισία του και τον οπορτουνισμό του. Υποκρισία, γιατί ενώ διαμαρτύρεται για τις παρεμβάσεις του «ξένου παράγοντα», εκχωρεί την ανεξαρτησία, την κυριαρχία και τα συμφέροντα της χώρας σε ευρωπαϊκούς θεσμούς και οργανισμούς, ανίσχυρους τους ίδιους, και χωρίς καν πια την ευρωπαϊστική ιδεοληψία.

Οπορτουνισμό, γιατί όταν έγινε φανερό και το τι είναι και τι δύναται στ'Α αλήθεια η «Ευρώπη» και το ότι δεν μπορεί πια να ανεχθεί τη διεφθαρμένη ανικανότητα και τον απόλυτο αναχρονισμό του συστήματος, το σύστημα βγήκε στους δρόμους για να προσφέρει τη χώρα σε όποιον ενδιαφέρεται, από αυτούς αρχικά (Ρωσία, Κίνα) που το κακορίζικο σύστημα βαυκαλίζεται να πιστεύει ότι είναι ισχυροί αντίπαλοι, σαν αυτό (!), της Ιστορίας. Μετά και σε όσους άλλους νομίζει ότι έχουν προβλήματα με την κυρίαρχη κατάσταση (Λιβύη, Ισραήλ). Μια γριά πόρνη που βγαίνει σε άγρα πελάτη είναι θλιβερό θέαμα.


Το σύστημα κατέστρεψε τη χώρα. Eκανε την κοινωνία σαν σύνολο άχρηστη. Εξοβέλισε συστηματικά τις καλύτερες δυνάμεις του λαού, τα αξιότερα άτομα.


Το σύστημα πρέπει να σαρωθεί από προσώπου γης. Να γυρίσουμε σελίδα. Να γίνει η τρίτη και τελειωτική επανάσταση. Να κάνουμε τη νέα αρχή. Υπάρχει τρόπος. Τίποτα άλλο δεν ωφελεί.

express

15 σχόλια:

  1. Συμφωνώ με τον αρθρογράφο. Μονάχα που θα ήθελα να τον ρωτήσω ποιος είναι ο τρόπος που προτείνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "ΤΕΣΣΕΡΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΤΕΣΣΕΡΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΕΣ,ΚΑΘΕΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΕΙΧΕ ΤΗΝ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝΣΤΑ ΚΑΤΟΠΙΝΟΤΕΡΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΟΥΣ.ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΕΛΑΒΑΝ ΜΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ,ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΩΝ ΝΙΟΤΕΡΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΕΛΑΒΑΝ ΜΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ..."
    "Οι αρχαιοι ελληνες δεν υιοθετησαν τον ιουδαισμο,αλλα προσηλυτιστηκαν σε μια ελληνοιουδαικη θρησκεια,τον Χριστιανισμο.Υπαρχει ενα αρχαιοελληνικο στοιχειο στο Χριστιανισμο,αλλα το ιουδαικο στοιχειο ειναι αυτο που κυριαρχει.Πραγματι,ο Χριστιανισμος εινα τοσο ισχυρα ιουδαικος,ωστε ο προσηλυτισμος σε αυτον επεφερε,για τους Ελληνες,μια μεταβολη πολιτισμου.Με το να γινουν Χριστιανοι ,οι Ελληνες μετατραπηκαν σε Βυζαντινους.
    ΑRNOLD TOYNBEE ΑΓΓΛΟΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ
    Τα αναφερει αυτα και αλλα πολλα,στο εξαιρετικο βιβλιο του
    ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΕΣ ΤΟΥΣ.
    ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΚΟΙΤΑΧΘΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΚΑΘΡΕΠΤΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΑΣ,ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΑ ΚΑΛΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΜΑΣ,ΑΛΛΑ ΝΑ ΠΑΤΗΣΟΥΜΕ ΓΕΡΑ ΣΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΠΟΔΙΑ ΣΤΟ ΠΑΡΟΝ,ΓΙΑΝΑ ΒΑΔΙΣΟΥΜΕ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ....ΔΙΑΙΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ε...κάποιες πικρές αλήθειες γράφονται σε αυτό το άρθρο... Ο τρόπος είναι προφανώς η επανάσταση όπως γράφει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Βεβαίως και προτείνει.
    Λέει : Να σαρώσουμε το σύστημα από προσώπου γής.
    Δεν σου αρκεί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ως ιονιος προτεινω την αποσχιση των ιονιων νησων (εννοειτα μαζι με τα κυθηρα) δεχομαι μια μορφη ομοσπονδιας με το ρωμαίικο κρατιδιο των αθηνων αλλα τιποτε περαν αυτης. ΟΙ ιονιοι δυστυχως το μονο που καταφεραν με την αθλια ενωση ηταν να καταντησουν ¨ελληνες". (ελλην δεν γεννιεσαι ουτε γινεσαι γαρ..ελλην πεθαινεις ή καταντας)..οι πρωτεργατες (Πανας Ζερβος) ηταν περισσοτερο ρομαντικοι παρα ρεαλιστες.. το καταλαβαν το λαθος τους μολις εγινε η ενωση.. η πολιτικη τους εξαφανιση δεν ειταν ασχετη με αυτην.
    το πρωτο που εκανε το ρωμαίκο κρατος των αθηνων ηταν να κλεισει την ιονιο ακαδημια αντι να φτιαξει και αλλο ιδρυμα. οσο για τα λεγομενα του Τοynbee συμφωνω απολυτα. ο ελλην ειναι φιλοσοφια και η φιλοσοφια ελλην ενω ο ιουδαιος ειναι θεολογια και η θεολογια ιουδαιος. 1000 χρονια βυζαντιο και ουτε ενας φιλοσοφος ανταξιος των αρχαιων (για να μην μιλησουμε για μαθηματικους κτλ) ολο αγιοι και οσιοι Οι βυζαντινοι τουλαχιστον ηταν ντομπροι και δεν ονομαζονταν ελληνες αλλα ρωμιοι βιολογικοι απογονοι των ελληνων μεν αλλα πολιτειακα των ρωμαίων και πνευματικα των ιουδαίων δε. Η Κωνσταντινουπολη (Νεα Ρωμη επισημως αλλα και ανεπισημως απο πολλους νεα ιερουσαλημ ) δεν ονομαστηκε νεα αθηνα. σημερα λοιπον θε επρεπε να ονομαζομαστε νεορωμιοι και οχι νεοελληνες.

    Χιουτεκούτλης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συμφωνῶ μὲ τὸ ἄρθρον καὶ μάλιστα θὰ ἔλεγα ὅτι συγκλίνω πρὸς τὴν σκέψιν τοῦ Ἀποστόλου Πιερρῆ, μὲ τὴν διαφοράν, ὅτι κατὰ τὴν γνώμην μου ὁ ξένος παράγων ἀποτελεῖ πράγματι πρόβλημα διὰ τὴν Ἑλλάδα, ἐφ’ ὅσον τροφοδοτεῖ τὸ σεσηπὸς σύστημα καὶ μάλιστα κυριαρχεῖ εἰς αὐτό. Παραδείγματα ἡ ὑποστήριξις τοῦ Ἐλευθερίου Βενιζέλου καὶ τοῦ Κων/νου Καραμανλῆ ὑπὸ τοῦ ξένου παράγοντος. Ἐν τούτοις τὴν πρώτην εὐθύνην φέρομεν ἡμεῖς οἱ Ἕλληνες, καθῶς λόγῳ τῆς δουλοπρεπείας μας (τοῦτο λόγῳ χριστιανισμοῦ καὶ ἀπουσίας ἑλληνικῆς παιδείας) ἀνεχόμεθα αὐτὴν τὴν κατάστασιν. Οὕτως ἔχει δημιουργηθεῖ ἡ σχιζοφρενικὴ κατάστασις τοῦ Ἑλληνοχριστιανισμοῦ ἢ Ῥωμιοσυνισμοῦ, ὑπεύθυνος δι’ ὅλα τὰ δεινὰ τῆς προσφάτου ἱστορίας μας, ἢ ὁποία καὶ μᾶς ἀπαγορεύει νὰ φθάσωμεν, νὰ συμβαδίσωμεν καί, διατί ὄχι, νὰ ξεπεράσωμεν τὴν πρόοδον τῆς Δύσεως. Δι’ ὅτι προοδεύουν μᾶλλον ἐκεῖνοι ποὺ μετριόφρονες ἐργάζονται δι’ ἓν καλύτερον μέλλον. Εἶναι λοιπὸν ἐπιτακτικὴ ἡ μέτρησις τοῦ σφυγμοῦ τοῦ Ἔθνους, διὰ νὰ διαγνώσωμεν τὴν νόσον, καὶ ἡ υἱοθέτησις ἐκείνων τῶν στοιχείων (θεραπείας) ποὺ μᾶς ἁρμόζουν. Καὶ αὐτὰ δὲν δύνανται νὰ ἀνευρεθοῦν παρὰ εἰς τὴν περίοδον, καθ’ ἣν ἡ Ἑλλὰς ἦτο ἐλευθέρα (= ὑγιής). Χωρὶς τοῦτο νὰ σημαίνῃ, ὅτι δὲν πρέπει νὰ προσαρμοσθῶμεν εἰς τὴν ἐποχήν μας.

    Πρὸς Διαῖον:
    Διαῖε, τὰ 4.000 ἔτη πολλαπλασίασέ τα ἐπὶ δέκα τοὐλάχιστον καὶ θὰ ἔχῃς μίαν ἄποψιν τοῦ ἱστορικοῦ βάθους τῶν Ἑλλήνων-Πελασγῶν.

    Πρὸς Χιουτεκούτλην:
    Χιουτεκούτλη, θὰ ἀντιπροτείνω ἓν Κοινὸν ἐλευθέρων Ἑλληνίδων πόλεων μὲ κοινὸν στρατὸν καὶ ἐξωτερικὴν πολιτικήν, βασιζόμενον εἰς δημοκρατικάς (ὄχι κοινοβουλευτικάς) ἀρχάς, μὲ ἄμεσον συμμετοχὴν τῶν πολιτῶν εἰς τὰ κοινά.

    Εἷς Ἕλλην

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η θέση του Χιουτεκούτλη είναι εθνομηδενιστική και απαράδεκτη.

    Ειδικά το `¨Ελλην καταντάς` είναι αντεξουσιαστικό σύνθημα. Με λίγα λόγια, ο Χιουτεκούτλης είτε τρολλάρει είτε είναι όντως αντεξουσιαστής, με ότι αυτό συνεπάγεται, είτε και τα δυο.

    Δεν έχει νόημα να κάνει κάποιος διάλογο με τέτοια φαιδρά άτομα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΤΙΠΟΥΚΕΙΤΟΣ
    Το κείμενο αυτό, παράτις ορισμένες επιφυλάξεις, πρέπει να αντιπαρατεθεί με το άρθρο του κ. Ανδριανόπουλου. Για να καταλάβουμε τι σημαίνει "φταίνε οι ξένοι". Οι ξένοι που όπλισαν τον δολοφόνο του Καποδίστρια και έκτοτε επικράτησαν. Οι ίδιοι που είναι βασικοί υπέυθυνοι (αν και εδώ όχι μόνο αυτοί αλλά και το ΚΚΕ που δεν καταλαβαινε τίποτα από την τότε συγκυρία)για τον εμφύλιο.
    Μια σκέψη προς όσους ζητάνε από τον αρθρογράφο να προτείνει λύση: Η λύση δεν έιναι υπόθεση ενός ή μερικών διανοουμένων που θα συλλάβουν στο μυαλό τους τι πρέπει να γίνει. Και ο Π. ΚΟνδύλης έχει κάνει ανάλογες διαπιστώσεις χω΄ρις αποτέλεσμα. Η "λυση" είναι θέμα πολιτικό, όχι (απλώς και μόνο)διανοητικό. Πρέπει δηλαδή να προκύψει ηγεσία ικανή να συπσιερώσει ένα λαό (που σήμερα είναι χύμα)γύρω από καποιους στόχους, πρέπει η συγκυρία να βοηθάει και να συντ΄ρεξουν διάφοροι άλλοι αστάθμητοι παράγοντες. Αρκει να πω ότι οι ηγεσίες δεν βρίσκονται ούτε αγοράζονται στο γειτονικό μπακάλικο, ούτε εμφανίζονται όταν είναι αναγκαίες. Δυστυχώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ωσ Κερκυραιος την καταγωγη και δημοτης Δημου Λευκιμαιων (οπου παραθεριζα μεχρι προχθες και οπου γενιες επι γενεων των προγονων μου αναπαυονται ) ΔΗΛΩΝΩ ΕΥΘΑΡΣΩΣ ΟΤΙ Η "ΠΡΟΤΑΣΗ" ΤΟΥ Χιουτεκούτλη ΠΕΡΙ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΤΩΝ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΕΙΝΑΙ ΕΞΩΦΘΑΛΜΑ ΠΡΟΔΟΤΙΚΗ (ΚΑΙ ΠΑΠΕΡΙΝΤΟΝΤΩΣ ΘΥΜΙΖΕΙ ΤΑ ΙΤΑΛΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ?) ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΚΦΡΖΕΙ ΠΑΡΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ!ΜΠΟΡΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΗΝ "ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ" ΤΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΧΡΙΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΑΥΤΟΣ ΞΕΡΕΙ.ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΠΤΑΝΗΣΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΑΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ!
    Χρηστος Βουλγαρης απο Λονδινο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. "ΕΠΤΑΝΗΣΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΑΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ!"οπα ρε ελληναρα...βουλγαρη (απτο λονδινο παραθεριστα)..καλα σας τα λεει ο χιουκουτλης. πηγατε να παρετε και την κυπρο δεν σας φτανανε τα αλλα νησια και τα καματε σκατα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. προς achaean
    "Δεν έχει νόημα να κάνει κάποιος διάλογο με τέτοια φαιδρά άτομα".
    και ποιος σου ειπε οτι κανω διαλογο κυριε achaean; (αχαιος φανταζομαι). δεν σε ρωτησα οτι με ενδιαφερει ντε και καλα η γνωμη σου και εαν με θεωρεις φαιδρο για την οποια αποψη μου τοτε μαλλον ψιλοφασιστιζεις αποκλειοντας το διαλογο. και για να σου λυσω την απορια οχι δεν εχω καμια σχεση με αντιεξουσιαστες ουτε με εξουσιαστες


    @ κ Βουλγαρη σιγα μην παθετε τιποτα εκει εις στο λονδινον και μετα θε πρεπει να σας φερουμε εις τα εδαφη των προγονων σας για να αναπαυθητε ως ελλην και ναχουνε και απαρτια.. (για να'χουμε και καλο ρωτημα εκτος απο λονδινον και κερκυρα εχετε καμια σχεση με βουλγαρια; αστειευομαι ..καλη σας μερα)

    Χιουτεκούτλης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. >Πρὸς Χιουτεκούτλην:
    Χιουτεκούτλη, θὰ ἀντιπροτείνω ἓν Κοινὸν ἐλευθέρων Ἑλληνίδων πόλεων μὲ κοινὸν στρατὸν καὶ ἐξωτερικὴν πολιτικήν, βασιζόμενον εἰς δημοκρατικάς (ὄχι κοινοβουλευτικάς) ἀρχάς, μὲ ἄμεσον συμμετοχὴν τῶν πολιτῶν εἰς τὰ κοινά.

    Εἷς Ἕλλην

    Ευτυχώς που είσαι ένας ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πρὸς ἀνώνυμον γράψαντα τῇ 25ῃ–8ου–2010, 5:35 μ.μ.:
    Καὶ τί προτείνεις ἐσύ; Ἐκτὸς ἐὰν σοῦ ἀρέσῃ τὸ σύγχρονον σύστημα τῆς κληρονομικῆς δικτατορίας.
    Εἷς Ἕλλην

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Συνεισφέρων καὶ ἐγώ, φρονῶ, εἰς τὴν συζήτησιν, παραπέμπω:
    http://freantles.blogspot.com/2010/02/blog-post.html
    Ἀλλὰ καὶ http://freantles.blogspot.com/2010/02/blog-post_21.html

    Καλὴν συνέχειαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Προς ανωνυμο 12.54 ενα ΑΧΡΗΣΤΟ ΑΝΑΔΡΟ ΚΑΙ ΑΝΩΝΩΥΜΟ ΣΚΟΥΠΙΔΙ εισαι και οτι και να κανεις αυτο δεν αλλαζει εκτος φυσικα και αν η φιλοδοξια σου ειναι να γινεις "νουμερο" μεσω του Ιντερνετ! Η αννιτα πανια κανει κρα για τυπους σαν εσενα!
    @Προς Χιοχετουλη εγω δοξα το θεο δεν εχω καμια σχεση με την Βουλγαρια αλλα αν κρινω απο τα γραγομενα σου ΕΣΥ εχεις αμεση και "στενη" σχεση με ΚΑΦΡΟΥΣ! (Πιθανον να εισαι και ο ιδιος ΚΑΦΡΟΣ)Μπορει μως να μου απαντησεις ΜΕ ΔΙΚΑ ΣΟΥ ΛΟΓΙΑ γιατι η "προταση" σου μοιαζει με τα σχεδια των Ιταλων την περιοδο 1940-1943 η θα πρεπει να ρωτησεις τους Μπερλουσκονι- Φιννι και την Ιταλικη Πρεσβια? Αντε παρε την μακαροναδα σου και πηγαινε απο κει που ηρθες Ιταλολιγουρη!
    Χρηστος Βουλγαρης απο Λονδινο

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.