Του Στάθη Διομήδη
Πριν λίγες ημέρες ο υπουργός Παιδείας κ. Μπαλτάς έστειλε μια επιστολή στα σχολεία όλης της χώρας με αφορμή τον εορτασμό της Επανάστασης του 1821.
Σε αυτή την επιστολή ο κ. Μπαλτάς αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι: «η ελληνική Επανάσταση υπήρξε τέκνο του Διαφωτισμού... Όπως και με το πρώτο Σύνταγμα της Αμερικής έτσι και τώρα με το πρώτο Σύνταγμα της Επαναστατημένης Ελλάδας ένας λαός ή ένα έθνος εγκαινιάζει την ύπαρξή του... Όλες οι επαναστάσεις όπως και η Ελληνική δημιούργησαν σε μεγάλο βαθμό τους λαούς που τις έκαναν».
Μέσα από έναν αξιοζήλευτο γραπτό λόγο προσπαθεί να ξαναγράψει ή/και να σβήσει την Ιστορία. Δεν εξηγείται αλλιώς ότι αναφέρει μόνο τον Διαφωτισμό ως μήτρα της Επανάστασης. Και βέβαια έχει παίξει σημαντικό ρόλο το κίνημα του Διαφωτισμού, αλλά, άραγε, οι δεκάδες αποτυχημένες ελληνικές επαναστάσεις από τα μέσα ακόμη του 15ου αιώνα (πολύ πριν το κίνημα του Διαφωτισμού), που καταπνίγηκαν στο αίμα, δεν έχουν καμία αξία και σχέση με το 1821 αλλά και με το άσβεστο πάθος των Ελλήνων για αξιοπρέπεια, ελπίδα, και προπάντων ελευθερία; Το ενιαίο του γένους και του θρησκεύματος, η παράδοση, η γλώσσα, το Βυζάντιο, η Φιλική Εταιρεία δεν έπαιξαν κανέναν ρόλο; Η αναφορά στον Διαφωτισμό ως μόνη μήτρα της Επανάστασης έχει «στόχο» να καταδείξει ότι η Επανάσταση του 1821 ήταν βασικά ταξική. Το ότι παγκοσμίως ιστορικά είναι κοινά αποδεκτό ότι η Ελληνική Επανάσταση του 1821 είναι κυρίως εθνικοαπελευθερωτική, έχοντας και κοινωνικά χαρακτηριστικά, φαίνεται ότι δεν αφορά τον κύριο υπουργό. Εάν πιστεύει ότι είναι ταξική, ας μας πει ποια τάξη και με ποια αιτήματα ξεσηκώθηκε...
Άλλωστε, η αναφορά του ότι ο ελληνικός λαός και το έθνος εγκαινίασε την ύπαρξή του το 1822 με το Σύνταγμα της Επιδαύρου δείχνει μια μεγάλη προσπάθεια να πείσει ότι δεν έχει συνέχεια το Ελληνικό Έθνος και πρωτοεμφανίζεται τότε. Βέβαια, το ότι Διαφωτισμός, που τόσο συχνά επικαλείται ο κ. υπουργός, στηρίζεται στην αρχαιοελληνική φιλοσοφία και ότι η εγκαθίδρυση της Δημοκρατίας στην Ευρώπη, που είναι αποτέλεσμα του Διαφωτισμού, στηρίζεται στις αρχές της Αθηναϊκής Δημοκρατίας δεν αφορούν το αφήγημα του...
Με τον καλύτερο τρόπο τον εκθέτει ανεπανόρθωτα ο Αμερικανός πρόεδρος Μπάρακ Ομπάμα, ο οποίος στην ετήσια διακήρυξή του για την εθνική επέτειο του ελληνισμού αναφέρει μεταξύ άλλων ότι: «‘Ήταν το δημοκρατικό παράδειγμα της αρχαίας Ελλάδας από το οποίο η γενιά ιδρυτών της Αμερικής άντλησε δύναμη. Στις πρώτες μέρες του έθνους μας, αναζητήσαμε σοφία από την ελληνική Ιστορία και Φιλοσοφία και βρήκαμε ελπίδα μέσα από τις σελίδες των διαχρονικών ελληνικών κειμένων. Λαμβάνοντας υπόψη τα διδάγματα της ελληνικής Ιστορίας...». Ακόμη σημειώνει ότι: «Οι ελληνικές αρχές καθοδήγησαν τους ιδρυτές (του έθνους) μας που ανακήρυξαν την Αμερικανική Ανεξαρτησία».
Στην αγωνιώδη προσπάθειά του ο υπουργός να εξαφανίσει το παρελθόν και τη συνέχεια του έθνους δεν λαμβάνει υπόψη του ότι στις 23.3.1821 στο πρώτο επίσημο (μετά την έναρξη) επαναστατικό έγγραφο που συντάσσεται, την περίφημη «προειδοποίηση εις τας Ευρωπαϊκάς Αυλάς», που εκδίδει η νεοσύστατη Μεσσηνιακή Σύγκλητος και απευθύνεται στους Ευρωπαίους, αναφέρεται ότι: «...Να αναστήσωμεν το τεταλαιπωρημένον ελληνικόν γένος μας. Δικαίω τω λόγω η μήτηρ μας Ελλάς, εκ της οποίας και υμείς εφωτίσθητε,...". Οι αγράμματοι, ως επί το πλείστον, καπεταναίοι γνώριζαν ότι ο Διαφωτισμός «φωτίστηκε» από την Ελλάδα, του υπουργού Παιδείας φαίνεται να του διαφεύγει...
Κατά έναν παράδοξο τρόπο ο υπουργός προσπαθεί να ταυτίσει την Αμερικανική Επανάσταση με την Ελληνική αγνοώντας (;) ότι το ελληνικό έθνος προϋπήρχε, ενώ αντιθέτως οι Αμερικανοί δημιούργησαν πράγματι έθνος με τη δική τους επανάσταση, καθώς υπήρχε στην Αμερική μια πλειάδα κατοίκων διαφόρων χωρών, αποτέλεσμα εποικισμού, με διαφορετική κουλτούρα, θρήσκευμα, πολιτισμό, αρχές και αξίες. Πολύ εύκολα καταρρίπτει τον συσχετισμό αυτό η Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας της Ελλάδας (Α' Εθνοσυνέλευση Επίδαυρος 1822) που ξεκινά ως εξής: «Aπόγονοι του σοφού και φιλανθρώπου έθνους των Eλλήνων» και στη δεύτερη παράγραφο αναφέρει ότι: «O κατά των Tούρκων πόλεμος ημών... είναι πόλεμος εθνικός, πόλεμος ιερός».
Υπουργέ μου, δεν θέλω να σε στενοχωρήσω, αλλά αντίθετα με την Αμερικανική Επανάσταση, στη Γαλλική και πολύ περισσότερο στην Ελληνική οι λαοί και τα Έθνη προϋπήρχαν και δεν έκαναν ούτε εγκαίνια, ούτε κορδέλες έκοβαν, ούτε μπουκάλι σαμπάνιας έσπαγαν για να βαφτίσουνε τους λαούς. «Με την επανάσταση ένα έθνος, αγαπητέ μου, κύριε Υπουργέ, 'δεν εγκαινιάζει την ύπαρξή του', εγκαινιάζει την ελευθερία του», ευστόχως απαντά ο Στάθης Σταυρόπουλος σε πρόσφατο άρθρο του.
Ο υπουργός «τσουβαλιάζει» όλες τις επαναστάσεις της εποχής στην Ευρώπη «αγνοώντας» ότι η Ελληνική Επανάσταση έγινε εναντίον αλλοεθνών και αλλόθρησκων κατακτητών, ενώ π.χ. η Γαλλική επανάσταση έγινε εναντίον αυτοκρατόρων ομοεθνών και ομόθρησκων... Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που ο Κολοκοτρώνης λέει ότι: «η Επανάσταση η εδική μας δεν ομοιάζει με καμίαν απ' όσες γίνονται την σήμερον εις την Ευρώπη».
Τελικά ο υπουργός, όπως φαίνεται, ξέρει κάτι περισσότερο από όλους εκείνους που συγκροτούσαν τη Μεσσηνιακή Σύγκλητο και την Α' Εθνοσυνέλευση της Επιδαύρου!
Εν κατακλείδι, εδώ και αρκετά χρόνια γίνεται προσπάθεια από μια μερίδα της ελληνικής ελίτ της διανόησης να ξαναγραφεί, κατά το δοκούν, η ιστορία της Επανάστασης του 1821. Πιο τρανταχτά παραδείγματα αυτής της προσπάθειας διαστρέβλωσης της Ιστορίας είναι ο χαρακτηρισμός της σφαγής - γενοκτονίας των Ελλήνων της Σμύρνης ως «συνωστισμός» από την κ. Ρεπούση και το περσινό άρθρο του κ. Δήμου που, στην αγωνία του να μας πείσει για το ανίκητο του Ιμπραήμ ανέφερε ότι: «μετά την εισβολή του Ιμπραήμ, δεν είχε μείνει ούτε μία επαναστατική εστία». Τώρα πώς γίνεται χωρίς να υπάρχει καμία επαναστατική εστία ο Ιμπραήμ να ηττηθεί στη ναυμαχία του Γέροντα (29.8.1824), στους Μύλους (13.6.1825), στη Βέργα και στον Δυρό (21-25.6.1826), στον Πολυάραβο (26-28.8.1826) και παράλληλα να μείνουν ελεύθερες και να μην κατακτηθούν όλη την περίοδο οι περιοχές της Μάνης, του Ναυπλίου, της Αίγινας κ.τ.λ. είναι κάτι που το γνωρίζει μόνο ο κ. Δήμου.
Ο Όργουελ στο "1984" περιγράφει με τον καλύτερο τρόπο πως γίνεται το σβήσιμο, η παραχάραξη και επαναγραφή της Ιστορίας κατά πώς συμφέρει τους έχοντες το γενικό πρόσταγμα και τη σκοπιμότητα.
Υ.Γ. Είθισται η Ελληνική Επανάσταση και το Σύνταγμα να γράφονται με κεφαλαίο το αρχικό γράμμα, κύριε υπουργέ...
η αυγή
Πριν λίγες ημέρες ο υπουργός Παιδείας κ. Μπαλτάς έστειλε μια επιστολή στα σχολεία όλης της χώρας με αφορμή τον εορτασμό της Επανάστασης του 1821.
Σε αυτή την επιστολή ο κ. Μπαλτάς αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι: «η ελληνική Επανάσταση υπήρξε τέκνο του Διαφωτισμού... Όπως και με το πρώτο Σύνταγμα της Αμερικής έτσι και τώρα με το πρώτο Σύνταγμα της Επαναστατημένης Ελλάδας ένας λαός ή ένα έθνος εγκαινιάζει την ύπαρξή του... Όλες οι επαναστάσεις όπως και η Ελληνική δημιούργησαν σε μεγάλο βαθμό τους λαούς που τις έκαναν».
Μέσα από έναν αξιοζήλευτο γραπτό λόγο προσπαθεί να ξαναγράψει ή/και να σβήσει την Ιστορία. Δεν εξηγείται αλλιώς ότι αναφέρει μόνο τον Διαφωτισμό ως μήτρα της Επανάστασης. Και βέβαια έχει παίξει σημαντικό ρόλο το κίνημα του Διαφωτισμού, αλλά, άραγε, οι δεκάδες αποτυχημένες ελληνικές επαναστάσεις από τα μέσα ακόμη του 15ου αιώνα (πολύ πριν το κίνημα του Διαφωτισμού), που καταπνίγηκαν στο αίμα, δεν έχουν καμία αξία και σχέση με το 1821 αλλά και με το άσβεστο πάθος των Ελλήνων για αξιοπρέπεια, ελπίδα, και προπάντων ελευθερία; Το ενιαίο του γένους και του θρησκεύματος, η παράδοση, η γλώσσα, το Βυζάντιο, η Φιλική Εταιρεία δεν έπαιξαν κανέναν ρόλο; Η αναφορά στον Διαφωτισμό ως μόνη μήτρα της Επανάστασης έχει «στόχο» να καταδείξει ότι η Επανάσταση του 1821 ήταν βασικά ταξική. Το ότι παγκοσμίως ιστορικά είναι κοινά αποδεκτό ότι η Ελληνική Επανάσταση του 1821 είναι κυρίως εθνικοαπελευθερωτική, έχοντας και κοινωνικά χαρακτηριστικά, φαίνεται ότι δεν αφορά τον κύριο υπουργό. Εάν πιστεύει ότι είναι ταξική, ας μας πει ποια τάξη και με ποια αιτήματα ξεσηκώθηκε...
Άλλωστε, η αναφορά του ότι ο ελληνικός λαός και το έθνος εγκαινίασε την ύπαρξή του το 1822 με το Σύνταγμα της Επιδαύρου δείχνει μια μεγάλη προσπάθεια να πείσει ότι δεν έχει συνέχεια το Ελληνικό Έθνος και πρωτοεμφανίζεται τότε. Βέβαια, το ότι Διαφωτισμός, που τόσο συχνά επικαλείται ο κ. υπουργός, στηρίζεται στην αρχαιοελληνική φιλοσοφία και ότι η εγκαθίδρυση της Δημοκρατίας στην Ευρώπη, που είναι αποτέλεσμα του Διαφωτισμού, στηρίζεται στις αρχές της Αθηναϊκής Δημοκρατίας δεν αφορούν το αφήγημα του...
Με τον καλύτερο τρόπο τον εκθέτει ανεπανόρθωτα ο Αμερικανός πρόεδρος Μπάρακ Ομπάμα, ο οποίος στην ετήσια διακήρυξή του για την εθνική επέτειο του ελληνισμού αναφέρει μεταξύ άλλων ότι: «‘Ήταν το δημοκρατικό παράδειγμα της αρχαίας Ελλάδας από το οποίο η γενιά ιδρυτών της Αμερικής άντλησε δύναμη. Στις πρώτες μέρες του έθνους μας, αναζητήσαμε σοφία από την ελληνική Ιστορία και Φιλοσοφία και βρήκαμε ελπίδα μέσα από τις σελίδες των διαχρονικών ελληνικών κειμένων. Λαμβάνοντας υπόψη τα διδάγματα της ελληνικής Ιστορίας...». Ακόμη σημειώνει ότι: «Οι ελληνικές αρχές καθοδήγησαν τους ιδρυτές (του έθνους) μας που ανακήρυξαν την Αμερικανική Ανεξαρτησία».
Στην αγωνιώδη προσπάθειά του ο υπουργός να εξαφανίσει το παρελθόν και τη συνέχεια του έθνους δεν λαμβάνει υπόψη του ότι στις 23.3.1821 στο πρώτο επίσημο (μετά την έναρξη) επαναστατικό έγγραφο που συντάσσεται, την περίφημη «προειδοποίηση εις τας Ευρωπαϊκάς Αυλάς», που εκδίδει η νεοσύστατη Μεσσηνιακή Σύγκλητος και απευθύνεται στους Ευρωπαίους, αναφέρεται ότι: «...Να αναστήσωμεν το τεταλαιπωρημένον ελληνικόν γένος μας. Δικαίω τω λόγω η μήτηρ μας Ελλάς, εκ της οποίας και υμείς εφωτίσθητε,...". Οι αγράμματοι, ως επί το πλείστον, καπεταναίοι γνώριζαν ότι ο Διαφωτισμός «φωτίστηκε» από την Ελλάδα, του υπουργού Παιδείας φαίνεται να του διαφεύγει...
Κατά έναν παράδοξο τρόπο ο υπουργός προσπαθεί να ταυτίσει την Αμερικανική Επανάσταση με την Ελληνική αγνοώντας (;) ότι το ελληνικό έθνος προϋπήρχε, ενώ αντιθέτως οι Αμερικανοί δημιούργησαν πράγματι έθνος με τη δική τους επανάσταση, καθώς υπήρχε στην Αμερική μια πλειάδα κατοίκων διαφόρων χωρών, αποτέλεσμα εποικισμού, με διαφορετική κουλτούρα, θρήσκευμα, πολιτισμό, αρχές και αξίες. Πολύ εύκολα καταρρίπτει τον συσχετισμό αυτό η Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας της Ελλάδας (Α' Εθνοσυνέλευση Επίδαυρος 1822) που ξεκινά ως εξής: «Aπόγονοι του σοφού και φιλανθρώπου έθνους των Eλλήνων» και στη δεύτερη παράγραφο αναφέρει ότι: «O κατά των Tούρκων πόλεμος ημών... είναι πόλεμος εθνικός, πόλεμος ιερός».
Υπουργέ μου, δεν θέλω να σε στενοχωρήσω, αλλά αντίθετα με την Αμερικανική Επανάσταση, στη Γαλλική και πολύ περισσότερο στην Ελληνική οι λαοί και τα Έθνη προϋπήρχαν και δεν έκαναν ούτε εγκαίνια, ούτε κορδέλες έκοβαν, ούτε μπουκάλι σαμπάνιας έσπαγαν για να βαφτίσουνε τους λαούς. «Με την επανάσταση ένα έθνος, αγαπητέ μου, κύριε Υπουργέ, 'δεν εγκαινιάζει την ύπαρξή του', εγκαινιάζει την ελευθερία του», ευστόχως απαντά ο Στάθης Σταυρόπουλος σε πρόσφατο άρθρο του.
Ο υπουργός «τσουβαλιάζει» όλες τις επαναστάσεις της εποχής στην Ευρώπη «αγνοώντας» ότι η Ελληνική Επανάσταση έγινε εναντίον αλλοεθνών και αλλόθρησκων κατακτητών, ενώ π.χ. η Γαλλική επανάσταση έγινε εναντίον αυτοκρατόρων ομοεθνών και ομόθρησκων... Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που ο Κολοκοτρώνης λέει ότι: «η Επανάσταση η εδική μας δεν ομοιάζει με καμίαν απ' όσες γίνονται την σήμερον εις την Ευρώπη».
Τελικά ο υπουργός, όπως φαίνεται, ξέρει κάτι περισσότερο από όλους εκείνους που συγκροτούσαν τη Μεσσηνιακή Σύγκλητο και την Α' Εθνοσυνέλευση της Επιδαύρου!
Εν κατακλείδι, εδώ και αρκετά χρόνια γίνεται προσπάθεια από μια μερίδα της ελληνικής ελίτ της διανόησης να ξαναγραφεί, κατά το δοκούν, η ιστορία της Επανάστασης του 1821. Πιο τρανταχτά παραδείγματα αυτής της προσπάθειας διαστρέβλωσης της Ιστορίας είναι ο χαρακτηρισμός της σφαγής - γενοκτονίας των Ελλήνων της Σμύρνης ως «συνωστισμός» από την κ. Ρεπούση και το περσινό άρθρο του κ. Δήμου που, στην αγωνία του να μας πείσει για το ανίκητο του Ιμπραήμ ανέφερε ότι: «μετά την εισβολή του Ιμπραήμ, δεν είχε μείνει ούτε μία επαναστατική εστία». Τώρα πώς γίνεται χωρίς να υπάρχει καμία επαναστατική εστία ο Ιμπραήμ να ηττηθεί στη ναυμαχία του Γέροντα (29.8.1824), στους Μύλους (13.6.1825), στη Βέργα και στον Δυρό (21-25.6.1826), στον Πολυάραβο (26-28.8.1826) και παράλληλα να μείνουν ελεύθερες και να μην κατακτηθούν όλη την περίοδο οι περιοχές της Μάνης, του Ναυπλίου, της Αίγινας κ.τ.λ. είναι κάτι που το γνωρίζει μόνο ο κ. Δήμου.
Ο Όργουελ στο "1984" περιγράφει με τον καλύτερο τρόπο πως γίνεται το σβήσιμο, η παραχάραξη και επαναγραφή της Ιστορίας κατά πώς συμφέρει τους έχοντες το γενικό πρόσταγμα και τη σκοπιμότητα.
Υ.Γ. Είθισται η Ελληνική Επανάσταση και το Σύνταγμα να γράφονται με κεφαλαίο το αρχικό γράμμα, κύριε υπουργέ...
η αυγή
Oλα αυτα σωστα και βεβαια καποιοι θελουν να μας πεισουν οτι αν ζουσαν π.χ. μεταναστες αφρικανοι στον τοτε ελλαδικο χωρο, μαλλον και αυτοι θα ελαμβαναν ενεργο ρολο στην επανασταση του '21...η απαντηση δε, μπορει να δοθει μονο με καθαρο ιστορικο τροπο ,αν απαντηθει και η εξης ερωτηση: Ποια αραγε η σταση των γνωστων τσιγγανων ή ρομα αλλα και των εβραιων στην εθνεγερσια του ΄21;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο πρώτον και βασικότερο όλων είναι να καταργηθεί αυτή η αηδία της λέξεως <>.
Η χρήση της λέξεως, αρχαίος, είναι παραπλανητική και το χειρότερο ότι δημιουργεί συνειρμούς που δεν αντιστοιχούν στην ιστορική πραγματικότητα.
Ο Ελλαδικός χώρος υποτάχθηκε στρατιωτικά στην Ρώμη , η οποία υιοθέτησε -συνέχισε- διατήρησε και βελτίωσε το πολιτιστικό έργο του Ελλαδικού χώρου.
Η Ρώμη με την σειρά της διασπάσθηκε και ενώ το δυτικό τμήμα αυτής κατέρρευσε, το ανατολικό μεγαλούργησε παρόντος του ελληνικού κόσμου μέχρι την έλευση της Οθωμανικής αυτοκρατορίας.
Μέσα σε αυτόν τον χρονικό ατέρμονα κοχλία, το ελληνικό στοιχείο υπήρχε και διατηρούσε τις πατρογονικές καταβολές και μνήμες γεγονός που προκάλεσε περίπου 400 επαναστατικά κινήματα κατά την διάρκεια της οθωμανικής κυριαρχίας.
Χρονικό θέσφατο οδήγησε στην κατάρρευση της οθωμανικής αυτοκρατορίας και μέσα από τις στάχτες της παρέμειναν και ορθώθηκαν ζωντανοί και αλώβητοι οι λαοί που επί 400 χρόνια δέχονταν την οθωμανική καταπίεση.
Έλληνες, Σέρβοι, Μαυροβούνιοι, Αλβανοί.
Δυστυχώς κάποιοι ευφάνταστοι έχουν πιστέψει και το διατυμπανίζουν, ότι οι λαοί της βαλκανικής και ειδικά ο ελληνικός, έχουν προέλθει από παρθενογένεση όπως έγινε με τους Λευκορώσους, μια πατέντα του Στάλιν!
Είχα την μεγάλη τύχη να βρίσκομαι στην Σομαλία και διαπίστωσα με μεγάλη έκπληξη ότι ο σομαλικός λαός διατηρεί ισχυρή μνήμη για τους λόγους της κατάστασης που έχει περιέλθει η Σομαλία.
Μια μνήμη, που στην σύγχρονη Ελλάδα έχει θαφτεί στο δερμάτινο κάθισμα της τευτονικής Μερσεντές που θέλαμε να κάθεται ο κώλος μας!
Οι Σομαλοί αντιδρούν σε κάθε ξένη παρουσία που θεωρούν ότι προσπαθεί να εισαγάγει αλλότρια δαιμόνια!
Μάχονται για τις υποταγμένες πατρίδες τους, ενώ εμείς παραδώσαμε και την τελευταία σπιθαμή εδάφους και αξιοπρέπειας στον βωμό του καταναλωτισμού , τον προερχόμενο από τον βορά συντρίβοντας ταυτόχρονα την τοπική παραγωγή και εφευρετικότητα.
Αυτά προς το παρόν……….