9/6/11

Επιθετική επιστροφή

Τα Βαλκάνια, πριν από διακόσια χρόνια, ήσαν τμήμα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Σήμερα, το φαινόμενο μιας πολιτισμικής παλίρροιας, μιας πλημμυρίδας στις «ακτές», όπου η άμπωτις του Οθωμανισμού είχε αφήσει τις αποθέσεις της, επισημαίνεται ως μέρος της τουρκικής πολιτικής.

Σε μια επίκαιρη ανάλυση του Ν.Ι. Μέρτζου με τίτλο «Βαθύ βαρομετρικό στα Βαλκάνια» (εκδόθηκε από την Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών και περιέχει πλήθος πληροφοριών για τις εξελίξεις στις βαλκανικές χώρες) αναφέρονται τα εξής:


«Το αυστριακό περιοδικό Der Standart γράφει ότι 70 τουρκικές σαπουνόπερες κατακτούν τα Βαλκάνια και αλλάζουν την αρνητική εικόνα που τα βαλκανικά έθνη είχαν για τους Τούρκους. Η τουρκική κινηματογραφική βιομηχανία βοηθά την τουρκική διπλωματία και πλέον είναι εργαλείο της γεωπολιτικής του νεο-οθωμανιστή Αχμέτ Νταβούτογλου».

Το ελληνικό τηλεοπτικό κοινό είναι άριστα πληροφορημένο σχετικά με πολλές από τις εν λόγω σαπουνόπερες, αφού τις παρακολουθεί μετά ζήλου, παρέχοντας έτσι ιστορική μαρτυρία για την αδιάκοπη επιβίωση πολιτισμικών οσμώσεων από τη μακραίωνη συμβίωση και την ανατολίτικη συμπόρευση των δύο λαών!

Στην παρατήρηση ότι η συμπόρευση αυτή είχε τα χαρακτηριστικά της υπό ζυγό εθνικής διαβίωσης του ενός, αντιπαρατίθεται η απάντηση ότι δεν πρόκειται για κάθετο διαμελισμό αλλά για οριζόντιο, στον οποίο η φτώχεια ταιριάζει εξ ίσου με τον πλούτο και στα δύο έθνη: Τα ταξικά κριτήρια είναι τα καθοριστικά και όχι τα εθνικά. Συνεπώς, ουδέν το μεμπτό στην επιθετική επιστροφή και στην ευφρόσυνη συμμετοχή στα γευστικά σερμπέτια της ανατολίτικης κουλτούρας!


Ακρως ενδιαφέρουσα είναι και η πληροφορία του κ. Μέρτζου, ότι η Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών προσφέρει δωρεάν στην ιστοσελίδα www.ems.gr όλες τις πληροφορίες για τα Βαλκάνια και ότι δέχεται 2.200 επισκέψεις το μήνα από 34 χώρες αλλά ούτε μία από Ελληνα δημοσιογράφο.
http://www.agelioforos.gr/

6 σχόλια:

  1. Γιατί κόψατε το σχόλιό μου εδώ; Υπήρχε κι ένας σύνδεσμος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γιατί δεν χρησιμοποιούμε κι εμείς τον κινηματογράφο και ξενόγλωσσα δορυφορικά κανάλια, για να υπενθυμίσουμε στους κατοίκους των Βαλκανίων και της Μ.Ασίας την Ελληνική/Ρωμαίικη καταγωγή τους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @ East

    Τα χρησιμοποιούμε, αλλά δεν το κάνουμε πολύ φανερά, όπως αυτοί. Εμείς είμαστε διπλωμάτες..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ερώτηση:
    Πού είναι τα χρεωκοπημένα ελληνικά κανάλια να πουλήσουν κι αυτά τις δικές τους σαπουνόπερες και σειρές;
    Τόσες μπαρούφες φτιάχνουν κάθε χρόνο, μία δεν θα βρεθεί να συγκινήσει το Σέρβικο, Βοσνιακό, Ισραηλινό (και ίσως και Αράβικο) κοινο;
    Τι δηλαδή, θα αφήνουμε μόνη της την Άντζελα (Δημητρίου) να κάνει χιτ στην Αραβία, πάνω από την Σελίν Ντιόν, πού είναι η υπόλοιπη ελληνική διανόηση;
    Αλλά τι να πεις...ουδείς 'άσφαλτος'(sic) (πρόσφατα έμαθα ότι τη λέξη αυτή με την ίδια ερμηνεία χρησιμοποίησε κάπου και ο Καζαντζάκης).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κάνεις λάθος: Ελληνικές σαπουνόπερες, όπως η "Λάμψη" και το "Καλημέρα Ζωή" του Ν. Φώσκολου, αλλά και σειρές, όπως "Οι Φρουροί της Αχαΐας", τα "Ματωμένα Χώματα" κ.ά., πουλήθηκαν στο εξωτερικό και ειδικά στην Τουρκία, όπου είχαν μεγάλη επιτυχία. Ειδικά, από τις δύο προαναφερθείσες σαπουνόπερες, η "Λάμψη" παίχτηκε σε όλο τον κόσμο σχεδόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.