21/4/15

Χρειάζεται περισσότερο πλιγούρι…

Με τον Σενέρ Λεβέντ
21/04/2015
Δεν έγινε η δουλειά, κύριε Ντερβίς.
Δεν ήταν αρκετές οι σακούλες. Χρειάζεται περισσότερο πλιγούρι. Περισσότερο ρύζι. Περισσότερα φασόλια και μακαρόνια. Και μάλιστα και μια ουγγιά αρνάκι. Πάλι ήταν λίγα τα καταραμένα τα δολάρια. Πέταξαν, έκαναν φτερά. Πιάσε τα αν μπορείς. Ποιος θα πληρώσει τώρα τα νοίκια τούτα, τις δόσεις του αυτοκινήτου, τα δάνεια; Έπιασε πάτο ο οικογενειακός προϋπολογισμός.
Ο λαός πληρώνεται σε τουρκικές λίρες και πληρώνει σε στερλίνες.

Ε, νισάφι μωρέ κύριε Ντερβίς. Μήπως μπορεί να γίνει η δουλειά αυτή με ένα πλιγούρι; Αυξήθηκε η τιμή της, όπως αυξήθηκε η τιμή των πάντων. Δεν είναι όπως στις περασμένες εκλογές. Υπάρχει αύξηση. Αυξήθηκε και αυτή όπως η τιμή του αγγουριού. Μην τα λυπάσαι, δώσε τα. Μήπως γίνεται να τσιγκουνεύεται κανείς την ώρα που θα αποκομίσει πολύ μεγαλύτερο κέρδος; Ξέρω πως δεν θα κοιμάσαι ήσυχος μέχρι την Κυριακή.

Κατά τη γνώμη μου, δεν πρέπει να κοιμάσαι. Αν κοιμάσαι, θα βλέπεις και όνειρα. Ένα χωριό θα δεις στο όνειρό σου. Ένα χωριό οι μιναρέδες του οποίου φαίνονται από μακριά. Σε αυτό το χωριό θα πας. Αυτό βλέπεις. Δεν είναι καλό όνειρο αυτό. Αν ρωτήσεις τους ονειροκρίτες, θα σου πουν ότι «φάνηκαν από μακριά οι μιναρέδες του χωριού στο οποίο θα πας». Και σε προειδοποιούν: «Μην ξεκινήσεις άδικα»! Αλλά εσύ ξεκίνησες. Δεν υπάρχει πλέον επιστροφή! Ο λόγος σου είναι λόγος. Μια τελευταία θητεία, μια τελευταία αποστολή. Θα τελειώσεις τη δουλειά που άρχισες! Θα λύσεις αυτό το καταραμένο το Κυπριακό, έτσι δεν είναι; Δεν με άκουσες. Μην ξεκινήσεις αυτόν τον δρόμο, είναι πολύ επικίνδυνος, σου είπα. Δεν με πίστεψες. Αποσύρσου, πήγαινε να λες παραμύθια στα εγγονάκια σου, να παίξεις τάβλι, να ασχοληθείς με κηπουρικές εργασίες, να παρακολουθήσεις τηλεοπτικές σειρές, σου είπα. Πάλι δεν με άκουσες. Δεν είναι δικό μου το χωριό εκείνο, να το ξέρεις. Δεν θα συναντηθούμε. Εγώ είμαι πάντα στο δέκατο χωριό. Ενώ εσύ είσαι ο αυλητής των εννιά χωριών. Επειδή δεν είπες την αλήθεια, δεν σε έδιωξαν απ’ εκεί. Εμένα με έδιωξαν. Με αποκάλεσαν κομουνιστή. Οπαδό των Ελληνοκυπρίων. Δεν με πήραν καν στην εξέταση της επιτροπής. Εγώ, λέει, είμαι εκείνος που προκαλεί πάντοτε αυτές τις φασαρίες σε όλους. Εγώ, λέει, προκαλώ ανακατωσούρα. Όμως, το ξέρεις και εσύ πως δεν είμαι εγώ αυτός που έβαλε βόμβα στα τεμένη Μπαϊρακτάρ και Ομεριγιέ. Δεν είμαι εγώ που σκότωσα τον Κουτλού Ανταλί. Δεν είμαι εγώ που προσκάλεσα τον τουρκικό στρατό στο νησί.   

Δεν θέλω να ξύνω τις πληγές σου, αλλά είμαι υποχρεωμένος να σου πω την αλήθεια επειδή είμαι κάτοικος του δέκατου χωριού. Εσύ δεν μπορείς να τρέξεις αυτόν τον δρόμο εκατό μέτρων. Νομίζω ότι πλέον δεν θα ωφελήσει το πλιγούρι και άλλα παρόμοια. Ξέρω ότι το ντέρτι σου είναι μεγάλο. Χειρότερο και από αυτό του Καίσαρα. «Και εσύ, τέκνον Βρούτε», επαναλαμβάνεις συνεχώς. Ηρέμησε. Οι δρόμοι δεν φαγώνονται με το περπάτημα, αλλά δεν έμεινε άλλος δρόμος για να περπατήσει κανείς. Χτύπησες την πόρτα του ΡΤΚ; Δεν ωφελεί. Του φτάνει το δικό του ντέρτι. Θα φορτωθεί και εσένα τώρα; Αφήνει το πόστο του και φεύγει ο κύριος Οζκάν. Αφήνοντας πίσω του ερείπια. Παρηγόρησέ τον να σε παρηγορήσει. Μην ανησυχείς. Δεν θα γυρίσεις με άδεια χέρια από τον Κουτρέτ. Το δήλωσε μόλις έκλεισαν οι κάλπες. Θα αφήσει τους ψηφοφόρους του ελεύθερους. Η Λεϊλά θα βρει τον [έρωτά της] τον Μετζνούν και ο Μετζνούν [τον έρωτά του] τη Λεϊλά. Γιατί να μην δώσει και σε σένα [την ψήφο της] η Λεϊλά που την έδωσε στον Κουτρέτ; Στο μεταξύ, θα στείλω και εγώ χαιρετίσματα στον ακραίο αριστερό φίλο μου που ψήφισε τον Κουτρέτ. Έκανε μια εύστοχη επιλογή. Επειδή ψήφισε έναν υποψήφιο ο οποίος στον δεύτερο γύρο δεν κατευθύνει τις ψήφους του προς τον πονηρό Ακιντζί, αλλά τις αφήνει ελεύθερες. Τι θα κάνω ύστερα; Θα επιστρέψω στο χωριό μου. Στο δέκατο χωριό λάλησαν προ πολλού τα κοκόρια και ξημέρωσε.

21/04/2015
ΠΟΛΙΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.