1/10/19

Οικολογία και επιχειρείν - οι ευκαιρίες που δεν έχουν ακόμη χαθεί


Σπούδασα στη Γερμανία τη δεκαετία του 80. Εκείνη την εποχή τα γερμανικά δάση υπέφεραν από την λεγόμενη όξινη βροχή (το θείο που υπήρχε στο πετρέλαιο θέρμανσης έκανε ένωση με την υγρασία της ατμόσφαιρας σε θειικό οξύ – που αν και πολύ αραιό, αρκούσε για να προκαλέσει ορατή ζημιά, που ξεκινούσε από τις κορυφές των δέντρων. Η οικολογία άρχισε να γεννιέται και μία φωτισμένη γερμανική διοίκηση επινόησε την επιχειρηματική και εξαγωγική διάστασή της. Όχι πολύ μακριά, στην γειτονική Αυστρία, που δεν ευλογήθηκε με υπέδαφος (κάρβουνο, πετρέλαιο, κλπ.), ήδη από τη δεκαετία του 70, είχαν αρχίσει να εκμεταλλεύονται ενεργειακά τα σκουπίδια τους.
 Και σε μια άλλη, επίσης γειτονική χώρα, την Ολλανδία, υπήρχε μία τεράστια παραγωγή γάλακτος από αγελάδες, οι οποίες όμως παρήγαγαν και εξίσου μεγάλες ποσότητες υδαρών κοπράνων (Gülle). Μία χώρα, κάτω από το επίπεδο της στάθμης της θάλασσας – με τρομερή υγρασία, έβλεπε τεράστιες ποσότητες υγρών αποβλήτων να μη στεγνώνουν ποτέ. Μέχρι που σκεφτόντουσαν να ναυλώσουν πλοίο να μεταφέρει την λυμματολάσπη στη Σαχάρα! Κάπως έτσι γεννήθηκε το βιοαέριο – διότι τα κόπρανα, είναι γεμάτα μεθάνιο - το ίδιο ακριβώς με το φυσικό αέριο που τρέχει στις σωλήνες μας, ζεσταίνει το νερό μας, μαγειρεύει το φαγητό μας.

Για τη συνέχεια marketNews

1 σχόλιο:

  1. Όλοι οι επαΐοντες γνωρίζουν πως ακόμα και σήμερα οι αποδόσεις των βενζινοκινητήρων είναι τραγικές οι αποδόσεις των κινητήρων ντίζελ είναι μεν λίγο καλύτερες αλλά εξακολουθούν να είναι τραγικές. Οι αποδόσεις των ηλεκτροκινητήρων αντίθετα είναι πολύ υψηλές. Δηλαδή μιλάμε για παραγομένη κινητική ενέργεια σε σχέση με την παρεχόμενη χημική ή ηλεκτρική ενέργεια. Εκεί που έγκειται το πρόβλημα, είναι στην πυκνότητα ενέργειας. Μια μονάδα ποσότητας καυσίμου αποδίδει κάποια ενέργεια. Αυτό μεταφράζεται σε μια συνολική ενέργεια ανά μεταφερόμενη ποσότητα καυσίμου. Αυτή λοιπόν η ενεργειακή μεταφορική ικανότητα είναι τραγικά μικρή σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Λένε πως θα το βελτιώσουν στο μέλλον. Θα το δούμε. Τα ίδια τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν σε αυτές τις νέες μπαταρίες τι θα είναι; Ανακυκλώσιμα; Φιλικά στο περιβάλλον; Σπάνια; Μήπως δηλητηριώδη; Τέλος πάντων τι; Θα πρέπει να απαντηθεί. Το ίδιο πρόβλημα υπάρχει και στην εγκατεστημένη ισχύ των ανεμογεννητριών και των φωτοβολταϊκών. Όταν έχεις μια Χ εγκατεστημένη ισχύ σε ένα θερμοηλεκτρικό σταθμό έχεις συγκεκριμένη παραγωγική δυνατότητα. Όταν έχεις την ίδια ακριβώς ισχύ εγκατεστημένη σε ανεμογεννήτριες η παραγωγικότητα τελικά εξαρτάται από τον άνεμο. Από την άλλη σε θερμοηλεκτρικούς σταθμούς μπορείς να κάνεις οικονομία κλίμακας στα υλικά λόγο της δυνατότητας να έχεις θηριώδους ισχύος γεννήτριες. Το ίδιο δεν είναι δυνατό να εφαρμοστεί στις ανεμογεννήτριες. Άρα για την ίδια ποσότητα ενέργειας χρειάζεσαι πολλαπλάσια ποσότητα χαλκού δεσμευμένη σε μικρότερες γεννήτριες που πότε δουλεύουν και πότε δεν δουλεύουν. Αν υποθέσει κανείς πως λύνεται κάπως στην αυτοκίνηση το πρόβλημα αποθήκευσης ενέργειας με νέα υλικά και νέες τεχνολογίες η μόνη αξιόπιστη λύση που είναι τεχνικά εφικτή και δεν εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα είναι τα πυρηνικά εργοστάσια. Όλα τα άλλα είναι ακριβά και αδύνατο να λειτουργήσουν αυτόνομα και σε μαζική κλίμακα. Απλά οι Γερμανοί θέλουν να επιδοτήσουν την αυτοκινητοβιομηχανία τους ξανά και βρήκαν τον εύκολο τρόπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.