13/10/19

Βροντερό παρών στην Κυπριακή ΑΟΖ - Επίδειξη σημαίας και από Ιταλία(VID)

Η Κυβέρνηση των Παρισίων, που είναι σε πορεία μετωπικής σύγκρουσης με τον Ερντογάν, στέκει στο ύψος των περιστάσεων και κάνει ήδη επίδειξη σημαίας, κάτι που φαίνεται ότι θα κάνει και η Κυβέρνηση της Ρώμης.
Η πρώτη μεγάλη μάχη σε Ευρωπαϊκό επίπεδο θα δοθεί την Δευτέρα σε επίπεδο Συμβουλίου Υπουργών Εξωτερικών.
Χθες ο Ντόναλντ Τούσκ ενημέρωσε τον Πρόεδρο Αναστασιάδη σε ποιες χώρες πρέπει να ρίξει το βάρος της η Κυπριακή Δημοκρατία.
Και ήδη οι πιέσεις, ή καλύτερα η προσπάθεια πειθούς στρέφεται στις Γερμανοκίνητες χώρες του ευρωπαϊκού μπλοκ.
Καθόλου τυχαία η συνάντηση του Νίκου Χριστοδουλίδη με τον Ολλανδό ομόλογο του και το τηλεφώνημα Αναστασιάδη στον Μπόρις Τζόνσον.
Στους Ευρωπαϊκούς κόλπους σοβεί πάντως συγκρουσιακό κλίμα, μεταξύ Γαλλίας και Γερμανίας. Η Μέρκελ υψώνει ασπίδα προστασίας στον Ερντογάν λόγω μεταναστευτικού και διπλωματικές πηγές στην Λευκωσία ανησυχούν μήπως το κυπρογενούς ενδιαφέροντος θέμα των τουρκικών προκλήσεων ενταχθεί στην ευρύτερη ατζέντα της αντιπαράθεσης.
Δείτε σχετικό βίντεο:

Τι αναφέρουν οι πληροφορίες  του ανταποκριτή του ΣΙΓΜΑ, Χρίστου Χαραλάμπους, για στρατιωτική παρουσία του ιταλικού πολεμικού ναυτικού στην κυπριακή ΑΟΖ.
Δείτε σχετικό βίντεο:


7 σχόλια:

  1. Πριν ορισμένα χρόνια, δεκαετίες ίσως, υπήρχε συμφωνία με την Ιταλία για παραχώρηση διευκολύνσεων σε περίπτωση Ελληνοτουρκικού πολέμου στην Ελληνική Αεροπορία σε Ιταλικά αεροδρόμια. Αναρωτιέμαι αν ισχύει ακόμα η συμφωνία που έδινε στρατηγικό βάθος στην αεροπορική άμυνα. Μια τέτοια συμφωνία θα ήταν πολύ χρησιμότερη απ’ όλο τον Ιταλικό στόλο στην Κυπριακή ΑΟΖ. Όχι πως δεν έχει τους συμβολισμούς του το γεγονός από μόνο του, αλλά νομίζω πως ξεπεράσαμε πλέον το σημείο των συμβολισμών και πρέπει να περάσουμε στην ουσία.
    ΥΓ Όσο για το εύλογο ενδιαφέρον της Γερμανίας να προστατεύσει τις επενδύσεις της στην Τουρκία θα πρέπει να γίνει κατανοητό πως στο πλαίσιο ενός καθόλου απίθανου πολέμου όλες οι υποδομές στην Δυτική Τουρκία είναι εν δυνάμει στόχοι επειδή είναι κατά κανόνα στρατηγικές υποδομές. Δεν μπορούν π.χ. εργοστάσια αυτοκινήτων να λειτουργούν απρόσκοπτα σε περιοχή πολεμικών επιχειρήσεων.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μακάρι να έπιασαν τόπο τα ειρωνικά σχόλια της αντιπολίτευσης προς τον Κόντε και η αιώνια αντιζηλία με τη Γαλλία, που μπορεί να έκανε την Ιταλία να ξυπνήσει επιτέλους. Πάντως στα ιταλικά ΜΜΕ, δεν υπάρχει ακόμα επίσημη ιταλική πηγή που να το αναφέρει.

    Η ιταλική έκδοση του ρωσικού πρακτορείου Sputnik σήμερα, πριν 2 ώρες, αναφέρει πως Ελλάδα και Γαλλία συμφώνησαν να πάει γαλλική φρεγάτα και τη χρησιμότητα του ενδεχομένου να πάει και ιταλική. Δηλαδή αναφέρει ως πηγή της είδησης τα ελληνικά δημοσιεύματα.

    Τίτλος: H Γαλλία απαντάει στην Τουρκία και στέλνει φρεγάτα στο τεμάχιο που έχει παραχωρηθεί στην ΕΝΙ και Τοταλ στην Κύπρο.
    https://it.sputniknews.com/mondo/201910138179444-la-francia-risponde-alla-turchia-e-invia-una-fregata-nel-blocco-concesso-ad-eni-e-total-a-cipro/

    Στην αγαπημένη μου Corriere della sera, δεν υπάρχει τίποτα, ούτε το παραπάνω.

    Πάντως εγώ δεν πιστεύω πως Γάλλοι (και Ιταλοί), θα διώξουν τους Τούρκους από το 7. Απλά θα φυλάνε το δικό τους τρυπάνι για να μην το διώξουν οι Τούρκοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ συμπατριώτη,

    Οι Ιταλοί ως λαός, είναι πιθανότατα οι πιο φιλέλληνες Ευρωπαίοι. Όμως, σε κρατικό επίπεδο, η Ιταλία είναι η πιο ευάλωτη σε τουρκικές πιέσεις σύμμαχος που θα μπορούσε να βρει η Ελλάδα.

    Η Τουρκία είναι γεμάτη ιταλικά εργοστάσια. Θυμηθείτε τι έγινε με τον Οτσαλάν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το κωμικοτραγικό με την Ιταλία, είναι πως αυτή τη στιγμή, το ιταλικό ναυτικό είναι ισχυρότερο από το γαλλικο. Αλλά η Ιταλία, ναυπηγεί τα πλοία, όχι στο πλαίσιο κάποιου συγκεκριμένου εθνικού δόγματος και μακρόπνοης στρατηγικής, αλλά για να έχουν δουλειά τα ιταλικά ναυπηγεία. Με άλλα λόγια βρίσκεται με δυνατό ναυτικό, που δεν ξέρει πού να το χρησιμοποιήσει.

    Η Ιταλία αυτή τη στιγμή, βρίσκεται με 2 αεροπλανοφόρα, υποβρύχια U212 (ίδια με τα γερμανικά), φρεγάτες Orizzonte (ίδιες με τις γαλλικές Horizon), FREMM περισσότερες από τις γαλλικές και πάει λέγοντας.

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_active_Italian_Navy_ships

    Αλλά πέρα από ασκήσεις και επιχειρήσεις επιτήρησης ΝΑΤΟ, δεν ξέρει πώς να τις χρησιμοποιεί για το εθνικό της συμφέρον.

    Ομοίως, έχει Eurofighter και ήδη περίπου 10 F35 επιχειρησιακά. Αλλά δε σκέφτηκε ποτέ να κακοκαρδίσει την Τουρκία και να ζητήσει αυτή το Μαρί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Το κωμικοτραγικό με την Ιταλία, είναι πως αυτή τη στιγμή, το ιταλικό ναυτικό είναι ισχυρότερο από το γαλλικο"


      Όχι δεν ισχύει αυτό.

      Η Ιταλία αυτή τη στιγμή έχει 2 αεροπλανοφόρα αλλά ουσιαστικά το ένα δεν είναι καν αεροπλανοφόρο ούτε από άποψη εκτοπίσματος, ούτε από τον οπλισμό που φέρει. Το ένα των Γάλλων είναι ισχυρότερο και σε μέγεθος και σε οπλισμό που φέρει.

      Πιο αναλυτικά:

      Το Ιταλικό Giuseppe Garibaldi, έχει εκτόπισμα 13,850 τόνους και οπλισμένο με περίπου 10 AV-8B Harrier II(κάθετης απογείωσης, STOVL).

      Το δεύτερο αεροπλανοφόρο των Ιταλών, το Cavour (28.100) μπορεί να μεταφέρει μέχρι 16 AV-8B Harrier II αλλά συνήθως μεταφέρει 10. Τα υπόλοιπα 6 αν απαιτηθεί θα τα μεταφέρει αλλά όχι έτοιμα για άμεση απογείωση στο κατάστρωμα του διότι δεν χωράνε (παρά τον συγκεκριμένο τρόπο απογείωσης που διευκολύνει όσον αφορά την οικονομία χώρου στο κατάστρωμα του αεροπλανοφόρου και τις διαδικασίες πριν την απογείωση) λόγω μεγέθους καταστρώματος.

      Τα Harriers των Ιταλών έχουν υποστεί εκσυγχρονισμό την προηγούμενη δεκαετία για να μπορούν να κάνουν βολή πυραύλου AIM 120 και να ρίχνουν βόμβες JDAM.
      Ένα Τουρκικό(ή Ελληνικό) F16 δεν θα είχε κανένα πρόβλημα απέναντι του. Είναι απόλυτα αντιμετωπίσιμα. Θα γινόταν εμπλοκή κανονικά και όποιος πιλότος τα κατάφερνε θα κατέρριπτε τον άλλο.

      Οι Ιταλοί θα πάρουν μετά τα F35A (που ήδη παρέλαβαν κάποια , περίπου 10 και αναμένονται κι άλλα) για την πολεμική τους αεροπορία) και F35Β (STOVL) για να μπορούν να τα βάλουν στα αεροπλανοφόρα τους. Για την ακρίβεια στο ένα μόνο γιατί το άλλο δεν μπορεί να τα σηκώσει (Giuseppe Garibaldi), είναι πιο παλιό και την επόμενη δεκαετία θα αντικατασταθεί, Από τα 30 F35B(που θα μοιραστούν μεταξύ Ιταλικής αεροπορίας και Ιταλική ναυτικής αεροπορίας) περίπου 10-15 θα επιχειρούν από το αεροπλανοφόρο Cavour. Μέχρι στιγμής οι Ιταλοί έχουν παραλάβει 1 F35B, περιμένουν άλλα 4 μέσα στο 2019 και τα υπόλοιπα F35B αργότερα. Αυτά μέχρι να φτάσουν αριθμό έστω μικρής-μισής- μοίρας(10 αεροσκάφη) και να είναι έτοιμα επιχειρησιακά θα χρειαστούν 2 χρόνια τουλάχιστον. Τώρα έχουν μόνο 1 F35B.
      Ακόμα και όταν παραλάβουν τα υπόλοιπα 14 F35B για το Cavour(τα 4 μέσα στο 2019-2020) θα μπορούν να έχουν στο κατάστρωμα μόνο τα 6. Τα υπόλοιπα 10 στο καταφύγιο και θα πρέπει να ανέβουν στο κατάστρωμα. Χάνεται χρόνος.

      Αυτή τη στιγμή λοιπόν τα ιταλικά αεροπλανοφόρα μπορούν (συνολικά και τα δύο μαζί), να μεταφέρουν μόνο 26 AV-8B Harrier II εκ των οποίων 20(πρακτικά μία μοίρα) έτοιμα για άμεση κάθετη απογείωση και τα υπόλοιπα 6 της δύναμης να πρέπει να ανέβουν στο κατάστρωμα πρώτα και μετά να απογειωθούν.

      Το 1 και μοναδικό αεροπλανοφόρο των Γάλλων το Charles de Gaulle έχει εκτόπισμα 42.500 τόνους (δηλαδή μεγαλύτερο των 2 Ιταλικών (13.850 + 28.100 =41.950 τόνοι...ακόμα και μαζί δεν έχουν μεγαλύτερο εκτόπισμα στο σύνολο) και 30- 40(μιάμιση εως δύο μοίρες ανάλογα αν πάρει ελικόπτερα και πόσα) μαχητικά αεροσκάφη Rafale 4ης+ γενιάς. Αν απαιτηθεί όμως μπορεί να εξυπηρετήσει δύο μοίρες Rafale μειώνοντας αριθμό ελικοπτέρων. Τα Ιταλικά ότι και να κάνουν μέχρι 26 μπορούν και τα δυο μαζί. Αν είναι μόνο το ένα το Cavour, μπορεί μόνο 10...+ 6 που θα πρέπει να ανέβουν πρώτα κατάστρωμα όπως είπαμε. Το Γαλλικό απογειώνει τα 20 με τη μία.

      Διαγραφή
    2. Το γαλλικό είναι ανώτερο και από τα 2 Ιταλικά ενωμένα εναντίον του.

      Αυτά για τα αεροπλανοφόρα.

      Στα ελικοπτεροφόρα και πλοία διοίκησης αποβάσεων και εκεί οι Γάλλοι είναι ισχυρότεροι των Ιταλών:

      Mistral, Tonnerre και Dixmude οι Γάλλοι με εκτόπισμα και δυνατότητες ανώτερα των τριών Ιταλικών San Giorgio, San Marco, San Guisto. Δεν συγκρίνονται. Το ένα οι Ιταλοί θα το αποσύρουν μέσα στο 2019. Έχουν βέβαια ναυπηγικό πρόγραμμα αντικατάστασης και των τριών μέσα στην επόμενη δεκαετία και τότε θα γίνουν ισοδύναμοι των Γάλλων σε αυτή τη κατηγορία πλοίων.


      Τώρα στις φρεγάτες και εκεί οι Γάλλοι είναι ανώτεροι όχι μόνο αριθμητικά αλλά και ποιοτικά.

      13 φρεγάτες πολλαπλού και ανθυποβρυχιακού ρόλου οι Ιταλοί και 18 οι Γάλλοι.
      Κάποιες σύγχρονες Ιταλικές μονάδες(Freem) είναι περισσότερες προς το παρόν των αντίστοιχων iδιου τύπου(Freem) αλλά σε ισχύ πυρός οι Γάλλοι είναι ανώτεροι στο σύνολο και αναλογία πυραύλων.

      Στην αεράμυνας περιοχής αριθμητικά Ιταλικό ναυτικό έχει 4 μονάδες και Γαλλικό 3μονάδες αλλά οι 2 μονάδες του Ιταλικού είναι πιο παλιές ίδιας γενιάς με τη 1 πιο παλιά του Γαλλικού. Αντίθετα ποιοτικά οι 2 σύγχρονες μονάδες των Γάλλων είναι ίδιου επιπέδου με τις 2 σύγχρονες των Ιταλών. Δηλαδή υπάρχει μικρή αριθμητική υπεροχή κατά μία μονάδα πυρός των Ιταλών στη συγκεκριμένη κατηγορία αλλά αυτό αφορά τις παλαιότερης γενιάς μονάδες πυρός. Αντίθετα στις σύγχρονες υπάρχει αριθμητική και ποιοτική ισορροπία. Αν κάποιος συγκρίνει τις σύγχρονες μπορεί ίσως να διαπιστώσει και ποιοτική υπεροχή των Γάλλων λόγω Exocet κατά πλοίων αν και στο βασικό τομέα αεράμυνας περιοχής τα πλοία είναι ισοδύναμα.

      Τέλος στα υποβρύχια το Ιταλικό ναυτικό έχει 8 μονάδες και συμβατικά υποβρύχια. Το Γαλλικό Ναυτικό έχει 9 μονάδες, όλες πυρηνοκίνητες και οι 4 εξ αυτών με δυνατότητα πυρηνικού πλήγματος. Είναι αριθμητικά και ποιοτικά ανώτερα των Ιταλικών όχι μόνο τα 4 με τη δυνατότητα πυρηνικού πλήγματος(και συμβατική φυσικά) αλλά και τα 5 που αν και πυρηνοκίνητα μπορούν να εκτελέσουν μόνο συμβατικές αποστολές υποβρυχίου. Αυτά τα 5, κλάση κατασκευής 1985-1990, έχουν υποστεί και εκσυγχρονισμό. Από του χρόνου(2020) οι Γάλλοι θα αντικαταστήσουν σταδιακά με νέα κλάση αυτά τα 5. Όλα τα Γαλλικά υποβρύχια είναι πυρηνοκίνητα, όλα έχουν ικανότητα πλήγματος με τορπίλες, SM39 Exocet και στρατηγικό βλήμα Scalp Naval.

      Όσον αφορά τα 8 υποβρύχια των Ιταλών μόνο τα 4 είναι τα βασισμένα στο τύπο 212 που αναφέρθηκε.

      Το Γαλλικό ναυτικό έχει μεγαλύτερη ισχύ πυρός από κάθε άποψη:
      Υποβρύχια, τύποι πυραύλων κατά πλοίων, στρατηγικοί συμβατικοί πύραυλοι μεγάλης εμβέλειας άνω των 1.000 χιλιομέτρων, πύραυλοι με πυρηνικές κεφαλές και ανώτερη ναυτική αεροπορία ποσοτικά και ποιοτικά στα αεροσκάφη. Επίσης,πολύ καλύτερο ρυθμό εξυπηρέτησης των μαχητικών αεροσκαφών στο κατάστρωμα του Γαλλικού αεροπλανοφόρου.

      Διαγραφή
    3. Τα eurofighter που αναφέρθηκαν δεν επιχειρούν στο Ιταλικό ναυτικό αλλά στην Ιταλική αεροπορία. Δεν έχουν ραντάρ AESA και είναι πλήρως αντιμετωπίσιμα από κάποιες εκδόσεις του F16.

      Προχθές πήρα τρεις εφημερίδες και σε μία απ’ αυτές(Δημοκρατία) ένας δικηγόρος σε ένα άρθρο του έγραφε ότι η Τουρκία κατασκευάζει άρματα(οκ ναι, Νοτιοκορεάτικο αντίγραφο, το Τουρκικό Altay που ακόμα δεν είναι ούτε ένα επιχειρησιακό, αλλά είχε δίκιο κατασκευάζει ναι) και.....θωρηκτά!!!

      Θωρηκτά έγραφε ο τύπος. Το έβλεπα και είπα δεν είναι δυνατόν τι γράφει, δεν είναι δυνατόν!
      Το να κάνουμε λάθη σχολιαστές σε ένα ιστολόγιο δεν είναι τίποτα, κάνουμε και κουβέντα, ο ένας συμπληρώνει τον άλλο. Δεν μπορείς όμως σε μια εφημερίδα να γράφει ο άλλος τέτοιο πράγμα. Απαράδεκτο. Διαβάζει κάποιος/α που δεν ασχολείται καθόλου με τομέα άμυνας και βγάζει ότι συμπεράσματα να ναι. Λίγο ακόμα θα γράψουν κάποιοι: “η Τουρκία κατασκευάζει το “Τurkato”, πρόκειται περί θωρηκτου εξοπλισμένο με πυραύλους, βελτιωμένη έκδοση που βασίζεται σχεδιαστικά στο παλιό Ιαπωνικό Yamato”

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.