1/4/14

Ως πότε θα «ανήκομεν εις την», διεφθαρμένη πόρνη, «Δύσιν»;

Γράφει ο Δημήτριος Νατσιός, Δάσκαλος
«Το χαράτσι, τα παιδιά - μοναχός να κρίνεις
άλλο να στα παίρνουνε - κι άλλο να τα δίνεις»
Κ. Βάρναλης
Γύρω στο 970μ.Χ., ένα παπικό κάθαρμα, ονόματι Λιουτπράνδος, «επίσκοπος» Κρεμόνας, αποστέλλεται στην Πόλη από τον αυτοκράτορα Όθωνα Α’ της Γερμανίας. (Είναι η δεύτερη αποστολή του. Είκοσι χρόνια πριν, το 949, εγκωμίαζε με ενθουσιώδεις μεγαλοστομίες τους Βυζαντινούς. «Ξεπερνούν όλα τα έθνη σε πλούτο και παιδεία», έγραφε τότε). Την δεύτερη φορά, ευρισκόμενος προφανώς σε διατεταγμένη υπηρεσία ενίσχυσης της παπικής προπαγάνδας και διασυρμού του Βυζαντίου στη Δύση, γράφει με πρωτοφανές μίσος κατά των Ελλήνων. Λιβελλογραφεί, χυδαιολογεί, συκοφαντεί τον αυτοκράτορα Νικηφόρο Φωκά, επιδίδεται σε απύλωτο υβρεολόγιο. («Μοχθηρόν και κακόβουλον» τον χαρακτηρίζει ο Παπαρρηγόπουλος, στον Ε’ τόμο της ιστορίας του. (Σελίδες 118-134).
Ζήτησε, η θυγατέρα του αυτοκράτορα Ρωμανού και της Θεοφανούς, να δοθεί σύζυγος στο γιο του Όθωνα. «Τι είναι αυτά που λες;» του απαντά ο αυτοκράτορας. «Μία πορφυρογέννητη, κόρη πορφυρογέννητου, να παντρευτεί βάρβαρο; Ποτέ!!!». Σκύλιασε ο αχρείος. Στο τραπέζει που παρέθεσε ο Φωκάς τον έβαλε να καθίσει στην ταπεινή 15η θέση. Οι ύβρεις και οι γελοίοι χλευασμοί, του κοπρόνου Φράγκου, κατά του αυτοκράτορα, στις επιστολές του στον πάπα και τον Όθωνα, καταλαμβάνουν ολόκληρες σελίδες. Το κακό όμως, έγινε. Τα πλούτη της Πόλης έγιναν γνωστά και θάμπωσαν τους Φράγκους. Η εξαθλιωμένη, βάρβαρη και σε δημογραφική έκρηξη τελούσα Ευρώπη, επινοεί την λύση: Σταυροφορίες, η μεγαλύτερη απάτη της παγκόσμιας ιστορίας, η πρώτη αποικιοκρατική εξόρμηση της Δύσης. Κλέφτες, λωποδύτες, πειναλέες μάζες, άγρια θηρία-οι Σταυροφόροι-ξεχύνονται στην Ρωμανία και με αποκορύφωμα το 1204, λεηλατούν, βιάζουν, φονεύουν και κακουργούν κατά των «σχισματικών» Ελλήνων.
(Ο Παπαρηγόπουλος γράφει ότι μαζί με τους Φράγκους «συνέπραττον, εις την δήωσιν και την ανηλεή και κτηνώδη βιαιοπραγίαν, Πισάται, Γεννουαίοι, Σικελοί, Άπουλοι, Ούγγροι, Ισπανοί, Γερμανοί», όλη η σημερινή Ευρωπαϊκή Ένωση).
Συγχρόνως, όσα απ’ αυτά τα τρισάθλια υποκείμενα, τους Σταυροφόρους, ήξεραν πέντε γράμματα, έγραφαν και τους «άθλους» τους, κείμενα απύθμενου μίσους κατά του Ελληνισμού. (Το οποίο καλλιεργούσε και υποδαύλιζε-ποιός άλλος;-το θηρίο της Ρώμης).
Μεταξύ των εμετικών κειμένων, στα οποία ξεχειλίζει ο φθόνος, η κακία και η παλιανθρωπιά των συντακτών τους κατά του Ελληνισμού και, κυρίως, κατά της Ορθοδόξου Πίστεως, είνα ικαι  κάποιου Γερμανού «ιεραποστόλου» ονόματι Brocardus. Αυτός υπέβαλε το 1332 υπόμνημα-μνημόνιο στο Φίλιππο ΣΤ’ της Γαλλίας, στο οποίο εξηγεί πώς θα γίνει, η τελειωτική αυτή τη φορά, διάλυση του Βυζαντίου και ο βίαιος εκλατινισμός των Ελλήνων.
Ο ψευτοϊεραπόστολος προτείνει πέντε μέτρα, για να παραμείνον αιώνια τα εδάφη της Ρωμηοσύνης στη Δύση και να υποταχθούν ολοκληρωτικά οι Έλληνες.
(Τα αποσπάσματα τα μετέφρασε ο Κυρ. Σιμόπουλος και περιέχονται στο βιβλίο του «Ξενοκρατία, Μισελληνισμός και Υποτέλεια», σελ. 249-251).
Πρώτον: Εκκαθάριση του «εσωτερικού μετώπου». Όλοι οι Λατίνοι που απαρνήθηκαν την «καθολική πίστη» και την «ρωμαϊκή Εκκλησία» με λόγο ή έργο και προσχώρησαν στη γραικική απιστία, θα καταγγέλονται ως αιρετικοί και ή θα θανατώνονται από την ιερά εξέταση ή θα εξορίζονται διά βίου.
Δεύτερον: Όλοι οι Έλληνες μοναχοί, οι ονομαζόμενοι καλόγεροι, θα εκδιωχθούν από τα κατακτημένα εδάφη και θα διασκορπιστούν σε διάφορες χώρες της Δύσης, εκτός αν αποκηρύξουν δημόσια την πλάνη τους και δηλώσουν πίστη στον πάπα. (Δοκάρι στα μάτια των Δυτικών, και τότε και τώρα, ο ορθόδοξος μοναχισμός).
Τρίτον: Για να επιστρέψουν όλοι οι «Γραικοί» (από τον λεγόμενο Καρλομάγνο και εντεύθεν έτσι μας ονομάζουν περιφρονητικά οι Φράγκοι), στην «ορθή πίστη», στον καθολισμό, και να κοπεί οριστικά ο δρόμος επιστροφής στη δογματική πλάνη, πρέπει να ξεχάσουν την γλώσσα τους. Να μην μιλάνε και να μην καταλαβαίνουν ελληνικά. (Γι’ αυτό αγωνιζόμαστε κατά των γλωσσοκτόνων βιβλίων τάχα και Γλώσσας του Δημοτικού. Χωρίς την γλώσσα, φραγκεύουμε μέσα σε μία γενιά). Για την ριζική αυτή λύση, συνεχίζει ο Γερμανός, θα απαγορευτεί η ελληνική γλώσσα και θα επιβληθεί η διδασκαλία αποκλειστικά των λατινικών (σ.σ. σήμερα των αγγλικών). «Τα παιδιά των Ελλήνων πρέπει να μαθαίνουν μόνο την δική μας γλώσσα, ώστε να διαβάζουν τα δικά μας μόνο βιβλία, να μαθαίνουν τις πλάνες τους και να ενστερνίζονται την αγία μας πίστη και το σωστό δόγμα».
Τέταρτον: Όλα τα βιβλία που υπερασπίζονται το ανατολικό χριστιανικό δόγμα, πρέπει να καούν. (Ο απόγονός του, ο Αδόλφος, υιοθέτησε την συμβουλή του). Οι Έλληνες έχουν βιβλία σύγχρονα και παλαιότερα, που περιέχουν πλάνες σχετικά με τη «ρωμαϊκή Εκκλησία» και πολλές βλασφημίες εις βάρος των τέκνων της. Όλα αυτά τα βιβλία θα αναζητηθούν με ζήλο και επιμονή από ειδικευμένα γι’ αυτό το έργο άτομα, θα συγκεντρωθούν και θα ριχτούν στην πυρά. Για την συλλογή τους θα χρησιμοποιηθούν όλα τα μέσα, από την τρομοκρατία ως τον αφορισμό.
Πέμπτον: Ειδικά στην Κωνσταντινούπολη θα συγκεντρωθεί βιαίως, στην Αγία Σοφία, ολόκληρος ο ορθόδοξος κλήρος και από τον λαό ένα τουλάχιστον άτομο από κάθε οικογένεια. «Και μετά το κήρυγμα θα κληθούν όλοι να δηλώσουν διά βοής ότι προσχωρούν στο δικό μας δόγμα ότι συμφωνούν για την ένωση των Εκκλησιών κι ότι υποτάσσονται στη ρωμαϊκή Εκκλησία και τον πατέρα μας, τον πάπα...». (Ας τα διαβάζουν αυτά οι ημιμαθείς της προοδομανίας, οι δωδεκαθεϊστές και λοιποί εκκλησιομάχοι. Ας βλέπουν την κατάντια των Ουκρανών, που εκλιπαρούν τους Φράγκους και την αγερωχία και λεβεντιά των ορθοδόξων Ρώσων. Η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι, όχι μόνο η ελπίδα μας για ανάσταση του Γένους, αλλά και η απαράθραυστος ασπίδα μας. Αν υποτασσόμεθα τότε στην «λατινικήν καλύπτραν»-πράγμα που και σήμερα επιχειρείται με την παναίρεση του Οικουμενισμού και με τους ημέτερους μεταπατερικούς λακέδες που τον δορυφορούν-το όνομα των Ελλήνων θα ήταν καταχωνιασμένο στα σκονισμένα ράφια των βιβλιοθηκών).
Ο Γερμανός «ιεραπόστολος» είναι ο πρώτος στην παγκόσμια ιστορία, που εισηγείται συστηματική, «επιστημονική», Γενοκτονία. Είναι ο πρώτος που σχεδιάζει πνευματική εκμηδένιση, εθνικό και φυλετικό αφανισμό. Το σχέδιο του εφαρμόσθηκε στην αμερικανική ήπειρο, στη νότια μέσω των Ισπανών «κονκισταδόρων (=κατακτητών) και στον βορρά με τους τυχοδιώκτες κάου-μπόυ.
(Η σφαγή και η πολιτιστική καταστροφή των ιθαγενών της Αμερικής είναι ένα γεγονός που αποσιωπάται επιμελώς. Οι Ισπανοί καταχωνιάζουν τα εγκλήματά τους. Πέραν των σφαγών, κατέφευγαν και στις προγραμματισμένες διασταυρώσεις με συστηματικό βιασμό των ιθαγενών γυναικών για τη δημιουργία μιάς φυλής μιγάδων, που εξαιτίας των βιολογικών και ανθρωπομορφικών της χαρακτηριστικών ξέκοβε από τις εθνολογικές της ρίζες και δεχόταν την επιρροή του ξένου δυνάστη. Οι εξ Ευρώπης Αμερικανοί, όχι μόνο δεν ένιωσαν τύψεις για την Γενοκτονία, αλλά την μεταμόρφωσαν σε πολιτιστικό κεφάλαιο, εντάσσοντας τη στις ηρωικές περιόδους της ιστορίας των ΗΠΑ, όπως εκφράζεται στα γουέστερν). Τα ίδια έκαναν οι Γάλλοι στην Αλγερία, οι Άγγλοι στις αποικίες του ανά τον κόσμο, οι Ολλανδοί, Βέλγοι, Γερμανοί και λοιποί «εταίροι» μας στην Αφρική, ο Χίτλερ στην Ρωσία, στην Ελλάδα και στις χώρες των μη Αρείων, που κατακτούσε. Τα ίδια κάνουν και πάλι με τα μνημόνια στην πατρίδα μας, χρησιμοποιώντας βεβαίως τους χρήσιμους «Κουίσλιγκ».

Το ερώτημα που γεννιέται είναι: τι δουλειά έχουμε εμείς οι Έλληνες στην Φραγκογερμανική Ένωση; Γιατί παραμένουμε σ’ αυτήν την φιδοφωλιά; Ως πότε «θα ανήκομεν», δηλαδή θα σκύβουμε ταπεινωμένοι και κατασυκοφαντημένοι το κεφάλι, στην διεφθαρμένη πόρνη, «την Δύσιν»;

35 σχόλια:

  1. ἀγαπητἐ Δημήτρη,

    σἐ γνωρίζω ἀπὸ τἀ ἄρθρα σου καὶ τὶς ἐκπομπές σου καὶ σὲ ἐκτιμῶ, ἰδιαιτέρως γιὰ τὴν φιλοπατρία σου.

    Ως πότε «θα ανήκομεν», δηλαδή θα σκύβουμε ταπεινωμένοι και κατασυκοφαντημένοι το κεφάλι, στην διεφθαρμένη πόρνη, «την Δύσιν»;

    Ἀπάντηση: ὅσο δὲν μπορεῖς νὰ παράγεις αὐτὰ ποὺ καταναλώνεις.

    Δύο φορὲς πῆγες νὰ ἀλλάξεις γεωστρατηγικὸ προσανατολισμὸ καὶ δύο φορἐς ἔγινε ἐμφύλιος: 1915 καὶ 1946.

    Ἡ πολιτικὴ εἶναι τοῦ ἐφικτοῦ καὶ ὄχι τοῦ εὐκταίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όταν διαβάζεις την ιστορία με παραμορφωτικούς φακούς φανατικού και προκατειλημμένου τότε γράφεις τέτοιες γραφικότητες όπως αυτές που διαβάζει κανείς στο κείμενο που αναρτήθηκε εδώ και φαίνεται ότι ο συγγραφέας του έχει παραμείνει πράγματι στον μεσαίωνα. Δυστυχώς, με τους τηλε-βιβλιοπώλες χύμα ιστορίας και τους “παλαιοημερολογίτες” μπλόγκερς έχει διαχυθεί μία λούμπεν καφενειακού τύπου ιστορική αφήγηση που ανακατώνει παραμορφωμένες περιγραφές ιστορικών γεγονότων, προφητείες και οπαδικό φανατισμό σε έναν απερίγραπτο αχταρμά. Διαβάστε το παρακάτω απόσπασμα από την Ιστορία της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας του Α. Βασίλιεφ, και σκεφτείτε αν η μισαλλοδοξία και οι εγκληματικές ενέργειες ήταν “προνόμιο” μόνο των Δυτικών... Τα γεγονότα που περιγράφει συνέβησαν πριν την κατάληψη της Κων-πολης από τους Σταυροφόρους.

    “... o ο πληθυσμός της πρωτευούσης (Κω-πολης) άφησε να εκδηλωθεί όλο το μίσος για τους Λατίνους, και επετέθη εναντίον της περιοχής τους σφάζοντας Λατίνους χωρίς διάκριση φύλου ή ηλικίας. Το εξαγριωμένο πλήθος δεν κατέστρεφε μόνο τα σπίτια αλλά και τις Λατινικές εκκλησίες, καθώς και τα φιλανθρωπικά ιδρύματα. Σε ένα νοσοκομείο μάλιστα σκοτώθηκαν οι άρρωστοι που ήταν στα κρεβέτια τους. Ο αντιπρόσωπος του Πάπα απεκεφαλίσθη, ενώ πολλοί Λατίνοι επωλήθησαν ως δούλοι στις Τουρκικές αγορές. Με την σφαγή του 1182 των Λατίνων, όπως λέει ο Ουσπένσκι, “ο σπόρος της φανατικής έχθρας που υφίστατο μεταξύ Δύσεως και Ανατολής, αν δεν φυτεύθηκε, εν τούτοις αυξήθηκε”. Ο Παντοδύναμος Αλέξιος Κομνηνός φυλακίσθηκε και τυφλώθηκε...και ο Ανδρόνικος Κομνηνός διέταξε τον πνιγμό της Αυτοκράτειρας Μαρίας... Λίγες μέρες αργότερα, παρά την υπόσχεση που έδωσε να σεβαστεί την ζωή του Αλεξίου Β, διέταξε κρυφά τον πνιγμό του...” (Ιστορία της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, Α.Α. Βασίλιεφ, μευτ. Δημ. Σαβράμη, 1954, σελ. 467-8).

    Αλήθεια για όλα αυτά ο συγγραφέας του αντιδυτικού πονήματος είναι υπερήφανος ως “απόγονος” των “βυζαντινών”; Η ιστορία της Ευρώπης δεν σταμάτησε στον 15ο αιώνα. Από εκεί αρχίζει... όταν η Ευρώπη αρχίζει να αποτινάζει τον θερησκευτικό φανατισμό και την βαρβαρότητα και ανακαλύπτει την Αρχαία Ελλάδα, τις επιστήμες και την δημοκρατία. Φυσικά όλα αυτά δεν ήταν καθόλου ειδυλλιακά και ανώδυνα, αλλά χωρίς αυτήν την εξέλιξη στην Ευρώπη, δεν θα υπήρχε καν σήμερα ανεξάρτητο ελληνικό κράτος. Αν νομίζετε ότι ανατολικότερα, ή βορειοανατολικότερα, υπάρχει κάτι το οποίο είναι τόσο ελκυστικό ώστε να φύγετε από την “κόλαση” της Δύσης, μπορείτε ανά πάσα στιγμή να βγάλετε εισιτήριο χωρίς επιστροφή. (Πριν όχι πολλά χρόνια πολλοί από τους ηττημένους του ελληνικού εμφυλίου το έκαναν, και μετά παρακαλούσαν να ξαναγυρίσουν στην δυτική ...“κόλαση”...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @Harry Cane Χωρίς να επιχειρώ να αναιρέσω το πνεύμα των όσων γράφεις και ειδικά όσων συμπεραίνεις, θα ήθελα να σου υπενθυμίσω τα όσα προηγήθηκαν των όσων αναφέρεις. Τι γέννησε το μίσος των βυζαντινών άραγε; Μήπως ήταν η διείσδυση των Ενετών και λοιπών Λατίνων και τα μνημόνια της εποχής(βλ. Χρυσόβουλα και παραχωρήσεις) που δόθηκαν σε πολλές περιπτώσεις εκβιαστικά, τρώγοντας σαν το σαράκι την Ανατολική αυτοκρατορία. Τι ακολούθησε αργότερα; Οι σταυροφορίες και η άλωση του 1204 τι σχέση είχαν με τα παραπάνω; Οι ομοιότητες, τηρουμένων των αναλογιών και των διαφορετικών εποχών, δεν είναι λίγες και σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να λησμονούνται και να μας διαφεύγουν. Οι εποχές σαφώς και έχουν αλλάξει. Οι πολιτικές δεν είναι δυνατό να διαμορφώνονται από ιδεοληψίες, μίση και φανατισμούς. Όμως η ρεαλιστική προσέγγιση ακόμα και σήμερα επιβάλει αν μη τι άλλο κάποιον σκεπτικισμό έναντι της δύσης και μια αναπροσαρμογή της πολιτικής μας ως προς την δυνατότητα ευελιξίας της και τους προσανατολισμούς της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Είναι βέβαιο ότι το αντιδυτικό αυτό παραλήρημα, το έγραψε ο Δάσκαλός (ναι, με δέλτα κεφαλαίο) Δημήτρης Νατσιός, τον οποίο τόσο εκτιμώ;

    Βρε μπας κι είναι πρωταπριλιάτικη φάρσα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μα κι αυτό πάλι!!! "..Αν νομίζετε ότι ανατολικότερα, ή βορειοανατολικότερα, υπάρχει κάτι το οποίο είναι τόσο ελκυστικό ώστε να φύγετε από την “κόλαση” της Δύσης, μπορείτε ανά πάσα στιγμή να βγάλετε εισιτήριο χωρίς επιστροφή. (Πριν όχι πολλά χρόνια πολλοί από τους ηττημένους του ελληνικού εμφυλίου το έκαναν, και μετά παρακαλούσαν να ξαναγυρίσουν στην δυτική ...“κόλαση”..." το αποκορύφομα της σκέψης, είναι δαν το άρμεγμα που μετά δίνει κλωτσιά στο κουβέ με το γάλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ Γ. Καστρινό. Ασφαλώς και η σφαγή αυτή έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην όξυνση μεταξύ Βυζαντινών και Δυτικών. Και σε όλα όσα επακολούθησαν. Το αναφέρουν οι ιστορικοί εκείνης της περιόδου. Ο Σπυρίδων Λάμπρου περιγράφει ακόμη γλαφυρότερα τα “κατορθώματα” του φανατισμένου βυζαντινού όχλου της Κων-πολης: “ Ουδ' αυτά τα εν τοις σπλάχνοις των μητέρων έμβρυα έτυχον ελέους παρά του φανατικού όχλου”, Ιστορία της Ελλάδος, 1908, (Οι τελευταίοι Κομνηνοί). Αμέσως μετά σφαγή αυτή άρχισαν θερμά επεισόδια μεταξύ δυτικών και βυζαντινών, διότι μόλις Ιταλικά πλοία περισυνέλεξαν τους πρόσφυγες δυτικούς από την Κων/πολη, άρχισαν να επιτίθενται σε αντίποινα εναντίον των ελληνικών παραλίων και εναντίον βυζαντινών πλοίων. Ο Σ. Λάμπρου γράφει: “Ούτως η ελληνική Ανατολή και η Δύσις είχον προβή εις αμοιβαίαν αιματηράν ρήξιν, προάγγελον των εκ της Εσπερίας δεινών...”. Και συνδέει την σφαγή των Λατίνων με την πολιορκία της Θεσ-νίκης από τους Νορμανδούς 3 χρόνια αργότερα, και με την άλωση του 1204.

    Και φυσικά η άλωση της Πόλης από τους Σταυροφόρους δεν ήταν πολιτιστική επιχείρηση, αλλά κατακτητική και ληστρική πράξη. Κανένας σύγχρονος δυτικοευρωπαίος ιστορικός δεν το αρνείται αυτό. Αλλά οι δυτικοί εκείνη την περίοδο ήταν σε ημι-βάρβαρη κατάσταση. Ενώ η “ελληνική Ανατολή” υποτίθεται ότι ήταν “πολιτισμένη”. Αν θέλεις να αρχίσεις το blame-game (και ψάχνεις για δυτικά “μνημόνια” στους Κομνηνούς), τότε παραμένεις σε επίπεδο οπαδού και δεν μπορεί να ανέβεις σε επίπεδο νηφάλιας ανάλυσης της ιστορικής κατάστασης. Εξ άλλου, ο ίδιος ο όχλος που υποδέχθηκε σαν σωτήρα τον Ανδρόνικο και συμμετείχε στην σφαγή αυτή, μετά από μερικά χρόνια κατακρεούργησε στους δρόμους της Κων-πολης και τον ίδιον τον Ανδρόνικο. Και όλα αυτά στην “πολιτιστική πρωτεύουσα”!

    Άλλο επαναπροσδιορισμός της εθνικής μας πολιτικής, και άλλο δαιμονοποίηση της Δύσης. Το κείμενο είναι ταλιμπανικό. Σχεδόν απαράλλαχτα θα έγραφε εναντίον της “πόρνης Δύσεως” και ένας οποιοσδήποτε φανατικός ισλαμιστής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @ Κ. N. Αθανασιάδη, ο σοβιετικός κομμουνισμός επίσης δαιμονοποιούσε την “διεφθαρμένη δύση”. Γι αυτό σήκωνε “σιδηρά παραπετάσματα”, για να μη μιανθούν από αυτήν. Ο Στάλιν κατά τις εκκαθαρίσεις της δεκαετίας 1930, θεωρούσε εξ ορισμού ύποπτο οποιοδήποτε στέλεχος του ΚΚΣΕ που είχε πάει σε δυτική χώρα. Αυτούς που πολέμησαν στον Ισπανικό εμφύλιο εναντίον του Φράνκο, και τους Ισπανούς κομμουνιστές που ζήτησαν άσυλο στην σοβιετική ένωση τους εξαφάνισε στις χιονισμένες τούνδρες. Οι Έλληνες κομμουνιστές που πήγαν στο ανατολικό μπλοκ να ζήσουν τον κομμουνιστικό παράδεισο, βρήκαν την σοβιετική κόλαση. Έχω συναντήσει τέτοια άτομα που κάποιοι μάλιστα ήταν υψηλόβαθμα στελέχη του κόμματος και μου τα είπαν από πρώτο χέρι. Αν είσαι κομμουνιστής σε καταλαβαίνω, αλλά δεν σου έχυσα εγώ το “γάλα”. Ο συγγραφέας του αντιδυτικού πονήματος, ενώ καταγγέλλει τον σταλινισμό, μοιράζεται με αυτόν το ίδιο αντι-δυτικό παραλήρημα. Στην σύγχρονη Ρωσία επίσης υπάρχουν πανσλαβιστές ταλιμπάν που δημοσιεύουν παραληρηματικά κείμενα απύθμενου φανατισμού εναντίον της αμαρτωλής δύσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @HarryCane

    Πάσχει ο συλλογισμός σας...

    Ο αντιδυτικισμος δεν είναι προνόμιο ούτε κατάλοιπο μόνο των σοβιετικών, ξέρετε.

    Επίσης προσέξτε μήπως κοιτάζοντας δυτικα βορειοδυτικά καταλήξουμε χειρότερα από την Απω ανατολή, ή παύσουμε να υπάρχουμε.

    Ο Λιουτπαρδος της Κρεμόνα ήταν απεσταλμένος του "Αυτοκράτορα" Όθωνα των Γερμανών, ο οποίος πήγε στην Πόλη για να πετύχει την αναγνώριση του από τον Βυζαντινό Αυτοκράτορα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. John Waves, δεν έγραψα πουθενά ότι ο αντι-δυτικισμός είναι “προνόμιο” των σοβιετικών. Πριν τον σοβιετικό “αντι-δυτικισμό” υπήρχε ο πανσλαβικός “αντιδυτικισμός”. Και πρώτα-πρώτα έγραψα ότι αυτού του τύπου η δαιμονοποίηση της Δύσεως αποτελεί σήμερα μάλλον “προνόμιο” των φανατικών ισλαμιστών.

    Το ότι η “δύση” βρίσκεται σε κρίση δεν υπάρχει αμφιβολία – αλλά όπου αυτοί που ασπάζονται αυτές τις “αντι-δυτικές”, όπως λες, απόψεις κατόρθωσαν να γίνουν καθεστώς, τότε πολύ σύντομα αυτά τα καθεστώτα έγιναν τυραννικά και αφόρητα για τους πολίτες, και υποθέτω ότι οι περισσότεροι που εμφανίζονται εδώ λάβροι κατά της δύσης, δεν θα μπορούσαν να ζήσουν ούτε μία μέρα κάτω από τέτοια καθεστώτα. Και το πιό αντιφατικό είναι ότι οι άρχουσες ελίτ σε όλα αυτά τα αντι-δυτικά καθεστώτα καταναλώνουν φανατικά δυτικά προϊόντα και “δυτική παρακμή”, ενώ οι υπόλοιποι ζούνε σε καθεστώς στέρησης και καταπίεσης. (Παράδειγμα ο Κιμ Γιογκ Ιλ που ενώ έβγαζε πύρινους λόγους κατά της δυτικής παρακμής, κατανάλωνε λίτρα Hennessy και έβλεπε γουέστερν και πορνό σε ιδωτικές αίθουσες προβολών.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @ Harry Cane,
    Εντυπωσιακο το μπάσιμο σου, αλλά εντυπωσιάζεις όποιον δεν ξέρει ιστορία.

    Αλλο η κίνηση του όχλου, ο οποίος με το δίκιο του κινήθηκε εναντίον των Ενετών, άλλο η συλλογική συμπεριφορά, η προσχεδιασμένη.

    Το μίσος εναντίον των Ενετών οι οποίοι είχα γίνει υπέτιοι συμφοράς και δυστυχίας στο Βυζάντιο που κράτησε τους βάρβαρους απο Βορρα και Ανατολή επί πολλών αιώνων ( από 1123 χρόνια τα 600 τουλαχιστον πολεμούσε με εχθρούς που δεν γνώριζαν τι θα πει έλεος) σιγόβραζε και για όποιον γνωρίζει ιστορία όταν όχλος ξεσπάσει δεν αφήνει τίποτε όρθιο.

    Αλλά υπολοίπεται παρα πολύ με όσα έκαναν οι Λατίνοι - ΟΧΙ ΩΣ ΟΧΛΟΣ ΑΛΛΑ ΜΕ ΣΧΕΔΙΟ - στην Κύπρο ή στους ιερούς τόπους για να μην αναφέρω το 1204, ή για να μην ξεχνιόμαστε τι έκαναν στον Νέο κόσμο πέντε αιώνες αργότερα.

    Ας πούμε λίγα για την Κύπρο, που είναι δίπλα μας:

    "Οι Φράγκοι και οι Αρμένιοι διέτρεξαν ολόκληρο το νησί ληστεύοντας και λεηλατώντας κάθε κτήριο, Εκκλησίες και μοναστήρια, καταστήματα και ιδιωτικές κατοικίες. Τα σπαρτά πυρπολήθηκαν τα κοπάδια αρπάχτηκαν και ολόκληρος ο πληθυσμός οδηγήθηκε στα παράλια. Οι γυναίκες βιάστηκαν και οι ανήμποροι γέροι σφαγιάστηκαν. Ακόμα και οι Ούνοι και οι Μογγόλοι θα ζήλευαν τους φόνους και τις αρπαγές που έγιναν. Ο εφιάλτης κράτησε 3 βδομάδες. Όταν ο Ρεϋνάλδος άκουσε ότι ο αυτοκρατορικός στόλος ήταν στο δρόμο για την Κύπρο το έσκασε αφού υποχρέωσε τους κατοίκους να αγοράσουν τον εαυτό τους με ότι χρήματα είχαν απομείνει.

    Η Κύπρος δεν συνήλθε ποτέ από την ερήμωση που προκάλεσαν οι Γάλοι και οι Αρμένιοι.
    100 χρόνια αργότερα με διαταγή του Πάπα, όσοι από του Έλληνες κληρικούς δεν αποδέχτηκαν τον καθολικισμό παραδόθηκαν στην πυρά.

    Λοιπόν αγαπητέ μου, αν κάνουμε ισολογισμό βίας εμείς οι Ρωμιοί ή Γρεκοί είμαστε αγγελούδια μπροστά σ αυτά τα τέρατα που ακόμα σήμερα τον 21ο αιώνα ασκούν τη βία με το ίδιο ρυθμό, αλλά με πολιτισμένα όπλα. Οι δύο ατομικές βόμβες ήταν ένα απο αυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δυστυχώς αυτά είναι κείμενα τυφλού θρησκευτικού φανατισμού και μας πάνε πολύ πίσω. Ο άλλος άρχισε να λέει και για ατομικές βόμβες. Καλά τόσο τριτοκοσμικά σκεπτόμενοι υπάρχουν στην Ελλάδα και μετ απορούμε για τα χάλια. Αλλά όλο οι άλλοι φταίνε; Και για την Κύπρο οι Φράγκοι φταίνε κι όχι οι μ@κακίες που κάναμε εκεί, έτσι πιστεύουν μερικοί σαν τον angeta.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ Harry cane,

    γράφεις:

    Η ιστορία της Ευρώπης δεν σταμάτησε στον 15ο αιώνα. Από εκεί αρχίζει... όταν η Ευρώπη αρχίζει να αποτινάζει τον θερησκευτικό φανατισμό και την βαρβαρότητα και ανακαλύπτει την Αρχαία Ελλάδα, τις επιστήμες και την δημοκρατία.

    @ Harry,

    Γράφεις «Η ιστορία της Ευρώπης δεν σταμάτησε στον 15ο αιώνα. Από εκεί αρχίζει... όταν η Ευρώπη αρχίζει να αποτινάζει τον θρησκευτικό φανατισμό και την βαρβαρότητα και ανακαλύπτει την Αρχαία Ελλάδα, τις επιστήμες και την δημοκρατία»
    Δύο λάθη κάνεις. Πρώτον η Δύση δεν ανακάλυψε τον ουμανισμό τον 15 αιώνα, αλλά πολύ νωρίτερα. Ο Μπρωντέλ τοποθετεί αυτή την αλλαγή τον 14ο και οι σοβαροί μεσαιωνολόγοι τον 13ον (Θωμάς Ακινάτης) ενώ υπάρχουν και άλλοι που θεωρούν ότι πάντα υπήρχε μια μερίδα που γνώριζαν την αρχαία ελληνική γραμματεία. Στην καθ ημάς Ανατολή ο ουμανισμός δεν σταμάτησε ποτέ να υπάρχει.
    Δεύτερον ο θρησκευτικός φανατισμός στην Δύση κάθε άλλο παρά σταμάτησε τον 15ο αιώνα.
    Η λεηλασία του Νέου κόσμου έγινε με πάρα μα πάρα πολύ μεγάλο θρησκευτικό φανατισμό. Το δε κυνήγι Μαγισσών , αποτέλεσμα του θρησκευτικού φονταμενταλισμού, έγινε τον 16ο αιώνα.
    Λοιπόν κύριε μορφωμένε, βγάλε τις παρωπίδες και κοίταξε τη Δύση με ανοιχτά μάτια. Είναι μια όντως βάρβαρη συμμορία εγκληματιών.
    Οι περισσότεροι Μεγάλοι φωτισμένοι του 15ου και 16ου αιώνα δεν αφιέρωσαν ούτε μια λέξη για την γενοκτονία των αυτοχθόνων του Νέου κόσμου. Ο δε Θερβάντες που τους «μαρτύρησε» ρίχτηκε στα μπουντρούμια της φυλακής, μέσα στην οποία έγραψε αυτό το Αριστούργημα με Αλφα Κεφαλαίο.
    Ωστόσο σε ένα έχεις δίκιο: Η Ιστορία της Ευρώπης δεν σταμάτησε τον 15ον αιώνα. Τότε ακριβώς όρμησε με μία ασύλληπτη ένταση βαρβαρότητας, όταν ακριβώς η ουμανιστική Ανατολή έσβησε, εξ αιτίας της ανίκητης βαρβαρότητας της Δύσης και του Ισλάμ.
    Αυτή η ιστορία επαναλαμβάνεται σήμερα. Όποιος δεν το βλέπει είναι και τυφλός και αμόρφωτος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ Αλέξανδρε,

    μάλλον δεν κατάλαβες ότι αυτή η λεηλασία της Κύπρου έγινε πριν τα γεγονότα που αναφέρει ο Harry cane.

    Και καλά θα κάνεις να απαντάς με στοιχεία και όχι αφορισμούς.

    Γιατι πού βλέπεις στο σχόλιο μου θρησκευτικότητα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Τι να καταλάβω, εσύ πετάς διάφορα χωρίς να γράφεις ποιός τάγραψε με επιδρομές και ότι λάχει, εδώ ο Νάτσιος έβαλε το θέμα της κόντρας του Βυζαντίου με τους παπικούς και την δύση κι εγώ πιστεύω ότι ο Χάρυ ήταν εντός θέματος και έδωσε με στοιχεία κάτι που εγώ δεν ήξερα. Γιατί σε μιά τέτοια κόντρα φταίνε κι οι δύο. Κι εσύ πετάγεσαι μετά εκτος θέματος και γράφεις ότι ναναι, εντάξει γράψε τα πάντα όλα για βάνδαλους βισιγότθους οστρογότθους σλάβους βούλγαρους με λεηλασίες σφαγές και τι θέλεις να αποδείξεις; Ότι δεν έγιναν σφαγές από τους βυζαντινούς; Αφού τα γράφει η ιστορία. Καλά σας λεει καφενέ, το μακρύ και το κοντό του ο καθένας, μπλα, πμπλα, πλααα, για να μην παραδεχτούμε και τα χάλια μας και να μας φταίνε οι άλλοι, να κλαίμε και τη μοίρα μας... Δε παρατάτε τα βυζάντια και τα περασμένα μεγαλεία να δούμε τι σκ@τά είμαστε τώρα και να κάτσουμε τα σοβαρευτούμε κι όχι να βρίζουμε αυτούς που κάνανε πολιτισμό, οικονομία βιομηχανία και μας πουλάνε και εμείς αγοράζουμε τα πάντα όλα γιατί όλη μέρα είμαστε στον καφενέ με ένα φραπέ και κάνουμμε θεωρία και μπλα-πλα και δεν μαθαίνουμε και δε παράγουμνε τίποτε και τρώμε τα κουτόχορτα του ενός και του αλλουνού. Ε φτάνει!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Γιατί είμαι εκτός θέματος? Ο Harry Cane αναφέρεται στην εποχή των Σταυροφοριών, το ίδιο και εγώ. Αυτά που αναφέρω για την Κύπρο έγινα το έτος 1156 και τα αναφέρει ο Στίβεν Ρανσιμαν στο τρίτομο βιβλίο του η ιστορία των σταυροφοριών.
    Αυτά που λέει Harry cane συνέβησαν το 1182 και τα γράφει Ο Βασίλιεφ,(είμαι τώρα στην σελίδα 350, δεν έχω φτάσει στις σταυροφορίες) ωστόσο άλλοι ιστορικοί τα αναφέρουν δικαιολογώντας την αγανάκτηση του όχλου, όπως λ.χ. ο Οστρογκόρσκι. Επίσης ο Ράνσιμαν γράφει ότι με τα γεγονότα της Κύπρου επήλθε η ρήξη με την λατινική Δύση και με τον Πάπα, ο οποίος δεν ακολούθησε τις θέσεις του παπα Ουρβανού για τους στόχους των σταυροφοριών. Οποιος έχει υπομονή να διαβάσει 1500 σελίδες για την ιστορία των σταυροφοριών τότε θα δει το Βυζάντιο με άλλα μάτια.

    Γράφεις παρακάτω για παραγωγή πολιτισμού.

    Η Δύση μόνο πολιτισμό δεν έκανε, εκτός και αν εσύ θεωρείς το αυτοκίνητο, το κινητό και το χάμπουργκερ πολιτισμό.

    Το ζήτημα με τούτα και με κείνα είναι ότι τα 1300000 Ευρώ που πήρε η Ρεπούση έχουν πιάσει τόπο και γίνατε όλοι σας μισελληνες και μιλάτε για σφαγές στο Βυζάντιο, όταν δεν έχετε διαβάσει ούτε μια σελίδα για την Βυζαντινή ιστορία.

    Τέλος για να ξεφύγουμε από τα σκατά μας πρέπει να αγαπήσουμε τον τόπο μας, αν εμείς όπως ισχυρίζεσαι είμαστε σφάχτες τότε δεν αξίζει τον κόπο να σωθούμε. Ας κάτσουμε κάτω απο τον ζυγό των ανθρωπιστών Γερμανών, που αγοράζουν από την δική μας Τράπεζα λεφτα με 1% και μας δανείζουν με 5% και με 15%.
    Τέτοιοι που είμαστε καλά να πάθουμε! Μην κλαψουρίζεις λοιπόν, γιατι το ότι δεν παράγουμε κάποιος κλείνει τις παραγωγικές μας μονάδες, γιατι τελεί υπό υπηρεσία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @ angeta. Τρία πουλάκια κάθονταν. Εξ άλλου η φρασεολογία που χρησιμοποιείς από την αρχή προϊδεάζει για συζήτηση επιπέδου καφενείου “φιλάθλων”.

    Μάλλον δεν κατάλαβες και προσπαθείς να “παραδώσεις” και “μαθήματα”. Τον 15ο αιώνα τον αναφέρω για 2 λόγους. Πρώτον διότι τότε τελειώνει και τυπικά το Βυζάντιο, και δεύτερον, γιατί τότε σχεδόν όλη η Δυτική Ευρώπη έχει μπει στην τροχιά της Αναγέννησης. Μεμονωμένες απαρχές της Αναγέννησης ήδη υπάρχουν από τον 12ο αιώνα κυρίως σε Ιταλικές πόλεις. Δεν είναι αυτό το θέμα της συζήτησης, αλλά το ότι, ενώ η Δύση πέρασε μέσα από Σκοτεινούς Χρόνους και Μεσαίωνα, μόλις ήρθε σε επαφή με τον κλασικό πολιτισμό μπόρεσε σε πολύ σύντομο να δημιουργήσει πολιτισμό και τεχνολογία, ενώ το Βυζάντιο, παρόλο που δεν καταλύθηκε πρόωρα από βαρβαρική επέλαση, ακολούθησε την αντίστροφη πορεία: Παρακμάζει πολιτισμικά, κοινωνικά, οικονομικά, στρατιωτικά, και τελικά παραδίδεται στους Τούρκους. Και θα έπεφτε στα χέρια των Τούρκων μισόν αιώνα πρωτύτερα, αν δεν μεσολαβούσε η σύγκρουση Βαγιαζήτ με Ταμερλάνο. Αλλά καλύτερα από εμένα τα περιγράφει ο Κορνήλιος Καστοριάδης:

    “Το Βυζάντιο δεν χρειάστηκε να διασχίσει την περίοδο της απόλυτης βαρβαροτητας που διήνυσε η Δυτική Ευρώπη, από τον 5ο ως τον 11ο αιώνα. Ομως, παρά ταύτα, ο πολιτισμός του Βυζαντίου στις μεγάλες του γραμμές αποτελεί μια στατική εικόνα απολιθωμένων μορφών.

    Οι Βυζαντινοί κληρονομούν ό,τι περίπου σώζεται μέχρι και σήμερα από την αρχαία ελληνική γραμματεία (αφαιρουμένων των έργων που οι ίδιοι απο μένος ή αμάθεια κατέστρεψαν). Από τους Βυζαντινούς, την παίρνουν και την μεταφράζουν οι Άραβες και, στη συνέχεια, οι Δυτικοευρωπαίοι.

    Στους Δυτικοευρωπαίους η ανακάλυψη των αρχαίων ελληνικών κειμένων δημιουργεί έναν εκρηκτικό συγκλονισμό, του οποίου το πρώτο κορυφωμα ήταν η Αναγέννηση, αλλά που οι δονήσεις του δεν σταματούν. Κατα περιόδους διαπιστώνεται κατι σαν «επιστροφή στους Αρχαίους Έλληνες».

    Ο βυζαντινός πολιτισμός είναι πολιτισμός θεοκρατικής ετερονομίας, αυτοκρατορικού αυταρχισμού και πνευματικού δογματισμού. Στο Βυζάντιο δεν υπάρχουν πολίτες, αλλα υπήκοοι του αυτοκράτορα. Στο Βυζάντιο δεν καλλιεργείται ο στοχασμός, αλλά μόνον ο σχολιασμός ιερών κειμένων.

    Η Δυτική Ευρώπη μπόρεσε, με τη σειρά της, να μεγαλουργήσει επι σχεδόν δέκα αιώνες. Τούτο συνέβη, διότι μπόρεσε ακριβώς να συγκροτήσει μέσα απο τις δυο Αναγεννησεις – δηλαδή τη στροφή στη μελέτη της κλασικής εποχής και το κίνημα του Διαφωτισμού με τις μετέπειτα εξελίξεις – μιά σχέση δημιουργικού διαλόγου με τα αρχαία ελληνικά κείμενα και όχι μιμητικής επανάληψης.

    Ο δυτικός πολιτισμός, όπως ήδη ανέφερα, περνά σήμερα μια βαθειά κρίση. Δεν ξέρουμε εάν και πότε θα μπορέσουν οι δυτικοί λαοί να την ξεπεράσουν. Είτε το θέλουμε είτε όχι, στο ίδιο καράβι είμαστε μπαρκαρισμένοι κι εμείς· και δεν εννοώ τις οικονομικές ή διπλωματικές διασυνδέσεις. Εαν μπορέσουμε να αφομοιώσουμε δημιουργικά τον απέραντο πολιτισμικό πλούτο που δημιούργησε η Δύση – ο οποίος εμπεριέχει, έστω και ανεπαρκώς, την αρχαίαα ελληνική αναφορά – θα μπορέσουμε ίσως να μιλήσουμε μιαν πραγματικά δική μας γλώσσα και να παίξουμε την παρτίδα μας σε μια νέα πολιτισμική συμφωνία. Αλλιώς, θα εξακολουθήσουμε να βραζουμε στο ζουμί μας και να καλλιεργο'υμε την περιθωριακή μας ασημαντότητα.”

    Κ.Καστοριάδης, “Η Δύση, το Βυζάντιο, και η σχέση μας με την παράδοση” από διάλεξη του 1994, εκδ. Πόλις, 2000 (από αφιέρωμα στον Κ.Καστ.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Να ξεκινήσω και γω με το ίδιο στυλάκι σου δηλαδή τρία πουλάκια κάθονταν το τρίτο κατεβαίνει; ή να δώσω τόπο στην οργή. Ας πράξω το δεύτερο καθόσον παρουσιάζεις το σύνδρομο και τον φανατισμό του νεοφώτιστου!


    Γράφεις «Δεν είναι αυτό το θέμα της συζήτησης, αλλά το ότι, ενώ η Δύση πέρασε μέσα από Σκοτεινούς Χρόνους και Μεσαίωνα, μόλις ήρθε σε επαφή με τον κλασικό πολιτισμό μπόρεσε σε πολύ σύντομο να δημιουργήσει πολιτισμό και τεχνολογία»
    Στο προηγούμενο σχόλιο μου χρησιμοποίησα τον δόκιμο όρο «ουμανισμός» που σημαίνει «επαφή με τον κλασσικό πολιτισμό» αλλά εσύ ούτε που το κατάλαβες. Μάλιστα σου ανέφερα και τον Θωμά, ο οποίος είναι ο σοβαρότερος εκπρόσωπος του σχολαστικισμού όπερ και σημαίνει επαφή με την κλασσική Ελλάδα και δη με τον Αριστοτέλη, δηλαδή με τον τελευταίο κλασικό που ανακάλυψε η Δύση!
    Μάλλον αυτά είναι πολύ ψιλά γράμματα για σένα. Δεν καταλαβαίνεις γρι!
    Γράφεις «ενώ το Βυζάντιο, παρόλο που δεν καταλύθηκε πρόωρα από βαρβαρική επέλαση, ακολούθησε την αντίστροφη πορεία: Παρακμάζει πολιτισμικά, κοινωνικά, οικονομικά, στρατιωτικά, και τελικά παραδίδεται στους Τούρκους. Και θα έπεφτε στα χέρια των Τούρκων μισόν αιώνα πρωτύτερα, αν δεν μεσολαβούσε η σύγκρουση Βαγιαζήτ με Ταμερλάνο. Αλλά καλύτερα από εμένα τα περιγράφει ο Κορνήλιος Καστοριάδης»
    Μπορείς να τα βάλεις σε μια σοβαρή ιστορική σειρά; Γιατί έτσι χύμα δυσκολεύομαι να σε παρακολουθήσω. Αλλά ας τα βάλω εγώ.
    13ος αιώνας Ξεκινάει η τελευταία Βυζαντινή Αναγέννηση, (βλ Ράνσιμαν, και αν θέλεις μπορώ να σου αναφέρω και καμιά δεκαριά άλλους, αλλά ας σταθούμε εδώ)
    14ος αιώνας Ταμερλάνος, ανακωχή στο Βυζάντιο.
    15ος αιώνας: Άλωση και μετανάστευση των διανοούμενων του Βυζαντίου στη Δύση οι οποίοι και βάζουν φωτιά στον ουμανισμό που έχει ξεκινήσει κατά τον Μπρωντέλ τον 14ο αιώνα, κατά άλλους τον 13ο και κατά άλλους δεν πέθανε ποτέ. (Μην ξεχνάς ότι ο ουμανισμός «χαρακτηρίζεται από την επιστροφή στην αρχαία κείμενα", είναι όπως λες και συ « η επαφή με την κλασσική Ελλάδα»)

    Τον Κορνήλιο Καστοριάδη τον έχω διαβάσει, αλλά δεν είναι καν Μεσαιωνολόγος και ούτε που έχει ιδέα για το Βυζάντιο. Είναι ένα πολύ σοβαρός κριτής του καπιταλισμού, έχει σοβαρότατες απόψεις για την οικολογία και την αντίφαση μεταξύ καπιταλισμού και ηθικής τάξης, αλλά περί Βυζαντίου είναι βαθειά επηρεασμένος από την γαλλική επανάσταση, που οι εκπρόσωποί τους το απαξιούν παντελώς.

    παρακάτω :
    Γράφεις ένα κείμενο με παρενθέσεις που σημαίνει ότι αντιγράφεις τον Καστοριάδη.
    Όντως υπάρχει μια σχολή της Δύσης (δεν είναι μόνο ο Καστοριάδης) η οποία θέλει να εκμηδενίσει τον ρόλο του Βυζαντίου στα ευρωπαϊκά τεκταινόμενα, αφού τον 15ο αιώνα ήταν ο Μεγάλος ηττημένος. Χρειάστηκαν να περάσουν κάποιοι αιώνες για να καταλυθούν αυτές οι απόψεις και να λάμψει η αλήθεια για έναν πολιτισμό που όχι μόνο ήταν φάρος στην Ανατολή και στην Δύση, αλλά χωρίς αυτόν η Δύση σήμερα θα ήταν με μπούργκες και μαντήλες.
    Κρίμα για τον μεγάλο στοχαστή, που εκτιμώ σφόδρα για τις οικολογικές του απόψεις, αλλά όχι για τις ιστορικές.
    Τέλος θα συμφωνούσα πλήρως στην τελευταία παράγραφο, αν αντί για « Εάν μπορέσουμε να αφομοιώσουμε δημιουργικά τον απέραντο πολιτισμικό πλούτο που δημιούργησε η Ελλάδα, από την αρχαιότητα μέχρι τον 15ο αιώνα» ……..

    Η Δύση αγαπητέ μου δεν δημιούργησε πολιτισμό. Όλη η φιλοσοφία της στρέφεται γύρω από τους κλασσικούς. Εξαίρεση αποτελούν αυτοί που οδήγησαν την Δύση στην σημερινή της αρπαχτικότατα. Δηλαδή αυτοί που δίνουν φιλοσοφική βάση στην λεηλασία άλλων λαών.

    Την ίδια γραμμή χάραξαν οι διανοούμενοι της Αναγέννησης για την λεηλασία του Νέου Κόσμου από χειροβοσκούς τύπου Κορτέζ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Όλοι ήταν καθάρματα. Μόνο εμείς είμαστε οι καλοί. Μ' αυτά και με κείνα καθόμαστε στην απ' έξω και κοιτάμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. angeta, βεβαίως ο Καστοριάδης δεν ήταν “μεσαιωνολόγος”(!), αλλά “κριτής” (!) του καπιταλισμού (όπως λέμε “κριτής του Ισραήλ”), ενώ εσύ που βρίσκεσαι στην σελ. 350 της Ιστορίας του Βυζαντίου του Βασίλιεφ είσαι και “μεσαιωνολόγος”, και κριτής των πάντων. Φαντάσου να τελειώσεις και την ανάγνωση του Βασίλιεφ... !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @angeta μυρίζεις δήθεν από μακριά και πάντα εκτός θέματος εκθέσεις. Δεν είναι πολιτισμός το αυτοκίνητο αλλά όλοι οι Ελληνάρες σκίζονταν και ξοδεύονταν να αγοράσουν BMW με δανεικά απ τους Φράγκους και τους Γερμανούς και μετά πίνανε την φραπεδιά και βρίζανε τους Γερμανούς και τους κουτόφραγκους. Να πας να ζήσεις στο χωριό του παπού σου και να καβαλάς μουλάρια τότε αν είσαι συνεπής με τον "πολιτισμό" σου και αει στο καλό... μη πω τίποτα χειρότερο.. Ωραίος ο Καστοριάδης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ρωμανός

    Καλά το 1204 οι Δυτικοευρωπαίοι ήταν βάρβαροι, άρα "συγχωρούνται". Για να δούμε, όμως, μερικά κατορθώματά τους αργότερα, όταν υποτίθεται ότι εξεπολιτίσθησαν και δημιούργησαν πολιτισμό:

    - Στις 24 Αυγούστου του 1572 λαμβάνει χώρα η "Νύχτα του Αγίου Βαρθολομαίου" στο Παρίσι όταν οι Καθολικοί έσφαξαν χιλιάδες Ουγενότους (Γάλλους Προτεστάντες)

    - Από το 1618 έως το 1648 είχαμε τον 30ετή θρησκευτικό πόλεμο με πολλές σφαγές από τους "πολιτισμένους" Ευρωπαίους.

    - Το 1649 αποκεφαλίζεται ο Βασιλιάς της Αγγλίας Κάρολος Α' από τους Κοινοβουλευτικούς. (πολιτισμένα πράγματα)

    - Το 1793 αποκεφαλίζεται ο Γάλλος Βασιλιάς Λουδοβίκος ιστ'. Είναι η εποχή της τρομοκρατίας των "προοδευτικών" Ιακωβίνων. (κι άλλες "πολιτισμένες" πράξεις)

    Και τα παραδείγματα είναι άπειρα: (Δουλεμπόριο, Κονκισταδόρες, Α' Παγκόσμιος, Μικρασιατική καταστροφή (έκαιγαν με ζεματιστό νερό ή έκοβαν τα χέρια των Σμυρνιωτών οι "Σύμμαχοι"), Β' παγκόσμιος, Κύπρος 1955-59 κ.λ.π)

    Συνεχίστε να εκτίθεστε οι δυτικόπληκτοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Νομίζω ότι η τελευταία παράγραφος του γραφικού αυτού κειμένου (επαναλαμβάνω ότι λυπούμαι που το έγραψε ο Δάσκαλος Νατσιός), δείχνει την παντελή σύγχυση του αρθρογράφου, αλλά και την απώλεια επαφής με την πραγματικότητα:

    ”Το ερώτημα που γεννιέται είναι: τι δουλειά έχουμε εμείς οι Έλληνες στην Φραγκογερμανική Ένωση; Γιατί παραμένουμε σ’ αυτήν την φιδοφωλιά; Ως πότε «θα ανήκομεν», δηλαδή θα σκύβουμε ταπεινωμένοι και κατασυκοφαντημένοι το κεφάλι, στην διεφθαρμένη πόρνη, «την Δύσιν»;”

    1) Eάν δεν έχομε δουλειά στην Φραγκογερμανική Ένωση, τότε μήπως είχε δίκιο ο αλήστου μνήμης Παπανδρέου, ο οποίος έβλεπε το μέλλον μας μεταξύ Καντάφι και Σαντάμ Χουσεΐν;

    2) Και πώς προτείνεις, ωρέ δάσκαλε, να φύγομε από την φιδοφωλιά; Μπορούμε να ζήσομε μοναχοί μας; Η «φιδοφωλιά», στο πλαίσιο συμφωνίας εντάξεώς μας, μας έδωσε περίπου € 100 δισ. για ανάπτυξη (ΚΠΣ). Πού πήγαν τα λεφτά αυτά; Γιατί δεν αναπτύξαμε/εκσυγχρονίσαμε τις βιομηχανίες, βιοτεχνίες, γεωργοκτηνοτροφικές μονάδες μας κλπ.; Η ΕΟΚ/ΕΕ μας είπε να μην παράγομε; Σ’ αυτές τις ανοησίες καφενειακού επιπέδου έχεις μείνει, Δημήτρη; Δεν έχεις το θάρρος να πεις ότι τα λεφτά αυτά φαγώθηκαν, αντί να αξιοποιηθούν και μάλιστα δεν έφθασαν και πέσαμε στα θαλασσοδάνεια από την δεκαετία του ’80 και μετά, που μας έφεραν στην σημερινή κατάσταση;

    3) Και πάμε (για πολλοστή φορά) στο περίφημο «ανήκομε στην Δύση», την κακοποιημένη αυτή φράση του Κωνσταντίνου Καραμανλή προς τον Ανδρέα Παπανδρέου, την οποία ήλπιζα ότι τουλάχιστον εσύ θα είχες καταλάβει. Επειδή συμβαίνει να την έχω ακούσει ιδίοις ωσί, ξέρω γιατί την είπε και βλέπω πόσο παραμορφώθηκε και πόση καπήλευση της έχει γίνει. Όταν ο Α.Π., μιλώντας από του βήματος της Βουλής, εξήρε την συνεργασία μας με τον Αραφάτ και όλους δαύτους τους μαντηλοφόρους «μπαάθηδες», ο τότε πρωθυπουργός, Κ.Κ., του υπενθύμισε ότι πολιτισμικά ανήκομε στην Δύση. Και νομίζω σωστό ήταν αυτό. Δυτικού τύπου κράτος έχομε, είτε το θέλομε είτε όχι. Ο δικός μας πολιτισμός είναι ο Δυτικός και όχι ο ανατολίτικος-μπααθικός, πώς να το κάνομε δηλαδή; Αυτή την έννοια και μόνον αυτή έχει το περιβόητο πια «ανήκομε».

    Τα υπόλοιπα που γράφεις είναι απλώς παραλήρημα, όπως είπα και παραπάνω.

    ΥΓ: Τα γράφω αυτά, διότι βλέπω ότι η κουβέντα ξέφυγε από την «ουσία» (ο Θεός να την κάνει!) του κειμένου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. @ Harry Cane,

    Βρίσκομαι στην σελίδα 400 του Βασίλιεβ, αλλά έχω διαβάσει άλλα 15 βιβλία για το Βυζάντι!!! Ενώ εσύ δεν έχεις καν διαβάσει τον Βασίλεβ, γιατι αν τον είχες διαβάσει θα ήξερες ποιοί μιλούν αρνητικά για την πιο μεγάλη, την πιο πολιτισμένη, την πιο ωραία Αυτοκρατορία όλων των εποχών!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. @ Ioannes και Alexandros,
    Όταν εκτός από αοριστίες έχετε κάτι σοβαρό να καταθέσετε, ευχαρίστως να μιλήσουμε.

    Τουλάχιστον ο Harry είχε κάτι να πει. Εσείς απλώς μιλάτε με κάποιες προκαταλήψεις που έχετε στο μυαλό σας. Δεν σας κατηγορώ, η εντύπωση που έχουμε για το Βυζάντιο είναι απολύτως διαστρεβλωμένη και για να απαλλαγείς από αυτήν την διαστρέβλωση πρέπει να δουλέψεις σκληρά για να βρεις τις πηγές και την αλήθεια.
    Η αριστερά είναι πρωτοπόρα στην διαστρέβλωση της Βυζαντινής ιστορίας, όπως και οι φίλοι και σύμμαχοι Άγγλοι, οι οποίοι είχα συμφέροντα να μας κρατήσουν στο σκοτάδι για την κληρονομιά μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. @ Nativist,
    Μπορεί το κείμενο να είναι υπέρ το δέον αντιδυτικό, μπορεί να μην είναι κομψά διατυπωμένο, αλλά για την Δύση, σημερινή και χθεσινή, θα είχε κανείς πολλά ράμματα για την γούνα της! και με το δίκιο του.
    Όντως είναι τεράστιο ζήτημα για την Ελλάδα, το ερώτημα «πού ανήκουμε»! Και «πού αλλού να πάμε».
    Αλλά, δεν είναι δίκιο να αποδίδουμε κάθε μομφή σε αυτούς που ενώ εμείς δώσαμε το αίμα μας αυτοί μας προδίδουν διαρκώς, υπερασπιζόμενοι τα μικρά τους συμφέροντα?
    Οι Άγγλοι δεν ήταν οι σύμμαχοί μας και στους δύο πολέμους; Μας υπερασπίστηκαν στην Κύπρο;
    Οι άλλοι της ΕΕ,
    δεν παραβίασαν κάθε έννοια της εταιρικότητας; Δεν έκαναν την Ευρώπη των τραπεζών αντί της Ευρώπης των λαών;
    Δεν σφάζονται σήμερα Χριστιανοί στην Ανατολή με την δική τους ανοχή και με την υποστήριξη των ισλαμοφασιστών;
    Δεν κατέλυσαν όλα τα λαϊκά καθεστώτα της Ανατολής;
    Δεν διέλυσαν την πρώην ενωμένη Γιουγκοσλαβία με ψεύτικα αίτια;
    Δεν συμμαχούν με νεοναζί και ζητούν την κεφαλήν επί πίνακος από τα δικά μας τα πρωτάκια;
    Για πες μου λοιπόν ποιός θα ήταν ο λόγος να σιωπήσουμε; Επειδή οι ισλαμοφασίστες είναι χειρότεροι;
    Ναι είναι χειρότεροι! Αλλά αυτό δεν απαλλάσσει τους ηγέτες της Δύσης από τις ευθύνες τους, Μάλιστα επιτείνουν την αγριότητά τους με τον τρόπο που επεμβαίνουν. Όπως ακριβώς εξαγρίωσαν το Ισλάμ του 12ου και 13ου αιώνα και ξέσπασε σε μια ανυπεράσπιστη Αυτοκρατορία.
    Η Δύση σήμερα τροχίζει το κλαδί που κάθεται και θα το πληρώσει ακριβά. Αλλά το πρώτο θύμα αυτής της αλλοπρόσαλλης πολιτικής είμαστε εμείς οι Έλληνες.
    Όποιος έχει την υπομονή να διαβάσει την ιστορία των σταυροφοριών θα βρει πολλές ομοιότητες με την σημερινή πραγματικότητα. Τότε το μεγάλο θύμα ήταν το Βυζάντιο. Πολύ φοβάμαι ότι αυτό θα αναληφθεί και πιο πολύ φοβάμαι ότι θα είναι το τελευταίο και φαρμακερό πλήγμα.
    Στην άποψή σου ότι η συζήτηση ξέφυγε, δεν ξέρω ποιος ορίζει τα όρια, και δεν ξέρω από πού ξέφυγε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. @ ange-ta

    1) Παραπάνω (9:43 π.μ.) έθεσα μερικά ερωτήματα στον αρθρογράφο, τα οποία βεβαίως δεν περιμένω να μού απαντήση, αφού δεν γράφει εδώ μέσα, αλλά ούτε εσύ απαντάς.

    2) Όσοι με παρακολουθούν, γνωρίζουν ότι είμαι ευρωσκεπτικιστής, το έχω κατ' επανάληψη δηλώσει. Σχετικώς πρόσφατα, σε άρθρο του Σάββα Καλεντερίδη, είπα ότι καθήκον κάθε ώριμου και συνετού Ευρωπαίου πολίτη είναι να ψηφίσει ευρωσκεπτικιστικά κόμματα στις ερχόμενες εκλογές, διότι η ΕΕ είναι απαράδεκτη, έτσι που έχει καταντήσει.

    3) Έγραψα ότι "η κουβέντα ξέφυγε από την «ουσία» (ο Θεός να την κάνει!) του κειμένου". Νομίζω ότι η ουσία είναι η τελευταία παράγραφος. Είναι το σήμερα και όχι τι έγινε στο Βυζάντιο. Άποψή μου, βέβαια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. angeta ο κλασικός ελληνάρας είσαι που διάβασε μισό βιβλίο και νομίζει τα ξέρει όλα και καταντάει καραπαζοεισπράκτορας. Ζήτω το Βυζάντιο και οι άλλοι όλοι βλάκες. Άντε... κουρέψου.

    @nativist συμφωνώ με εσένα και συμφωνώ και με τον Χάρυ γιατί αυτός ο Νάτσιος στηρίζει την μανία του ενάντια στην δύση στην κόντρα που είχαν οι Βυζαντινοί με τους δυτικούς και ειδικά στην κόντρα του ορθόδοξου πατριαρχείου με τους παπικούς και γράφει μόνο τα αίσχη των δυτικών και κρύβει κάτω από το χαλί τα αίσχη των βυζαντινών. Καλά θα κάνουν να διαβάζουν μερικοί τα "κατορθώματα" των ορθόδοξων αμόρφωτων ταλιμπάν σαν αυτά που γράφει το κείμενο που αντέγραψε ο Χάρυ και όχι να κρυβόμαστε πίσω απ το δάχτυλο μας. Και το παιχνίδι χάθηκε στο Βυζάντιο. Όταν οι δυτικοί κάνανε επιστήμες και φιλοσοφία και τέχνες οι βυζαντινοί ήταν κολλημένοι με τα μοναστήρια και τον ιππόδρομο. Βγάλανε Νεύτωνα οι Βυζαντινοί; Βγάλανε Ντα Βίντσι και τόσους άλλους που έβγαλε η δύση; Όχι. Μια ζωή Κυριε Ελέησον και στην τελική αλλάχ ακ μπαρ. Ε και τώρα θέλουν οι αντιδυτικοί να πάνε με τους μουλάδες του Ιράν να κάνουν κολεγιά ή με τους ευρασιατικούς. Ακόμα και Β. Κορέα. Δύση να μην είναι κι ότι νάναι, ακόμα και με καφρους, ζουλού, κανίβαλους (που τους καταπίεζαν οι δυτικοί και δεν τους άφηναν να τρώνε ανθρώπους ελεύθερα). Τέτοιες μπούρδες λένε οι βυζαντινόπληκτοι χουλιγκάνοι του μισού βιβλίου σαν τον angeta..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. @ Αλέξανδρε,

    καλά θα κάνεις να είσαι πιο σεμνός, αλλά και ειλικρινής, γιατί γνωρίζεις εσύ καλύτερα από μένα ότι δεν ξέρεις από Βυζάντιο πού σου πάνε τα τέσσερα. Δεν έχεις διαβάσει ούτε μια σελίδα!!!
    Γιατί όποιος έχει διαβάσει δεν μιλάει με τέτοιο μίσος και τέτοια προκατάληψη. Εξ άλλου, κατάλαβέ το: Όποιος δεν υποστηρίζει το σπίτι του πέφτει και τον πλακώνει. Και καλά δεν ξέρεις ιστορία, αλλά η σημερινή ιστορία δεν σε έχει διδάξει τίποτε;

    @ Nativist,
    Νομίζω ότι με αδικείς, η συζήτησε βρέθηκε στις Σταυροφορίες καθόσον τις ανέφερε ο Τυφώνας και δεν νομίζω ότι πρέπει να τις αφήνουμε αναπάντητες, γιατί η απαξίωση της ιστορίας μας και του τόπου μας, μας οδήγησαν εδώ που φτάσαμε.
    Εξ άλλου νόμιζα ότι μιλούσες σε μένα, γι αυτό και πήρα τον λόγο.
    Αλλά δεν νομίζω ότι διαφωνούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Το ότι πας να βγάλεις τους άλλους άσχετους δείχνει κόμπλεξ κατωτερότητας. Εγώ ειδικός δεν το παίζω όπως εσύ μας ψέλνεις συνέχεια εδώ. Αλλά όταν ο άλλος σου έβαλε ντοκουμέντα με όνομα και σελίδα, εσύ πήγες να δικαιολογήσεις ξεκοιλιάσματα γυναικών με δικαιολογημένη "αγανάκτηση" του όχλου γιατί τους αδίκησαν οι "διαιτητές". Και τώρα μόλις διάβασα πιο πάνω ότι λες πως οι Βυζαντινοί ήταν οι πιο "πολιτισμένοι"! Πας καλά;

    Εγώ δεν το παίζω ιστορικός, αλλά σου έκανα μιά απλή ερώτηση και δεν απάντησες. Εκτός από "Κύριε ελέησον", τι καινούργιο έκαναν οι Βυζαντινοί; Όλες οι σύγχρονες επιστήμες από την δύση μας ήρθαν. Μη μου πεις ότι έκαναν Αγια Σοφιά, γιατί υπάρχουν στην Ευρώπη χιλιάδες καταπληκτικές εκκλησιές που πολλές είναι επιτεύγματα αρχιτεκτονικής. Αλλά όταν πήγες να βγάλεις ακόμη και τον Καστοριάδη άσχετο, που ήταν απο τους πιο γνωστους Έλληνες διανοούμενους στο εξωτερικό, απόδειξες τι μαϊντανός και τενεκές ξεγάνωτος είσαι angeta.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Νομίζω ότι αυτό θα σας προβληματίσει ακόμα πιο πολύ εσάς τους δυτικοπληκτους...


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. παπα παπα παπα σε παρεξήγησα, ξέρεις και τον Καστοριάδη;

    Τι λες ρε μεγάλε!

    Τι γίνεται έψαξες στο Βίκυ ή ρώτησες τον μπακάλη της γειτονιάς σου;

    Α, ναι κατάλαβα, έριξες τα χαρτιά και σου βγήκε μεγάλος Έλλην της αλλοδαπής!

    Και σ ανώτερα, αν συνεχίσεις έτσι σε καμιά πεντακοσαριά χρόνια θα μάθεις και για τον Μιχαήλ Ψελλό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.