11/2/15

Τα απολιθώματα της Οκτωβριανής Επανάστασης του 1917...

Ο  ψηφοφόρος νόμιζε ότι ψήφισε μόνο επιστροφή στους μισθούς και συντάξεις του 2009.  Έλα όμως που "τσίμπησε"   full πακέτο της ιδεολογίας του 1917...


Κατάργηση όλων των θεσμών αριστείας

Η αριστεία εξοβελίζεται από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Το μήνυμα αυτό εκπέμπει ο νέος υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς, καθώς πριν από την υλοποίηση ενός εθνικού διαλόγου για κρίσιμους τομείς της εκπαίδευσης, όπως υποσχέθηκε μιλώντας χθες στην «Κ», προχώρησε στην εξαγγελία της κατάργησης όλων των θεσμών αριστείας που είχαν τα προηγούμενα χρόνια εισαχθεί και στις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης. Ενδεικτική είναι η αποστροφή του ότι «η αριστεία είναι ρετσινιά... είναι μια στρεβλή φιλοδοξία». Και χωρίς χρονοτριβή ο κ. Μπαλτάς προανήγγελε ενδεικτικά τα εξής:

• Την κατεδάφιση του θεσμού των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, για τις θέσεις των οποίων η ζήτηση τριπλασιάστηκε μέσα σε μία χρονιά. Η εισαγωγή στα Πρότυπα Πειραματικά γίνεται τώρα με εξετάσεις. Στο προηγούμενο καθεστώς η εισαγωγή γινόταν με κλήρωση, η οποία επέτρεπε ικανοποίηση ρουσφετολογικών αιτημάτων.

• Την κατάργηση της υποχρέωσης ο μαθητής να έχει τουλάχιστον 10 στα Μαθηματικά και στη Γλώσσα για να προαχθεί στην επόμενη τάξη του λυκείου, καθώς και της Τράπεζας Θεμάτων. Ο μαθητής θα μπορεί να προαχθεί εάν έχει μέσο όρο 9,5 και πρακτικά, έχοντας πάρει σε ένα βασικό μάθημα (π.χ. Μαθηματικά) προφορικό βαθμό 8 και μονάδα στα γραπτά και υψηλότερους βαθμούς σε ευκολότερα μαθήματα (π.χ. Γυμναστική).

• Την κατάργηση των Συμβουλίων των ΑΕΙ, στα οποία μετέχουν Ελληνες και ξένοι πανεπιστημιακοί σε ΑΕΙ του εξωτερικού. Πρόκειται για θεσμό που έχει υιοθετηθεί την τελευταία 20ετία στις 25 από τις 27 χώρες της Ε.Ε. Συνολικά περίπου 100 Ελληνες πανεπιστημιακοί από σπουδαία ΑΕΙ ξένων χωρών –από ΗΠΑ, Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Σαουδική Αραβία– «επέστρεψαν» στη χώρα μας, ώστε να συμμετάσχουν στα πρώτα Συμβούλια σε κάθε ΑΕΙ.

«Φαίνεται πως πρέπει να περάσουμε και από την παιδεία του χαμηλού παρονομαστή σώνει και καλά, για να φτάσουμε στη “Δημοκρατία του μέσου όρου”», παρατηρεί στην «Κ» ο ομότιμος καθηγητής του ΕΚΠΑ Θάνος Βερέμης. Από την πλευρά του, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ν.Δ. Κυριάκος Μητσοτάκης τονίζει ότι «η λογική των “προτύπων” είναι απολύτως συμβατή με την αξιοκρατία. Είναι όμως παντελώς ασύμβατη με την ισοπεδωτική εκδοχή του “εξισωτισμού”, που με τη σειρά του είναι παντελώς ασύμβατος με την αριστεία. Στη βάση της εφικτής –και αναγκαίας– εναρμόνισης της ισότητας με την αξιοκρατία, κάθε άλλο παρά νομιμοποιείται η κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων στα Πρότυπα και των Συμβουλίων στα ΑΕΙ».

«Πολλά –όχι βέβαια όλα– από τα δεινά των ΑΕΙ συνδέονται με την απόλυτη έλλειψη αυτοτέλειας, με κάθε λεπτομέρεια να περνάει από τα χέρια του υπουργείου. Η Ελλάδα είναι ουραγός στη διάσταση αυτή σε σύγκριση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ομως ο στόχος της αυτοτέλειας απαιτεί διαφάνεια και εποπτεία, εξ ου προκύπτει και η ανάγκη των Συμβουλίων», ανέφερε, μιλώντας στην «Κ», ο καθηγητής στο ΜΙΤ των ΗΠΑ Γιάννης Τσιτσικλής και πρόεδρος του Συμβουλίου του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου. «Αυτό ήταν μέρος του σκεπτικού μου όταν αναμείχθηκα. Οχι σαν ανιδιοτελής αλλά αφελής “ξένος”, κατά τον χαρακτηρισμό του αρμόδιου υπουργού, αλλά έχοντας πλήρη επίγνωση των παθογενειών – κομματοκρατία, συναλλαγή, ανομία, νεποτισμός. Προτίμησα να ασχοληθώ με το Χαροκόπειο, ένα μικρό, καθαρό και εύρυθμο πανεπιστήμιο (ναι, υπάρχουν και αυτά!) που προσπαθεί εντατικά να σημειώνει υψηλότερες ακαδημαϊκές επιδόσεις. Το Συμβούλιο έγινε δεκτό θερμά και ακολούθησε εξαιρετική συνεργασία με τις πρυτανικές αρχές και το σύνολο των ΔΕΠ και διοικητικών, καταρρίπτοντας τους ατεκμηρίωτους ισχυρισμούς ότι ήμασταν “αντιμέτωποι με το σύνολο των πανεπιστημιακών”. Θέλω να ελπίζω ότι η πολιτεία θα ξανασκεφτεί τις πρόσφατες εξαγγελίες. Αντί να κάνει ένα τεράστιο άλμα προς τα πίσω, και ιδίως αν το εννοεί ότι θέλει να προσελκύσει Ελληνες επιστήμονες του εξωτερικού, να κάνει καλή χρήση από το τεράστιο απόθεμα επιστημονικής γνώσης, αλλά και διοικητικής τεχνογνωσίας που υπάρχει εκεί. Το χρωστάει στους πανεπιστημιακούς που παράγουν έργο διεθνούς επιπέδου σε αντίξοες συνθήκες στην Ελλάδα, στους φοιτητές, στην κοινωνία».

Τι απαντάει ο κ. Αριστείδης Μπαλτάς για την Αριστεία

Σε ρετσινιά μπορεί να μετατραπεί για ένα μαθητή η αριστεία του. Αυτό ανέφερε στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς και, μιλώντας χθες στην «Κ», εξήγησε ότι εννοούσε πως η απονομή αριστείας –μέσω της επιτυχίας σε εξετάσεις εισαγωγής σε ένα σχολείο– σε ένα μαθητή σε τόσο μικρή ηλικία, όπως τα 12 ή 13 του, μπορεί να μετατραπεί σε βαρύ φορτίο (σε πολλαπλά επίπεδα) στο οποίο ο αριστεύσας θα νιώθει ότι πρέπει να ανταποκρίνεται σε κάθε κρίσιμες εξετάσεις στη μετέπειτα ζωή του. Αντίστοιχη είναι η μεταφορική ερμηνεία της «ρετσινιάς» για κάθε μαθητή που απέτυχε στις εξετάσεις εισαγωγής στα πρότυπα πειραματικά. «Τα σχολεία αυτά πρέπει να πειραματίζονται επί της κοινωνικής ύλης που συνιστούν τα σχολεία», ανέφερε, κάνοντας τους επικριτές του να μιλούν για επιστροφή στα πειραματικά όπως οργανώθηκαν μεταπολιτευτικά –επί ΠΑΣΟΚ– με αποτέλεσμα ο θεσμός να υποβαθμιστεί τελικά σε σχολείο της γειτονιάς και όχι αριστείας.

Οσο για τα Συμβούλια των ΑΕΙ, ο κ. Μπαλτάς πιστεύει ότι δεν έγινε καλή εφαρμογή του θεσμού, όπως στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη. Στο εξωτερικό τα Συμβούλια είναι διοικητική δομή διακριτική από τις ακαδημαϊκές δομές, με αποτέλεσμα να διατηρείται η ακαδημαϊκή αυτοτέλεια των ΑΕΙ (π.χ. προεπιλογή από τα Συμβούλια των κοσμητόρων). Από την άλλη, ο κ. Μπαλτάς δεν αποκλείει την «επιστροφή» των Συμβουλίων με νέο νόμο αλλά μόνο με συμβουλευτικές αρμοδιότητες, ώστε να αξιοποιηθεί η εμπειρία και η διάθεση προσφοράς των Ελλήνων πανεπιστημιακών σε ξένες χώρες.
Kathimerini - A. Λακασάς



8 σχόλια:

  1. Γενικότερα το εκπαιδευτικό μας σύστημα το έχουν κάνει ένα μάτσο χαλια, λίγα χαλια ακόμα λοιπόν, άντε πάμε πάλι να φτιάξουμε παιδεία με το μακρόχρονο σχέδιο....2eτίας....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αναρτάτε ανοησίες που διεγείρουν το θυμικό μονοδιάστατων ανθρώπων, υποτίθεται ότι είστε ένα site με γεωπολιτικά και ιστορικά ενδιαφέροντα αλλά και στα δύο κάνετε προπαγάνδα, η μόνη σχέση που έχει η Ρωσία του 17 με την Ελλάδα του σήμερα είναι ότι αντιμετωπίζουν, η Ρωσία τότε η Ελλάδα σήμερα, ζήτημα εθνικής ύπαρξης και η απάντηση σε ζητήματα εθνικής ύπαρξης ήταν και είναι πάντα μια σοσιαλιστική πολιτική που δεν μπορεί εκ των πραγμάτων να είναι ίδια για κάθε τόπο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για πες μας τώρα, ο Lenin πως έφτασε στη Ρωσία για να ηγηθεί ούτε καν να κάνει την επανάσταση?

      Διαγραφή
    2. Άρα συμφωνείς με την κατάργηση κάθε αριστείας;;

      Διαγραφή
    3. Ο στόμφος δεν κάνει καλό στους καθημερινούς ανθρώπους, οι γραφιάδες και όλα τα δημόσια πρόσωπα τον χρησιμοποιούν επειδή είναι χρήσιμο εργαλείο για τον ρόλο που έχουν, ο καθημερινός άνθρωπος όμως ζει μόνο με γνώμονα την κοινή λογική και πιστεύει μόνο ότι βλέπουν τα μάτια του, σε μια χώρα που δεν υπάρχει στοιχειώδη ισονομία και ευνομία και που λειτουργεί με τις γνωριμίες, τα κουμπαρηλίκια και τις ανήθικες συναλλαγές δεν έχει νόημα ούτε να συμφωνείς ούτε και να καταδικάζεις κάθε τι που έρχεται στην επικαιρότητα. Επιπλέον, αλλό πράγμα κριτικάρω

      Διαγραφή
  3. Οι εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας εξυπηρετούν πλήρως τα συμφέροντα των ισχυρών του πλούτου και των κομματικών συνδικαλιστών του Σύριζα, είναι δε βαθύτατα αντιδημοκρατικές. Για να γίνω πιο σαφής, θα αναφέρω την προσωπική μου εμπειρία.
    Το μικρό μου παιδί, είναι εξαιρετική και πολύ επιμελής μαθήτρια. Πολύ θα θέλαμε να την στέλναμε σε κάποιο ακριβό Ιδιωτικό Σχολείο, αλλά τα οικονομικά δεν επαρκούν, δεδομένου ότι σπουδάζει το μεγάλο μας παιδί σε επαρχιακό ΑΕΙ.
    Με την εισαγωγή σε Πρότυπο σχολείο που πέτυχε κατόπιν εξετάσεων, ένα παιδί που πραγματικά αξίζει, έχει την δυνατότητα να πάρει σημαντικά εφόδια χωρίς να ματώσουν οικονομικά οι γονείς. Παράλληλα το υψηλό επίπεδο των υπολοίπων μαθητών, λειτουργεί ως κίνητρο στο παιδί, για να προσπαθήσει.
    Ο Υπουργός με την κατάργηση των προτύπων, εξυπηρετεί τα συμφέροντα των οικονομικά εύρωστων συμπατριωτών μας, που έχουν την δυνατότητα να πληρώσουν για μία καλύτερη εκπαίδευση στα παιδιά τους, γεγονός καθαρά αντιδημοκρατικό.
    Όσο για την κατάργηση των συμβουλίων στα ΑΕΙ, αυτή θα έχει ως συνέπεια την ισχυροποίηση των κομμάτων της"Αριστεράς" και ειδικά του Σύριζα, γιατί πλέον η οποιαδήποτε αξιολόγηση των διαδασκόντων, θα περνάει μέσα από την συμπορευσή τους με τους φοιτητοπατέρες.
    Είναι πραγματικά ντροπή που εξαγγέλονται τέτοια πράγματα.
    Δεν ξέρω τι θα κάνει το κυβερνών κόμμα στο μέτωπο της οικονομίας, πάντως στην Παιδεία είναι καταστροφή οι άνθρωποι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.