29/12/08

Οι Κούρδοι πετυχαίνουν την πρώτη τους πολιτική νίκη στην Τουρκία

Οι πολυετείς και πολυαίμακτοι αγώνες των Κούρδων, με τις εκπομπές τηλεοπτικών προγραμμάτων στην κουρδική γλώσσα, αρχίζουν να φέρνουν τα πρώτα πολιτικά αποτελέσματα.
του Σάββα Καλεντερίδη
Μια κοσμογονική αλλαγή συντελείται στις μέρες μας στην Τουρκία, αφού το τουρκικό κράτος, μπροστά στην πίεση που ασκεί το κουρδικό εθνικοαπελευθερωτικό κίνημα, υπαναχωρεί και υποχωρεί άτακτα από τη θέση "όλοι όσοι ζουν στα όρια της τουρκικής επικράτειας είναι Τούρκοι" και από το δόγμα "δεν υπάρχουν Κούρδοι", και προχωρεί στην εκπομπή τηλεοπτικών προγραμμάτων στην στην κουρδική γλώσσα...από το κρατικό κανάλι TRT6.
Το ζήτημα είναι ότι με την κίνηση αυτή, θα έλεγε κανείς ότι ανοίγουν οι "ασκοί του Αιόλου" στην Τουρκία, αφού και οι αλεβίτες ήδη έχουν ζητήσει δική τους τηλεοπτική εκπομπή από τα κρατικά κανάλια, ενώ συνεχίζουν ανάλογ αιτήματα και από τους Λαζούς, τους Αρμενόφωνους και Ελληνόφωνους μουσουλμάνους του Πόντου κλπ.
Πάντως, η κίνηση αυτή του τουρκικού κράτους, που εξ αντικειμένου μπορεί να θεωρηθεί ως κίνηση εκδημοκρατισμού, σηματοδοτεί στην ουσία τη χρεωκοπία της πολιτικής αφομοίωσης που ακολουθούσε το τουρκικό κράτος από το 1923, που οφείλεται στους μακρόχρονους αγώνες των Κούρδων και αποτελεί σίγουρα μια μεγάλη πολιτική νίκη του κουρδικού λαού.
Να σημειωθεί ότι η στρατηγική του κουρδικού εθνικοαπελευθερωτικού κινήματος στηρίζεται στο δόγμα: Πολιτιστική αυτονομία, πολιτική αυτονομία, ομοσπονδία, εθνική ανεξαρτησία.
Με βάση τα παραπάνω μπορούμε να πούμε ότι ο πρώτος στόχος επετεύχθη.

H πολιτική των εκπομπών στην κουρδική γλώσσα
του Φικρέτ Μπιλά
Μετάφραση: Σάββας Καλεντερίδης

Η κρατική τηλεόραση TRT άρχισε τις δοκιμαστικές εκπομπές στα κουρδικά. Από την 1η Ιανουαρίου θα αρχίσει να εκπέμπει επί 24ώρου βάσεως.
Δεν υπάρχει καμία αμφβολία ότι η εκπομπή στην κουρδική γλώσσα επί 24ώρου βάσεως από το κρατικό κανάλι TRT6 είναι πολιτική του κράτους. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η κουρδική τηλεόραση είναι μια απόφαση σταθμός στην πολιτική του τουρκικού κράτους.
Η απόφαση του κράτους να εκπέμπει επί 24ώρου βάσεως στην κουρδική γλώσσα από κρατικό τηλεοπτικό κανάλι, ένα κράτος που τη δεκαετία του 1980 έλεγε επίσημα ότι "δεν υπάρχουν Κούρδοι" και είχε απαγορεύσει την κουρδική γλώσσα, δείχνει ότι υπάρχει μια πολύ σοβαρή αλλαγή στην πολιτική του κράτους στο Κουρδικό.
Θα μπορούσαμε να συνοψίσουμε την πολιτική του κράτους στο Κουρδικό στα εξής:

Πολιτική με στόχο την πηγή των προβλημάτων
1. Η εκπομπή στα κουρδικά από την TRT έχει σχέση πρωτα απ' όλα με την πηγή της τρομοκρατίας. Η δήλωση του αρχηγού ΓΕΕΘΑ, που την επαναλαμβάνει με κάθε ευκαιρία, ότι "η συμμετοχή και η στρατολόγηση νέων στο ΡΚΚ συνεχίζεται, γι' αυτό πρέπει να ληφθούν μέτρα που θα εξαλείψουν τις αιτίες του φαινομένου" είναι σημαντική. Εν όσω συνεχίζεται ο αγώνας εναντίον των ενόπλων τρομοκρατών, είναι φανερό ότι ανάμεσα στα οικονομικά, κοινωνικά και πολιτισμικά μέτρα που θα λαμβανόταν ταυτόχρονα, ήταν και η εκπομπές στην κουρδική γλώσσα. Οι εκπομές της TRT είναι προϊόν αυτής της πολιτικής. Στόχος είναι η συμβολή στην προσπάθεια να εκλείψει το περιβάλλον και οι συνθήκες που διευκολύνουν τη συμμετοχή νέων στο ΡΚΚ και η εξουδετέρωση ενός κοινού επιχειρήματος του PKK-DTP που αφορούσε την περιορισμένη χρήση και εκπομπή στην κουρδική γλώσσα.

Πολιτισμικός τομέας
2. Η εκπομπή μέσω της TRT στα κουρδικά είναι σύμφωνη με την προσέγγιση σύμφωνα με την οποία οι πολιτισμικές διαφορές μπορούν να συνεχίσουν να υπάρχουν και να ενισχυθούν, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα πληγεί η ενότητα του τουρκικού κράτους και θα έχουν το χαρακτήρα "του ατομικού δικαιώματος στον τομέα του πολιτισμού", χωρίς να είναι δυνατόν να εκληφθεί το δικαίωμα αυτό ως συλλογικό δικαίωμα στον τομέα της πολιτικής.

Το μονοπώλιο των εκπομπών του PKK
3. Το PKK εδώ και χρόνια εκπέμπει στα κουρδικά μέσω διαφόρων δορυφορικών τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών καναλιών. Εκμεταλλευόμενο τη σχετική απαγόρευση που ίσχυε στην Τουρκία, έκανε εκπομπές στα κουρδικά και μέσω αυτών προωθούσε την προπαγάνδα του και κέρδιζε οπαδούς. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η επιρροή του σε ανθρώπους που δεν γνωρίζουν άλλη γλώσσα εκτός από τα κουρδικά ήταν μεγάλη. Με την εκπομπή του TRT στα κουρδικά το ΡΚΚ χάνει ένα μονοπώλιό του.
Ο στόχος είναι η συμπατριώτες μας να πάψουν να βλέπουν τις εξελίξεις μέσα από το πλαίσιο που παρουσιάζουν οι εκπομπές του ΡΚΚ. Το μονοπώλιο του ΡΚΚ στις εκπομπές δυσχαίρενε τον αγώνα για την καταπολέμηση της τρομοκρατίας. Φαίνεται ότι αυτή η διαπίστωση έγινε αποδεκτή από το κράτος.

Το περιεχόμενο των εκπομπών
4. Όσο σημαντική είναι η γλώσσα, άλλο τόσο σημαντικό είναι το περιεχόμενο των εκπομπών. Οι εκπομπές της TRT στα κουρδικά θα πρέπει να είναι τόσο πλούσιες, που να ανταποκρίνονται στις πολιτισμικές και καθημερινές επικοινωνιακές ανάγκες των συμπολιτών μας, ενώ θα πρέπει να εξουδετερωθούν και τα μέσα προπαγάνδας του ΡKK. Επίσης, για το όλο εγχείρημα θα πρέπει να ληφθούν υπόψιν το σύνταγμα και οι σχετικοί με τις εκπομπές νόμοι του κράτους. Το περιεχόμενο των εκπομπών δεν θα πρέπει να έχει σχέση με τη διαμελιστική γλώσσα, τα σύμβολα, τα τραγούδια και τις μουσικές που χρησιμοποιεί ως προπαγάνδα και μέσον επιρροής το ΡΚΚ.

Ειδικές εκπομπές, δικαιώματα και ελευθερίες
5. Ένα άλλο θέμα συζήτησης είναι η εκπομπή στα κουρδικά μόνο από το κρατικό κανάλι TRT. Η TRT ονομάζει το συγκεκριμένο κανάλι πολυγλωσσικό. Δεν το αποκαλεί κουρδικό κανάλι. Εδώ θα αρχίσει μια συζήτηση για το αν πρόκειται "για δικαίωμα ή ελευθερία".
Δηλαδή, η κίνηση αυτή αποτελεί δικαίωμα στις εκπομπές σε άλλες γλώσσες εκτός της επίσημης ή αν είναι μια ελευθερία. Το θέμα αυτό στις δημοκρατίες είναι ελευθερία. Αν είναι δικαίωμα, τότε το κράτος θα πρέπει να κάνει εκπομπές και στις άλλες γλώσσες.
Οι εκπομπές που γίνονται στα κουρδικά, θα μετατραπούν σε δικαίωμα και απαίτηση και άλλων συμπατριωτών μας που έχουν τη δική τους διαφορετική από τα τουρκικά και τα κουρδικά γλώσσα.
Ενώ στις δημοκρατίες, η υποχρέωση του κράτους είναι να αξουδετερώσει τα εμπόδια και να εξασφαλίσει την ελευθερία στον τομέα αυτό.
Αφού εξασφαλιστεί η ελευθερία της έκφρασης, τότε, με βάση πάντα τις αιτήσεις και της απαιτήσεις της κοινωνίας, οι πολιτες θα μπορούν να κάνουν εκπομπές στη δική τους μητρική γλώσα.
Για το λόγο αυτό, η εκπομπή τηλεοπτικών προγραμμάτων στην κουρδική γλώσσα δεν θα πρέπει να θεωρηθεί απλά ως μια "υποχρέωση της πολιτείας ή της κρατικής τηλεόρασης TRT", αλλά να μετατραπεί σε ένα δικαίωμα των πολιτών που θα μπορούν να κάνουν χρήση στα πλαίσια των σχετικών νόμων και του συντάγματος.

15 σχόλια:

  1. Και αυτά μεν καλώς συμβαίνουν στην Τουρκία, διότι ήταν πάντα κράτος πολυεθνικό, μία πραγματικότητα που προσπάθησε να αλλάξει με γενοκτονίες και πογκρόμ και που απέτυχε και τώρα είναι εκ των πραγμάτων αναγκασμένη να αποδεχτεί, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
    Εμείς, όμως, οι Έλληνες, γιατί αφήσαμε να μας μεταβάλουν σε κράτος πολυπολιτισμικό -και πάλι με ό,τι αυτό συνεπάγεται- ώστε σε λίγο θα είμαστε αναγκασμένοι κι εμείς (όπως τώρα οι Τούρκοι) να ακούμε ειδήσεις στα αλβανικά και ίσως κάποια άλλη γλώσσα (εφημερίδες κυκλοφορούν εδώ και πολλά χρόνια και μάλιστα στην Ομόνοια υπάρχει περίπτερο που πουλά μόνο ξένες); Διότι η Ελλάδα ήταν κράτος εθνικό και όχι πολυεθνικό και δεν χρωστά σε κανέναν να μεταδίδει ειδήσεις στην γλώσσα του.
    Στην Τουρκία οι Κούρδοι (αρχαίοι Καρδούχοι;) είναι γηγενείς, όπως και οι Έλληνες της Πόλης και δικαιούνται να ζητούν εκπομπές στην γλώσσα των. Οι Αλβανοί, όμως, όπως και οι άλλοι αλλοδαποί, δεν είναι γηγενείς στην Ελλάδα. Δεν ήλθαν καν σαν προσκεκλημένοι. Εισέβαλαν στην χώρα σαν λαθρομετανάστες, παραβιάζοντας τα σύνορά μας (έστω και αν κάποιοι εκ των υστέρων νομιμοποιήθηκαν), συνεπώς δεν μπορεί να έχουν παρόμοιες απαιτήσεις. Κι όμως έχουν και το ανύπαρκτο ελληνικό κράτος, αφού πρώτα τους άφησε να εισβάλουν στην χώρα, τώρα κάθεται και συζητά τις απαιτήσεις των, δηλαδή ... παζαριάζει (π.χ. ακόμη και παροχή ψήφου για τις δημοτικές εκλογές - μόνον η αρχή, για χορήγηση υπηκοότητας στην συνέχεια).
    Πώς και γιατί, λοιπόν, να χαρώ εγώ μ' αυτά που δικαίως γίνονται στην Τουρκία, όταν παρόμοια αρχίζουν να συμβαίνουν ήδη εντελώς αδίκως εν Ελλάδι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ Homo Cretensis, νομίζω ότι ο καλύτερος δρόμος γιά την πυροδότηση τών εθνικιστικών εντάσεων καί την διάλυση ενός κράτους, είναι η άρνηση τών διαφορετικών ταυτοτήτων πού για ιστορικούς ή πολιτικούς λόγους βρέθηκαν σ αυτό.
    Αυτό δέν σημαίνει ότι θα γίνουμε έρμαια τού Τουρκικού ή του Αλβανικού ή τού Σκοπιανού ή τού Βουλγαρικού ή όποιου άλλου σωβινισμού. Ή οτι θά αφήσουμε τούς Πομάκους έρμαιο τού Τουρκικού σωβινισμού, ή τούς σλαβόφωνους Ελληνες έρμαιο τού Σκοπιανού μεγαλοιδεατισμού.
    Οταν δέν φοβόμαστε τόν διαφορετικό, έχουμε όλο τό ηθικό καί πολιτικό έρισμα να αντιπαρατεθούμε στούς σωβινισμούς τών άλλων. Δέν λέω ότι είναι εύκολο, αλλά όπως δείχνει καί η Τουρκία είναι ο μόνος διέξοδος δρόμος.

    Εμείς οι πρόσφυγες, αντιμετωπιστήκαμε σάν παρείσακτοι, όταν η πολιτική τών Κεμάλ-Βενιζέλου μάς έφερε στήν Ελλάδα. Τουρκόσπορους μάς ανεβοκατέβαζε η Παλαιολαδίτικη φοβία τού διαφορετικού. Μάλιστα ο Βενιζέλος δέν άφησε τούς πρόσφυγες να πάνε στην Κρήτη για να δώσει τίς ανταλλάξιμες περιουσίες των Τουρκοκρητικών στην εκλογική του πελατεία...Ας είναι..Καλοφάγωτη αγαπητέ Cretensis...
    Ο πρόσφυγας καί ο μετανάστης είναι ιερός όποια ανάγη ή εξαναγκασμός καί αν τόν ξέβρασε σέ μία χώρα. Αν θέλεις να τον έχεις αντίπαλο, στέρησέ του τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα καί φέρσου του φοβικά καί μικρόψυχα...
    " 'Ο σύ μισείς, ετέρω μή ποιήσεις"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Homo Cretensis και vripol
    Ασφαλώς είναι πολύ διαφορετικά πράγματα οι αυτόχθονες πληθυσμοί που ζουν σε μια χώρα, από τους οικονομικούς μετανάστες και κάθε είδους πρόσφυγες που τυχαίνει να ζουν σε κάποια χώρα.
    Άλλα δικαιώματα έχουν οι μέν, άλλα οι δε.
    Οι μέν είναι κομμάτι της ιστορίας ενός τόπου, οι δε αποτελούν κομμάτι της σύγχρονης πραγματικότητας ενός τόπου.
    Ασφαλώς και έχουν δικαιώματα οι οικονομικοί μετανάστες και οι πρόσφυγες που ζουν στη χώρα μας και δεν θα πρέπει να μας φοβίζει η ψήφος των μεταναστών.
    Εδώ ζουν, εδώ εργάζονται, τα παιδία τους φοιτούν στα σχολεία μας, μαθαίνουν την ιστορία μας, την οποία πολλές φορές την υπερασπίζονται.
    Η ψήφος, ακόμα και η στράτευσή τους στις ελληνικές ένοπλες δυνάμεις, θα τους καθιστούσε υπεύθυνους πολίτες αυτής της χώρας.
    Η κοινωνική, πολιτισμική και πολιτική ενσωμάτωση των μεταναστών είναι το μεγάλο εθνικό στοίχημα για την ελληνική κοινωνία και για την Ελλάδα. Αυτό πρέπει να κερδηθεί, για να μην έχουμε τα προβλήματα που φοβάσαι Homo Cretensis.
    Τουναντίον, οι περιθωριοποιημένοι και οι γκετοποιημένοι μετανάστες μπορεί να αποτελέσουν προβλήματα ανάλογα με αυτά που φοβάσαι.
    Τώρα, σε σχέση με το ευρύτερο ζήτημα, ασφαλώς δεν μπορούν να βρουν καταφύγιο στην Ελλάδα οι πονεμένοι, οι κατατρεγμένοι και οι πεινασμένοι όλου του κόσμου και ασφαλώς έχουμε το δικαίωμα ως εθνικό κράτος να διαφυλάξουμε τα βασικά πληθυσμιακά και πολιτισμικά χαρκατηριστικά της χώρας αυτής.
    Αυτό σημαίνει ξεκάθαρη μεταναστευτική πολιτική και ισχυρούς, αποτελεσματικούς κρατικούς μηχανισμούς.
    Έχουμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σάββα,

    Η ενσωμάτωση, που τόσο συχνά λέγεται, είναι αδύνατη όταν οι μετανάστες είναι τόσοι πολλοί, όσοι στην Ελλάδα (25% περίπου του πληθυσμού της, εκ των οποίων σχεδόν το 50% Αλβανοί!). Καμμία χώρα στον πλανήτη δεν έχει τέτοιο ποσοστό μεταναστών. Το πιθανότερο, λοιπόν, είναι να δημιουργηθούν γκέτο, αρχικά, με όλα τα κακά και μειονοτικές-αποσχιστικές τάσεις αργότερα.
    Το Α και Ω της μεταναστευτικής πολιτικής, ανύπαρκτης εν Ελλάδι, διότι ουδέποτε γίναμε ΜΕ ΤΗΝ ΘΕΛΗΣΗ ΜΑΣ χώρα υποδοχής, δεν είχαμε προετοιμαστεί για κάτι τέτοιο, λέει ότι:
    α) Όχι μετανάστες από όμορες χώρες
    β) Όχι μετανάστες από χώρες με τις οποίες έχεις εδαφικές ή άλλες διαφορές.
    γ) Καμμία ομάδα μεταναστών να μην υπερβαίνει το 10% (δεν είμαι σίγουρος για το νούμερο) του συνόλου των μεταναστών.

    Στην περίπτωση των Αλβανών και οι τρεις παραπάνω "χρυσοί κανόνες" έχουν παραβιασθεί. Πώς, λοιπόν, να δώσεις πολιτικά δικαιώματα και πώς να πάρεις τέτοια άτομα στις ΕΔ, ή τα ΣΑ; Δεν βλέπεις τι γίνεται με τους Αλβανούς του Τετόβου στα Σκόπια; Η πολυεθνικότητα ενέχει και το διαλυτικό στοιχείο. Βλέπε ακόμη Τσέχους-Σλοβάκους, Βαλλόνους-Φλαμανδούς κλπ. Εμείς τι ζόρι τραβούσαμε να αποκτήσουμε τέτοια προβλήματα; Εν πάση περιπτώσει, εγώ ήθελα να τονίσω ότι άλλο Έλληνας της Β. Ηπείρου και άλλο Αλβανός λαθρομετανάστης (δεν είναι οικονομικοί μετανάστες, έτσι τους ονομάζουν επί το αβρότερον, πάντως οικονομικός μετανάστης και λαθραίος δεν γίνεται). Διότι, τα "προοδευτικά" μυαλά συνηθίζουν να θολώνουν τα νερά με κάτι τέτοιες εξομοιώσεις.

    vripol,

    "Μάλιστα ο Βενιζέλος δέν άφησε τούς πρόσφυγες να πάνε στην Κρήτη για να δώσει τίς ανταλλάξιμες περιουσίες των Τουρκοκρητικών στην εκλογική του πελατεία..."

    Αυτό που γράφεις είναι εντελώς λάθος. Η Κρήτη δέχτηκε το μεγαλύτερο μέρος των προσφύγων από την Μ. Ασία κι επειδή οι περιουσίες των Τουρκοκρητών δεν αρκούσαν, ο Ε. Βενιζέλος πήρε και τις περιουσίες των μοναστηριών. Γι αυτό η περιουσία της Εκκλησίας της Κρήτης είναι πολύ μικρή, εν αντιθέσει προς αυτήν της Εκκλησίας της Ελλάδος. Καμμία σύγκριση. Οι περιουσίες των Τουρκοκρητών που περιήλθαν στην κατοχή Ελλήνων, δεν δόθηκαν από κανέναν σε καμμία εκλογική πελατεία, αλλά αγοράστηκαν. Οι Τουρκοκρήτες, γνωρίζοντας ότι αργά ή γρήγορα θα φύγουν, ξεπούλαγαν τις περιουσίες τους.
    Στ' άλλα, νομίζω ότι η απάντησή μου στον Σάββα, πρέπει να σε καλύπτει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Να πάρει η ευχή! Δύο φορές έγραψα και ξέχασα και τις δύο να συγχαρώ για το νέο look. Πολύ άνετο στο μάτι και ... ελληνικότερο. Το πορτοκαλί θύμιζε λίγο ... Γιούλια :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Homo Cretensis
    αναγκάστηκα να το αλλάξω γιατί το αστέρι παρέπεμπε ή σε κάτι επαναστατικό ή σε κάτι εβραιοσιωνιστικό. Το άσχετο με μένα δηλαδή.
    Έψαξα στα πρότυπα και βρήκα αυτό με τα ελληνικά χρώματα.
    Εξ αυτού η αλλαγή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ὡστόσο, σ'αὐτά πού διαβάζω, ὑπάρχει κάτι πού δέν μποροῦμε νά παραβλέψουμε καί πού, νομίζω, κάνει τήν διαφορά. Τό ὅμαιμον, τό ὁμόγλωσσον καί τό ὁμόθρησκον τῶν δικῶν μας προσφύγων ὡς πρός τούς σημερινούς κυριολεκτικά ξένους μετανάστες. Ἡ διαφορά αὐτή δίνει τό συμπαγές τοῦ ἑλληνικοῦ πληθυσμοῦ στή χώρα. Οἱ διάφορες πολιτικές ἐνσωμάτωσης τό πολύ πού μποροῦν εἶναι νά δημιουργοῦν ὑποταγή τῶν πολιτῶν στούς νόμους τῆς χώρας. Ὅμως, ἄλλο ὑποταγή καί ἄλλο σχέση υἱική. Οἱ πρόσφυγες παπποῦδες μας, παρόλες τίς δυσκολίες, ἔνοιωθαν πώς βρίσκονται στή "μητέρα-Ἑλλάδα". Πονᾶμε τούς ξένους μετανάστες, ὅμως, ὅπως καί νά τό κάνεις, ἄλλο εἶναι τό "ἄρωμα ὀρθοδοξίας".
    Γεωργία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. vripol γράφεις στο blog σου
    Πόντιε: Οι μετανάστες στήν Ελλάδα τού 2009, είναι κάτι σάν τούς πρόσφυγες προγόνους σου στήν Ελλάδα τού 1924.

    1 δηλαδή είναι και αυτοί Έλληνες ή κατάγοντε από αρχαία Ελληνικά φύλα?
    3 είναι χριστιανοί?
    2 πολέμησαν για την Ελλάδα και
    πεθάνανε γι αυτήν?
    3 τους κυνήγησαν και τους σφάξανε και αυτούς οι Τούρκοι?
    4 ήρθανε νόμιμα στην Ελλάδα?
    5 ξέρανε τον εθνικό μας ύμνο ή την αρχαία και νέα ελληνική ιστορία ή φιλοσοφία?
    6 μιλούσανε αρχαία ή νέα Ελληνικά?

    ΤΙ ΚΟΙΝΟ ΕΧΟΥΜΕ ΔΗΛΑΔΗ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ?

    Η Ελλάδα αγαπητέ δεν αντέχει άλλους μετανάστες.σε λίγο θα καταντήσουμε οι ίδιοι ξένοι μέσα στην πατρίδα μας.
    Εσύ βέβαια σαν αριστερός μπορεί και ξένος να μην έχεις κάποιο πρόβλημα αλλά να ξέρεις ότιεγώ έχω

    μετανάστευση δίχως όρια ,όπως εσύ την αντιλαμβάνεσαι σημαίνει καταστροφή για την Ελλάδα.
    οπότε άσε τις ευαισθησίες κατά μέρους .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μην κοιτάτε το παρελθόν για το πως φερθηκαμε στο ζήτημα των μειονοτητων σαν λαός και σαν έθνος, μόνο λάθη και από ολες τις πολιτικές πτέρυγες θα δείτε, λάθη τραγικά.Οπως μας δίδαξαν οι παλαιότεροι μεγάλοι του πνεύματος, πρέπει να αναφέρουμε το σύνολο των πλευρών ενός ζητήματος και όχι να φωτίζουμε τα γεγονότα εκείνα που εξυπηρετούν. Λυπάμαι μα στο θέμα της ενσωματωσης των μειονοτήτων είμαι απαισιόδοξος.Ο λόγος απλός. Εδω εμείς σας αυτόχθονες και το "κράτος" μας αντιμετωπίζει σαν πολίτες γ κατηγορίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Eπώνυμοι και ανώνυμοι φίλοι
    Κατ' αρχάς ξεκινήσαμε από μια σημαντική εξέλιξη, που είναι η κατάρρευση μιας πολιτικής αφομοίωσης των "άλλων" στην Τουρκία. Μια πολιτική που ασκούσε το τουρκικό κράτος με απίστευτη σκληρότητα.
    Γι' αυτό δεν είπε κανείς τίποτε.
    Τώρα, όσον αφορά το μεταναστευτικό ζήτημα.
    Υπάρχουν δυο εντελώς ξεχωριστά θέματα.
    Το ένα είναι η παρουσία και η διαχείρηση των μεταναστών που ζουν στην Ελλάδα.
    Το άλλο είναι η πολιτική και τα μέτρα που θα πάρουμε για να μην προστεθούν στους μετανάστες που ζουν στην Ελλάδα και άλλοι.
    Όσοι ζουν στην Ελλάδα πρέπει να ενσωματωθούν. Αυτό, πέρα από τα ανθρωπιστικά ζητήματα και τη λειτουργία του κράτους δικαίου, είναι και εθνική ανάγκη. Η περιθωριοποίηση και η γκετοποίηση μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στη χώρα.
    Η ελληνική κοινωνία είναι πρωτοπόρα σ' αυτό, η ελληνική παιδεία επίσης βοηθάει, ενώ υπάρχει και ο ίδιος ο τόπος, η Ελλάδα. Όποιος ζει σε αυτή τη χώρα επηρεάζεται. Αυτός ο τόπος διαμορφώνει εθνικές συνειδήσεις. Έτσι έγινε και στο παρελθόν, στους προηγούμενους αιώνες και χιλιετηρίδες.
    Πιστεύω ότι πρέπει να αφήσουμε τις φοβίες και να βοηθήσουμε να εξυγειανθεί η πολιτική ζωή του όπου, να λειτουργήσει το κράτος και να παρέχει σύγχρονη, υψηλού επιπέδου ελληνική παιδεία σε Έλληνες και ξένους που ζουν στην Ελλάδα. Τα υπόλοιπα θα τα κάνει η ιστορία.
    Πάντως, αν ήμουνα εχθρός της Ελλάδας, θα προσπαθούσαν να δημιουργήσω γκέτο με ξένους μετανάστες σε κάθε γωνιά και πόλη της χώρας.

    φιλικά

    Σάββας

    Ανώνυμε 1:05 πμ
    Ο Βριπόλ, αν τον ερμηνεύω σωστά, λέει στους ποντιακής καταγωγής Έλληνες να δείξουν προσφυγική αλληλεγγύη στους ξένους που ζουν στην Ελλάδα. Το κοινό που έχουν είναι προφανές: η προσφυγιά.
    Εκτός αυτού, όμως, ο σύγχρονος πατριωτισμός απαιτεί την ενσωμάτωση κλπ, όπως τα είπαμε παραπάνω.
    Αν έχεις τεκμηριωμένη άποψη για τη διαχείρηση ενός ζητήματος που είναι υπαρκτό, γράψτην. Χωρίς αφορισμούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αναμφίβολα είναι σημαντικό βήμα η κίνηση αυτή για τον εκδημοκρατισμό της Τουρκίας.Πρέπει να περιμένουμε όμως να δούμε τα αποτελέσματα αυτής της κίνησης.
    Ο λύκος και αν εγέρασε....
    Ανέκαθεν η Τουρκία ξεγελούσε έντεχνα,αποπροσανατόλιζε και εκμεταλευόταν καταστάσεις.Βλέπε τους Νεότουρκους που με πρόσχημα το σύνταγμα αναριχήθηκαν στην εξουσία(στην αρχή μάλιστα τους υποστηρίζαμε και 'μείς οι Ελληνες).
    Δεν ξέραμε όμως τις "αγαθές" προθέσεις τους.
    Μετά όμως το σύνθημα τους ήταν σαφές "Η Τουρκία στους Τούρκους" σύνθημα που ασπάστηκε και ο Μουσταφά Κεμάλ αργότερα και πριν λίγο καιρό ειπώθηκε και από το στόμα του Ερντογάν ελαφρώς παραλαγμένο,με το ίδιο όμως ουσιαστικό σκεπτικό.
    Δεν θέλω να ισοπεδώνω,απλώς λέω να περιμένουμε λίγο.Τώρα το λίγο εξαρτάται.Χρειάστηκαν μερικά χρονάκια για να πετύχουν όσα καταστροφικά πέτυχαν οι Νεότουρκοι του 1908 που ευαγγελίζονταν σύνταγμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ακρίτα
    η Τουρκία από το 1923 ακολουθούσε μια ανελαστική πολιτική αφομοίωσης των Κούρδων, χρησιμοποιώντας κάθε μέσο.
    Τώρα αναγκάστηκε να προχωρήσει στη δημιουργία κουρδικού καναλιού στην κρατική τηλεόραση, γιατί το ΡΚΚ με τα κουρδικά ΜΜΕ είχε ελέγξει τον κόσμο σε ποσοστό 100%.
    Η κίνηση της Τουρκίας είναι πολύ καλά υπολογιμσένη και γίνεται για να αποτρέψει τα χειρότερα γι' αυτήν. Δεν είναι κίνηση εκδημοκρατισμού, είναι κίνηση ανάγκης.
    Μην ψάχνουμε να βρούμε αυτό που δεν φαίνεται. Άς αρκεστούμε σε ό,τι φαίνεται.
    Ούτως ή άλλως, πάντως, η εξέλιξη αυτή είναι μια σημαντική νίκη του κουρδικού κινήματος.
    Να ευχηθούμε και εις άλλα με υγεία;

    Σάββας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Σάββα,

    Εγώ έκανα στην πρώτη μου εγγραφή σχόλιο για το θέμα της ανάρτησής σου:

    "Και αυτά μεν καλώς συμβαίνουν στην Τουρκία, διότι ήταν πάντα κράτος πολυεθνικό, μία πραγματικότητα που προσπάθησε να αλλάξει με γενοκτονίες και πογκρόμ και που απέτυχε και τώρα είναι εκ των πραγμάτων αναγκασμένη να αποδεχτεί, με ό,τι αυτό συνεπάγεται."

    Η Τουρκία καθίσταται πλέον και επισήμως κράτος πολυεθνικό, πράγμα που θα θέσει αργά η γρήγορα την συνοχή της σε κίνδυνο. Μπορείς να φανταστείς Κούρδους αξιωματικούς στο στράτευμα; Κι όμως θα είναι υποχρεωμένη να έχει. Θα τους περνά βέβαια από εκατό κόσκινα, αλλά και πάλι, το αίμα νερό δεν γίνεται.Ξέρεις ότι κι εμείς στον στρατό δεν έχουμε μουσουλμάνους αξιωματικούς, ούτε σαν έφεδρους. Γι αυτό πιστεύω ότι το "πείραμα" δεν θα πετύχει. Αυτό που γράφει ο ακρίτας με τους Νεότουρκους είναι απολύτως αληθές. Δεν νομίζω ότι έχω να προσθέσω κάτι άλλο.

    Γι αυτό έκανα και την αντιδιαστολή ανάμεσα στην Τουρκία και την Ελλάδα. Στην πρώτη υπήρχαν από ανέκαθεν μειονότητες, τις οποίες προσπάθησε, αλλά δεν μπόρεσε να εξαφανίσει. Δεν ήσαν μετανάστες, αλλά γηγενείς και μάλιστα παλαιότεροι των Τούρκων. Άρα, αργά ή γρήγορα θα έπρεπε να τις αναγνωρίσει, αφού δεν επετεύχθη η ποθούμενη ομογενοποίηση.
    Στην Ελλάδα, όμως, δεν υπήρχαν, εκτός από την μουσουλμανική μειονότητα και πάνε να δημιουργηθούν τώρα.
    Ελπίζεις στην ενσωμάτωση. Δεν νομίζω ότι είναι εφικτή, για τους λόγους που αναφέρω στο σχόλιό μου 29 Δεκέμβριος 2008 8:55 μμ.

    Αν ο vripol συγκρίνει τους Έλληνες πρόσφυγες του Πόντου ή/και της Μ. Ασίας με τους αλλοδαπούς λαθρομετανάστες, κάτι που συχνά κάνουν όντως κάποιοι, τότε είναι εντελώς εκτός πραγματικότητας. Καμμία σχέση. Μπορεί πράγματι οι Ελλαδίτες να δυσανασχέτησαν με το κύμα προσφύγων από το 1922 και μετά, κυρίως διότι έπεσε μεγάλη φτώχεια (ως και η Αιθιοπία είχε στείλει ανθρωπιστική βοήθεια στην Ελλάδα!!), αλλά οι Πόντιοι και Μικρασιάτες ήσαν ΕΛΛΗΝΕΣ για όνομα του Θεού! Πρόβλημα προσαρμογής υπήρξε, αλλά όχι ενσωμάτωσης. Σήμερα, δεν νομίζω ότι κανείς αισθάνεται τον άλλον "ξένο".
    Δεν ισχύει το ίδιο για τους αλλοδαπούς, μικρό μόνο μέρος των οποίων είναι πολιτικοί πρόσφυγες. Τέτοιες συγκρίσεις είναι εντελώς ατυχείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Sava den mas eipes telika an les kai to flitzani:-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.