9/11/09

ΘΑΥΜΑΣΤΕΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΑΪΣΙΟΥ

Τά όσα παραθέτουμε εδώ, είναι παρμένα από δύο βιβλία.
Τό πρώτο, είναι γραμμένο από τόν Αγιορείτη ιερομόναχο π. Χριστόδουλο Αγγέλογλου πού επί σειρά ετών βοηθούσε τόν π. Παϊσιο από τήν διπλανή Ιερά Μονή Κουτλουμουσίου στήν οποία τότε υπηρετούσε. Τίτλος του ” ΣΚΕΥΟΣ ΕΚΛΟΓΗΣ ” { κείμενα Α΄ }
Τό δεύτερο, είναι τού κ. Νικ. Ζουρνατζόγλου, επισμηναγού έ.ά. πνευματικού παιδιού τού π. Παϊσίου καί επί σειράν ετών συνεργάτη του μέ τίτλο ” ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΩΝ –Γέροντας ΠΑΪΣΙΟΣ ό ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ ” { κείμενα Β΄ }

ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ
Σταύρος Βαλίδης, πρώην διοικητής Αστυνομικού τμήματος τού Αγίου Όρους.
Τόν Γέροντα Παϊσιο τόν γνώρισα, όταν μέ αξίωσε ό Θεός νά υπηρετήσω ώς διοικητής τού Αστυνομικού Τμήματος τού Αγίου Όρους.
Τόν Νοέμβριο τού 1991 μαζί μέ έναν συνάδελφο αστυνομικό κατηφορίσαμε από τίς Καρυές γιά τό κελλί του.
Εκείνη τήν εποχή ξέραμε καλά ότι, άν τήν ημέρα έμπαιναν 300 προσκυνητές, οί μισοί από αυτούς πήγαιναν στόν πατέρα Παϊσιο…
Στήν επάνω πόρτα τού φράκτη σέ καλωσόριζε μιά πινακίδα πού έγραφε ” κεραστείτε ” καί από κάτω υπήρχε ένα κουτί μέ λουκούμια. Υπήρχε ακόμη τρεχούμενο νερό καί μερικά σιδερένια κύπελλα γιά νά πίνουν οί προσκυνητές.
Όταν φθάσαμε, ήταν ευτυχώς εκεί καί σκάλιζε τόν κήπο του.
Εκείνο πού μού έκανε μεγάλη εντύπωση ήταν ότι ό Γέροντας, άν καί απομονωμένος από τόν κόσμο, γνώριζε σχεδόν τά πάντα πού συνέβαιναν, από πλευράς αστυνομεύσεως καί εθνικής ασφάλειας καί αφορούσαν τό Αγιο Ορος. Ηταν ακόμη ενήμερος γιά όλα όσα συνέβαιναν στήν Ελλάδα.
Μού έλεγε, ότι οί ξένες δυνάμεις στήν Ευρώπη μέ τά τεράστια κεφάλαια πού διαθέτουν, έχουν σάν στόχο νά αλλοιώσουν τίς αρχές, τίς παραδόσεις, καί τούς θεσμούς τού Αγίου Ορους. Τό πολύ χρήμα, οί ανέσεις, τά περιουσιακά στοιχεία, ή διάνοιξη δρόμων, τά μηχανήματα, καί οί ευκολίες, ήτανε θέματα πού τόν προβλημάτιζαν.
Θυμάμαι κάποια φορά, πού είχα συνοδεύσει ώς διοικητής τής Αστυνομίας τρείς ξένους επισήμους, πού ήθελαν νά γνωρίσουν τόν ” μεγάλο ασκητή Παϊσιο “, μέσα από όσα είχαν ακούσει γι΄ αυτόν στήν πατρίδα τους.
Ενας από αυτούς τόν ρώτησε γιά τήν Ενωμένη Ευρώπη, καί πήρε τήν εξής απάντηση.
– Είναι πολύ ζεστό ακόμη τό αίμα…
Οί επίσημοι απόρησαν μή μπορώντας νά καταλάβουν τήν κρυπτογραφημένη απάντησή του. Αργότερα πού τόν ρώτησα τί σημαίνει , ότι είναι ακόμη ζεστό τό αίμα, μού είπε.
– Είναι αδύνατο, καί θά φανεί αυτό αργότερα, νά υπάρξει ποτέ συνεργασία τών Αγγλων, τών Γάλλων, τών Γερμανών, τών Ιταλών, τών Αυστριακών, κλπ. όταν υπάρχουν ακόμη άνθρωποι πού χάσανε στόν Δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο τούς πατεράδες καί τούς θείους τους.
Είναι ποτέ δυνατόν νά ονομάζει ό ένας τόν άλλο “σύμμαχε” καί νά τό εννοεί;
Μή βλέπουμε τά πράγματα κοντόφθαλμα καί μόνο χάριν τής Οικονομίας. Θά βγεί ό Εθνικισμός στήν επιφάνεια καί τότε…
Μιά άλλη φορά πού βρέθηκα στό κελλί του συνοδεύοντας Ελληνες επισήμους, μάς είπε.
– Η Κωνσταντινούπολη θά γίνει Ελληνική, καί η Αγία Σοφία πάλι θά λειτουργήσει. Η Τουρκία θά διαλυθεί. Ετσι θά απελευθερωθούν τά χωριά μας καί οί αλύτρωτες πατρίδες μας… { κείμ. Α }
ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΘΑ ΦΘΑΣΟΥΝ ΣΤΑ ΕΞΑΜΙΛΙΑ ;
Ενα μεσημέρι έφθασε στό κελί τού Γέροντα μιά παρέα προσκυνητών. Αφού πήραν τήν ευχή του, κάθισαν στό υπαίθριο αρχονταρίκι. Μέ πολύ καλοσύνη τούς πρόσφερε δροσερό νερό, λουκούμι, καί φρέσκα κορόμηλα. Σέ λίγο ή συζήτηση άρχισε…
– Πώς πάει ό κόσμος έξω; ρώτησε ό Γέροντας.
– Γενικώς πάτερ μου, τά μέσα ενημερώσεως προβάλλουν τό κακό. Φθάσαμε στό σημείο νά αισχρολογούν ακόμη καί τά μικρά παιδιά…Πώς πρέπει άραγε νά φερόμαστε μέσα στήν κακία αυτού τού κόσμου;
– Χρειάζεται διάκριση. Νά συμβουλευόσαστε τόν πνευματικό σας σέ τέτοιες καταστάσεις.
Εδώ, ό Γέροντας σηκώθηκε, τούς άφησε γιά λίγο μόνους, κι΄ εκείνοι βρήκαν τήν ευκαιρία νά συνεννοηθούν μεταξύ τους. Σκέφθηκαν νά τόν ρωτήσουν ” τί θά γίνει μέ τήν Πόλη; “
Σέ λίγο επέστρεψε ο π.Παϊσιος, καί πρός γενική έκπληξη, τούς πρόλαβε όλους. Είχε διαβάσει τήν σκέψη τους!…
– Τί λέτε, θά τήν πάρουμε τήν Πόλη;
Η παρέα έμεινε άναυδη καί αμίλητη…
– Σάς ρωτάω πάλι, είπε ό Γέροντας. Θά τήν πάρουμε τήν Πόλη;
Καί σέ λίγο αστειευόμενος προσθέτει,
– Παλικάρια τής φακής…
– Ναί Γέροντα, άν είναι από τόν Θεό ευλογημένο, θά τήν πάρουμε τήν Πόλη…
– Θά τήν πάρουμε παιδιά μου. Οχι δηλαδή πώς θά τήν πάρουμε εμείς, άλλοι θά μάς τήν δώσουν. Θά τήν πάρουν αυτοί από τούς Τούρκους καί θά τήν δώσουν σ΄ εμάς, όχι γιατί μάς αγαπούν αλλά γιατί αυτό θά είναι τότε, τό συμφέρον τους!…
– Θά διαρκέσει πολύ αυτό τό κακό, Γέροντα;
– Μπόρες, μπόρες θά ΄ναι. Θά δώσουμε όμως εξετάσεις…
Σ΄ αυτόν τόν πόλεμο όλοι θά γυρίσουν νικημένοι. Ο Ελληνικός στρατός θά παραμείνει θεατής. Γήπεδο θά είναι ή Παλαιστίνη, τάφος τους ή Νεκρά Θάλασσα. Αυτό θά είναι καί τό πρώτο ημίχρονο…
Θά υπάρξει μετά καί συνέχεια…. τό δεύτερο ημίχρονο…
Ο κόσμος θά φθάσει σέ αδιέξοδο, καί τότε όλοι θά ζητούν νά μάθουν γιά τό Ευαγγέλιο καί τίς Γραφές. Θά λυπηθεί ό Χριστός τόν κόσμο, καί μέ ένα ξεχωριστό σημείο πού θά δείξει, πολλοί θά πιστέψουν.
Τότε, θά ψάχνει κανείς νά βρεί άπιστο!
– Γέροντα, στό απολυτίκιο τού προφήτου Ηλιού λέει, ότι είναι ό δεύτερος πρόδρομος τής Παρουσίας Χριστού.
Είναι γνωστό, ότι ό προφήτης Ηλίας δέν κοιμήθηκε, όπως καί ό Ενώχ. Θά έλθει πάλι ό προφήτης Ηλίας στήν Γή;
Ο Γέροντας χαμογέλασε.
– Ο προφήτης Ηλίας τροχάει καί ετοιμάζει τήν μαχαίρα του! Καί μάλιστα πρώτα θ΄ αρχίσει από τούς Πατριάρχες, δεσποτάδες, παπάδες, καί μοναχούς!
– Καί από τούς λαϊκούς πάτερ Παϊσιε…
– Τά δικά σας είναι αγνοήματα, ενώ τά δικά μας είναι αμαρτήματα.
Ο προφήτης Ηλίας τροχάει τό μαχαίρι του, όμως χρειάζεται προσοχή, γιατί μερικά πράγματα αλλοιώς τά λένε οί Πατέρες τής Εκκλησίας κι΄ αλλοιώς τά ερμηνεύει ό κόσμος.
Παράδειγμα τά “Εξαμίλια” πού αναφέρει ό Αγιος Κοσμάς ό Αιτωλός.
{ Οί Τούρκοι, λέει, θά φύγουν, αλλά θά ξανάρθουν πάλι φθάνοντας στά Εξαμίλια. Στό τέλος θά τούς διώξουν μέχρι τήν Κόκκινη Μηλιά. Από τούς Τούρκους τό 1/3 θά σκοτωθεί, τό άλλο 1/3 θά βαπτισθεί, καί μόνο τό υπόλοιπο 1/3 θά πάει στήν Κόκκινη Μηλιά}
Κανένας δέν μπόρεσε νά τό εξηγήσει, όλοι τό ερμηνεύουν λανθασμένα.
Εξαμίλια υπάρχουν στόν Λαγκαδά, στό Κιλκίς, στήν Θράκη, στήν Κόρινθο, μά κανένας δέν καταλάβαινε ότι τά “Εξαμίλια” τού Αγίου Κοσμά είναι τά εξαμίλια τής υφαλοκρηπίδας καί ή αιτία πολέμου μέ τήν Τουρκία…
Νά διαβάσετε τούς προφήτες τί λένε…Τόν Ιωήλ,τόν Ζαχαρία, τόν Ιεζεκιήλ, τόν Δανιήλ…Τά λένε όλα πώς θά γίνουν!
Γιά 7 χρόνια στήν Παλαιστίνη δέν θά καίνε ξύλα, αλλά μπαστούνια, αλλά πού νά ξέρετε εσείς από μπαστούνια καί ξύλα! Εσείς έχετε στά σπίτια σας καλοριφέρ ( χαμογελώντας), ενώ εγώ, καίω ακόμη ξύλα στό τζάκι κι΄ έτσι ξέρω απ΄ αυτά…( προφ. Ιεζεκ. 39,9-10)
– Καί οί Εβραίοι Γέροντα;
– Ενας ευσεβής Ιορδανός μού έλεγε ότι οί Εβραίοι έχουν σκάψει ένα τούνελ κάτω από τό τέμενος τού Ομάρ ( τέμενος Αλ Ακτσά ) θέλοντας νά τό καταστρέψουν. Εκεί βρίσκονται καί τά θεμέλια τού αρχαίου Ναού τού Σολομώντος.
Εκεί, όταν έλθει ό Αντίχριστος, θά κτίσει πάλι καί τόν Ναό τού Σολομώντος… { κείμ. Β΄}
Λάμαρης Δημήτριος, Πάφος Κύπρου.
Γνώρισα τόν π. Παϊσιο στά 1992 από επίσκεψή μου στό Αγιο Ορος μαζί μέ έναν τυφλό φίλο μου. Τόν βρήκαμε στό κελλί του νά συνομιλεί μέ δύο άτομα. Μόλις τελείωσε, ήρθε κοντά μας καί μάς χαιρέτισε μέ τά μικρά μας ονόματα, άν καί τόν βλέπαμε γιά πρώτη φορά!
Γιά τήν Κύπρο μάς είπε.
– Θά έλθει ή ώρα πού τό θέμα τής Κύπρου θά λυθεί. Θά περάσει πολλές δυσκολίες, αλλά θά λυθεί καί θά είναι Ορθόδοξη καί Ελληνική !
Τόν ρώτησα γιά τήν συνεχή αδιαλλαξία καί τίς προκλήσεις τών Τούρκων. Μέ έπιασε από τόν ώμο καί μέ πολλή σοβαρότητα μού είπε,
– Μή ανησυχείς παιδί μου, εγώ ετοιμάζομαι νά κοιμηθώ πιά καί δέν θά είμαι στήν ζωή, αλλά θά τά βλέπω όλα από επάνω. Εδώ είμαστε όλοι προσωρινοί.
Η Τουρκία θά διαλυθεί σέ τρία-τέσσερα κομμάτια. Εχει αρχίσει ήδη ή αντίστροφη μέτρησή της.
Πολύ σύντομα οί προσευχές πού γίνονται τώρα κάτω από τήν επιφάνεια τής γής, θά γίνονται επάνω, καί τά κεράκια πού ανάβονται κάτω, θά ανάβονται επάνω… ( εννοούσε τούς Ελληνες κρυπτοχριστιανούς τής Τουρκίας )
Εμείς θά πάρουμε τά δικά μας εδάφη, οί Αρμένιοι τά δικά τους, καί οί Κούρδοι πάλι τά δικά τους. Τό Κουρδικό θέμα έχει πιά δρομολογηθεί.
Αυτά θά γίνουν όχι τώρα, τό 1992, αλλά σύντομα…
Θά γίνουν όλα αυτά όταν θά πάψουν νά κυβερνάνε τήν Τουρκία οι πολιτικοί πού είναι σήμερα, καί όταν μιά νέα γενιά πολιτικών εμφανισθεί γιά νά κυβερνήσει.
Τότε θά γίνει καί ό διαμελισμός τής Τουρκίας ….
( μήπως μέ κυβέρνηση Ερντογάν καί νέων πολιτικών; )
Θά τά δείς παιδί μου, θά τά δείς. Πίστη καί ελπίδα στόν Θεό νά υπάρχει καί θά χαρούν πολλοί. Ολα αυτά θά γίνουν μέσα στά χρόνια αυτά. Εφτασε πιά ό καιρός! “
Τόν ρώτησα άν ή Ελλάδα υποστεί συμφορές από ότι επακολουθήσει, καί μού είπε.
– Θά υπάρξουν ασήμαντα προβλήματα. Αρκετός κόσμος πού σήμερα είναι Χριστιανικά αδιάφορος, θά επιστρέψει στόν Ορθόδοξο χώρο. Νά μή ανησυχείτε γιά τήν Ελλάδα !…
{ κείμ. Α΄}
Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΣΟΒΙΕΤΙΚΩΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΩΝ ( ΕΣΣΔ)
Ο κύριος Δ.Κ. από τήν Κ…, είχε επισκεφθεί τόν Γέροντα. Τήν εποχή εκείνη ή Ρωσία ήταν πανίσχυρη, κυβερνούσε ό Μπρέζνιεφ καί κανείς δέν μπορούσε νά διανοηθεί ότι μπορούσε νά φθάσει σέ διάλυση.
Ο π.Παϊσιος μεταξύ άλλων, τού είπε,
– Η ΕΣΣΔ νά δείς πού σέ λίγο θά διαλυθεί…
Ο κύριος Δ… είχε τίς αντιρρήσεις του.
– Μά… τέτοια δύναμη πανίσχυρη, Γέροντα, ποιός θά τήν διαλύσει; Ούτε τό νυχάκι της δέν θά μπορέσουν νά πειράξουν!
– Θά τά δείς, έλεγε ό Γέροντας. Θά ζείς μάλιστα ( είχε καί μεγάλη ηλικία ), καί θά τά δείς κι΄ όλας αυτά πού σού λέω…
Καί συνέχισε,
– Νά γνωρίζεις ότι καί ή Τουρκία θά διαλυθεί. Θά γίνει πόλεμος σέ δύό ημίχρονα. Εμείς θά είμαστε οί νικητές, γιατί είμαστε Ορθόδοξοι.
– Γέροντα, σ΄ αυτόν τόν πόλεμο, θά πάθουμε εμείς κακό;
– Έ, τό πολύ-πολύ νά πειράξουν ένα-δυό νησιά μας αυτοί, αλλά σέ εμάς θά δώσουν καί τήν Κωνσταντινούπολη.
Θά τά δείτε, θά τά δείτε όλα αυτά! { κείμ. Β΄}
Πελωριάδης Γεώργιος
Ο π.Παϊσιος είχε υπηρετήσει ασυρματιστής στόν στρατό, μέ εμφύλιο, χιόνια, καί πείνα, προσευχόμενος στόν Θεό νά μή σκοτώσει άνθρωπο. Οταν τόν ρωτούσαν στήν Τρίπολη ποιό μέσον καί ποιόν Συνταγματάρχη είχες στό Επιτελείο γιά νά σού δώσουν τέτοια ειδικότητα, τούς έλεγε. ” Τόν Θεό “.
Σχετικά μέ τήν πτώση τής Βυζαντινής Αυτοκρατορίας έλεγε.
– Δέν ήθελε ό Θεός νά πέσει τό Βυζάντιο. Αλλά τότε πήγαιναν καί έπαιρναν αντίδωρο στήν εκκλησία μέ τό ξίφος τους…
Αν οί πρόγονοί μας δέν είχαν παροργίσει τόν Θεό, δέν θά έφθανε στό σημείο νά χρησιμοποιήσει τήν παιδαγωγική τιμωρία…
Οταν κατά καιρούς γινόταν λόγος γιά τήν προφητεία τού Αγίου Κοσμά τού Αιτωλού ότι θαρθούν οί Τούρκοι καί θά φθάσουν μέχρι τά Εξαμίλια στόν πόλεμο Ελλάδος - Τουρκίας ό Γέροντας έλεγε.
– Ο κόσμος σήμερα δέν έχει μυαλό. Τά εξαμίλια τά οποία αναφέρει ό άγιος Κοσμάς, είναι τά έξη μίλια τής υφαλοκρηπίδος στό Αιγαίο. Αυτά θά είναι, καί ή αιτία πολέμου… { κείμ. Α΄}
ΑΡΜΑΓΕΔΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ
ΤΑ ΦΡΑΓΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΥΦΡΑΤΗ…
Μιά μέρα τού 1987 ( σημειώνει ό συγγραφέας ), ρώτησα τόν Γέροντα, γιά τόν μελλοντικό παγκόσμιο πόλεμο, τόν Αρμαγεδόνα, πού αναφέρεται στήν Αποκάλυψη.
Μέ πατρικό ενδιαφέρον μού ανέφερε διάφορα σχετικά θέματα. Θέλησε μάλιστα, νά προχωρήσει περισσότερο, αποκαλύπτοντας ορισμένες ενδείξεις πού πιστοποιούν ότι πράγματι βρισκόμαστε στήν γενεά τού Αρμαγεδώνος.
Είπε λοιπόν,
” Οταν ακούσετε ότι τά νερά τού Ευφράτη τά κόβουν από ψηλά οί Τούρκοι μέ φράγματα, καί τά χρησιμοποιούν γιά αρδευτικά έργα, τότε νά ξέρετε ότι ήδη έχουμε μπεί στήν ετοιμασία τού μεγάλου εκείνου πολέμου καί ότι προετοιμάζετε ό δρόμος γιά τίς ” μύριες μυριάδων στρατού τών από ανατολών ηλίου ” , πού αναφέρει ή Αποκάλυψη…
{ Σήμερα λειτουργεί ήδη κοντά στίς Τουρκικές πηγές τού Ευφράτη, τό μεγάλο φράγμα Κεμάλ Ατατούρκ πού μπορεί νά κόψει εντελώς τά νερά πρός τό Ιράκ καί τήν Συρία καί νά τά ρίξει στήν Μεσόγειο! δημιουργώντας έτσι γενική ανάφλεξη, τόν “πόλεμο τού νερού ” όπως η διεθνής διπλωματία έχει ήδη επισημάνει καί περιμένει… }
Μέσα σέ όλη αυτή τήν προετοιμασία, συνεχίζει ό π.Παϊσιος, είναι καί ή αποξήρανση τού ποταμού Ευφράτη ( στήν δεδομένη πολεμική στιγμή ) πού αναφέρει ή Αποκάλυψη, γιά νά μπορέσουν έτσι νά περάσουν τά 200.000.000 στρατού πού σημειώνονται, καί πού σήμερα μόνο οί Κινέζοι διαθέτουν…
Μάλιστα οί Κινέζοι, έλεγε ό Γέροντας, κατασκευάζουν ένα δρόμο, πού σήμερα τόν έχουν φθάσει κοντά στήν Ινδία, τόν λεγόμενο ” θαύμα τής Εποχής ” καί πού τό πλάτος του είναι ικανό γιά νά περνούν χίλιοι στρατιώτες παρατεταγμένοι δίπλα-δίπλα.
Αν περιμένουμε νά σχιστεί ό Ευφράτης καί νά εξαφανιστεί τό νερό, τότε σίγουρα θά πλανηθούμε. Γιατί αλλοιώς τά εννοεί ή Γραφή, καί αλλοιώς οί περισσότεροι τά καταλαβαίνουν…
Πρέπει ό άνθρωπος νά έχει Θεϊκή καθαρότητα σήμερα, γιά νά μή ξεγελασθεί από τά σημεία τών καιρών.
Κάτι ανάλογο συνέβη καί μέ τό Τσέρνομπιλ…
Εκεί, στήν Αποκάλυψη, ό Αγιος Ιωάννης ό Θεολόγος αναφέρει, ότι είδε αστέρα μέγα καιόμενον νά πέφτει από τόν ουρανό μολύνοντας, πικραίνοντας, καί δηλητηριάζοντας θανάσιμα, τά νερά καί τίς πηγές τών υδάτων…
Καί τό όνομα τού αστέρος Αψινθος!…( Ουκρανικά Τσέρνομπιλ !…)
Οσοι περιμένουν ακόμη νά πέσει κάποιο αστέρι από τόν ουρανό έχουν πλανηθεί. Ποτέ δέν πρόκειται νά καταλάβουν ότι αυτό έχει ήδη γίνει…
Γιατί Τσερνομπίλ στά Ρωσικά σημαίνει ” πικράδα ” καί είναι ή ίδια λέξη ” Αψινθος ” πού αναφέρεται στήν Αποκάλυψη, πού θά μολύνει μέ πικρότητα τά ύδατα κάνοντάς τα ακατάλληλα… { κείμ. Β΄}
Στέφανος Παπαβασιλείου - Κουβουκλιώτης, Θεσσαλονίκη
Γνώρισα τόν πατέρα Παϊσιο στήν Παναγούδα, μετά από πληροφορίες πού είχα γιά τήν αγιωσύνη καί γιά τήν χάρη πού έφερε.
Επηρεασμένος από σχετική προφητεία τού Αγίου Κοσμά τού Αιτωλού γιά τά Εξαμίλια, χωριό πού βρίσκεται 28 χλμ. από τήν Θεσσαλονίκη στόν δρόμο πρός τίς Σέρρες, τόν ρώτησα άν είναι ποτέ δυνατόν νά φθάσουν οί Τούρκοι έξω από τήν Θεσσαλονίκη…
Μέ κοίταξε χαμογελώντας καί μού είπε.
– Μήν ανησυχείς καθόλου. Ακου νά σού πώ τί συμβαίνει. ” Εξαμίλι ” είναι κάθε σημείο πού απέχει από τίς ακτές τής Τουρκίας έξη ναυτικά μίλια. Οταν ό Τουρκικός στόλος ξεκινήσει κατά τής Ελλάδος καί φθάσει στά 6 μίλια, πράγματι θά καταστραφεί. Οί Τούρκοι έχουν τά κόλλυβα στό ζωνάρι τους…
Τόν ρώτησα, τί θά γινόταν από εκεί καί πέρα;
– Εχω τήν εντύπωση, μού είπε, ότι έφθασε πιά ή ώρα, γιά νά πάρουμε τήν Πόλη…
– Πώς θά τήν πάρουμε τήν Πόλη; Θά έχουμε πάλι πόλεμο;
– Τήν Πόλη θά μάς τήν δώσουν…
– Ποιοί; Οί Τούρκοι; Είναι ποτέ δυνατόν;
– Οχι. Τήν Πόλη θά μάς τήν δώσουν οί Ρώσοι σέ πόλεμό τους μέ τήν Τουρκία… Θά μάς τήν δώσουν, όχι γιατί μάς αγαπούν αλλά γιατί αυτό θά είναι τό συμφέρον τους…
– Καί οί Τούρκοι Γέροντα τί θά γίνουν;
– Αυτοί θά καταστραφούν! Θά σβήσουν από τόν χάρτη, γιατί είναι ένα έθνος πού δέν προέκυψε από τήν ευλογία τού Θεού. ( Χρησιμοποιήθηκε προφανώς γιά νά τιμωρήσει παιδαγωγικά τήν ασέβεια τών χριστιανικών λαών, αλλά έχει κι΄ αυτό τήν ημερομηνία λήξεώς του… )
Θά σβήσουν ώς έθνος, καί ή έκταση ολόκληρης τής Τουρκίας θά καταντήσει αχανής έρημος. Επτά ώρες θά περπατάς γιά νά συναντήσεις εκεί άνθρωπο… { κείμ. Α΄}
Αλέξανδρος Οικονόμου , αντιπτέραρχος έ.ά.
Τόν Μάρτιο τού 1994 συνάντησα τόν Γέροντα Παϊσιο βαριά άρρωστο, στό μοναστήρι τής Σουρωτής, έξω από τήν Θεσσαλονίκη. Συγκινήθηκα, όταν μού έπιασε τό χέρι, καί παρά τήν κρισιμότητα τής καταστάσεώς του, μού είπε τά ακόλουθα.
” Εσύ δέν πρέπει νά στενοχωριέσαι καί νά φοβάσαι τήν Τουρκία. Η Τουρκία θά διαλυθεί, καί μάλιστα θά τήν διαλύσουν οί ίδιοι οί σύμμαχοί της.
Η Βοσνία θά γίνει μουσουλμανικό κράτος ( εκείνη τήν εποχή σημειωτέον δέν υπήρχε τέτοιο κράτος ), αλλά αυτό θά στραφεί εναντίον τους, γιατί θά δημιουργηθεί καί Κουρδικό κράτος μέσα στήν καρδιά τής Τουρκίας…”
Ο Γέροντας τότε, βλέποντας με προβληματισμένο μέ αυτά πού άκουγα, μού ξαναλέει.
” Οπως ξέρεις, εγώ δέν διαβάζω εφημερίδες, αλλά αυτά τά μαθαίνω από “αλλού…” { Α΄}
Καραφεϊζης Βασίλειος, ταξίαρχος έ.ά. , Διδυμότειχο Έβρου
Στίς 10 Ιανουαρίου 1992 έλαβε χώρα ή παρακάτω συνομιλία μου μέ τόν π. Παϊσιο.
– Γέροντα, πώς βλέπετε τήν διάλυση τής Γιουγκοσλαβίας;
– Έ, καλό θά βγεί γιά τήν Ελλάδα.
– Τί θά γίνει όμως μέ τό λεγόμενο ” μουσουλμανικό τόξο; “
– Καί από αυτό, καλό θά βγεί…
Επειδή όμως δέν κατάλαβα τί εννοούσε, μού εξήγησε καί μού είπε.
– Ο διάβολος επιθυμεί τήν καταστροφή κάθε ανθρώπου. Ο Θεός όμως δέν τόν αφήνει ανεξέλεγκτο αλλά τού επιτρέπει μέχρι ενός ορισμένου σημείου. Καί τό κάνει αυτό γιατί προγνωρίζει ότι από αυτό τό κακό, θά προκύψει καί κάτι καλό.
Η Τουρκία θά χάσει τούς συμμάχους της, ακόμη καί τούς πατροπαράδοτους φίλους της, τούς Γερμανούς…
Μού είπε ακόμη, ότι στήν Ιταλία θά παρουσιασθεί ένας πολιτικός τύπου Μουσολίνι, καί στήν Γερμανία ένας νέος Χίτλερ, καί ότι ή ΕΟΚ θά διαλυθεί !…
Η ΕΟΚ ( Ε.Ε. σήμερα ), δέν έχει καμμιά ομοιότητα μέ τήν Αμερική. Η Αμερική μοιάζει μέ έναν αργαλειό, πού αφομοιώνει όλα τά κουρέλια καί όλες τίς χώρες… { Α΄}
Γεώργιος Γιάννου, αξιωματικός Πολεμικής Αεροπορίας.
Τήν άνοιξη τού 1987 επισκέφθηκα τόν γέροντα Παϊσιο στό κελλί του, στήν Παναγούδα. Προβληματισμένος, τόν ρώτησα άν θά γινόταν πόλεμος μέ τήν Τουρκία καί μού είπε, ότι
…. όταν θά δούμε τήν Ελλάδα νά παίρνει τήν πρεσβεία της από τήν Τουρκία, καί ή Τουρκία νά παίρνει τήν πρεσβεία της από τήν Αθήνα, τότε θά πρέπει νά πούμε ” Ταίς πρεσβείαις τής Θεοτόκου, Σώτερ σώσον ημάς…
Νικόλαος Μάρτης, πρώην Υπουργός, καί συγγραφέας τού βιβλίου
” Η πλαστογράφηση τής Ιστορίας τής Μακεδονίας ”
Η πρώτη πληροφορία μου γιά τόν Γέροντα ήλθε μιά Κυριακή, στήν εκκλησία τής Αγίας Αικατερίνης στήν Αθήνα, πού είναι μετόχι τής Μονής Σινά. Μετά τό τέλος τής ακολουθίας μέ περίμενε έξω, ό συνταξιούχος σήμερα Αρεοπαγίτης Εμμανουηλίδης, πρόεδρος τότε τού συλλόγου τών Δικαστών καί Εισαγγελέων ” Φίλων τού Αγίου Ορους ” .
Μού μετέφερε τίς ευχές καί τήν ευλογία τού Γέροντα γιά τόν αγώνα πού έκανα τότε γιά νά αποδειχτεί ή Ελληνικότητα τής Μακεδονίας.
Συζητώντας, μού ανέφερε μάλιστα δύο περιστατικά, εκ τών οποίων τό ένα είχε συμβεί μπροστά του όταν μ΄ έναν εφέτη φίλο του είχε συναντήσει τόν Γέροντα στό κελί του καί είχε αποκαλύψει στόν εφέτη κάποιες ιδιαίτερες σκέψεις του.
Τό δεύτερο, τό είχε ακούσει ό Εμμανουηλίδης όταν επισκεφθείς παλαιότερα τόν π.Παϊσιο άκουσε στό πλοιάριο πρός τήν Ουρανούπολη, από μία συντροφιά νέων ένα περίεργο περιστατικό.
Ενας δικηγόρος, πηγαίνοντας πρός τό καλύβι τού Γέροντα μέ έναν φίλο του υφηγητή τού Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης , προσπάθησε νά ξεγελάσει τόν π.Παϊσιο κάνοντάς του τόν γιατρό, γιά νά δεί άν θά τό καταλάβει…
Μόλις έφθασαν καί άνοιξε τήν πόρτα του ό Γέροντας, απευθυνόμενος στόν δικηγόρο τού είπε,
–Δικηγόρε, τά ψέμματά σου στά δικαστήρια! Δέν δέχομαι ανθρώπους πού λένε ψέμματα.
Καί τόν έδιωξε!
Οταν συνάντησα τόν Γέροντα, βαρειά άρρωστο πιά στό μοναστήρι τής Σουρωτής, μέ μορφή ήρεμη πού ακτινοβολούσε, χάρηκε πολύ πού μέ είδε καί μού είπε,
– Ακουσε νά σού πώ! Μάρτη μήνα έγινε ό Ευαγγελισμός τής Θεοτόκου. Μάρτη μήνα έγινε ή Επανάσταση τού 1821.
Δέν είναι τυχαίο, συνεπώς, ότι Μάρτης αγωνίζεται γιά τό θέμα τής Μακεδονίας! { Α΄}
http://www.scribd.com/doc/15372413/-

Ο Γέροντας
(25-7ου-1924 έως 12-7ου(29-6ου)-1994)
Μαρτυρίες Προσκυνητών1
Τον Ιούλιο του 1992, ως υπασπιστής του στρατιωτικού Αεροδρομίου Θεσσαλονίκης,
οργάνωσα προσκύνημα στο Άγιον Όρος με 70 αξιωματικούς, κι επισκεφθήκαμε μεταξύ των
άλλων και το κελλί του Γέροντος Παϊσίου (Παναγούδα). Συζητούσαμε με το Γέροντα και του
θέταμε διάφορα ερωτήματα για εθνικά θέματα. Τον ρώτησα:
«Γέροντα, πώς βλέπετε το Σκοπιανό θέμα»;
«Όποια λύση και να δοθεί, μακροπρόθεσμα θα είναι προς όφελος των ελληνικών
συμφερόντων. Σκυλί που γαβγίζει πίσω από λεωφορείο, μην το φοβόσαστε, δε δαγκώνει».
«Γέροντα, θα πάρουμε την Κωνσταντινούπολη»;
«Οι Εγγλέζοι και οι Αμερικάνοι θα μας παραχωρήσουν την Πόλη. Όχι γιατί μας αγαπάνε,
αλλά γιατί αυτό θα συμπλέει με τα συμφέροντά τους». «Όταν θα πάρουμε την Πόλη, θα την
κρατήσουμε για έξι μήνες, όσο δηλαδή διαρκεί ένα λάχανο»; Ο Γέροντας με κοίταξε με το
διεισδυτικό βλέμμα του και μου απήντησε: «Όχι παιδί μου, για πάντα»! «Γέροντα, θα τα
ζήσουμε αυτά τα γεγονότα»; «Βέβαια και θα τα ζήσετε!» Εκείνη τη στιγμή αναρωτήθηκα αν
είναι στ’ αλήθεια δυνατό να συμβή αυτό. ο Γέροντας κατάλαβε το λογισμό μου και,
κοιτάζοντας με, απήντησε: «Ο καλός Θεός πήρε το κατσαβίδι και γύρισε λίγο το “παξιμάδι”
του Γκορμπατσώφ. Είδατε τι έγινε»! (σελ.164)
Αργότερα, επισκέφθηκα το Γέροντα μαζί μ’ ένα φίλο μου σμήναρχο, γύρω στα τέλη
Οκτωβρίου του 1993, και του εξέφρασα την ανησυχία μου γι’ αυτά που συμβαίνουν στην
πατρίδα μας. ο Γέροντας απήντησε: «Μη φοβάσαι. Ο Θεός δε θα επιτρέψει να γίνει κακό,
αλλά θα γίνουν όμως πράγματα και θάματα που δεν θα εξηγούνται με τη λογική.
Ο κόσμος θα τους σιχαθεί (τους πολιτικούς) και θα τους κυνηγήσει. Όπως ένα
μπαλόνι φουσκώνει και ξαφνικά σκάει, έτσι θα σκάσουν κι αυτοί! Δεν μπορώ να σου
πω πιο πολλά». Μετά μου πιάνει το χέρι καθησυχαστικά και μου λέει: «Η Παναγία και οι
άγιοί μας σκανδαλωδώς μας βοηθάνε! Ποια χώρα έχει τους αγίους που έχουμε εμείς - η
Αλάσκα»; (σελ.165)
Σκόπια - Αλβανία:
Τον ρώτησα, (σε άλλη επίσκεψη), τι γνώμη έχει για τα Σκόπια και μου είπε: «Ας τα Σκόπια.
Μην τα λογαριάζεις». Για την Αλβανία μου είπε: «Όταν μια γίδα θέλει να φάει ξύλο, πάει και
ξύνεται στην γκλίτσα του τσοπάνου. Έτσι κάνουν και οι Αλβανοί τώρα. Ας τους. Μην τους
λογαριάζεις. Μη φοβάσαι» (σελ. 259).
Για την Κωνσταντινούπολη έλεγε ότι:
«Κάποτε θα την πάρουμε την Πόλη. Δική μας είναι. Εμείς δεν θα πάθουμε κακό. Όταν θα
ξεκινήσουμε για τον πόλεμο, θα την έχουν πάρει την Πόλη οι άλλοι. Στα μισά οι Έλληνες θα
γυρίσουν πίσω. Την Πόλη θα την έχουν πάρει οι Ρώσοι και θα μας τη δώσουν. Όχι ότι
οι ίδιοι μας αγαπούν, αλλά θα υποχρεωθούν να μας τη δώσουν από τις περιστάσεις».
Για τα «Εξαμίλια» έλεγε
ότι αφορά το πρόβλημα της υφαλοκρηπίδας. Για τους Τούρκους, που συνέχεια δημιουργούν
προκλήσεις, ο Γέροντας έλεγε: «Οι Τούρκοι..., ας τους αυτούς. Αυτοί τα κόλλυβα τα έχουν
στο ζωνάρι τους. Τά ‘χουνε, τα κουβαλούν μαζί τους...» Όσο για το πότε θα διαλυθεί η
Τουρκία, όσες φορές κι αν τον ρωτήσαμε και το συζητήσαμε, ποτέ δεν το έλεγε: «Αυτό δεν το
ξέρουμε. ο Θεός μας είπε ότι θα μας δείχνει σημεία. Τα πράγματα όμως προς τα εκεί
βαδίζουν...» (σελ. 260).
Για τη Σερβία
Χαραλαμπίδης Χαράλαμπος, ιατρός, από Καβάλα: …Κατηφορίσαμε χαρούμενοι στην
καταπράσινη πλαγιά γεμάτη από αγριολούλουδα και αρώματα, και φθάσαμε στην εξώπορτα
1 «Μαρτυρίες Προσκυνητών», Θεσσαλονίκη 2003, Ζουρνατζόγλου Νικόλαος, επισμηναγός.
- 70 -
με τη βρύση, στο πίσω μέρος του κελλιού του γέροντα. Εκείνη την ώρα εκείνος άπλωνε τις
μπλούζες που είχε πλύνει. Πλησίασε στο συρματένιο φράχτη και μας είπε: «Τι θέλετε, βρε
παλληκάρια;» «Ήρθαμε να πάρουμε την ευχή σου», απαντήσαμε. Ο κ. Ιωάννης Δουλγερίδης
είπε πως είμαστε από ένα «Σύλλογο Φίλων του Αγίου Όρους», ότι ερχόμαστε συχνά και
φέρνουμε κόσμο στο Άγιον Όρος. Εγώ στη συνέχεια τον ρώτησα: «Γέροντα, να βοηθάμε
τους Σέρβους που βρίσκονται σε δύσκολη κατάσταση»; Εκείνος αμέσως ανασηκώθηκε, με
κοίταξε αυστηρά και μου είπε: «Τι να τους βοηθάμε»; Κάπως διστακτικά του λέω: «Να τους
στέλνουμε οικονομική βοήθεια»; «Αν θέλετε», μου απήντησε, «στείλτε τους μερικές
κονσέρβες. Αυτοί θέλανε να μας πάρουνε τη Μακεδονία μας, και πριν δέκα περίπου
χρόνια, κάποιοι επίσκοποί τους που ήλθαν εδώ, μου είπαν πώς η Μακεδονία είναι
δικιά τους και ότι πρέπει να την πάρουνε! Εγώ τότε τους κοίταξα άγρια και τους είπα
πώς αυτό δεν είναι σωστό και ότι είναι άδικο. Εκεί (στη Βοσνία) εφαρμόζονται τώρα οι
πνευματικοί νόμοι». (σελ. 277). - Αυτό δείχνει πώς το κοσμικό πνεύμα του κομμουνισμού πέρασε
ακόμη και μέσα στην ιεραρχία της Σλαβικής αυτής εκκλησίας! - ΛΜΔ.
Στη συνέχεια του λέω:
«Γέροντα, η πατρίδα μας περιβάλλεται από εχθρούς και όλοι οι μεγάλοι (Αμερικάνοι,
Ευρωπαίοι) βοηθούν αυτούς και, κυρίως, τους Τούρκους». «Οι Τούρκοι», απήντησε, «τα
κόλλυβα τα έχουν στο ζωνάρι τους (δηλ. το τέλος τους είναι κοντά -ΛΜΔ). Θα πάθουν μεγάλο
κακό. Θα γίνει σύγκρουση στο Αιγαίο. Εμείς δεν θα πάθουμε μεγάλο κακό. Τότε θα
επέμβει από πάνω ο Ρώσος και θα γίνει όπως τα λέει η προφητεία του αγίου Κοσμά. Οι
μεγάλοι θα φροντίσουν... Την Κωνσταντινούπολη οι Έλληνες πρέπει να τη φυλάξουν. Και
έτσι ο Θεός θα τη χαρίσει σε μας. Θα μας βοηθήσει ο Θεός, γιατί είμαστε Ορθόδοξοι».
«Γέροντα», του αντείπα, «τι χριστιανοί είμαστε; Ξέρεις έξω πόσο αμαρτωλά ζουν οι Έλληνες;
Μέρα - νύχτα διασκεδάζουν και κυλιούνται στην αμαρτία. Πώς θα μας βοηθήσει ο Θεός να
πάρουμε την Πόλη»; Και με το απλό, σοφό του ύφος, μου είπε: «Υπάρχει η μαγιά κι αυτή η
μαγιά κρατάει την Εκκλησία και την Ελλάδα. Γι’ αυτή τη μαγιά ο Κύριος θα κάμει ότι θα
κάμει». Τελευταία, τον ρωτώ: «Γέροντα, άραγε εμείς θα τα δούμε αυτά;» Τότε ο Γέροντας,
κοιτώντας προς την πλαγιά, που μια μεγάλη ομάδα προσκυνητών κατηφόριζε, μας είπε:
«Άντε τώρα, στο καλό. Πολλά σας είπα για σήμερα». (σελ. 278)
Μάρκου Γαβριήλ: Την άνοιξη του 1993 επισκεφθήκαμε το Γέροντα Παίσιο.
Τον ρωτήσαμε αν θα γίνει πόλεμος με την Τουρκία, και ο Γέροντας είπε: «Ναι, θα γίνει
πόλεμος και θα χτυπηθεί η Τουρκία από το βορρά. Θα πάθει τεράστια καταστροφή,
αλλά ρουθούνι Ελληνικό δεν θα ματώσει. Όσον αφορά στην Πόλη, θα διοικείται
από Ρώσους, Έλληνες, και Ευρωπαίους. Η καταιγίδα αυτή θα φτάσει μέχρι το
Ισραήλ και τότε οι Εβραίοι θα καταλάβουν τα σφάλματα τους». (σελ. 278)
Καραφείζης Βασίλειος, ταξίαρχος ε.α., Διδυμότειχο, Έβρου: Την 10η Ιανουαρίου 1992
έλαβε χώρα η έξης συνομιλία μεταξύ του Γέροντος και εμού:
«Γέροντα, πώς βλέπετε τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας»; «Έ, καλό θα βγει για την
Ελλάδα». «Τι γίνεται με το “μουσουλμανικό τόξο”; Υπάρχει κίνδυνος για μας;»
«Καλό και απ’ αυτό θα βγει». Επειδή προβληματίσθηκα και δεν κατάλαβα το νόημα των
λόγων του, μου εξήγησε στη συνέχεια ότι:
«Ο διάβολος επιθυμεί την καταστροφή του ανθρώπου. Πάντα, όμως, ο Θεός δεν
επιτρέπει να γίνει έτσι, όπως το θέλει ο διάβολος. Άλλα τι κάνει; Παραχωρεί στο διάβολο το
δικαίωμα να κάνη κακό μέχρις ενός σημείου, γιατί από το κακό αυτό θα προκύψει κάτι καλό.
Είπε πώς ό,τι έπαθε το Ιράκ, το ίδιο θα πάθει και η Τουρκία από μία συμμαχική δύναμη
και κυρίως από τους Αμερικανούς. Θα χάσει ακόμη και τους πατροπαράδοτους φίλους
της, τους Γερμανούς». Είπε, επίσης, ότι:
«Στην Ιταλία θα παρουσιασθεί ένας νέος Μουσολίνι, στη Γερμανία ένας νέος
Χίτλερ και η ΕΟΚ (τώρα Ε.Ε.) θα διαλυθεί». H ΕΟΚ, είπε, δεν έχει καμμία σχέση με την
Αμερική. Η Αμερική μοιάζει μ’ έναν αργαλειό, που αφομοιώνει όλα τα κουρέλια, ενώ
στην ΕΟΚ υπάρχουν αντιτιθέμενα και διαπλεκόμενα συμφέροντα. «Πήγατε, Γέροντα,
στην Τουρκία»; «Ναι, πήγα. ο πατέρας μου πολέμησε τους Τσέτες». «Άραγε, Γέροντα, θα
ξαναπάμε πίσω»; Μετά την ερώτηση μου αυτή, ο Γέροντας πήγε αμέσως μέσα στο κελλί και
έφερε ένα μικρό τετραδιάκι, γραμμένο στα φαρασιώτικα ή στα τούρκικα, με προφητείες του
αγίου Αρσενίου (του Καππαδόκη) από το 1901 έως το 1923. Το τετραδιάκι εκείνο
περιελάμβανε γεγονότα που συνέβησαν την εποχή εκείνη, καθώς και προφητείες
- 71 -
μελλοντικές. Ο Γέροντας μου έδειξε τι έγραφε για το 1922: «Φέτος η πατρίδα μας θα χαθεί
και θα μας διώξουν, αλλά θα πάμε πάλι». (σελ. 279)
Γιάννου Γεώργιος, αξιωματικός Πολεμικής Αεροπορίας: Την άνοιξη του 1987
επισκέφθηκα το μακαριστό Γέροντα Παίσιο στο κελλί του, την Παναγούδα. Τον ρώτησα,
προβληματισμένος, αν θα γινόταν πόλεμος με την Τουρκία. Ο Γέροντας μου απάντησε ότι,
όταν θα δούμε η Ελλάδα να παίρνει την πρεσβεία της από την Τουρκία και η Τουρκία
την πρεσβεία της από την Ελλάδα, τότε θα πρέπει να πούμε: «Ταις πρεσβείαις της
Θεοτόκου, Σώτερ σώσον ημάς». (σελ. 280)
Παπατζήμας Αθανάσιος: Το καλοκαίρι του 1992 ρωτήσαμε το Γέροντα Παίσιο:
«Γέροντα, τι επιπτώσεις θα έχει η ΕΟΚ για την Ελλάδα»;
«Κοιτάξτε παιδιά», απήντησε ο Γέροντας. «Στην Αμερική πήγαν άνθρωποι από διάφορα
μέρη. Κουβάλησε ο καθένας το κουρέλι του και έτσι έγινε εκεί μία κουρελού. Στην ΕΟΚ,
όμως, οι χώρες που μπαίνουν είναι έτοιμα χαλιά. Τα χαλιά, όσο και να τα ενώσεις, το ένα
πάει από δω και το άλλο απ’ εκεί. Έτσι, μη φοβάστε για δυσμενείς συνέπειες από την ΕΟΚ.
Δεν πρόκειται ποτέ οι χώρες της Ευρώπης να ενωθούν πλήρως, ώστε να μας
βλάψουν». (σελ. 280)
Οικονόμου Αλέξανδρος, αντιπτέραρχος, ε.α., Αθήνα: Σχετικώς με τη διάλυση της
Τουρκίας. Το Μάρτιο του 1994 συνάντησα το Γέροντα Παΐσιο στο Μοναστήρι της Σουρωτής.
Συγκινήθηκα, όταν μου έπιασε το χέρι και, παρά την κρισιμότητα της καταστάσεώς του, μου
είπε τα ακόλουθα: «Εσύ δεν πρέπει να στενοχωριέσαι και να φοβάσαι την Τουρκία. Η
Τουρκία θα διαλυθεί, και μάλιστα θα τη διαλύσουν οι ίδιοι οι σύμμαχοι. Στη Βοσνία θα
γίνει μουσουλμανικό κράτος (εκείνη την εποχή δεν υπήρχε τέτοιο κράτος). (σελ. 280)
Σε άλλη επαφή που είχα με το Γέροντα, η συζήτηση αφορούσε την ανησυχία μου για
τον πόλεμο κατά της Βοσνίας, ο οποίος ακόμη εμαίνετο. Ήταν η περίοδος '92-'93, που
είχαν ληφθεί οι αποφάσεις των Ηνωμένων Εθνών με καταδικαστικό αποτέλεσμα κατά της
Βοσνίας. Όταν, λοιπόν, τον ρώτησα τι θα γινόταν μ’ αυτόν τον πόλεμο, που είχε ως σκοπό
να πλήξη την Ορθοδοξία και την ενότητά της, μου είπε: «Μην ανησυχείς, δεν πρόκειται να
γίνει τίποτε». «Γέροντα, πως είναι δυνατόν;» Μου ξαναλέει: «Δεν θα γίνει τίποτε’ σ’ το λέω
εγώ. Αυτή τη στιγμή στρατηγός των Βόσνιων είναι ο ίδιος ο Χριστός. Το κακό θα
αυτοκαταστραφεί μόνο του». «Γέροντα, είναι πολύ δύσκολο να το πιστέψει αυτό κάποιος,
διότι είναι φοβερές οι δυνάμεις που έχουν μαζευτεί εναντίον της». «Μην ανησυχείς»,
επανέλαβε. «Θα δεις αυτό που σου είπα». Βέβαια, ανακουφίστηκα από τα λόγια του, και δεν
πέρασε πολύς καιρός που οι εξελίξεις ήταν πράγματι θαυματουργικές. Τελικά, κανείς μας δε
θυμάται τον τρόπο με τον όποιο εξαφανίστηκαν όλες αυτές οι δυνάμεις, οι οποίες δεν
μπόρεσαν να φέρουν κανένα θετικό αποτέλεσμα υπέρ τους, και κανένα σημαντικό πλήγμα
κατά των Βοσνίων ορθόδοξων.
Η ερμηνεία της προφητείας για το Εξαμίλι.
Σε άλλη μας συζήτηση, αναφέρθηκα στην αγωνία που είχα για το Εξαμίλι, επηρεασμένος
από τη σχετική προφητεία του αγίου Κοσμά του Αιτωλού. Υπάρχει χωριό Εξαμίλι στη
διαδρομή μεταξύ Θεσσαλονίκης και Σερρών - βρίσκεται 28 χλμ. από τη Θεσσαλονίκη - και
θεώρησα ότι είναι το σημείο στο όποιο θα φθάσουν οι Τούρκοι, σε περίπτωση πολέμου
μεταξύ μας, και από εκεί θ’ αρχίσει η εξαφάνιση τους. Τον ρώτησα αν είναι δυνατόν οι
Τούρκοι να φθάσουν έξω από τη Θεσσαλονίκη. Ανησυχούσα, αλλά ο Γέροντας γελούσε.
Πράγματι, επέμενα στην ερώτηση μου και εκείνος εξακολουθούσε να γελά, παρ’ ότι ήταν η
περίοδος που πονούσε πάρα πολύ, γιατί αναφέρομαι στη συνάντηση μας στη Μονή της
Σουρωτής. Στο τέλος μου είπε: «Μην ανήσυχης καθόλου. Άκου να σου πω τι συμβαίνει»:
«Εξαμίλι είναι κάθε σημείο που απέχει έξι μίλια από τις ακτές της Τουρκίας. Το
ίδιο και από τη δική μας πλευρά. Κάθε σημείο που απέχει έξι μίλια από τις ακτές μας, απ’
οποιεσδήποτε νησιωτικές η χερσαίες ακτές, είναι τα εξαμίλια. Όταν ο τουρκικός στόλος
ξεκινήσει κατά της Ελλάδος και φτάσει στα έξι μίλια, πράγματι θα καταστραφεί. Θα είναι η
ώρα που θα έχουν τα κόλλυβά τους στο ζωνάρι τους». Πράγματι συγκινήθηκα πολύ, όταν
άκουσα αυτήν την απάντηση, επειδή μου δόθηκε όλη η ερμηνεία και η επιβεβαίωση του
λόγου του αγίου Κοσμά του Αιτωλού. …Στη συνέχεια θέλησα να επεκταθώ, παρ’ ότι ήξερα
ότι τον κούραζα. Εκείνη μας η συνάντηση έμελε να είναι και η τελευταία. Τον ρώτησα,
- 72 -
λοιπόν, τι θα γινόταν από κει και πέρα. Μου είπε:
«Έχω την εντύπωση ότι έφθασε η ώρα. Πιστεύω ότι έφθασε η ώρα». «Ποια ώρα
Γέροντα»; «Η ώρα να πάρουμε την Πόλη»! «Την Πόλη πως θα την πάρουμε; Θά ’χουμε πάλι
πόλεμο;» «Όχι, δεν θά ’χουμε ούτε μία ντουφεκιά. Δεν πρόκειται να γίνει πόλεμος2».
«Τότε, Γέροντα, πως θα την πάρουμε την Πόλη;» «Την Πόλη θα μας τη δώσουν». «Ποιοί;
Οι Τούρκοι; Είναι δυνατόν;» «Όχι. Την Πόλη θα μας τη δώσουν οι Ρώσοι. Θα την
πάρουν σε πόλεμο που θα κάνουν με την Τουρκία και θα τη δώσουν σ’ εμάς». «Μα,
Γέροντα, τόσο μας αγαπάνε οι Ρώσοι, ώστε να μας δώσουν την Πόλη, έτσι, χωρίς πόλεμο»;
«Όχι. Θα ξέρουν ότι δεν πρόκειται καμμία επιδίωξή τους να πραγματοποιηθεί, εάν δε μας
δώσουν την Πόλη. Έτσι θ’ αναγκαστούν να μας την παραχωρήσουν».
«Γέροντα, τι θα γίνει μετά απ’ αυτό; Οι Τούρκοι τι θα γίνουν»;
«Αυτοί θα καταστραφούν. Πραγματικά θα σβήσουν από το χάρτη, διότι είναι ένα έθνος, το
όποιο δεν προέκυψε από την ευλογία του Θεού. Θα σβήσουν ως έθνος και η έκταση
ολόκληρης της Τουρκίας θα είναι μία αχανής έρημος, στην οποία, για να συναντήσει
κανείς άνθρωπο, θα πρέπει να περπατάει εφτά (7) ώρες!» (σελ. 285-6)
Άλλη φορά, βρέθηκα μαζί με μία παρέα προσκυνητών στο κελλί του. Τότε υπήρχε ο
πόλεμος στη Γιουγκοσλαβία. Του έλεγαν λοιπόν: «Γέροντα, πώς τα βλέπετε τα πράγματα;
Θα γίνει πόλεμος και προς τα εδώ; Θα έχουμε προβλήματα; Να φύγουμε, να πάμε
αλλού; Θα έχουμε πόλεμο με τα Σκόπια;» και ο Γέροντας, ο οποίος είχε ακούσει πολλές
φορές το ίδιο ερώτημα, τους έλεγε: «Βρε παιδιά, δεν μπορείτε να καταλάβετε ότι δεν είναι
δυνατόν να έχουμε πόλεμο, όταν υπάρχει πόλεμος σε διπλανό κράτος»; «Μα για ποιο
λόγο»; «Να σας το κάνω πιο λιανά. Όταν στο διπλανό σας σπίτι, στο σπίτι δηλαδή του
γείτονα, η οικογένεια έχει δύο παιδιά τα όποια μαλώνουν είτε μεταξύ τους, είτε με τον πατέρα
τους, είτε με τη μάνα τους, μπορούν αυτά να σας πειράξουν; Πρώτα θα τελειώσουν το
μάλωμα μεταξύ τους, θα μονιάσουν, θα τελειώσει η ιστορία και μετά θα πάνε στο
γείτονα για να μαλώσουν μαζί του. Έ, μέχρι τότε έχουμε ακόμα καιρό μπροστά μας.
Αλλά η χάρις του Θεού δε θα μας αφήσει να πάθουμε κακό3». (σελ. 292)
Στην συνέχεια με ρώτησε για την Κύπρο και, χαμογελώντας με καθησύχασε και είπε:
«Θα έρθει η ώρα που θα λυθεί το θέμα της Κύπρου. Θα περάσει δυσκολίες, αλλά θα
λυθεί και θα είναι Ορθόδοξη και Ελληνική».
Κατόπιν τον ρώτησα για την συνεχή αδιαλλαξία και τις προκλήσεις των Τούρκων. Μ’
έπιασε από τον ώμο και με πολλή σοβαρότητα μου απάντησε: «Μην ανησυχείς παιδί μου,
εγώ ετοιμάζομαι να κοιμηθώ και δεν θα είμαι εδώ, αλλά θα βλέπω από επάνω, διότι εδώ
είμαστε όλοι προσωρινά. Η Τουρκία θα διαμελισθεί σε 3-4 κομμάτια. Ήδη έχει αρχίσει η
αντίστροφη μέτρηση. Εμείς θα πάρουμε τα δικά μας εδάφη, οι Αρμένιοι τα δικά τους
και οι Κούρδοι τα δικά τους. Το κουρδικό θέμα έχει ήδη δρομολογηθεί. Αυτά θα
γίνουν, όχι τώρα, αλλά σύντομα, όταν θα πάψει αυτή η γενιά που κυβερνάει την
Τουρκία και θα αναλάβει νέα γενιά πολιτικών4. Τότε θα γίνει ο διαμελισμός της Τουρκίας.
Πολύ σύντομα, οι προσευχές που γίνονται κάτω από την επιφάνεια της γης, θα γίνονται
επάνω στη γη και τα κεράκια που ανάβονται κάτω, θα ανάβονται επάνω. (Ο Γέροντας
αναφερόταν στους Έλληνες κρυπτο-Χριστιανούς της Τουρκίας). Θα τα δεις, παιδί μου. Πίστη
και ελπίδα στον Θεό να υπάρχει και θα χαρούν πολλοί. Όλα αυτά θα γίνουν μέσα στα
χρόνια αυτά. Έφτασε ο καιρός».
Τον ρώτησα επίσης εάν η Ελλάδα πάθει κακό. Μου απάντησε ότι θα υπάρξουν
κάποια προβλήματα, τα όποια όμως θα είναι ασήμαντα, και αρκετός κόσμος που σήμερα
είναι αδιάφορος, θα επιστρέψει στον χώρο της Ορθοδοξίας.
«Να μην ανησυχείτε για την Ελλάδα», είπε. Φεύγοντας από το κελλί του, μας είπε πάλι:
Άντε στην ευχή της Παναγίας και μην ανησυχείς. Η Κύπρος θα απελευθερωθεί μέσα στα
χρόνια που περπατάμε και η Τουρκία θα διαμελισθεί. Όλες οι χώρες έχουν τα προ-
βλήματα τους, αλλά δεν υπάρχει για μας πρόβλημα. Ελπίδα στον Θεό και πίστη. Άντε
στο καλό, παιδιά μου». (σελ. 297)
2 Πόλεμος για την Πόλη δεν θα γίνει, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα υπάρχει εμπόλεμη κατάσταση πριν. - ΛΜΔ
3 Μάλλον εδώ εννοεί ο γέροντας την σύμπραξη κάποιων βορείων γειτόνων μας εις βάρος της χώρας μας όταν
μας επιτεθούν οι Τούρκοι. Ίσως να υπάρξει και εσωτερικό μέτωπο από παρεπιδημούντες Μουσουλμάνους
κλπ. Αυτό όμως για πολύ λίγο!
4 Ήδη ανέλαβαν (από τα μέσα περ. του 2003) οι Ισλαμιστές με τον Ερντογάν.
- 73 -
Πελωριάδης Γεώργιος:
Ο π. Παΐσιος είχε υπηρετήσει ασυρματιστής στον στρατό, με εμφύλιο, χιόνια, και
πείνα, προσευχόμενος στον Θεό να μη σκοτώσει άνθρωπο. Όταν τον ρωτούσαν στην
Τρίπολη ποιο μέσον και ποιον Συνταγματάρχη είχες στο Επιτελείο για να σου δώσουν τέτοια
ειδικότητα, τούς έλεγε, "τον Θεό"!
Σχετικά με την πτώση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας έλεγε.
- Δεν ήθελε ο Θεός να πέσει το Βυζάντιο. Αλλά τότε πήγαιναν και έπαιρναν αντίδωρο στην
εκκλησία με το ξίφος τους...
Αν οι πρόγονοί μας δεν είχαν παροργίσει τον Θεό, δεν θα έφθανε στο σημείο να
χρησιμοποιήσει την παιδαγωγική τιμωρία...
Όταν κατά καιρούς γινόταν λόγος για την προφητεία τού Αγίου Κοσμά τού Αιτωλού ότι
θαρθούν οι Τούρκοι και θα φθάσουν μέχρι τα Εξαμίλια στον πόλεμο Ελλάδος - Τουρκίας ο
Γέροντας έλεγε.
- Ο κόσμος σήμερα δεν έχει μυαλό. Τα εξαμίλια τα οποία αναφέρει ο άγιος Κοσμάς, είναι
τα έξι μίλια της υφαλοκρηπίδας στο Αιγαίο. Αυτά θα είναι, και η αιτία πολέμου...
(κείμ. Α΄)
ΑΡΜΑΓΕΔΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ, ΤΑ ΦΡΑΓΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΥΦΡΑΤΗ...
Μια μέρα τού 1987 (σημειώνει ο συγγραφέας), ρώτησα τον Γέροντα, για τον μελλοντικό
παγκόσμιο πόλεμο, τον Αρμαγεδόνα, που αναφέρεται στην Αποκάλυψη.
Με πατρικό ενδιαφέρον μου ανέφερε διάφορα σχετικά θέματα. Θέλησε μάλιστα, να
προχωρήσει περισσότερο, αποκαλύπτοντας ορισμένες ενδείξεις που πιστοποιούν
ότι πράγματι βρισκόμαστε στην γενεά του Αρμαγεδώνος.
Είπε λοιπόν,
«Όταν ακούσετε ότι τα νερά τού Ευφράτη τα κόβουν από ψηλά οι Τούρκοι με φράγματα, και
τα χρησιμοποιούν για αρδευτικά έργα, τότε να ξέρετε ότι ήδη έχουμε μπει στην ετοιμασία τού
μεγάλου εκείνου πολέμου και ότι προετοιμάζετε ο δρόμος για τις "2 μυριάδες μυριάδων
στρατού των από ανατολών ηλίου», που αναφέρει η Αποκάλυψη...
(Σήμερα λειτουργεί ήδη κοντά στις Τουρκικές πηγές τού Ευφράτη, το μεγάλο φράγμα Κεμάλ
Ατατούρκ που μπορεί να κόψει εντελώς τα νερά προς το Ιράκ και την Συρία και να τα ρίξει
στη Μεσόγειο! Δημιουργώντας έτσι γενική ανάφλεξη, τον «πόλεμο τού νερού» όπως η
διεθνής διπλωματία έχει ήδη επισημάνει και περιμένει... )
Μέσα σε όλη αυτή την προετοιμασία, συνεχίζει ο π. Παΐσιος, είναι και η
αποξήρανση του ποταμού Ευφράτη (στην δεδομένη πολεμική στιγμή) που αναφέρει η
Αποκάλυψη, για να μπορέσουν έτσι να περάσουν τα 200.000.000 στρατού που
σημειώνονται, και που σήμερα μόνο οι Κινέζοι διαθέτουν...
Μάλιστα οι Κινέζοι, έλεγε ο Γέροντας, κατασκευάζουν ένα δρόμο, που σήμερα τον έχουν
φθάσει κοντά στην Ινδία, τον λεγόμενο «θαύμα της Εποχής» και που το πλάτος του είναι
ικανό για να περνούν χίλιοι στρατιώτες παραταγμένοι δίπλα - δίπλα. Αν περιμένουμε να
σχιστεί ο Ευφράτης και να εξαφανιστεί το νερό, τότε σίγουρα θα πλανηθούμε. Γιατί αλλοιώς
τα εννοεί η Γραφή, και αλλοιώς οι περισσότεροι τα καταλαβαίνουν...
Κάτι ανάλογο συνέβη και με το Τσέρνομπιλ... Εκεί, στην Αποκάλυψη, ο Άγιος Ιωάννης ο
Θεολόγος αναφέρει, ότι είδε αστέρα μέγα καιόμενον να πέφτει από τον ουρανό μολύνοντας,
πικραίνοντας, και δηλητηριάζοντας θανάσιμα, τα νερά και τις πηγές των υδάτων...
Και το όνομα του αστέρος Άψινθος!... (Ουκρανικά Τσέρνομπιλ !...)
Νικόλαος Μάρτης, πρώην Υπουργός, και συγγραφέας τού βιβλίου: «Η
πλαστογράφηση της Ιστορίας της Μακεδονίας».
Όταν συνάντησα τον Γέροντα, βαρειά άρρωστο πια στο μοναστήρι τής Σουρωτής, με μορφή
ήρεμη που ακτινοβολούσε, χάρηκε πολύ που με είδε και μου είπε,
- Άκουσε να σου πω: Μάρτη μήνα έγινε ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου. Μάρτη μήνα έγινε η
Επανάσταση του 1821. Δεν είναι τυχαίο συνεπώς, ότι Μάρτης αγωνίζεται για το θέμα της
Μακεδονίας! (Α΄)
- 74 -
Ο ΚΟΣΜΟΣ & Η ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ
Ο κόσμος μοιάζει σήμερα, σαν μια κοχλάζουσα χύτρα ταχύτητος, με πολλές βαλβίδες! Θα
σκάσει εδώ, θα σκάσει εκεί. Προσεύχεσθε μη γίνει μ’ εμάς η αρχή .
Nα ζήτε όσο μπορείτε πιο απλά . Μη δυσκολεύετε από μόνοι σας τη ζωή σας . Οι πολλές
ευκολίες κάνουν δέσμιους τους ανθρώπους σήμερα.
Γέροντα, γιατί οι άνθρωποι νοιώθουνε σήμερα ανασφάλεια ;
- Γιατί όλοι είμαστε ασφαλισμένοι ! Ασφαλίζουμε το αυτοκίνητό μας, το σπίτι μας, τη ζωή μας.
Κάνοντας λοιπόν την κοσμική ασφάλεια, παραμερίζουμε την προστασία και Πρόνοια του
Θεού!
Γέροντα, σ’ αυτά τα δύσκολα χρόνια θα επέμβει ο Χριστός;
Ναι. Εδώ βλέπεις, σε έναν αδικημένο που έχει καλή διάθεση, επειδή δικαιούται την θεία
βοήθεια, παρουσιάζονται πολλές φορές οι Άγιοι, η Παναγία, ο Χριστός, για να τον σώσουν.
Πόσο μάλλον τώρα που θα βρίσκεται σε τόσο δύσκολη κατάσταση ο καημένος ο κόσμος.
Τώρα μια μπόρα θα είναι, μια μικρή κατοχή του αντίχριστου σατανά. Θα φάει μετά μια
σφαλιάρα από τον Χριστό, θα συγκλονισθούν όλα τα έθνη και θα έρθει η γαλήνη στον κόσμο
για πολλά χρόνια. Αυτήν την φορά θα δώσει ο Χριστός μια ευκαιρία, για να σωθεί το πλάσμα
Του. Θα αφήσει το πλάσμα του ο Χριστός; Θα παρουσιασθεί στο αδιέξοδο των ανθρώπων,
για να τους σώσει από τα χέρια του Πονηρού. Θα επιστρέψουν στο Χριστό και θα έρθει μια
πνευματική γαλήνη σε όλη την οικουμένη για πολλά χρόνια. Δεν θα είναι η Δευτέρα
Παρουσία του Χριστού, όταν έρθει ως Κριτής, αλλά μια επέμβαση του Χριστού, γιατί είναι
τόσα γεγονότα που δεν έχουν γίνει ακόμη. Θα επέμβει ο Χριστός, θα δώσει μια σφαλιάρα
σε όλο αυτό το σύστημα, θα πατάξει όλο το κακό, και θα βγάλει απ’ αυτό, καλό τελικά. Θα
γεμίσουν οι δρόμοι προσκυνητάρια. Έξω τα λεωφορεία θα έχουν εικόνες. Θα πιστέψουν όλοι
οι άνθρωποι. Θα σε τραβάν, για να τους πεις για το Χριστό! Έτσι θα κηρυχθεί το Ευαγγέλιο
σε ολόκληρη την οικουμένη και μετά (αργότερα), ο Χριστός θα έρθει ως Κριτής, να κρίνει τον
κόσμο. Άλλο Κρίση, άλλο μια επέμβαση του Χριστού, για να βοηθήσει το πλάσμα Του.
(Από το βιβλίο “Πνευματική Αφύπνιση”, Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου, έκδοση Ιερού Ησυχαστηρίου
Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος - Σουρωτή Θεσσαλονίκης)
ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ:
Όταν πλησίαζε ο καιρός για τις εθνικές εκλογές, πολλοί προσκυνητές ερχόντουσαν και
ρωτούσαν τον Γέροντα ποια ήταν η γνώμη του και ποιόν εκείνος θεωρούσε άξιο, για να
ψηφίσουν.
Ο Γέροντας έλεγε:
-Να ψηφίσετε όποιον βλέπετε ότι είναι ο καλύτερος, όποιον αγαπά τον Θεό και την πατρίδα
μας, αυτόν να ψηφίσετε.
Τότε εκείνοι, επί μονίμου βάσεως του απαντούσαν:
-Γέροντα, όλοι το ίδιο είναι.
Κι εκείνος τους έλεγε:
-Βρε παιδιά, κοιτάξτε εδώ πέρα: όλες οι ελιές ίδιες είναι και όλες έχουν δάκο, όμως άλλες
έχουν εκατό τοις εκατό, ενώ άλλες πενήντα τοις εκατό. Εμείς, λοιπόν, εφόσον έχουμε
ανάγκη από ελιές, πρέπει να κοιτάξουμε ποιές έχουν το λιγότερο δάκο, γιατί
διαφορετικά δέ γίνεται. Και πάντα πρέπει να ψηφίζουμε με δύο κριτήρια:
α) με το πόσο αγαπά ο υποψήφιος το Θεό και είναι συνειδητό μέλος της Εκκλησίας και
β) με το πόσο αγαπά την πατρίδα και αποβλέπει στο γενικό καλό του τόπου κι οχι στο δικό
του συμφέρον.
Εάν κάποιος χρησιμοποιήσει κάποιο άλλο κριτήριο, εκτός από αυτά τα δύο, τότε κινείται
ιδιοτελώς, και δεν είναι αυτό που κάνει χριστιανικό. Αργότερα θα επιτρέψει η Θεία Δικαιοσύνη
να το πληρώσει.
Από βιβλίο Αγιορείτου Ιερομονάχου "Ο Γέρων Παϊσιος", σελ 231 (Εκδόσεις "ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ" 1994)
- 75 -

51 σχόλια:

  1. Δεν αμφισβητώ προφητείες, ούτε την πνευματικότητα κάποιων ανθρώπων, ούτε τη θρησκεία. Πιστεύω όμως ότι εξυπηρετούν άλλους σκοπούς καθαρά πνευματικούς.

    Για αυτό το λόγο η ερμηνεία προφητειών και η καταχώρησή τους σε έναν ιστοχώρο που επικεντρώνεται σε θέματα γεωπολιτικής και διεθνών σχέσεων και εθνικών θεμάτων πρέπει να αποφεύγεται. Ειδικά όταν πολλές φορές πίσω από διάφορες προφητείες και ερμηνείες υπάρχουν άλλου είδους σκοποί και μεθοδεύσεις.
    Ας μην το κάνουμε το site χώρο στον οποίο να βάζουμε θρησκευτικές παραμέτρους καθότι είναι αρκετά επικίνδυνο αυτό να παρεξηγηθεί.

    Ας κρατήσει ο καθείς την πίστη του ως κάτι απόλυτα προσωπικό. Όπως και είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Την ευχή του να έχουμε από εκεί ψηλά γιατί τόσο εμείς όσο και η πατρίδα μας την χρειζόμαστε όσο ποτέ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σε σχόλιο φίλου αναγνώστη, στην επιστολή του Κου Ν.Μάρτη (Nα σταματήσει εδώ και τώρα η απάτη περί μακεδονικού έθνους και γλώσσας!) αναφέρθηκε σε ανάλογο περιστατικό με τον Γέροντα. Απο εκεί πήρα αφορμή και ανέβασα την ανάρτηση αυτή.

    Η Πίστη είναι προσωπικό θέμα κανενός, το Σύνταγμα δε της Χώρας μας έχει ορίσει την ανεξιθρησκία σε βασική αρχή της ελευθερίας του ατόμου. Δεν έχω σκοπό θέματα γεωπολιτικής, διεθνών σχέσεων και εθνικών θεμάτων να τα αναλύσω με θρησκευτικές παραμέτρους.

    Ομως είναι ένα γεγονός αδιαμφισβήτητο, έχει λάβει χώρα στον Ελλαδικό Χώρο, σαν τέτοιο συμβάν λοιπόν, το έθεσα στην κρίση σας.

    Δεν έχω διάθεση να υπηρετήσω και να εξυπηρετήσω καμιά σκοπιμότητα , κανενός είδους.

    Δέν ζητώ να αποδεχτείτε τον τρόπο δράσης στον χώρο του Ινφογνωμων, ζητώ όμως (και πιστεύω ότι το λίγο καιρό που είμαι μαζί σας να έχει γίνει κατανοητό) να πιστέψετε ότι δεν εξυπηρετώ και δεν υπηρετώ καμιά σκοπιμότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν ξέρω ειλικρινά αν μπορώ να ενταχθώ ή να χαρακτηριστώ ίδια με αυτούς που πιστεύουν πολύ και γενικότερα είναι άτομα της εκκλησίας (με την ευρεία έννοια της λέξεως)...
    Δεν ξέρω αν όλα αυτά θα γίνουν δεν τα αμφισβητώ γιατί για τον συγκεκριμένο γέροντα πολλά έχουν ειπωθεί απο πολλούς και μάλιστα και ''άπιστους''
    Απλά θα πω ότι όταν οι Ελληνες πάνε σε πόλεμο, όταν υπερασπίζονται την πατρίδα τους λένε πάντα ''Υπερ βωμών και εστιών υπέρ πίστεως και πατρίδος''
    Η πίστη για τον καθένα είναι προσωπική αλλά καλώς ή κακώς είναι και κάτι που χρόνια ένωνε τους Ελληνες άραγε θα τους ενώσει πάλι αν χρειαστεί;
    Γιατί αν περίμένουμε να ενωθούν υπό τη σκέπη κανενός αρχηγού τύπου Κολοκοτρώνη θα περίμένουμε πολύ μα πάρα πολύ δυστηχώς...
    Με χαροποιεί πάντως ιδιαίτερα γιατί παρά το γεγονός ότι σαν ιστολόγιο ασχολείται με θέματα εξωτ. πολιτικής , άμυνας και εσωτερικής πολιτικής υπάρχουν στιγμές που αναρτώνται θέματα που αγγίζουν και άλλους ανθρώπους που δεν ασχολούνται με τα ως άνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΦΙΛΟΙ

    ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑ ΓΝΩΣΤΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΕΙΝΑΙ ΒΟΛΙΚΑ (ΓΙΑ ΕΜΑΣ), ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ.

    ΑΠ' ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΜΕΡΙΑ ΕΧΩ ΒΑΘΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΑΝ ΟΝΤΩΣ ΤΑ ΕΙΠΕ Ο ΓΕΡΩΝ ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΜΕΡΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ, ΟΠΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟΠΟ ΜΑΧΑΙΡΙ, ΝΑ ΜΗΝ ΠΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΩΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ Ο ΕΦΗΣΥΧΑΣΜΟΣ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ.

    ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ. ΠΡΟΣΟΧΗ!!!

    ΖΕΥΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙ΄ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ!!!ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΚΑΛΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Για την πίστη και τον π.Παϊσιο έχω ακούσει πολλά, άλλα τα υιοθετώ και άλλα όχι. Για την Ενωμένη Ευρώπη όμως, και ο πατέρας μου χωρίς να είναι προφήτης, πριν πεθάνει, το 1991, μου είπε οτι κάποτε θα διαλύσει, με όσα βλέπω και εγω και με τόσα "ανοίγματα" εκεί νομίζω οτι οδηγούν τα πράγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΧΡΙΣΤΙΝΑ ειπε: "Γιατί αν περίμένουμε να ενωθούν υπό τη σκέπη κανενός αρχηγού τύπου Κολοκοτρώνη θα περίμένουμε πολύ μα πάρα πολύ δυστηχώς..."

    Μην απελπίζεσαι καλό μου παιδί Χριστίνα και μη χάνεις την ελπίδα ούτε συ, ούτε και οι όλοι οι άλλοι πονεμένοι συμπατριώτες μας.
    Γιατί ο νέος Κολοκοτρώνης είναι ανάμεσά μας και μπορεί ήδη να έχει "ξυπνήσει" και να ετοιμάζεται να αναλάβει την αποστολή του.
    Και είναι αυτός, που μετά το πέρας όλων αυτών των ταλαίπωρων πολεμικών γεγονότων, θα ενώσει τους έλληνες και θα αναδείξει τον αληθινό ορθόδοξο ελληνισμό στα πέρατα του κόσμου.
    Θα είναι ο φορέας της πνευματικής λιακάδας που θα λάμψει σε όλη την οικουμένη μετά τις μπόρες που υποχρεωτικά θα περάσει και η πατρίδα μας και ανθρωπότητα ολόκληρη.
    Και θα βρεθούμε με χαρά πολύ, όλοι οι έλληνες ξανά, εκεί στις αλύτρωτες πατρίδες μας, να ατενίζουμε το ιλαρό του βλέμα και το γλυκό του χαμόγελο κάτω από τον τρούλο της Αγίας Σοφίας μας.

    ΥΓ Πολύ συγκινήθηκα σήμερα από την ανάρτηση των προφητειών "του γέροντα των πονεμένων" στο παρών ιστολόγιο.
    Οι προσευχές του ήδη έχουν κατατεθεί ως ενέχυρο στον αχειροποίητο θρόνο του επουρανίου Πατρός μας για να φυλάξουν το γένος μας στις δύσκολες στιγμές που έρχονται.
    Χρειάζεται μόνο πίστη από εμάς και όλοι μας στον τομέα που βρισκόμαστε να κάνουμε με θάρρος και αυταπάρνηση το καθήκον μας την κατάλληλη στιγμή που θα μας χρειαστει η πατρίδα.
    Πολλές ευχές σε όλους του έλληνες.

    Β Β Β Β
    theon

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Προσωπικά, μου φάνηκε ενδιαφέρουσα η ανάρτηση, χωρίς να διακρίνω καμιά προέκταση ή σκοπιμότητα.
    Ακόμα και στα πιο "υπερβατικά" σημεία της, μου φάνηκε σαν παραίνεση προς όλους μας, σε μια ηθική και έντιμη στάση ζωής. Δεν διέγνωσα θρησκοληψία.
    Μου έκανε εντύπωση σχολιασμός αναγνώστη ότι "η πίστη είναι κάτι προσωπικό". Αλήθεια, είναι;
    Οι αρχαίοι αθηναίοι που απέκρουσαν την περσική αυτοκρατορία σίγουρα δεν το έβλεπαν έτσι. Και σίγουρα, ούτε ο δολοφόνος στο Ft Hood το έβλεπε έτσι... Δεν το βλέπουν έτσι ούτε στο Σουδάν, στο Ιράκ, στο Αφγανιστάν, στην Τσετσενία, στο Ισραήλ, στο Κόσοβο, στην Ινδονησία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σε ένα σοβαρό blog όπως το Ινφογνώμων που πληροφορεί και αναλύει την εξωτερική πολιτική, είναι αστείο να ανεβάζει άρθρο από έναν τις τρίτης δημοτικού που προφητεύει λες και μιλάει με τον θεό!

    Αυτά γινόντουσαν στον μεσαίωνα και στην εποχή τις προγιαγιάς μου, όχι σήμερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Συγχαρητήρια για την ανάρτηση. Να είστε καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Συγχαρητήρια για την ανάρτηση. Να είστε καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Φίλε Ζάγκλο
    η ιστορία του ελληνισμού, για πολλούς-πολλούς αιώνες είναι συνυφασμένη με την ορθοδοξία και τον μοναχισμό.
    Να έχεις υπόψη σου δε ότι τα μοναστήρια, στη διάρκεια της οθωμανοκρατίας, ήταν κάτι σαν κέντρα συλλογής και επεξεργασίας πληροφοριών και οι προφητείες, πολλές φορές, πήγαιναν πέρα απο τον πνευματισμό και ήταν στην ουσία στρατηγικές εκτιμήσεις.
    Ήταν κάτι που το επέβαλαν οι συνθήκες της εποχής.
    Για την εποχή μας συμφωνών ότι θα πρέπει να πρυτανεύει η ψύχραιμη και επαγγελματική θεώρηση των πραγμάτων.

    φιλικά

    Σάββας Καλεντερίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. 9 Νοέμβριος 2009 1:29 μμ
    Zanglos είπε...
    Σε ένα σοβαρό blog όπως το Ινφογνώμων που πληροφορεί και αναλύει την εξωτερική πολιτική, είναι αστείο να ανεβάζει άρθρο από έναν τις τρίτης δημοτικού που προφητεύει λες και μιλάει με τον θεό!

    Αυτά γινόντουσαν στον μεσαίωνα και στην εποχή τις προγιαγιάς μου, όχι σήμερα!

    -Ακόμη κι αν είναι της τρίτης δημοτικού όπως λες, τουλάχιστον αυτός ξέρει ότι το "της τρίτης δημοτικού" δεν γράφεται με γιώτα (τις τρίτης δημοτικού)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. τρια πουλακια καθονται......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. αν και τρέφω μεγάλη εκτίμηση στους μοναχούς της Ορθοδοξίας δεν ξέρω αν αυτά τα θέματα μπορούν να μπαίνουν σε αυτό το μπλογκ διότι κάποιοι ίσως έχουν άλλη άποψη.Πάντως το 1999 κατά τη διάρκεια των βομβαρδισμών της Σερβίας άλλος ενορατικός γέροντας μου είπε ότι περίμενε να δεις τι θα πάθουν και οι Αμερικανοί ( τον θυμηθηκα την 11/9) και ότι στην αναμέτρηση Ελλάδας Τουρκίας θα υπάρχει μία πανίσχυρη κυβέρνηση με υπουργό Άμυνας τον Βαρβιτσιώτη (υποθέτω τον πατέρα διότι εκείνη τη στιγμή δεν ρώτησα συν το ότι ο μικρός είναι για τα πανηγύρια)λολ

    Επίσης είπε ότι ο ΕΣ θα μπει παρελαύνοντας στην Πόλη.

    Πάντως πέραν των προφητειών είναι της γνώμης να έχουμε αα και superior firepower.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. υπάρχει και κάποιος που σε κάθε θέμα αναφωνεί ''τρία πουλάκια κάθονται'' χωρίς ούτε μία φορά να μας γράψει έστω μία κουβέντα για το τι πιστεύει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Δεν κρίνουν οι σπουδές τον άνθρωπο.Δεν κρίνει η εξειδικευμένη γνώση την ανθρωπιά και την κοινωνική μόρφωση δεν την κρίνουν τα διπλώματα.
    Τα μεγαλύτερα εγκλήματα έχουν γίνει από άτομα με μόρφωση.
    Αλλωστε η αγάπη, το ενδιαφέρον, ο πατριωτισμός, μα πάνω απο όλα η Ελλάδα δεν μαθένεται σε κανένα σχολείο σε κανένα πανεπιστήμιο .
    Αμόρφωτοι ήταν στην πρώτη γραμμή και πολέμησαν σε όλους του πολέμους για να είμαστε εμείς ελεύθεροι...Η σοφία όμως της ζωής δεν έχει πτυχίο ...απλά στο τέλος κάνεις ταμείο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Φιλε Σάββα,
    Διαβάζω όλα τα άρθρα σου και σε συνχαίρω για τοις σωστές αναλύσεις σου.
    Ο επίλογος σου στην κριτική της κριτικής μου, μας βρίσκει σύμφωνους και τους δυο.

    Φιλικά zanglos
    -------
    Για σένα ανώνυμε που ξέχασες το όνομα σου, σε πείραξε το τις και μις αλλά για το θέμα μούγγα? ναι είναι αλήθεια τα Ελληνικά μου δεν είναι, τα γερμανικά, αγγλικά και σουηδικά μου είναι καλύτερα και είναι οι γλώσσες που αλληλογραφώ καθημερινά με τους πελάτες μου σε όλη την Ευρώπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Όμορφα τα λόγια του γέροντα. Σίγουρα χαϊδευουν τα αυτιά μας αλλά νομίζω αναρτήθηκαν στο συγκεκριμένο ιστιολόγιο ως ακόμα ένα κείμενο ψυχολογικής ανύψωσης. Καλά κάνανε. Νομίζω χρειαζόμαστε τις ντόπες μας γιατί μ'αυτά που βλέπουμε κάθε μέρα γύρω μας είναι εύκολο να απογοητευτούμε εντελώς και δε πρέπει.

    Όσο για τη συμβουλή του γέροντα, για το πως πρέπει να ψηφίζουμε, νομίζω είναι αρκετά ορθολογική. Μη χείρον βέλτιστον.

    Καλή συνέχεια. Πραγματικά νομίζω ότι οι προθέσεις του συγκεκριμένου ιστιολογίου δεν είναι κακές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. einai apo tis liges fores pou eida se auto to blog thema pou anaferetai emesws stin orthodoxia kai merikoi epathan anafulaxia. uparxoun polles anartiseis pou den traboun tin prosoxi twn sxoliografwn.omws edw den agnoithike to thema, alla epesan kapoioi san klwnoi tou dimitra na enapothesoun xoli.parempitontwn h kentriki ousia tou thematos den itan thriskeutikou alla geopolitikou endiaferontos.sto katw katw kathe anartisi exei tous anagnwstes tis kai auti eixe trmeri epituxia kathws kathilwse akoma kai tosous antifronountes.h ellas kai o theos einai demenes enoies,parteto apo kapoion pou xerei kalItera.ATHINA PALLAS

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Πραγματικά εξεπλάγην ευχάριστα με την ανάρτηση αυτή.Χωρίς να διεκδικώ δάφνες ήμουν από τους πρώτους στον ινφογνώμονα,που δέχθηκα ουκ ολίγες επιθέσεις όταν έγραφα για τις προφητείες.
    Θα ήθελα να πω πως το Άγιο Πνεύμα, όπου θέλει πνεί.Τά απλά γεροντάκια με την καθαρή καρδιά γεμάτη αγάπη,έλκουν τον Παράκλητο,περισσότερο από οποιονδήποτε μορφωμένο της γνώσεως του κόσμου τούτου.
    Όλα τα παραπάνω έχουν γραφεί την δεκαετία του 1990,και δεν νομίζω ότι συντρέχει λόγος προπαγάνδας.
    Επίσης αυτά που εκφράζει ο π.Παίσιος,είναι ουσιαστικά προφητείες χιλιάδων χρόνων Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας του Χριστού.
    Επίσης οι προφητείες έχουν γραφτεί,για να προετοιμάσουν πνευματικά τους πιστούς,αλλά να προβληματίσουν και να καταστήσουν αναπολόγητους τους δύσπιστους,και τους άπιστους.Και επειδή πολύ λόγος έγινε για το θέμα της πίστης,έχω να αναφέρω τα ακόλουθα με αγάπη,προς δόξα Θεού:
    Επιβεβαίωσις της πίστεως στον Θεό,δεν είναι η ορθή ομολογία,αν και αυτή είναι μητέρα της πίστεως,αλλά η ψυχή που αντικρύζει την αλήθεια του Θεού,με όλη την δύναμη της διαγωγής της.
    Όταν εύρης στην Αγία Γραφή την πίστη ανάμικτη με το ήθος να μην την εκλάβεις με την έννοια της ορθής ομολογίας.Η πίστη που παρέχει την βεβαιότητα της ελπίδος δεν ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ποτέ από τους ΑΒΑΠΤΙΣΤΟΥΣ,η από εκείνους ΠΟΥ ΈΧΟΥΝ ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΗ ΤΗΝ ΔΙΑΝΟΙΑ,για να οικειωθούν την Αλήθεια.Η βεβαιότητα της πίστεως αποκαλύπτεται στις ψυχές που έχουν ανεβεί ψηλά ανάλογα με την επιμέλεια στην εκτέλεση των εντολών[συμβουλών] του Κυρίου.
    ΔΗΛΑΔΗ ΑΛΛΗ Η ΠΙΣΤΗ ΠΟΥ ΕΚΦΡΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΘΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΗ Η ΠΙΣΤΗ ΠΟΥ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ, ΤΗΝ ΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ.
    Η αγάπη είναι γέννημα της γνώσεως και η γνώση γέννημα της υγείας της ψυχής!

    Η ΥΓΕΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΜΗ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΧΡΟΝΗ ΥΠΟΜΟΝΗ ΚΑΙ ΤΑΠΕΙΝΟΦΡΟΣΥΝΗ,ΛΕΞΕΙΣ ΑΓΝΩΣΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ!!

    ΤΙΠΟΤΑ ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΓΛΥΚΗΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙΓΝΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ!!!!!

    Με αγάπη Χριστού και με την ευχή να βρούμε τον δρόμο όλοι μας..

    ΕΥ,ΑΓΓΕΛΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Υπάρχει μία προφητεία του Πατρο-Κοσμά (του αγίου εκείνου που γύρισε όλη την Ελλάδα και βοήθησε το γένος να αναστηθεί) που λέει:"Τό κακό θά σάς έρθη από τούς διαβασμένους".
    Επίσης προτιμώ χίλιες φορές να ακούω για τον πατέρα Παϊσιο και τις παραινέσεις του που ανυψώνουν το ηθικό (άλλωστε 400 χρόνια τουρκοκρατίας τι νομίζετε ότι άκουγαν οι πρόγονοι μας;), παρά δηλώσεις τύπου "ευτυχώς που το 1996 γλιτώσαμε έναν ανόητο πόλεμο". Και για να μην μακρυγορώ θα επαναλάβω την φράση του Κολοκοτρώνη: ΦΩΤΙΑ ΚΑΙ ΤΣΕΚΟΥΡΙ ΣΤΟΥ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΕΝΟΥΣ
    Ελευθερία Αγωνιζομένη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Συμφωνω με τον Ζανγκλο.Δεν είμαστε στο Μεσαίωνα,ουτε φυσικα ειναι δυνατον ενα σκεπτομενο ατομο να πιστευσει αυτα τα οποια αναφερει ο γεροντας.Ημαρτον

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Σέβομαι τον κεκοιμημένο γέροντα Παΐσιο. Φρονώ όμως ότι τέτοιου είδους αναρτήσεις δεν έχουν θέση στο ιστολόγιο. Για δύο κυρίως λόγους: α) Οι εχθροί της πίστεώς μας βρίσκουν ευκαιρία να την χλευάσουν β) Πολλοί εφησυχάζουν λέγοντας "ε, αφού θα νικήσουμε, το είπε κι ο Παΐσιος, εγώ γιατί να αγωνιστώ;"

    Κωνσταντίνος εκ Κύπρου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Δια όσους υπνοβατούν …προσοχή ζαρντινιέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. 'είναι αστείο να ανεβάζει άρθρο από έναν τις τρίτης δημοτικού που προφητεύει λες και μιλάει με τον θεό!'

    O Ζanglos χωρίς να το θέλει, είπε την αλλήθεια. Δηλαδή ότι ο π. Παϊσιος μιλούσε με τον Θεό και τους Αγίους τους οποίους είχε δίπλα του πολλές φορές και σωματικά.

    Όσο για την θεοψία του π. Παϊσίου, υπάρχουν μαρτυρίες

    Να θυμίσω ότι είναι επίκαιρη η ανάρτηση και για τον λόγο ότι σήμερα (10 Νοεμβρίου) είναι η μνήμη του οσίου Αρσενίου του Καππαδόκη, ο οποίος βάφτισε τον π. Παϊσιο και προφήτευσε ότι θα τον αφήσει καλόγερο στο πόδι του. Αυτή τη στιγμή γίνεται αγρυπνία στο μοναστήρι του, καθώς και στο μοναστήρι της Σουρωτής όπου είναι ο τάφος του π. Παϊσίου.

    Τις ευχές και των δύο να έχουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Αγαπητέ zanglos η τοποθέτησή σου είναι, αν μη τι άλλο, απαράδεκτη. Και σε άλλη ανάρτησή σου, ενώ δήλωσες λάτρης της αρχαίας ελληνικής γραμματείας καταδίκασες την Ορθοδοξία. Δεν μπορείς να δεις τα κοινά με την Ορθοδοξία. Ουσιαστικά δεν μελέτησες αρχαία ελληνική γραμματεία την οποία λετρεύεις. Όλο αυτό είναι σχήμα οξύμωρον. Να απέχεις από τους προτεστάντες με τους οποίους συναλλάσεσε.
    Δήμο Τσέλιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Σεβαστός ο μοναχός βεβαίως. Όμως όλα αυτά δείχνουν και την αδυναμία μας ως λαό. Πιστεύουμε σε θαύματα πια. Εκεί φτάσαμε.
    Αραχτοί θα πιούμε και καμια φράπα και θα πάρουμε την Πόλη. Την οποία θα κάνουμε τι; Εδώ δεν έχουμε πληθυσμό για την Ελλάδα. Εδώ βρισκόμαστε σε πλήρη διάλυση. Τελειώσαμε ως έθνος. Το καταλάβατε; Πεθαίνουμε και προφητείες σαν και αυτές καλλιεργούν τον εφησυχασμό. Είναι επικίνδυνες. Ακόμα και αν επαληθευτούν την ίδια άποψη θα έχω. Χρειάζεται αγώνας. Τίποτα δεν χαρίζεται.
    Εγώ είμαι πρώτα Έλληνας και μετά Χριστιανός Ορθόδοξος. Για τον Έλληνα υπάρχει μια μόνο προφητεία.
    "Εις οιωνός άριστος. Αμύνεσθαι περι πάτρις!"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. 'Εγώ είμαι πρώτα Έλληνας και μετά Χριστιανός Ορθόδοξος. Για τον Έλληνα υπάρχει μια μόνο προφητεία. '

    Λάθος προτεραιότητες έχεις κατά τη γνώμη μου.
    Σχετικά με το δημογραφικό πρόβλημα να έχεις υπόψη, οτι οι περισσότεροι πολύτεκνοι είναι αυτοί που είναι πιό κοντά στην εκκλησία. Ας μή ρίχνουμε το φταίξιμο σε λάθος κατεύθυνση. Ο αποχριστιανισμός και η απορθοδοξοποίηση του λαού έχει σαν αποτέλεσμα το δεν βαριέσαι και τον εφησυχασμό.

    Αν δούμε την κατάσταση χωρίς ελπίδα στον Θεό, τότε σίγουρα είναι απογοητευτική και θα πρέπει λογικά σκεπτόμενοι να τα παρατήσουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. "Ακόμα και αν επαληθευτούν την ίδια άποψη θα έχω"

    Σοβαρότατο αυτό που λες!!
    Δείχνει σε τι κατάσταση πίστεως είσαι!!

    [Για τον Έλληνα υπάρχει μια μόνο προφητεία.
    "Εις οιωνός άριστος. Αμύνεσθαι περι πάτρις!"]

    "Εντάξει" για τον έλληνα.
    Επειδη όμως δηλώνεις και ορθόδοξος,πια προφητεία υπάρχει για τους ορθοδόξους;;;.....

    ΕΥ,ΑΓΓΕΛΟΣ
    ΥΓ:ΔΕΝ ΠΑΜΕ ΚΑΛΑ,ΚΑΘΟΛΟΥ ΚΑΛΑ...
    ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΜΗΝ ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΤΙ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ, Η ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΜΑΣ ΓΙΝΕΤΕ......
    ΣΤΟ ΒΑΘΜΟ ΤΟΥ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΒΕΒΑΙΑ.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Δεν ξέρω πολλά για την θρησκεία δεν το έψαξα κιόλας δεν ασχολήθηκα για τον Ελληνικό πολιτισμό μπορώ να πω ότι ασχολήθηκα περισσότερο.
    Υπάρχουν πολλές ομοιότητες τις οποίες δεν μπορώ και δεν υπάρχει λόγος να αναλύσω , υπάρχει όμως και μία η οποία κατά την γνώμη μου είναι η πιο σημαντική και λέγεται σεβασμός.
    Σαν Ελληνες μάθαμε να σεβόμαστε στον Χριστιανισμό οι διδαχές μίλησαν για σεβασμό , Αρα
    ΤΟ αν η ανάρτηση ειναι κενή, φαιδρή όχι καλή για την παρούσα φάση θα έλεγα ένα και μόνο θα πρέπει να είναι σεβαστή απο όλους είτε συμφωνούν είτε όχι γιατί στην δύσκολη στιγμή την όποια δύσκολη στιγμή για τον καθένα μεμονομένα αλλά και για το έθνος στο τέλος οι περισσότεροι θα πουν το ''Αχ Θεε μου'' ( ή όποιο άλλο όνομα θέλει ο καθένας να δώσει) .
    Δεν είμαι μοιρολάτρησα όχι απλά πιστεύω πως ο καθένας έχει νου και γνώση για να μπορέσει να αξιολογήσει τις διδαχές αυτές και να της κατηγοριοποιήσει εκεί που τους πρέπει....
    Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Τόσος λόγος και αντίλογος αναλύοντας τι? Το τι είπε ο γέροντας που είχε να πλύνει το βρακί του τρεις εβδομάδες! Και τι είπε? Θα έρθουν καταστροφές! (το αγαπημένο θέμα όλον τον προφητών), θα μας την πέσουν οι αντίχριστοι! (και διαβασμένοι!) θα πάμε στην κόκκινη μηλιά! (να κάνουμε τι?)

    Το θέμα βεβαια δεν είναι το τι πιστεύετε, αυτό είναι δικαίωμά σας, αλλά όταν ένα σοβαρό blog ανεβάζει τέτοιες αηδίες του μεσαίωνα, προκαλεί τους έχοντας σώας τας φρένας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Για τον Έλληνα υπάρχει μια μόνο προφητεία.
    "Εις οιωνός άριστος. Αμύνεσθαι περι πάτρις!"

    Μα τόσο δύσκολο είναι, επιτέλους, να αποφεύγονται οι ορθογραφικές κοτσάνες ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. 'Το θέμα βεβαια δεν είναι το τι πιστεύετε, αυτό είναι δικαίωμά σας, αλλά όταν ένα σοβαρό blog ανεβάζει τέτοιες αηδίες του μεσαίωνα, προκαλεί τους έχοντας σώας τας φρένας.'

    @Ζanglos

    νομίζεις δηλαδή ότι έχεις σώας τας φρένας; Καλύτερα να αμφιβάλεις και λίγο μήπως και διορθωθείς. Εκτός άν νομίζεις ότι έχεις ήδη την τελειότητα, οπότε άστο, δεν υπάρχει γιατριά. Για σκέψου μήπως υπάρχει περίπτωση, να μήν είναι στραβός ο γιαλός, αλλά να αρμενίζεις στραβά. Σκέψου μήπως δεν είσαι κάτι σπουδαίο και εξαιρετικό.

    Δεν σου κάνω κήρυγμα, απλά νομίζω ότι αυτός ο τρόπος σκέψης μας προφυλάσσει από κακοτοπιές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Ζanglos
    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΓΑΠΗΣΕΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΣΟΥ,ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΤΗΝ ΜΗΤΕΡΑ ΣΟΥ....

    ΞΕΡΕΙΣ ΤΙ ΕΝΝΟΩ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Ανώνυμε 11:06 πμ
    Το ότι έχω σώας τας φρένας μου, το διαπιστώνω από τους συνεργάτες μου και τα άρθρα που γραφουν για μένα, επίσης την κοινωνική μου θέση σαν πατέρας, σύζυγος και επιχειρηματίας.
    Ούτε ο γυαλός είναι στραβός ούτε στραβά αρμενίζουμε, το πρόβλημα είναι ότι το σκότος του χριστιανισμού σας έχει εξασθενίσει την όραση και το φως σας κουράζει.

    Για σένα αναχωρητή,
    Όχι δεν κατάλαβα τι εννοείς, υποθέτω κάτι που βασανίζει την ψυχούλα σου. Μήπως κάνεις sex με την μητέρα σου στα όνειρα σου?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. @Ζanglos

    είναι λάθος να ψάχνεις αυτεπιβεβαίωση στους συνεργάτες σου. Έχω παρακολουθήσει τα ιστολόγια των νεοειδωλολατρών και μου κάνει εντύπωση πως αυτοϊκανοποιούνται με αμοιβαίες φιλοφρονήσεις. Ούτε η κοινωνική σου θέση μου λέει τίποτε. Οι μασώνοι έχουν την μεγαλύτερη κοινωνική καταξίωση και επιχειρηματικότητα. Η οικογένειά σου, αυτήν ας την αφήσουμε έξω από τη συζήτησή μας. Δεν φταίνε τίποτε...

    Τέλος πάντων, ώς εδώ μαζί σου, τέλος καλό, όλα καλά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Zanglos ειδωλολάτρη και ειδωλόπληκτε ΑΝΑΚΑΛΕΣΕ αμέσως όσα είπες για τον γέροντα Παϊσιο. Θα σε βρουν συμφορές, θεία δίκη, που ούτε ο Ποσειδών, ούτε ο Δίας θα μπορέσουν να σε σώσουν. Την κοινωνική σου θέση βάλτ'την κάπου, όπου νομίζεις. Και να πεις χαιρετισμούς στην γιαγιά σου, απ'τον Δήμο πες την, αυτή θα καταλάβει.
    Δήμο Τσέλιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. μήπως όλοι να εξετάζονται πρώτα από ψυχίατρο και μετά να μπορούν να ποστάρουν στο μπλογκ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Zanglos αυτά που γράφεις για το γέροντα είναι πολλή μεγάλη προσβολή για όλους εμάς, που είχαμε την ευλογία, να τον γνωρίσουμε και εσύ την ατυχία, να μην τον γνωρίσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΚΑΛΕΝΤΕΡΙΔΗ(ΘΕΩΡΩ ΕΣΕΝΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟ)...ΤΑ ΕΚΑΝΕΣ ΡΟΙΔΟ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΦΗΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΕΝΑ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙ ΟΤΙ ΝΑ΄ΝΑΙ....ΜΠΟΡΟΥΣΕΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΘΕΜΑ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΛΙΓΟ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΛΛΑ ΕΣΥ ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ ΤΑ ΕΚΑΝΕΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ....ΤΙ ΘΑ ΛΕΕΙ Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ???ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ ΠΑΝΤΩΣ(ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ)!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Βγάλε το όνομα Απόλλων και μη το μολύνεις.

    Κατάρες και αναθεματισμοί φοβίζουν τα παιδάκια και τους θρισκπόλικτους, ο γαλανός καθαρός ουρανός και οι Έλληνες ξύνουν τα καρύδια τους σε τέτοια πρωτόγονα καραγκιοζιλίκια.

    Δεν ψάχνω αυτεπιβεβαίωση, ούτε ξέρω κανέναν δώδεκαθεϊστή, μιλώ για τους συνεργάτες μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΣΟΥ ΚΑΙ ΜΟΝΟ, ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙΣ ΠΩΣ ΕΧΕΙΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΓΑΠΗΣ......ΕΛΛΕΙΨΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ.
    ΈΧΕΙΣ ΜΠΕΡΔΕΨΕΙ ΤΗΝ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ!!!
    ΠΡΟΣΕΧΕ ΜΗΝ ΤΗΝ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΟΥ ....ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΜΑ....
    ΔΕΝ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΩ ΑΛΛΟ ΟΜΩΣ....

    ΑΝΑΧΩΡΗΤΗΣ+

    ΥΓ:ΦΡΟΝΤΙΣΕ ΝΑ ΞΕΦΥΓΕΙΣ ΛΙΓΟ ΑΠΟ ΤΑ ΥΛΙΚΑ, ΝΑ ΑΓΑΠΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΓΑΠΗΘΕΙΣ..
    ΤΟΤΕ ΙΣΩΣ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΧΡΙΣΤΟΣ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΕΞΗΓΗΘΩ ΜΙΛΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΓΑΠΗΣ. ΜΗΝ ΤΗΝ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΟΥ!

    ΑΝΑΧΩΡΗΤΗΣ+

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Aνώνυμε 3:55 μμ
    Στην ελληνική κοινωνία υπάρχει μια τάση που αμφισβητεί την ορθοδοξία και τον μοναχισμό.
    Η τάση αυτή είναι υπαρκτή και έχει δικαίωμα λόγου.
    Νομίζω ότι εμείς οι Έλληνες, χριστιανοί, αγνωστικιστές, άθεοι κλπ, πρέπει να συζητάμε, να συνομιλούμε, να ανταλλάσουμε απόψεις, χωρίς να βρίζουμε ο ένας τον άλλον.
    Άλλωστε, όταν έλθει η στιγμή να αντιμετωπίσουμε έναν κοινό κίνδυνο, όλοι εμείς, θέλοντας και μη, θα είμαστε σε ένα μετερίζι.
    Τώρα, όσον αφορά την κριτική σου, δικαίωμά σου είναι να την κάνεις, αρκεί να την στηρίζεις.
    Σε σχέση δε με την απάντησή μου, απαντώ σύμφωνα με αυτά που πιστεύω.
    Αν δεν συμφωνείς και πάλι φίλοι είμαστε.
    Δεν είναι δυνατόν να συμφωνούμε σε όλα!

    φιλικά

    Σάββας Καλεντερίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. ΛΙΓΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΟΜΩΣ ΦΙΛΕ ΜΟΥ Καλεντερίδη....ΛΙΓΟΣ ΣΕΒΑΣΜΟΣ...ΕΔΩ ΔΕΝ ΣΥΖΗΤΑΝΕ...ΕΔΩ ΒΡΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΣΑΚΩΝΟΝΤΑΙ....ΜΠΑΙΝΕΙΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ΤΙΣ ΟΜΟΛΟΓΟΥΜΕΝΩΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΒΛΕΠΕΙΣ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΣΧΟΛΙΑ!!!ΛΕΩ ΛΟΙΠΟΝ ΟΤΙ ΛΙΓΗ ΕΞΟΥΣΙΑ ΝΑ ΠΕΡΙΚΟΠΤΕΙΣ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΣΧΟΛΙΑ(ΛΑΔΙ ΣΤΗ ΦΩΤΙΑ)ΤΗΝ ΕΧΕΙΣ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΠΟΥ Κ ΠΟΥ ΝΑ ΤΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣ ΕΙΔΙΚΑ ΣΕ ΤΟΣΟ ΕΥΑΙΣΘΗΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΝΑ ΜΝ ΠΡΟΚΑΛΕΙΣ ΚΑΙ ΕΣΥ ΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΟΥ...ΑΦΟΥ ΤΟ ΒΛΕΠΕΙΣ ΟΤΙ ΣΕ ΤΕΤΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΠΑΧΑΛΟ...ΒΟΗΘΑ ΚΑΙ ΕΣΥ ΛΙΓΟ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. κ. Καλεντερίδη,

    Νομίζω ότι κάνετε λάθος να βάζετε σε ένα καζάνι νεοειδωλολάτρες και χριστιανούς.

    Ποτέ κανείς χριστιανός δεν εξέφρασε την ελπίδα να δεί νεοειδωλολάτρες να τους ξεσχίζουν τα λιοντάρια, όπως ανωτέρω εκφράσθηκε νεοειδωλολάτρης. Αυτό το μίσος μόνον αυτή η κάστα το καλλιεργεί. Ο χριστιανός πάντοτε σέβεται το ανθρώπινο πρόσωπο και την αξία του, ακόμη και αν αυτό το πρόσωπο έχει πέσει στο επίπεδο του ζώου.

    Νομίζω ότι και σύ αν βρεθείς στον πόλεμο δίπλα σε κάποιον που κρατάει όπλο και λέει τέτοια πράγματα, ή πρέπει να τον θεωρήσεις ψυχοπαθή και να τον διώξεις από το στράτευμα, ή να πάρεις κάποια άλλα κατάλληλα μέτρα, που εσύ σαν ποιό αρμόδιος γνωρίζεις.

    Και δυστυχώς αυτή η κουβέντα δεν ακούστηκε μόνον εδώ, αλλά είναι κοινή τους πεποίθηση, ακόμη και άν δεν την εκφράζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Ανώνυμε 6:44 μμ και λοιποί φίλοι
    όταν κρίνουμε τους ανθρώπους για την πίστη τους, τότε ο καθένας κρίνεται με βάση αυτά που πιστεύει.
    Στο ιστολόγιο αυτό δεν κρίνουμε αυτά τα ζητήματα και γι' αυτό για μένα όλοι οι Έλληνες, όταν μιλάμε για τα εθνικά ζητήματα είναι ίδιοι.
    Και είναι ίδιοι γιατί αυτή η πατρίδα ανήκει σε όλους.
    Οι γονείς και οι παπούδες όλων μας έχυσαν το αίμα τους για τη λευτεριά και την υπεράσπισή της, γι' αυτό ανήκει σε όλους μας, γι' αυτό για μένα όλοι οι Έλληνες είναι ίσοι απέναντι στην πατρίδα, σε δικαιώματα και υποχρεώσεις.
    Παρακαλώ να πάψουμε να εναντιωνόμαστε ο ένας στον άλλον για θέματα πίστης στο ιστολόγιο αυτό.
    Υπάρχουν ιστολόγια που προσφέρονται για τέτοιου είδους συζητήσεις.

    φιλικά προς όλους


    Σάββας Καλεντερίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Αγαπητέ κ. Καλεντερίδη,

    δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα εξαιτίας της πίστης των δωδεκαθεϊστών. Ο καθένας μπορεί φυσικά να πιστεύει όπου θέλει. Όταν όμως η συγκεκριμένη ομάδα κάνει συχνά δηλώσεις του τύπου 'ελπίζω να έλθει εποχή που οι χριστιανοί θα είναι χάρμπουγκερ στα δόντια των λιονταριών', έ! θα πρέπει να παρθούν κάποια μέτρα.

    Αν εσείς αυτές τις δηλώσεις δεν τις θεωρείτε εθνικά επικίνδυνες, λυπάμαι αλλά νομίζω ότι έχετε χάσει το μέτρο. Και πραγματικά θεωρώ ότι έχω να κάνω με κάποιον ειδικό σχετικά με την εθνική άμυνα. Νομίζετε ότι οι μουσουλμάνοι της Θράκης που δεν τους δίνουν όπλα (τουλάχιστον όταν υπηρέτησα) είναι πιό επικίνδυνοι από τους συγκεκριμένους δωδεκαθεϊστές; Μακάρι να κάνω λάθος.

    Αλλά γνωρίζετε πολύ καλά ότι αυτές οι δηλώσεις είναι έκφραση αυτού που πραγματικά αισθάνονται για τους χριστιανούς, αφού δεν είναι η πρώτη φορά που λένε τέτοια πράγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Zanglos
    ''θρισκπόλικτους'';;
    Λυπάμαι αυτή την λέξη δεν την γνωρίζω. Δεν έχει νόημα, να συζητάμε μαζί σου. Καλή τύχη

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.