4/3/19

Ελληνική Ορθόδοξη Ενορία στις ΗΠΑ Εγκαταλείπει το Πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης και Καταφεύγει στης Μόσχας Λόγω του Ουκρανικού Σχίσματος.

Greek Orthodox parish in US quits Constantinople to join Russian Church over Ukrainian schism
Ο Ουκρανός Πρόεδρος Πέτρο Ποροσένκο, ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος και ο Μητροπολίτης Επιφάνειος, επικεφαλής της σχισματικής Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας
Μετάφραση: Μιχαήλ Στυλιανού 
.
Όπως μεταδίδει  δημοσίευμα της  ιστοσελίδας του ρωσικού τηλεοπτικού δικτύου Ρ.Τ., «ο αμερικανικός κλάδος του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως απειλείται με διάσπαση, μετά την απονομή αυτοκεφαλίας στους Ουκρανούς σχισματικούς, δήλωσε Ρώσος ιερέας στο Τέξας. Μια ελληνική ενορία αποσχίστηκε ήδη και προσέφυγε στο Πατριαρχείο Μόσχας.
Οι Ορθόδοξοι πιστοί στις ΗΠΑ αντέδρασαν «πολύ διαφορετικά» στην ενέργεια του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, τον Ιανουάριο, να ικανοποιήσει την αίτηση της Ουκρανίας για την ανεξαρτησία της ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας από την Μόσχα, είπε ο Αρχιερέας John Whiteford, της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας Εξωτερικού.

Split on Christmas Eve: Ukraine’s Orthodox Church gets independence decree from Constantinople
Σχίσμα την παραμονή των Χριστουγέννων: Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας αποσπά Διάταγμα Αυτοκεφαλίας από τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως.
«Μεταξύ των Ελλήνων της Αμερικής υπάρχουν αυτοί που υποστηρίζουν τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως  ότι και αν κάνει… Πολλοί τελούν σε σύγχυση γι’ αυτά τα συμβάντα. Αλλά υπάρχουν και φωνές, που ακούγονται πολύ καθαρά, εκείνων που αρνούνται ν ΄ αποδεχτούν  τις  ενέργειες του Πατριάρχη στην Ουκρανία».

Μι ενορία στο Τέξας, όπου λειτουργεί ο ιερέας Whiteford, στον Ναό του Αγίου Ιωνά, έχει ήδη διακόψει τις σχέσεις της με το Φανάρι, επειδή απλά οι εκεί πιστοί δεν μπορούν να συμφωνήσουν με την απόφαση του Βαρθολομαίου για την Ουκρανία, είπε ο Αρχιερέας.

Επέκρινε επίσης τον Πατριάρχη ότι, τα τελευταία χρόνια, συνεχώς απομακρύνεται από το δόγμα της Ορθοδοξίας, όπως και κάποιοι εκπρόσωποί του στις ΗΠΑ που υποστηρίζουν τις ερωτικές σχέσεις μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου. Τέτοια πορεία ελευθεριότητας και το Ουκρανικό Ζήτημα μπορεί να προκαλέσουν ρήγμα στις Αρχιεπισκοπές των ΗΠΑ και Καναδά, προέβλεψε ο ιερέας Whiteford.

«Οι περισσότεροι θα μείνουν με την Κωνσταντινούπολη, επειδή διατηρούν στενούς οικονομικούς δεσμούς. Αλλά είμαι βέβαιος ότι υπάρχουν υγιείς δυνάμεις που προτάσσουν παραδόσεις κι αξίες υπεράνω χρημάτων και θα επιλέξουν να απομακρυνθούν από το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως.»

{Επίσης στην Ρ.Τ.: Οι Ουκρανοί σχισματικοί είναι ειδωλολάτρες, με χέρια βαμμένα με αίμα, αντάρτης Αμερικανός ιερέας δηλώνει στην Ρ.Τ.}
΄Οσον για την Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία Εξωτερικού, «αυτή υποστηρίζει πλήρως όλες τις ενέργειες του Πατριαρχείου της Μόσχας» μετά το σχίσμα, δήλωσε ο Αρχιερέας.

Η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία αντέδρασε στην απονομή αυτοκεφαλίας στην Ουκρανική Εκκλησία διακόπτοντας κάθε σχέση με το Πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης και προειδοποιώντας ότι ο διχασμός του κόσμου της Ορθοδοξίας που προκάλεσε ο Βαρθολομαίος μπορεί να διαρκέσει δεκαετίες, ή ακόμη κι αιώνες.

10 σχόλια:

  1. Ἡ ἔλλειψη ὀρθοδόξου χριστιανικοῦ φρονήματος στήν κατανόηση τοῦ κανονικοῦ δικαίου τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, καί δή ὅσον ἀφορᾶ τόν ἀπόλυτο σεβασμό τοῦ συνοδικοῦ της συστήματος, αὐτά φέρνει καί ἄλλα χειρότερα.
    Μόνον τοῦτο:
    Ὁ κανόνας ὅτι "τά ἐκκλησιαστικά ἀκολουθεῖ τά πολιτικά", ἀναφέρεται σέ ἑνιαία Ὀρθόδοξη Χριστιανική Αὐτοκρατορία, καί ἐντός αὐτῆς. Ἔξω ὅμως ἀπό τέτοιο Ὀρθόδοξο Χριστιανικό Αὐτοκρατορικό πλαίσιο, μόνον κατ'οἰκονομίαν δύναται νά ἐφαρμοσθῆ τέτοιος κανόνας, καί μόνον ἐφ'ὅσον
    α) γίνεται ἀποδεκτή ἡ ἐφαρμογή του ἀπό ὅλους τούς Ἱεράρχες τῆς Κανονικῆς Τοπικῆς Συνόδου, ἐλέυθερα καί κατά πλειοψηφία σέ Ἱερά Σύνοδό τους, ἀποκλειομένων τῶν τυχόν σχισματικῶν κλπ.,
    β) δέν ὁδηγεῖ σέ σχίσμα μεταξύ Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν, καί
    γ) τά "πολιτικά" εἶναι γνήσια καί ὄχι κατασκευασμένα προκειμένου νά χτυπηθῆ ὁ Ὀρθοδοξία ἤ ἡ ἴδια ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία.

    Τίποτα ἀπό αὐτά δέν συνέτρεχε, ὥστε νά δοθῆ αὐτοκεφαλία στήν "Οὐκρανική Ἐκκλησία" ἀπό τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο, ἔτσι ὅπως δόθηκε...ἀλλ' "οὐκ ἄν λάβοις παρά τοῦ μή ἔχοντος". Ἄρα ἁπλῶς κάτι ἀναγνωρίσθηκε ὡς μἠ ἔδει, καί προξενοῦνται προβλήματα πολλαπλάσια ὅσων ὑποτίθεται ὅτι θά ἐλύνοντο....
    Ὅσο περνάει δέ ὁ χρόνος, θά αὐξάνεται τό πρόβλημα αὐτό, πρός μεγάλη χαρά ἀνάποδων πρεσβειῶν...ὄχι ἁγίων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να κατι που θα πρεπει να συζητηθει και εδω ..... Ιδιως στις "νεες" χωρες, οσο καιρο ακομα θα ειναι υπο ελληνικη διοικηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η αρχή του κακού ξεκίνησε !!! Πως φαντάζεστε το μέλλον της ορθοδοξης εκκλησίας ; Πολύ φοβάμαι για τρελά πράγματα, δεν τολμώ ούτε να σκεφτώ! !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πρόκειται για καθαρή παραπληροφόρηση. Αποκλείεται Ελληνοαμερικανός κληρικός να έκανε κάτι τέτοιο, αλλά πιθανότατα σλάβος. Η ρωσική προπαγάνδα έχει σκυλιάσει μετά το ουκρανικό Αυτοκέφαλο. Όσο για την αλήθεια γύρω από το ουκρανικό, βλέπε το κείμενο-καταπέλτη του π. Γεωργίου Τσέτση, www.exapsalmos.gr/2019/02/15/o-megas-protopresvyteros-toy-oik-patriarcheioy-georgios-tsetsis-gia-to-oykraniko/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματική ἐνημέρωση γιά τό Οὐκρανικό:
      https://www.youtube.com/watch?v=R_tvVdeIaAY
      π.Θ. Ζήσης, Οι εξελίξεις στο θέμα της χορήγησης αυτοκεφαλίας στην Ουκρανική Εκκλησία [ΒΙΝΤΕΟ 2018]

      Διαγραφή
    2. Ἐμπαθές κατά Ρώσων τό ὡς ἄνω κείμενο τοῦ π. Τσέτση, καί στερούμενο κατευθύνσεως εἰρηνεύσεως, πολεμικό κείμενο πού προωθεῖ τό σχίσμα μεταξύ τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν:
      Ἄλλο τό ὅτι ἔχουν διάθεση πρωτείων στό Πατριαρχεςῖο Μόσχας, καἰ ἄλλο τό ὅτι ἔχει γίνει Λάθος ὀλκῆς ἀπό τόν Οἰκουμενικό Πατριάρχη καί τούς λίγους συμβούλους του, στό θέμα τῆς Οὐκρανίας. Λάθος δέ, ὄχι μόνον διότι ἀγνοήθηκε τό συνοδικό σύστημα τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλά καί διότι βλάπτεται ἡ Οἰκουμενικότητα τοῦ ἴδιου τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, μέ τήν προαγωγή σέ Ἐκκλησία σχισματικῶν καί μή κανονικῶν "Ἱεραρχῶν", καί μέ τή προώθηση συνθηκῶν ππού μετά βεβαιότητος ὁδηγοῦν σέ βιαιοπραγίες κατά τῶν πραγματικῶν ὀρθοδόξων χριστιανῶν τῆς Οὐκρανίας, ἐκ μέρους ἐμπαθεστάτων κατά τῆς Ρωσίας ,καί μή ὀρθοδόξων (οὐνιτῶν κλπ), κατοίκων τῆς Οὐκρανίας.

      Διαγραφή
  5. Κύριε A.Ρ., δηλαδή μας παραπέμπεις στο φερέφωνο του Βαρθολομαίου (Μέγα και τρανό πρωτοπρεσβύτερο του φαναριού) για να μάθουμε την αλήθεια; Και γιατί όχι στον Εθνικό Κήρυκα της Ν. Υόρκης, που έγραψε για τα κλεμμένα εκατομμύρια δολλάρια, με τα οποία οι Αμερικανοί κάνουν τον Βαρθολομαίο να χορεύει ταγκό με τον Ποροσένκο; (¨Οπως και με τον Πάπα των παιδοφίλων)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. https://www.imdleo.gr/diaf/2018/Ukran-Zeses.pdf
    Ουκρανία είναι κανονικό έδαφος της Εκκλησίας της Ρωσίας.
    Romfea.gr. Πέμπτη, 11 Οκτωβρίου 2018
    Γράφει ο Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης
    Ὁμότιμος Καθηγητής Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το κείμενο του π.Γ.Τσέτη, είναι διαποτισμένο με μια νομότυπη (δηλ. ως προς τον τύπο και όχι στην ουσία) λογική του γράμματος, στην οποία εμπλέκεται και μια φανερή τάση 'ξεκαθαρίσματος λογαριασμών' (αναφορές στην Σύνοδο της Κρήτης κ.α.).
    Το σημαντικότερο όμως είναι ότι ξεκάθαρα και απροκάλυπτα προσπαθεί να αναπαράγει στην Ορθοδοξία το «Πρωτείο εξουσίας», σύμφωνα με το παπικό πρότυπο το οποίο είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το ΑΛΑΘΗΤΟ του Πάπα, και την αντίληψη ότι είναι ο Αντιπρόσωπος του Θεού επί της γης, και ο πάροχος της (κτιστής κατά τον παπισμό) Θείας Χάρης στους ανθρώπους.
    Ο Πάπας είναι η συνέχεια του Ρωμαίου Αυτοκράτορα-θεού στο Βατικανό μετά την πτώση της Ρώμης. Παντελώς ξένο προς όσα δίδαξε ο Χριστός.
    Κανένας άνθρωπος δεν είναι αλάθητος, και γι αυτό στην Ορθοδοξία από την πρώτη στιγμή υπήρξε σύμπνοια στις αποφάσεις, και μάλιστα επειδή οι Καθολικοί επικαλούνται τα λόγια του Χριστού προς τον Απ. Πέτρο (θεωρώντας τον Πάπα ως τον Διάδοχό του) ότι, σε αυτή την πέτρα θα στηρίξει την Εκκλησία Του, και θα του δώσει τα κλειδιά της Βασιλείας των ουρανών και την εξουσία του «δεσμείν και λύειν», αυτά ακολούθησαν μετά την Ομολογία του Πέτρου ότι «ο Χριστός είναι ο Υιός του Θεού», και ακριβώς εκεί αναφέρεται ο Χριστός.
    Ότι δηλαδή θα στηρίξει την Εκκλησία Του, πάνω σε αυτή την Ομολογία ότι είναι ο Υιός του Θεού του Ζώντος.
    Η εξουσία του «δεσμείν και λύειν», δεν είναι επίσης μια εξουσία πολιτικού τύπου, μια ανεξέλεγκτη εξουσιαστικότητα επάνω στους άλλους, ακόμα και στην αλλαγή των Δογμάτων όπως ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ στον παπισμό, που οι Πάπες έχουν μεταστρέψει τα Δόγματα, όπως της Αγίας Τριάδας με το Φιλιόκβε, όπως την άμωμη σύλληψη της Παναγίας από την Αγία Άννα και διάφορα άλλα.
    Η εξουσία αυτή, αναφέρεται στα Μυστήρια που έχει η Εκκλησία, μέσω των οποίων παρέχεται στον άνθρωπο (με βασική προϋπόθεση την Πίστη και την μετάνοια) ο αγιασμός και η Θεία Χάρη, τα οποία όμως τελεί και πάλι ο Ίδιος, χρησιμοποιώντας τον επίσκοπο ή τον ιερέα. Το Άγιο Πνεύμα είναι ο Τελεσιουργός των Μυστηρίων, και η εξουσία δίνεται στην Εκκλησία ως πνευματικό θεσμό.
    Ο Πάπας λέει ότι είναι ο διάδοχος του Πέτρου, επομένως έχει και το υποτιθέμενο Πρωτείο εξουσίας του Πέτρου. Αυτή είναι η έννοια της ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΣΗΣ. Η αντίληψη της υπερίσχυσης πάνω στους άλλους, της κοσμικής δύναμης και εξουσίας.
    Οι Απόστολοι όμως είχαν ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ. Την μόνη βάση για την αλήθεια, την σοφία και την διάκριση. Ο κορυφαίος Απόστολος Πέτρος, δέχτηκε με ταπείνωση την επίπληξη του Παύλου όταν έφυγε από το τραπέζι των εθνικών λόγω του Μωσαϊκού Νόμου, τον οποίο όμως κατάργησε σε πολλά σημεία ο Χριστός.

    Ο π.Γ.Τσέτης γράφει:
    «Η επιμονή των ρώσων αντιπροσώπων, και μερικών συνοδοιπόρων τους, στη χρήση του ρήματος «αποφαίνομαι» αντί του «συν-αποφαίνομαι», δεν ήταν καθόλου αθώα.Ηλίου φαεινότερον ήταν πως αποσκοπούσε στην αμφισβήτηση και τον υποβιβασμό του ρόλου του Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως στα Διορθόδοξως δρώμενα, με υπόβαθρο την νεοφανή, ισοπεδοτική και αιρετίζουσα εκκλησιολογική αντίληψη του Μητροπολίτου Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνος, (την οποία συχνά-πυκνά επαναλαμβάνει), σύμφωνα με την οποία η Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Ορθόδοξος Εκκλησία, που ομολογούμε στο Σύμβολο της Πίστεως, είναι απλώς μία «Ομοσπονδία» (sic) τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών, επικεφαλής της οποίας δεν ευρίσκεται καμιά υπεροχική Αρχή.»

    Aυτό το απόσπασμα, και μάλιστα η χρήση του ρήματος ΑΠΟΦΑΙΝΟΜΑΙ, και η απόδοσή του σε έναν άνθρωπο, και όχι σε πολλούς μέσω συνοδικού τρόπου, δείχνει ότι η παπική αντίληψη έχει διεισδύσει στο μυαλό κάποιων ανθρώπων.

    Σχετικά με το θέμα του Πρωτείου τιμής που ισχύει στην Ορθόδοξη Εκκλησία όποιος θέλει ας δει εδώ:
    https://www.impantokratoros.gr/72184729.el.aspx

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Προφανώς οι Ρώσοι, είναι και αυτοί σε μεγάλο βαθμό εκκοσμικευμένοι υπάρχει δηλαδή ανταγωνισμός μεταξύ Ρωσίας-Φαναρίου, με την κοσμική έννοια, όπως υπάρχουν και πολιτικά συμφέροντα που εμπλέκονται στα εκκλησιαστικά ζητήματα.
    Όμως ο π.Τσέτης μιλάει για την φιλανθρωπία του Πατριαρχείου να αποκαταστήσει την ενότητα. Ποια ενότητα αποκατέστησε; Μια επίπλαστη εικόνα που δημιουργείται από τις δηλώσεις του Ποροσένκο, για αποκατάσταση της συμπόρευσης Πολιτείας-Εκκλησίας, την ονομάζει ενότητα;
    Ο λαός είναι διχασμένος, και επιπλέον διχάστηκε και ολόκληρη η Ορθοδοξία με βάση το ουκρανικό. Κανένας Αρχιεπίσκοπος από καμία Εκκλησία δεν αναγνώρισε όσα έγιναν, και κανείς δεν κάνει αναφορά στον Επιφάνιο.
    Αυτό και μόνο είναι ένα δείγμα της δυσαρέσκειας για τον τρόπο που έγιναν τα πράγματα και για την βιασύνη που υπήρξε.

    Εξαιρετική, μετρημένη και με πόνο για το καλό της Ορθοδοξίας, και χωρίς εμπάθεια απέναντι σε κανένα ως άνθρωπο, είναι η τοποθέτηση του μητροπολίτη Κύκκου:

    https://www.dogma.gr/dialogos/mitropolitis-kykkou-i-aftokefalia-emvathyne-to-schisma-stin-ekklisia-tis-oukranias/99374/

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.