19/4/14

Αυξάνεται η τάση φυγής των Ελλήνων εφοπλιστών από το εθνικό νηολόγιο λόγω υψηλής φορολογίας

Δεν ανταποκρίνονται στο κάλεσμα της κυβέρνησης για ενίσχυση της οικονομίας οι Ελληνες εφοπλιστές. Η συνεχόμενη διαρροή πλοίων από το νηολόγιο έχει σημάνει συναγερμό στο υπουργείο Ναυτιλίας και στο υπουργείο Οικονομικών, αφού φαίνεται πλέον εμφανώς ότι όσα μέτρα κι αν έλαβε υπέρ της σημαίας η κυβέρνηση Καραμανλή, ένας νόμος της κυβέρνησης Ν.Δ. - ΠΑΣΟΚ ήταν αρκετός «για να αναποδογυρίσει (κατά τους εφοπλιστές) την καρδάρα». Πρόκειται για τον νόμο με τον οποίο κατέστη υποχρεωτικός ο τριπλασιασμός της φορολογίας στα ελληνικών συμφερόντων πλοία για μια τριετία.
Ετσι, η μείωση 2,6% των υπό ελληνική σημαία πλοίων συνεχίστηκε και τον Φεβρουάριο του 2014, σε σχέση με την αντίστοιχη δύναμη του Φεβρουαρίου 2013, όπως ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή. Η ολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού Στόλου, από πλοία 100 κόρων και άνω, παρουσίασε μικρή αύξηση 2,4%.

Ενώ, όμως, υποβαθμίζουν τη σημασία της ελληνικής σημαίας, οι Ελληνες εφοπλιστές κυριαρχούν στις περισσότερες κατηγορίες πλοίων! Οπως αναφέρουν στοιχεία του Lloyd’s Register - fairplay και του Committee των Ελλήνων εφοπλιστών του Λονδίνου, οι Ελληνες ελέγχουν:

* Στα δεξαμενόπλοια το 24,9% (632 πλοία και το 24% της χωρητικότητας) έναντι 23,2% και 22,2% αντίστοιχα σε σχέση με το 2013, επί συνόλου 2.542 πλοίων.

* Στα bulk carriers το 15,2% και το 15,1% της χωρητικότητας έναντι 16,4% και 16,4% αντίστοιχα το 2013. Επίσης ελέγχουν 1.752 πλοία επί συνόλου 11.555 του παγκόσμιου στόλου.

* Στα LNG Carriers το 10,9% και το 13,9% σε χωρητικότητα έναντι 10,6% και 9,1% αντίστοιχα για το 2013. Ελληνες ελέγχουν 183 πλοία επί συνόλου 1.677 που αριθμεί ο παγκόσμιος στόλος.

* Στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών και στα πλοία μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου ελέγχουν το 8,4% (13,9 % σε χωρητικότητα) των πλοίων, όπως και το 2013 που ήταν 8,4% σε αριθμό πλοίων (αλλά 13,5% χωρητικότητα). Ελληνες ελέγχουν 599 πλοία επί συνόλου 7.090.

* Στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ελέγχουν το 6,3% σε πλοία και το 6% στη χωρητικότητα, έναντι 7,9% και 7,5% αντίστοιχα για το 2013 (339 πλοία σε σύνολο 5.344).

1 σχόλιο:

  1. Αυτοί που κυβερνάν είναι συνεπεστατοι στις επιδιώξεις τους.
    Αυτοί που τους ψηφίζουν είναι απορίας άξιο τι πιστεύουν.
    Και οι εφοπλιστές που εγκαταλείπουν την ελληνική παράνοια κάνουν αυτό που είναι αναμενόμενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.