5/9/17

Η Ελλάδα είναι η μόνη ναυτική χώρα στην Ε.Ε. που δεν έχει διαλυτήριο πλοίων

 TΑΣΟΣ ΤΕΛΛΟΓΛΟΥ

H Ελλάδα είναι η μόνη ναυτική χώρα της Ε.Ε. που δεν διαθέτει διαλυτήριο πλοίων. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Δεκέμβριο του 2016 δημοσίευσε λίστα για τις εγκαταστάσεις όπου μπορούν να διαλύονται πλοία, θέτοντας πολύ ψηλά τον περιβαλλοντικό πήχυ. Σε αυτήν περιλαμβάνονται 18 ναυπηγεία που επεξεργάζονται παλιά σκαριά, όχι με τη μέθοδο της κοπής με οξυγόνο, αλλά υδραυλικά, αφού αφαιρεθούν λάδια, έπιπλα και διάφορα όργανα (ακόμη και οι συλλέκτες σπάνιων ναυτικών οργάνων μπαίνουν μέσα στα πλοία πριν αυτά οδηγηθούν προς διάλυση).

Μεγάλες εταιρείες μεταφορών, όπως η Χάπαγκ Λόιντ, έχουν δεσμευθεί να χρησιμοποιούν μόνο «πράσινο» σκράπινγκ (διάλυση πλοίων), πολύ περισσότερο τώρα που η νομοθεσία υποχρεώνει τη χώρα όπου βρίσκεται το τελευταίο λιμάνι του πλοίου να χρεώνεται τους ρύπους. Για μεγαλύτερα πλοία, ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη δημιουργία διαλυτηρίου δείχνει η Χαλυβουργική. Ενώ, όχι μακριά από τις εγκαταστάσεις της, στο παλαιό διαλυτήριο Μπακοπούλου, η οικογένεια Σπανοπούλου, που αγόρασε το οικόπεδο και την άδεια του διαλυτηρίου (χρονολογείται στο 2000), θέλει να στήσει μια εγκατάσταση για μικρότερα πλοία.
Η Περιφέρεια ανακάλεσε την άδεια, όταν, πριν από τη μεταβίβαση του διαλυτηρίου στους νέους ιδιοκτήτες, πήγε στην εγκατάσταση και δεν βρήκε τον εξοπλισμό. Οταν, όμως, οι νέοι ιδιοκτήτες δήλωσαν την πρόθεσή τους να προχωρήσουν στην επένδυση, δεν εκδόθηκε καν οικοδομική άδεια επειδή δεν διέθεταν... άδεια διαλυτηρίου. Η παλιά άδεια, που είναι υψηλής όχλησης ως προς την ιπποδύναμη που χρησιμοποιείται για τη διάλυση πλοίων, δεν ταιριάζει στο προφίλ που θέλει να δώσει ο Δήμος Ελευσίνας στην περιοχή. Θέλει να μετατρέψει αυτό το τμήμα της πόλης σε χαμηλής όχλησης. Ηταν μεσαίας όχλησης, αλλά, όταν έχει βγει μια άδεια για εγκατάσταση, η άδεια και ο τύπος της όχλησης μεταβιβάζονται άνευ αλλαγών στον νέο ιδιοκτήτη. Προφανώς, αυτή η πολιτική θα ακολουθηθεί και απέναντι στη Χαλυβουργική από τον Δήμο Ασπροπύργου αλλά και από την Περιφέρεια, που συμφωνεί με τον Δήμο Ελευσίνας.
Οταν ο αγοραστής του παλαιού διαλυτηρίου ζήτησε να νοικιάσει τον αιγιαλό, το Λιμενικό Ταμείο συμφώνησε. Ομως εμφανίσθηκε το συνδικάτο των εργαζομένων άλλης επιχείρησης που βρίσκεται στη δυτική άκρη του κόλπου της Ελευσίνας, το οποίο δήλωσε ότι διαφωνεί με την ενοικίαση του αιγιαλού από το Δημόσιο.
Να σημειωθεί ότι με τον κλάδο των διαλυτηρίων στην Τουρκία ασχολείται με πολύ καλά αποτελέσματα γνωστή οικογένεια ομογενών από την Κωνσταντινούπολη. Στο διαλυτήριο που διατηρεί στη Σμύρνη υποδέχεται δεκάδες πλοία. Η Τουρκία, γενικά, επιχειρεί να αναβαθμίσει τα δικά της διαλυτήρια, κάνοντάς τα «πράσινα», σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Δεκάδες Ελληνες εξειδικευμένοι τεχνίτες από τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη αναζητούν πλέον δουλειά στην Τουρκία.
Καθημερινή

13 σχόλια:

  1. Δηλαδή,διαβάζοντας το άρθρο και βλέποντας την εικόνα,οι υπόλοιποι καταλάβατε,οτι έχουν όλες οι άλλες χώρες της ΕΕ διαλυτήρια,και μόνο εμείς οχι??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. μήπως περιβαντολογικοί λόγοι το επιβάλλουν ! Μήπως ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @ Ελλην φορολογουμενος.
      Οποτε και τα σκουπιδια πρεπει να τα στελνουμε σε αλλον πλανητη για να μην χαλαμε το περιβαλλον ωστε να μπορουμε ανετα να καιμε τα δαση,να ριχνουμε τοξικα στην θαλασσα,να μολυνουμε τα ποταμια με δηλητηριο ,να πεταμε τα πλαστικα στην θαλασσα κλπ.
      Ολα μπορουν να γινονται σωστα και με προδιαγραφες αμα αποφασισουμε οτι ζουμε σε πολιτισμο.
      Ειναι μεγαλο εσοδα ιδιως για εμας που εχουμε τεραστια ναυτιλια και ετσι θα επεκτεινουμε αυτον τον κυκλο δημιουργωντας παρα πολλα συναφη επαγγελματα αρχης γενομενης απο την χαλυβουργια και την εξαγωγη μεταλλου και υποπροιωντων αυτης.

      Διαγραφή
  3. Διαβάζω:
    69 στην Ινδία
    37 στο Μπανγκλαντές
    36 στην Τουρκία
    28 στην Κίνα
    22 στο Πακιστάν
    και
    4 ΣΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΧΩΡΕΣ (Που δεν σημαίνει απαραίτητα Ευρώπη)

    Δλδ όλοι οι άλλοι στην Ευρώπη τι όγκο εργασιών έχουν;
    Και ποιο είναι το νόημα να φτιαχτεί στην Ελλάδα;
    Και με τι κόστος θα κάνει τη δουλειά;
    Γιατί αν είναι να κοστίζει η διάλυση στην Ελλάδα όσο η ναυπήγηση ενός πλοίου στην Κίνα... τι να το κάνεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φταίνε και οι επενδυτες.
    Γιατι δεν ψάχνουν για κάποια άλλη τοποθεσία εκτός Αττικης;Ίσως κάποιες άλλες κοινωνιες δουν την ευκαιρία για νέες θέσεις εργασιας. Η Αττική δεν προσφέρεται πια για τέτοιες επενδυσεις με χωροταξικες δυσκολιες.Τα συμφέροντα μάλλον είναι πολλά και αντικρουομενα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @ Τσδιπλικωφ.
      Το διαλυτηριο θα γινοταν στον Αστακο οπου κατασκευαστηκε η μεγαλη προβλητα και μετα επεσε το σκοταδι.

      Διαγραφή
    2. Μην βάζετε ιδέες. Τα συριζά δεν το 'χουν σε τίποτα με πρόφαση την αδιαφορία ιδιωτών επενδυτών, να βρουν και χώρο, στην κορεσμένη Αττική παρακαλώ, να ιδρύσουν κρατικό διαλυτήριο να το γεμίσουν με διοικητικούς υπαλλήλους, κηπουρούς, συμβούλους μουσικών επιλογών κ.α. και να... περιμένουν πελάτες. Χώρια τα ταραταντζούμ περί ανάπτυξης!

      Διαγραφή
    3. Ευχαριστω για την πληροφορια Ναιας.Αν ειναι εγκυρο νομιζω οτι ηταν καλη ιδεα λογω βυθισματων.Ειδικα τωρα με την Ιονια οδο θα γινοταν πιο ανετα η μεταφορα του μεταλλευματος ισως στην Ηπειρο η την Ανατολικη Στερεα Ελλαδα.Κριμα να μην αναπτυχθει η μεταλλουργια σε αυτες τις περιοχες!

      Διαγραφή
  5. Απαντήσεις
    1. Ουτε αντρες εχει πια η χωρα...ουτε ναυπηγεια.. ΟΛΗ η χωρα ειναι ενα τεραστειο ΔΙΑΛΥΤΗΡΙΟ στα παντα μονη...τι να ..διαλυσει αλλο ενσ ?? Για να ξεσηκωθει η ΑΦΑΣΙΑ θελει ενα πλανητη φραπε που ειναι ενα παιδικο προσχημα να μην πεις δημοσια ...ΕΙΜΑΙ ΦΛΩΡΟΣ ..

      Διαγραφή
  6. Όποιος ψάξει στα σοβαρά για να μάθει τι σημαίνει ένα διαλυτήριο πλοίων θα αντιληφθεί ότι είναι μια από τις πιο ρυπογόνες επενδύσεις για τη θάλασσα σε όλο τον κόσμο.
    Καθόλου τυχαία δεν είναι η λειτουργία 192 -από τις 196- διαλυτηρίων πλοίων σε χώρες που αδιαφορούν (όπως η Κίνα) για την ρύπανση, όπως οι τριτοκοσμικές χώρες Μπαγκλαντές, Πακιστάν, Ινδία όπου εγκαταστάθηκαν βιομηχανικές επιχειρήσεις που σκότωσαν κόσμο και κοσμάκη, όπως η Τουρκία που έχει δεχθεί τις πιο βλαπτικές για την δημόσια υγεία και το περιβάλλον Γερμανικές επιχειρήσεις.
    Καθόλου τυχαίο δεν είναι το άρθρο του Στέλιου Τέλογλου που
    α) συστηματικά προβάλλει δημοσιογραφικά τον νεοφιλελευθερισμό΄.
    β) πριν από λίγα χρόνια με ρεπορτάζ διαφήμιζε τα χρυσωρυχεία στις Σκουριές Χαλκιδικής.
    Ο Στέλιος Τέλογλου μέμφεται την Ελλάδα που είναι ναυτική χώρα και δεν έχει διαλυτήρια πλοίων.Αν νοιάζεται αυτός ο άνθρωπος για την οικονομία της χώρας και για την ανεργία αν τολμά ας προτείνει στους Έλληνες εφοπλιστές να βάλουν σε κάποια πλοία τους την Ελληνική σημαία. Ας προτείνει αν τολμά στους Έλληνες εφοπλιστές να πάρουν Έλληνες ναυτικούς στα καράβια τους.
    Αυτός ο άνθρωπος μιας και ζει στην Ελλάδα πρέπει να γνωρίζει ότι στην Ελλάδα την καθαρή θάλασσα την θέλουμε για τον τουρισμό- που ωφελεί οικονομικά πλούσιους και φτωχούς- και όχι για τους παγκόσμιους δισεκατομυριούχους που σκοτώνουν ανθρώπους και περιβάλλον για να γίνουν πιο δισεκατομυριούχοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'αυτό θα κατέληγα και εγώ στη συνέχεια..Ειδατε καμία χωρα της ΕΕ,στην εικόνα;Λέει στο άρθρο για καμία συγκεκριμένη? Ποιός μας λέει να κάνουμε διαλυτήρια; Ο Τέλογλου(βρε βρε..).Γιατί δεν λέει να κάνουμε ναυπηγεία,η να αποδεσμεύσουμε αυτά που έχουμε ήδη, απο τις γερμανικές συμβάσεις,που δεν τ'αφήνουν να φτιάξουν ούτε πλοία για το ΠΝ?
      (κ.Σάββα..είπαμε να είμαστε ανοικτοί σε απόψεις στο μπλογκ,αλλά μην το ανοίξουμε και πολύ...)

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.