22/11/10

Αγωγός Μπουργκάς (Πύργου) - Αλεξανδρούπολης: Τέλος;

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ
Μετά το πέρας και του δεύτερου γύρου των δημοτικών εκλογών και των εκλογών για τη νέα κρατική δομή, τις περιφέρειες, ας στρέψουμε το βλέμμα και σε άλλα σημαίνοντα που λόγω της συγκυρίας είχαν «παραμεληθεί», παρότι εξαιρετικά ενδιαφέροντα και επίκαιρα.


Θα αναφερθώ σήμερα στον υπό κατασκευή αγωγό Μπουργκάς -Αλεξανδρούπολης, που φαίνεται να «στοίχειωσε» ήδη, σαν το Γιοφύρι της Άρτας, αλλά αυτός πριν καν κατασκευαστεί. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, λοιπόν, μέχρι τη στιγμή που γράφεται το σχόλιο, φαίνεται πως η Βουλγαρία έβαλε τέλος στα σχέδια κατασκευής του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης, ο οποίος προβλεπόταν να μεταφέρει αργό πετρέλαιο, προέλευσης από την Κασπία Θάλασσα, από το λιμάνι του Μπουργκάς στην Αλεξανδρούπολη.

Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «24 Chasa» που δημοσιεύθηκε την περασμένη Δευτέρα, ο βούλγαρος πρωθυπουργός Μπορίσοφ είπε ότι το έργο δεν θα υλοποιηθεί. «Ναι (σταματά ο αγωγός Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης)», είπε απαντώντας σε σχετική ερώτηση. Ο Μπορίσοφ είχε κατ' επανάληψιν πει ότι η Βουλγαρία ήταν πιθανό vα εγκατέλειπε την κατασκευή του αγωγού, μήκους 300 χλμ., για περιβαλλοντικούς λόγους και επειδή δεν παρείχε στη χώρα αρκετά οικονομικά οφέλη.

Tην περασμένη εβδομάδα, η Σόφια δεν ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους του έργου, με το επιχείρημα ότι η σχετική έκθεση της κοινοπραξίας δεν περιείχε λεπτομέρειες για τις επιπτώσεις ενδεχόμενης διαρροής πετρελαίου στην αλιεία και στον τουρισμό.

Η νέα βουλγαρική κυβέρνηση έκρινε ακόμα ότι τα προτεινόμενα μέτρα για την αντιμετώπιση πετρελαιοκηλίδων δεν παρείχαν εγγυήσεις ότι δεν θα προκληθεί μη αναστρέψιμη περιβαλλοντική καταστροφή. Η προηγούμενη κυβέρνηση της Βουλγαρίας είχε προωθήσει το έργο ως στρατηγικής σημασίας. Η αξία του αγωγού, μέσω του οποίου θα μεταφέρονταν έως 50 εκατ. τόνοι αργού πετρελαίου ετησίως, είχε υπολογιστεί ότι θα ξεπερνούσε το 1 δισ. ευρώ. Ωστόσο, ο Μπορίσοφ έχει δηλώσει ότι το έργο δεν ήταν οικονομικά βιώσιμο και δεν συνέφερε τη Βουλγαρία, η οποία δεν θα εισέπραττε παρά τέλη διέλευσης.

Οι κάτοικοι της περιοχής του Μπουργκάς και του παραπλήσιου τουριστικού θερέτρου της Μαύρης Θάλασσας έχουν επανειλημμένως διαμαρτυρηθεί για την κατασκευή του αγωγού, καθώς ανησυχούν για σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις και ζημιές στον τοπικό τουρισμό. Έτσι, μία ακόμη προσπάθεια -στα χαρτιά και στα λόγια- της χώρας να απεξαρτηθεί στοιχειωδώς ενεργειακά από τη μονοσήμαντη προσήλωσή της στη Δύση, ανοίγοντας κατ' ελάχιστον τη σχέση με τη Ρωσία, αποτυγχάνει, τούτην τη φορά με «υπαιτιότητα» του Μπορίσοφ.

Για να μην ξεχνιόμαστε, πρώτος ο σημερινός πρωθυπουργός της χώρας είχε πει, μόλις πρωτοεξελέγη, πως είχε αμφιβολίες για την υλοποίηση του έργου διότι φοβόταν (!) τις «περιβαλλοντικές» επιπτώσεις...

Τώρα ήλθε η σειρά του βούλγαρου πρωθυπουργού να αποτελειώσει ό,τι είχε απομείνει ως υποψία κατασκευής του αγωγού... προς δόξαν συγκεκριμένων συμφερόντων, συγκεκριμένων προσανατολισμών αμφοτέρων των γειτονικών χωρών... Δύσκολο πράγμα η ελευθερία και η Ανεξαρτησία...

5 σχόλια:

  1. Α, όλα κι όλα, πάνω από όλα η ιδεολογία. Δηλαδή, τη συμφωνία που υπέγραψε μια κεντροδεξιά κυβέρνηση στην Ελλάδα και μια κεντροαριστερή κυβέρνηση στη Βουλγαρία, ήρθε μετά μια κεντροαριστερή κυβέρνηση στην Ελλάδα και μια κεντροδεξιά κυβέρνηση στη Βουλγαρία και την ανέτρεψαν. Καταλάβατε τώρα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. εισαι ο μαθηματικος του ιστολογιου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καποτε ρωτησα τον συγχωρεμενο πρωην υπ. Γεωργιαδη λιγο πριν πεθανει,ποτε θα γινει αυτος ο αγωγος? Και μου απαντησε με αυτο το ωριμο χαμογελο ανθρωπου που ξερει πολλα αλλα δειχνει λιγα. "Οταν το αποφασισουν οι Αμερικανοι".
    Ο Γεωργιαδης ειχε σχεδιασει αυτο το εργο και προσπαθησε να το ολοκληρωσει με μεγαλο ελληνικο ομιλο. Τα χρονια περασαν,αυτος πεθανε και εμεις ακομα δεν ξερουμε τελικα ποτε και αν θα γινει αυτο το εργο!
    Πλακα εχουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητέ ανώνυμε 11:14πμ, όπως είπα και πιο πάνω, είναι θέμα "ιδεολογίας"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σωστο το σχολιο σας κ IQ. για τα γραφωμενα μου. Απλα θεωρω πως ο αγωγος αυτος δεν θα ολοκληρωθει ποτε. Η "γνωριμιες" του ελληνικου ομιλου ειναι αρκετες να το επιτρεψουν αλλα δεν ειναι προς το συμφερων κανενος πλεον ενας τετοιος αγωγος. Ας μην ξεχναμε πως ο συγκεκριμενος σχεδιασμος ειναι δεκαετιων παλαιος και πολλα εχουν αλλαξει απο τοτε.Παντα ταπεινη μου γνωμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.