20/4/16

Μαθηματικοί - Φυσικοί προς αμόρφωτο Φίλη: «Σεβαστείτε τους ανθρώπους που σπούδασαν»

Παπαματθαίου Μάρνυ  
Αντιδρούν στην πρόταση του υπουργού Παιδείας να ανατεθεί και σε άλλες ειδικότητες η διδασκαλία Φυσικής και Μαθηματικών
Σάλο έχουν προκαλέσει στην εκπαιδευτική κονότητα της χώρας οι πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη, που πρότεινε σε ημερίδα για την τεχνική εκπαίδευση, να ανατεθεί και σε άλλες ειδικότητες εκπαιδευτικών η διδασκαλία Φυσικής και Μαθηματικών στα σχολεία. 
«Από τη δική μου μαθητική και φοιτητική εμπειρία οι καλύτεροι και οι καλύτερες του θετικού τμήματος στο σχολείο μου συνέχιζαν τις σπουδές τους στα πολυτεχνεία» είπε συγκεκριμενα ο υπουργός Παιδείας, για να συμπληρώσει ότι «ήξεραν πολύ καλή Φυσική και πολύ καλά μαθηματικά αλλά δεν μπορούσαν να διδάξουν Μαθηματικά και Φυσική στη Τεχνική Εκπαίδευση. Προκύπτει ένα ερώτημα, γιατί περιχαρακώνουμε τα αντικείμενα; Χρειάζεται κάποια διδακτική μόρφωση νωρίτερα; Το ίδιο ισχύει και για τους άλλους, φυσικούς και μαθηματικούς. Τότε να το κάνουμε»...

Μετά τη δήλωση αυτή οι Μαθηματικοί, εξέδωσαν ανακοίνωση διαμαρτυρίας στην οποία αναφέρουν ότι «Θα πρέπει να αποφεύγεται από το δημόσιο λόγο η επανάληψη στερεότυπων αντιλήψεων, είτε ελιτιστικής κατεύθυνσης (οι "καλύτεροι" πηγαίνουν στα Πολυτεχνεία), είτε ισοπεδωτικής κατεύθυνσης ("και ο μηχανικός ξέρει μαθηματικά, άρα θα μπορούσε και να διδάσκει στο σχολείο"). Ιδιαίτερα στις παραμονές των εξετάσεων, όπου τα μαθηματικά έχουν κεντρικό ρόλο και βαρύτητα στις επιλογές των υποψηφίων».

«Η διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών δεν μπορεί να είναι ούτε προϊόν τεχνικής μαθητείας, ούτε διεκπεραίωση μια ασκησιολογίας. Είναι ένα πολύπλοκο έργο σε όλες τις ηλικίες και συνθήκες εκπαίδευσης, με διακριτούς στόχους και μεθοδολογικές ιδιαιτερότητες ανάμεσα στην προσχολική, στην πρωτοβάθμια, στη δευτεροβάθμια και στην τεχνική εκπαίδευση» αναφέρεται στην ανακοίνωση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας.

«Σε όλες όμως τις περιπτώσεις χρειάζεται ο/η εκπαιδευτικός να διαθέτει βαθιά μαθηματική καλλιέργεια και γνώση των διεργασιών της μάθησης και της παιδαγωγικής επιστήμης. Είναι ένα ζήτημα που ορθά τίθεται και απασχολεί τα πανεπιστημιακά τμήματα και τις επιστημονικές εταιρείες» αναφέρουν οι μαθηματικοί.

Αντίδραση και απο τους Φυσικούς

Σε ανακοίνωση που τιτλοφορείται «Όχι πια Φυσική...μόνο Parking!» απάντησαν στον υπουργό Παιδείας και οι Φυσικοί.

Η Ενωση Ελλήνων Φυσικών διαμαρτύρεται έντονα για τις δηλώσεις Φίλη και τονίζει ότι «με έκπληξη διαβάσαμε μέσω του τύπου τις δηλώσεις του υπουργού  Παιδείας, ο οποίος ούτε λίγο ούτε πολύ υποστήριξε ότι οι πάντες μπορούν να διδάξουν τα πάντα».

«Η Ε.Ε.Φ. θεωρεί εξαιρετικά προσβλητικές τις απόψεις του κυρίου Φίλη για την ποιότητα και τις δυνατότητες όσων έχουν σπουδάσει στις Φυσικομαθηματικές σχολές και τις αντιπαρέρχεται ως ανάξιες σχολιασμού. Αρκεί να δει μόνο κάποιος ότι πέρυσι ο πρώτος των πρώτων εισήχθη στο Φυσικό της Αθήνας! Εκτιμούμε ότι τέτοιες ιδέες και προτάσεις για το "ποιος μπορεί να διδάξει Φυσική" είναι καθαρά προσωπικές, περιορίζονται στην ικανοποίηση του ακροατηρίου μιας ημερίδας και δεν εκφράζουν την κυβέρνηση» ανφέρουν οι εκπρόσωποι της επιστημονικής Ένωσης.

«Η Ε.Ε.Φ. θα εναντιωθεί με κάθε δυνατό μέσο στις πρωτοφανείς προθέσεις του υπουργείου να υποβαθμίσει περαιτέρω την Παιδεία, αναθέτοντας τη διδασκαλία της Φυσικής σε όποιον…ήταν καλός μαθητής στο Λύκειο. Η εκτίμηση του "ό,τι δηλώσεις είσαι", άρα διδάσκεις όποιο μάθημα δεν έχει εκπαιδευτικό στην αίθουσα, είναι απαράδεκτη από επιστημονική και παιδαγωγική άποψη. Θα μπορούσαμε να συζητήσουμε την άποψη του κ. Υπουργού μετά τον διορισμό και του τελευταίου αδιόριστου Φυσικού. Την ώρα που συνάδελφοι μας παραμένουν αδιόριστοι ή γυρίζουν κάθε χρόνο την Ελλάδα για να καλύψουν τα κενά στα σχολεία μας, τέτοιες δηλώσεις δείχνουν ασέβεια προς αυτούς» αναφέρεται στην ανακοίνωση της Ενωσης.

«Στις κοινωνίες που βρίσκονται εν μέσω κρίσης, η Παιδεία είναι η μέγιστη επένδυση και δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με κοντόφθαλμα και λογιστικά κριτήρια, που θα στερήσουν από τα παιδιά της τις προοπτικές τους. Ας σεβαστούμε όλοι μας τον πολύπαθο χώρο της Εκπαίδευσης. Ας σταματήσει το υπουργείο την  απορρύθμιση της Εκπαίδευσης, ας σεβαστεί τους ανθρώπους που σπούδασαν και υπηρετούν την Εκπαίδευση. Είναι κρίμα να μεταφέρεται το κλίμα ανασφάλειας, που η κοινωνία βιώνει, μέσα στο σχολικό περιβάλλον.

Το μάθημα της Φυσικής έχει υποβαθμιστεί το τελευταίο διάστημα, καλό είναι να είμαστε όλοι ψύχραιμοι και προσεκτικοί. Η πρακτική που εφαρμόζει το υπουργείο, με τις αναθέσεις μαθημάτων σε άσχετες ειδικότητες, έχει ήδη τα αρνητικότατα αποτελέσματά της, με τους γονείς και τους μαθητές να διαμαρτύρονται για την κατάσταση στα σχολεία» κατσλήγει η ίδια ανακοίνωση.
ΒΗΜΑ

7 σχόλια:

  1. Στο εξωτερικό τι γίνεται να μας πει η ΕΕΦ ? Δηλαδή στην ΕΕ και τις ΗΠΑ που εφόσον είναι δυτικόφιλοι θαυμάζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τι σχέση έχει η ΕΕΦ με την Φυσική; Πιο πολύ με την αμπελοφιλοσοφία έχει πλέον και την «Φυσική». Λίγο πολύ υπάρχει για να ευλογούν τα γένια τους.

    Και τι σχέση έχει πού μπήκε ο πρώτος των πρώτων με το αν τα τμήματα Φυσικής διδάσκουν Φυσική στους φοιτητές τους ή όχι; Όταν έδινα πανελλήνιες οι πρώτοι των πρώτων έμπαιναν στην ΣΜΑ, στους ΗΜΜΥ/ΕΜΠ και στην Ιατρική. Τα τμήματα Φυσικής ήταν ως γνωστών τμήματα για τους ελάχιστους που ήθελαν Φυσική (αλήθεια ποιοι ξέραμε τι σκατά σημαίνει Φυσική στην προ-διαδικτυακή εποχή;) και για όσους δεν πέρασαν σε κάποιο Πολυτεχνείο.

    Παρόλαυτά ο κ. υπουργός είναι αμόρφωτος και την αμορφωσιά του την βγάζει ως κόμπλεξ. Θα έπρεπε να είχε παραιτηθεί χθες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. And the ones who attended a couple of biology courses doctors. I gueess by lowering the standards, he feels a giant

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Να πω και εγώ την γνώμη μου .. σαν Μηχανικός.

    Καταρχάς ευχαριστώ για το κοπλιμάν "οι καλύτεροι πάνε στο Πολυτεχνείο".

    Επιτρέψτε μου να παρατηρήσω ότι οι "καλύτεροι" μπορεί να πηγαίνουν στο Πολυτεχνείο, αλλά για τον εαυτόν τους. Υπάρχει μια εσωτερική δύναμη που σε χαλυβδώνει προκειμένου να περάσεις μόνος σου τα δύσκολα εκεί. Και η προσπάθεια αυτή δεν δίνει σε κανένα μας το δικαίωμα, ακόμη και με την δικαιολογία του καλύτερου, να απλώνει τα πόδια του έξω από την κουβέρτα του ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΑ επεμβαίνοντας σε επιστημονικά πεδία αποκλειστικής απασχόλησης άλλων επιστημών την στιγμή που εμείς έχουμε διδαχθεί μόνο το εφαρμοσμένο μέρος τους.


    Ναι έχουμε κάνει πολλά Μαθηματικά και πολύ προχωρημένη Φυσική. Για να εξασκήσουμε το επάγγελμα του Μηχανικού όμως. Όχι για κάτι άλλο. Μαθαίνουμε την Φύση προκειμένου στον επαγγελματικό μας βίο να την χρησιμοποιούμε προκειμένου να παραδίδουμε ασφαλείς και σύγχρονες κατασκευές.

    Αυτό ακριβώς δεν μας δίνει ταυτόχρονα το δικαίωμα του να επεκτείνουμε τις επαγγελματικές μας δραστηριότητες σε όλο το επιστημονικό φάσμα των μαθημάτων που διδαχθήκαμε. Με την λογική του Φίλη, που θυμάται τα αμφιθέατρα μόνο από τις συνελεύσεις, γιατί εμείς οι "καλύτεροι" να μην διδάξουμε πχ Χημεία, Δίκαιο, Οικονομικά, Ιατρική Ορθοπεδική, κλπ. Αφού τα έχουμε κάνει.

    Το θέμα του σημερινού άρθρου μου έφερε στο μυαλό μια ιστορία 7 χρόνων τώρα. Ήταν τότε που το ΤΕΕ επιχείρησε να βάλει πόδι στην Ιατρική με την βιοτεχνολογία.

    Όχι ότι είχαν καούρα ντε και καλά να επεκταθούν προς τα εκεί για επιστημονικούς λόγους, αλλά αν δεν το έχετε καταλάβει, το ΤΕΕ εδώ και πολλά χρόνια έχει σταματήσει μετατραπεί σε λόμπυ επαγγελματιών που ανεβοκατεβάζει κυβερνήσεις. Οπότε ότι θέλουν κάνουν. Τουλάχιστον προσπαθούν να κάνουν.

    Και σήμερα με τον ξεφτιλισμένο τον ΣΥΡΙΖΑ, που έκρυψε την ανηθικότητα του κάτω από το πέπλο του "ηθικού του πλεονεκτήματος", υπάρχει ένας λόγος παραπάνω να επιχειρούν οι του ΤΕΕ, όχι όλοι οι Μηχανικοί, οι του ΤΕΕ είπα, με την δύναμη που έχουν και με τον Σπίρτζη σαν Δούρειο Ίππο να αυξήσουν το τζίρο τους σε χαλεπούς καιρούς.

    Αυτή η πολιτική το ζήσε και άσε τους άλλους να καούν είναι που τρώει τόσα χρόνια τώρα την Ελλάδα και αν δεν καταφέρουμε να σκοτώσουμε το θηρίο αυτό θα μας φάει και εμάς και την χώρα.

    Η γνώμη τώρα .... όχι μηχανικοί σε μαθήματα που δεν έχουν σχέση με την Τέχνη.

    ΕΜΠ speaking.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Στα γενικα πλαισια του ποιοτικου υποβιβασμου της Παιδειας μας ,σημερα ακουσαμε κι αλλο καινοφανες πυροτεχνημα!
    Απο "μεσα" του ειχαν συστησει να το "βουλωνει", αλλα ξεθαρεψε παλι. Συντομα θα μας λειψει με λυπη....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Φενεται οτι τα σουτζουκακια που εφαγε το βραδυ του επεσαν βαρεια.Συγγνωμη για την εκφραση αλλα τετοιες ιδεες και πολλες αλλες περι παιδειας ειναι προιοντα ανθρωπου(;) που σκεπτεται με την.... κοιλια.Τους επικινδυνους για την ομαλη ροη της δημοκρατικης ζωης γνωριζετε βεβαια τι τους εκαναν οι αρχαιοι ημων προγονοι.Ας τους μιμηθουμε.Αυτοι κατι περισσοτερο ηξεραν απο εμας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φενεται οτι τα σουτζουκακια που εφαγε το βραδυ του επεσαν βαρεια.Συγγνωμη για την εκφραση αλλα τετοιες ιδεες και πολλες αλλες περι παιδειας ειναι προιοντα ανθρωπου(;) που σκεπτεται με την.... κοιλια.Τους επικινδυνους για την ομαλη ροη της δημοκρατικης ζωης γνωριζετε βεβαια τι τους εκαναν οι αρχαιοι ημων προγονοι.Ας τους μιμηθουμε.Αυτοι κατι περισσοτερο ηξεραν απο εμας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.