11/4/13

Κομματοκύνες, κοινώς κομματόσκυλα, άλλως αλυσοδεμένα μυαλά

Χρήστος Ιακώβου
Διευθυντής του Κυπριακού Κέντρου Μελετών (ΚΥΚΕΜ)
Οι κομματοκύνες, κοινώς κομματόσκυλα, άλλως αλυσοδεμένα μυαλά είναι πολυπληθής πολιτική ομάδα η οποία επιχωριάζει στον ελληνισμό. Για να γίνεις μέλος της θα πρέπει να υποστείς πολιτική, ενίοτε και εθνική λοβοτομή, δηλαδή να απολέσεις την ανεξάρτητη αξιολογική κρίση. Βασική αρχή της πολιτικής συμπεριφοράς των κομματοκυνών είναι να θεωρείς αμαρτία οποιαδήποτε κριτική διάθεση προς το κόμμα που υπηρετείς. Αν μισήσεις το κόμμα τότε το κόμμα θα μισήσει εσένα, άρα καταρρέεις, παύεις να υπάρχεις. Η δε τυφλή υποταγή και σταθερή αφοσίωση στο κόμμα προβάλλεται ως η μόνη τους αρετή, η οποία βαφτίζεται ως εντιμότητα και τεκμήριο πολιτικής γνησιότητας. Προσφιλείς τους φράσεις: «Πάνω απ' όλα το κόμμα!» και εναβρυνόμενοι, «Είμαι του τάδε κόμματος μέχρι το κόκαλο!»
Συζητούν με αυτιστική διάθεση και με ακατέργαστες πολιτικά απόψεις πιστεύοντας ότι τεκμαίρουν το αλάθητο, κάνοντας την τρίχα τριχιά, όταν πρόκειται για το κόμμα τους, και ψειρίζοντας την μαϊμού όταν πρόκειται για τους αντιπάλους. Έτσι ψευδαισθάνονται ότι μονοπωλούν την αλήθεια, είτε επαγωγικώς είτε απαγωγικώς, αλλά στην ουσία, τοξικώς για την κοινωνία.
Όταν βρίσκεται το κόμμα τους στην εξουσία, την οποία υπεραγαπούν μόνο και μόνο για να την εναρίζουν, είναι βυθισμένοι στη νιρβάνα της πολιτικής ευτυχίας. Ευρισκόμενοι όμως στην αντιπολίτευση, ως κομματικώς ορθόδοξοι, γίνονται αυθωρεί και παραχρήμα καθολικώς διαμαρτυρόμενοι και θυμούνται την καημένη τη Δημοκρατία.
Ποτέ ανώνυμοι και ουδέποτε αξιοπρεπώς επώνυμοι αλλά πάντοτε κομματικώς φερώνυμοι, γιατί στην προσωπική τους ταυτότητα υπερέχει το όνομα του κόμματος τους και όχι η προσωπικότητά τους. Διαβαθμίζονται σ' αυτούς που ικανοποιούνται με ένα κοκαλάκι από τα αποφάγια που τους ρίχνουν οι πιο υψηλά ιστάμενοι και στους πιο «ικανούς» και προνομιούχους, οι οποίοι απαιτούν σωστή μπριζόλα. Τα πλήρη γεύματα είναι για άλλο είδος της δημοσίας μας κονίστρας, τους επαγγελματίες της πολιτικής, αυτούς που ξέρουν οι κομματοκύνες πιστώς να υπηρετούν.
Υποφέρουν, και μαζί τους όλοι μας, από κομματική λογόρροια που εκφέρεται με χαρακτηριστικό πεφυσιωμένο ύφος. Λαμποκοπούν βλακεία και σε πονά το μυαλό να συζητάς μαζί τους. Ό,τι και να πουν εξικνούνται στο ίδιο σημείο... την ωραιοποίηση και απολυτοποίηση του κόμματος. Όταν συναντήσουν κανένα αδήωτο από το κομματικό κατεστημένο και εκλάβουν τα υπονοούμενα και τις νοηματικές προεκτάσεις ως ενάντια του κόμματος, τότε αρχίζουν να τον βλέπουν υπό γωνία. Αν πάλι γίνει πιο ευθύς ασκώντας καυστική κριτική για τις επιλογές του κόμματος, τότε αναλόγως της στιγμιαίας ή μόνιμης σχέσης μαζί του θα υποστεί τις συνέπειες της αυθαιρεσίας τους. Αν τυγχάνει να είναι συνδαιτυμόνας θα γίνουν κακέμφατοι και θα εισπράξει την περιφρόνηση και τη χλεύη για το υπόλοιπο της ώρας. Αν τυγχάνει όμως να είναι στην ίδια κοινωνική συνομάδωση ή στον ίδιο εργασιακό χώρο, αφού πρώτα τον διαβάλουν ως προβληματικό, θα τον περάσουν από καυδιανά δίκρανα.
Τους βλέπουμε να περιφέρονται άλλοτε ως εκθέματα σε κομματικές συγκεντρώσεις, αγαλλιάζοντας σε έξαλλους πανηγυρισμούς, όταν οι ηγέτες τους αρχίζουν τους αφορισμούς και τα «θα», και άλλοτε ως αδέσποτοι σκύλοι στα καφενεία και στις παρέες επιδεικτικώς γαβγίζοντας, οικειοποιούμενοι αυθαιρέτως τις συζητήσεις, το χώρο και το χρόνο. Όσο, όμως, και να φαίνονται κομματικά σκυλιά στην ουσία πρόκειται για διαβουκολούμενα προβατάκια και στην πραγματικότητα κομπάρσοι βουλιαγμένοι στην ψευδαίσθηση ότι απολαμβάνουν ένα δίλεπτο πρωταγωνιστικό ρόλο τον οποίο τους εκχωρούν οι υψηλοί σεναριογράφοι από τα κόμματα που υπηρετούν.
Αναπόσπαστο μέρος του κομματικού τους έργου είναι οι «ιερές» και εργολαβικές αποστολές, πάντοτε εν ονόματι της δημοκρατίας, τουτέστιν τα άγια τοις κομματοκυσί. Υπενθυμίζουν σε προεκλογικές περιόδους τους ψηφοφόρους το ρουσφέτι για το οποίο μερίμνησαν να μεσολαβήσουν, υποδεικνύοντας εν κατακλείδι ότι ήρθε η ώρα να αποπληρώσουν τα γραμμάτια. Οι πιο θρασείς εξ αυτών προχωρούν να γαργαλήσουν απροθύμους ψηφοφόρους τανταλίζοντας υποσχέσεις για μελλοντικό βόλεμα. Έτσι, απέκτησαν τη διπλή ιδιότητα του πλασιέ της ελπίδας για αδαείς ή επιτήδειους ψηφοφόρους και του εκτελωνιστή συμφερόντων, φιλοδοξιών ή ματαιοδοξιών καιροσκόπων πολιτικών. Η πιο βρόμικη αλλά θελκτική αποστολή από όλες είναι αυτή της δολοφονίας χαρακτήρων των μη «ημετέρων». Είναι άλλωστε γι' αυτούς φυσιολογικό γιατί όποιος ξέρει να κολακεύει ξέρει και να συκοφαντεί ή καλύτερα «ει χωλώ παροικήσει και συ υποσκάζειν μαθήσει».
Υπάρχει μία ειδοποιός διαφορά μεταξύ των κομματοκυνών και των σφουγγοκωλάριων, ενός άλλου ρόλου του δημοσίου μας θεάτρου. Οι πρώτοι συνειδητά στρατεύονται στην υπηρεσία του κόμματος, το οποίο υπηρετούν με φανατισμό ενώ οι δεύτεροι κινούνται μονίμως τυχοδιωκτικά και τους βρίσκεις να παρασιτούν στις παρυφές της εκάστοτε εξουσίας, ανεξαρτήτως χρώματος και ιδεολογίας. Οι κομματοκύνες κινούνται στο φως, γι' αυτό είναι ευδιάκριτοι, ενώ οι σφουγγοκωλάριοι προτιμούν την αμφιλύκη για να κινούνται ιεροκρυφίως και για να μπορούν να ξεγλιστρούν όταν η πυξίδα του συμφέροντος δείχνει άλλη κατεύθυνση.
Έτυχε να συναντήσω κάποτε ένα κομματοκύνα, απ' αυτούς που επιθυμούν να πεθάνουν πιο γρήγορα από τον αρχηγό του κόμματός τους, μόνο και μόνο για να τους εκφωνήσει τον επικήδειο. Μπήκαμε σε πολιτική συζήτηση και στο τέλος συμφώνησε μαζί μου.  Όταν όμως ευγενικώς του υπέδειξα ότι αν συμφωνεί μαζί μου θα πρέπει να διαφωνεί με το κόμμα του, αφού σκοτείνιασε το πρόσωπό του και για μερικά δευτερόλεπτα περιπλανήθηκε το βλέμμα του στο άπειρο, συνειδητοποιώντας τη γκάφα που έπαθε και προσπαθώντας να περισώσει τα υπολείμματα κομματικής «αξιοπρέπειας», σαστισμένος μου είπε: «Καλά, αυτό δε σημαίνει ότι συμφωνώ με όλα όσα λες». Τότε τον ρώτησα που ακριβώς διαφωνεί και εμφανώς ταραγμένος κοίταξε το ρολόι και είπε: «Είμαι βιαστικός. Θα τα πούμε μία άλλη φορά». Έβλεπα ατάραχος εκείνο το ανθρωπάκι να απομακρύνεται με την ουρά στα σκέλια επιβεβαιώνοντας εκ νέου την από μακρού διαπίστωση ότι όσο εγγύτερα έρχομαι εις τα κομματόσκυλα άλλο τόσο μικρότερα μου φαίνονται.
Στον ελληνισμό ανέκαθεν υπήρξε αναγκαία και δεόντως αιτιολογημένη η ύπαρξή τους σε περιόδους εθνικών και κοινωνικών κρίσεων, γιατί ως αλυσοδεμένα μυαλά καθίστανται οι χρήσιμοι ηλίθιοι και οι αχθοφόροι της υποτέλειας για τα ηττημένα μυαλά των ηγεσιών τους. Εξωτερικώς, λειτουργούν ως αγιογράφοι της μυθοποίησης των πολιτικών μεσσιανικών φιγούρων, αυτών που έταξαν στη ζωή τους να «σώσουν» την κοινωνία και το έθνος μας. Εσωτερικώς, λειτουργούν μονίμως ως γελωτοποιοί των αθλίων. Φανταστήκατε ποτέ τι θα έκαναν όλοι εκείνοι οι Δον Κιχώτες της πολιτικής μας ζωής, αν δεν είχαν τόσους οσφυοκάμπτες προθύμως να τους υπηρετούν και να τους καμουφλάρουν την εικόνα με τα θυμιάματά τους;

5 σχόλια:

  1. Πολύ ωραίος ο τρόπος που περιγράφει τα κομματικά ανθρωπάκια/κακοηθής όγκους ο κύριος Ιακώβου, τον οποίον εκτιμώ ιδαιτέρως διότι είναι ο μόνος επιστήμονας που τόλμησε να παραδεχθεί οτι η αποδοχή της δικής μας πλευράς να γίνουν ξεχωριστά δημοψηφίσματα το 2004 ήτο ουσιαστικά πράξη ΕΣΧΑΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ. Βέβαια ο κύριος Ιακώβου περιγράφει την αποδοχή της κυβέρνησής μας ως βλακεία και όχι προδοσία. Εν πάση περιπτώσει όμως είναι από τους λίγους στην Κύπρο που μπορώ να αποκαλέσω διανοούμενο διότι θέλει θάρρος να παραδεχθεί κανείς και να πει δημόσια οτι η κυβέρνηση Παπαδόπουλου διέπραξε φοβερά αίσχη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χρειάζεται πολύ φαντασία για να ειπωθεί ότι η κυβέρνηση Παπαδόπουλου "διέπραξε φοβερά αίσχη". Βέβαια, οι άνθρωποι προκειμένου να κάνουν γιγαντιαία και αλματώδη πισωγυρίσματα χρησιμοποιούν όλες τις διανοητικές τους δεξιότητες. Αυτό είναι το αρχαιότερο επάγγελμα και όχι κάποιο άλλο.
    ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

    Η Ομάδα Εθελοντών Στήριξης Νίκου Αναστασιάδη
    σας προσκαλεί στη δημόσια συζήτηση με θέμα:
    «Η πορεία του Κυπριακού τα τελευταία πέντε χρόνια και οι προκλήσεις για το μέλλον»

    Εισηγητές

    Δημήτρης Συλλούρης
    Πρόεδρος Ευρωπαϊκού Κόμματος

    Αλέξης Γαλανός
    Δήμαρχος Αμμοχώστου

    Κυριάκος Κενεβέζος
    Γενικός Γραμματέας Δημοκρατικού Κόμματος

    Χρήστος Ιακώβου
    Διευθυντής του Κυπριακού Κέντρου Μελετών

    Παρασκευή, 22 Φεβρουαρίου 2013, ώρα 7: 00 μ.μ.
    Αίθουσα Πολλαπλής Χρήσης Δημοτικού Μεγάρου Αγίου Αθανασίου

    Πληροφορίες: Τηλ. 25543000

    Τώρα, βέβαια, το τηλέφωνο για την πρόσκληση αυτή είναι ξεπερασμένο. Όχι θέλουν να γίνουν Σφουγγοκωλάριοι δεν χρειάζονται πλέον να αναζητούντα τηλέφωνα των κομμάτων αλλά της Τρόικας. Σύντομα και των νεο-Οθωμανών για να πάθουν ότι τους αξίζει.

    Γενικότερα μιλώντας, η ηθική αυτουργία ήταν ο μεγάλος ένοχος όλων των συμφορών της ανθρωπότητας !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πισωγυρίσματα, ηθική αυτουργία, τα αρχαιότερα επαγγέλματα της πολιτικής. Όταν κανείς γράφει μεταμεσονύχτια σε ένα σύντομο σχόλιο δεν μπορεί να αναπτύξει τυπολογίες για την πολιτική συγκρότηση και τους φορείς πολιτικών θέσεων. Κανείς ποτέ δεν χρειάζεται να προσωποποιεί γιατί η τυπολογία των πολιτικών συμπεριφορών είναι ένα εκκρεμές πάνω στο οποίο πολλοί και πολύ ικανοί κρέμονται και πηγαινοέρχονται ανάλογα με την κύμανση. Η συγκρότηση και συγκράτησης ενός κοινωνικοπολιτικού συστήματος ποτέ δεν ήταν εύκολη, γραμμική και προπαντός ποτέ τέλεια, ιδεατή και ιδανική. Τι λέει μια απλή και κατανοητή τυπολογία; Στον ένα πόλο βρίσκεται ο πόλος του Πλάτωνα. Της τέλειας ιεραρχίας, των σοφών, των φυλάκων και των υπολοίπων. Οργανικά σφικτοί και σχεδόν αλάνθαστοι. Όταν ο Πλάτωνας βρέθηκε στην Σικελία και προσπάθησε να εφαρμόσει αυτό το τέλειο σύστημα τον φυλάκισαν και τον πώλησαν δούλο. Εκεί κοντά στον πόλο αυτό μαζεύονται όλες οι συμφορές της ιστορίας. Άνθρωποι λαμπροί πλην πολύ μικροί για να ξέρουν την αλήθεια για το σύνολο (αυτό το βρίσκεις μόνο μέσα στην Πολιτική και όσο «καλύτερη» είναι η πολιτική» τόσο «καλύτερη» είναι η αλήθεια για την συγκεκριμένη κοινωνία στην οποία αναφερόμαστε). Προς τον άλλο πόλο κινούνται όσοι αθλούνται μέσα στην Πολιτική αναζητώντας τον κατ’ αλήθειαν τρόπο ζωής. Στην καλύτερη περίπτωση έχουμε ενάρετους πολίτες και στην χειρότερη τις κυμάνσεις που θανάτωσαν ένα Σωκράτη. Εάν σταθούμε στην τελευταία Αριστοτελική αντίληψη των πραγμάτων εύκολα ερμηνεύονται πολλά. Το αστάθμητο, ευμετάβλητο, απρόβλεπτο και ανορθολογικό της ανθρώπινης φύσης που εισρέει μέσα στην Πολιτική. Δημιουργεί και αυτό ένα εκκρεμές. Δες τε τον Αλκιβιάδη, τον Θεμιστοκλή, τον Εφιάλτη και όλους τους άλλους που κυμάνθηκαν. Όλοι μπορούσαν να είναι τόσο τέλειοι όσο και κάκιστοι. Τα άτομα και οι φορείς άγονται και φέρονται. Υποκειμενικές αντιλήψεις της αλήθειας που δεν σμιλεύονται στον πολιτικό βίο, ιδιωτεία που θρέφουν τα ελλείμματα της πολιτικής. Τραύματα και ανθρώπινες αδυναμίες, φιλοδοξίες, μωροφιλοδοξίες, ευγενείς επιδιώξεις, ευάλωτες άγνωστες πτυχές, πνευματικά ελλείμματα, πνευματικά μεγέθη που δεν χωρούν στο μυαλό των άλλων, φόβοι, ανασφάλειες, απρόβλεπτα γεγονότα, προσωπικές έχθρες και ότι άλλο μπορεί να χωρέσει το μυαλό ως εισροή στην κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα. Αυτή είναι η τυπολογία, εν ολίγοις. Προσωπικά περιμένω από όλους πλην του εαυτού μου (και για αυτόν όμως υπάρχουν στιγμές θυμού και ανθρωπίνων αμφιταλαντεύσεων) να πηγαινοέρχονται πάνω στο εκκρεμές της πολιτικής. Αυτό μπορούμε να το πούμε και έτσι: Όσο μεγαλύτερα ελλείμματα πολιτικής έχουμε τόσο πιο άγρια, ανορθολογική και ακατανόητη είναι η κύμανση και οι εν γένει πολιτικοστοχαστικές στάσεις. Αυτό που είναι ακατανόητο είναι στάσεις που δεν βλέπουν την διαφορά μεταξύ μαύρου-άσπρου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο Καβάφης συνόψισε πλήρως τι συμβαίνει με τα πολιτικά ελλείμματα: "Όμως υπάρχει τι το ανθρώπινον χωρίς ατέλεια;
    Και τέλος πάντων, να, τραβούμ’ εμπρός."

    Εν μεγάλη Ελληνική Αποικία 200 π.Χ.
    Ότι τα πράγματα δεν βαίνουν κατ’ ευχήν στην Aποικία
    δεν μέν’ η ελαχίστη αμφιβολία,
    και μ’ όλο που οπωσούν τραβούμ’ εμπρός,
    ίσως, καθώς νομίζουν ουκ ολίγοι, να έφθασε ο καιρός
    να φέρουμε Πολιτικό Aναμορφωτή.

    Όμως το πρόσκομμα κ’ η δυσκολία
    είναι που κάμνουνε μια ιστορία
    μεγάλη κάθε πράγμα οι Aναμορφωταί
    αυτοί. (Ευτύχημα θα ήταν αν ποτέ
    δεν τους χρειάζονταν κανείς.) Για κάθε τι,
    για το παραμικρό ρωτούνε κ’ εξετάζουν,
    κ’ ευθύς στον νου τους ριζικές μεταρρυθμίσεις βάζουν,
    με την απαίτησι να εκτελεσθούν άνευ αναβολής.

    Έχουνε και μια κλίσι στες θυσίες.
    Παραιτηθείτε από την κτήσιν σας εκείνη•
    η κατοχή σας είν’ επισφαλής:
    η τέτοιες κτήσεις ακριβώς βλάπτουν τες Aποικίες.
    Παραιτηθείτε από την πρόσοδον αυτή,
    κι από την άλληνα την συναφή,
    κι από την τρίτη τούτην: ως συνέπεια φυσική•
    είναι μεν ουσιώδεις, αλλά τί να γίνει;
    σας δημιουργούν μια επιβλαβή ευθύνη.

    Κι όσο στον έλεγχό τους προχωρούνε,
    βρίσκουν και βρίσκουν περιττά, και να παυθούν ζητούνε•
    πράγματα που όμως δύσκολα τα καταργεί κανείς.

    Κι όταν, με το καλό, τελειώσουνε την εργασία,
    κι ορίσαντες και περικόψαντες το παν λεπτομερώς,
    απέλθουν, παίρνοντας και την δικαία μισθοδοσία,
    να δούμε τι απομένει πια, μετά
    τόση δεινότητα χειρουργική.—

    Ίσως δεν έφθασεν ακόμη ο καιρός.
    Να μη βιαζόμεθα• είν’ επικίνδυνον πράγμα η βία.
    Τα πρόωρα μέτρα φέρνουν μεταμέλεια.
    Έχει άτοπα πολλά, βεβαίως και δυστυχώς, η Aποικία.
    Όμως υπάρχει τι το ανθρώπινον χωρίς ατέλεια;
    Και τέλος πάντων, να, τραβούμ’ εμπρός.

    (Από τα Ποιήματα 1897-1933, Ίκαρος 1984)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Παραθέτω φοβερά αίσχη που έγιναν επί κυβερνήσεως Παπαδόπουλου με την έγκριση βεβαίως ολοκλήρου του κατεστημένου. Οπωσδήποτε είχαν δρομολογηθεί κάποιες καταστάσεις από προηγούμενες κυβερνήσεις αλλά αυτό δεν ήταν δικαιολογία για συνέχιση των υποχωρήσεων και της προδοσίας.

    1ον) Άνοιγμα οδοφραγμάτων

    Κανένας Ντεκτάς δεν θα μπορούσε να ανοίξει κανένα οδόφραγμα εάν δεν αποδέχετο η δική μας πλευρά να αποσύρει τους στρατιώτες της από την Γραμμή Κατάπαυσης του Πυρός. Το διάνοιγμα των οδοφραγμάτων απαιτούσε συνεργασία Κυπριακής Δημοκρατίας-Ο.Η.Ε.-Κατοχικού μορφώματος. Δεν γίνεται να προσπαθούν κάποιοι να δικαιολογήσουν την τότε κυβέρνηση λέγοντας οτι τα άνοιξε ο Ντεκτάς. Πρόσφατα μάλιστα, ο Κύπρος Χρυσοστομίδης ο οποίος τότε ήτο εκπρόσωπος τύπου της κυβέρνησης είπε οτι σχετικά με το ενδεχόμενο ανοίγματος των οδοφραγμάτων υποστήριζε να 'περιμένουμε ακόμη, να οργανωθούμε καλύτερα και να μελετήσουμε την κατάσταση' και αποκάλυψε οτι 'ο τότε Πρόεδρος και το εθνικό συμβούλιο απεφάσισαν διαφορετικά'. Αν αυτό δεν είναι προδοσία τότε τι είναι;

    2ον) Αποδοχή ξεχωριστών δημοψηφισμάτων με την συμμετοχή των εποίκων

    Βλακωδώς όπως λέει ο κύριος Ιακώβου, ή προδοτικώς όπως αρμόζει καλύτερα εάν δεν θέλουμε να κοροϊδευόμαστε, η τότε κυβέρνηση αποδέκτηκε να διενεργηθούν δύο ξεχωριστά δημοψηφίσματα. Στο δημοψήφισμα του κατοχικού μορφώματος ψήφισαν και έποικοι κατά παράβαση κάθε νομιμότητας. Αυτό σημαίνει οτι η Κυπριακή Δημοκρατία αποδέχτηκε την ύπαρξη δύο εκλογικών σωμάτων στο νησί, εκ των οποίων το ένα υπάγεται κατοχικό μόρφωμα και συμπεριλαμβάνει εποίκους. Δηλαδή η Κυπριακή Δημοκρατία αποδέκτηκε με τον πιο επίσημο τρόπο τον κυριότερο πολιτικό στόχο της εισβολής: Την δημιουργία τουρκικής διοίκησης επί της νήσου και την δημογραφική της αλλοίωση. Περαιτέρω ανάλυση επί τούτου δεν χρειάζεται. Αν αυτό δεν είναι προδοσία τότε τι είναι;

    3ον) Κανονισμός της Πράσινης Γραμμής

    Πέντε (5) μόλις μέρες μετά την απόρριψη του σχεδίου Αννάν η Κυπριακή Δημοκρατία αποδέκτηκε τον Κανονισμό της Πράσινης Γραμμής ο οποίος επέτρεπε να περάσουν στις ελεύθερες περιοχές της Κυπριακής Δημοκρατίας εμπορεύματα από το κατοχικό μόρφωμα εφόσον 'συνοδεύονται από έγγραφο που εκδίδεται από το
    τουρκοκυπριακό εμπορικό επιμελητήριο'
    . Δηλαδή έγινε το εξής ΤΡΟΜΕΡΟ: Η Κυπριακή Δημοκρατία έγινε το πρώτο κράτος ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ μετά την Τουρκία που εμπορεύεται απευθείας με το κατοχικό μόρφωμα. Εάν αυτό δεν είναι πράξη εσχάτης προδοσίας τότε τι είναι;

    Κλείνοντας, καλώ όλους τους Έλληνες να φέρουν κοντά στην ψυχή τους πραγματικούς Εθνάρχες, οι οποίοι βρίσκονται στα Φυλακισμένα Μνήματα, και να απαιτήσουν την επανατοποθέτηση του κυπριακού προβλήματος στην πραγματική του βάση:

    ΤΟ ΚΟΡΜΙ ΚΙ ΑΝ ΛΙΩΣΕΙ
    ΘΑ ΜΠΟΥΜΕ ΣΤΟ ΒΑΡΩΣΙ
    Η ΚΑΡΔΙΑ ΚΙ ΑΝ ΣΠΑΣΕΙ
    ΘΑ ΜΠΟΥΜΕ ΣΤΟ ΚΑΡΠΑΣΙ


    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.